Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1469 din 18 octombrie 2006

privind aprobarea Strategiei de restructurare si privatizare a Societatii Nationale „Plafar" - S.A. si a mandatului institutiei publice implicate

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 902 din 6 noiembrie 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 51 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Strategia de restructurare şi privatizare a Societăţii Naţionale „Plafar" - S.A., denumită în continuare societate naţională, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, şi se mandatează Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, să întreprindă măsurile necesare pentru implementarea prezentei strategii.

Art. 2. - (1) Restructurarea societăţii naţionale se face prin vânzarea activelor care nu au o contribuţie directă la realizarea obiectului principal de activitate al societăţii naţionale sau care nu au o activitate economică viabilă. Vânzarea acestor active se va realiza de către societatea naţională  în   baza   mandatului   acordat   prin   ordin   al ministrului economiei şi comerţului reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Comerţului în adunarea generală a acţionarilor la societatea naţională.

(2)   Privatizarea societăţii naţionale se va realiza prin oferirea spre vânzare unor investitori strategici/consorţii de investitori a unei cote de 51% din capitalul social al societăţii naţionale.

(3)   Procedura de privatizare se va desfăşura în conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri   pentru   accelerarea  privatizării,   aprobate  prin Hotărârea Guvernului  nr. 577/2002, cu  modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile prezentei hotărâri. Art. 3. - In sensul prezentei hotărâri, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)   investitor strategic - acel investitor individual, persoană juridică sau grupul de investitori (consorţiul de investitori), care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 30 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi participă la procesul de privatizare în vederea dobândirii poziţiei majoritare în cadrul societăţii naţionale prin cumpărarea pachetului de acţiuni oferit la privatizare pentru investitori strategici, reprezentând 51% din capitalul social al Societăţii Naţionale „Plafar" - S.A. Investitorul individual trebuie să facă dovada unei experienţe de natură financiară organizatorică şi tehnică în ceea ce priveşte domeniul principal de activitate al societăţii naţionale sau în domeniul farmaceutic;

b)   grupul de investitori (consorţiul de investitori) - organizarea mai multor investitori financiari şi/sau comerciali reputaţi într-o asociere cu sau fără personalitate juridică, ce prezintă o ofertă comună, dintre care cel puţin unul va trebui să deţină experienţă corespunzătoare de natură organizatorică şi tehnică în domeniul principal de activitate al societăţii naţionale sau în domeniul farmaceutic, cu respectarea condiţiilor prevăzute în anexa care face parte din prezenta hotărâre. Investitorii membri ai unui consorţiu de investitori nu pot face parte decât dintr-un singur consorţiu de investitori şi nu pot depune oferte şi în mod individual şi ca parte dintr-un consorţiu de investitori.

Art. 4. - (1) Selectarea investitorului strategic se realizează prin negociere pe bază de oferte angajante îmbunătăţite şi irevocabile cu ofertanţii care au făcut dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare stabilite de instituţia publică implicată, în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) lit. e) din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

(2)   Selectarea investitorului strategic se realizează de instituţia publică implicată, după parcurgerea următoarelor etape de ofertare:

a)   etapa calificării, în care potenţialii ofertanţi fac dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi pot depune oferte angajante, tehnice şi financiare;

b)  etapa intermediară, în care, ca urmare a negocierilor cu instituţia publică implicată, ofertanţii pot depune oferte angajante îmbunătăţite, tehnice şi financiare;

c)   etapa finală, în care, ulterior evaluării ofertelor angajante îmbunătăţite prin aplicarea unei grile de punctaj asupra ofertelor depuse, se vor purta negocieri în vederea încheierii contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni cu ofertantul declarat câştigător în baza ofertei sale tehnice şi financiare.

(3)   Potenţialii investitori pot depune la sediul instituţiei publice implicate documentele care atestă îndeplinirea criteriilor de precalificare, precum şi ofertele tehnice şi financiare angajante, însoţite de documentele de participare prevăzute la art. 35 alin. (1) din normele metodologice aprobate prin  Hotărârea Guvernului  nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, menţionate şi completate prin dosarul de prezentare, precum şi dovada constituirii garanţiei de participare în cuantum de 20% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni supus privatizării.

(4)   Evaluarea ofertelor angajante se va face prin aplicarea unei grile de punctaj asupra ofertelor tehnice şi financiare depuse de ofertanţii care fac dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi se încheie un proces-verbal în care se menţionează rezultatul evaluării ofertelor angajante.

(5)    Comisia comunică rezultatul evaluării tuturor ofertanţilor ale căror oferte angajante au fost evaluate conform alin. (4).

Art. 5. - (1) După întocmirea listei cu ofertanţii care au depus oferte angajante şi realizarea evaluării prealabile, pe baza criteriilor din grila de punctaj prevăzută la art. 4 alin. (4), instituţia publică implicată va stabili ca selecţia potenţialilor investitori să se desfăşoare pe bază de oferte angajante îmbunătăţite. In acest caz, se vor solicita oferte angajante îmbunătăţite numai investitorilor calificaţi.

(2)   Vor fi consideraţi investitori calificaţi conform prevederilor alin. (1) investitorii care, în urma evaluării prevăzute la art. 4 alin. (4), au obţinut un punctaj minim de 75% din punctajul primului clasat.

(3)   Comisia de negociere va negocia cu ofertanţii calificaţi potrivit alin. (2) în vederea îmbunătăţirii ofertelor acestora şi întocmirii proiectului final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni.

(4)   După încheierea negocierilor, comisia de negociere întocmeşte proiectul final al cadrului contractual de privatizare, pe care îl comunică tuturor ofertanţilor cu care a avut loc negocierea, împreună cu instrucţiunile privind întocmirea ofertelor angajante îmbunătăţite şi cu criteriile care stau la baza întocmirii grilei de punctaj pentru evaluarea ofertelor angajante îmbunătăţite, fără a fi obligatorie menţionarea ponderii fiecărui criteriu, cu cel puţin 10 zile înainte de data depunerii acestora.

(5)  Ofertele angajante îmbunătăţite şi irevocabile se vor depune având ca bază acceptarea necondiţionată de către ofertanţii calificaţi a proiectului final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi, dacă este cazul, a proiectului final al altor documente contractuale comunicate, conform alin. (4), şi vor consta în preţul pe acţiune oferit. Preţul pe acţiune oferit de un ofertant calificat prin oferta sa angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă va fi cel puţin egal cu preţul pe acţiune pe care respectivul ofertant selectat l-a oferit prin oferta sa angajantă îmbunătăţită.

(6)   După depunerea ofertelor angajante îmbunătăţite şi irevocabile, instituţia publică implicată va desemna ofertantul câştigător ca fiind acel ofertant calificat care a depus o ofertă angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă, conformă cu instrucţiunile comunicate de comisie, care întruneşte cel mai bun punctaj, prin aplicarea grilei de punctaj.

(7)   In situaţia în care şi noile oferte angajante îmbunătăţite şi irevocabile sunt egale, va fi desemnat drept ofertant câştigător ofertantul selectat care oferă, în cadrul unei licitaţii competitive organizate de instituţia publică implicată, preţul cel mai mare.

(8) Contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, vor fi semnate în termen de 15 zile de la data aprobării de către Guvern a elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni.

Art. 6. - (1) In cazul în care contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, nu se încheie cu ofertantul declarat câştigător, instituţia publică implicată poate decide să semneze contractul de vânzare-cumpărare şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei cu ofertantul care a oferit prin oferta sa angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă preţul pe acţiune imediat următor.

(2) In cazul în care nu este depusă nicio ofertă angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă sau nicio ofertă angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă depusă nu este conformă cu instrucţiunile pentru depunerea ofertelor angajante îmbunătăţite şi irevocabile ori contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare finalizării tranzacţiei nu se încheie cu niciunul dintre ofertanţii selectaţi, instituţia publică implicată poate decide să declare câştigătoare cea mai bună dintre ofertele angajante depuse, evaluate pe baza grilei de punctaj, care respectă instrucţiunile şi care a fost însoţită de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, menţionate şi completate prin dosarul de prezentare.

(3)   In situaţia prevăzută la alin. (2), comisia de negociere va negocia contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, cu ofertantul a cărui ofertă angajantă îmbunătăţită a întrunit cel mai mare număr de puncte ca urmare a aplicării grilei de punctaj, prevederile art. 41 alin. (2) şi ale art. 42 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător.

(4)  In cazul în care contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni nu se încheie, din motivele prevăzute la art. 151 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, instituţia publică implicată poate decide să negocieze în vederea definitivării contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi a celorlalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, cu ofertantul clasat imediat următor în urma aplicării grilei de punctaj tuturor ofertelor angajante îmbunătăţite depuse care respectă instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 7. - Prevederile prezentei hotărâri se completează cu prevederile normelor metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi comerţului,

Codruţ Ioan Şereş

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA

STRATEGIA

de restructurare şi privatizare a Societăţii Naţionale „Plafar" - S.A.

Prezenta strategie de restructurare şi privatizare stabileşte mandatul instituţiei publice implicate şi metodele de restructurare şi privatizare ale Societăţii Naţionale „Plafar" - S.A., denumită în continuare societate naţională sau Plafar.

1. Prezentare

1.1.  Societatea naţională a fost înfiinţată, sub formă de societate comercială pe acţiuni cu capital integral de stat, prin reorganizarea Regiei Autonome „Plafar" în anul 1999, prin Hotărârea Guvernului nr. 143/1999.

1.2.  Societatea naţională este organizată ca o societate comercială pe acţiuni, având 8 subunităţi cu statut de sucursală fără personalitate juridică, după cum urmează: Sucursala Botoşani, Sucursala Braşov, Sucursala Brăila, Sucursala Cluj, Sucursala Craiova, Sucursala Constanţa, Sucursala Roman şi Sucursala Timişoara.

1.3.     Potrivit art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 143/1999, Plafar are drept scop îndeplinirea strategiei naţionale  privind  exploatarea  plantelor  medicinale  şi aromatice din flora spontană şi cultivată, iar potrivit art. 5, obiectul principal de activitate al societăţii naţionale îl reprezintă producţia, industrializarea şi comercializarea pe piaţa internă şi externă a plantelor medicinale aromatice, toxice şi stupefiante din culturi şi din flora spontană.

1.4. Date sintetice:

Capitalul social (lei):                                                           2.026.730

Valoarea nominală a unei acţiuni (lei):                                              10

Numărul de acţiuni:                                                         202.673 buc.

Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:             J40/5889/1999

Cod unic de înregistrare:                                                     11945506

Numărul de angajaţi la 31 decembrie 2005:                                      335

1.5. Situaţia economico-financiară*)

Nr. crt.

Indicator

31.12.2002

31.12.2003

31.12.2004

31.12.2005

1.

Venituri totale

8.173.424,5

7.854.908,7

7.695.247,2

9.498.743

2.

Cifra de afaceri

5.880.817,1

6.220.766,5

6.152.015,3

6.210.639

3.

Rezultat din exploatare (+/-)

-536.413,2

-1.115.185,8

-1.129.518,2

-3.710.906

4.

Rezultat brut (+/-)

-536.413,2

-1.115.185,8

-1.138.099,9

-3.704.861

5.

Rezultat net (+/-)

-536.413,2

-1.115.185,8

-1.138.099,9

-3.704.861

*) Conform situaţiilor economico-financiare depuse de Plafar la organele fiscale competente.

2.  Obiectivele restructurării/privatizării:

2.1.   menţinerea obiectului de activitate al societăţii naţionale, asigurarea păstrării în funcţiune a acelor capacităţi de producţie viabile şi dezvoltarea acestora;

2.2.   restructurarea activităţii societăţii naţionale prin identificarea acelor active ce pot fi vândute, identificare bazată pe raţiuni de oportunitate tehnică şi economică, operativitate şi eficienţă;

2.3.   atragerea unor investitori strategici care să demonstreze un real potenţial financiar şi care să poată prezenta garanţii în realizarea de investiţii, în scopul introducerii de noi tehnologii şi al modernizării celor existente, precum şi pentru extinderea gamei de produse şi asimilarea unora noi;

2.4.   transferul de know-how şi creşterea eficienţei operaţionale a societăţii naţionale prin pătrunderea pe pieţe străine de desfacere a produselor, având în vedere că pe piaţa vestică medicina naturistă este în creştere, cu tendinţa de a se alinia standardelor şi rigorilor ştiinţifice caracteristice pieţei de medicamente;

2.5.   crearea unui climat competitiv, în condiţii de transparenţă;

2.6.  modernizarea organizatorică şi managerială;

2.7.   maximizarea contribuţiei societăţii naţionale la bugetul de stat, pe termen lung;

2.8.   asigurarea de locuri de muncă pentru personalul societăţii naţionale, pe termen lung.

3.   Strategia de restructurare a societăţii naţionale prin vânzarea unor active

In urma analizelor realizate până în prezent, a reieşit faptul că numeroase active care nu au o contribuţie directă la realizarea procesului de producţie sau care nu au o activitate economică viabilă pot fi vândute.

Vânzarea acestor active se va realiza de către societatea naţională, în baza mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Comerţului în adunarea generală a acţionarilor la societatea naţională.

Se au în vedere activele neutilizate (spaţii de depozitare, terenuri nefolosite, clădiri de birouri, ateliere mecanice, uscătoare etc.) care aduc în acest moment societăţii naţionale cheltuieli cu amortizarea lor şi cu asigurarea pazei.

Vânzarea activelor se va realiza în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.

Prin vânzarea acestor active se urmăreşte în primul rând plata datoriilor către bugetul de stat şi bugetele locale.

4. Strategia de privatizare a societăţii naţionale

4.1.   Cota de participare la capitalul social al societăţii naţionale, oferită la privatizare, este de 51% din capitalul social al societăţii naţionale, la care vor putea participa doar investitorii strateg ici/consorţii le de investitori.

4.2.  In sensul prezentei strategii, investitor strategic este acel investitor individual, persoană juridică sau grupul de investitori (consorţiul de investitori) care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 30 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi participă la procesul de privatizare în vederea dobândirii controlului asupra societăţii naţionale prin cumpărarea pachetului de acţiuni oferit la privatizare pentru investitori strategici/consorţiu de investitori, reprezentând 51% din capitalul social al societăţii naţionale.

Investitorul individual trebuie să facă dovada unei experienţe de natură financiară, organizatorică şi tehnică în domeniul de activitate al societăţii naţionale sau în domeniul farmaceutic.

Grupul de investitori (consorţiul de investitori) este organizarea mai multor investitori financiari şi/sau comerciali reputaţi într-o asociere cu sau fără personalitate juridică care prezintă o ofertă comună, dintre care cel puţin unul va trebui să deţină experienţa corespunzătoare de natură organizatorică şi tehnică în domeniul de activitate al societăţii naţionale sau în domeniul farmaceutic.

Investitorii, membri ai unui consorţiu de investitori, nu pot face parte decât dintr-un singur consorţiu de investitori şi nu pot depune oferte şi în mod individual şi ca parte dintr-un consorţiu de investitori.

Consorţiul de investitori, denumit în continuare consorţiu, include investitori financiari şi/sau comerciali reputaţi, dintre care cel puţin unul va trebui să deţină experienţa corespunzătoare de natură organizatorică şi tehnică în domeniul de activitate al societăţii naţionale sau în domeniul farmaceutic. Acesta va trebui să deţină în cadrul consorţiului o cotă care îi dă dreptul la achiziţia a cel puţin 33% din acţiunile societăţii naţionale şi va numi majoritatea administratorilor.

4.3.   Asocierea investitorilor în consorţiu trebuie să respecte următoarele condiţii:

a)   fiecare membru al consorţiului va face dovada că deţine resursele financiare şi organizatorice necesare pentru a-şi îndeplini obligaţiile individuale pe parcursul procesului de privatizare, precum şi în cazul în care consorţiul dobândeşte pachetul de acţiuni supus privatizării;

b)   toţi membrii consorţiului răspund în mod solidar pentru obligaţiile care le incumbă în calitate de acţionari în cadrul Plafar, în cazul în care consorţiul achiziţionează pachetul de acţiuni supus privatizării;

c)  consorţiul va desemna fie investitorul care deţine cel mai mare procent de acţiuni în cadrul consorţiului, fie cel care are experienţa necesară în domeniul de activitate al societăţii naţionale drept investitor conducător şi reprezentant autorizat al consorţiului pe parcursul procesului de privatizare;

d)   consorţiul trebuie să facă dovada raporturilor existente între membrii săi, prin prezentarea contractului de asociere sau a unui alt document similar;

e)  perioada pentru care se realizează asocierea trebuie să fie cel puţin egală cu perioada de realizare a investiţiilor;

f)  consorţiul va putea să îşi modifice componenţa, după etapa de precalificare a procesului de privatizare, numai în condiţiile în care noii membri vor face dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi cu acordul prealabil scris al Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie.

4.4.  Persoanele fizice vor putea participa la procesul de privatizare doar în consorţiu cu persoane juridice, împreună cu care vor face dovada îndeplinirii (în mod cumulativ) a criteriilor de precalificare.

Prezentarea dovezii capabilităţii financiare cade în sarcina persoanei/persoanelor juridice membre a/ale consorţiului.

5. Asistenţa în privatizare

In conformitate cu prevederile legale în vigoare, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, în vederea pregătirii şi realizării procesului de privatizare a societăţii naţionale, va angaja, potrivit prevederilor legale, serviciile de asistenţă juridică ale unei firme de avocatură pentru privatizarea societăţii naţionale.

Firma de avocatură va depune raportul de analiză-diagnostic pentru activitatea legală a societăţii naţionale şi va acorda consultanţă legală în ceea ce priveşte alegerea metodei de privatizare a societăţii naţionale.

După aprobarea strategiei de privatizare, firma de avocatură urmează să acorde asistenţă în negocierea cu potenţialii investitori în vederea finalizării cu succes a privatizării societăţii naţionale.

Costurile aferente asigurării asistenţei juridice în cadrul procesului de privatizare vor fi suportate de instituţia publică implicată, în conformitate cu prevederile art. 51 lit. b) teza întâi din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare.

6.  Metoda de privatizare

6.1.   Privatizarea pachetului de 51% din capitalul social al societăţii naţionale către un investitor strategic sau un consorţiu se va realiza prin vânzarea pachetului de acţiuni deţinut de Ministerul Economiei şi Comerţului la Plafar.

6.2.   Pentru vânzarea acţiunilor se va folosi metoda vânzării de acţiuni prin negociere pe bază de oferte finale, îmbunătăţite şi irevocabile, cu îndeplinirea de către potenţialii ofertanţi a unor criterii de precalificare, conform Legii nr. 137/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu derogările menţionate în prezenta strategie.

6.3.   Având în vedere necesitatea restructurării şi dezvoltării societăţii naţionale, investitorul strategic va asigura un program de investiţii pentru modernizare şi dezvoltare, urmând ca, pe măsura realizării lor, să majoreze capitalul social al societăţii naţionale cu contravaloarea investiţiilor asumate şi realizate. Totodată, investitorul strategic va asigura un aport în numerar, cu titlu de capital de lucru, care nu va fi inclus în volumul de investiţii angajat şi care va putea fi utilizat pentru plata materiilor prime, materialelor necesare producţiei societăţii, precum şi pentru plata datoriilor societăţii naţionale către creditori. Capitalul de lucru va fi vărsat în contul curent al societăţii naţionale, în termen de 3 luni de la transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din capitalul social al societăţii naţionale.

7.  Etapele privatizării

Etapele de desfăşurare a privatizării societăţii naţionale sunt următoarele:

-  etapa publicităţii;

-  etapa de precalificare;

-  etapa/faza de ofertare;

-   etapa finală, respectiv de încheiere a documentelor de privatizare cu ofertantul declarat câştigător în urma procesului de ofertare.

Selectarea competitivă a investitorului strategic se realizează de către instituţia publică implicată, după parcurgerea următoarelor etape de ofertare:

a)   etapa calificării, în care potenţialii ofertanţi fac dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi pot depune oferte angajante, tehnice şi financiare;

b)  etapa intermediară, în care, ca urmare a negocierilor cu instituţia publică implicată, ofertanţii pot depune oferte angajante îmbunătăţite, tehnice şi financiare;

c) etapa finală, în care, ulterior evaluării ofertelor angajante îmbunătăţite prin aplicarea unei grile de punctaj asupra ofertelor depuse, se vor purta negocieri în vederea încheierii contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni cu ofertantul declarat câştigător în baza ofertei sale tehnice şi financiare.

7.1.  Etapa publicităţii

Publicitatea vânzării se va asigura prin publicarea în cel puţin un cotidian local şi naţional de largă circulaţie, prin mijloace electronice şi într-un jurnal internaţional de largă circulaţie internaţională a unui anunţ care va cuprinde:

(i)     informaţii privind societatea naţională, cu privire la:

a)  denumirea şi sediul instituţiei publice implicate vânzătoare;

b)  denumirea, sediul social, numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului şi codul fiscal ale societăţii naţionale;

c)  obiectul principal de activitate, capitalul social, numărul total de acţiuni, valoarea nominală şi structura acţionariatului, conform ultimei cereri de înscriere de menţiuni la oficiul registrului comerţului;

d)  metoda de vânzare a acţiunilor, numărul de acţiuni oferite la vânzare şi procentul acestora din totalul acţiunilor;

e)  persoana desemnată să dea relaţii suplimentare (numele şi prenumele, numărul de telefon, telefax);

f)  criteriile de precalificare;

g)  locul unde, data şi ora până la care se depun documentele solicitate;

h) locul, data şi ora la care se deschid ofertele;

i) documentele de participare şi valoarea taxei de participare, precum şi orice alte informaţii suplimentare ce prezintă relevanţă în procesul de privatizare;

(ii)     pachetul de acţiuni oferit la vânzare;

(iii)     criteriile de precalificare;

(iv)     data limită şi locul de depunere a documentelor care atestă îndeplinirea criteriilor de precalificare;

(v)     modul de transmitere şi forma documentelor de precalificare;

(vi)     metoda de privatizare şi modul de selectare a investitorului/grupului de investitori pe bază de oferte finale, îmbunătăţite şi irevocabile;            

(vii)     detalii privind modul de achiziţionare a dosarului de prezentare;   

(viii)     menţiunea că dosarul de prezentare va putea fi achiziţionat doar de către potenţialii investitori precalificaţi.

Cerinţele Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, care trebuie satisfăcute prin oferta tehnică şi financiară, vor fi cuprinse în dosarul de prezentare.

Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie va solicita ca oferta tehnică şi oferta financiară să fie depuse separat, în plicuri sigilate.

7.2.  Etapa de precalificare

Pentru a putea participa la procedura de negociere şi selecţie   pe   bază   de   oferte   finale,   îmbunătăţite   şi irevocabile, potenţialii investitori trebuie să dovedească îndeplinirea cumulativă a următoarelor criterii de precalificare, care vor fi menţionate în anunţul de privatizare:

a)   experienţă de minimum 5 ani în activităţi specifice domeniului de activitate al societăţii naţionale, respectiv producţia, prelucrarea şi comercializarea plantelor aromatice şi medicinale, sau experienţă de minimum 5 ani în domeniul producţiei medico-farmaceutice;

b)  o cifră de afaceri, aferentă ultimului an pentru care exerciţiul financiar a fost încheiat, cel puţin egală cu cea a societăţii naţionale.

In cazul persoanelor juridice străine, cifra de afaceri a acestora, exprimată în valută, va fi transformată în lei, la cursul mediu al anului respectiv, comunicat de Banca Naţională a României pentru acea valută, la data depunerii documentelor de participare.

In cazul consorţiilor, suma cifrelor de afaceri ale membrilor acestora trebuie să fie de cel puţin 1,5 ori cifra de afaceri a societăţii naţionale, aferentă ultimului exerciţiu financiar, şi cel puţin unul dintre membrii consorţiului trebuie să îndeplinească criteriul referitor la experienţa minimă. Dovada capabilităţii financiare cade în sarcina persoanei/persoanelor juridice membre a/ale consorţiului.

Comisia de negociere va deschide plicurile sigilate cuprinzând documentele de precalificare şi, după verificarea acestora, va comunica în scris potenţialilor investitori îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea condiţiilor de precalificare.

In cazul potenţialilor investitori care îndeplinesc condiţiile de precalificare, odată cu comunicarea de către Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie a îndeplinirii criteriilor de precalificare, acesta va comunica totodată invitaţia formală de a cumpăra dosarul de prezentare a societăţii naţionale şi de a depune oferte de cumpărare a pachetului scos la vânzare.

7.3. Etapa ofertării

7.3.1. Etapa ofertelor angajante

Potenţialii investitori pot depune la sediul instituţiei publice implicate documentele care atestă îndeplinirea criteriilor de precalificare, precum şi ofertele tehnice şi financiare angajante, documentele de participare prevăzute de art. 35 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, menţionate şi completate prin dosarul de prezentare, precum şi dovada constituirii garanţiei de participare, în cuantum de 20% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni supus privatizării.

Dacă din conţinutul documentelor de participare nu rezultă îndeplinirea cerinţelor instituţiei publice implicate, prevăzute în dosarul de prezentare, potenţialii cumpărători vor fi eliminaţi,  iar ofertele tehnice şi financiare ale acestora vor fi returnate sigilate. După verificarea documentelor de participare, comisia de negociere va deschide ofertele tehnice şi financiare ale ofertanţilor care au prezentat toate documentele de participare.

Evaluarea ofertelor angajante se va face prin aplicarea unei grile de punctaj asupra ofertelor tehnice şi financiare depuse de ofertanţii care fac dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi se va încheia un proces-verbal în care se menţionează rezultatul evaluării ofertelor angajante.

Comisia comunică rezultatul evaluării tuturor ofertanţilor ale căror oferte angajante au fost evaluate.

7.3.2.  Etapa ofertelor angajante îmbunătăţite

După întocmirea listei cu ofertanţii care au depus oferte angajante şi după realizarea evaluării prealabile, pe baza criteriilor din grila de punctaj prevăzută la art. 4 alin. (4), instituţia publică implicată va stabili ca selecţia potenţialilor investitori să se desfăşoare pe bază de oferte angajante îmbunătăţite. In acest caz se vor solicita oferte angajante îmbunătăţite numai investitorilor calificaţi.

Vor fi consideraţi investitori calificaţi investitorii care, în urma evaluării ofertelor angajante, au obţinut un punctaj minim de 75 % din punctajul primului clasat.

Comisia de negociere va negocia cu ofertanţii calificaţi, în vederea îmbunătăţirii ofertelor acestora şi întocmirii proiectului final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni.

După încheierea negocierilor, comisia de negociere întocmeşte proiectul final al cadrului contractual de privatizare, pe care îl comunică tuturor ofertanţilor cu care a avut loc negocierea, împreună cu instrucţiunile privind întocmirea ofertelor angajante îmbunătăţite şi cu criteriile care stau la baza întocmirii grilei de punctaj pentru evaluarea ofertelor angajante îmbunătăţite, fără a fi obligatorie menţionarea ponderii fiecărui criteriu, cu cel puţin 10 zile înainte de data depunerii acestora.

7.3.3.  Etapa ofertelor angajante îmbunătăţite şi irevocabile

In vederea depunerii de oferte angajante îmbunătăţite şi irevocabile, instituţia publică implicată va invita ofertanţii selectaţi la negocierea proiectului contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi, dacă este cazul, a proiectului altor documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei, care se comunică ofertanţilor potenţiali cu cel puţin 8 zile înaintea datei depunerii ofertelor angajante şi îmbunătăţite.

După derularea negocierilor, cu cel puţin 8 zile înaintea datei anunţate pentru depunerea ofertelor angajante îmbunătăţite şi irevocabile, se vor comunica ofertanţilor selectaţi proiectul final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi, dacă este cazul, proiectul altor documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei, iar aceştia vor fi invitaţi să depună ofertele angajante îmbunătăţite şi irevocabile.

Ofertele angajante îmbunătăţite şi irevocabile se vor depune având ca bază acceptarea necondiţionată de către ofertanţii selectaţi a proiectului final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi, dacă este cazul, a proiectului final al altor documente contractuale comunicate, conform alineatului anterior, şi vor consta în preţul pe acţiune oferit. Preţul pe acţiune oferit de un ofertant selectat prin oferta sa angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă va fi cel puţin egal cu preţul pe acţiune pe care respectivul ofertant selectat l-a oferit prin oferta sa angajantă îmbunătăţită.

După depunerea ofertelor angajante îmbunătăţite şi irevocabile, instituţia publică implicată va desemna ofertantul câştigător ca fiind acel ofertant selectat care a depus o ofertă angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă conformă cu instrucţiunile comunicate de comisie şi care întruneşte cel mai bun punctaj, prin aplicarea grilei de punctaj stabilite de instituţia publică implicată. In situaţia în care şi noile oferte angajante îmbunătăţite şi irevocabile sunt egale, va fi desemnat drept ofertant câştigător ofertantul selectat care oferă în cadrul unei licitaţii competitive organizate de instituţia publică implicată preţul cel mai mare.

7.4. Etapa finală

După finalizarea negocierilor cu ofertantul selectat, va fi semnat contractul de vânzare-cumpărare şi celelalte documente ale tranzacţiei.

Contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, vor fi semnate în termen de 15 zile de la data aprobării de către Guvern a elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni.

In cazul în care contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, nu se încheie cu ofertantul declarat câştigător, instituţia publică implicată poate decide să semneze contractul de vânzare-cumpărare şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei cu ofertantul care a oferit prin oferta sa angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă preţul pe acţiune imediat următor.

In cazul în care nu este depusă nicio ofertă angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă sau nicio ofertă angajantă îmbunătăţită şi irevocabilă depusă nu este conformă cu instrucţiunile pentru depunerea ofertelor angajante îmbunătăţite şi irevocabile ori contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare finalizării tranzacţiei, după caz, nu se încheie cu ofertantul declarat câştigător, instituţia publică implicată poate decide să declare oferta câştigătoare cea mai bună dintre ofertele angajante îmbunătăţite care respectă instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, menţionate şi completate prin dosarul de prezentare.

In cazul de mai sus comisia de privatizare va negocia contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, cu ofertantul a cărui ofertă angajantă a întrunit cel mai mare număr de puncte ca urmare a aplicării grilei de punctaj, prevederile art. 41 alin. (2) şi ale art. 42 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu  modificările şi completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător.

In cazul în care contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni nu se încheie, din motivele prevăzute la art. 151 din Legea nr. 137/2002, cu modificările şi completările ulterioare, instituţia publică implicată poate decide să negocieze în vederea definitivării contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi a celorlalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, cu ofertantul clasat imediat următor în urma aplicării grilei de punctaj tuturor ofertelor angajante îmbunătăţite depuse, care respectă instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

8. Dispoziţii finale

Pentru derularea procesului de privatizare se va numi comisia de negociere şi secretariatul acesteia. Numărul de membri titulari şi supleanţi ai comisiei de negociere şi ai secretariatului acesteia, precum şi componenţa, atribuţiile şi drepturile comisiei de negociere şi ale secretariatului se stabilesc prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, conform Hotărârii Guvernului nr. 184/2005 privind aprobarea Strategiei de accelerare a privatizării şi atragere de investiţii pentru operatorii economici din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului pentru anul 2005, precum şi a unor măsuri pentru aplicarea acesteia.

De la data declanşării procesului de privatizare, respectiv de la data publicării anunţului de vânzare conform prezentei strategii şi până la data transferului dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiunile Plafar, membrii comisiei de negociere, inclusiv supleanţii şi secretariatul tehnic al acesteia, vor beneficia de o indemnizaţie lunară, suportată de societatea naţională, în conformitate cu prevederile art. 51 lit. b) teza a doua din Legea nr. 137/2002, cu modificările şi completările ulterioare, al cărei cuantum va fi aprobat de adunarea generală a acţionarilor societăţii naţionale.

9. Legislaţia în baza căreia s-a întocmit strategia de privatizare a Plafar

-   Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

-   Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare;

-   Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările şi completările ulterioare;

-   Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 552/2001;

-   Hotărârea Guvernului nr. 869/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, republicată;

-   Hotărârea Guvernului nr. 577/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare;

-   Hotărârea Guvernului nr. 184/2005 privind aprobarea Strategiei de accelerare a privatizării şi atragere de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului pentru anul 2005, precum şi a unor măsuri pentru aplicarea acesteia.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1469/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1469 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1469/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu