E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1095 din 15 septembrie 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a titlului VII "Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv" din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 956 din 27 octombrie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 31 din titlul VII "Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv" din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv" din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, prefectii, presedintii consiliilor judetene, primarii, entitatile implicate in acordarea de masuri reparatorii stabilite de lege pentru imobilele preluate in mod abuziv, precum si celelalte institutii abilitate ale statului vor duce la indeplinire dispozitiile prezentei hotarari.
    Art. 3
    Pentru exercitiul bugetar al anului 2006 vor fi prevazute in bugetul Cancelariei Primului-Ministru fondurile necesare in vederea desfasurarii activitatii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, secretariatului acesteia, precum si pentru plata onorariilor evaluatorilor sau a societatilor de evaluare potrivit art. 32 alin. (2) si (3) din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, cu modificarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Seful Cancelariei Primului-Ministru,
                       Aleodor Marian Francu

                       p. Ministrul administratiei si internelor,
                       Anghel Andreescu,
                       secretar de stat

                       Ministrul agriculturii,
                       padurilor si dezvoltarii rurale,
                       Gheorghe Flutur

                       Presedintele Autoritatii Nationale
                       pentru Restituirea Proprietatilor,
                       Ingrid Zaarour

                       Ministrul finantelor publice,
                       Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

    ANEXA 1

                              NORME METODOLOGICE
de aplicare a titlului VII "Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv" din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente

    Prezentele norme metodologice reglementeaza punerea in aplicare a acelor dispozitii din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, denumita in continuare lege/legea, care necesita precizari in aplicare.
    Referirea, in cuprinsul prezentelor norme metodologice, la prevederile Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, vizeaza Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 798 din 2 septembrie 2005.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1 din titlul VII al legii:
    (1) Prezenta lege reglementeaza sursele de finantare, cuantumul si procedura de acordare a despagubirilor aferente imobilelor care nu pot fi restituite in natura, rezultate din aplicarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 66/2004, cu modificarile ulterioare.
    (2) Dispozitiile prezentului titlu sunt aplicabile si despagubirilor propuse prin decizia motivata a conducatorului institutiei publice implicate in privatizare sau, dupa caz, prin ordinul ministrului finantelor publice, in temeiul art. 32 alin. (3) din Legea nr. 10/2001.
    (3) Despagubirile acordate in baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, vor urma procedura si se vor supune dispozitiilor privind acordarea despagubirilor din aceasta lege.

    Norme metodologice:
    1.1. Domeniul de reglementare prevazut la art. 1 alin. (1) din titlul VII din lege este stabilit numai la acele despagubiri rezultate din aplicarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, republicata, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, republicata.
    1.2. Dispozitiile titlului VII din lege sunt aplicabile in mod corespunzator si despagubirilor acordate/propuse fostilor asociati/actionari ai societatilor comerciale prin deciziile/ordinele conducatorilor institutiilor publice implicate in privatizare sau, dupa caz, prin ordinul ministrului finantelor publice, in temeiul art. 31 din Legea nr. 10/2001, republicata.
    1.3. Despagubirile acordate potrivit Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, vor urma procedura si se vor supune acelorasi dispozitii.
    1.4. Despagubirile care se cuvin fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora potrivit Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legii nr. 1/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi acordate doar in masura in care acestia nu pot primi, avand in vedere lipsa de terenuri disponibile, sau nu accepta, o suprafata de teren in natura, pe alt amplasament.
    ..........................................................................

    CAP. 4
    Masuri anticoruptie

    Art. 15 din titlul VII al legii:
    In scopul evitarii unor posibile fraude sau tentative de corupere a personalului implicat in aplicarea prezentei legi se stabilesc urmatoarele masuri:
    a) mandatul membrilor Comisiei Centrale va fi de 4 ani cu posibilitatea inlocuirii a cel putin 4 dintre membrii desemnati o data la 2 ani;
    b) mandatul presedintelui este de 4 ani cu posibilitatea reinnoirii mandatului;
    c) inlocuirea membrilor Comisiei Centrale si, dupa caz, a presedintelui acesteia se face prin decizie a primului-ministru, dupa prezentarea si aprobarea rapoartelor individuale cu privire la indeplinirea atributiilor acestora;
    d) membrii Comisiei Centrale beneficiaza de indemnizatie de sedinta reprezentand 50% din salariul de incadrare sau, dupa caz, din indemnizatia lunara; intr-o luna se poate acorda o singura indemnizatie, indiferent de numarul sedintelor de lucru;
    e) salariatii care desfasoara lucrarile de secretariat vor beneficia de spor de dificultate care poate fi de pana la 50% din salariul de incadrare; stabilirea acestui spor se face individual de Comisia Centrala la propunerea presedintelui;
    f) limitele minime si maxime ale pedepselor aplicabile infractiunilor savarsite in legatura cu activitatile prevazute de prezenta lege, se majoreaza cu jumatate.

    Norme metodologice:
    Sumele reprezentand indemnizatiile de sedinta de care beneficiaza membrii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, denumita in continuare Comisia Centrala, vor fi acordate din bugetul fiecarei institutii a administratiei publice centrale care are desemnati reprezentanti in aceasta comisie.

    CAP. 5
    Procedurile administrative pentru acordarea despagubirilor

    Art. 16 din titlul VII al legii:
    (1) Deciziile/dispozitiile emise de entitatile investite cu solutionarea notificarilor, a cererilor de retrocedare sau, dupa caz, ordinele conducatorilor administratiei publice centrale investite cu solutionarea notificarilor si in care s-au consemnat sume care urmeaza a se acorda ca despagubire, insotite, dupa caz, de situatia juridica actuala a imobilului obiect al restituirii si intreaga documentatie aferenta acestora, inclusiv orice inscrisuri care descriu imobilele constructii demolate depuse de persoana indreptatita si/sau regasite in arhivele proprii, se predau pe baza de proces-verbal de predare-primire Secretariatului Comisiei Centrale, pe judete, conform esalonarii stabilite de aceasta, dar nu mai tarziu de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
    (2) Notificarile formulate potrivit prevederilor Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata care nu au fost solutionate in sensul aratat la alin. (1) pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se predau pe baza de proces-verbal de predare-primire Secretariatului Comisiei Centrale, insotite de deciziile/dispozitiile emise de entitatile investite cu solutionarea notificarilor, a cererilor de retrocedare sau, dupa caz, ordinelor conducatorilor administratiei publice centrale continand propunerile motivate de acordare a despagubirilor, dupa caz, de situatia juridica actuala a imobilului obiect al restituirii si de intreaga documentatie aferenta acestora, inclusiv orice acte juridice care descriu imobilele constructii demolate depuse de persoana indreptatita si/sau regasite in arhivele proprii, in termen de 10 zile de la data adoptarii deciziilor/dispozitiilor sau, dupa caz, a ordinelor.
    (3) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Biroul Central constituit prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.329/2003 va proceda la predarea, pe baza de proces-verbal de predare-primire, catre Secretariatul Comisiei Centrale a tuturor documentatiilor depuse de catre titularii deciziilor/dispozitiilor motivate prin care s-a stabilit ca masura reparatorie acordarea de titluri de valoare nominala si care nu au fost solutionate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
    (4) Pe baza situatiei juridice a imobilului pentru care s-a propus acordarea de despagubiri, Secretariatul Comisiei Centrale procedeaza la analizarea dosarelor prevazute la alin. (1) si (2) in privinta verificarii legalitatii respingerii cererii de restituire in natura.
    (5) Secretariatul Comisiei Centrale va proceda la centralizarea dosarelor prevazute la alin. (1) si (2), in care, in mod intemeiat cererea de restituire in natura a fost respinsa, dupa care acestea vor fi transmise, evaluatorului sau societatii de evaluatori desemnate, in vederea intocmirii raportului de evaluare.
    (6) Dupa primirea dosarului, evaluatorul sau societatea de evaluatori desemnata va efectua procedura de specialitate, si va intocmi raportul de evaluare pe care il va transmite Comisiei Centrale. Acest raport va contine cuantumul despagubirilor in limita carora vor fi acordate titlurile de despagubire.
    (7) In baza raportului de evaluare Comisia Centrala va proceda fie la emiterea deciziei reprezentand titlul de despagubire, fie la trimiterea dosarului spre reevaluare.
    (8) Dispozitiile alin. (1) - (2) si (7) se aplica in mod corespunzator si deciziilor/ordinelor emise in temeiul art. 6 alin. (4) si art. 32 din Legea nr. 10/2001, privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, in care s-au consemnat/propus sume care urmeaza a se acorda ca despagubire.
    (9) In cazul prevazut la alin. (8) titlul de despagubire se va emite de Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor pana la concurenta sumei reprezentand cuantumul despagubirilor consemnate/propuse.

    Norme metodologice:
    16.1. Vor fi predate Secretariatului Comisiei Centrale toate deciziile si dispozitiile emise de entitatile investite cu solutionarea notificarilor in temeiul Legii nr. 10/2001, republicata, in care s-au consemnat sume ce urmau a fi acordate ca despagubire sub forma de titluri de valoare nominala folosite exclusiv in procesul de privatizare, actiuni la societati comerciale tranzactionate pe piata de capital sau despagubiri banesti.
    16.2. Predarea deciziilor si a dispozitiilor prevazute la pct. 16.1 se va face pe judete, in termen de 7 zile lucratoare calculate de la data primirii solicitarii Comisiei Centrale, pe baza de proces-verbal de predare-primire. In acest sens, toate dosarele in care s-au acordat, de catre autoritatile administratiei publice locale, societatile comerciale prevazute la art. 21 alin. (1) si (2) din Legea nr. 10/2001, republicata, sau de organizatiile cooperatiste, masuri reparatorii in echivalent potrivit Legii nr. 10/2001, republicata, altele decat masura compensarii cu alte bunuri sau servicii oferite in echivalent, vor fi centralizate de birourile judetene pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001, constituite in temeiul Hotararii Guvernului nr. 361/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor.
    16.3. Deciziile emise de autoritatile sau de institutiile aflate sub autoritatea, in subordinea ori in coordonarea ministerelor, in care s-au consemnat sume ce urmeaza sa se acorde ca despagubire, vor fi centralizate de catre ministerul de resort si vor fi predate Secretariatului Comisiei Centrale, impreuna cu ordinele conducatorilor administratiei publice centrale investite cu solutionarea notificarilor in care s-au consemnat sume ce urmeaza sa se acorde ca despagubire, in termen de 7 zile lucratoare calculate de la data primirii solicitarii Comisiei Centrale, pe baza de proces-verbal de predare-primire.
    16.4. In cazul despagubirilor acordate potrivit Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legii nr. 1/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care fostul proprietar sau mostenitorii acestuia nu accepta sau nu pot primi teren in natura, pe alt amplasament, comisia judeteana de aplicare a legilor fondului funciar va inainta Secretariatului Comisiei Centrale, pe baza de proces-verbal de predare-primire, intreaga documentatie care a stat la baza validarii cererii de reconstituire a dreptului de proprietate. La dosar vor fi anexate si dovezile privind faptul ca fostului proprietar sau mostenitorilor acestuia li s-au oferit terenuri in natura, pe alt amplasament, pe care nu le-au acceptat, sau, dupa caz, o declaratie semnata de membrii comisiei de aplicare a legilor fondului funciar, prin care se atesta ca nu mai exista teren disponibil pentru restituire in natura.
    Inscrisurile existente la dosar vor fi insotite de un borderou, iar toate filele dosarului vor fi numerotate, snuruite si sigilate. Dosarele astfel intocmite vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale in original, iar sigiliul va fi aplicat pe prima si pe ultima fila a dosarului.
    16.5. Deciziile/dispozitiile sau, dupa caz, ordinele conducatorilor administratiei publice centrale, prevazute la pct. 16.1 - 16.3, vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:
    a) intreaga documentatie aferenta acestora, respectiv: acte juridice translative de proprietate, care atesta detinerea proprietatii de catre o persoana fizica sau juridica; acte juridice care atesta detinerea proprietatii de catre persoana fizica ori juridica indreptatita sau, dupa caz, ascendentul acesteia, la data preluarii abuzive; acte juridice care permit incadrarea preluarii ca fiind abuziva (in situatiile in care persoana fizica ori juridica indreptatita sau, dupa caz, ascendentul acesteia a incasat o despagubire, dosarul va contine dovada platii acesteia si cuantumul despagubirii ce trebuie dedusa potrivit procedurii prevazute la pct. 22.11); acte juridice care atesta calitatea de mostenitor;
    b) orice inscrisuri care descriu imobilele, constructii demolate, depuse de persoana indreptatita si/sau regasite in arhivele proprii, inclusiv orice expertize judiciare sau extrajudiciare depuse de persoana indreptatita, impreuna cu evaluarea intocmita de comisia de evaluare interna, constituita la nivelul fiecarei entitati implicate in solutionarea notificarilor in temeiul pct. 1.1 - 1.2 ale cap. III din Normele metodologice de aplicare unitara a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 498/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) orice alte inscrisuri depuse de persoana indreptatita si orice declaratii notariale date de aceasta pe propria raspundere si declaratii notariale date de persoana in viata, care atesta anumite situatii in legatura cu imobilul notificat si care au contribuit la fundamentarea deciziei/dispozitiei sau, dupa caz, a ordinului;
    d) situatia juridica actuala a imobilului obiect al notificarii;
    e) orice alte inscrisuri existente la dosar.
    Inscrisurile existente la dosar vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale, in ordinea stabilita la lit. a) - e), vor fi insotite de un borderou si de decizia/dispozitia sau, dupa caz, de ordinul emis de entitatea investita cu solutionarea notificarii, iar toate filele dosarului vor fi numerotate, snuruite si sigilate. Dosarele astfel intocmite vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale in original, iar sigiliul va fi aplicat pe prima si pe ultima fila a dosarului.
    Deciziile/dispozitiile sau, dupa caz, ordinele conducatorilor administratiei publice centrale, prevazute la pct. 16.1 - 16.3, obiect al unor litigii aflate pe rolul instantelor judecatoresti, vor fi predate dupa ramanerea definitiva si irevocabila a hotararilor judecatoresti.
    16.6. Deciziile/ordinele adoptate in temeiul art. 31 din Legea nr. 10/2001, republicata, si in care s-au consemnat sume ce urmeaza a fi acordate ca despagubire vor fi predate, in termen de 7 zile lucratoare calculate de la data primirii solicitarii Comisiei Centrale, pe baza de proces-verbal de predare-primire, insotite de urmatoarele inscrisuri:
    a) intreaga documentatie aferenta acestora, respectiv: inscrisuri care dovedesc calitatea de asociat sau actionar al societatii comerciale; inscrisuri care permit incadrarea preluarii ca fiind abuziva; acte juridice care atesta calitatea de mostenitor; ultimul bilant contabil al societatii comerciale;
    b) orice expertize judiciare sau extrajudiciare depuse de persoana indreptatita, impreuna cu evaluarea intocmita de comisia de evaluare interna, constituita la nivelul fiecarei entitati implicate in solutionarea notificarilor in temeiul pct. 1.1 - 1.2 ale cap. III din Normele metodologice de aplicare unitara a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 498/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) orice alte inscrisuri depuse de persoana indreptatita si orice declaratii notariale date de aceasta pe propria raspundere si care au contribuit la fundamentarea deciziei sau, dupa caz, a ordinului;
    d) orice alte inscrisuri existente la dosar.
    Inscrisurile existente la dosar vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale, in ordinea stabilita la lit. a) - d), vor fi insotite de un borderou si de decizia sau, dupa caz, de ordinul emis de entitatea investita cu solutionarea notificarii, iar toate filele dosarului vor fi numerotate, snuruite si sigilate. Dosarele astfel intocmite vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale in original, iar sigiliul va fi aplicat pe prima si pe ultima fila a dosarului.
    Deciziile/ordinele, obiect al unor litigii aflate pe rolul instantelor judecatoresti, vor fi predate dupa ramanerea definitiva si irevocabila a hotararilor judecatoresti.
    16.7. Notificarile formulate potrivit prevederilor Legii nr. 10/2001, republicata, si care nu au fost solutionate pana la data intrarii in vigoare a titlului VII din lege se predau pe baza de proces-verbal de predare-primire Secretariatului Comisiei Centrale, in termen de 10 zile de la data adoptarii deciziilor/dispozitiilor sau, dupa caz, a ordinelor continand propunerile motivate de acordare a despagubirilor.
    16.8. Notificarile formulate in temeiul art. 31 din Legea nr. 10/2001, republicata, si care nu au fost solutionate pana la data intrarii in vigoare a titlului VII din lege se predau pe baza de proces-verbal de predare-primire Secretariatului Comisiei Centrale, in termen de 10 zile de la data adoptarii deciziilor sau, dupa caz, a ordinelor continand propunerile motivate de acordare a despagubirilor.
    16.9. Inscrisurile prevazute la pct. 16.7 si 16.8 vor fi insotite de intreaga documentatie ce a stat la baza adoptarii deciziilor/dispozitiilor sau, dupa caz, a ordinelor continand propunerile motivate de acordare a despagubirilor, mentionata la pct. 16.5 sau, dupa caz, la pct. 16.6.
    16.10. Dupa primirea dosarelor prevazute la pct. 16.1 - 16.5 si 16.7, pe baza situatiei juridice a imobilului pentru care s-a propus acordarea de despagubiri, Secretariatul Comisiei Centrale procedeaza la analizarea dosarelor in ceea ce priveste verificarea legalitatii respingerii cererii de restituire in natura.
    16.11. Dupa analizarea dosarelor conform prevederilor pct. 16.10, Secretariatul Comisiei Centrale va proceda la centralizarea dosarelor in care, in mod intemeiat, cererea de restituire in natura a fost respinsa, dupa care acestea vor fi transmise evaluatorului sau societatii de evaluatori desemnate in mod aleatoriu de catre Comisia Centrala, in vederea intocmirii raportului de evaluare.
    16.12. Dupa primirea dosarului prevazut la pct. 16.11, evaluatorul sau societatea de evaluatori desemnata va efectua procedura de specialitate si va intocmi raportul de evaluare pe care il va transmite Comisiei Centrale. Acest raport va contine cuantumul despagubirilor in limita carora vor fi acordate titlurile de despagubire.
    16.13. Daca pentru intocmirea raportului de evaluare este necesara o lucrare la fata locului, evaluatorul desemnat va convoca persoanele indreptatite sa primeasca despagubiri prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire, aratand zilele si orele cand incepe si continua lucrarea. Convocarea va fi remisa persoanei indreptatite cu cel putin 5 zile inaintea efectuarii lucrarii de evaluare. La calculul termenului nu se socotesc ziua primirii convocarii si nici data stabilita pentru efectuarea lucrarii de evaluare. Confirmarea de primire va fi alaturata lucrarii evaluatorului.
    Persoanele indreptatite sa primeasca despagubiri sunt obligate sa dea evaluatorului, la solicitarea acestuia, orice lamuriri in legatura cu obiectul lucrarii. Ele vor prezenta evaluatorului orice inscrisuri pe care le poseda, de natura a furniza acestuia informatii privind valoarea imobilului obiect al lucrarii.
    La data stabilita pentru efectuarea lucrarii de evaluare si pe tot parcursul desfasurarii procedurii de specialitate, persoanele indreptatite solicitante pot fi asistate de un evaluator ales si remunerat de catre acestea. Daca evaluatorii au pareri diferite, lucrarea trebuie sa cuprinda parerea motivata a fiecaruia.
    Raportul de evaluare al evaluatorului desemnat va fi comunicat de catre acesta atat Comisiei Centrale, cat si persoanelor indreptatite solicitante. In masura in care acestea din urma formuleaza obiectiuni, evaluatorul este dator sa raspunda la acestea. Obiectiunile formulate si raspunsul la aceste obiectiuni al evaluatorului desemnat vor fi comunicate in mod obligatoriu si Comisiei Centrale.
    Evaluatorii desemnati sunt datori sa se infatiseze inaintea Comisiei Centrale spre a da lamuriri ori de cate ori li se va cere.
    Daca Comisia Centrala nu este lamurita prin evaluarea facuta, poate decide efectuarea unei noi expertize.
    16.14. In baza raportului de evaluare prevazut la pct. 16.12 si 16.13, Comisia Centrala va proceda fie la emiterea deciziei reprezentand titlul de despagubire, fie la trimiterea dosarului spre reevaluare.
    16.15. Dupa primirea dosarelor prevazute la pct. 16.6 si 16.8, Comisia Centrala va proceda la emiterea deciziei reprezentand titlu de despagubire pana la concurenta sumei reprezentand cuantumul despagubirilor consemnate/propuse.
    16.16. Daca, pe baza constatarilor Secretariatului Comisiei Centrale, aceasta din urma stabileste ca imobilul pentru care, prin decizie/dispozitie sau, dupa caz, prin ordin, s-au consemnat/propus despagubiri este restituibil in natura, prin decizie motivata, potrivit art. 21 din titlul VII al legii, Comisia Centrala va proceda la restituirea acestuia.
    16.17. Deciziile continand propunerile motivate de acordare a despagubirilor, emise de Comisia speciala de retrocedare a unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase si comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, republicata, si al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, republicata, vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale potrivit procedurii prevazute la pct. 16.7.
    16.18. Deciziile prevazute la pct. 16.17 vor fi insotite de inscrisurile mentionate la pct. 16.5 lit. a) si c) - e), care se aplica in mod corespunzator. Inscrisurile existente la dosar vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale, in ordinea stabilita la pct. 16.5 lit. a) si c) - e), vor fi insotite de un borderou si de decizia emisa de Comisia speciala de retrocedare, iar toate filele dosarului vor fi numerotate, snuruite si sigilate. Dosarele astfel intocmite vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale in original, iar sigiliul va fi aplicat pe prima si pe ultima fila a dosarului.
    16.19. Procedura prevazuta la pct. 16.17 si 16.18 va fi urmata in mod corespunzator si pentru predarea deciziilor continand propunerile motivate de acordare a despagubirilor emise in temeiul art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, republicata.
    16.20. Prevederile pct. 16.19 sunt aplicabile si deciziilor continand propunerile motivate de acordare a despagubirilor emise de organele de conducere ale regiilor autonome, societatilor sau companiilor nationale, societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice centrale ori locale este actionar sau asociat majoritar/minoritar, in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, republicata.

    Art. 17 din titlul VII al legii:
    Deciziile prin care se dispune emiterea titlurilor de despagubire pot fi individuale, caz in care se refera la o singura persoana despagubita, sau cumulate, pe sedinta de lucru, caz in care se refera la mai multe persoane despagubite, pe baza de lista alfabetica a titularilor de drept.

    Norme metodologice:
    Ordinea in care vor fi solutionate dosarele va fi stabilita prin decizie a Comisiei Centrale. Decizia va fi afisata la sediul Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor, prin grija Secretariatului Comisiei Centrale.

    Art. 18 din titlul VII al legii:
    Dupa constituirea Fondului "Proprietatea", deciziile individuale sau colective se vor transmite prin grija Secretariatului Comisiei Centrale, in termen de 10 zile de la emitere, la societatea de administrare a Fondului "Proprietatea" si la entitatea de depozitare si inregistrare a actiunilor Fondului.

    Norme metodologice:
    Deciziile emise de catre Comisia Centrala anterior constituirii Fondului "Proprietatea", precum si cele emise dupa constituirea acestuia si pana la desemnarea societatii de administrare vor fi comunicate societatii de administrare a Fondului "Proprietatea", dupa desemnarea acesteia potrivit procedurii prevazute la art. 12 alin. (2) din titlul VII al legii. Deciziile emise vor fi comunicate si entitatii de depozitare si inregistrare a actiunilor Fondului "Proprietatea".

    CAP. 6
    Cai de atac in justitie

    Art. 19 din titlul VII al legii:
    Deciziile adoptate de catre Comisia Centrala pot fi atacate cu contestatie in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, in contradictoriu cu statul, reprezentat prin Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor. Contestatia suspenda exercitiul dreptului de dispozitie asupra titlului de despagubire al titularului. Despre contestatii se va face mentiune in evidentele tinute de entitatea care indeplineste functii de registru si depozitare pentru Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor.

    Norme metodologice:
    19.1. Dupa constituirea Fondului "Proprietatea" si desemnarea societatii de administrare, odata cu comunicarea deciziilor adoptate de Comisia Centrala, societatea de administrare a Fondului "Proprietatea" si entitatea de depozitare si inregistrare a actiunilor Fondului "Proprietatea" vor fi instiintate de Secretariatul Comisiei Centrale despre existenta oricaror litigii sau proceduri administrative prealabile, in curs de desfasurare, avand ca obiect deciziile emise de Comisia Centrala.
    19.2. In cazurile prevazute la pct. 19.1 conversia titlurilor de despagubire se va face numai dupa finalizarea procedurii administrative prealabile sau, dupa caz, dupa ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti prin care contestatia formulata in temeiul art. 19 din titlul VII al legii a fost respinsa, in cazul in care procedura administrativa a fost urmata de o procedura judecatoreasca.
    19.3. In cazul in care, dupa parcurgerea procedurii administrative prealabile sau, dupa caz, judecatoresti, a fost acordata o suma mai mare decat cea stabilita in titlul de despagubire, decizia reprezentand titlul de despagubire se va emite de catre Comisia Centrala pentru suma astfel stabilita. Dupa emiterea deciziei reprezentand titlul de despagubire se va urma procedura prevazuta la art. 18 din titlul VII al legii.
    ..........................................................................

    CAP. 7
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 21 din titlul VII al legii:
    (1) Daca, pe baza constatarilor Secretariatului Comisiei Centrale, aceasta stabileste ca imobilul pentru care s-a stabilit plata de despagubiri este restituibil in natura, prin decizie motivata va proceda la restituirea acestuia.
    (2) Decizia de restituire in natura astfel emisa urmeaza regimul juridic prevazut de art. 23 alin. (4) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata.

    Norme metodologice:
    21.1. In situatia prevazuta la art. 21 din titlul VII al legii, daca persoana indreptatita a primit o despagubire, restituirea in natura este conditionata de rambursarea sumei reprezentand despagubirea primita, actualizata.
    21.2. Despagubirea primita va fi actualizata cu coeficientul de actualizare, stabilit potrivit art. I alin. (1) din titlul II al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 184/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 48/2004, cu modificarile ulterioare.
    21.3. Despagubirile acordate prin aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, cu modificarile ulterioare, vor fi actualizate cu indicele de inflatie. Calculul actualizarii se va face prin aplicarea indicelui de inflatie comunicat de entitatea nationala din domeniul statisticii, aferent perioadei respective (se va avea in vedere anul incasarii efective a despagubirii si anul rambursarii acesteia).
    21.4. Suma rezultata prin aplicarea prevederilor pct. 21.2 sau, dupa caz, ale pct. 21.3 se va varsa in contul deschis la Trezoreria Statului prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 198/2003. Plata sumei reprezentand valoarea despagubirii primite se efectueaza pe baza comunicarii Secretariatului Comisiei Centrale, in care se va consemna in mod explicit suma rezultata in urma aplicarii coeficientului de actualizare sau, dupa caz, a indicelui de inflatie, pentru situatiile generate de aplicarea Legii nr. 112/1995, cu modificarile ulterioare.
    21.5. Dovada platii sumei reprezentand valoarea despagubirii primite, actualizata potrivit pct. 21.2 sau, dupa caz, pct. 21.3, se va atasa la dosarul cererii.

    Art. 22 din titlul VII al legii:
    (1) In cazul in care statul si persoanele indreptatite au obligatii reciproce de plata si, respectiv, restituire, a unor despagubiri rezultate din aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, cu modificarile ulterioare, ori a altor acte normative anterioare prin care s-au acordat despagubiri si, respectiv, a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, la cererea persoanei indreptatite, prin decizia Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor se va dispune compensarea acestora.
    (2) In cazul prevazut la alin. (1), cele doua obligatii reciproce de plata se vor compensa pana la concurenta celei mai mici dintre ele.
    (3) Pentru a dispune masura compensarii, vor fi avute in vedere referatul aprobat de conducatorul entitatii investite cu solutionarea notificarii, prin care se constata ca posibila restituirea in natura a imobilului si decizia/dispozitia emisa de entitatea investita cu solutionarea notificarii, a cererii de retrocedare sau, dupa caz, ordinul conducatorului autoritatii administratiei publice centrale sau locale investite cu solutionarea notificarilor, prin care s-au acordat sau, dupa caz, propus despagubiri.
    (4) Asupra masurii compensarii, Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor va decide numai dupa ce a fost urmata procedura prevazuta la art. 16 alin. (3) - (6), pe baza raportului intocmit de evaluatorul sau societatea de evaluatori desemnata care va contine cuantumul despagubirilor in limita carora vor fi acordate titlurile de plata. Suma reprezentand despagubirea incasata va fi actualizata cu coeficientul de actualizare stabilit conform legislatiei in vigoare sau, dupa caz, prin aplicarea indicelui de inflatie, pentru situatiile generate de aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, cu modificarile ulterioare.
    (5) In situatia de la alin. (4), titlul de despagubire se va emite de Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor pana la concurenta sumei reprezentand cuantumul despagubirilor, dupa deducerea sumei reprezentand despagubirea incasata, actualizata, stabilite potrivit alin. (4).
    (6) Dispozitiile alin. (1) - (3) si alin. (5), se aplica in mod corespunzator si in cazul in care se invoca o creanta constatata printr-o decizie/ordin emise in temeiul art. 32 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, in care s-au consemnat/propus sume care urmeaza a se acorda ca despagubire.
    (7) In cazul prevazut la alin. (6) titlul de despagubire se va emite de Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor pana la concurenta sumei reprezentand cuantumul despagubirilor consemnate/propuse, dupa deducerea sumei reprezentand despagubirea incasata, actualizata potrivit alin. (4).
    (8) In cazul in care suma reprezentand despagubirea incasata, actualizata, este mai mare decat despagubirea stabilita potrivit alin. (4) sau, dupa caz, cea consemnata/propusa in decizia/ordinul emise in temeiul art. 32 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, dupa dispunerea compensarii, se va instiinta entitatea investita cu solutionarea notificarii avand ca obiect restituirea in natura a imobilului, despre suma ramasa de restituit de catre persoana indreptatita.

    Norme metodologice:
    22.1. Dispozitiile art. 22 din titlul VII al legii reglementeaza procedura compensarii creantelor datorate reciproc de stat si persoanele indreptatite la restituire.
    22.2. In sensul art. 22 din titlul VII al legii, obligatiile reciproce existente intre stat si persoanele indreptatite sunt cele ce decurg din aplicarea Legii nr. 112/1995, cu modificarile ulterioare, sau, dupa caz, a unor acte normative anterioare acesteia, prin care s-au acordat despagubiri, si a Legii nr. 10/2001, republicata.
    22.3. Compensarea se poate dispune la cererea persoanei indreptatite, la care vor fi anexate in original:
    a) referatul aprobat de conducatorul entitatii investite cu solutionarea notificarii, prin care se constata ca posibila restituirea in natura a imobilului si obligatia persoanei indreptatite de a restitui despagubirea primita, actualizata;
    b) dovada platii si cuantumul despagubirii ce trebuie restituit;
    c) decizia/dispozitia sau, dupa caz, ordinul emis de entitatea investita cu solutionarea notificarii, prin care s-au acordat sau, dupa caz, s-au propus despagubiri.
    22.4. Pentru constituirea dosarului cererii in vederea acordarii masurii compensarii, Secretariatului Comisiei Centrale ii va fi predata decizia/dispozitia sau, dupa caz, ordinul entitatii investite cu solutionarea notificarii, prin care s-au acordat sau, dupa caz, s-au propus despagubiri, impreuna cu intreaga documentatie ce a stat la baza adoptarii sale, potrivit procedurii prevazute la pct. 16.1 - 16.3 si 16.5 sau, dupa caz, la pct. 16.7 si 16.9.
    22.5. Pe baza situatiei juridice a imobilului pentru care s-a propus acordarea de despagubiri, Secretariatul Comisiei Centrale procedeaza la analizarea dosarului prevazut la pct. 22.4, impreuna cu inscrisurile prevazute la pct. 22.3, in privinta legalitatii respingerii cererii de restituire in natura.
    22.6. Daca restituirea in natura nu este posibila, Secretariatul Comisiei Centrale va transmite dosarul prevazut la pct. 22.4 evaluatorului sau societatii de evaluare desemnate in mod aleatoriu de catre Comisia Centrala, in vederea intocmirii raportului de evaluare.
    22.7. Dupa primirea dosarului, evaluatorul sau societatea de evaluatori desemnata va efectua procedura de specialitate prevazuta la pct. 16.12 si va intocmi raportul de evaluare pe care il va transmite Comisiei Centrale. Raportul de evaluare va contine cuantumul despagubirilor in limita carora va fi acordat titlul de despagubire.
    22.8. Suma reprezentand despagubirea incasata va fi actualizata cu coeficientul de actualizare stabilit potrivit art. I alin. (1) din titlul II al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 184/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 48/2004, cu modificarile ulterioare, sau, dupa caz, prin aplicarea indicelui de inflatie, pentru situatiile generate de aplicarea Legii nr. 112/1995, cu modificarile ulterioare.
    22.9. Titlul de despagubire se va emite de catre Comisia Centrala pentru diferenta dintre suma reprezentand cuantumul despagubirilor, stabilita de catre evaluatorul sau societatea de evaluatori desemnata, si despagubirea primita, actualizata potrivit pct. 22.8.
    22.10. In cazul in care suma reprezentand despagubirea primita, actualizata potrivit pct. 22.8, este mai mare decat despagubirea stabilita potrivit pct. 22.7, dupa emiterea deciziei, Comisia Centrala va instiinta entitatea investita cu solutionarea notificarii avand ca obiect restituirea in natura a imobilului despre suma ramasa de restituit de catre persoana indreptatita.
    22.11. Dispozitiile pct. 22.4 - 22.9 se aplica in mod corespunzator si in situatia in care, pe baza comunicarii entitatii investite cu solutionarea notificarii, se constata ca pentru imobilul pentru care s-au acordat sau, dupa caz, s-au propus despagubiri a fost incasata de persoana indreptatita ori de ascendentul acesteia o despagubire.
    22.12. In cazul in care se invoca de catre persoana indreptatita o creanta constatata printr-o decizie/ordin emisa/emis in temeiul art. 31 din Legea nr. 10/2001, republicata, in care s-au consemnat/propus sume care urmeaza a se acorda ca despagubire, Comisia Centrala va decide dupa primirea acestora. In acest sens vor fi predate Secretariatului Comisiei Centrale decizia/ordinul emisa/emis in temeiul art. 31 din Legea nr. 10/2001, republicata, in care s-au consemnat/propus sume care urmeaza a se acorda ca despagubire, impreuna cu intreaga documentatie ce a stat la baza adoptarii sale, potrivit procedurii prevazute la pct. 16.6 sau, dupa caz, la pct. 16.8 si 16.9.
    22.13. In situatia prevazuta la pct. 22.12, titlul de despagubire se va emite de Comisia Centrala pana la concurenta sumei reprezentand cuantumul despagubirilor consemnate/propuse, dupa deducerea sumei reprezentand despagubirea primita, actualizata potrivit pct. 22.8.
    22.14. In cazul in care suma reprezentand despagubirea primita, actualizata potrivit pct. 22.8, este mai mare decat despagubirea consemnata/propusa in decizia/ordinul prevazuta/prevazut la pct. 22.12, dupa emiterea deciziei Comisia Centrala va instiinta entitatea investita cu solutionarea notificarii avand ca obiect restituirea in natura a imobilului despre suma ramasa de restituit de catre persoana indreptatita.
    ..........................................................................

    Art. 24 din titlul VII al legii:
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, procesele-verbale incheiate de prefecturi prin care s-au consemnat sume care urmeaza a se acorda ca despagubire vor fi reanalizate si, in situatia in care potrivit Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, restituirea in natura nu este posibila dar se constata ca notificantii sunt indreptatiti la acordarea de despagubiri, dosarul intocmit va fi inaintat Secretariatului Comisiei Centrale, insotit de situatia juridica actuala a imobilului si de ordinul continand propunerea motivata a prefectului de acordare a despagubirilor.
    (2) Prevederile art. 16 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.

    Norme metodologice:
    24.1. Notificarile prevazute la art. 24 din titlul VII al legii se predau pe baza de proces-verbal de predare-primire Secretariatului Comisiei Centrale, in termen de 10 zile de la data adoptarii ordinului continand propunerea motivata a prefectului de acordare a despagubirilor.
    24.2. Ordinele prefectilor continand propunerile motivate de acordare a despagubirilor, mentionate la pct. 24.1, vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:
    a) intreaga documentatie aferenta acestora, respectiv: acte juridice translative de proprietate, care atesta detinerea proprietatii de catre o persoana fizica sau juridica; acte juridice care atesta detinerea proprietatii de catre persoana fizica sau juridica indreptatita ori, dupa caz, ascendentul acesteia, la data preluarii abuzive; acte juridice care permit incadrarea preluarii ca fiind abuziva (in situatiile in care persoana fizica sau juridica indreptatita ori, dupa caz, ascendentul acesteia a incasat o despagubire, dosarul va contine dovada platii acesteia si cuantumul despagubirii ce trebuie dedusa potrivit procedurii prevazute la pct. 22.11); acte juridice care atesta calitatea de mostenitor;
    b) orice inscrisuri care descriu imobilele constructii demolate, depuse de persoana indreptatita si/sau regasite in arhivele proprii, inclusiv orice expertize judiciare sau extrajudiciare depuse de persoana indreptatita, impreuna cu evaluarea intocmita de comisia de evaluare interna constituita la nivelul fiecarei entitati implicate in solutionarea notificarilor in temeiul pct. 1.1 - 1.2 din cap. III al Normelor metodologice de aplicare unitara a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 498/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) orice alte inscrisuri depuse de persoana indreptatita, inclusiv orice declaratii notariale date de aceasta, pe propria raspundere, si declaratii notariale date de persoana in viata, care atesta anumite situatii in legatura cu imobilul notificat si care au contribuit la fundamentarea deciziei/dispozitiei sau, dupa caz, a ordinului;
    d) situatia juridica actuala a imobilului obiect al notificarii;
    e) orice alte inscrisuri existente la dosar.
    Inscrisurile existente la dosar vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale, in ordinea stabilita la lit. a) - e), vor fi insotite de un borderou si de ordinul emis de prefect, iar toate filele dosarului vor fi numerotate, snuruite si sigilate. Dosarele astfel intocmite vor fi inaintate Secretariatului Comisiei Centrale, in original, iar sigiliul va fi aplicat pe prima si pe ultima fila a dosarului.

    Art. 25 din titlul VII al legii:
    (1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, notificarile inregistrate la prefecturi si pentru care nu au fost incheiate procese-verbale se vor inainta entitatilor investite potrivit Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, cu solutionarea acestora.
    (2) Dispozitiile alin. (1) se aplica in mod corespunzator si in situatiile in care, in urma reanalizarii proceselor-verbale incheiate de prefecturi prin care sunt consemnate sume care urmeaza a se acorda ca despagubire se constata ca potrivit Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, restituirea in natura este posibila, ori notificantii nu sunt indreptatiti la acordarea de despagubiri.

    Norme metodologice:
    25.1. In intelesul art. 25 alin. (1) din titlul VII al legii, entitate investita, potrivit Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata, cu solutionarea acestora este, dupa caz, unitatea detinatoare sau persoana juridica abilitata de lege sa solutioneze o notificare cu privire la un bun care nu se afla in patrimoniul sau (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ministerul Finantelor Publice, alte autoritati publice centrale sau locale implicate).
    25.2. Ipoteza prevazuta la art. 25 alin. (2) din titlul VII al legii vizeaza acele situatii in care, in urma analizei actelor doveditoare depuse de persoana care se pretinde indreptatita si a situatiei de fapt si de drept a imobilului pentru care se solicita despagubiri, se constata fie ca restituirea in natura este posibila, fie ca preluarea nu a fost abuziva, dreptul de proprietate si calitatea de mostenitor nu sunt dovedite, si altele asemenea.

    Art. 26 din titlul VII al legii:
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi, orice oferta de capital disponibil emisa in temeiul Hotararii Guvernului nr. 498/2003 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitara a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, cu modificarile si completarile ulterioare, se considera inchisa.
    (2) Dupa inchiderea ofertei, entitatea implicata in privatizare, emitenta a ofertei prevazute la alin. (1), va proceda la atribuirea/alocarea actiunilor, dupa care va elibera titularului deciziei de restituire prin acordarea de actiuni ori al titlurilor de valoare nominala subscrise, o adeverinta/un certificat de actionar care va indica titularul acestora, numarul actiunilor si datele de identificare a societatii comerciale.
    (3) In termen de 10 zile de la data atribuirii/alocarii actiunilor, entitatea implicata in privatizare, emitenta a ofertei prevazute la alin. (1), va transmite Secretariatului Comisiei Centrale lista beneficiarilor masurilor prevazute la alin. (2), a titlurilor de valoare nominala, a deciziilor/dispozitiilor ori, dupa caz, a ordinelor in baza carora au fost acordate/alocate actiunile, fiind mentionat distinct si emitentul acestora.
    (4) Dispozitiile prevazute la alin. (3) sunt aplicabile in mod corespunzator pentru orice alta oferta de capital disponibil, inchisa inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi. In acest caz, termenul prevazut la alin. (3) curge de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

    Norme metodologice:
    26.1. In intelesul art. 26 alin. (1) din titlul VII al legii, capitalul disponibil reprezinta acea parte de capital social detinuta de stat sau de alta entitate implicata in procesul de privatizare la o societate comerciala neprivatizata, in tot sau in parte, care nu este afectata de alte drepturi izvorand din contractele de privatizare incheiate deja in baza legilor de privatizare.
    In intelesul art. 26 alin. (2) din titlul VII al legii, emitenta a ofertei este considerata orice entitate implicata in procedurile de privatizare care a lansat o oferta de capital disponibil in temeiul Hotararii Guvernului nr. 498/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si care are obligatia de a acorda persoanelor indreptatite actiuni din capitalul social disponibil, ca masura reparatorie prin echivalent.
    Persoana indreptatita este persoana fizica sau juridica beneficiara a unei decizii/dispozitii motivate sau ordin, prin care i s-au acordat masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni ori, dupa caz, detinatorul unor titluri de valoare nominala.
    Societate in curs de tranzactionare este acea societate la care a fost aprobata metoda de privatizare prin oferta publica prin ordin/decizie a institutiei publice implicate in privatizare sau prin act normativ.
    26.2. Pentru ofertele de privatizare inchise odata cu momentul intrarii in vigoare a titlului VII al legii, vor fi considerate ca fiind depuse in termen toate cererile detinatorilor de titluri de valoare nominala sau, dupa caz, ale titularilor deciziilor/dispozitiilor/ordinelor prin care le-au fost acordate masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni si care sunt inregistrate la registratura emitentului ofertei de capital sau sunt depuse la oficiul postal, inclusiv in data de 25 iulie 2005.
    Oferta de capital disponibil se considera ca se adreseaza detinatorilor de titluri de valoare nominala sau de decizii/dispozitii de restituire prin acordarea de actiuni, in functie de situatia societatilor aflate in oferta entitatii implicate in privatizare - tranzactionate sau netranzactionate pe piata de capital - la momentul publicarii acestei oferte, respectiv la data publicarii listei societatilor la care s-a rezervat o cota din capitalul social pentru privatizarea prin restituire.
    Persoanele indreptatite (astfel cum au fost definite prin prezentele norme metodologice) au dreptul sa revoce, integral sau partial, subscrierea realizata in cadrul unei astfel de oferte de capital disponibil. Revocarea subscrierii poate avea loc incepand cu data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice si pana la momentul declansarii procedurii de atribuire/alocare de actiuni. Revocarea subscrierii se va realiza prin transmiterea de catre persoana indreptatita catre entitatea implicata in privatizare - emitenta a ofertei - a unei cereri de revocare a subscrierii.
    Persoanele indreptatite care au depus cereri la societati care, la data aparitiei prezentelor norme metodologice, nu erau tranzactionate sau in curs de tranzactionare au posibilitatea sa isi schimbe optiunea in termen de 90 de zile de la data aparitiei prezentelor norme metodologice, pentru una dintre societatile aflate in oferta si care sunt tranzactionate sau urmeaza sa fie tranzactionate.
    26.3. In cadrul entitatii emitente a ofertei de privatizare, prin decizie/ordin a/al conducatorului acesteia, se va constitui o comisie de analiza a cererilor depuse de persoanele indreptatite si de negociere in vederea atribuirii/alocarii actiunilor la societatile care fac parte din oferta, in schimbul titlurilor de valoare nominala subscrise sau al deciziilor/dispozitiilor de restituire prin acordarea de actiuni, dupa caz. Atributiile, drepturile si obligatiile Comisiei sunt stabilite prin decizia/ordinul conducatorului entitatii emitente a ofertei de privatizare.
    26.4. Proceduri pentru atribuirea/alocarea actiunilor
    1. Declansarea procedurii de atribuire de actiuni pentru societatile listate sau care urmeaza sa fie listate pe piata de capital, in situatia in care oferta entitatii implicate in privatizare cuprinde astfel de societati, va avea loc dupa finalizarea procedurii de admitere la tranzactionare a actiunilor fiecarei societati de acest fel aflate in oferta.
    2. In termen de 30 de zile de la admiterea la tranzactionare a actiunilor societatii, entitatea implicata in privatizare va notifica subscriitorii cu privire la modul de stabilire a pretului la care urmeaza sa fie atribuite actiunile in schimbul titlurilor de valoare nominala sau al deciziilor/dispozitiilor/ordinelor prin care le-au fost acordate masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni, dupa caz, cu privire la modul de alocare si la data limita pana la care isi pot revoca subscrierea.
    3. De asemenea, entitatea emitenta va face public, cu 30 de zile inainte de inceperea perioadei de atribuire, un anunt in care vor fi furnizate informatii privind conditiile ofertei, precum si informatii cu privire la termenul limita pana la care mai pot fi revocate subscrierile, perioada calendaristica in care se va realiza alocarea si procedura de dobandire a actiunilor atribuite etc.
    4. In cazul in care, in cadrul unei oferte de privatizare prin restituire, capitalul disponibil de la o societate comerciala nu este indestulator, se va proceda la alocarea proportionala, in functie de ponderea fiecarei solicitari, luandu-se in considerare valoarea inscrisa pe acestea. [Exemplu: capitalul disponibil la societatea X este de 50.000 de actiuni. Sunt 3 solicitanti (A, B si C) care, in baza titlurilor de valoare nominala, la valoarea acestora neactualizata, sau a deciziilor/dispozitiilor/ordinelor prin care le-au fost acordate masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni, dupa caz, pe care le detin, ar avea posibilitatea de a dobandi: A - 10.000 de actiuni; B - 50.000 de actiuni; C - 40.000 de actiuni, rezultand un total de 100.000 actiuni. Ponderea dreptului fiecarei persoane in acest total este: A = 10%, B = 50%, C = 40% . Pentru stabilirea numarului de actiuni care se aloca fiecarei persoane, se va aplica procentul astfel obtinut la numarul actiunilor disponibile, rezultand:
    A - 10% din 50.000 = 5.000 de actiuni;
    B - 50% din 50.000 = 25.000 de actiuni;
    C - 40 % din 50.000 = 20.000 de actiuni.]
    5. Dupa stabilirea valorii la care se vor atribui actiunile in schimbul titlurilor de valoare nominala sau al deciziilor/dispozitiilor/ordinelor prin care le-au fost acordate masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni, dupa caz, conform pct. 26.5 din prezentele norme metodologice, subscriitorii care nu au comunicat o renuntare la subscriere vor fi instiintati cu privire la aceasta si la modul de atribuire.
    6. Oferta de pret a entitatii implicate in privatizare este valabila timp de 30 de zile de la data instiintarii, care se va face atat personal fiecarui subscriitor, cat si prin intermediul unui cotidian central de larga raspandire.
    7. Subscriitorii care accepta in termenul de 30 de zile elementele mentionate la pct. 5 urmeaza sa transmita acceptul lor in scris, in interiorul termenului mentionat mai sus, accept care va fi inregistrat la registratura generala a entitatii emitente a ofertei sau transmis prin posta, cu confirmare de primire.
    8. In situatia in care, in urma instiintarii, exista subscriitori care nu au acceptat elementele mentionate la pct. 5 si nu au transmis acceptul lor in scris, cererile acestora nu vor fi luate in considerare la stabilirea procentului de atribuire de actiuni si echivaleaza cu neacceptarea ofertei.
    9. Cererile persoanelor indreptatite, care au acceptat oferta conform pct. 7, care nu sunt insotite de copia legalizata a deciziei/dispozitiei motivate sau ordinului privind acordarea de masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni ori, dupa caz, de copia legalizata a titlurilor de valoare nominala subscrise in cadrul ofertei de privatizare, vor trebui completate cu aceste inscrisuri inlauntrul termenului precizat mai sus, sub sanctiunea de a nu fi luate in considerare.
    10. In vederea valorificarii titlurilor de valoare nominala apartinand categoriilor de subscriitori mentionati la pct. 8, acestia se vor adresa Comisiei Centrale in vederea convertirii acestora in titluri de despagubire, urmand procedura prevazuta la pct. 29.1 - 29.8 din prezentele norme metodologice.
    11. In cazul in care valoarea deciziei/dispozitiei motivate sau ordinului privind acordarea de masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni ori, dupa caz, a titlurilor de valoare nominala depuse nu acopera in intregime un numar intreg de actiuni, persoana indreptatita va primi doar numarul intreg de actiuni, iar fractiile de actiuni rezultate ca urmare a procesului de alocare a actiunilor, insumate ca pachet de actiuni, raman in proprietatea entitatii emitente a ofertei.
    12. In cazul in care prin convertirea deciziei/dispozitiei motivate sau ordinului privind acordarea de masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni ori, dupa caz, a titlului de valoare nominala in actiuni ramane un rest, acesta va fi mentionat atat in procesul-verbal final de negociere, cat si in lista cu beneficiarii masurilor dispuse in baza ofertei sale, care va fi transmisa Secretariatului Comisiei Centrale pentru a se proceda la emiterea titlurilor de despagubire cuvenite pentru diferenta de suma, pana la concurenta sumei disponibile.
    13. Declansarea procedurii de atribuire/alocare de actiuni pentru societatile nelistate, in situatia in care oferta entitatii implicate in privatizare cuprinde astfel de societati, va avea loc pentru fiecare societate, in termen de 30 de zile de la data constituirii comisiei prevazute la pct. 26.3 din prezentele norme metodologice.
    26.5. Valoarea la care urmeaza sa fie atribuite actiunile se stabileste astfel:
    a) la societatile listate sau aflate in curs de listare pe piata de capital, valoarea va fi egala cu valoarea cea mai mare dintre valoarea de piata si valoarea nominala.
    Valoarea de piata pentru o actiune va fi pretul mediu ponderat de tranzactionare aferent primelor 6 luni de tranzactionare a actiunilor in cauza, comunicat de operatorul pietei respective. Atribuirea actiunilor se va face dupa scurgerea unui termen de 6 luni de tranzactionare;
    b) la societatile aflate in oferta si nelistate, valoarea va fi egala cu valoarea cea mai mare dintre valoarea nominala si valoarea pe actiune, calculata ca raport intre activul net contabil la ultimul exercitiu financiar anual incheiat si numarul total de actiuni.
    Activul net este determinat ca diferenta intre totalul activelor si datoriile societatii comerciale.
    26.6. In termen de 30 de zile calculate cu incepere de la expirarea datei limita stabilite pentru acceptarea ofertei, intre entitatea emitenta a ofertei de privatizare si persoana indreptatita se va declansa procesul de negociere care se va finaliza prin incheierea unui proces-verbal in care se vor preciza elementele tranzactiei (valoarea pe actiune, numarul de actiuni alocate, societatea emitenta, valoarea totala a actiunilor alocate, valoarea actualizata a titlurilor de valoare nominala, in original, primite in plata, seria si numarul acestora etc.). Modelul procesului-verbal se va aproba prin decizie/ordin al conducatorului fiecarei entitati emitente a ofertei.
    26.7. La sfarsitul perioadei de alocare entitatea emitenta a ofertei va elibera fiecarui subscriitor o adeverinta privind calitatea de actionar (denumita in continuare adeverinta), care va cuprinde cel putin urmatoarele informatii:
    a) elementele de identificare a subscriitorului;
    b) elementele de identificare a societatii la care au fost dobandite actiunile;
    c) numarul de actiuni dobandite.
    26.8. Actualizarea valorilor inscrise in titlurile de valoare nominala emise se va face la data utilizarii lor de entitatea emitenta a ofertei, prin aplicarea indicelui de inflatie aferent perioadei cuprinse intre inceputul lunii urmatoare celei in care a fost emis titlu si sfarsitul lunii anterioare datei utilizarii lui. In situatia in care indicele de inflatie aferent lunii anterioare datei utilizarii titlului de valoare nominala nu este cunoscut, se va lua in calcul ultimul indice de inflatie cunoscut.
    26.9. Titlurile de valoare nominala subscrise in cadrul unei oferte si nevalorificate vor fi restituite subscriitorilor, in situatia in care acestea au fost depuse in original.
    26.10. Titlurile de valoare nominala subscrise in cadrul unei oferte de privatizare si valorificate partial vor fi retinute de entitatea emitenta a ofertei, care va urma procedura prevazuta la pct. 26.14 si 26.15.
    26.11. Entitatea emitenta a ofertei de privatizare prin restituire si persoana indreptatita la masuri reparatorii au obligatia de a se adresa catre societate/Registrul independent al actionarilor, in vederea inscrierii noului actionar, in termen de 15 zile de la data eliberarii adeverintei.
    26.12. Eliberarea certificatului de actionar se va face de catre societate, in situatia in care si-a organizat propriul registru al actionarilor, sau de catre Registrul independent al actionarilor, in termen de 30 de zile de la data eliberarii adeverintei.
    26.13. Actiunile atribuite/alocate dupa urmarea procedurilor prevazute la pct. 26.4 - 26.7 nu vor putea fi tranzactionate la bursa de valori sau pe o alta piata reglementata decat dupa expirarea unui termen de 6 luni, calculat cu incepere de la data eliberarii adeverintei/certificatului de actionar.
    26.14. In cazul in care intre suma subscrisa si suma in cuantumul careia au fost atribuite/alocate actiuni in cadrul ofertei de privatizare ramane o diferenta in favoarea solicitantului, aceasta va fi mentionata de catre entitatea emitenta a ofertei atat in procesul-verbal, cat si in lista cu beneficiarii masurilor dispuse in baza ofertei sale, care va fi transmisa Secretariatului Comisiei Centrale pentru a se proceda la emiterea titlurilor de despagubire cuvenite, dupa urmarea procedurilor prevazute la art. 27 alin. (2) sau, dupa caz, la art. 29 alin. (3) - (5) din titlul VII al legii.
    26.15. Dupa primirea in plata a titlurilor de valoare nominala, acestea se bareaza cu rosu si se inscrie de catre vanzator mentiunea "DESPAGUBIT CONFORM PROCESULUI-VERBAL nr. ... din ...". Titlurile de valoare nominala utilizate se retin de catre ofertant si se inregistreaza intr-un registru special, deschis si tinut de acesta. In termen de 15 zile de la primirea in plata, titlul de valoare nominala utilizat se preda cu semnatura de primire la oricare dintre directiile trezoreriei si contabilitatii publice judetene sau la trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz. Aceasta are obligatia ca, pe masura primirii titlurilor de valoare nominala, sa le transmita Biroului central pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001, pe baza de borderou.
    26.16.1. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (O.P.S.P.I.) desfasoara procesul de atribuire/alocare de actiuni in schimbul titlurilor de valoare nominala sau al deciziilor/dispozitiilor/ordinelor prin care le-au fost acordate masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni, dupa caz, in numele Ministerului Economiei si Comertului.
    26.16.2. O.P.S.P.I. acorda actiuni in numele statului roman, in schimbul titlurilor de valoare nominala sau deciziilor/dispozitiilor/ordinelor prin care le-au fost acordate masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni, dupa caz.
    26.16.3. Titlurile de valoare nominala sau deciziile/dispozitiile/ordinele prin care le-au fost acordate masuri reparatorii in echivalent sub forma de actiuni, dupa caz, urmeaza sa fie predate la Ministerul Economiei si Comertului, in calitatea sa de actionar in numele statului la societatile aflate in oferta, impreuna cu doua exemplare ale fiecarui proces-verbal de negociere, urmand ca acesta sa le depuna la Trezoreria Statului.
    Predarea se va efectua prin intermediul unui proces-verbal de predare-primire incheiat intre cele doua institutii.
    ..........................................................................

    Art. 28 din titlul VII al legii:
    (1) In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Finantelor Publice va transmite Secretariatului Comisiei Centrale lista tuturor titularilor titlurilor de valoare nominala, a deciziilor/dispozitiilor ori, dupa caz, a ordinelor in baza carora au fost emise, fiind mentionat distinct si emitentul acestora.
    (2) Daca titlul de valoare nominala a fost emis pe numele reprezentantilor persoanelor indreptatite inscrise in decizia/dispozitia de restituire in echivalent, se va face aceasta mentiune.

    Norme metodologice:
    28.1. Biroul central pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001, constituit prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.329/2003, va proceda la predarea, pe baza de proces-verbal de predare-primire, catre Secretariatul Comisiei Centrale a tuturor documentatiilor depuse de titularii deciziilor/dispozitiilor motivate prin care s-a stabilit ca masura reparatorie acordarea de titluri de valoare nominala si care nu au fost solutionate pana la data intrarii in vigoare a titlului VII al legii.
    28.2. Asupra documentatiilor prevazute la pct. 28.1 Comisia Centrala va decide dupa urmarea procedurii prevazute la pct. 16.1 - 16.3, 16.5 si 16.10 - 16.13 sau, dupa caz, la pct. 16.6 si 16.15.

    Art. 29 din titlul VII al legii:
    (1) Titlurile de valoare nominala emise de Ministerul Finantelor Publice in temeiul art. 30 din Legea nr. 10/2001, republicata, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi si nevalorificate in cadrul unei oferte de capital disponibil emisa in temeiul Hotararii Guvernului nr. 498/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se convertesc si prin decizia Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, in titlu de despagubire.
    (2) Titlurile de valoare nominala emise de Ministerul Finantelor Publice in temeiul art. 30 din Legea nr. 10/2001, republicata, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, valorificate in cadrul unei oferte de capital disponibil emisa in temeiul Hotararii Guvernului nr. 498/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, nu fac obiectul prezentei legi.
    (3) In situatia in care titlurile de valoare nominala emise de Ministerul Finantelor Publice in temeiul art. 30 din Legea nr. 10/2001, republicata, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, au fost valorificate partial in cadrul unei oferte de capital disponibil emisa in temeiul Hotararii Guvernului nr. 498/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, decizia Comisiei Centrale prin care se dispune convertirea acestora in titlu de plata a despagubirii se va emite numai pentru titlurile de valoare nominala detinute de solicitant si nevalorificate.
    (4) In cazurile prevazute la alin. (1) si (3), Comisia Centrala va decide dupa primirea cererilor persoanelor indreptatite, la care vor fi anexate, in original, titlurile de valoare nominala nevalorificate.
    (5) Cererile prevazute la alin. (4) se vor depune la Secretariatul Comisiei Centrale, dupa constituirea acesteia.

    Norme metodologice:
    29.1. Prevederile art. 29 din titlul VII al legii stabilesc procedura convertirii titlurilor de valoare nominala emise de Ministerul Finantelor Publice, nevalorificate in cadrul unei oferte de capital disponibil.
    29.2. Titlurile de valoare nominala prevazute la pct. 29.1 se convertesc, prin decizia Comisiei Centrale, in titluri de despagubire.
    29.3. Convertirea titlurilor de valoare nominala in titluri de despagubire se dispune de catre Comisia Centrala, dupa primirea de catre Secretariatul Comisiei Centrale a cererilor titularilor titlurilor de valoare nominala sau, dupa caz, ale cesionarilor acestora, la care vor fi anexate, in original, titlurile de valoare nominala nevalorificate in cadrul unei oferte de capital disponibil. Actualizarea valorilor inscrise in titlurile de valoare nominala emise se va face prin aplicarea indicelui de inflatie aferent perioadei cuprinse intre inceputul lunii urmatoare celei in care a fost emis titlul si sfarsitul lunii anterioare datei emiterii deciziei de catre Comisia Centrala. In situatia in care indicele de inflatie aferent lunii anterioare datei emiterii deciziei nu este cunoscut, se va lua in calcul ultimul indice de inflatie cunoscut.
    29.4. In toate cazurile Comisia Centrala va decide pe baza verificarii informatiilor continute in lista titularilor titlurilor de valoare nominala, inaintata Secretariatului Comisiei Centrale de catre Ministerul Finantelor Publice potrivit art. 28 din titlul VII al legii, si dupa actualizarea deciziilor/dispozitiilor ori, dupa caz, a ordinelor in baza carora au fost emise si a documentatiilor care au stat la baza adoptarii acestora, in privinta legalitatii respingerii cererii de restituire in natura.
    29.5. Daca, pe baza constatarilor Secretariatului Comisiei Centrale, aceasta din urma stabileste ca imobilul pentru care au fost emise titluri de valoare nominala este restituibil in natura, prin decizie motivata, potrivit art. 21 din titlul VII al legii, Comisia Centrala va proceda la restituirea acestuia.
    29.6. Ipoteza prevazuta la art. 29 alin. (3) din titlul VII al legii vizeaza situatia acelor titluri de valoare nominala valorificate partial in cadrul unei oferte de capital disponibil.
    29.7. In situatia prevazuta la pct. 29.6, decizia Comisiei Centrale prin care se dispune convertirea titlurilor de valoare nominala in titluri de despagubire se va emite numai pentru titlurile de valoare nominala detinute de solicitant si nevalorificate, pe baza verificarii informatiilor continute in lista titularilor titlurilor de valoare nominala, inaintata Secretariatului Comisiei Centrale de catre Ministerul Finantelor Publice potrivit art. 28 din titlul VII al legii.
    29.8. Dispozitiile pct. 29.4 nu sunt aplicabile si in situatia in care titlurile de valoare nominala emise de Ministerul Finantelor Publice au fost cesionate sau acestea au fost valorificate partial in cadrul unei oferte de capital disponibil.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1095/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1095 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1095/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu