Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.204 din 23.04.2013

pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 248 din 30 aprilie 2013




În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul IHotărârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 27 iunie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 1Prezenta hotărâre stabileşte: a)schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pentru a promova reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră într-un mod eficient din punct de vedere economic; b)creşterea nivelului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, astfel încât să contribuie la obţinerea unor niveluri de reducere considerate necesare din punct de vedere ştiinţific pentru a evita schimbări climatice periculoase. 2. La articolul 3, literele d) , f) , l) şi ţ) se modifică şi vor avea următorul cuprins: d)gaze cu efect de seră - gazele prevăzute în anexa nr. 2 şi alte componente gazoase ale atmosferei, atât naturale, cât şi antropice, care absorb şi reemit radiaţie infraroşie;........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... f)instalaţie nou-intrată - orice instalaţie în care se desfăşoară una sau mai multe dintre activităţile prevăzute în anexa nr. 1, care a obţinut prima dată autorizaţia privind emisiile de gaze cu efect de seră după 30 iunie 2011 sau care a beneficiat de o extindere semnificativă după 30 iunie 2011, numai în privinţa acestei extinderi;........ ................ ................ ................ ................ ........ ........ l)registrul unic - bază de date electronică standardizată care conţine elemente de date comune folosite la urmărirea emiterii, deţinerii, transferului şi anulării certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, a operaţiunilor cu unităţi de emisii de gaze cu efect de seră prevăzute de Protocolul de la Kyoto, pentru a asigura accesul publicului şi confidenţialitatea în mod corespunzător şi pentru a garanta că nu se efectuează transferuri incompatibile cu obligaţiile care decurg din Protocolul de la Kyoto;........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... ţ)indicator de referinţă pentru alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră cu titlu gratuit - numărul de certificate de emisii de gaze cu efect de seră raportat la o tonă-kilometru, calculat prin împărţirea numărului de certificate de emisii de gaze cu efect de seră alocate cu titlu gratuit în perioada prevăzută la art. 122 la suma datelor tonă-kilometru incluse în solicitările pentru alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră cu titlu gratuit transmise Comisiei Europene de către statele membre; 3. La articolul 3, după litera v) se introduc două noi litere, literele x) şi y) , cu următorul cuprins: x)ardere - orice oxidare a combustibililor, indiferent de modul în care este utilizată energia termică, electrică sau mecanică produsă prin acest proces şi orice alte activităţi asociate, inclusiv spălarea gazelor reziduale; y)producător de energie electrică - un operator care deţine o instalaţie care la 1 ianuarie 2005 sau după această dată a produs energie electrică în vederea vânzării către terţe părţi şi care nu desfăşoară nicio altă activitate prevăzută în anexa nr. 1 în afară de «arderea combustibililor 4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 4(1) Autorităţile competente responsabile pentru aplicarea dispoziţiilor prezentei hotărâri sunt: autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, autoritatea publică centrală pentru economie, autoritatea publică centrală pentru energie, autoritatea publică centrală pentru transporturi, autoritatea publică centrală pentru finanţe publice, Garda Naţională de Mediu şi unităţile subordonate.(2) Autoritatea publică centrală pentru transporturi prin Autoritatea Aeronautică Civilă Română furnizează datele şi informaţiile în legătură cu operatorii de aeronave care desfăşoară o activitate de aviaţie prevăzută în anexa nr. 1, la cererea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, precum şi sprijinul pentru clarificarea informaţiilor comunicate de Comisia Europeană şi alte organisme internaţionale referitoare la activităţile de aviaţie realizate de operatorii de aeronave. 5. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 5(1) Pentru instalaţiile în care se desfăşoară una sau mai multe dintre activităţile prevăzute în anexa nr. 1, care generează emisii specifice activităţii respective, operatorul trebuie să deţină autorizaţia privind emisiile de gaze cu efect de seră, eliberată de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului potrivit prevederilor Ordinului ministrului mediului şi pădurilor nr. 3.420/2012 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizaţiei privind emisiile de gaze cu efect de seră pentru perioada 2013-2020. 6. La articolul 6 alineatul (1), literele b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins: b)materiile prime şi materialele auxiliare a căror utilizare este posibil să conducă la emisii de gaze cu efect de seră prevăzute în anexa nr. 2;........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... d)planul de monitorizare şi raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră. 7. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 7(1) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului emite autorizaţia privind emisiile de gaze cu efect de seră pentru toată instalaţia sau o parte a acesteia dacă operatorul îndeplineşte cerinţele privind monitorizarea şi raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 601/2012 al Comisiei din 21 iunie 2012 privind monitorizarea şi raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră în conformitate cu Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului.(2) Autorizaţia privind emisiile de gaze cu efect de seră poate acoperi una sau mai multe instalaţii în care se desfăşoară una sau mai multe activităţi prevăzute în anexa nr. 1, situate pe acelaşi amplasament, şi care sunt operate sau controlate de acelaşi operator. 8. La articolul 8, litera d) se abrogă. 9. La articolul 8, literele c) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins: c)cerinţele de monitorizare şi raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră corespunzătoare planului de monitorizare şi raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră aprobat de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului;........ ................ ................ ................ ................ ........ ........ e)obligaţia de a restitui, până la data de 30 aprilie a anului următor celui pentru care s-a făcut monitorizarea emisiilor de gaze cu efect de seră, un număr de certificate de emisii de gaze cu efect de seră egal cu numărul total de emisii provenite de la instalaţia respectivă, verificate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 600/2012 al Comisiei din 21 iunie 2012 privind verificarea rapoartelor de emisii de gaze cu efect de seră şi a rapoartelor privind datele tonă-kilometru şi acreditarea verificatorilor în conformitate cu Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi cu normele privind verificarea adoptate de Comisia Europeană, altele decât certificatele de emisii de gaze cu efect de seră alocate operatorilor de aeronave. 10. La articolul 9, alineatele (1) , (2) , (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 9(1) Până la data de 31 decembrie a fiecărui an din perioada 2013-2020, operatorul are obligaţia de a informa autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului cu privire la modificările planificate sau efective ale capacităţii, nivelului de activitate ori ale funcţionării unei instalaţii, în conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) din Decizia 2011/278/UE a Comisiei din 27 aprilie 2011 de stabilire, pentru întreaga Uniune, a normelor tranzitorii privind alocarea armonizată şi cu titlu gratuit a cotelor de emisii în temeiul articolului 10a din Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului.(2) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului revizuieşte autorizaţia privind emisiile de gaze cu efect de seră la intervale de cel mult 5 ani sau ori de câte ori este cazul......... ................ ................ ................ ................ ........ ............ (5) Operatorul de aeronave are obligaţia să informeze autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului cu privire la orice modificări care determină revizuirea planului de monitorizare şi raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră pentru activităţile de aviaţie prevăzute la art. 21 alin. (3) şi a planului de monitorizare şi raportare a datelor tonă-kilometru pentru activităţi de aviaţie prevăzut la art. 21 alin. (4), în termen de 45 de zile de la data producerii modificării.(6) Operatorul şi operatorul de aeronave au obligaţia să asigure corectitudinea şi caracterul complet al informaţiilor furnizate în planul de monitorizare şi raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră şi în planul de monitorizare şi raportare a datelor tonă-kilometru, după caz. 11. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 10Începând cu cea de a treia perioadă a schemei de comercializare a certificatelor alocate gratuit, respectiv 2013-2020, numărul de certificate de emisii de gaze cu efect de seră alocate anual se diminuează linear, pornind de la mijlocul perioadei 2008-2012. Cantitatea respectivă se reduce cu un factor linear de 1,74% în raport cu cantitatea medie anuală a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră alocate în conformitate cu Planul naţional de alocare privind certificatele de emisii de gaze cu efect de seră pentru perioadele 2007 şi 2008-2012, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 60/2008. 12. La articolul 101, după alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (4) , (5) , (6) și (7) , cu următorul cuprins:(4) Informaţiile privind numărul de certificate de emisii de gaze cu efect de seră alocate cu titlu gratuit instalaţiilor care intră sub incidenţa schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în perioada 2013-2020 se publică pe adresa de internet a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.(5) Informaţiile din rapoartele anuale privind valoarea emisiilor de gaze cu efect de seră anuale verificate pot fi consultate pe pagina de internet a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.(6) Informaţiile care pot afecta activitatea operatorului din punct de vedere comercial, indicate de operator şi operatorul de aeronave în rapoartele anuale privind emisiile de gaze cu efect de seră, sunt exceptate de la prevederile alin. (5).(7) Informaţiile care fac obiectul secretului profesional pot fi dezvăluite doar în cazul în care legislaţia în vigoare prevede acest lucru. 13. Articolul 11 se abrogă. 14. Articolul 12 se abrogă. 15. La articolul 123, alineatele (2) şi (4) se abrogă. 16. Articolul 13 se abrogă. 17. Articolul 14 se abrogă. 18. La articolul 142, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:(7) Raportul date tonă-kilometru prevăzut la alin. (2) se întocmeşte în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 601/2012. 19. După articolul 143 se introduce un nou articol, articolul 144 , cu următorul cuprins: Articolul 144 (1) Se alocă certificate de emisii de gaze cu efect de seră cu titlu gratuit pentru producerea de energie termică sau agent de răcire în sisteme de încălzire centralizată, precum şi în instalaţiile de cogenerare de înaltă eficienţă, definite la art. 3 lit. g) din Hotărârea Guvernului nr. 219/2007 privind promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă, pentru o cerere justificată din punct de vedere economic.(2) Luând în considerare prevederile alin. (1), precum şi fără a aduce atingere prevederilor art. 151, se interzice alocarea de certificate de emisii de gaze cu efect de seră cu titlu gratuit producătorilor de energie electrică, pentru instalaţiile de captare de dioxid de carbon, conductele de transport de dioxid de carbon sau siturile de stocare a dioxidului de carbon. 20. La articolul 15, alineatele (2) , (3) și (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(2) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, în calitate de administrator naţional al conturilor din registrul unic, emite în contul operatorilor certificatele de emisii de gaze cu efect de seră alocate cu titlu gratuit instalaţiilor prevăzute la art. 101 alin. (1), aferente fiecărui an, până la data de 28 februarie a anului respectiv, certificate alocate cu titlu gratuit producătorilor de energie electrică care se emit în condiţiile art. 151.(3) Pentru anul 2013, autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, în calitate de administrator naţional al conturilor din registrul unic, emite numărul de certificate de emisii de gaze cu efect de seră alocate cu titlu gratuit fiecărui operator de aeronave pentru anul respectiv după emiterea deciziei de către Comisia Europeană.(4) Până la data de 28 februarie a fiecărui an din perioada 2014-2020, autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, în calitate de administrator naţional al conturilor din registrul unic, emite numărul de certificate de emisii de gaze cu efect de seră alocate cu titlu gratuit fiecărui operator de aeronave pentru anul respectiv. 21. După articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 151 , cu următorul cuprins: Articolul 151 (1) Pentru producătorii de energie electrică ce erau în funcţiune până la data de 31 decembrie 2008 sau al căror proces de investiţie a fost iniţiat până la aceeaşi dată se alocă tranzitoriu cu titlu gratuit certificate de emisii de gaze cu efect de seră, cu condiţia utilizării contravalorii certificatelor alocate pentru finanţarea investiţiilor prevăzute în Planul naţional de investiţii.
(2) Alocarea tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, pentru producătorii de energie electrică, este posibilă dacă este îndeplinită una dintre condiţiile:
a)în 2007, reţeaua naţională de energie electrică nu era conectată direct sau indirect la reţeaua/sistemul interconectat exploatat (ă) de Uniunea pentru coordonarea transmiterii de energie electrică (UCTE); b)în 2007, reţeaua naţională de energie electrică a fost conectată direct sau indirect la reţeaua exploatată de Uniunea pentru coordonarea transmiterii de energie electrică (UCTE) doar printr-o singură linie cu o capacitate de mai puţin de 400 MW; sau c)în 2006, peste 30% din energia electrică a fost produsă din combustibili fosili şi PIB pe cap de locuitor nu a depăşit 50% din PIB mediu pe cap de locuitor la preţurile pieţei din Comunitate.
22. După articolul 151 se introduce un nou articol, articolul 152 , cu următorul cuprins: Articolul 152 (1) Lista sectoarelor şi subsectoarelor expuse unor riscuri semnificative de relocare a emisiilor de dioxid de carbon este stabilită prin Decizia 2010/2/UE de stabilire, în conformitate cu Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, a unei liste a sectoarelor şi subsectoarelor considerate a fi expuse unui risc important de relocare a emisiilor de dioxid de carbon, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Autorităţile publice centrale pot să adopte măsuri financiare în favoarea sectoarelor sau subsectoarelor care sunt considerate a fi expuse unor riscuri semnificative de relocare a emisiilor de dioxid de carbon ca urmare a transferării costului dioxidului de carbon în preţul electricităţii, pentru a compensa aceste costuri, cu respectarea normelor aplicabile privind ajutorul de stat, în contextul celei de-a treia perioade a schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.(3) Măsurile prevăzute la alin. (2) trebuie să se bazeze pe stabilirea unor criterii de referinţă ex ante pentru emisiile indirecte de dioxid de carbon pe unitatea de producţie. Aceste criterii de referinţă ex ante se calculează, într-un sector sau subsector dat, ca fiind produsul dintre consumul de energie electrică pe unitatea de producţie corespunzătoare celei mai eficiente tehnologii disponibile şi emisiile de dioxid de carbon aferente producţiei de electricitate relevante la nivel european.(4) Se interzice alocarea de certificate de emisii de gaze cu efect de seră cu titlu gratuit unei instalaţii care şi-a încetat activitatea, cu excepţia cazului în care operatorul demonstrează autorităţii competente că instalaţia respectivă îşi va relua producţia într-un interval de timp definit şi rezonabil. Condiţiile în care se consideră că instalaţiile şi-au încetat activitatea sunt prevăzute în Decizia nr. 2011/278/UE. 23. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 16(1) În cazul în care nu a fost atinsă limita pentru dreptul acordat operatorilor existenţi în perioada 2008-2012, de utilizare a ERU şi CER sau limitele prevăzute la alin. (3) şi (4), autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului emite şi predă operatorului şi operatorului de aeronave, la solicitarea acestora, un certificat de emisii de gaze cu efect de seră, valabil pentru perioada a treia a schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, în schimbul unei ERU sau a unei CER, deţinută de operator şi operatorul de aeronave în contul naţional deschis în registrul unic.(2) Este permisă utilizarea unităţilor de reducere a emisiilor din activităţile de proiect, în procent de cel puţin 4,5% din emisiile verificate în perioada 2013-2020 pentru instalaţiile nou-intrate, instalaţiile care la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri intră sub incidenţa schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră şi instalaţiile nou-intrate în perioada 2008-2012 cărora nu li s-a acordat dreptul de a utiliza aceste unităţi.(3) Pentru operatorii de aeronave este permisă utilizarea unităţilor de reducere a emisiilor din activităţile de proiect, în cuantum de cel puţin 1,5% din emisiile verificate în perioada 2013-2020.(4) Operatorii pot să utilizeze CER şi ERU rezultate din activităţi de proiect până la un procent de cel puţin 11% din alocarea aferentă perioadei 2008-2020 sau cantitatea stabilită pentru perioada 2008-2012 în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 60/2008 pentru aprobarea Planului naţional de alocare privind certificatele de emisii de gaze cu efect de seră pentru perioadele 2007 şi 2008-2012, luându-se în considerare cantitatea cea mai mare.(5) Prevederile alin. (1) se aplică până la data de 31 martie 2015.(6) CER şi ERU prevăzute la alin. (1) trebuie să provină din proiecte eligibile pentru utilizare în cadrul schemei de comercializare a emisiilor de gaze cu efect de seră în perioada 2008-2012 şi să îndeplinească una dintre următoarele condiţii:a)provin din activităţi de proiect care au înregistrat reduceri de emisii de gaze cu efect de seră înainte de 1 ianuarie 2013; b)provin din activităţi de proiect, înregistrate înainte de 1 ianuarie 2013, dar înregistrează reduceri de emisii de gaze cu efect de seră începând cu perioada 2013-2020. (7) CER prevăzute la alin. (1) trebuie să provină din proiecte eligibile pentru utilizare în cadrul schemei de comercializare a emisiilor de gaze cu efect de seră în perioada 2008-2012 care sunt lansate începând cu perioada 2013-2020, doar dacă acestea se implementează în statele cel mai puţin dezvoltate până la data ratificării de către acestea a unui acord cu Uniunea Europeană în domeniu sau până în 2020, luându-se în considerare data cea mai apropiată dintre acestea.(8) Pentru cea de-a treia perioadă a schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, se interzice utilizarea unităţilor de reducere de emisii de gaze cu efect de seră provenite de la o activitate de proiect prevăzută de Regulamentul (UE) nr. 550/2011 al Comisiei din 7 iunie 2011 privind stabilirea, în temeiul Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, a anumitor restricţii aplicabile utilizării de credite internaţionale rezultate din proiecte ce implică utilizarea de gaze industriale. 24. La articolul 17, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7) , cu următorul cuprins:(7) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului autorizează numai activităţile de proiect prevăzute la alin. (1) în care toţi participanţii la proiect au sediul într-o ţară care a încheiat acordul internaţional referitor la aceste proiecte sau în care sunt în vigoare dispoziţii privind schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră. 25. La articolul 18, alineatul (6) se abrogă. 26. La articolul 18, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7) , cu următorul cuprins:(7) Obligaţia de a restitui certificatele de emisii de gaze cu efect de seră nu se aplică şi emisiilor care, conform verificărilor, sunt captate şi transportate, în vederea stocării permanente, într-un sit pentru care este emisă o autorizaţie de stocare în vigoare, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2011 privind stocarea geologică a dioxidului de carbon, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 114/2013. 27. La articolul 19, alineatul (1) se abrogă. 28. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 20(1) După 4 luni de la începerea perioadei 2013-2020, administratorul naţional al conturilor naţionale în registrul unic anulează certificatele de emisii de gaze cu efect de seră care nu mai sunt valabile şi care nu au fost restituite şi anulate potrivit dispoziţiilor art. 18 alin. (2) şi (3).(2) În ceea ce priveşte perioada prevăzută la art. 121, administratorul conturilor naţionale deschise în registrul unic anulează certificatele de emisii de gaze cu efect de seră care nu mai sunt valabile şi care nu au fost restituite şi anulate potrivit dispoziţiilor art. 18 alin. (3).(3) Începând cu 1 mai 2013, autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului emite persoanelor fizice şi juridice certificate de emisii de gaze cu efect de seră valabile pentru perioada în curs, care să înlocuiască certificatele de emisii de gaze cu efect de seră deţinute de acestea care sunt anulate, cu excepţia celor anulate ca urmare a restituirii conform art. 18 alin. (2) şi (3). 29. La articolul 21, alineatele (1) , (2) , (3) , (4) , (5) , (9) , (12) şi (14) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 21(1) Operatorul şi operatorul de aeronave care desfăşoară o activitate prevăzută în anexa nr. 1 au obligaţia să monitorizeze şi să raporteze emisiile de gaze cu efect de seră în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 601/2012.
(2) Operatorul de aeronave care desfăşoară o activitate prevăzută în anexa nr. 1 şi care solicită alocarea de certificate de emisii de gaze cu efect de seră cu titlu gratuit, conform prevederilor art. 142, are obligaţia să monitorizeze şi să raporteze datele tonă-kilometru în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr 601/2012.
(3) Operatorul şi operatorul de aeronave care desfăşoară o activitate prevăzută în anexa nr. 1 au obligaţia să depună anual la autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului planul de monitorizare şi raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră.
(4) Operatorul de aeronave care desfăşoară o activitate prevăzută în anexa nr. 1 şi care solicită alocarea de certificate de emisii de gaze cu efect de seră cu titlu gratuit, conform prevederilor art. 142, are obligaţia să depună la autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, cu cel puţin 4 luni înainte de începutul perioadei la care se referă, un plan de monitorizare şi raportare a datelor tonă-kilometru, întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 601/2012.
(5) Planul de monitorizare şi raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră prevăzut la alin. (3) şi raportul de monitorizare prevăzut la alin. (12) se întocmesc în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 601/2012.
........ ................ ................ ................ ................ ........ ...........(9) Competenţa privind verificarea şi aprobarea planurilor de monitorizare şi raportare prevăzute la alin. (3) şi (4) revine autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului......... ................ ................ ................ ................ ........ ........... (12) În primul trimestru al fiecărui an, operatorul şi operatorul de aeronave au obligaţia să depună la autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului rapoartele de monitorizare privind emisiile de gaze cu efect de seră generate de instalaţia sau aeronava pe care o operează, pentru anul precedent, până cel târziu la data de 1 martie. Primul an de monitorizare pentru operatorii de aeronave începe la data de 1 ianuarie 2010. ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............(14) Operatorul şi operatorul de aeronave au obligaţia să arhiveze planurile de monitorizare şi raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră, rapoartele de monitorizare privind emisiile de gaze cu efect de seră şi rapoartele datelor tonă-kilometru, după caz, pentru o perioadă de 10 ani, însoţite de toate documentele întocmite de către verificatorii acreditaţi potrivit prevederilor art. 22 alin. (1) şi să le predea noului operator, în cazul schimbării operatorului.
30. La articolul 21, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31 ) , cu următorul cuprins: (31 ) Operatorul şi operatorul de aeronave au obligaţia de a transmite la autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului raportul privind îmbunătăţirile aduse metodologiei de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră, elaborat în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 601/2012. 31. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 22(1) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului se asigură că rapoartele prevăzute la art. 21 alin. (12) şi art. 142 alin. (2) sunt verificate de verificatori acreditaţi în conformitate cu criteriile prevăzute în anexa nr. 5 şi cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 600/2012.(2) În cazul în care, până la data de 31 martie a anului în curs, raportul de monitorizare privind emisiile de gaze cu efect de seră din anul precedent nu este declarat satisfăcător, potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 5 şi prevederilor Regulamentului (UE) nr. 600/2012, operatorul sau operatorul de aeronave nu poate transfera certificatele de emisii de gaze cu efect de seră, ca urmare a blocării automate a accesului la cont. Deblocarea accesului la cont se face la data la care raportul de monitorizare privind emisiile de gaze cu efect de seră declarat satisfăcător este depus la autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi emisiile validate sunt introduse de către operator în contul aferent registrului unic. 32. La articolul 24, alineatele (1) , (2) , (4) , (5) , (7) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 24(1) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului este administratorul naţional al conturilor în registrul unic.(2) Prin conturile administrate de administratorul naţional deschise în registrul unic se asigură evidenţa certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră emise, deţinute, transferate şi anulate, inclusiv a operaţiunilor cu unităţi de emisii de gaze cu efect de seră prevăzute de Protocolul de la Kyoto. ........ ................ ................ ................ ................ ........ .........(4) Registrul unic administrat la nivel naţional este accesibil publicului, cu respectarea prevederilor art. 75 din Regulamentul (UE) nr. 920/2010 al Comisiei privind un sistem standardizat şi securizat de registre în conformitate cu Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de modificare a Directivei 96/61/CE a Consiliului şi cu Decizia nr. 280/2004/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 februarie 2004 privind un mecanism de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de punere în aplicare a Protocolului de la Kyoto, cu modificările şi completările ulterioare, privind confidenţialitatea informaţiilor.(5) Registrul unic administrat la nivel naţional conţine conturi în care sunt înregistrate certificatele de emisii de gaze cu efect de seră deţinute de fiecare persoană şi în care sunt evidenţiate operaţiunile cu aceste certificate şi cu unităţile de emisii de gaze cu efect de seră, prevăzute de Protocolul de la Kyoto. ........ ................ ................ ................ ................ ........ .........(7) Administratorul naţional al conturilor în registrul unic percepe un tarif la deschiderea unui cont în registrul unic şi un tarif corespunzător operării respectivului cont.(8) Cuantumul tarifelor prevăzute la alin. (7) se stabileşte anual, prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului. 33. La articolul 25, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 25(1) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului transmite anual Comisiei Europene raportul privind punerea în aplicare a prevederilor europene privind schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.(2) Raportul prevăzut la alin. (1) se referă la alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, funcţionarea registrului, aplicarea prevederilor referitoare la monitorizarea şi raportarea emisiilor, verificarea, acreditarea organismelor de verificare şi regimul juridic şi fiscal al certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră. 34. Articolul 26 se abrogă. 35. Articolul 27 se abrogă. 36. La articolul 28, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 28(1) Pentru nerespectarea prevederilor art. 18 alin. (2) şi (3), pentru perioada prevăzută la art. 122 se aplică o penalitate de 100 euro, echivalentă în lei, la cursul de schimb leu/euro al Băncii Naţionale a României valabil la data de 1 mai a anului respectiv, pentru fiecare tonă de dioxid de carbon echivalent emisă pentru care operatorul sau operatorul de aeronave nu a restituit certificatele de emisii de gaze cu efect de seră, ce constituie venit la Fondul pentru mediu, în condiţiile legii. 37. La articolul 281, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 281 (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:a)nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (1), cu amendă de la 40.000 lei la 50.000 lei; b)nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (4) şi ale art. 9 alin. (4), cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei; c)nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (1), cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei; d)nerespectarea prevederilor art. 142 alin. (8) şi ale art. 21 alin. (1), (2), (3), (31), (5), (6), (12), (13), (14), cu amendă de la 40.000 lei la 50.000 lei; e)nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (5) şi (6), cu amendă de la 30.000 lei la 40.000 lei; f)nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (4), cu amendă de la 20.000 lei la 30.000 lei. 38. La articolul 281, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Constatarea nerespectării prevederilor alin. (1) se face de către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, care informează Garda Naţională de Mediu. 39. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 29Contravenţiilor prevăzute la art. 281 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. 40. Menţiunea privind transpunerea normelor comunitare se modifică şi va avea următorul cuprins: Prezenta hotărâre transpune prevederile Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de modificare a Directivei 96/61/CE a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L275/2003, prevederile Directivei 2004/101/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 27 octombrie 2004 de modificare a Directivei 2003/87/CE de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii, în temeiul mecanismelor bazate pe proiectul din Protocolul de la Kyoto, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L338/2004, prevederile Directivei 2008/101/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 de modificare a Directivei 2003/87/CE pentru a include activităţile de aviaţie în sistemul de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L8 din 13 ianuarie 2009, şi prevederile Directivei 2009/29/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 aprilie 2009 de modificare a Directivei 2003/87/CE în vederea îmbunătăţirii şi extinderii sistemului comunitar de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 140 din 5 iunie 2009. 41. Anexa nr. 3 se abrogă. 42. La anexa nr. 5 partea A alineatul (1) „Principii generale“, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: 5. Verificatorul trebuie să ia în considerare dacă instalaţia este înregistrată potrivit Hotărârii Guvernului nr. 57/2011 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.221/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind participarea voluntară a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 761/2001 şi a deciziilor 2001/681/CE şi 2006/193/CE ale Comisiei. 43. În tot cuprinsul hotărârii, sintagma „Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului“ se înlocuieşte cu „autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului“.
Articolul II(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, toate certificatele de emisii de gaze cu efect de seră care nu sunt alocate cu titlu gratuit, în conformitate cu art. 101 alin. (1), art. 143 alin. (1) şi art. 151 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 780/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se scot la licitaţie.(2) Fondurile obţinute din licitaţii sunt folosite pentru finanţarea proiectelor care au ca scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră:a)finanţarea cercetării şi dezvoltării, precum şi a proiectelor demonstrative în domeniul reducerilor emisiilor şi al adaptării la efectele schimbărilor climatice, inclusiv participarea la diverse iniţiative în cadrul planului strategic în domeniul tehnologiei energetice şi al platformelor tehnologice europene; b)dezvoltarea tehnologiilor curate şi dezvoltarea altor tehnologii care contribuie la tranziţia către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi pentru a creşte eficienţa energetică; c)sechestrarea forestieră; d)captarea şi stocarea geologică a CO2 în condiţii de siguranţă pentru mediu, în special a celui provenit de la centralele electrice care produc energie din combustibili fosili solizi şi de la o serie de sectoare şi subsectoare industriale, inclusiv în ţările terţe; e)încurajarea trecerii la forme de transport public cu emisii reduse de gaze cu efect de seră; f)finanţarea cercetării şi dezvoltării în domeniul eficienţei energetice şi al tehnologiilor curate în sectoarele aflate sub incidenţa prezentei hotărâri; g)măsuri privind creşterea eficienţei energetice şi cele privind izolarea termică a locuinţelor sau sprijinul financiar acordat pentru soluţionarea aspectelor sociale în ceea ce priveşte gospodăriile cu venituri mici şi mijlocii; h)acoperirea cheltuielilor administrative legate de gestionarea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră. (3) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului informează Comisia Europeană privind utilizarea fondurilor prevăzute la alin. (2) şi privind acţiunile întreprinse, în rapoartele prezentate în temeiul Deciziei nr. 280/2004/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 februarie 2004 privind un mecanism de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de punere în aplicare a Protocolului de la Kyoto.(4) Autoritatea publică centrală pentru finanţe publice, în calitatea sa de adjudecător, pune la dispoziţia autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului informaţiile pe care le deţine privind licitaţiile, la solicitarea acesteia. Articolul IIICertificatele de emisii de gaze cu efect de seră, emise începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, sunt valabile pentru emisiile generate de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri până la data de 31 decembrie 2020. Articolul IVÎncepând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, penalitatea prevăzută la art. 28 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 780/2006, cu modificările şi completările ulterioare, creşte anual în conformitate cu indicele european al preţului de consum. Articolul VPrezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia punctelor 35-37 ale articolului I, care vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării acesteia. Articolul VIHotărârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 27 iunie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: p. Ministrul mediului şi schimbărilor climatice, Marius Nica, secretar general Ministrul delegat pentru ape, păduri şi piscicultură, Lucia Ana Varga Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu p. Ministrul afacerilor externe, George Ciamba, secretar de stat p. Ministrul economiei, Adrian Ciocănea, secretar de stat Ministrul delegat pentru energie, Constantin Niţă


COMENTARII la Hotărârea 204/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 204 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 296 2013
    Bine ati venit la (FRED FINANCIAL LOAN COMPANY) Un serviciu personalizat pentru toate nevoile dvs. financiare. Am Furnizor Liberal Investment Company oferă credite la rată scăzută a dobânzii de 3%, oferim împrumuturi like_ (1) Credite personale (2) Credite de consolidare a datoriei (3) Capital de Risc (4) Credite pentru afaceri (5) Învățământul de împrumut (6) Home Loan Credite pentru orice motiv și nevoile imediate !. cu o perioadă maximă de mai mulți ani ca un debitor poate plăti înapoi. Ai fost refuzat de banca dumneavoastră? Nu aveți rău de credit? Ai facturi neplătite? Ești în datorii? Ai nevoie pentru a configura o afacere? Nu vă faceți griji pentru că suntem aici pentru a oferi împrumuturi cu dobândă redusă. Împrumuturi noastre variază de la 30.000 USD 900 dolari, 000,000.00 ... De asemenea, oferim împrumuturi din Statele Unite și de lire sterline Dolari euro și alte monede !! Acest mic ... umple și trimite înapoi la e-mail meu fred.lavinton@financier.com 1 Numele Dvs. complet: _______ Adresa 2 Contact: _______ 3 Țara de reședință: ______ 4 Suma de împrumut Obligatoriu: ________ 5 Durata: _____ 6 Gen: _____ 7 Ocupatia: ________ 8 Venitul lunar: _______ 9 Data nasterii: ________ Numărul 10.Telephone: _________ In-Service, e-mail pentru a companiei noastre din nou fred.lavinton@financier.com Dl Bravo
ANONIM a comentat Ordin 2572 2014
     Obținerea unui împrumut a devenit o decizie financiară dificilă pentru a face din cauza provocărilor pe care le implică mai ales atunci când trebuie să ia în considerare garanțiile ridicat cerut de către organismele financiare care oferă pentru a ajuta sau de mare interes procent atunci când te gândești de a plăti înapoi. Ești ca atare?Vestea bună este că sunt acum, oferind toate tipurile de credite de astăzi, la dobândă de 3%, cu nici o garanție și aprobare ușor. Împrumut noastră variază de la 1000 la 1.000.000.000.000 de euro și este sigur și securizat. ne puteti contacta astăzi la collinspay@outlook.com pentru informații privind modul de aplicare și de a fi siguri, veți obține împrumutul va căuta ca satisfactia ta este prioritatea noastră cea mai mare.
ANONIM a comentat Hotărârea 470 2014
    cum pot afla cum se completeaza Anexa 1 ? un exemplu are cineva? Va multumesc anticipat.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna companie de împrumut financiar, am să-ți spun că acest lucru este o firmă de creditare, care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2%, la persoanele / organizațiile de afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de împrumuturi persoanelor minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii: -email: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 1142 2014
    Ești în orice fel de dificultăți financiare? Ai nevoie de un împrumut pentru de consolidare a datoriei, constructii, credit imobiliar, refinanța, personal scop de afaceri sau bani de urgență? Ești un om de afaceri sau femeile care sunt de planificare pentru a extinde afacerea lui sau a ei, noi oferim împrumut de toate tipurile. Daca sunteti interesati contactati-ne azi prin danielbryan220@gmail.com cu informațiile de mai jos. NUMELE COMPLET: ȚARA: Suma de împrumut NECESARE: Durata de împrumut: Venitul lunar: TELEFON: Multumesc, dl Daniel
ANONIM a comentat Legea 22 1969
    ESTE PERFECT VALABILA
ANONIM a comentat Ordin 1142 2014
    Ești în orice fel de dificultăți financiare? Ai nevoie de un împrumut pentru de consolidare a datoriei, constructii, credit imobiliar, refinanța, personal scop de afaceri sau bani de urgență? Ești un om de afaceri sau femeile care sunt de planificare pentru a extinde afacerea lui sau a ei, noi oferim împrumut de toate tipurile. Daca sunteti interesati contactati-ne azi prin danielbryan220@gmail.com cu informațiile de mai jos. NUMELE COMPLET: ȚARA: Suma de împrumut NECESARE: Durata de împrumut: Venitul lunar: TELEFON: Multumesc, dl Daniel
ANONIM a comentat Ordin 1142 2014
    Dacă sunteți în căutarea pentru un împrumut de orice tip, în scopul de a rezolva instabilitate dumneavoastră financiare, dorim să vă anunțăm că suntem aici pentru a vă ajuta va rugam sa ne trimite astăzi pentru a obține împrumutul de urgență la rata dobânzii de 2%. EMAIL: famousloans@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 10 1990
    Dacă sunteți în căutarea pentru un împrumut de orice tip, în scopul de a rezolva instabilitate dumneavoastră financiare, dorim să vă anunțăm că suntem aici pentru a vă ajuta va rugam sa ne trimite astăzi pentru a obține împrumutul de urgență la rata dobânzii de 2%. EMAIL: famousloans@hotmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 442 2013
    Nu am fost instiintat in scris de punerea in aplicare a acestei Hotarari 442/2013 de catre expropriatori, nici pana la aceasta data.Primaria com Semlac unde platesc impozit pe terenul arabil extravilan nu cunoaste nimic,constructorul Astaldi Max Boegel nu gaseste instiintarea facuta, de catre CNADNR,proprietarului expropriat si suma de bani aferenta conform Anexa 2.Acum in octombrie cand sa fac lucrarile de toamna m-am trezit cu terenul bornat si utilajele constructorilor in actiune. Sper sa mai fie oameni in tara asta care sa vada si "copacii"nu numai "padurea"! Intrebare:eu de unde primesc suma aceea de bani ridicola (sub -1.ron/mp)? Am fost cumva expropriat si de asta fara sa stiu? Domnilor:Eu cu cine votez ?.....Si nu sunt turmentat!!!.....EXPROPRIATUL 359/anexa2.
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu