Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 102 din 29 ianuarie 2004

pentru aprobarea Strategiei de accelerare a atragerii de investitii si privatizarii in sectorul de producere a energiei termoelectrice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 139 din 17 februarie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 4^1 alin. (2) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Strategia de accelerare a atragerii de investitii si privatizarii in sectorul de producere a energiei termoelectrice, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul economiei si comertului,
                         Dan Ioan Popescu

                         p. Ministrul agriculturii,
                         padurilor, apelor si mediului,
                         Petre Daea,
                         secretar de stat

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         Ministrul transporturilor,
                         constructiilor si turismului,
                         Miron Tudor Mitrea

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                               STRATEGIA
de accelerare a atragerii de investitii si privatizarii in sectorul de producere a energiei termoelectrice

    1. Obiective generale
    Procesul de atragere de investitii si de privatizare a agentilor economici din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie este abordat tinandu-se seama, in principal, de necesitatea realizarii programelor de investitii si reabilitare, precum si a programelor de conformare la obligatiile de mediu care sa asigure crearea unor structuri competitive in contextul sistemului energetic national si in context regional.
    Programul de restructurare si de atragere de investitii in sectorul producerii de energie electrica urmareste reabilitarea si modernizarea capacitatilor existente si/sau realizarea de noi capacitati pe baza studiilor de fezabilitate, in conditii de eficientizare a productiei si asigurare a protectiei mediului inconjurator.
    Obiectivele principale care au stat la baza prezentei strategii sunt:
    - necesitatile de investitii si reabilitare urgente, necesare sustinerii sectorului termoenergetic din Romania, care asigura aproximativ 60% din consumul de energie electrica;
    - necesitatea imbunatatirii prin investitii a performantelor tehnice (randamente, consumuri) si a sigurantei in exploatare prin realizarea unor structuri competitive in contextul integrarii sistemului energetic national in cel regional si european;
    - necesitatea indeplinirii obligatiilor de mediu la nivelul normativelor europene, in asa fel incat grupurile de generare in functiune, bazate pe materii prime fosile, sa indeplineasca cerintele de mediu pana in anul 2012, iar grupurile noi sa fie realizate cu tehnologii de mediu la nivelul cerintelor europene;
    - necesitatea accelerarii investitiilor private in sectorul de productie a energiei termoelectrice, in conformitate cu angajamentele internationale asumate, intr-un climat de competitivitate ridicata, intr-o piata energetica in curs de deschidere si liberalizare.

    2. Actiunile intreprinse si perspectivele atragerii de investitii si privatizarii
    In anul 2002, Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. a declansat procedura de atragere de capital prin cereri de oferta adresate principalelor companii producatoare de electricitate. De asemenea, a fost lansat un anunt de intentie pentru modernizarea centralelor pe carbune, in publicatii cu circulatie interna si internationala.
    In luna august 2003, Ministerul Economiei si Comertului a facut cunoscuta, prin anunturi publice, intentia de a oferi la privatizare Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si/sau filialele acesteia, prin:
    - atragere de capital in investitii pentru modernizare si retehnologizare;
    - vanzarea participatiilor la filialele de servicii (TERMOSERV-uri).
    In urma acestor anunturi s-au primit scrisori de exprimare a interesului din partea unor firme specializate din Europa si Statele Unite ale Americii pentru:
    - investitii la Societatea Comerciala "Electrocentrale Turceni" - S.A., Societatea Comerciala "Electrocentrale Rovinari" - S.A., filiale ale Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A., cu conditia integrarii minelor de lignit care le deservesc in centralele de productie a energiei electrice ca centre de cost ale acestora si evitarii concentrarii productiei pe acelasi tip de combustibil in favoarea unui singur investitor pentru a permite promovarea climatului competitional, necesar asigurarii unui pret eficient al energiei electrice;
    - realizarea unor grupuri energetice noi "green field" pe cogenerare la centralele de la Iernut, Bucuresti-Sud si Palas, sucursale ale Societatii Comerciale "Electrocentrale Bucuresti" - S.A., cu aport de capital strain, intr-o structura de producator independent in care Societatea Comerciala "Electrocentrale Bucuresti" - S.A. va aporta terenul necesar, o parte din utilitatile existente si accesul la acestea;
    - investitii in obiectivele termoenergetice Borzesti si Galati, constituite ca producatori independenti de energie termoelectrica prin desprinderea acestora din structura Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si constituirea lor ca filiale cu personalitate juridica.
    In elaborarea strategiei, Ministerul Economiei si Comertului a utilizat studii de consultanta de specialitate finantate de Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (U.S.A.I.D.), efectuate in mod specific pentru centralele pe baza de lignit de la Turceni si Rovinari.
    In urma studiilor si analizelor efectuate, precum si a exprimarilor de interes ale potentialilor investitori a rezultat ca pentru a atrage capitalul necesar modernizarii si dezvoltarii centralelor pe baza de lignit este necesara rezolvarea situatiei determinate de fenomenul de captivitate reciproca prin integrarea minelor de lignit in centralele de generare pe care le deservesc, ca centre de cost ale acestora.
    Se mentioneaza faptul ca lignitul reprezinta aproximativ 70% din costul total al energiei electrice. Acest fenomen este specific lignitului care, fiind o materie prima cu o cantitate de energie mica intr-o masa data, determina imposibilitatea comercializarii pe piata intrucat cheltuielile de transport pe masa de lignit sunt neeconomice. Rezulta deci ca lignitul are valoare numai in masura in care beneficiarul acestuia, respectiv producatorul de energie, este situat langa zacamant. Pentru a avea un control direct asupra costului lignitului, majoritatea marilor producatori de energie pe baza de lignit din Europa si Statele Unite ale Americii au integrat prin absorbtie exploatarile de lignit in centralele de producere a energiei electrice, ca centre de cost ale acestora.
    Avand in vedere conjunctura creata de noile directive europene in domeniul energiei, care nu permit utilizarea unor instrumente care ofereau investitorilor un nivel de confort acceptabil cum ar fi cumparatorul unic, contractele de cumparare de energie electrica pe termen lung, garantiile suverane, investitorii solicita acordarea de facilitati fiscale pentru datoriile istorice acumulate de agentii economici din sectorul energiei electrice si termice si din sectorul minier, mentionand ca nerezolvarea acestei probleme ar face ca unitatile respective sa fie neatractive pentru investitii.

    3. Program privind atragerea de investitii si privatizarea
    In conformitate cu prevederile Programului de guvernare si ale Planului de actiune al Programului de guvernare pe perioada 2001 - 2004, cu Strategia nationala de dezvoltare energetica a Romaniei pe termen mediu - 2001 - 2004, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 647/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 444 din 7 august 2001, Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (O.P.S.P.I.), in vederea realizarii tranzactiilor de atragere de investitii, isi propune urmatoarele:
    a) reorganizarea si restructurarea activitatii de productie a energiei electrice pe baza de lignit prin crearea de complexuri energetice in care exploatarile miniere sa fie integrate ca centre de cost ale producatorului de energie, respectiv:
    - Complexul Energetic Turceni, in care se inglobeaza filiala Societatea Comerciala "Electrocentrale Turceni" - S.A., exploatarea miniera Jilt si mina Dragotesti. In acest complex va fi, de asemenea, inglobata si activitatea de transport pe calea ferata al lignitului;
    - Complexul Energetic Rovinari, in care se inglobeaza filiala Societatea Comerciala "Electrocentrale Rovinari" - S.A. si exploatarea miniera Rovinari;
    - Complexul Energetic Craiova, in care se inglobeaza sucursalele Electrocentrale Craiova II si Electrocentrale Isalnita, din cadrul filialei Societatii Comerciale "Electrocentrale Bucuresti" - S.A., si cariera Ruget-Seciuri din cadrul E.M.C. Berbesti.
    In vederea crearii complexurilor energetice de tip termocentrala - mine - exploatare calea ferata pentru Turceni, termocentrala - mine pentru Rovinari si Craiova, sunt necesare urmatoarele masuri:
    - divizarea prin desprinderea unor parti (active) din patrimoniul Companiei Nationale a Lignitului "Oltenia" - S.A. a exploatarilor miniere furnizoare si transmiterea acestora catre Societatea Comerciala "Electrocentrale Turceni" - S.A. si, respectiv, Societatea Comerciala "Electrocentrale Rovinari" - S.A. si constituirea de noi societati comerciale - Societatea Comerciala "Complexul Energetic Turceni" - S.A. si Societatea Comerciala "Complexul Energetic Rovinari" - S.A.;
    - fuziunea sucursalei Electrocentrale Craiova II si a sucursalei Electrocentrale Isalnita, desprinse prin divizarea partiala a Societatii Comerciale "Electrocentrale Bucuresti" - S.A., cu o parte (active) desprinsa prin divizare din patrimoniul Companiei Nationale a Lignitului "Oltenia" - S.A. si constituirea unei noi societati comerciale - Societatea Comerciala "Complexul Energetic Craiova" - S.A.;
    - transmiterea in administrarea Societatii Comerciale "Complexul Energetic Turceni" - S.A. din administrarea Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. a caii ferate Turceni - Dragotesti impreuna cu dotarile aferente necesare deservirii acesteia;
    - transferul vagoanelor si al altor dotari necesare efectuarii transportului carbunelui intre mine si termocentralele din cadrul complexurilor energetice din proprietatea Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. in proprietatea societatilor comerciale complexuri energetice;
    - divizarea Companiei Nationale a Lignitului "Oltenia" - S.A. prin desprinderea unor parti (active) din patrimoniul acesteia, respectiv exploatarile miniere care nu se integreaza in complexurile energetice si infiintarea Societatii Nationale a Lignitului "Oltenia";
    b) constituirea de societati mixte sau majorarea capitalului social prin aport de capital la complexurile energetice nou-infiintate, combinata, dupa caz, si cu vanzarea de actiuni, cu potentiali investitori care sa asigure infuzia de lichiditati necesare demararii investitiilor de modernizare, construirii de noi capacitati si realizarii investitiilor pentru protectia mediului.
    Pentru evitarea concentrarii productiei pe acelasi tip de combustibil in favoarea unui singur investitor si pentru a permite promovarea climatului competitional necesar asigurarii unui pret eficient al energiei electrice, se va restrictiona participarea ca actionar a aceluiasi investitor in mai mult de un complex energetic;
    c) promovarea realizarii de obiective noi de tip "green field" pe cogenerare la centralele de la Iernut, Bucuresti-Sud si Palas, cu aport de capital strain, intr-o structura noua de societate comerciala, constituita in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Acestea vor functiona ca producatori independenti, in care Societatea Comerciala "Electrocentrale Bucuresti" - S.A. va aporta terenul necesar, o parte din utilitatile existente si accesul la acestea;
    d) continuarea sau initierea, dupa caz, a actiunilor de atragere de investitii, precum si a vanzarii de active catre potentiali investitori la obiectivul energetic Borzesti;
    e) reorganizarea Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. Sucursala Electrocentrale Galati, prin infiintarea Societatii Comerciale "Electrocentrale Galati" - S.A., filiala a Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A., sucursala care se desfiinteaza;
    f) in derularea activitatilor de atragere de investitii in centralele de producere a energiei electrice se vor avea in vedere si posibilitatile de privatizare a filialelor TERMOSERV care le deservesc;
    g) vanzarea actiunilor detinute de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. la filialele Societatea Comerciala "Termoserv Galati" - S.A. si Societatea Comerciala "Electrocentrale Galati" - S.A., intr-un proces comun de vanzare prin licitatie publica in care se au in vedere urmatoarele:
    1. prin anuntul/oferta de vanzare se pot stabili criterii de precalificare si/sau alte conditii impuse de procesul comun;
    2. efectuarea unor investitii, in natura si/sau in numerar, asumate de cumparator prin contractul de vanzare-cumparare de actiuni, cu care acesta va majora capitalul social al societatii dupa transferul dreptului de proprietate asupra actiunilor;
    3. dupa dobandirea calitatii de actionar, cumparatorul va oferi salariatilor Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si ai societatilor comerciale "Termoserv Galati" - S.A. si "Electrocentrale Galati" - S.A. posibilitatea de a achizitiona 10% din actiunile celor doua societati comerciale la acelasi pret cu care a achizitionat actiunile in cadrul procesului de privatizare;
    h) vanzarea actiunilor detinute de Ministerul Economiei si Comertului prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie la Societatea Comerciala "Termoelectrica Midia" - S.A., prin licitatie publica in care se au in vedere urmatoarele:
    1. prin anuntul/oferta de vanzare se pot stabili criterii de precalificare si/sau alte conditii necesare;
    2. efectuarea unor investitii, in natura si/sau in numerar, asumate de cumparator prin contractul de vanzare-cumparare de actiuni, cu care acesta va majora capitalul social al societatii dupa transferul dreptului de proprietate asupra actiunilor.
    In vederea realizarii obiectivelor strategiei, se vor constitui comisii si secretariate tehnice aferente, atat pentru reorganizarea, restructurarea unor activitati si analizarea posibilitatilor de privatizare, cat si pentru organizarea si conducerea negocierilor/licitatiilor in procesul de privatizare si atragere de investitii in sectorul de producere a energiei electrice. Stabilirea numarului de membri ai comisiilor si secretariatelor tehnice aferente, nominalizarea membrilor si, dupa caz, a coordonatorilor acestora, precum si remunerarea de care vor beneficia acestia pana la finalizarea tranzactiilor se fac prin ordin al ministrului economiei si comertului. Pana la finalizarea tranzactiilor, membrii comisiilor si secretariatelor tehnice aferente vor beneficia de o indemnizatie lunara in cuantum ce va fi aprobat de adunarile generale ale societatilor comerciale ce fac obiectul actiunilor derulate in conformitate cu prevederile strategiei.

    4. Imputerniciri si atributii
    Fata de cele prezentate, este necesar ca ministerele implicate in punerea in aplicare a strategiei sa ia toate masurile necesare crearii societatilor comerciale integrate energetic, astfel:
    a) Ministerul Economiei si Comertului este imputernicit sa asigure transferul exploatarilor miniere necesare infiintarii complexurilor energetice, in conditiile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului este imputernicit sa asigure transferul catre Societatea Comerciala "Electrocentrale Turceni" - S.A. al activelor aferente activitatii operarii si exploatarii caii ferate Dragotesti - Turceni prin aplicarea metodei divizarii partiale a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. si a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., in conditiile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si indeplinirea actelor si adoptarea hotararilor necesare exercitarii calitatii de autoritate concedenta referitoare la calea ferata Dragotesti - Turceni;
    c) Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, in exercitarea atributiilor principale in ceea ce priveste gestionarea resurselor minerale proprietate publica a statului potrivit prevederilor Legii minelor nr. 85/2003 si Hotararii Guvernului nr. 756/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, va colabora cu Ministerul Economiei si Comertului in vederea concesionarii catre complexurile energetice nou-create a dreptului de exploatare a lignitului din perimetrele miniere transferate;
    d) Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, autoritatile administratiei publice locale si alti creditori bugetari vor emite, in termen de 30 de zile lucratoare de la data solicitarii de catre Ministerul Economiei si Comertului, certificate de obligatii bugetare pentru societatile comerciale ce fac obiectul actiunilor prevazute in prezenta strategie;
    e) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, prin organele sale competente, va intreprinde masurile necesare pentru emiterea operativa a avizelor de mediu pentru privatizare pentru fiecare amplasament;
    f) in vederea pregatirii procesului de negociere in scopul atragerii de capital in cadrul complexurilor energetice, Ministerul Economiei si Comertului, prin societatile implicate, va asigura angajarea unor consultanti specializati care sa imbine experienta si reputatia internationala cu cunoasterea problemelor specifice sectorului energetic din Romania. Serviciile de consultanta sunt necesare in vederea asigurarii fazei de diagnostic, evaluare a societatii, determinare a strategiei de atragere a investitiilor, precum si in organizarea procesului de negociere cu potentialii investitori. In procesul de atragere a investitiilor in sectorul productiei de energie electrica se beneficiaza de finantare internationala U.S.A.I.D. pentru componenta fixa a onorariului aferenta Contractului de consultanta la Societatea Comerciala "Electrocentrale Turceni" - S.A. (Complexul Energetic Turceni). De asemenea, este avuta in vedere si posibilitatea finantarii partiale internationale (U.S.T.D.A.) a serviciilor de consultanta la Societatea Comerciala "Electrocentrale Rovinari" - S.A. (Complexul Energetic Rovinari). In vederea asigurarii unei abordari unitare si coordonate, precum si a continuitatii actiunilor initiate este necesar sa se asigure urmatoarele masuri:
    (i) Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, va incheia un contract de consultanta cuprinzand componenta variabila a onorariului, in vederea restructurarii si atragerii de investitii in cadrul Societatii Comerciale "Electrocentrale Turceni" - S.A., cu consultantul selectat de Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (U.S.A.I.D.) in baza procedurii organismului international finantator in conditiile prevazute in Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 577/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 434 din 22 iulie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului si cheltuielile pentru plata unor firme de avocatura angajate de Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, precum si cele pentru pregatirea si realizarea unor operatiuni organizatorice, manageriale si financiare in vederea sporirii atractivitatii societatii comerciale pentru restructurarea si atragerea investitiilor in Complexul Energetic Turceni vor fi suportate, dupa caz, de Societatea Comerciala "Electrocentrale Turceni" - S.A. sau de societatea comerciala nou-infiintata ca urmare a restructurarii/reorganizarii, care va dispune plata acestora la termenele stabilite in contract, in baza confirmarii de catre Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie a indeplinirii obligatiilor asumate prin contractele incheiate in acest sens.
    Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor incasate efectiv de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, vor fi suportate de catre acesta.
    (ii) Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, va incheia un contract de consultanta cuprinzand componenta fixa si componenta variabila a onorariului in vederea restructurarii si atragerii de investitii in Complexul Energetic Craiova.
    Selectarea consultantului si incheierea contractului de consultanta se vor realiza in conditiile prevazute in Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 577/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Cheltuielile legate de plata componentei fixe si a componentei variabile a onorariului pentru contractul de consultanta, cheltuielile pentru plata unor firme de avocatura angajate de Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, precum si cele pentru pregatirea si realizarea unor operatiuni organizatorice, manageriale si financiare in vederea sporirii atractivitatii societatii comerciale pentru restructurarea si atragerea de investitii vor fi suportate, dupa caz, de Societatea Comerciala "Electrocentrale Bucuresti" - S.A. sau de societatea comerciala nou-infiintata ca urmare a restructurarii/reorganizarii, care va dispune plata acestora la termenele stabilite in contract, in baza confirmarii de catre Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie a indeplinirii obligatiilor asumate prin contractul incheiat in acest sens.
    Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor incasate efectiv de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, vor fi suportate de catre acesta.
    (iii) Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, va incheia un contract de consultanta cuprinzand componenta variabila si, dupa caz, parte din componenta fixa a onorariului, in vederea restructurarii si atragerii de investitii in cadrul Societatii Comerciale "Electrocentrale Rovinari" - S.A., cu consultantul selectat de U.S.T.D.A. (S.U.A.) in baza procedurii organismului international finantator in conditiile prevazute in Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 577/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Cheltuielile legate de plata componentei variabile si, dupa caz, a componentei fixe a onorariului, precum si cheltuielile pentru plata unor firme de avocatura angajate de Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, precum si cele pentru pregatirea si realizarea unor operatiuni organizatorice, manageriale si financiare in vederea sporirii atractivitatii societatii comerciale pentru restructurarea si atragerea investitiilor in Complexul Energetic Rovinari vor fi suportate, dupa caz, de Societatea Comerciala "Electrocentrale Rovinari" - S.A. sau de societatea comerciala nou-infiintata ca urmare a restructurarii/reorganizarii, care va dispune plata acestora la termenele stabilite in contract, in baza confirmarii de catre Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie a indeplinirii obligatiilor asumate prin contractele incheiate in acest sens.
    Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor incasate efectiv de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, vor fi suportate de catre acesta.
    In situatia in care nu a fost incheiat contract de consultanta cu finantare internationala, Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, va incheia un contract de consultanta cuprinzand componenta fixa si componenta variabila a onorariului, in vederea restructurarii si atragerii de investitii in Complexul Energetic Rovinari, in conditiile stabilite la pct. (ii).

    5. Metode de privatizare
    Prezenta strategie de privatizare stabileste procedura de privatizare a Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A., denumita in continuare societatea, precum si procedura de vanzare a actiunilor detinute la filialele sale, a activelor societatii/filialelor societatii si a participatiilor la societatile mixte ale societatii/filialelor societatii.
    5.1. Pentru realizarea obiectivelor prezentei strategii, se vor putea utiliza urmatoarele metode:
    a) vanzarea de actiuni/participatii;
    b) majorarea capitalului social prin aport de capital (cu sau fara drept de optiune);
    c) constituirea de noi societati comerciale cu participarea potentialilor investitori;
    d) vanzarea de active.
        a) Vanzarea actiunilor/participatiilor
    Vanzarea actiunilor/participatiilor detinute de societate in societati comerciale mixte se realizeaza de catre aceasta, in baza mandatului special acordat prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    Vanzarea actiunilor/participatiilor detinute de societatile comerciale filiale ale societatii in societatile comerciale nou-infiintate se va realiza de catre filialele respective, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor filialelor, in baza mandatului special acordat in acest sens de societate.
    Documentatia cu privire la vanzarea actiunilor/participatiilor filialelor la societati comerciale nou-infiintate va fi intocmita de filialele respective.
        b) Majorarea capitalului social prin aport de capital
    Majorarea capitalului social prin aport de capital (cu sau fara drept de optiune) la capitalul social al filialelor societatii se realizeaza de catre acestea, in baza mandatului special acordat in acest sens de societate.
    Documentatia necesara desfasurarii procesului de privatizare prin majorarea capitalului social va fi intocmita de filiala.
        c) Constituirea de societati mixte
    Constituirea de societati mixte/asocieri in participatiune cu aportul societatii se realizeaza cu respectarea prevederilor art. 50 din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, ale Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Codului comercial, precum si ale statutului societatii.
    Potrivit art. 190 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 si a Legii nr. 137/2002, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 577/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, constituirea societatilor mixte cu participarea societatii se face cu aprobarea adunarii generale a actionarilor, conform mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    Constituirea de societati mixte/asocieri in participatiune cu aportul societatilor comerciale filiale ale societatii se realizeaza cu respectarea prevederilor Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Codului comercial, precum si ale statutelor filialelor. Constituirea noii societati se va realiza cu aprobarea adunarii generale a actionarilor filialei, in baza mandatului special acordat de societate.
        d) Vanzarea de active
    Vanzarea activelor Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. se va realiza de societate, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor societatii, conform mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    Vanzarea activelor apartinand societatilor comerciale filiale ale Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. se va realiza de catre acestea, societatea urmand sa acorde mandat reprezentantilor sai in adunarile generale ale actionarilor societatilor comerciale filiale pentru aprobarea vanzarii activelor.
    5.2. Asistenta in privatizare si atragere de investitii
    In vederea desfasurarii in conditii optime a procesului de restructurare, privatizare si atragere de investitii in filialele societatii, acestea sunt abilitate sa contracteze servicii de consultanta, evaluare, asistenta de specialitate juridica din partea unor societati civile de avocati, dupa caz.
    Selectarea acestora se va face de catre societatea comerciala care este in proces de privatizare, in baza mandatului acordat de societate si in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    Cheltuielile legate de plata onorariilor pentru consultanti, evaluatori si societatile civile de avocatura, precum si cele pentru pregatirea si realizarea unor operatiuni organizatorice, manageriale si financiare in vederea sporirii atractivitatii societatilor comerciale pentru privatizare si atragerea de investitii vor fi suportate, in conformitate cu prevederile art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, de societatea comerciala filiala supusa procesului de privatizare.

    6. Dispozitii finale
    Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, coordoneaza si monitorizeaza intregul proces de privatizare si dispune masurile necesare in scopul realizarii prezentei strategii.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 102/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 102 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu