Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 64 din 23 ianuarie 2003

privind aprobarea Mecanismelor de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului, administrat de catre Departamentul de Comert Exterior

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 97 din 17 februarie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat, aprobata prin Legea nr. 663/2002,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Mecanismele de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului, administrat de catre Departamentul de Comert Exterior, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Suma alocata de la bugetul de stat anual Secretariatului General al Guvernului pentru Departamentul de Comert Exterior va fi utilizata pentru acoperirea, partiala sau totala, a cheltuielilor necesare aplicarii instrumentelor de promovare a exportului privind:
    a) participarea la targuri si expozitii internationale organizate in strainatate, conform programului elaborat anual de Departamentul de Comert Exterior;
    b) organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exporturilor in strainatate;
    c) sprijinirea organizarii si functionarii de reprezentante comerciale romanesti in strainatate;
    d) realizarea de studii de piata si pe produse;
    e) editarea si distribuirea in strainatate a buletinelor informative privind oferta de export;
    f) realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general pe produse si grupe de produse, pe piete de interes pentru exportatorii romani.
    (2) Repartizarea sumei alocate anual de la bugetul de stat pentru realizarea Programului de promovare a exportului, pe instrumente de promovare, se face de catre Departamentul de Comert Exterior, pe baza consultarii patronatelor de ramura, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, in conditiile legii.
    Art. 3
    Departamentul de Comert Exterior poate redistribui sumele repartizate pe instrumente de promovare, in cadrul plafonului total aprobat prin bugetul de stat, pe baza consultarii patronatelor de ramura, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, in conditiile legii.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Departamentul de Comert Exterior
                         Eugen Dijmarescu,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

                         Ministrul afacerilor externe,
                         Mircea Geoana

    ANEXA 1

                                MECANISME
de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului, administrat de catre Departamentul de Comert Exterior

    CAP. 1
    Participarea la targuri si expozitii internationale

    Art. 1
    Participarea agentilor economici la targuri si expozitii se realizeaza pe piete de interes, prin organizarea de pavilioane nationale, standuri specializate pe produse sau miniexpozitii, pe baza de programe anuale elaborate de Departamentul de Comert Exterior in consultare cu patronatele de ramura.
    Art. 2
    Participarea agentilor economici la targuri si expozitii internationale se organizeaza de catre Departamentul de Comert Exterior prin agenti economici specializati, selectati in conformitate cu legislatia in vigoare, denumiti in continuare societate organizatoare, pe baza de contract incheiat intre ordonatorul principal de credite si aceste societati.
    Art. 3
    (1) Beneficiarii Programului de participare la targuri si expozitii internationale sunt agenti economici, persoane juridice romane, care indeplinesc urmatoarele conditii de eligibilitate:
    a) au in obiectul de activitate operatiuni de export;
    b) nomenclatorul de export corespunde cu profilul targului la care se solicita participarea;
    c) au realizari la export in anii anteriori, cu exceptia firmelor nou-infiintate;
    d) au rezultate pozitive privind eficienta participarii la targuri si expozitii cu sprijin de la bugetul de stat, in cazul prezentei la astfel de actiuni in anii anteriori.
    (2) Numarul de participanti selectati va fi stabilit in functie de suprafata de expunere disponibila pentru fiecare actiune.
    Art. 4
    Fondurile bugetare, repartizate anual pentru realizarea Programului de participare la targuri si expozitii internationale, vor fi utilizate pentru acoperirea partiala a unor categorii de cheltuieli, dupa cum urmeaza:
    a) 45% din cheltuielile privind transportul si cazarea pentru un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor si reglementarilor stabilite pentru institutiile publice;
    b) 95% din cheltuielile pentru:
    - platile in valuta necesare inchirierii spatiilor expozitionale, constructiei si/sau amenajarii acestora, transportului materialelor aferente, cheltuielilor generale pe perioada de desfasurare a actiunilor expozitionale, de reprezentare si de protocol;
    - platile in lei pentru pregatirea in tara a manifestarilor expozitionale: elaborarea proiectelor pavilioanelor, contravaloarea materialelor pentru constructia si amenajarea pavilioanelor si transportul acestora pe teritoriul Romaniei, transportul persoanelor pentru organizarea actiunilor, transportul exponatelor firmelor participante pana la/de la destinatia unde se desfasoara actiunea expozitionala, precum si alte cheltuieli pentru realizarea de materiale publicitare de prezentare, promovare si cu caracter economic general.
    Art. 5
    (1) Agentii economici participanti la targurile si expozitiile internationale organizate de catre Departamentul de Comert Exterior asigura finantarea in cota de 55% din cheltuielile prevazute la art. 4 lit. a) si 5% din cheltuielile prevazute la art. 4 lit. b).
    (2) Cota de 45% din cheltuielile de transport si cazare pentru un delegat al unei firme participante se va deconta de catre ordonatorul principal de credite prin societatea organizatoare, pe baza de documente justificative, dupa aprobarea decontului final al actiunii. Cheltuielile pentru cazare vor fi decontate numai pentru perioada oficiala de desfasurare a manifestarii expozitionale.
    (3) Cota de 5% din cheltuielile prevazute la art. 4 lit. b) se suporta de catre agentii economici participanti, astfel:
    a) pentru transportul exponatelor, proportional cu greutatea sau volumul transportat aferent fiecarui expozant;
    b) pentru celelalte cheltuieli, proportional cu suprafata de expunere utilizata.
    (4) Transportul exponatelor va fi efectuat de catre o firma de specialitate, selectata pe baze concurentiale de catre societatea organizatoare. Volumul exponatelor aferent fiecarui expozant va fi corelat cu suprafata de expunere repartizata in cadrul pavilionului expozitional. Agentii economici vor efectua plata integrala a transportului exponatelor catre firma transportatoare selectata, urmand ca decontarea cotei de 95% sa se faca de catre societatea organizatoare in baza documentelor vamale de incheiere a operatiunii de export temporar si a documentelor de plata a transportului exponatelor, dupa aprobarea decontului final al actiunii de catre ordonatorul principal de credite.
    (5) Decontarea cheltuielilor in valuta efectuate de catre agentul economic se va face in lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data efectuarii platii.
    Art. 6
    Cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor tratatii in limita echivalentului in lei al sumei de 500 dolari S.U.A./actiune. In situatii justificate suma poate fi majorata, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse alimentare pentru tratatii curente si pentru cocteil, apa minerala, bauturi racoritoare si usor alcoolizate, produse de patiserie si cofetarie si altele asemenea. Bauturile alcoolice se achizitioneaza numai in cazul organizarii de cocteiluri.
    Art. 7
    Departamentul de Comert Exterior poate modifica sau completa programul anual al manifestarilor promotionale cu alte actiuni de interes pentru promovarea exporturilor romanesti, in baza consultarii cu patronatele de ramura, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, in limita plafonului de cheltuieli alocat cu aceasta destinatie.

    CAP. 2
    Organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exportului in strainatate

    Art. 8
    (1) Misiunile economice sunt actiuni promotionale organizate in scopul explorarii, consolidarii, valorificarii si dezvoltarii oportunitatilor de afaceri pe piete externe cu potential de import.
    (2) Actiunile de promovare a exportului se refera la prezentari de produse, reuniuni de afaceri, seminarii economice si zile economice.
    (3) Misiunile economice si actiunile de promovare a exportului se organizeaza in tari de interes pentru exportatorii romani si vor fi stabilite in baza consultarii cu patronatele de ramura.
    (4) Misiunile economice si actiunile de promovare a exportului se organizeaza de catre Departamentul de Comert Exterior prin societatea organizatoare, pe baza de contract incheiat intre ordonatorul principal de credite si societatile respective.
    Art. 9
    Participarea agentilor economici la aceste manifestari promotionale se va face in baza urmatoarelor criterii:
    a) au prevazut in obiectul de activitate operatiuni de export;
    b) nomenclatorul de export corespunde domeniilor prevazute in tematica misiunii economice sau actiunii de promovare;
    c) au realizari la export in anii anteriori, cu exceptia firmelor nou-infiintate;
    d) au inregistrat rezultate concrete ca urmare a participarii la astfel de actiuni in anii anteriori.
    Art. 10
    Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea programului de misiuni economice si actiuni de promovare a exportului vor fi utilizate pentru acoperirea partiala a unor categorii de cheltuieli, dupa cum urmeaza:
    a) 45% din cheltuielile privind transportul extern si cazarea pentru un participant de la fiecare firma, la nivelul baremelor si reglementarilor stabilite pentru institutiile publice;
    b) 95% din cheltuielile privind: transportul in interiorul tarii de destinatie pentru un reprezentant de la fiecare firma participanta, inchirierea spatiilor aferente intalnirilor de afaceri si a dotarilor necesare desfasurarii acestora (TV, video, retroproiector, computer etc.); reprezentare si protocol; elaborarea de materiale promotionale si de prezentare (cataloage, pliante, bannere, ecusoane etc.); mediatizarea actiunii pe plan local; cheltuieli aferente organizarii intalnirilor de afaceri.
    Art. 11
    (1) Agentii economici participanti la misiuni economice si actiuni de promovare a exportului asigura finantarea in cota de 55% din cheltuielile prevazute la art. 10 lit. a) si 5% din cheltuielile prevazute la art. 10 lit. b).
    (2) Cota de 45% din cheltuielile de transport si cazare pentru un delegat al firmei participante se va deconta de catre ordonatorul principal de credite, la propunerea Departamentului de Comert Exterior, pe baza de documente justificative, dupa aprobarea decontului final prezentat de societatea organizatoare a actiunii. Cota de 45% din cheltuielile pentru cazare va fi decontata numai pentru perioada oficiala de desfasurare a manifestarii promotionale.
    (3) Cota de 5% din cheltuielile prevazute la art. 10 lit. b) se suporta de catre firmele participante, proportional cu numarul delegatilor proprii prezenti la actiunea promotionala.
    (4) Decontarea cheltuielilor in valuta efectuate de agentul economic se va face in lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data efectuarii platii.
    Art. 12
    Cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor tratatii in limita echivalentului in lei al sumei de 500 dolari S.U.A./actiune. In situatii justificate suma poate fi majorata, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse alimentare pentru tratatii curente si pentru cocteil, apa minerala, bauturi racoritoare si usor alcoolizate, produse de patiserie si cofetarie si altele asemenea. Bauturile alcoolice se achizitioneaza numai in cazul organizarii de cocteiluri.
    Art. 13
    (1) Pentru actiunile de promovare prevazute la cap. I si II, in cazul in care participa atat societati comerciale, cat si Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, sursele de finantare a acestor actiuni se asigura in proportii egale de la societatile comerciale care participa la actiunile respective, de la Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti si de la bugetul de stat. In aceste conditii Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti va avea calitatea de coorganizator, impreuna cu Departamentul de Comert Exterior.
    (2) In situatiile in care la actiunile respective Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti nu participa, finantarea actiunilor se face in conformitate cu prevederile art. 4, 5, 10 si 11.

    CAP. 3
    Finantarea partiala a cheltuielilor de organizare si functionare a reprezentantelor comerciale romanesti in strainatate

    Art. 14
    Infiintarea de reprezentante comerciale in strainatate, cu prioritate in tari de interes pentru exportul romanesc, se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea Departamentului de Comert Exterior, pe baza consultarii cu patronatele de ramura si cu asociatiile profesionale si a fundamentarii prezentate de catre acestea.
    Art. 15
    Selectarea cererilor privind infiintarea unei reprezentante comerciale in strainatate va avea in vedere:
    a) existenta potentialului de export pentru produsele sau grupele de produse care vor fi promovate;
    b) capacitatea de absorbtie a pietei respective pentru produsele romanesti;
    c) perspectiva cresterii si diversificarii exportului pe piata respectiva;
    d) deschiderea unei noi piete.
    Art. 16
    Categoriile de cheltuieli pentru organizarea si functionarea reprezentantelor comerciale, care pot fi suportate partial din fonduri de la bugetul de stat, sunt:
    a) cheltuieli pentru operatiunile de inregistrare in tara de resedinta;
    b) cheltuieli pentru dotarea cu inventar de birou;
    c) cheltuieli pentru chiria si utilitatile (energie electrica si termica, apa, gaze naturale) aferente sediului reprezentantei comerciale;
    d) cheltuieli pentru telefon, fax si Internet;
    e) cheltuieli pentru primul transport al personalului roman angajat al reprezentantei comerciale;
    f) alte cheltuieli care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului privind infiintarea fiecarei reprezentante comerciale.
    Art. 17
    Participarea cu fonduri bugetare pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli prevazute la art. 16 se face in proportie de pana la 50% din valoarea cheltuielilor prevazute in devizul aprobat prin hotarare a Guvernului privind infiintarea reprezentantei comerciale.
    Art. 18
    Decontarea cheltuielilor aferente cotei de pana la 50% se face de catre ordonatorul principal de credite, la propunerea Departamentului de Comert Exterior, trimestrial, pe baza documentelor justificative prezentate de catre societatea comerciala, patronatul de ramura sau asociatia profesionala care finanteaza activitatea reprezentantei comerciale.

    CAP. 4
    Realizarea de studii de piata si pe produse, pe baze concurentiale, in conformitate cu legislatia in vigoare, cu finantare in cota de pana la 50% din cheltuielile aferente

    Art. 19
    Mecanismul si etapele de realizare si finantare a studiilor de piata si pe produse pentru promovarea si consolidarea exportului pe piete de interes si pentru produse cu potential de export sunt:
    a) prezentarea de catre patronatul de ramura sau asociatia profesionala, in calitate de beneficiar, a propunerilor pentru elaborarea de studii de piata si pe produse la Departamentul de Comert Exterior, insotite de fundamentarea tematicii solicitate;
    b) selectarea tematicilor de catre Departamentul de Comert Exterior in functie de:
    - existenta potentialului de absorbtie a pietei respective pentru produsele romanesti;
    - potentialul de export al produselor pentru care se solicita realizarea studiului respectiv;
    - cuantificarea efectelor prognozate;
    - angajamentul beneficiarului privind implementarea studiului;
    - capacitatea beneficiarului de a sustine financiar realizarea studiului;
    c) elaborarea de catre beneficiarul tematicii selectate a caietului de sarcini si a devizului estimativ privind costurile studiului;
    d) incheierea protocolului de cofinantare pentru realizarea studiului de piata intre ordonatorul principal de credite, Departamentul de Comert Exterior si beneficiarul studiului selectat, cu privire la modalitatile de finantare, organizarea concursului de oferte, incheierea contractului de prestari de servicii si efectuarea platilor catre prestatorul de servicii;
    e) organizarea concursului de oferte pentru selectarea prestatorului de servicii. Comisia de selectie si evaluare a ofertelor va avea in componenta reprezentanti ai ordonatorului principal de credite, Departamentului de Comert Exterior si ai beneficiarului;
    f) incheierea contractului pentru realizarea studiului dintre ordonatorul principal de credite, Departamentul de Comert Exterior, beneficiar si prestatorul de servicii;
    g) efectuarea platii contravalorii studiului de catre beneficiar si Departamentul de Comert Exterior.
    Art. 20
    Participarea cu fonduri bugetare la cheltuielile pentru realizarea de studii de piata si pe produse va fi in proportie de 45% .
    Art. 21
    Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piata si pe produs se face de catre ordonatorul principal de credite, la propunerea Departamentului de Comert Exterior, in proportie de 45% din cheltuielile totale, in contul prestatorului de servicii, in baza urmatoarelor documente:
    a) contractul pentru realizarea studiului, incheiat intre ordonatorul principal de credite, Departamentul de Comert Exterior, beneficiar si prestatorul de servicii;
    b) procesul-verbal incheiat intre beneficiar si prestatorul de servicii privind receptia si acceptarea studiului;
    c) copia ordinului de plata emis de beneficiar catre prestatorul de servicii pentru plata cotei sale de 55% din valoarea studiului;
    d) factura emisa de prestatorul de servicii pentru cota de 45% aferenta Departamentului de Comert Exterior.

    CAP. 5
    Editarea si distribuirea in strainatate a buletinelor informative privind oferta de export, prin Centrul Roman de Comert Exterior, cu finantarea integrala a cheltuielilor din fonduri bugetare

    Art. 22
    Mecanismul de realizare si finantare a materialelor de prezentare a ofertei de export cuprinde urmatoarele:
    a) stabilirea de catre Departamentul de Comert Exterior, in colaborare cu patronatele de ramura, asociatiile profesionale si Centrul Roman de Comert Exterior, a proiectelor si structurii buletinelor informative privind oferta de export, care pot fi realizate sub forma unor materiale de prezentare cum sunt: site/portal, CD-ROM, brosuri, cataloage etc.;
    b) furnizarea de catre patronatele de ramura si asociatiile profesionale a datelor si informatiilor privind oferta de export;
    c) fundamentarea volumului materialelor pentru editare si elaborarea de catre Centrul Roman de Comert Exterior a devizului estimativ de cheltuieli pe categorii de materiale de prezentare (suport electronic, magnetic si hartie) a ofertei de export;
    d) incheierea contractului intre ordonatorul principal de credite, Departamentul de Comert Exterior si Centrul Roman de Comert Exterior privind realizarea materialelor de prezentare a ofertei de export si distribuirea acestora in strainatate;
    e) incheierea procesului-verbal intre Departamentul de Comert Exterior, Centrul Roman de Comert Exterior si patronatele de ramura sau asociatiile profesionale privind receptia materialelor de prezentare a ofertei de export;
    f) decontarea cheltuielilor pentru realizarea si distribuirea materialelor de prezentare a ofertei de export, care se face de catre ordonatorul principal de credite, pe baza facturii emise de Centrul Roman de Comert Exterior si a procesului-verbal de receptie.
    Art. 23
    Distribuirea in strainatate a materialelor de prezentare a ofertei de export se face de catre Centrul Roman de Comert Exterior prin reprezentantele diplomatice si comerciale ale Romaniei in strainatate, institutiile si organizatiile cu atributii in promovarea schimburilor comerciale internationale din tarile partenere, delegatiile participante la manifestari promotionale organizate in strainatate, precum si prin institutii guvernamentale, patronate de ramura si asociatii profesionale, pentru a fi utilizate in cadrul intalnirilor cu reprezentantii mediului de afaceri din strainatate.

    CAP. 6
    Actiuni de publicitate si reclama cu caracter general, pe produse si grupe de produse, pe piete de interes pentru exportul romanesc, prin Centrul Roman de Comert Exterior, cu finantarea integrala a cheltuielilor din fonduri bugetare

    Art. 24
    Actiunile de publicitate si reclama cu caracter general constau in realizarea de cataloage, brosuri, CD-uri, expozitii virtuale etc., pe produse sau grupe de produse, avand ca destinatie mediul de afaceri din tari de interes pentru exportul romanesc.
    Art. 25
    Mecanismul de realizare si finantare a materialelor de publicitate si reclama comerciala cuprinde urmatoarele:
    a) prezentarea la Departamentul de Comert Exterior a cererilor pentru realizarea de materiale publicitare si de reclama comerciala de catre patronatele de ramura si asociatiile profesionale;
    b) selectarea proiectelor care vor fi finantate din fonduri bugetare se face de catre o comisie formata din reprezentanti ai Departamentului de Comert Exterior si Centrului Roman de Comert Exterior;
    c) selectia proiectelor va avea in vedere elementele de fundamentare prezentate de patronatele de ramura sau asociatiile profesionale, privind:
    - existenta potentialului de absorbtie a pietelor de interes pentru produsele romanesti;
    - existenta unui potential semnificativ de export la produsele pentru care se realizeaza materialele de publicitate si reclama comerciala;
    - penetrarea produselor de export pe noi piete;
    - diversificarea structurii exportului pe pietele externe;
    d) elaborarea continutului materialelor publicitare de catre Centrul Roman de Comert Exterior, in colaborare cu patronatele de ramura si asociatiile profesionale;
    e) incheierea contractului intre ordonatorul principal de credite, Departamentul de Comert Exterior si Centrul Roman de Comert Exterior privind conditiile tehnico-economice si financiare de realizare a materialelor de publicitate si reclama comerciala;
    f) decontarea cheltuielilor aferente materialelor publicitare si de reclama comerciala, care se face de catre ordonatorul principal de credite, la propunerea Departamentului de Comert Exterior, in baza urmatoarelor documente:
    - contractul pentru realizarea proiectului;
      procesul verbal de receptie, incheiat intre Departamentul de Comert Exterior, patronatele de ramura si asociatiile profesionale beneficiare si Centrul Roman de Comert Exterior;
      factura emisa de Centrul Roman de Comert Exterior.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 64/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 64 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu