HOTARARE Nr.
123 din 27 mai 2008
privind aprobarea
Procedurilor pentru acreditarea societatilor de audit organizatoare de cursuri
de pregatire profesionala
ACT EMIS DE:
CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 511 din 8 iulie 2008
In temeiul prevederilor:
- art. 6 alin. (3) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit
financiar, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 598 din 22 august 2003, cu
modificările ulterioare;
- art. 24 şi 26 din Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România,
întrunit în şedinţa din 27 mai 2008, hotărăşte:
Art. 1. - Se aprobă Procedurile
pentru acreditarea societăţilor de audit organizatoare de cursuri de pregătire
profesională, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Departamentul de admitere, pregătire continuă
şi stagiari şi Compartimentul secretariat vor duce la îndeplinire prevederile
prezentei hotărâri.
Art. 3. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din
România,
Ion Mihăilescu
ANEXĂ
PROCEDURI
pentru acreditarea societăţilor de audit
organizatoare de cursuri de pregătire profesională
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Potrivit prevederilor legale, Camera
Auditorilor Financiari din România organizează anual programul de pregătire
profesională continuă pentru auditorii financiari şi stagiarii în activitatea de audit financiar, pentru a menţine un
nivel de competenţă profesională ridicat în vederea realizării activităţii de
audit financiar, conform cerinţelor standardelor, normelor şi regulilor din domeniu.
Art. 2. - Prezentele proceduri urmăresc instituirea
unei proceduri transparente, obiective şi flexibile de acreditare a
societăţilor care vor organiza cursuri de pregătire profesională în colaborare
cu Camera Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare CAFR sau Camera.
CAPITOLUL II
Procedura de acreditare a societăţilor care
organizează cursuri de
pregătire profesională
Art. 3. - Societăţile membre ale Camerei, precum şi
entităţile acreditate internaţional în domeniu, care doresc să organizeze în
colaborare cu Camera programul de pregătire profesională, trebuie să
îndeplinească următoarele condiţii:
a) să solicite CAFR dreptul de organizare a cursurilor
de pregătire profesională, până la data stabilită;
b) să aibă în obiectul de
activitate codul CAEN care include organizarea de cursuri;
c) lectorii trebuie să îndeplinească condiţiile
agreate de Consiliul CAFR prin procedura specifică adoptată;
d) firma trebuie să aibă experienţă în domeniul
auditului sau experienţă în ceea ce priveşte organizarea de cursuri;
e) locul de desfăşurare a cursului şi dotarea
logistică să fie corespunzătoare cerinţelor CAFR;
f) firma trebuie să fi obţinut calificativul A sau B
la ultima inspecţie efectuată de către departamentul de specialitate al CAFR, unde este cazul.
Art. 4. - Societăţile care doresc să organizeze
cursurile de pregătire profesională vor depune la Departamentul de admitere,
pregătire continuă şi stagiari din cadrul Camerei un dosar cuprinzând:
1. cerere prin care solicită dreptul de organizare a
cursurilor de pregătire profesională;
2. copie de pe actul constitutiv care să ateste
includerea în obiectul de activitate a codului CAEN pentru organizarea de
cursuri;
3. lista cu lectorii societăţii împreună cu CV-urile
acestora (se vor alege dintre formatorii acreditaţi de CAFR);
4. o scurta prezentare a activităţii societăţii;
5. descrierea locului unde va organiza cursul, precum
şi logistica pe care o va asigura firma.
Art. 5. - Dosarul va fi analizat
de către Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari, iar acesta
va înainta o propunere de aprobare sau respingere Consiliului CAFR.
Art. 6. - Hotărârea Consiliului se comunică celor
interesaţi de către Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari
şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform art. 6 alin (5) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
CAPITOLUL III
Organizarea cursurilor
Art. 7. - Societăţile aprobate îşi vor putea realiza
propriul program de organizare a cursurilor, pe tot parcursul anului, în
concordanţă cu Programul de pregătire profesională continuă aprobat de
Consiliul CAFR pentru anul respectiv. Programul va fi transmis Camerei şi
publicat pe site.
Art. 8. - Societăţile aprobate de Consiliul CAFR vor
trimite confirmarea lor privind disponibilitatea de a organiza cursuri pentru
anul respectiv.
CAPITOLUL IV
Retragerea sau anularea acreditării unei societăţi organizatoare
Art. 9. - O societate se poate retrage, la cerere, de
pe lista societăţilor aprobate pentru organizarea programului de pregătire
profesională.
Art. 10. -Anularea acreditării unei societăţi
organizatoare se poate realiza în următoarele condiţii:
(i) nu respectă cerinţele de
organizare impuse de CAFR şi transmise anual prin Departamentul de admitere,
pregătire continuă şi stagiari;
(ii) nu trimite în termenul prevăzut de CAFR datele
necesare pentru organizarea cursurilor (de exemplu, lectori, locaţie, perioadă,
prezenţă etc);
(iii) obţine un calificativ insuficient în urma
analizării chestionarelor de sugestii şi propuneri transmise participanţilor la
curs;
(iv) nu mai respectă cerinţele prevăzute la art. 3;
(v) nu organizează timp de 2 ani consecutivi cursuri
de pregătire profesională în colaborare cu Camera.
Art. 11. - Departamentul de admitere, pregătire
continuă şi stagiari va înainta o propunere de anulare a acreditării unei
societăţi organizatoare de cursuri Consiliului Camerei.
Art. 12. - Hotărârea
Consiliului se comunică celor interesaţi, de către Departamentul de admitere,
pregătire continuă şi stagiari, şi se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I, conform art. 6 alin
(5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 13. - O societate a cărei acreditare a fost
anulată poate solicita o nouă aprobare, începând cu anul următor de pregătire
profesională, dacă face dovada respectării condiţiilor prevăzute la art. 3.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 14. - Departamentul de admitere, pregătire
continuă şi stagiari va publica pe site-ul CAFR lista societăţilor organizatoare.
Art. 15. - Prevederile prezentelor proceduri intră în
vigoare la data publicării.