Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 20 din 6 septembrie 2006

pentru aprobarea Normei nr. 8/2006 privind auditorul financiar pentru fondurile de pensii facultative

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 784 din 15 septembrie 2006



In baza prevederilor art. 3 alin. (1), art. 16, 21 şi ale art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

având în vedere prevederile art. 15 alin. (7) şi (8), art. 35, art. 81 alin. (2) şi (3), art. 83 lit. d) şi ale art. 125 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,

în baza hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 6 septembrie 2006,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 8/2006 privind auditorul financiar pentru fondurile de pensii facultative, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Norma menţionată la art. 1 intră în vigoare la data publicării acesteia şi a prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicată şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).

Art. 3. - Departamentul autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

ANEXA

NORMA   Nr. 8/2006

privind auditorul financiar pentru fondurile de pensii facultative

In baza prevederilor art. 15 alin. (7) şi (8), art. 35, art. 81 alin. (2) şi (3) şi ale art. 83 lit. d) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 470 din 31 mai 2006, denumită în continuare Lege,

în temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă reglementează procedura de acordare şi retragere a avizului auditorului financiar pentru fondurile de pensii facultative.

Art. 2. - Prezenta normă se adresează auditorilor financiari certificaţi de Camera Auditorilor Financiari din România.

Art. 3. - Auditorii prevăzuţi la art. 81 alin. (3) din Lege sunt obligaţi să prezinte Comisiei documentaţia care atestă faptul că sunt membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România, precum şi documentaţia care atestă că au fost autorizaţi, avizaţi sau supuşi unei proceduri similare, în vederea funcţionării ca auditor pe piaţa pensiilor private, într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European.

Art. 4. - Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţia prevăzută la art. 2 din Lege.

CAPITOLUL II

Condiţii privind avizarea auditorului financiar

Art. 5. - Pentru a fi avizaţi în vederea auditării situaţiilor financiare ale fondurilor de pensii facultative, auditorii financiari trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a)  să aibă calitatea de auditor financiar activ, membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

b)   să fi funcţionat minimum 4 ani, cu excepţia persoanelor juridice rezultate dintr-o fuziune sau o divizare, caz în care acest termen include şi funcţionarea persoanei/persoanelor juridice din care acestea provin, precum şi să nu fi înregistrat pierderi în ultimele două exerciţii financiare;

c)   să fi participat la auditarea situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurări, ale societăţilor de administrare a investiţiilor sau a fondurilor de pensii private pe o perioadă de cel puţin 2 ani;

d)   să aibă încheiat un contract de asigurare de răspundere civilă profesională cu o societate de asigurări autorizată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ori de o instituţie similară dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, suma asigurată trebuind să fie la nivelul maxim, în funcţie de riscul asumat pentru activitatea desfăşurată;

e)   să nu fi fost sancţionaţi de către autorităţi române sau străine din domeniul financiar cu interdicţia de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar sau cu interdicţia temporară de a desfăşura astfel de activităţi;

f)   să nu aibă menţiuni în cazierul fiscal, în cazul auditorilor persoane juridice, şi să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar şi cel fiscal, în cazul auditorilor persoane fizice;

g)   să nu aibă datorii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale;

h) să îndeplinească cerinţele legale şi profesionale referitoare la activitatea de audit şi să nu se afle într-o situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare;

i) să fi achitat taxa pentru avizare.

CAPITOLUL III

Documentaţia necesară avizării auditorului financiar

Art. 6. - (1) Decizia de avizare ca auditor al fondurilor de pensii facultative se eliberează în baza Cererii pentru avizarea auditorului financiar, întocmită conform anexei nr. 1.

(2) Cererea, însoţită de documentaţia completă, se depune şi se înregistrează la Comisie de către societăţile de audit sau auditorii financiari persoane fizice care intenţionează să solicite avizarea ca auditor financiar al unui fond de pensii facultative.

Art. 7. - Cererea pentru avizarea auditorului financiar este însoţită de următoarele documente:

a)   certificatul eliberat de Camera Auditorilor Financiari din România care atestă calitatea de membru activ al acesteia;

b)   certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului, în copie;

c)   copiile situaţiilor financiare ale auditorului financiar pentru ultimele două exerciţii financiare, din care să rezulte că nu a înregistrat pierderi;

d)   documente din care să reiasă că îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 5 lit. c);

e)    contract de asigurare de răspundere civilă profesională, conform art. 5 lit. d), în copie;

f)  cazierul fiscal, în original;

g)   declaraţia în forma prezentată în anexa nr. 2.1, în cazul persoanelor juridice, sau conform anexei nr. 2.2, în cazul persoanelor fizice, completată şi semnată de reprezentantul legal al societăţii de audit financiar, respectiv de auditorul financiar persoană fizică;

h) dovada plăţii taxei de avizare.

CAPITOLUL IV

Acordarea sau respingerea avizului auditorului financiar

Art. 8. - Comisia hotărăşte cu privire la eliberarea unei decizii de avizare a auditorului financiar în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.

Art. 9. - (1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 8, un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.

(2) In situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.

Art. 10. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru avizare ca auditor financiar al fondurilor de pensii facultative.

(2)   Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

(3)   Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia contenciosului administrativ.

Art. 11. - O nouă cerere de avizare poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

Art. 12. - Orice modificare a informaţiilor şi/sau a documentelor care au stat la baza avizării auditorului financiar va fi comunicată de către acesta Comisiei în termen de 5 zile de la data producerii modificării.

CAPITOLUL V

Atribuţiile şi obligaţiile auditorului financiar

SECŢIUNEA 1 Atribuţiile auditorului financiar

Art. 13. - (1) Auditorul financiar întocmeşte un raport de audit financiar, în conformitate cu standardele de audit emise de Camera Auditorilor Financiari din România, care va conţine cel puţin următoarele:

a)   auditarea anuală a valorii activului net şi a valorii unităţii de fond, auditorul financiar având obligaţia de a-şi exprima opinia în ceea ce priveşte respectarea metodologiei de calcul a indicatorilor financiari specifici fondurilor de pensii facultative;

b)   identificarea situaţiilor financiare anuale care fac obiectul auditului financiar, împreună cu cadrul de raportare financiară care a fost aplicat la întocmirea acestora;

c)   descrierea ariei auditului financiar, cu respectarea standardelor internaţionale de audit conform cărora a fost efectuat auditul;

d)   opinia auditorului financiar care să exprime în mod clar punctul de vedere potrivit căruia situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a activităţii fondului de pensii facultative şi care este conformă cadrului relevant de raportare financiară, cu respectarea cerinţelor legale;

e)   opinia de audit poate fi: fără rezerve, cu rezerve, contrară sau imposibil de exprimat, dacă auditorii financiari nu au fost în măsură să exprime o opinie de audit;

f)   o opinie privind aspectele asupra cărora auditorii financiari atrag atenţia printr-un paragraf distinct, fără ca opinia de audit să fie cu rezerve;

g)   o opinie privind gradul de conformitate a raportului administratorului cu situaţiile financiare anuale pentru acelaşi exerciţiu financiar;

h) o opinie cu privire la respectarea prevederilor legale privind metodologia de calcul şi evidenţă a rezervelor tehnice ale fondului de pensii facultative, precum şi a categoriilor de active admise să acopere rezervele tehnice şi regulile de dispersie a plasamentelor;

i) o opinie privind respectarea prevederilor legale privind marja de solvabilitate a fondului de pensii facultative;

j) o opinie privind practicile şi procedurile controlului şi auditului intern al administratorului, precum şi eventualele deficienţe constatate şi recomandările făcute pentru remedierea acestora. Această opinie, cuprinsă în raportul de audit, trebuie înaintată administratorului printr-un document separat de opinia de audit, denumit „Scrisoare către conducerea societăţii".

(2)  Auditorul financiar întocmeşte, în termen de 30 de zile, pe baza informaţiilor prezentate de administratori, rapoarte suplimentare, în conformitate cu standardele de audit financiar şi cu cadrul de raportare definit prin standardele internaţionale de contabilitate şi prin reglementările Comisiei referitoare la operaţiunile reclamate de acţionarii reprezentând cel puţin 5% din totalul drepturilor de vot. Administratorii sunt obligaţi să furnizeze auditorilor financiari toate informaţiile solicitate.

(3)  Dacă administratorii şi auditorii financiari prevăzuţi la alin. (2) nu dau curs solicitării în termenul prevăzut sau dacă raportul publicat nu cuprinde informaţiile din cadrul de raportare, acţionarii se vor putea adresa instanţei din raza teritorială unde îşi are sediul societatea de administrare, în vederea numirii unui alt auditor financiar pentru reluarea procedurii de întocmire şi prezentare a unui raport suplimentar, urmând ca raportul să fie înaintat instanţei şi comunicat părţilor.

(4)   Raportul de audit se semnează de către auditorii financiari persoane fizice sau de către reprezentanţii legali ai societăţilor de audit, persoane fizice, şi se datează.

(5)  Auditorul financiar poate furniza servicii suplimentare, inclusiv rapoartele solicitate de Comisie conform alin. (2), în condiţiile respectării principiului independenţei.

SECŢIUNEA a 2-a Obligaţiile auditorului financiar

Art. 14. - Auditorul financiar, la solicitarea scrisă a Comisiei, are obligaţia să furnizeze orice detalii, clarificări şi explicaţii referitoare la datele cuprinse în situaţiile financiare ale fondului de pensii facultative.

Art. 15. - (1) Auditorul financiar al unui fond de pensii facultative trebuie să informeze Comisia de îndată ce, în exercitarea atribuţiilor sale, a luat cunoştinţă de acte sau fapte ale administratorului, care:

a) reprezintă încălcări ale prevederilor legii şi/sau ale reglementărilor ori normelor emise de Comisie în aplicarea acesteia, prin care sunt stabilite condiţiile de autorizare şi de desfăşurare a activităţii fondului de pensii facultative;

b) sunt de natură să afecteze situaţia patrimonială a fondului de pensii facultative sau buna să funcţionare.

(2) Transmiterea către Comisie a informaţiilor prevăzute la alin. (1) nu constituie o încălcare a obligaţiei de păstrare a secretului profesional, neputând atrage răspunderea auditorului financiar în cauză.

CAPITOLUL VI

Interdicţii

Art. 16. - Este interzis auditorului financiar să fie soţ, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre acţionarii societăţii de pensii, societăţii de administrare a investiţiilor şi societăţii de asigurare, membrii consiliului de administraţie sau conducătorii societăţii care administrează fondul de pensii facultative.

Art. 17. - Auditorul financiar nu poate fi persoană afiliată angajatorului participantului la fondul de pensii facultative, administratorului sau depozitarului.

CAPITOLUL VII

Sancţiuni

Art. 18. - In cazul constatării nerespectării prevederilor prezentei norme, Comisia informează Camera Auditorilor Financiari din România, solicitând acesteia adoptarea măsurilor care se impun pentru remedierea acestor încălcări, şi poate retrage avizul acordat auditorilor financiari în cauză.

Art. 19. - Comisia are dreptul să retragă avizul emis în următoarele condiţii:

a)   dacă acesta a fost obţinut pe baza unor informaţii sau documente false, eronate şi care au indus în eroare;

b)  dacă auditorul financiar nu respectă dispoziţiile legale privind activităţile, obligaţiile şi răspunderea unui auditor financiar, membru al Camerei Auditorilor Financiari din România;

c)  dacă auditorului financiar i-a fost retras certificatul de Camera Auditorilor Financiari din România ori de autoritatea competentă din statul membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, care i-a eliberat avizul de funcţionare;

d)  la solicitarea auditorului financiar;

e)    la solicitarea administratorului, în baza unor documente prin care să justifice că auditorul financiar nu îşi respectă obligaţiile contractuale;

f)  dacă fondul de pensii facultative a intrat în regim de administrare specială, în condiţiile în care auditorul financiar nu a sesizat cauza/cauzele care a/au condus la această situaţie;

g)  în situaţia în care nu se mai îndeplinesc condiţiile pentru avizarea auditorului financiar.

Art. 20. - Nerespectarea de către administratori a prevederilor prezentei norme poate conduce la instituirea de către Comisie a procedurii de supraveghere specială.

CAPITOLUL VIII

Dispoziţii finale

Art. 21. - (1) Perioada de auditare a unui fond de pensii facultative de către acelaşi auditor financiar este de maximum 4 ani.

(2) Administratorul de fonduri de pensii facultative are obligaţia de a încheia un nou contract cu un alt auditor financiar la expirarea perioadei de 4 ani.

Art. 22. - Cuantumul taxei de avizare a auditorului financiar este prevăzut în norma privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, emisă de Comisie.

Art. 23. - Anexele nr. 1, 2.1 şi 2.2 fac parte integrantă din prezenta normă.

ANEXA Nr. 1 la normă

CERERE

pentru avizarea auditorului financiar

Societatea de audit financiar/Auditorul financiar persoană fizică..........., cu sediul/domiciliul în ..........................., solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de audit financiar pentru fonduri de pensii facultative.

1.  Date de identificare a auditorului financiar

Denumirea societăţii de audit financiar/Numele şi prenumele auditorului financiar persoană fizică

...........................................................................................................................

Forma juridică .....................................................................................................

Adresa sediului social/domiciliului .........................................................................

Codul de înregistrare fiscală .................................................................................

Numărul autorizaţiei de funcţionare eliberate de Camera Auditorilor Financiari din România

...........................................................................................................................

Informaţii de contact (telefon, fax, e-mail).............................................................

2.  Date privind reprezentantul legal al societăţii de audit financiar (numai pentru societatea de audit financiar)

Numele şi prenumele ............................................................................................

Funcţia .................................................................................................................

Informaţii de contact (telefon, fax, e-mail) ..............................................................

3.   Informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru activitatea societăţii de audit financiar/auditorului financiar persoană fizică

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

Subsemnatul, cunoscând prevederile privind falsul în declaraţii din Codul penal, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că toate răspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora Comisia ar trebui informată. Totodată, în numele societăţii pe care o reprezint, mă angajez să comunic Comisiei orice modificare privind informaţiile furnizate.

Reprezentantul legal al societăţii de audit financiar/Auditorul financiar persoană fizică

Numele şi prenumele...............................................

Semnătura şi ştampila ..............................................

NOTĂ:

Comisia va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în prezenta cerere, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.

False declaraţii sau omisiuni intenţionate ale unor fapte pot constitui încălcări ale legii penale.

ANEXA Nr. 2.1 la normă

DECLARAŢIE

Subsemnatul ........................, reprezentant legal al Societăţii de Audit Financiar........................, în calitate de auditor financiar al fondului de pensii facultative ........................, declar că societatea de audit financiar menţionată nu se află în vreuna dintre situaţiile prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările ulterioare, în altă situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare şi de prevederile Normei privind auditorul financiar pentru fondurile de pensii facultative.

Data..........................................

Semnătura şi ştampila ............

False declaraţii sau omisiuni intenţionate ale unor fapte pot constitui încălcări ale legii penale.

ANEXA Nr. 2.2 la normă

DECLARAŢIE

Subsemnatul ............................, persoană fizică ................................., în calitate de auditor financiar al fondului de pensii facultative ....................., declar că nu mă aflu în vreuna dintre situaţiile prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările ulterioare, în altă situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare şi de prevederile Normei privind auditorul financiar pentru fondurile de pensii facultative.

Data.............................................

Semnătura şi ştampila ...................

False declaraţii sau omisiuni intenţionate ale unor fapte pot constitui încălcări ale legii penale.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 20/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 20 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu