HOTARARE Nr.
1313 din 20 septembrie 2006
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor
scoase din uz
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 829 din 9 octombrie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea
vehiculelor scoase din uz, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 11 ianuarie 2005, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. După alineatul (4)
al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul
cuprins:
„(5) Anvelopele de prim montaj sunt reglementate prin
prezenta hotărâre, ele nefăcând obiectul Hotărârii Guvernului nr. 170/2004
privind gestionarea anvelopelor uzate."
2. La articolul 2,
după litera t) se introduc trei noi litere, literele ţ)-v), cu următorul
cuprins:
,,ţ) acord voluntar - acordul încheiat între autorităţile publice competente şi
structurile asociative în domeniu, deschis tuturor partenerilor care doresc să
se conformeze condiţiilor acordului, în vederea atingerii obiectivelor
prevăzute în prezenta hotărâre;
u) anvelope de prim montaj - anvelopele cu care se echipează roţile vehiculului, inclusiv roata
de rezervă, în cadrul procesului de fabricaţie a vehiculului respectiv;
v) echipamente şi instalaţii
pentru epurarea apelor - orice echipamente sau
instalaţii existente pe piaţă, care previn şi înlătură poluarea apelor de
suprafaţă şi subterane cu produse petroliere sau alţi posibili poluatori."
3. Alineatul (2) al
articolului 4 va avea următorul cuprins:
„(2) Materialele şi componentele vehiculelor exceptate
de la aplicarea prevederilor alin. (1) sunt prevăzute în anexa nr. 3."
4. La articolul 9
alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins:
,,b) un punct de colectare în fiecare oraş cu peste
100.000 de locuitori, în cazul în care volumele de vehicule scoase din uz
predate depăşesc capacitatea de preluare a punctului de colectare prevăzut la
lit. a);".
5. Alineatul (1) al articolului 10 va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Predarea vehiculului scos din uz la
punctele de colectare prevăzute la art. 9 alin. (2) se face fără nicio
cheltuială a deţinătorului care îl predă."
6. După articolul
11 se introduce un nou articol, articolul 111, cu următorul cuprins:
„Art. 111. - (1) In
cazul în care operatorii economici desfăşoară numai activităţi de colectare,
aceştia vor preda vehiculele scoase din uz, complete, operatorilor economici
care desfăşoară activităţi de dezmembrare şi/sau valorificare.
(2) In cazul în care vehiculele scoase din uz au fost
preluate fără una sau mai multe componente esenţiale, în mod special grupul
motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, şasiul, catalizatorul sau
echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului, după caz,
acest lucru se va specifica, în mod explicit, într-o notă care se va ataşa la
certificatul de distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz.
(3) O copie de pe certificatul de distrugere, însoţit
de nota prevăzută la alin. (2), va fi transmisă către operatorii economici
autorizaţi pentru dezmembrarea şi/sau valorificarea vehiculelor scoase din
uz."
7. După alineatul
(4) al articolului 14 se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:
„(41) In cazul operatorilor
economici care desfăşoară activitatea de depoluare cu instalaţii mobile, acest
lucru este specificat în mod explicit în autorizaţia de mediu."
8. Alineatele (1)
şi (2) ale articolului 15 vor avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Incepând cu data
de 1 ianuarie 2007 operatorii economici sunt obligaţi să asigure realizarea
următoarelor obiective, luând în considerare masa medie la gol:
a) reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 75% din
masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate înainte de 1 ianuarie 1980;
b) reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 85% din
masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate după 1 ianuarie 1980;
c) reutilizarea şi reciclarea a 70% din masa medie pe
vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate înainte de 1
ianuarie 1980;
d) reutilizarea şi reciclarea a 80% din masa medie pe
vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate începând cu 1 ianuarie 1980.
(2) Incepând cu data de 1 ianuarie 2015 operatorii
economici sunt obligaţi să asigure realizarea următoarelor obiective, luând în
considerare masa medie la gol:
a) reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 95% din
masa medie pe vehicul şi an, pentru toate vehiculele scoase din uz;
b) reutilizarea şi reciclarea a cel puţin 85% din
masa medie pe vehicul şi an, pentru toate vehiculele scoase din uz."
9. Alineatul (4) al
articolului 15 va avea următorul cuprins:
„(4) Obiectivele prevăzute la alin. (1) şi (2) se pot
realiza în următoarele moduri:
a) individual de către producători, în instalaţii
proprii sau în instalaţii autorizate ale altor operatori economici cu care
producătorii au contract;
b) prin transferarea acestei responsabilităţi către o
persoană juridică autorizată în acest scop de către Ministerul Mediului şi
Gospodăririi Apelor."
10. După alineatul
(6) al articolului 15 se introduc patru noi alineate, alineatele (61) -(64),
cu următorul cuprins:
„(61) La completarea
rubricilor prevăzute la nr. crt. 1-4 din anexa nr. 2 se pot folosi estimări
asupra procentajului mediu al reutilizării, reciclării şi valorificării
metalelor din vehiculele scoase din uz, denumite în continuare estimarea
conţinutului de metal. Această estimare este susţinută de explicaţii
detaliate privind procentajul de metal conţinut şi de estimarea procentajului
de metal reutilizat, valorificat şi reciclat.
(62) In datele
utilizate pentru estimarea conţinutului de metal se va ţine cont de:
a) piaţa naţională de vehicule actuală;
b) vehiculele scoase din uz pe teritoriul României;
c) materialele şi componentele provenite de la
vehiculele cuprinse în această estimare, pentru a evita dubla contorizare.
(63) Rubricile
prevăzute la nr. crt. 1 -4 din anexa nr. 2 sunt completate de către operatorii
economici pe durata unui an, începând cu datele pe 2006, şi sunt transmise
către autorităţile teritoriale pentru protecţia mediului, potrivit prevederilor
alin. (6). Datele sunt centralizate la Agenţia Naţională pentru Protecţia
Mediului şi sunt trimise, în termen de 30 de zile, la Ministerul Mediului şi
Gospodăririi Apelor.
(64) Ministerul
Mediului şi Gospodăririi Apelor transmite datele prevăzute la alin. (63) Comisiei Europene, în maximum 18
luni de la sfârşitul anului pentru care se face raportarea."
11. După articolul
15 se introduce un nou articol, articolul 151, cu următorul cuprins:
„Art. 151. - (1) In
cazul vehiculelor scoase din uz pentru care s-a emis un certificat de
distrugere în România şi ale căror materiale şi componente au fost exportate
către alt stat membru sau altă ţară terţă pentru tratare ulterioară, acea
tratare va fi atribuită României, în scopul calculării obiectivelor, dacă
există dovada că reciclarea şi/sau
valorificarea au avut loc în condiţii echivalente cu cele prevăzute de
legislaţia comunitară în domeniu.
(2) Vehiculele scoase din uz pentru care un alt stat membru sau altă ţară terţă a emis un certificat de
distrugere şi care sunt importate în România pentru reciclare şi/sau
valorificare nu vor fi luate în considerare pentru îndeplinirea obiectivelor
prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (2) şi nu vor fi
raportate ca reciclate sau valorificate în România.
(3) In cazul exportului vehiculelor scoase din uz
şi/sau materialelor şi componentelor acestora spre ţări terţe, operatorii
economici care desfăşoară activităţi de dezmembrare şi/sau valorificare a vehiculelor
scoase din uz vor întocmi, pentru fiecare export, câte un dosar care să conţină
contractul de export şi declaraţia pe propria răspundere a operatorului
economic autorizat pentru dezmembrare şi/sau valorificare, potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 4, în sensul că acele materiale şi componente care au
fost exportate sunt reciclate sau valorificate de către operatorul economic
către care s-a efectuat exportul. Dosarul va fi prezentat, la cerere,
autorităţilor responsabile de control."
12. Alineatul (1)
al articolului 16 va avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) Vehiculele speciale, astfel cum sunt
definite în Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi
locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea de tip
şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea
de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificările şi
completările ulterioare, sunt exceptate de la aplicarea art. 12 şi 15."
13. După articolul
16 se introduce un nou articol, articolul 161, cu următorul cuprins:
„Art. 161. - (1)
Operatorii economici pot realiza obligaţiile prevăzute la art. 3, 5-7 şi 9 şi
pot aplica prevederile art. 10 individual sau prin acorduri voluntare încheiate
cu autorităţile publice competente.
(2) Acordurile voluntare respectă următoarele
cerinţe:
a) acordurile sunt executorii;
b) acordurile trebuie să specifice obiectivele cu
termenele limită respective;
c) acordurile sunt publicate pe site-ul autorităţii
publice competente.
(3) Rezultatele obţinute pe baza acordurilor sunt
monitorizate regulat, sunt raportate autorităţilor competente şi Comisiei
Europene şi sunt puse la dispoziţie publicului, în conformitate cu condiţiile
stabilite în acestea.
(4) Autorităţile competente iau deciziile necesare
examinării progresului înregistrat pe baza acordurilor.
(5) In cazul nerespectării acordurilor voluntare,
operatorilor economici li se vor aplica sancţiunile prevăzute la art. 17,
pentru nerealizarea obligaţiei respective."
14. La articolul
17 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:
,,a) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 6, 111 şi 161, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei;".
15. Articolul 18 va
avea următorul cuprins:
„Art. 18. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 4, 5, 10, 12, art. 15 alin. (64) şi (7), art. 151 şi a art. 161 alin. (3), care intră în vigoare la
data de 1 ianuarie 2007, precum şi a art. 9, care intră în vigoare la data de 1 octombrie 2006."
16. Articolul 19 va
avea următorul cuprins:
„Art. 19. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre."
17. La anexa nr. 1,
litera g) a punctului 1 va avea următorul cuprins:
,,g) este obligatorie deţinerea de echipamente şi
instalaţii de epurare a apelor, inclusiv a apelor meteorice, în conformitate cu
reglementările legale în vigoare;".
18. La anexa nr. 1,
litera g) a punctului 2 va avea următorul cuprins:
,,g) este obligatorie deţinerea de echipamente şi
instalaţii de epurare a apelor, inclusiv a apelor meteorice, în conformitate cu
reglementările legale în vigoare;".
19. La anexa nr. 1,
după litera k) a punctului 2 se introduce o nouă literă, litera k1, cu următorul
cuprins:
,,k1) operatorii economici autorizaţi pot îndeplini cerinţele legate de pretratarea şi
tratarea vehiculelor scoase din uz şi prin utilizarea de instalaţii de
depoluare mobile, cu respectarea dispoziţiilor prevăzute la pct. 1 lit. a) din
prezenta anexă;".
20. Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
21. După anexa nr. 2 se introduc două noi anexe,
anexele nr. 3 şi 4, având conţinutul prevăzut în anexele nr. 2 şi 3 la prezenta
hotărâre.
Art. II. - Metodologia
pentru urmărirea realizării de către operatorii economici a obiectivelor
prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004
se aprobă prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen
de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. III. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Ordinul ministrului mediului
şi gospodăririi apelor şi al ministrului economiei şi comerţului nr.
88/110/2005 privind materialele şi componentele vehiculelor exceptate de la
aplicarea art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind
gestionarea vehiculelor scoase din uz, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 260 din 29 martie 2005.
Art. IV. - Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor
scoase din uz, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 11 ianuarie 2005, cu
modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Prezenta hotărâre transpune:
- art. 10 alin. (3) din Directiva 2000/53/CE privind
vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene
(JOCE) nr. L 269 din 21 octombrie 2000, p. 0034-0043;
- Decizia Comisiei 2002/525/CE, care modifică şi
completează anexa II a
Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind
vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene
(JOCE) nr. L 170 din 29 iunie 2002, p. 81-84, modificată şi completată prin
Decizia Comisiei 2005/438/CE, care modifică şi completează anexa II a Directivei 2000/53/CE a Parlamentului
European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul
Oficial al Comunităţii Europene (JOCE) nr. L 152 din 15 iunie 2005, p. 19,
modificată şi completată prin Decizia Comisiei 2005/673/CE, care modifică şi
completează anexa II a
Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind
vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene (JOCE) nr. L 254 din 30
septembrie 2005, p. 69-72;
- Decizia Comisiei 2005/293/CE, care stabileşte reguli
detaliate cu privire la monitorizarea ţintelor de reutilizare/valorificare şi
reutilizare/reciclare prevăzute în Directiva 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului
privind vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii
Europene (JOCE) nr. L 094 din 13 aprilie 2005, p. 30-33.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul economiei şi comerţului,
Cosmin Mihai Popescu,
secretar de stat
p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi
turismului,
Constantin Dascălu,
secretar de stat
Ministrul integrării europene,
Anca Daniela Boagiu
ANEXA Nr. 1*)
(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
2.406/2004)
MONITORIZAREA
obiectivelor de reutilizare şi valorificare,
respectiv reutilizare şi reciclare a vehiculelor
scoase din uz
- Materiale provenite de la depoluarea şi dezmembrarea
vehiculelor scoase din uz in tone pe an)
Materiale de la
depoluare şi
dezmembrare
|
Reutilizare
(A)
|
Reciclare
(Bl)
|
Valorificare
energetică
(C1)
|
Valorificate totală
(D1 =B1+Cl)
|
Eliminare E1
|
Baterii
|
|
|
|
|
|
Lichide
(excluzând
combustibilul)
|
|
|
|
|
|
Filtre de ulei
|
|
|
|
|
|
Alte materiale de la depoluare (excluzând combustibilul)
|
|
|
|
|
|
Catalizatori
|
|
|
|
|
|
Componente metalice
|
|
|
|
|
|
Anvelope
|
|
|
|
|
|
Componente mari de plastic
|
|
|
|
|
|
Sticlă
|
|
|
|
|
|
Alte materiale provenite de la dezmembrare
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
*) Tabelele din cuprinsul anexei nr. 1 sunt reproduse în
facsimil.
**) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile
conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor
şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile
periculoase.
2. Materiale provenite de la tocarea/mărunţirea
vehiculelor scoase din uz (în tone pe an)
Materiale de la tocare
/marunţire(**)
|
Reciclare
(B2)
|
Valorificare energetică
(C2)
|
Valorificare totală
(D2 = B2 + C2)
|
Eliminare
E2
|
Materiale feroase (oţel)
|
|
|
|
|
Materiale neferoase (aluminiu, cupru, zinc. plumb, etc)
|
|
|
|
|
Fracţie uşoară rezultată în urma tocării/maruntirii
|
|
|
|
|
Altele
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
3. Monitorizarea vehiculelor scoase din uz ( părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate pentru
tratare (în tone pe an)
Masa totală a vehiculelor care sunt
exportate pentru fiecare tară1)
(**)
|
Totalul vehiculelor scoase din uz
(părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate care au fost reciclate
(F1)
|
Totalul vehiculelor scoase din uz
(părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate care au fost valorificate
energetic
(F2)
|
Totalul vehiculelor scoase din uz
(părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate care au fost eliminate
(F3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Monitorizarea cantităţii totale de materiale
reutilizate, reciclate, valorificate (în tone pe an)
Reutilizare
(A)
|
Total
reciclare
(B1+B2+F1)
|
Total valorificare (D1+D2+F2)
|
Total reutilizare şi
reciclare
(X1=A+B1+B2+F1)
|
Total reutilizare şi
valorificare
(X2=A+D1+D2+F2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W (număru total de vehicule scoase din uz) =
|
%
|
%
|
Wl (masa totală a vehiculelor) = ...
|
X1/W1
|
X2/W1
|
1) Se va preciza
separat, pe ţări, masa vehiculelor exportate pentru reciclare, valorificare şi
eliminare.
**) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile
conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor
şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile
periculoase.
NOTĂ:
1. Operatorii economici care utilizează estimări asupra conţinutului de metal trebuie să le
folosească pentru a completa rubricile din formularul 2 care se referă la
metale, conform modelului.
2. Operatorii economici care nu utilizează estimări
asupra conţinutului de metal calculează reutilizarea (A) pe baza metodei de
scădere: masa individuală a vehiculului (Wi) minus masa vehiculului depoluat şi
dezmembrat (Wb), minus masa materialelor depoluate şi dezmembrate trimise
pentru valorificare, reciclare sau eliminare. Operatorii economici care
folosesc estimări asupra conţinutului de metal determină A, exclusiv
componentele metalice, pe baza datelor furnizate de operatorii economici care dezmembrează
şi/sau valorifică vehiculele scoase din uz.
Cantitatea reciclată/valorificată/eliminată este
determinată pe baza datelor furnizate de operatorii economici care colectează
sau reciclează/valorifică ori pe baza cantităţilor notate în registrul de
operare al operatorilor economici care reciclează/valorifică sau elimină
materialele şi componentele provenite de la vehicule
scoase din uz.
Masa individuală a vehiculului este definită ca masa
medie la gol a vehiculului.
Masa vehiculului depoluat şi dezmembrat (Wb) este
determinată pe baza informaţiilor furnizate de operatorii economici care
colectează şi tratează vehiculul scos din uz.
3. Masa totală a vehiculelor (W1) este calculată ca
suma maselor individuale ale vehiculelor (Wi). Numărul total al vehiculelor scoase din uz (W) este calculat pe
baza numărului de vehicule scoase din uz din România pentru care s-a emis un
certificat de distrugere de către operatorii economici autorizaţi pentru
activitatea de tratare.
4. Fluxul de vehicule scoase din uz procesate în
instalaţia de tocare/mărunţire este calculat pe baza numărului de campanii de
tocare/mărunţire în corelaţie cu cantitatea de vehicule scoase din uz
alimentată în instalaţia de tocare/ mărunţire.
Cantitatea de vehicule scoase din uz alimentată în
instalaţia de tocare/mărunţire este calculată pe baza notelor de cântar, a
chitanţelor de primire sau altor forme de înregistrare. România trebuie să
raporteze Comisiei numărul de campanii de tocare/mărunţire executate pe
teritoriul ei. Reciclarea/valorificarea reală, din producţia calculată,
exclusiv metalele, trebuie justificată pe baza declaraţiilor operatorilor
economici colectori, reciclatori, valorificatori, a notelor de cântar, a
înregistrărilor de eliminare sau a altor forme de înregistrare.
ANEXA Nr. 2*)
(Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr.
2.406/2004)
LISTA
materialelor şi componentelor exceptate de la
aplicarea art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz
Nr. crt.
|
Materiale şi componente
|
Scopul şi data expirării exceptării
|
Se etichetează sau se identifică în
conformitate cu art. 5 din Hotărârea
Guvernului nr,
2.406/2004
|
Plumb în aliaje
|
1.
|
Oţel pentru prelucrări mecanice şi oţel galvanizat cu conţinut de
plumb de până la 0.35% în greutate
|
|
|
2.
|
a) Aluminiu pentru prelucrări mecanice cu conţinut de plumb
de până la 1,5 % în greutate
|
1 iulie 2008
|
|
b) Aluminiu pentru prelucrări mecanice cu conţinut de plumb
de până la 0,4 % în greutate
|
|
|
3.
|
Aliaj de cupru cu un conţinut de plumb de până la 4% în greutate
|
|
|
4.
|
Bucşe şi carcase de lagăre din aliaj plumb/bronz
|
1 iulie 2008
|
|
|
Plumb şi compuşi ai plumbului în componente
|
|
|
5.
|
Baterii
|
|
X
|
6.
|
Amortizoare de vibraţii
|
|
X
|
7.
|
a) Agenţi de vulcanizare şi stabilizatori pentru elastomeri
folosiţi în aplicatii din tehnologia fluidelor şi a trenurilor de rulare cu
conţinut de plumb de pana la 0,5% in greutate
|
1 iulie 2008
|
|
b) Agenţi de legătură pentru elastomeri în aplicaţii ale
trenurilor de rulare cu conţinut de plumb de până la 0,5% în greutate
|
|
|
8.
|
Conectori ai circuitelor electrice şi alte aplicaţii electrice
|
|
X(1)
|
9.
|
Cupru din garniturile de frână cu
conţinut de plumb mai mare de 0,4 % în greutate
|
1 iulie 2007
|
X
|
*) Tabelul din cuprinsul anexei nr. 2 este reprodus în
facsimil.
(1) Se dezmembrează
dacă, în corelare cu aplicaţiile prevăzute la rubrica 11, se depăşeşte pragul
mediu de 60 grame pe vehicul. Pentru aplicarea acestei prevederi, echipamentele
electronice care nu sunt instalate de către fabricant pe linia de producţie nu
vor fi luate în considerare.
Nr. crt.
|
Materiale şi componente
|
Scopul şi data expirării exceptării
|
Se etichetează sau se identifică în
conformitate cu art. 5 din Hotărârea
Guvernului nr.
2406/2004
|
10.
|
Scaune de supapă
|
Tipurile de motoare realizate înainte
de 1 iulie 2003: 1 iulie 2007
|
|
11.
|
Componentele electrice care conţin plumb, inserate într-o matrice
din sticla sau ceramică, cu excepţia sticlei pentru baloanele becurilor şi a
izolatorilor ceramici ai bujiilor
|
|
X (2)(pentru componente ale
motoarelor altele decât cele piezo)
|
12.
|
Iniţiatori pirotehnici
|
Vehiculele pentru care s-a emis
omologare de tip înainte de 1 iulie 2006 iniţiatorii
pirotehnici destinaţi întreţinerii acestor vehicule
|
|
Crom hexavalent
|
13.
|
a) Acoperiri anticoro2ive
|
1 iulie 2007
|
|
|
b) Acoperiri anticorozive ale şuruburilor şi piuliţelor de
asamblare pentru şasiuri
|
1 iulie 2008
|
|
14.
|
Răcitoare cu absorbţie în rulote
|
|
X
|
|
Mercur
|
|
|
15.
|
Lămpi cu descărcare şi panouri de afişare
|
|
X
|
|
Cadmiu
|
|
|
16.
|
Pasta pentru plăcile de acumulator
|
31 decembrie 2006
|
|
17.
|
Baterii pentru vehiculele electrice
|
După 31 decembrie 2008. introducerea
pe piaţă a i bateriilor NiCd va fi permisă numai ca piese de schimb pentru
vehiculele introduse pe piaţă înainte de această dată.
|
X
|
18.
|
Componente optice în matrice de sticlă folosite pentru
Sistemul de Asistenţă a Şoferului
|
1 iulie 2007
|
|
(2) Se dezmembrează dacă, în corelare cu aplicaţiile prevăzute la rubrica
8, se depăşeşte pragul mediu de 60 grame pe vehicul. Pentru aplicarea acestei
prevederi, echipamentele electronice care nu sunt instalate de către fabricant
pe linia de producţie nu vor fi luate în considerare.
NOTĂ:
1. Se tolerează într-un material omogen plumb, crom
hexavalent şi mercur în concentraţie maximă de 0,1% în greutate şi cadmiu în
concentraţie maximă de 0,01% în greutate.
2. Se admite reutilizarea nelimitată a părţilor de
vehicule care erau pe piaţă la data expirării unei excepţii, întrucât acestea
nu sunt sub incidenţa art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004.
3. Piesele de schimb puse pe piaţă după 1 iulie 2003,
care sunt folosite pentru vehiculele puse pe piaţă după 1 iulie 2003, sunt
exceptate de la aplicarea art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
2.406/2004.*)
*) Această clauză nu se aplică maselor pentru
echilibrarea roţilor, periilor de grafit pentru motoare electrice şi
garniturilor de frână, deoarece aceste componente sunt
reglementate prin prevederi specifice.
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr.
2.406/2004)
DECLARAŢIE
Subsemnatul
...........................................................................................,
domiciliat în
........................................................................................................................,
în calitate de (exportator)
................................................................................................
sau (reprezentant, împuternicit) ..................................... al
exportatorului ............................., cu sediul în
......................................., înmatriculat la oficiul registrului comerţului de pe lângă Tribunalul ......................................,
sub nr................., declar pe propria răspundere că vehiculele scoase din uz şi/sau materialele şi
componentele provenite de la acestea
...............................................................................
(denumirea,
codul tarifar)
sunt exportate în vederea reciclării sau valorificării
de către operatorul economic către care s-a efectuat exportul, în conformitate
cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004, cu modificările şi
completările ulterioare.
Semnătura
.........................
Ştampila
Orice informaţie sau dată prezentată mai sus care nu
este conformă cu realitatea se consideră fals şi se pedepseşte conform Codului
penal.