Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1313 din 20 septembrie 2006

pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 829 din 9 octombrie 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 11 ianuarie 2005, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. După alineatul (4) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:

„(5) Anvelopele de prim montaj sunt reglementate prin prezenta hotărâre, ele nefăcând obiectul Hotărârii Guvernului nr. 170/2004 privind gestionarea anvelopelor uzate."

2.  La articolul 2, după litera t) se introduc trei noi litere, literele ţ)-v), cu următorul cuprins:

,,ţ) acord voluntar - acordul încheiat între autorităţile publice competente şi structurile asociative în domeniu, deschis tuturor partenerilor care doresc să se conformeze condiţiilor acordului, în vederea atingerii obiectivelor prevăzute în prezenta hotărâre;

u) anvelope de prim montaj - anvelopele cu care se echipează roţile vehiculului, inclusiv roata de rezervă, în cadrul procesului de fabricaţie a vehiculului respectiv;

v) echipamente şi instalaţii pentru epurarea apelor - orice echipamente sau instalaţii existente pe piaţă, care previn şi înlătură poluarea apelor de suprafaţă şi subterane cu produse petroliere sau alţi posibili poluatori."

3.   Alineatul (2) al articolului 4 va avea următorul cuprins:

„(2) Materialele şi componentele vehiculelor exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) sunt prevăzute în anexa nr. 3."

4.  La articolul 9 alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins:

,,b) un punct de colectare în fiecare oraş cu peste 100.000 de locuitori, în cazul în care volumele de vehicule scoase din uz predate depăşesc capacitatea de preluare a punctului de colectare prevăzut la lit. a);".

5.   Alineatul (1) al articolului 10 va avea următorul cuprins:

„Art. 10. - (1) Predarea vehiculului scos din uz la punctele de colectare prevăzute la art. 9 alin. (2) se face fără nicio cheltuială a deţinătorului care îl predă."

6.   După articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 111, cu următorul cuprins:

„Art. 111. - (1) In cazul în care operatorii economici desfăşoară numai activităţi de colectare, aceştia vor preda vehiculele scoase din uz, complete, operatorilor economici care desfăşoară activităţi de dezmembrare şi/sau valorificare.

(2)  In cazul în care vehiculele scoase din uz au fost preluate fără una sau mai multe componente esenţiale, în mod special grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, şasiul, catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului, după caz, acest lucru se va specifica, în mod explicit, într-o notă care se va ataşa la certificatul de distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz.

(3)   O copie de pe certificatul de distrugere, însoţit de nota prevăzută la alin. (2), va fi transmisă către operatorii economici autorizaţi pentru dezmembrarea şi/sau valorificarea vehiculelor scoase din uz."

7.   După alineatul (4) al articolului 14 se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:

„(41) In cazul operatorilor economici care desfăşoară activitatea de depoluare cu instalaţii mobile, acest lucru este specificat în mod explicit în autorizaţia de mediu."

8.   Alineatele (1) şi (2) ale articolului 15 vor avea următorul cuprins:

„Art. 15. - (1) Incepând cu data de 1 ianuarie 2007 operatorii economici sunt obligaţi să asigure realizarea următoarelor obiective, luând în considerare masa medie la gol:

a) reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 75% din masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate înainte de 1 ianuarie 1980;

b)  reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 85% din masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate după 1 ianuarie 1980;

c)   reutilizarea şi reciclarea a 70% din masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate înainte de 1 ianuarie 1980;

d)   reutilizarea şi reciclarea a 80% din masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate începând cu 1 ianuarie 1980.

(2) Incepând cu data de 1 ianuarie 2015 operatorii economici sunt obligaţi să asigure realizarea următoarelor obiective, luând în considerare masa medie la gol:

a)  reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 95% din masa medie pe vehicul şi an, pentru toate vehiculele scoase din uz;

b)   reutilizarea şi reciclarea a cel puţin 85% din masa medie pe vehicul şi an, pentru toate vehiculele scoase din uz."

9.   Alineatul (4) al articolului 15 va avea următorul cuprins:

„(4) Obiectivele prevăzute la alin. (1) şi (2) se pot realiza în următoarele moduri:

a)  individual de către producători, în instalaţii proprii sau în instalaţii autorizate ale altor operatori economici cu care producătorii au contract;

b)   prin transferarea acestei responsabilităţi către o persoană juridică autorizată în acest scop de către Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor."

10.  După alineatul (6) al articolului 15 se introduc patru noi alineate, alineatele (61) -(64), cu următorul cuprins:

„(61) La completarea rubricilor prevăzute la nr. crt. 1-4 din anexa nr. 2 se pot folosi estimări asupra procentajului mediu al reutilizării, reciclării şi valorificării metalelor din vehiculele scoase din uz, denumite în continuare estimarea conţinutului de metal. Această estimare este susţinută de explicaţii detaliate privind procentajul de metal conţinut şi de estimarea procentajului de metal reutilizat, valorificat şi reciclat.

(62)  In datele utilizate pentru estimarea conţinutului de metal se va ţine cont de:

a)  piaţa naţională de vehicule actuală;

b)  vehiculele scoase din uz pe teritoriul României;

c)    materialele şi componentele provenite de la vehiculele cuprinse în această estimare, pentru a evita dubla contorizare.

(63)  Rubricile prevăzute la nr. crt. 1 -4 din anexa nr. 2 sunt completate de către operatorii economici pe durata unui an, începând cu datele pe 2006, şi sunt transmise către autorităţile teritoriale pentru protecţia mediului, potrivit prevederilor alin. (6). Datele sunt centralizate la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului şi sunt trimise, în termen de 30 de zile, la Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor.

(64)   Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor transmite datele prevăzute la alin. (63) Comisiei Europene, în maximum 18 luni de la sfârşitul anului pentru care se face raportarea."

11.   După articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 151, cu următorul cuprins:

„Art. 151. - (1) In cazul vehiculelor scoase din uz pentru care s-a emis un certificat de distrugere în România şi ale căror materiale şi componente au fost exportate către alt stat membru sau altă ţară terţă pentru tratare ulterioară, acea tratare va fi atribuită României, în scopul calculării obiectivelor, dacă există dovada că reciclarea şi/sau valorificarea au avut loc în condiţii echivalente cu cele prevăzute de legislaţia comunitară în domeniu.

(2)   Vehiculele scoase din uz pentru care un alt stat membru sau altă ţară terţă a emis un certificat de distrugere şi care sunt importate în România pentru reciclare şi/sau valorificare nu vor fi luate în considerare pentru îndeplinirea obiectivelor prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (2) şi nu vor fi raportate ca reciclate sau valorificate în România.

(3)  In cazul exportului vehiculelor scoase din uz şi/sau materialelor şi componentelor acestora spre ţări terţe, operatorii economici care desfăşoară activităţi de dezmembrare şi/sau valorificare a vehiculelor scoase din uz vor întocmi, pentru fiecare export, câte un dosar care să conţină contractul de export şi declaraţia pe propria răspundere a operatorului economic autorizat pentru dezmembrare şi/sau valorificare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4, în sensul că acele materiale şi componente care au fost exportate sunt reciclate sau valorificate de către operatorul economic către care s-a efectuat exportul. Dosarul va fi prezentat, la cerere, autorităţilor responsabile de control."

12.   Alineatul (1) al articolului 16 va avea următorul cuprins:

„Art. 16. - (1) Vehiculele speciale, astfel cum sunt definite în Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificările şi completările ulterioare, sunt exceptate de la aplicarea art. 12 şi 15."

13.   După articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 161, cu următorul cuprins:

„Art. 161. - (1) Operatorii economici pot realiza obligaţiile prevăzute la art. 3, 5-7 şi 9 şi pot aplica prevederile art. 10 individual sau prin acorduri voluntare încheiate cu autorităţile publice competente.

(2)   Acordurile voluntare respectă următoarele cerinţe:

a)  acordurile sunt executorii;

b)    acordurile trebuie să specifice obiectivele cu termenele limită respective;

c)   acordurile sunt publicate pe site-ul autorităţii publice competente.

(3)   Rezultatele obţinute pe baza acordurilor sunt monitorizate regulat, sunt raportate autorităţilor competente şi Comisiei Europene şi sunt puse la dispoziţie publicului, în conformitate cu condiţiile stabilite în acestea.

(4)   Autorităţile competente iau deciziile necesare examinării progresului înregistrat pe baza acordurilor.

(5)    In cazul nerespectării acordurilor voluntare, operatorilor economici li se vor aplica sancţiunile prevăzute la art. 17, pentru nerealizarea obligaţiei respective."

14.    La articolul 17 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:

,,a) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 6, 111 şi 161, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei;".

15.  Articolul 18 va avea următorul cuprins:

„Art. 18. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 4, 5, 10, 12, art. 15 alin. (64) şi (7), art. 151 şi a art. 161 alin. (3), care intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007, precum şi a art. 9, care intră în vigoare la data de 1 octombrie 2006."

16.  Articolul 19 va avea următorul cuprins:

„Art. 19. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."

17.   La anexa nr. 1, litera g) a punctului 1 va avea următorul cuprins:

,,g) este obligatorie deţinerea de echipamente şi instalaţii de epurare a apelor, inclusiv a apelor meteorice, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;".

18.   La anexa nr. 1, litera g) a punctului 2 va avea următorul cuprins:

,,g) este obligatorie deţinerea de echipamente şi instalaţii de epurare a apelor, inclusiv a apelor meteorice, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;".

19.   La anexa nr. 1, după litera k) a punctului 2 se introduce o nouă literă, litera k1, cu următorul cuprins:

,,k1) operatorii economici autorizaţi pot îndeplini cerinţele legate de pretratarea şi tratarea vehiculelor scoase din uz şi prin utilizarea de instalaţii de depoluare mobile, cu respectarea dispoziţiilor prevăzute la pct. 1 lit. a) din prezenta anexă;".

20.    Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.

21.   După anexa nr. 2 se introduc două noi anexe, anexele nr. 3 şi 4, având conţinutul prevăzut în anexele nr. 2 şi 3 la prezenta hotărâre.

Art. II. - Metodologia pentru urmărirea realizării de către operatorii economici a obiectivelor prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 se aprobă prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. III. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor şi al ministrului economiei şi comerţului nr. 88/110/2005 privind materialele şi componentele vehiculelor exceptate de la aplicarea art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 29 martie 2005.

Art. IV. - Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 11 ianuarie 2005, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Prezenta hotărâre transpune:

-   art. 10 alin. (3) din Directiva 2000/53/CE privind vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene (JOCE) nr. L 269 din 21 octombrie 2000, p. 0034-0043;

-   Decizia Comisiei 2002/525/CE, care modifică şi completează anexa II a Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene (JOCE) nr. L 170 din 29 iunie 2002, p. 81-84, modificată şi completată prin Decizia Comisiei 2005/438/CE, care modifică şi completează anexa II a Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene (JOCE) nr. L 152 din 15 iunie 2005, p. 19, modificată şi completată prin Decizia Comisiei 2005/673/CE, care modifică şi completează anexa II a Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene (JOCE) nr. L 254 din 30 septembrie 2005, p. 69-72;

- Decizia Comisiei 2005/293/CE, care stabileşte reguli detaliate cu privire la monitorizarea ţintelor de reutilizare/valorificare şi reutilizare/reciclare prevăzute în Directiva 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene (JOCE) nr. L 094 din 13 aprilie 2005, p. 30-33.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,

Sulfina Barbu

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

p. Ministrul economiei şi comerţului,

Cosmin Mihai Popescu,

secretar de stat

p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

Constantin Dascălu,

secretar de stat

Ministrul integrării europene,

Anca Daniela Boagiu

ANEXA Nr. 1*)

(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004)

MONITORIZAREA

obiectivelor de reutilizare şi valorificare, respectiv reutilizare şi reciclare a vehiculelor scoase din uz

  1. Materiale provenite de la depoluarea şi dezmembrarea vehiculelor scoase din uz  in tone pe an)

Materiale de la

depoluare şi

dezmembrare

Reutilizare

(A)

Reciclare

(Bl)

Valorificare

energetică

(C1)

Valorificate totală

(D1 =B1+Cl)

Eliminare E1

Baterii

Lichide

(excluzând

combustibilul)

Filtre de ulei

Alte materiale de la depoluare (excluzând combustibilul)

Catalizatori

Componente metalice

Anvelope

Componente mari de plastic

Sticlă

Alte materiale provenite de la dezmembrare

Total

*) Tabelele din cuprinsul anexei nr. 1 sunt reproduse în facsimil.

**) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase.

2. Materiale provenite de la tocarea/mărunţirea vehiculelor scoase din uz (în tone pe an)

Materiale de la tocare /marunţire(**)

Reciclare

(B2)

Valorificare energetică

(C2)

Valorificare totală

(D2 = B2 + C2)

Eliminare

E2

Materiale feroase (oţel)

Materiale neferoase (aluminiu, cupru, zinc. plumb, etc)

Fracţie uşoară rezultată în urma tocării/maruntirii

Altele

Total

3. Monitorizarea vehiculelor scoase din uz ( părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate pentru tratare (în tone pe an)

Masa totală a vehiculelor care sunt exportate pentru fiecare tară1)

(**)

Totalul vehiculelor scoase din uz (părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate care au fost reciclate

(F1)

Totalul vehiculelor scoase din uz (părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate care au fost valorificate energetic

(F2)

Totalul vehiculelor scoase din uz (părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate care au fost eliminate

(F3)

4. Monitorizarea cantităţii totale de materiale reutilizate, reciclate, valorificate (în tone pe an)

Reutilizare

(A)

Total

reciclare

(B1+B2+F1)

Total valorificare (D1+D2+F2)

Total reutilizare şi

reciclare

(X1=A+B1+B2+F1)

Total reutilizare şi

valorificare

(X2=A+D1+D2+F2)

W (număru total de vehicule scoase din uz) =

%

%

Wl (masa totală a vehiculelor) = ...

X1/W1

X2/W1

1) Se va preciza separat, pe ţări, masa vehiculelor exportate pentru reciclare, valorificare şi eliminare.

**) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase.

NOTĂ:

1. Operatorii economici care utilizează estimări asupra conţinutului de metal trebuie să le folosească pentru a completa rubricile din formularul 2 care se referă la metale, conform modelului.

2.   Operatorii economici care nu utilizează estimări asupra conţinutului de metal calculează reutilizarea (A) pe baza metodei de scădere: masa individuală a vehiculului (Wi) minus masa vehiculului depoluat şi dezmembrat (Wb), minus masa materialelor depoluate şi dezmembrate trimise pentru valorificare, reciclare sau eliminare. Operatorii economici care folosesc estimări asupra conţinutului de metal determină A, exclusiv componentele metalice, pe baza datelor furnizate de operatorii economici care dezmembrează şi/sau valorifică vehiculele scoase din uz.

Cantitatea reciclată/valorificată/eliminată este determinată pe baza datelor furnizate de operatorii economici care colectează sau reciclează/valorifică ori pe baza cantităţilor notate în registrul de operare al operatorilor economici care reciclează/valorifică sau elimină materialele şi componentele provenite de la vehicule scoase din uz.

Masa individuală a vehiculului este definită ca masa medie la gol a vehiculului.

Masa vehiculului depoluat şi dezmembrat (Wb) este determinată pe baza informaţiilor furnizate de operatorii economici care colectează şi tratează vehiculul scos din uz.

3.  Masa totală a vehiculelor (W1) este calculată ca suma maselor individuale ale vehiculelor (Wi). Numărul total al vehiculelor scoase din uz (W) este calculat pe baza numărului de vehicule scoase din uz din România pentru care s-a emis un certificat de distrugere de către operatorii economici autorizaţi pentru activitatea de tratare.

4.   Fluxul de vehicule scoase din uz procesate în instalaţia de tocare/mărunţire este calculat pe baza numărului de campanii de tocare/mărunţire în corelaţie cu cantitatea de vehicule scoase din uz alimentată în instalaţia de tocare/ mărunţire.

Cantitatea de vehicule scoase din uz alimentată în instalaţia de tocare/mărunţire este calculată pe baza notelor de cântar, a chitanţelor de primire sau altor forme de înregistrare. România trebuie să raporteze Comisiei numărul de campanii de tocare/mărunţire executate pe teritoriul ei. Reciclarea/valorificarea reală, din producţia calculată, exclusiv metalele, trebuie justificată pe baza declaraţiilor operatorilor economici colectori, reciclatori, valorificatori, a notelor de cântar, a înregistrărilor de eliminare sau a altor forme de înregistrare.

ANEXA Nr. 2*)

(Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004)

LISTA

materialelor şi componentelor exceptate de la aplicarea art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz

Nr. crt.

Materiale şi componente

Scopul şi data expirării exceptării

Se etichetează sau se identifică în

conformitate cu art. 5 din Hotărârea

Guvernului nr,

2.406/2004

Plumb în aliaje

1.

Oţel pentru prelucrări mecanice şi oţel galvanizat cu conţinut de plumb de până la 0.35% în greutate

2.

a)  Aluminiu  pentru prelucrări   mecanice cu  conţinut de plumb de până la 1,5 % în greutate

1 iulie 2008

b) Aluminiu  pentru  prelucrări   mecanice cu  conţinut de plumb de până la 0,4 % în greutate

3.

Aliaj de cupru cu un conţinut de plumb de până la 4% în greutate

4.

Bucşe şi carcase de lagăre din aliaj plumb/bronz

1 iulie 2008

Plumb şi compuşi ai plumbului în componente

5.

Baterii

X

6.

Amortizoare de vibraţii

X

7.

a) Agenţi de vulcanizare şi stabilizatori pentru elastomeri folosiţi în aplicatii din tehnologia fluidelor şi a trenurilor de rulare cu conţinut de plumb de pana la 0,5% in greutate

1 iulie 2008

b) Agenţi de  legătură  pentru elastomeri în  aplicaţii ale trenurilor de rulare cu conţinut de plumb de până la 0,5% în greutate

8.

Conectori ai circuitelor electrice şi alte aplicaţii electrice

X(1)

9.

Cupru din garniturile de frână cu conţinut de plumb mai mare de 0,4 % în greutate

1 iulie 2007

X

*) Tabelul din cuprinsul anexei nr. 2 este reprodus în facsimil.

(1) Se dezmembrează dacă, în corelare cu aplicaţiile prevăzute la rubrica 11, se depăşeşte pragul mediu de 60 grame pe vehicul. Pentru aplicarea acestei prevederi, echipamentele electronice care nu sunt instalate de către fabricant pe linia de producţie nu vor fi luate în considerare.

Nr. crt.

Materiale şi componente

Scopul şi data expirării exceptării

Se etichetează sau se identifică în

conformitate cu art. 5 din Hotărârea

Guvernului nr.

2406/2004

10.

Scaune de supapă

Tipurile de motoare realizate înainte de 1 iulie 2003: 1 iulie 2007

11.

Componentele electrice care conţin plumb, inserate într-o matrice din sticla sau ceramică, cu excepţia sticlei pentru baloanele becurilor şi a izolatorilor ceramici ai bujiilor

X (2)(pentru componente ale motoarelor altele decât cele piezo)

12.

Iniţiatori pirotehnici

Vehiculele pentru care s-a emis omologare de tip înainte de 1 iulie 2006 iniţiatorii pirotehnici destinaţi întreţinerii acestor vehicule

Crom hexavalent

13.

a) Acoperiri anticoro2ive

1 iulie 2007

b) Acoperiri anticorozive ale şuruburilor şi piuliţelor de asamblare pentru şasiuri

1 iulie 2008

14.

Răcitoare cu absorbţie în rulote

X

Mercur

15.

Lămpi cu descărcare şi panouri de afişare

X

Cadmiu

16.

Pasta pentru plăcile de acumulator

31 decembrie 2006

17.

Baterii pentru vehiculele electrice

După 31 decembrie 2008. introducerea pe piaţă a i bateriilor NiCd va fi permisă numai ca piese de schimb pentru vehiculele introduse pe piaţă înainte de această dată.

X

18.

Componente optice  în  matrice  de  sticlă  folosite  pentru Sistemul de Asistenţă a Şoferului

1 iulie 2007

(2) Se dezmembrează dacă, în corelare cu aplicaţiile prevăzute la rubrica 8, se depăşeşte pragul mediu de 60 grame pe vehicul. Pentru aplicarea acestei prevederi, echipamentele electronice care nu sunt instalate de către fabricant pe linia de producţie nu vor fi luate în considerare.

NOTĂ:

1.  Se tolerează într-un material omogen plumb, crom hexavalent şi mercur în concentraţie maximă de 0,1% în greutate şi cadmiu în concentraţie maximă de 0,01% în greutate.

2.   Se admite reutilizarea nelimitată a părţilor de vehicule care erau pe piaţă la data expirării unei excepţii, întrucât acestea nu sunt sub incidenţa art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004.

3.   Piesele de schimb puse pe piaţă după 1 iulie 2003, care sunt folosite pentru vehiculele puse pe piaţă după 1 iulie 2003, sunt exceptate de la aplicarea art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004.*)

*) Această clauză nu se aplică maselor pentru echilibrarea roţilor, periilor de grafit pentru motoare electrice şi garniturilor de frână, deoarece aceste componente sunt reglementate prin prevederi specifice.

ANEXA Nr. 3

(Anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004)

DECLARAŢIE

Subsemnatul ..........................................................................................., domiciliat în ........................................................................................................................, în calitate de (exportator) ................................................................................................ sau (reprezentant, împuternicit) ..................................... al exportatorului ............................., cu sediul în ......................................., înmatriculat la oficiul registrului comerţului de pe lângă Tribunalul ......................................, sub nr................., declar pe propria răspundere că vehiculele scoase din uz şi/sau materialele şi componentele provenite de la acestea ...............................................................................

                                                                                                                                                                                                                           (denumirea, codul tarifar)

sunt exportate în vederea reciclării sau valorificării de către operatorul economic către care s-a efectuat exportul, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Semnătura

.........................

Ştampila

Orice informaţie sau dată prezentată mai sus care nu este conformă cu realitatea se consideră fals şi se pedepseşte conform Codului penal.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1313/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1313 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1313/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu