HOTARARE Nr. 2
din 16 iulie 2007
privind aprobarea
Regulamentului de desfasurare a concursului sau examenului pentru ocuparea
functiilor de presedinte si vicepresedinte ai Agentiei Nationale de Integritate
ACT EMIS DE:
CONSILIUL NATIONAL DE INTEGRITATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 479 din 17 iulie 2007
In temeiul prevederilor art. 18
alin. (2), ale art. 21 alin. (2) şi ale art. 37 alin. (2) lit. c) din Legea nr.
144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de
Integritate, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul Naţional de
Integritate adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de desfăşurare a
concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte şi
vicepreşedinte ai Agenţiei Naţionale de Integritate, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -In aplicarea prevederilor art. 19 alin. (1)
teza a II-a din Legea nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, cu modificările şi completările ulterioare, finanţarea
cheltuielilor ocazionate de organizarea şi desfăşurarea concursului sau
examenului pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai
Agenţiei Naţionale de Integritate se asigură de către Guvern, prin
Secretariatul General al acestuia.
Art. 3. - Prezenta hotărâre se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această hotărâre a fost adoptată de Consiliul
Naţional de Integritate în şedinţa din data de 16 iulie 2007.
Membrii Consiliului Naţional de Integritate,
Mihai-Radu Şaptefraţi
Marian Zlotea
Emod Veress
Simona Maya Teodoroiu
Marian Capotă
Alice Elena Drăghici
Tiberiu Tănase
Constantin Zaharia-Lefter
Marcu Nicu
Xenia Cosette Teodorescu
Ionel Chiriţă
Vasile Silvian Ciupercă
Răzvan Codru Vrabie
ANEXĂ
REGULAMENT
de desfăşurare a concursului sau examenului pentru
ocuparea funcţiilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei Naţionale de
Integritate
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Concursul sau examenul pentru ocuparea
funcţiilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei Naţionale de
Integritate, denumită în continuare Agenţia, se organizează şi se
desfăşoară în conformitate cu prevederile art. 19-21 din Legea nr. 144/2007
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de
Integritate, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza normelor
procedurale instituite prin prezentul regulament.
Art. 2. - Concursul sau examenul se organizează şi se
desfăşoară cu respectarea următoarelor principii:
a) accesul liber, în limitele condiţiilor prevăzute la
art. 18 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) competiţia deschisă;
c) profesionalismul;
d) egalitatea de şanse;
e) transparenţa.
Art. 3. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării
concursului pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei
se constituie prin hotărâre a Consiliului Naţional de Integritate, denumit în
continuare Consiliul, o
comisie de organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor, o comisie pentru corectarea
lucrărilor şi o comisie pentru soluţionarea contestaţiilor. Validarea
concursului se face de către Consiliu, în condiţiile prevăzute la art. 21 alin.
(9) din Legea nr. 144/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Comisia de organizare a
concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor şi comisia
pentru corectarea lucrărilor sunt formate din câte 5 membri ai Consiliului, iar
comisia pentru soluţionarea contestaţiilor este formată din 3 membri ai
Consiliului.
(3) Secretariatul fiecărei
comisii se asigură de unul dintre membrii comisiei.
(4) Componenţa comisiilor prevăzute la alin. (1) se
aprobă prin hotărâre a Consiliului şi se publică pe pagina de internet a
Agenţiei, potrivit art. 21 alin. (3) din Legea nr. 144/2007, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 4. - (1) Calitatea de membru al comisiei de
organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor
este incompatibilă cu calitatea de membru al comisiei pentru corectarea
lucrărilor şi al comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor.
(2) Membrii Consiliului se află în conflict de interese
specific procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului, dacă sunt în
una dintre următoarele situaţii:
a) au calitatea de soţ, soţie, rudă sau afin până la
gradul al V-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
b) au relaţii cu caracter patrimonial cu oricare
dintre candidaţi;
c) în considerarea calităţii în care au fost numiţi
membru al Consiliului, se află într-un raport ierarhic cu oricare dintre candidaţi;
d) interesele patrimoniale personale, ale soţului,
soţiei sau rudelor lor de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea
atribuţiilor de membru;
e) ori de câte ori membrii consideră că integritatea,
imparţialitatea şi obiectivitatea procedurii de organizare şi desfăşurare a
concursului pot fi afectate.
(3) In situaţia existenţei unui potenţial conflict de
interese, membrul Consiliului este obligat să se abţină de la participarea în
comisie, precum şi de la deciziile în plenul Consiliului şi să îl informeze de
îndată pe preşedintele Consiliului.
(4) Conflictul de interese poate fi sesizat de orice
persoană interesată, din momentul iniţierii procedurilor de organizare şi
desfăşurare a concursului.
Art. 5. - (1) Comisia de
organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor are
următoarele atribuţii:
a) să elaboreze anunţul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului de ocupare a funcţiilor de preşedinte şi
vicepreşedinte al Agenţiei, denumit în continuare concursul;
b) să elaboreze bibliografia şi tematica pentru
concurs, pe care le supune aprobării Consiliului;
c) să elaboreze mai multe variante de subiecte pentru
proba scrisă a concursului, pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs,
precum şi criteriile de evaluare şi baremele de corectare;
d) să elaboreze planul de interviu şi să îl supună
spre aprobare plenului Consiliului.
(2) Tematica de concurs se aprobă prin hotărâre a
Consiliului şi se publică pe pagina de internet a Agenţiei, potrivit art. 21
alin. (3) din Legea nr. 144/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Comisia de organizare a concursului, elaborare a
tematicii de concurs şi a subiectelor va supune aprobării Consiliului
variantele de subiecte elaborate, în condiţiile prezentului regulament.
Art. 6. - Comisia pentru corectarea lucrărilor are
următoarele atribuţii:
a) să evalueze şi să noteze lucrările candidaţilor
redactate în cadrul probei scrise a concursului;
b) să comunice Consiliului rezultatele obţinute de
candidaţi la proba scrisă.
Art. 7. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
următoarele atribuţii:
a) să analizeze contestaţiile depuse de candidaţi, iar
pe baza acestora să reevalueze şi să renoteze lucrările şi, după caz, să admită
sau să respingă contestaţiile depuse, în condiţiile prezentului regulament;
b) să comunice Consiliului modalitatea de soluţionare a
contestaţiilor, cu precizarea punctajului acordat şi cu menţiunea „admisă"
sau „respinsă", în condiţiile prezentului regulament.
Art. 8. - (1) In organizarea şi desfăşurarea
concursului Consiliul are următoarele atribuţii:
a) să facă publică declanşarea procedurii de selecţie
a preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei, în condiţiile Legii nr.
144/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului
regulament;
b) să verifice respectarea îndeplinirii de către
candidaţi a condiţiilor prevăzute la art. 18 alin. (2) din Legea nr. 144/2007,
cu modificările şi completările ulterioare, şi să efectueze selecţia dosarelor
candidaţilor;
c) să le comunice candidaţilor rezultatul selecţiei
dosarelor, rezultatele obţinute la proba scrisă, rezultatele contestaţiilor,
precum şi rezultatele obţinute la interviu;
d) să aprobe variantele de subiecte pentru proba
scrisă elaborate de comisia de organizare a concursului, elaborare a tematicii
de concurs şi a subiectelor;
e) să desfăşoare interviul;
f) la propunerile comisiilor prevăzute la art. 3 alin.
(1), să constate finalizarea procedurii de organizare şi desfăşurare a
concursului şi să valideze rezultatele concursului;
g) să transmită Senatului propunerea de numire a
preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei, pe baza rezultatelor obţinute la
concurs şi validate de Consiliu.
(2) Rezultatele obţinute de candidaţi la selecţia
dosarelor, proba scrisă şi interviu, precum şi rezultatele soluţionării
contestaţiilor se comunică de către Consiliu prin afişare la locul prevăzut în
anunţul de concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, precum şi prin
publicare pe pagina de internet a Agenţiei.
Art. 9. -Activităţile desfăşurate în exercitarea
atribuţiilor specifice prevăzute la art. 5, 6, 7 şi 8 de către comisiile
prevăzute la art. 3 alin. (1) şi, respectiv, de către Consiliu, se consemnează
în procese-verbale semnate de membrii fiecărei comisii, respectiv de membrii
Consiliului. Procesele-verbale se păstrează şi se arhivează la secretariatul
Consiliului.
Art. 10. -In exercitarea atribuţiilor care le revin,
membrii Consiliului au următoarele îndatoriri:
a) să îşi îndeplinească atribuţiile specifice în
termenele şi în conformitate cu normele prevăzute, dând dovadă de integritate,
imparţialitate şi obiectivitate;
b) să aducă la cunoştinţa preşedintelui Consiliului
orice ingerinţă în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice
ori a unui grup de interese, care ar putea să le afecteze independenţa sau
imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
c) să participe la toate etapele procedurale ale
concursului, potrivit atribuţiilor care le revin, şi să respecte
confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale candidaţilor, în condiţiile
legii;
d) să nu îşi exprime public opinia sau aprecieri
personale cu privire la candidaţi, pe perioada derulării procedurii de
organizare şi desfăşurare a concursului;
e) să evite orice contact privat cu candidaţii pe
durata procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului;
f) să respecte regimul incompatibilităţilor şi al conflictelor de interese şi să
aplice prevederile legale privind modalităţile de evitare a conflictului de interese.
CAPITOLUL II
Procedura de organizare şi desfăşurare a concursului
Art. 11. - (1) In termen de 5 zile de la aprobarea
regulamentului, Consiliul va face publică declanşarea procedurii de selecţie a
preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei, prin publicarea anunţului elaborat
de comisia de organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a
subiectelor pe pagina de internet a Agenţiei, în cel puţin 3 ziare cu acoperire
naţională şi în Monitorul Oficial al României, Partea a
III-a.
(2) Anunţul privind organizarea şi desfăşurarea
concursului trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele informaţii:
a) locul şi termenul în care pot fi depuse dosarele de
candidatură la concurs;
b) documentele care compun dosarul de candidatură şi atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art.
18 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, cu modificările şi completările
ulterioare;
c) data şi locul desfăşurării probei scrise şi a
interviului;
d) datele de contact pentru lămuriri suplimentare.
Art. 12. - (1) Dosarul de candidatură trebuie să
conţină următoarele documente:
a) formularul de înscriere privind participarea la
concurs, prevăzut în anexa la prezentul regulament;
b) actul de identitate;
c) diploma de licenţă sau echivalentă care atestă
absolvirea studiilor superioare juridice ori economice;
d) cazier judiciar;
e) cazier fiscal;
f) adeverinţă medicală care să ateste că, din punct de
vedere medical, candidatul este apt pentru exercitarea funcţiei pentru care
candidează;
g) aviz psihologic emis de
instituţii medicale autorizate potrivit legii, care să ateste că, din punct de
vedere psihologic, candidatul este apt pentru exercitarea funcţiei pentru care
candidează;
h) declaraţie pe propria răspundere, autentificată de
un notar public, care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 18
alin. (2) lit. d) şi e) din Legea nr.144/2007, cu modificările şi completările
ulterioare;
i) curriculum vitae.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a), d) - i)
se depun în original, iar cele prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) se depun în
copie legalizată, sub sancţiunea anulării candidaturii şi a eliminării din
procedura de selecţie a dosarelor.
(3) Sunt considerate complete dosarele de candidatură
depuse până la termenul limită de depunere a dosarelor specificat în anunţul de
concurs şi care conţin toate documentele prevăzute la alin. (1) în forma
prevăzută la alin. (2).
(4) Dosarele de candidatură se depun personal de către
candidaţi în termen de 30 de zile de la publicarea anunţului de concurs, la
locul indicat în anunţul de concurs.
(5) Dosarele vor fi înregistrate la data depunerii, la
locul indicat în anunţul de concurs.
(6) La data expirării termenului de depunere a
dosarelor, comisia de organizare a concursului, elaborare a tematicii de
concurs şi a subiectelor întocmeşte listele candidaţilor pentru funcţiile de
preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei, pe care le prezintă Consiliului. In
termen de cel mult două zile de la data expirării termenului de depunere a
dosarelor, membrii Consiliului vor analiza listele candidaţilor şi vor completa
o declaraţie pe propria răspundere că nu se află într-o situaţie de conflict de
interese prevăzută la art. 4 alin. (2). Declaraţiile se păstrează de comisia de
organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor la
dosarul de concurs.
(7) In termen de cel mult 10 zile de la expirarea
termenului de depunere a dosarelor de candidatură, comisia de organizare a
concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor solicită
Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii să verifice şi să
comunice acesteia apartenenţa sau colaborarea candidaţilor cu serviciile de
informaţii înainte de anul 1990. Rezultatele verificărilor se ataşează la dosarele
candidaţilor.
(8) In termenul prevăzut la alin. (7), Consiliul va
verifica respectarea condiţiilor prevăzute la art. 18 alin. (2) din Legea nr.
144/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi va efectua selecţia
dosarelor candidaţilor.
(9) La expirarea termenului
prevăzut la alin. (8), Consiliul va comunica rezultatul selecţiei dosarelor cu
menţiunea „admis" sau „respins", precum şi data, locul şi ora
organizării probei scrise a concursului. Respingerea dosarelor de candidatură
se motivează.
Art. 13. - (1) Dosarele de
candidatură înregistrate pentru participarea la concurs se păstrează de către
Consiliu.
(2) Datele şi documentele cuprinse în dosarele de
candidatură sunt utilizate numai în scopul verificării îndeplinirii condiţiilor
prevăzute la art. 18 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, cu modificările şi
completările ulterioare.
(3) Dosarele de candidatură înregistrate pentru
participarea la concurs pot fi retrase, pe baza cererii scrise a candidatului.
In acest caz, secretariatul Consiliului păstrează o copie a dosarului de
candidatură.
Art. 14. - In termen de 30 de zile de la comunicarea
rezultatelor selecţiei dosarelor în condiţiile prevăzute la art. 12 alin. (9),
candidaţii admişi la selecţia dosarelor pe baza îndeplinirii condiţiilor prevăzute
la art. 18 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, cu modificările şi completările
ulterioare, vor susţine un concurs pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte şi
vicepreşedinte ai Agenţiei.
Art. 15. - (1) Concursul sau examenul constă într-o
probă scrisă şi în susţinerea unui interviu.
(2) Proba scrisă constă în elaborarea unei lucrări în
prezenţa comisiei de organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs
şi a subiectelor, pe baza subiectelor stabilite în condiţiile prezentului
regulament.
(3) Interviul se susţine în faţa Consiliului, pe baza
unui plan de interviu. In cadrul interviului candidaţii vor prezenta un plan de
management.
(4) Accesul mass-media la desfăşurarea probelor de
concurs este permis numai cu acordul scris al candidaţilor.
Art. 16. - (1) Bibliografia şi tematica de concurs
aprobată de Consiliu se publică pe site-ul Agenţiei cu cel puţin 45 de zile
înainte de data organizării probei scrise a concursului.
(2) Variantele de subiecte la proba scrisă se
formulează de către comisia de organizare a concursului, elaborare a tematicii
de concurs şi a subiectelor, pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs,
astfel încât acestea să reflecte cunoştinţele de specialitate şi calităţile de
conducere şi organizare ale candidaţilor.
(3) Comisia de organizare a
concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor va elabora cel
puţin 5 variante de subiecte pentru fiecare dintre funcţiile de preşedinte şi
vicepreşedinte ai Agenţiei. Variantele de subiecte se supun aprobării Consiliului
cu cel mult 24 de ore înainte de desfăşurarea probei scrise. Fiecare subiect va
conţine 3 cerinţe obligatorii. Stabilirea subiectelor pentru fiecare dintre
funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei se va realiza aleatoriu.
(4) Comisia de organizare a
concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor prezintă
candidaţilor variantele de bilete cu subiecte aprobate de Consiliu, închise în
plicuri sigilate purtând ştampila Consiliului, iar unul dintre candidaţi va
extrage unul dintre plicuri. Subiectele conţinute de plicul extras sunt
subiectele care vor fi rezolvate de toţi candidaţii pentru aceeaşi funcţie în
cadrul probei scrise a concursului.
(5) Durata probei scrise este de 3 ore şi se comunică
candidaţilor la începutul probei scrise.
(6) Fiecare subiect se notează de către fiecare membru
al comisiei pentru corectarea lucrărilor cu puncte de la 1 la 100.
(7) La finalizarea probei scrise, la sediul unde se
organizează concursul, vor fi afişate subiectele şi modul de punctare a acestora.
(8) Lucrările se corectează sigilate de comisia
pentru corectarea lucrărilor, pe baza criteriilor de evaluare şi a baremului de
corectare stabilite de comisia de organizare a concursului, elaborare a
tematicii de concurs şi a subiectelor.
(9) Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă
candidaţii trebuie să obţină un punctaj minim de 70 de puncte la fiecare
subiect. Punctajul acordat pentru fiecare subiect se stabileşte pe baza mediei
aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei pentru
corectarea lucrărilor pentru subiectul respectiv.
Art. 17. - (1) In vederea susţinerii probei scrise,
candidaţii care au fost declaraţi admişi la selecţia dosarelor se vor prezenta
la data, locul şi ora comunicate de Consiliu.
(2) Accesul candidaţilor în
sala de examen este permis numai până la ora prevăzută pentru desfăşurarea
probei scrise.
(3) Inainte de începerea probei scrise, comisia de
organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor
verifică identitatea candidaţilor pe baza actului de identitate al acestora.
(4) Candidaţii care nu prezintă actul de identitate,
precum şi candidaţii prezenţi care nu se regăsesc pe lista candidaţilor admişi
la selecţia dosarelor nu vor fi admişi în examen.
(5) In sala în care se
organizează şi pe perioada în care se desfăşoară proba scrisă a concursului,
candidaţilor nu le este permis:
a) să deţină şi să utilizeze documente sau orice fel de
material de documentare şi informare, indiferent de modul de arhivare şi
prezentare a acestora;
b) să deţină mijloace electronice de comunicare la
distanţă;
c) să comunice între ei.
(6) Eliminarea candidatului din concurs are loc în
următoarele cazuri:
a) nerespectarea prevederilor alin. (5);
b) încercarea de fraudare a probei scrise;
c) părăsirea sălii de examen.
(7) Prin excepţie de la prevederile alin. (6) lit. c),
în situaţii excepţionale şi justificate, candidatul poate părăsi sala numai cu
acordul comisiei de organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs
şi a subiectelor, pentru o perioadă scurtă de timp şi însoţit de 2 membri ai
comisiei.
Art. 18. - (1) Lucrările în cadrul probei scrise vor fi
redactate pe câte un set de coli de hârtie purtând în colţul din dreapta sus
ştampila Consiliului, puse la dispoziţie candidaţilor de comisia de organizare
a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor înainte de ora
începerii probei scrise.
(2) Pentru asigurarea confidenţialităţii lucrărilor,
candidaţii îşi vor scrie numele şi prenumele în colţul din dreapta sus al
primei coli a setului de coli puse la dispoziţie în condiţiile prevăzute la
alin. (1), care va fi sigilat şi ştampilat cu ştampila Consiliului.
(3) Comisia de organizare a concursului, elaborare a
tematicii de concurs şi a subiectelor va pune la dispoziţie candidaţilor şi
coli de hârtie purtând în colţul din dreapta sus ştampila Consiliului, care vor
putea fi utilizate ca ciorne.
(4) Lucrările se redactează cu instrumente de scris de
culoare albastră, puse la dispoziţie de comisia de organizare a concursului,
elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor.
(5) Corecturile candidaţilor în lucrări se efectuează
prin tăierea cu o singură linie orizontală a textului respectiv.
(6) Lucrările care vor avea însemne distinctive sau
care nu sunt redactate în condiţiile prevăzute la alin. (1)-(5) vor fi anulate.
Anularea lucrării se motivează şi se menţionează în borderoul centralizator
privind lucrările din cadrul probei scrise a concursului, întocmit de comisia
de organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor.
(7) La finalizarea probei scrise candidaţii predau
comisiei de organizare a concursului, elaborare a tematicii de concurs şi a
subiectelor atât lucrările, cât şi ciornele. Ciornele se vor arhiva separat şi
nu vor putea fi avute în vedere la corectarea lucrării. Candidatul va semna de
predare în borderoul centralizator privind lucrările din cadrul probei scrise a
concursului, întocmit de comisia de organizare a concursului, elaborare a
tematicii de concurs şi a subiectelor.
Art. 19. - (1) Comisia pentru corectarea lucrărilor va
corecta lucrările în termen de cel mult 3 zile de la data finalizării probei
scrise.
(2) Rezultatele probei scrise se comunică în condiţiile
prevăzute la art. 8 alin. (2).
Art. 20. - (1) Contestaţiile privind rezultatele
obţinute la proba scrisă se depun la locul depunerii dosarelor de candidatură,
în termen de două zile de la afişarea rezultatelor.
(2) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de două zile de la expirarea termenului
de depunere. Rezultatul soluţionării contestaţiilor se comunică în condiţiile
prevăzute la art. 8 alin. (2), cu menţiunea „admisă" sau „respinsă",
pe baza punctajelor acordate de comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Contestaţia va fi admisă în
situaţia în care între punctajul acordat de comisia de soluţionare a
contestaţiilor ca urmare a reevaluării lucrării şi punctajul acordat iniţial de
comisia pentru corectarea lucrărilor există o diferenţă de minimum 5 puncte
pentru oricare dintre cerinţe.
(4) Contestaţia va fi respinsă în următoarele situaţii:
a) în cazul în care nu sunt întrunite condiţiile
pentru admiterea contestaţiei prevăzute la alin. (3);
b) în cazul în care punctajul acordat de comisia de
soluţionare a contestaţiilor ca urmare a reevaluării lucrării este mai mic
decât punctajul acordat iniţial de comisia pentru corectarea lucrărilor.
Art. 21. - (1) Candidaţii care au obţinut punctajul
minim de 70 de puncte la fiecare subiect stabilit în condiţiile art. 16 alin.
(9) şi, după caz, în condiţiile art. 20 alin. (3) vor susţine un interviu în
faţa Consiliului, în termen de 5 zile de la soluţionarea contestaţiilor. Data
şi ora susţinerii interviului se afişează pe pagina de internet a Agenţiei.
(2) Interviul se desfăşoară pe
baza planului de interviu elaborat de comisia de organizare a concursului,
elaborare a tematicii de concurs şi a subiectelor şi aprobat de Consiliu.
Planul de interviu cuprinde modalitatea de organizare a interviului, durata
interviului, criteriile de evaluare şi modul de alocare a punctajelor pentru
fiecare criteriu.
(3) In cadrul interviului candidaţii prezintă un plan
de management pe termen scurt şi mediu privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei. Planul de management se depune la locul specificat în anunţul de
concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, cu cel puţin 10 zile înainte
de data desfăşurării probei scrise.
(4) Membrii Consiliului pot adresa întrebări deschise
candidaţilor, pe baza planului de management, prin care să testeze îndeplinirea criteriilor de evaluare stabilite în planul de
interviu.
(5) Interviul se înregistrează pe suport magnetic,
Inregistrarea video este permisă numai cu acordul scris al candidaţilor.
(6) Interviul se notează cu puncte de la 1 la 100 de
către fiecare membru al Consiliului. Punctajul minim necesar promovării
interviului este 70 de puncte. Punctajul final acordat ia interviu se
stabileşte pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru
al Consiliului.
(7) Rezultatele la interviu se
comunică în condiţiile art. 8 alin. (2), în termen de două zile de la
finalizarea interviului pentru toţi candidaţii.
Art. 22. - (1) In termen de 24 de ore de la afişarea
rezultatelor interviului comisia de organizare a concursului, elaborare a
tematicii de concurs şi a subiectelor întocmeşte lista candidaţilor pentru
fiecare funcţie pentru care au candidat, în ordine descrescătoare a punctajelor
finale obţinute. Punctajul final obţinut de fiecare candidat reprezintă media
aritmetică între punctajul obţinut la proba scrisă şi punctajul obţinut la
interviu.
(2) Lista întocmită în condiţiile alin. (1) se
transmite Consiliului.
CAPITOLUL III
Validarea concursului şi propunerea de numire a
preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei
Art. 23. - (1) In termen de
două zile de la data primirii listei prevăzute la art. 22, la propunerea
comisiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) Consiliul constată finalizarea
procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului şi validează rezultatele
concursului.
(2) Validarea concursului se
face în condiţiile prevăzute la art. 38 alin. (3) din Legea nr. 144/2007, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Membrii Consiliului care propun invalidarea
concursului trebuie să îşi motiveze propunerea.
(4) Se consideră admişi
pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei
candidaţii care au candidat pentru fiecare dintre aceste funcţii şi au obţinut
punctajul final cel mai mare.
Art. 24. - Consiliul comunică Senatului validarea concursului
şi transmite propunerea de numire a candidaţilor care au obţinut punctajul
final cel mai mare în funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei.
Aceştia vor depune jurământul în faţa Senatului în termenul şi condiţiile
prevăzute de art. 23 alin. (1) din Legea nr. 144/2007, cu modificările şi
completările ulterioare.
ANEXĂ la regulament
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
Subsemnatul/Subsemnata,.............................................................................,
prin prezenta solicit înscrierea la concursul
organizat pentru ocuparea funcţiei de.....................*) al Agenţiei
Naţionale de Integritate.
Menţionez că, la data depunerii, dosarul de candidatură
este format din......**) pagini şi conţine următoarele documente:
a) formularul de înscriere privind participarea la
concurs;
DA***) NU***)
b) actul de
identitate;
DA NU
c) diploma de licenţă sau echivalentă, care atestă
absolvirea studiilor superioare juridice ori economice;
DA NU
d) cazier
judiciar; DA
NU
e) cazier
fiscal;
DA NU
f) adeverinţă medicală care să ateste că, din punct de
vedere medical, candidatul este apt pentru exercitarea funcţiei pentru care
candidează;
DA
NU
g) aviz psihologic emis de instituţii medicale
autorizate potrivit legii, care să ateste că, din punct de vedere psihologic, candidatul
este apt pentru exercitarea funcţiei pentru care
candidează;
DA NU
h) declaraţie pe propria
răspundere, autentificată de un notar public, care atestă îndeplinirea
condiţiilor prevăzute la art. 18 alin. (2) lit. d) si e) din Legea nr.
144/2007, cu modificările si completările
ulterioare;
DA NU
i) curriculum
vitae.
DA NU
Am luat cunoştinţă de prevederile art. 12 alin. (1)-(5)
şi ale art. 13 din Regulamentul de desfăşurare a concursului sau examenului
pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei
Naţionale de Integritate, aprobat prin Hotărârea Consiliului Naţional de
Integritate nr. 2/2007, cu privire la conţinutul şi forma cerută pentru dosarul
de candidatură, în vederea verificării de către Consiliul Naţional de
Integritate a respectării condiţiilor prevăzute la art. 18 alin. (2) din Legea
nr. 144/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi efectuarea selecţiei
dosarelor candidaţilor.
Date de contact:
Adresă.....................................................................................
Nr. de
telefon:..........................................................................
Data................................
Semnătura...............................
SPAŢIU REZERVAT SECRETARIATULUI
CONCURSULUI
Cu privire la prezentul dosar de
candidatură al dlui/dnei...................................., conţinând un număr de
..............pagini, înregistrat la Secretariatul concursului cu nr....................din
data......................, se certifică următoarele:
1. dosarul este complet, conform art. 12 alin. (1)-(3) din
regulament;
2. dosarul este incomplet la data
depunerii, întrucât nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 12 alin............., respectiv:
..........................................................., cu precizarea că poate fi completat până la termenul limită de depunere
a dosarelor de candidatură specificat în anunţul de concurs.
Data......................
Semnătura.......................
|
*) Se menţionează una dintre
funcţiile de preşedinte sau vicepreşedinte.
**) Se indică numărul de pagini pe care le conţine
dosarul de candidatură.
***) Se bifează de către candidat unul dintre cele două
răspunsuri, în mod corespunzător, pentru fiecare dintre documentele care
trebuie conţinute de dosarul de candidatură.