Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordonanţa Nr.28 din 28.08.2014

privind unele măsuri pentru dezvoltarea infrastructurii de stocare a energiei electrice şi de echilibrare a Sistemului electroenergetic naţional, prin construirea şi operarea centralelor hidroelectrice cu acumulare prin pompaj cu putere instalată mai mare de 15 MW
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 638 din 29 august 2014



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. I.14 din Legea nr. 119/2014 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Prezenta ordonanţă stabileşte unele măsuri pentru dezvoltarea infrastructurii de stocare a energiei electrice şi de echilibrare a Sistemului electroenergetic naţional, prin construirea şi operarea centralelor hidroelectrice cu acumulare prin pompaj cu putere instalată mai mare de 15 MW.(2) Statul încurajează investiţiile ce au ca scop construirea şi operarea centralelor hidroelectrice cu acumulare prin pompaj, cu respectarea procedurilor privind ajutorul de stat. Articolul 2În sensul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)centrală hidroelectrică cu acumulare prin pompaj, denumită în continuare CHEAP, înseamnă ansamblul de instalaţii, construcţii şi echipamente necesare pentru producerea de energie electrică din surse hidro, alternativ cu stocarea de energie electrică, utilizând un rezervor superior definit conform lit. f), prin acumulare prin pompaj, cu scopul de a contribui la optimizarea, echilibrarea şi menţinerea în siguranţă a Sistemului electroenergetic naţional, denumit în continuare SEN; în regim de pompaj CHEAP acumulează energie primară hidro consumând energie electrică, iar în regim de turbinare CHEAP generează energie electrică din energia primară hidro acumulată; b)operatorul CHEAP înseamnă operatorul economic din domeniul energiei electrice în înţelesul prezentat la art. 3 pct. 42 din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare; c)regim de pompaj înseamnă ansamblul de activităţi prin care se realizează transferul resursei de apă din rezervorul inferior în rezervorul superior al CHEAP, în vederea creării unei rezerve potenţiale de energie; d)regim de turbinare înseamnă ansamblul de activităţi prin care se produce energie electrică în CHEAP, prin transferul resursei de apă din rezervorul superior în rezervorul inferior; e)rezervor inferior înseamnă ansamblul de instalaţii şi construcţii sau amenajări hidrotehnice, situat în aval de grupurile de producere a energiei electrice, ce servesc activităţilor de producere şi stocare a energiei electrice prin constituirea resursei de apă folosite de CHEAP în regim de pompaj; f)rezervor superior înseamnă ansamblul de instalaţii şi construcţii sau amenajări hidrologice, situat în amonte de grupurile de producere a energiei electrice, care nu sunt amplasate pe domeniul public al statului, aflat în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, ce servesc activităţilor de producere şi stocare a energiei electrice prin constituirea resursei de apă folosite de CHEAP în regim de turbinare; g)stocarea energiei electrice înseamnă ansamblul de activităţi prin care se constituie rezerva de energie disponibilă a CHEAP, prin acumularea de resursă de apă în rezervorul superior; h)black-out al SEN înseamnă o întrerupere a furnizării de energie electrică la nivelul unei zone extinse sau la nivelul întregului SEN, ca urmare a unui deficit de putere disponibilă, a unei defecţiuni majore la nivelul producţiei ori transportului energiei electrice ori ca urmare a unui supraconsum care nu a putut fi echilibrat; i)restaurarea SEN înseamnă ansamblul de măsuri tehnice şi organizatorice ce se iau de către operatorul de transport şi de sistem în vederea revenirii la starea normală de funcţionare, după un black-out al SEN; j)serviciu de consumator dispecerizabil calificat pentru restaurarea SEN este un serviciu tehnologic de sistem oferit de către operatorul unei CHEAP, prin care acesta ţine la dispoziţia operatorului de transport şi de sistem, aşa cum este acesta definit la art. 3 pct. 40 din Legea nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, întreaga capacitate de consum de energie electrică la comandă contractată cu acesta, consum necesar echilibrării SEN în cursul operaţiunilor de restaurare a SEN, după ce a survenit o situaţie de black-out al SEN. Articolul 3 (1) CHEAP constituie obiectiv de interes naţional şi de utilitate publică.(2) Lucrările de realizare a CHEAP constituie lucrări de interes naţional şi de utilitate publică. Capitolul IIMăsuri de reglementare şi stimulare Articolul 4În vederea construirii CHEAP, investitorii interesaţi au obligaţia de a solicita şi de a obţine, în condiţiile legii, autorizaţiile şi/sau licenţele specifice emise de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, precum şi celelalte avize/acorduri/autorizaţii emise de autorităţile publice ale statului, specifice acestui tip de investiţie. Articolul 5(1) Investitorii care construiesc CHEAP au dreptul să procedeze, în condiţiile legii, la scoaterea definitivă a terenurilor din fondul forestier naţional, respectiv din circuitul agricol sau, după caz, la ocuparea temporară a terenurilor forestiere ori scoaterea temporară din circuitul agricol a terenurilor agricole şi a pajiştilor permanente care sunt necesare realizării CHEAP. (2) Scoaterea definitivă din circuitul agricol şi, respectiv, din fondul forestier naţional sau scoaterea temporară din circuitul agricol ori ocuparea temporară a terenurilor forestiere, după caz, pentru realizarea CHEAP, se exceptează de la plata taxelor prevăzute la art. 92 alin. (4) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv a taxelor şi a celorlalte sume datorate potrivit art. 33 alin. (2) lit. h), art. 36 alin. (2), art. 41 şi 42 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 11 lit. f ) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2012, cu completările ulterioare. Articolul 6 (1) Energia electrică consumată de CHEAP în procesul de funcţionare în regim de pompaj, în scopul stocării energiei electrice în rezervorul superior al unei CHEAP, constituie, în condiţiile legii, un consum propriu tehnologic al acesteia. (2) Consumul propriu tehnologic de energie electrică al CHEAP, potrivit alin. (1), nu se include în cantitatea de energie electrică pentru care se stabileşte obligaţia de achiziţie de certificate verzi potrivit prevederilor art. 8 din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Consumul propriu tehnologic de energie electrică al CHEAP, potrivit alin. (1), nu se include în cantitatea de energie electrică pentru care se stabileşte obligaţia de plată a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, conform prevederilor legale în vigoare. Articolul 7 (1) Prin stocarea energiei electrice în rezervorul superior al unei CHEAP, ca efect al funcţionării în regim de pompaj, operatorul unei CHEAP nu dobândeşte calitatea de consumator final şi se exceptează de la plata tarifului pentru serviciul de transport, respectiv componenta de extragere de energie electrică din reţea, şi a tarifului pentru serviciul de sistem, prevăzute de reglementările legale în vigoare, pentru energia consumată în regim de pompaj.(2) La reintroducerea energiei electrice în SEN, ca efect al funcţionării în regim de turbinare, cu transferul apei în rezervorul inferior, operatorul unei CHEAP se exceptează, în condiţiile legii, de la plata tarifului pentru serviciul de transport, respectiv a componentei de introducere de energie electrică în reţea, prevăzut de reglementările legale în vigoare, pentru energia reintrodusă în SEN. Articolul 8(1) În vederea realizării unei investiţii noi în CHEAP, oportunitatea utilizării drept rezervor inferior a unei acumulări deja existente, aflată în domeniul public al statului, se aprobă de către Guvern, prin memorandum, la propunerea autorităţii publice centrale care a solicitat înscrierea acumulării existente în inventarul domeniului public al statului.(2) În condiţiile
Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, operatorul CHEAP, fără a aduce atingere drepturilor existente ale titularilor dreptului de administrare, concesiune sau folosinţă, după caz, asupra acumulării existente, poate dobândi dreptul de folosinţă asupra acumulării existente şi dreptul de utilizare a resursei de apă pentru activitatea CHEAP.
(3) Raporturile dintre titularii drepturilor de administrare, concesiune sau folosinţă, după caz, acordate în condiţiile alin. (1) şi (2) în legătură cu acumularea existentă şi cu utilizarea resursei de apă din aceasta, se stabilesc, în condiţiile legii, printr-o convenţie de exploatare încheiată între părţi, în condiţii concurenţiale şi nediscriminatorii.(4) Obligaţiile financiare care se stabilesc în sarcina operatorului CHEAP prin convenţia de exploatare vor putea cuprinde o cotă parte din costurile legate de exploatarea amenajării, precum şi eventualele diminuări de venituri suportate de titularul dreptului de administrare, de concesiune sau de folosinţă, după caz, al resurselor de apă din rezervorul inferior, ca efect direct al operării CHEAP în legătură cu acumularea existentă.(5) Orice neînţelegeri legate de întinderea acestor obligaţii financiare, intervenite între CHEAP şi titularul dreptului de folosinţă al resurselor de apă din rezervoarele inferioare, se soluţionează în condiţiile legii. Articolul 9(1) La litera A punctul A.1 din anexa nr. 5 la
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 20 septembrie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, după subpunctul 1.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 1.5, cu următorul cuprins:1.5 operatori economici de tip CHEAP (centrală hidroelectrică cu acumulare prin pompaj) (2) Cuantumul contribuţiei specifice de gospodărire a resursei de apă utilizate de către operatorii prevăzuţi la alin. (1) se va aproba prin hotărâre a Guvernului, cu avizul Consiliului Concurenţei. Articolul 10 (1) Operatorul de transport şi de sistem determină, cu avizul ANRE, necesarul global de servicii de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN, pentru a asigura repornirea în condiţii de siguranţă a SEN în situaţia apariţiei unui black-out al SEN. (2) Operatorul de transport şi de sistem califică CHEAP, în condiţiile legii, drept furnizor de serviciu de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN.(3) Calificarea drept furnizor de serviciu de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN poate fi preliminară, în perioada dintre eliberarea de către ANRE a autorizaţiei de înfiinţare prevăzute la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi punerea efectivă în funcţiune a CHEAP. Calificarea preliminară drept furnizor de serviciu de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN se realizează pe baza informaţiilor şi datelor tehnice despre CHEAP cuprinse în documentaţiile depuse la ANRE pentru obţinerea autorizaţiei de înfiinţare a acesteia.
(4) Calificarea definitivă drept furnizor de serviciu de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN se realizează în urma punerii în funcţiune a CHEAP şi obţinerii de către operatorul acesteia a licenţei prevăzute la
art. 8 alin. (2) din Legea nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) În limita necesarului global de servicii de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN, operatorul de transport şi de sistem încheie, în condiţiile legii, precontracte de furnizare a serviciului de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN cu operatorii CHEAP calificaţi preliminar, cu posibilitatea de a include, în condiţiile legii, clauze de transformare în contracte efective, după calificarea definitivă a CHEAP ca furnizor de serviciu de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN.(6) Tarifele reglementate pentru fiecare CHEAP calificat pentru furnizarea serviciilor de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN se stabilesc prin proceduri specifice elaborate şi adoptate de către ANRE, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.(7) Operatorul de transport şi de sistem achiziţionează serviciul de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN în limitele stabilite prin aviz al ANRE, la tarifele prevăzute la alin. (6), iar costul acestor servicii se recuperează conform reglementărilor ANRE, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.(8) Serviciile de consumator dispecerizabil, altele decât cele care fac obiectul prevederilor de la alin. (1)-(7), sunt furnizate de către CHEAP în regim concurenţial, conform reglementărilor stabilite de către ANRE, în condiţiile legii.(9) Liniile de evacuare a puterii în SEN, până la primele staţii electrice existente ale operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie, precum şi întărirea reţelei electrice din amonte de CHEAP, necesare conectării la SEN a CHEAP calificate preliminar drept furnizor de serviciu de consumator dispecerizabil pentru restaurarea SEN, se includ în programele de investiţii finanţate din bugetul propriu al operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie, cu termene de punere în funcţiune corelate cu termenul de punere în funcţiune al CHEAP.(10) Lucrărilor de investiţii prevăzute la alin. (9) li se aplică corespunzător prevederile art. 5. Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 11Dispoziţiile prezentei ordonanţe se completează, în mod corespunzător, cu prevederile Codului civil şi cu cele ale
Legii nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 12În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, ANRE va proceda la adaptarea sau completarea, după caz, a reglementărilor din aria sa de competenţă, în acord cu dispoziţiile prezentei ordonanţe. Articolul 13Măsurile de încurajare a investiţiilor prevăzute în prezenta ordonanţă, care conţin elemente de ajutor de stat pentru investiţii, respectiv pentru operare, se pun în aplicare după notificarea acestora la Comisia Europeană şi obţinerea unei decizii de aprobare din partea acesteia. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: p. Viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, George Octavian Turtoi, secretar de stat Ministrul economiei, Constantin Niţă Ministrul delegat pentru energie, Răzvan-Eugen Nicolescu Ministrul finanţelor publice, Ioana-Maria Petrescu Ministrul delegat pentru buget, Darius-Bogdan Vâlcov Ministrul mediului şi schimbărilor climatice, Attila Korodi p. Ministrul delegat pentru ape, păduri şi piscicultură, Cătălin Diaconescu, secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 28/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 28 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 28/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu