Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.844 din 09.11.2016

privind aprobarea măsurilor pentru realizarea stocurilor de siguranţă ale Sistemului electroenergetic naţional în ceea ce priveşte combustibilii pentru perioada sezonului rece şi volumul de apă din lacurile de acumulare, denumit Programul de iarnă în domeniul energetic pentru asigurarea funcţionării în condiţii de siguranţă şi stabilitate a Sistemului electroenergetic naţional în perioada 15 noiembrie 2016-15 martie 2017, precum şi alte măsuri privind nivelul de siguranţă şi securitate în funcţionare a Sistemului electroenergetic naţional
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 919 din 15 noiembrie 2016



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 6 lit. p) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă măsurile pentru realizarea stocurilor de siguranţă ale Sistemului electroenergetic naţional în ceea ce priveşte combustibilii pentru perioada sezonului rece şi volumul de apă din lacurile de acumulare, denumit Programul de iarnă în domeniul energetic pentru asigurarea funcţionării în condiţii de siguranţă şi stabilitate a Sistemului electroenergetic naţional în perioada 15 noiembrie 2016-15 martie 2017, precum şi alte măsuri privind nivelul de siguranţă şi securitate în funcţionare a Sistemului electroenergetic naţional în perioada 3 ianuarie-15 februarie 2017, cu posibilitatea prelungirii până la data de 31 martie 2017, prevăzute în anexele nr. 1 şi 1A. Articolul 2Serviciul tehnologic de sistem „rezervă terţiară lentă" suplimentară se achiziţionează în regim reglementat de către Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A., în calitate de operator de transport şi sistem, de la producătorii prevăzuţi în anexa nr. 1A. Articolul 3Producătorii de energie electrică, furnizori ai serviciului tehnologic de sistem „rezervă terţiară lentă" suplimentară cu funcţionare pe păcură au obligaţia asigurării continuităţii aprovizionării cu combustibil pentru funcţionarea continuă a grupurilor energetice selectate pentru funcţionarea pe combustibil alternativ, respectiv pe păcură. Articolul 4(1) Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale „Transgaz" - S.A. împreună cu Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. întocmesc un plan comun de măsuri privind asigurarea funcţionării centralelor electrice care consumă gaze naturale, în condiţii de scădere a presiunii gazelor naturale pentru perioada aferentă Programului de iarnă.(2) Până la data de 15 decembrie 2016, planul prevăzut la alin. (1) va fi publicat pe site-urile Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale „Transgaz" - S.A. şi al Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A.(3) Operatorii economici prevăzuţi în anexa nr. 1A au obligaţia să asigure din timp, pentru situaţiile previzibile de creştere a consumului şi de scădere a cantităţilor importate de gaze naturale, pornirea grupurilor cu funcţionare pe combustibil alternativ, respectiv pe păcură pentru a preveni dezechilibrarea Sistemului Naţional de Transport Gaze Naturale, cu informarea prealabilă a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei. Articolul 5Autorităţile administraţiei publice prevăzute în anexa nr. 2 vor duce la îndeplinire, potrivit competenţelor, prevederile programului prevăzut la art. 1, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Articolul 6 Anexele nr. 1, 1A şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUDACIAN JULIEN CIOLOŞContrasemnează:Ministrul energiei,Victor Vlad GrigorescuViceprim-ministru, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri,Costin Grigore BorcViceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,Vasile DîncuMinistrul mediului, apelor şi pădurilor,Cristiana Paşca PalmerANEXA Nr. 1 PROGRAMUL DE IARNĂ ÎN DOMENIUL ENERGETIC privind măsurile pentru realizarea stocurilor de siguranţă ale Sistemului electroenergetic naţional în ceea ce priveşte combustibilii pentru perioada sezonului rece şi volumul de apă din lacurile de acumulare, denumit Programul de iarnă în domeniul energetic pentru asigurarea funcţionării în condiţii de siguranţă şi stabilitate a Sistemului electroenergetic naţional în perioada 15 noiembrie 2016-15 martie 2017, precum şi alte măsuri privind nivelul de siguranţă şi securitate în funcţionare a Sistemului electroenergetic naţional sinteză -Programul de iarnă în domeniul energetic, denumit în continuare Program de iarnă, are ca obiective principale evaluarea consumului de energie electrică şi termică prin cogenerare al ţării în perioada 15 noiembrie 2016-15 martie 2017 pentru satisfacerea acestuia în condiţii de calitate şi siguranţă în alimentare şi funcţionare sigură şi stabilă a Sistemului electroenergetic naţional, stabilirea resurselor energetice necesare, precum şi evaluarea resurselor financiare aferente. Documentul a fost întocmit pe baza evoluţiei consumului realizat în anii anteriori, a analizării prognozelor realizate de Comisia Naţională de Prognoză şi Dispecerul Energetic Naţional, avându-se în vedere dimensionarea corespunzătoare şi, în acelaşi timp, necesară a stocurilor de combustibili şi a volumelor de apă în marile lacuri de acumulare, la data de 15 noiembrie 2016. În cadrul Programului au fost incluşi toţi producătorii de energie electrică şi termică în cogenerare cu unităţi dispecerizabile. La energia electrică, pentru perioada 15 noiembrie 2016-15 martie 2017, Comisia Naţională de Prognoză a prevăzut o creştere a consumului cu 5,9%, iar Dispecerul Energetic Naţional a prevăzut o creştere a acestuia cu o medie de 2,8%, faţă de realizările perioadei similare a anului trecut. În aceste condiţii şi, totodată, ţinând cont şi de evoluţia consumului din perioada 1 ianuarie-1 septembrie a.c., estimarea de creştere luată în calcul este de +2,8% faţă de realizările perioadei similare a anului trecut. În ceea ce priveşte soldul export-import, pe perioada noiembrie 2016-martie 2017, Dispecerul Energetic Naţional a estimat valori lunare ale soldului de export între 372 GWh şi 595 GWh, cu un total pentru perioada 15 noiembrie 2016-15 martie 2017 de cca 2.000 GWh. Având în vedere cantitatea de energie electrică de cca 22.407 GWh prognozată de producători a fi realizată în intervalul de referinţă, precum şi consumul estimat, rezultă un disponibil pentru export de cca 1.200 GWh. Luând în considerare producţia şi analizând realizările din anii precedenţi, se apreciază că producţiile estimate pot fi considerate acoperitoare pentru consumul intern de energie electrică al ţării. În aceste condiţii, cantităţile de cărbune prevăzute în balanţa de combustibili pot fi considerate suficiente. A. Prevederi globale privind balanţa de stocuri de combustibili şi apă la 15 noiembrie 2016 Stocurile necesar a fi constituite până la 15 noiembrie 2016, pentru buna desfăşurare a activităţii odată cu începerea sezonului rece, sunt următoarele:

Combustibil/apă - Lignit mii tone 1.000
- Huilă mii tone 163 la care se adaugă stocurile necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor izvorâte din Hotărârea Guvernului nr. 138/2013 privind adoptarea unor măsuri pentru siguranţa alimentării cu energie electrică, cu modificările ulterioare
- Păcură mii tone 30
- Volum brut de apă în lacuri mil. m3 1.650
- Energie electrică echivalentă în lacuri mii MWh 1.600
- Stoc minim obligatoriu de gaze naturale înmagazinate în depozitele subterane (până la 31 octombrie 2016)* - Estimare stoc final ciclu înmagazinare 2016 - Stoc minim de gaze naturale pe care SNTGN Transgaz - S.A. Mediaş are obligaţia să îl deţină în depozitele de înmagazinare subterană până la data de 31 octombrie 2016** MWh MWh 18.340.862,385 25.500.000,000

* Conform Deciziei ANRE nr. 1.602/2016. ** Conform Deciziei ANRE nr. 1.344/2016 Stabilirea volumelor de apă în marile lacuri de acumulare pentru perioada noiembrie 2016-martie 2017 s-a bazat pe prognoza meteorologică elaborată de Administraţia Naţională de Meteorologie şi pe cea hidrologică realizată de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărirea Apelor. Estimările meteorologice şi hidrologice sezoniere au un grad redus de realizare, fapt ce imprimă o anumită incertitudine în evoluţia lunară a stocurilor de apă brută din principalele acumulări energetice. Situaţia volumelor de apă se actualizează prin programele lunare de exploatare şi/sau reactualizate în cazul producerii unor modificări majore ale regimului hidrologic, în scopul satisfacerii cu prioritate a cerinţelor de apă pentru populaţie şi a altor cerinţe social-economice esenţiale. B. Perioada programului de iarnă (15 noiembrie 2016-15 martie 2017) 1. Prevederi globale privind balanţele de energie electrică şi termică 1.1. Balanţa producţie - consum de energie electrică a ţării Potrivit estimării făcute privind prognoza de consum de energie electrică şi ţinând cont de cantităţile de energie electrică prognozate a fi produse de către producătorii de energie electrică, potrivit bugetelor aprobate, a contractelor în derulare sau care se estimează a fi încheiate, balanţa producţie- consum se prezintă după cum urmează:

Producţia, soldul import-export şi consumul brut de energie electrică Producţia, soldul import-export şi consumul brut de energie electrică Prognoze 15 noiembrie 2016-15 martie 2017
U.M. Prognoză 15-30 noiembrie 2016 Prognoză decembrie 2016 Prognoză ianuarie 2017 Prognoză februarie 2017 Prognoză 1-15 martie 2017 Cumulat prognoză
PRODUCŢIE S.E.N. PROGNOZATĂ de către: cantitate
putere
S.P.E.E. Hidroelectrica - S.A.* mii MWh 600,000 1.250,000 968,000 965,000 644,000 4.427,000
MW 1.562,500 1.680,108 1.301,075 1.436,012 1.788,889 1.524,449
S.N. Nuclearelectrica - S.A. mii MWh 496,440 1.028,208 1.026,720 928,032 512,298 3.991,698
MW 1.292,813 1.382,000 1.380,000 1.381,000 1.423,050 1.374,552
S. Electrocentrale Galaţi - S.A. mii MWh 10,800 23,700 30,680 24,290 10,050 99,520
MW 28,125 31,855 41,237 36,146 27,917 34,270
S. Electrocentrale Bucureşti - S.A. mii MWh 172,080 394,320 480,624 370,944 183,240 1.601,208
MW 448,125 530,000 646,000 552,000 509,000 551,380
S. Complexul Energetic Hunedoara - S.A. mii MWh 57,000 130,800 130,800 125,400 72,000 516,000
MW 148,438 175,806 175,806 186,607 200,000 177,686
S.N.G.N. ROMGAZ Mediaş - S.A. - S.P.E.E. Iernut mii MWh 91,800 183,024 182,951 183,946 91,563 733,284
MW 239,063 246,000 245,902 273,729 254,342 252,508
S. Complexul Energetic Oltenia - S.A. mii MWh 634,000 1.235,000 1.501,000 1.085,000 469,000 4.924,000
MW 1.651,042 1.659,946 2.017,473 1.614,583 1.302,778 1.695,592
S. C.E.T. Arad - S.A. mii MWh 16,000 33,400 33,650 30,600 15,870 129,520
MW 41,667 44,892 45,228 45,536 44,083 44,601
THERMOENERGY Group - S.A. Bacău mii MWh 4,446 9,895 9,895 9,257 4,771 38,264
MW 11,578 13,300 13,300 13,775 13,253 13,176
S. C.E.T. Govora - S.A. mii MWh 30,136 61,838 61,983 56,892 28,850 239,699
MW 78,479 83,116 83,310 84,661 80,139 82,541
S. VEOLIA ENERGIE Iaşi - S.A. mii MWh 17,325 36,252 44,528 41,656 16,301 156,062
MW 45,117 48,726 59,849 61,988 45,281 53,740
S. Electrocentrale Oradea - S.A. mii MWh 23,000 53,176 53,176 48,015 25,500 202,867
MW 59,896 71,473 71,473 92,244 70,833 69,858
S. VEOLIA ENERGIE Prahova - S.R.L. mii MWh 24,771 78,459 80,034 67,614 24,138 275,016
MW 64,508 105,456 107,573 100,616 67,050 94,702
S. BIOENERGY Suceava - S.R.L. mii MWh 7,200 19,344 19,344 17,472 9,672 73,032
MW 18,750 26,000 26,000 26,000 26,867 25,149
S. ECOGEN ENERGY - S.A. Buzău mii MWh 2,101 4,389 4,355 3,757 2,108 16,710
MW 5,471 5,899 5,853 5,591 5,856 5,754
S. Enet - S.A. Focşani mii MWh 5,200 10,118 10,100 9,440 4,880 39,738
MW 13,542 13,599 13,575 14,048 13,556 13,684
S. OMV PETROM - S.A. mii MWh 157,502 316,651 490,539 408,786 77,386 1.450,865
MW 410,161 425,606 659,327 608,312 214,960 499,609
Alţi producători independenţi şi autoproducători din care prognozat în centrale RES mii MWh 421,000 850,000 861,000 823,000 538,000 3.493,000
MW 1.096,354 1.142,473 1.157,258 1.224,702 1.494,444 1.202,824
mii MWh 398,000 665,000 715,000 675,000 465,000 2.918,000
MW 1.036,458 893,817 961,022 1.004,464 1.291,667 1.004,821
Total producţie S.E.N. prognozată mii MWh 2.770,801 5.718,574 5.989,379 5.199,101 2.729,627 22.407,482
MW 7.215,628 7.686,255 8.050,241 7.736,757 7.582,297 7.716,075
Consum brut ţară prognozat de D.E.N. (medie + 2,86% faţă de realizatul 15 noiembrie 2015- 15 martie 2016) mii MWh 2.615,000 5.480,000 5.610,000 5.170,000 2.625,000 21.500,000
MW 6.809,896 7.365,591 7.540,323 7.693,452 7.291,667 7.403,581
Diferenţă producţie - consum mii MWh 155,801 238,574 379,379 29,101 104,627 907,482
MW 405,732 320,664 509,919 43,305 290,630 312,494
Sold import-export prognozat de D.E.N. mii MWh –288,000 –521,000 –595,000 –417,000 –187,000 –2.008,000
MW –750,000 –700,269 –799,731 –620,536 –519,444 –691,460

*Valori ce pot suferi modificări în funcţie de evoluţia situaţiei hidrologice. 1.2. Balanţa de energie termică a principalilor furnizori de căldură, producători de energie electrică în cogenerare În cazul energiei termice, estimările primite din partea centralelor care furnizează agent termic populaţiei, producători de energie electrică în cogenerare, acoperă un consum mediu de energie termică de 7.630 mii Gcal.

Producţia de energie termică, produsă pentru a fi livrată, în principalele centrale termoelectrice şi termice Producţia de energie termică, produsă pentru a fi livrată, în principalele centrale termoelectrice în cogenerare - prognoze 15 noiembrie 2016- 15 martie 2017
Prognoză 15-30 noiembrie 2016 Prognoză decembrie 2016 Prognoză ianuarie 2017 Prognoză februarie 2016 Prognoză 1-15 martie 2017 Cumulat prognoză
mii Gcal mii Gcal mii Gcal mii Gcal mii Gcal mii Gcal
TOTAL PRODUCŢIE PROGNOZATĂ - din care: 780,955 1.985,487 2.206,420 1.823,262 834,143 7.630,267
S.N. Nuclearelectrica - S.A. 4,600 11,125 14,630 11,760 5,670 47,785
S. Electrocentrale Bucureşti - S.A. 344,880 870,480 957,528 721,056 335,880 3.229,824
S. Electrocentrale Constanţa - S.A. 39,497 96,321 127,892 102,178 47,666 413,554
S. Complexul Energetic Hunedoara - S.A. 14,300 38,500 41,200 34,900 17,500 146,400
S. Electrocentrale Galaţi - S.A. 19,088 57,800 66,960 53,760 23,776 221,384
S. Complexul Energetic Oltenia - S.A. 50,073 140,145 140,190 120,140 50,080 500,628
OMV Petrom 26,000 60,000 65,000 58,000 24,000 233,000
S. C.E.T. Arad - S.A. 10,651 25,910 27,986 25,054 12,649 102,250
THERMOENERGY Group - S.A. Bacău 44,087 94,320 145,174 130,932 70,121 484,634
S. C.E.T. Govora - S.A. 93,441 206,455 206,279 192,868 94,925 793,968
S. VEOLIA ENERGIE Iaşi - S.A. 36,798 76,397 80,420 67,750 29,355 290,720
S. Electrocentrale Oradea - S.A. 36,000 129,000 151,000 141,500 57,000 514,500
S. VEOLIA ENERGIE Prahova - S.R.L. 39,774 113,706 115,844 104,325 42,896 416,545
S. BIOENERGY Suceava - S.R.L. 11,224 38,483 38,483 34,759 12,069 135,018
S. ECOGEN ENERGY - S.A. Buzău 1,292 3,725 3,230 3,230 1,821 13,298
S. Enet - S.A. Focşani 9,250 23,120 24,604 21,050 8,735 86,759

2. Prevederi globale privind balanţele de achiziţie, consum şi stocuri de combustibili Având în vedere stocurile necesar a fi constituite, precum şi cantităţile de energie electrică şi energie termică în cogenerare prognozate a fi produse în intervalul 15 noiembrie 2016-15 martie 2017, de 22,7 TWh şi, respectiv, 7,63 Tcal, achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili la finele lunilor de analiză sunt după cum urmează:

Achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili în principalele centrale termoelectrice şi termice Achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili în principalele centrale termoelectrice şi termice - 15 noiembrie 2016-15 martie 2017
U.M. 15-30 noiembrie Decembrie 2016 Ianuarie 2017 Februarie 2017 1-15 martie 2017 Cumulat
TOTAL
Achiziţii de combustibili
Lignit mii tone 1.143,428 1.832,349 2.065,488 1.396,864 753,875 7.192,004
Huile mii tone 42,891 81,940 86,000 83,200 45,890 339,921
Gaze mil. m3 165,464 377,559 399,792 347,373 142,435 1.432,623
mil. m3/zi 10,342 12,179 12,897 12,406 9,496 11,840
Păcură mii tone 1,000 14,000 31,000 6,000 0,000 52,000
R.E.R. mii t.c.c. 5,000 10,000 10,000 10,000 5,000 40,000
Consum de combustibili
Lignit mii tone 975,167 1.927,349 2.345,488 1.614,864 763,875 7.626,743
Huile mii tone 54,589 125,785 130,439 121,192 64,815 496,820
Gaze mil. m3 165,078 369,322 418,602 363,631 149,447 1.466,080
mil. m3/zi 10,317 11,914 13,503 12,987 9,340 12,116
Păcură mii tone 0,754 13,267 43,045 11,046 2,013 70,125
R.E.R. mii t.c.c. 3,685 9,901 9,901 8,942 4,951 37,380
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
Lignit mii tone 1.150,000 1.055,000 775,000 557,000 547,000 x
Achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili în principalele centrale termoelectrice şi termice Achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili în principalele centrale termoelectrice şi termice - 15 noiembrie 2016-15 martie 2017
U.M. 15-30 noiembrie Decembrie 2016 Ianuarie 2017 Februarie 2017 1-15 martie 2017 Cumulat
Huile mii tone 223,135 179,290 134,851 96,859 77,934 x
Păcură mii tone 26,637 27,370 17,325 13,279 11,266 x
R.E.R. mii t.c.c. 3,315 3,414 3,513 4,571 4,620 x
S. Electrocentrale Galaţi - S.A.
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 5,557 13,772 17,406 14,147 6,353 57,235
mil. m3/zi 0,347 0,444 0,561 0,505 0,424 0,473
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 5,557 13,772 17,406 14,147 6,353 57,235
mil. m3/zi 0,347 0,444 0,561 0,505 0,424 0,473
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
Păcură mii tone 3,137 3,137 3,137 3,137 3,137 x
SNGN ROMGAZ - S.A. - SPEE Iernut
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 25,037 49,967 49,991 50,007 25,017 200,019
mil. m3/zi 1,565 1,612 1,613 1,786 1,668 1,653
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 25,037 49,967 49,991 50,007 25,017 200,019
mil. m3/zi 1,565 1,612 1,613 1,786 1,668 1,653
S. Electrocentrale Bucureşti - S.A.
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 73,570 167,140 167,522 148,522 73,414 630,168
mil. m3/zi 4,598 5,392 5,404 5,304 4,588 5,208
Păcură mii tone 0,000 14,000 31,000 6,000 0,000 51,000
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 73,570 167,140 167,522 148,522 73,414 630,168
mil. m3/zi 4,598 5,392 5,404 5,304 4,588 5,208
Păcură mii tone 0,711 13,157 40,880 9,941 1,961 66,650
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
Păcură mii tone 18,383 19,226 9,346 5,405 3,444 x
S. Electrocentrale Constanţa - S.A.
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 5,367 13,009 17,273 13,800 6,477 55,926
mil. m3/zi 0,335 0,420 0,557 0,493 0,432 0,462
Păcură mii tone
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 5,367 13,009 17,273 13,800 6,477 55,926
mil. m3/zi 0,335 0,420 0,557 0,493 0,432 0,462
Păcură mii tone
S. Complexul Energetic Hunedoara - S.A. Conform Hotărârii Guvernului nr. 138/2013 privind adoptarea unor măsuri pentru siguranţa alimentării cu energie electrică, cu modificările şi completările ulterioare
S. Complexul Energetic Oltenia - S.A.
Achiziţii de combustibili
Lignit mii tone 1.068,428 1.672,349 1.890,488 1.226,864 666,375 6.524,504
Gaze mil. m3 1,268 2,581 2,716 1,934 1,115 9,614
mil. m3/zi 0,079 0,083 0,088 0,069 0,070 0,079
Păcură mii tone 0,000 0,000 0,000 0,000 0,000 0,000
Consum de combustibili
Lignit mii tone 877,667 1.722,349 2.140,488 1.426,864 666,375 6.833,743
Gaze mil. m3 1,268 2,581 2,716 1,934 1,115 9,614
mil. m3/zi 0,079 0,083 0,088 0,069 0,070 0,079
Achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili în principalele centrale termoelectrice şi termice Achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili în principalele centrale termoelectrice şi termice - 15 noiembrie 2016-15 martie 2017
U.M. 15-30 noiembrie Decembrie 2016 Ianuarie 2017 Februarie 2017 1-15 martie 2017 Cumulat
Păcură mii tone 0,033 0,060 0,115 0,055 0,027 0,290
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
Lignit mii tone 1.000,000 950,000 700,000 500,000 500,000 x
Păcură mii tone 5,502 5,442 5,327 5,272 5,245 x
S.C.E.T. Arad - S.A.
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 7,324 15,835 16,327 14,817 6,870 61,173
mil. m3/zi 0,458 0,511 0,527 0,529 0,429 0,506
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 7,324 15,835 16,327 14,817 6,870 61,173
mil. m3/zi 0,458 0,511 0,527 0,529 0,429 0,506
S. THERMOENERGY GROUP - S.A. Bacău
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 2,952 6,126 6,842 6,400 2,674 24,994
mil. m3/zi 0,185 0,198 0,221 0,229 0,178 0,207
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 2,952 6,126 6,842 6,400 2,674 24,994
mil. m3/zi 0,185 0,198 0,221 0,229 0,178 0,207
S. C.E.T. Govora - S.A.
Achiziţii de combustibili
Lignit mii tone 75,000 160,000 175,000 170,000 87,500 667,500
Gaze mil. m3 1,000 2,000 2,000 1,900 0,925 7,825
mil. m3/zi 0,063 0,065 0,065 0,068 0,062 0,065
Păcură mii tone
Consum de combustibili
Lignit mii tone 97,500 205,000 205,000 188,000 97,500 793,000
Gaze mil. m3 1,000 2,000 2,000 1,900 0,925 7,825
mil. m3/zi 0,063 0,065 0,065 0,068 0,062 0,065
Păcură mii tone
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
Lignit mii tone 150,000 105,000 75,000 57,000 47,000 x
Păcură mii tone 0,058 0,058 0,058 0,058 0,058 x
S. VEOLIA ENERGIE Iaşi - S.A.
Achiziţii de combustibili
Huile mii tone 0,000 0,000 0,000 0,000 0,000 0,000
Gaze mil. m3 0,029 0,088 0,092 0,084 0,032 0,325
mil. m3/zi 0,002 0,003 0,003 0,003 0,002 0,003
Păcură mii tone 0,000 0,000 0,000 0,000 0,000 0,000
Consum de combustibili
Huile mii tone 11,616 25,657 28,352 24,733 10,452 100,810
Gaze mil. m3 0,029 0,088 0,092 0,084 0,032 0,325
mil. m3/zi 0,002 0,003 0,003 0,003 0,002 0,003
Păcură mii tone 0,010 0,050 0,050 0,050 0,025 0,185
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
Huile mii tone 151,235 125,578 97,226 72,493 62,041 x >
Păcură mii tone 0,400 0,350 0,300 0,250 0,225 x
S. Electrocentrale Oradea - S.A.
Achiziţii de combustibili
Achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili în principalele centrale termoelectrice şi termice Achiziţia, consumul şi stocurile de combustibili în principalele centrale termoelectrice şi termice - 15 noiembrie 2016-15 martie 2017
U.M. 15-30 noiembrie Decembrie 2016 Ianuarie 2017 Februarie 2017 1-15 martie 2017 Cumulat
Gaze mil. m3 7,700 23,800 26,700 24,800 10,800 93,800
mil. m3/zi 0,481 0,768 0,861 0,886 0,720 0,775
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 7,700 23,800 26,700 24,800 10,800 93,800
mil. m3/zi 0,481 0,768 0,861 0,886 0,720 0,775
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
S. VEOLIA ENERGIE Prahova - S.R.L.
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 10,962 27,174 32,971 23,047 9,990 104,144
mil. m3/zi 0,685 0,877 1,064 0,823 0,666 0,861
Păcură mii tone 1,000 0,000 0,000 0,000 0,000 1,000
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 10,962 27,174 32,971 23,047 9,990 104,144
mil. m3/zi 0,685 0,877 1,064 0,823 0,666 0,861
Păcură mii tone 0,000 0,000 2,000 1,000 0,000 3,000
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
Păcură mii tone 2,294 2,294 2,294 2,294 2,294 x
S. BIOENERGY Suceava - S.R.L.
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 1,000 3,000 3,000 2,000 1,000 10,000
mil. m3/zi 0,063 0,097 0,097 0,071 0,067 0,083
R.E.R. mii t.c.c. 5.000 10.000 10.000 10.000 5.000 40.000
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 1,000 3,000 3,000 2,000 1,000 10,000
mil. m3/zi 0,063 0,097 0,097 0,071 0,067 0,083
R.E.R. mii t.c.c. 3,685 9,901 9,901 8,942 4,951 37,380
Stoc de combustibili la sfârşitul perioadei
R.E.R. mii t.c.c. 3,315 3,414 3,513 4,571 4,620 x
S. ECOGEN ENERGY - S.A. Buzău
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 0,555 1,146 1,135 0,980 0,548 4,364
mil. m3/zi 0,035 0,037 0,037 0,035 0,037 0,036
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 0,555 1,146 1,135 0,980 0,548 4,364
mil. m3/zi 0,035 0,037 0,037 0,035 0,037 0,036
S. Enet - S.A. Focşani
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 1,869 4,109 4,600 3,683 1,627 15,888
mil. m3/zi 0,117 0,133 0,148 0,132 0,108 0,131
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 1,869 4,109 4,600 3,683 1,627 15,888
mil. m3/zi 0,117 0,133 0,148 0,132 0,108 0,131
S. OMV PETROM - S.A.
Achiziţii de combustibili
Gaze mil. m3 26,641 60,821 68,490 55,052 2,070 213,074
mil. m3/zi 1,665 1,962 2,209 1,966 0,138 1,761
Consum de combustibili
Gaze mil. m3 26,255 52,584 87,300 71,310 9,082 246,531
mil. m3/zi 1,641 1,696 2,816 2,547 0,605 2,037

Cantităţile de cărbune prevăzute în balanţa de combustibili pot fi apreciate ca fiind suficiente în cazul considerat, respectiv pentru estimarea unei creşteri, faţă de anul trecut, de până la 2,8% a consumului de energie electrică, a unei prognoze hidrologice rezervate, precum şi în condiţiile în care centralele termoelectrice, ce funcţionează pe lignit, vor fi aprovizionate cu cantităţi suplimentare, faţă de consumul aferent perioadei actuale. Pentru a realiza stocurile de lignit, prevăzute în prezentul program de iarnă, este necesar ca toate exploatările şi depozitele de cărbune aferente, inclusiv depozitul U.M.C. Roşia, din cadrul C.E. Oltenia, să fie funcţionale. 3. Prevederi privind variaţia stocului de apă

Volumul de apă şi energia echivalentă în marile lacuri ale hidrocentralelor Volumul de apă şi energia echivalentă în marile lacuri ale hidrocentralelor Prognoză 15 noiembrie 2016-15 martie 2017
U.M. Noiembrie 2016 Decembrie 2016 Ianuarie 2017 Februarie 2017 Martie 2017
Volum de apă în marile lacuri ale hidrocentralelor la sfârşitul lunii mil. m3 1.263 992 896 725 593
% 49,4 38,8 35,1 28,4 23,5
Energie echivalentă în marile lacuri ale hidrocentralelor la sfârşitul lunii mii MWh 1.568 1.271 1.166 953 733
% 50,3 40,8 37,4 30,6 23,5

Societatea Hidroelectrica - S.A. are obligaţia de a monitoriza permanent nivelul din principalele lacuri de acumulare, astfel încât valorile minimale ale volumului de apă prevăzute în tabelul anterior să fie realizate. De asemenea, în cazul unui deficit hidrologic accentuat sau dacă situaţia o va impune, Comandamentul energetic de iarnă, prevăzut la pct. 8, va realiza analize cu toţi factorii implicaţi şi se vor conveni măsurile necesare, în limitele prevederilor legale în vigoare, astfel încât să nu fie pusă în pericol funcţionarea sigură şi stabilă a Sistemului electroenergetic naţional. 4. Măsuri pentru derularea în bune condiţii a activităţilor Balanţele producţie-consum de energie electrică şi termică produsă în cogenerare, precum şi prevederile privind achiziţiile şi stocurile de combustibili şi apă reprezintă un scenariu orientativ şi el va putea suferi ajustări în funcţie de cerinţele de asigurare a securităţii în exploatare şi stabilităţii în funcţionare a Sistemului electroenergetic naţional, în concordanţă cu situaţiile care pot apărea. Faţă de anii precedenţi a crescut aportul energiei regenerabile la acoperirea curbei de sarcină, fapt ce determină o creştere a necesarului de putere de echilibrare a Sistemului electroenergetic naţional. Toţi producătorii de energie electrică dispecerizabili, împreună cu transportatorul şi distribuitorii de energie electrică, au obligaţia de a contribui la menţinerea siguranţei în exploatare a Sistemului electroenergetic naţional. În acest sens, potrivit prevederilor legale în vigoare, producătorii de energie au obligaţia: să oferteze public şi nediscriminatoriu pe piaţa concurenţială întreaga energie electrică disponibilă;

să oferteze nediscriminatoriu serviciile tehnologice de sistem;

să asigure serviciile tehnologice de sistem de care sunt responsabile prin contracte sau acte normative;

să menţină o rezervă de combustibil la un nivel suficient sau, după caz, o rezervă suficientă de apă, pentru îndeplinirea obligaţiilor de producţie şi furnizare continuă a energiei electrice.În vederea funcţionării şi realizării producţiilor de energie electrică şi termică produsă în cogenerare, prognozate în tabelele prevăzute la pct. 1.1 şi 1.2, producătorii de energie electrică vor lua măsuri pentru asigurarea unui flux continuu privind alimentarea cu combustibili. În situaţii excepţionale prevăzute de lege, pentru buna desfăşurare a activităţii şi a îmbunătăţirii fluxului de combustibili, operatorii economici pot accesa, potrivit legislaţiei în vigoare, combustibilii de la rezervele de stat. 5. Măsuri suplimentare de siguranţă şi securitate în funcţionare a Sistemului electroenergetic naţional În cazul situaţiilor speciale care pot apărea în reţelele electrice de transport şi distribuţie, cu ocazia manifestării unor fenomene meteorologice deosebite, Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri şi Ministerul Energiei vor contacta Transelectrica - S.A. şi, respectiv, distribuitorii de energie electrică Electrica, E-ON, ENEL şi CEZ, în vederea participării acestora la şedinţele organizate cu ocazia apariţiei situaţiilor de urgenţă şi a convocării comandamentelor specifice organizate la nivelul Guvernului sau al Ministerului Afacerilor Interne. În cazul în care volumele de gaze naturale necesare pentru acoperirea consumului producătorilor de energie electrică şi termică sunt afectate de incidente care intră în sfera situaţiilor de criză la nivel de urgenţă pe piaţa gazelor naturale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, se pot lua unele măsuri, pe perioadă limitată, pentru a menţine siguranţa şi securitatea în funcţionare atât a Sistemului electroenergetic naţional, cât şi a sistemului naţional de transport gaze naturale. Astfel, pentru menţinerea parametrilor tehnici de funcţionare a Sistemului naţional de transport gaze naturale şi asigurarea necesarului de consum casnic, pot fi dispuse limitări privind consumul de gaze naturale ale centralelor termoelectrice şi ale centralelor electrice de termoficare cu funcţionare pe gaze naturale, potrivit reglementărilor legale în vigoare. Producătorii de energie afectaţi de această măsură şi care au posibilitatea vor funcţiona cu combustibil alternativ, respectiv cu păcură, şi au obligaţia de a constitui stocurile necesare suplimentare induse de această funcţionare. Grupurile energetice care pot furniza servicii tehnologice de sistem suplimentare pentru perioada 3 ianuarie-15 februarie 2017, cu posibilitatea prelungirii până la 31 martie 2017, utilizând combustibil alternativ, respectiv păcură, precum şi cantităţile suplimentare de rezerve aferente se regăsesc în anexa nr. 1A. În acest sens, producătorii de energie electrică calificaţi pentru furnizarea acestor servicii tehnologice de sistem vor lua măsuri pentru asigurarea combustibililor necesari. 6. Finanţarea programului de iarnă Necesarul total de finanţare a programului de iarnă aferent perioadei 15 noiembrie 2016-15 martie 2017, pentru achiziţia de combustibili, se prezintă după cum urmează:

Operatori economici Surse proprii şi credite interne
mil. lei
Producători de energie electrică şi termică în cogenerare, operatori economici aflaţi sub autoritatea Ministerului Energiei* 1.886,1
Producători de energie electrică şi termică în cogenerare, unităţi din administrarea consiliilor judeţene şi/sau locale 436,1
TOTAL 2.322,2

* Inclusiv S. OMV PETROM - S.A. 7. Programele de reparaţii În vederea asigurării unei fiabilităţi superioare, îmbunătăţirea performanţelor tehnice ale echipamentelor şi reducerea consumurilor specifice, operatorii din sectorul energetic au finalizat pregătirile pentru trecerea vârfului de iarnă, prin realizarea programelor de reparaţii, cu lucrări corespunzătoare specificului de activitate. În cadrul lucrărilor de mentenanţă preventivă şi corectivă, programul de reparaţii cuprinde un ansamblu de activităţi tehnice şi organizatorice ce se execută în instalaţiile energetice şi componentele acestora, aflate în exploatare, în vederea menţinerii şi reabilitării capacităţilor, pentru a-şi îndeplini funcţia pentru care au fost proiectate, prin înlocuirea elementelor defecte sau uzate. Valoarea totală preliminată a lucrărilor de reparaţii executate în vederea trecerii vârfului de iarnă este de cca 257 mil.lei, conform tabelului următor:

Operatori economici Valoare preliminată - mil. lei -
Producători de energie electrică şi termică în cogenerare, operatori economici aflaţi sub autoritatea Ministerului Energiei* 195,4
Producători de energie electrică şi termică în cogenerare, entităţi economice din administrarea consiliilor judeţene şi/sau locale 61,8
TOTAL 257,2

* Inclusiv S. OMV PETROM - S.A. Programarea reparaţiilor va putea suferi unele modificări în raport cu cerinţa Dispeceratului Energetic Naţional privind acoperirea curbei de sarcină pe anumite perioade, precum şi din cauza unor întârzieri ce pot apărea ca urmare a constatării unor probleme suplimentare, cu ocazia demontării instalaţiilor. În acelaşi timp, transportatorul şi toţi distribuitorii de energie electrică au obligaţia de a lua măsurile ce se impun pentru prevenirea avariilor, precum şi remedierea acestora în cel mai scurt timp. 8. Urmărirea derulării programului de iarnă În vederea monitorizării Programului de iarnă, precum şi a activităţilor desfăşurate pentru asigurarea funcţionării sigure şi stabile a Sistemului electroenergetic naţional, ministrul energiei va emite, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, un ordin prin care va numi Comandamentul energetic de iarnă, condus de secretarul de stat coordonator al sectorului energiei electrice din cadrul Ministerului Energiei şi având ca înlocuitori pe directorul general al Direcţiei de specialitate din minister şi directorul Dispecerului Energetic Naţional. Comandamentul energetic de iarnă va avea în componenţă reprezentanţi din cadrul Ministerului Energiei, Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi operatorilor economici semnificativi din sectoarele energie, petrol şi gaze, participante la realizarea Programului de iarnă. De asemenea vor fi invitaţi reprezentanţi ai distribuitorilor de energie electrică şi gaze naturale. Comandamentul energetic de iarnă va monitoriza prevederile Programului de iarnă pentru perioada 15 noiembrie 2016-15 martie 2017 şi va propune sau dispune, după caz, măsuri, în situaţia neîndeplinirii acestora. Ministerul Energiei şi C.N.T.E.E. Transelectrica - S.A. vor prezenta Guvernului scurte informări asupra realizării programului sus-menţionat ori de câte ori situaţia o va impune. Pentru coordonarea acţiunilor Ministerului Energiei, Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi ale Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, precum şi pentru rezolvarea problemelor ce nu pot fi soluţionate în cadrul Comandamentului energetic de iarnă, ministrul energiei va numi, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin, un Comitet interministerial pentru monitorizarea activităţii Comandamentului energetic de iarnă, în a cărui componenţă vor fi numiţi secretarii de stat din cadrul Ministerului Energiei, Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi al Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri cu atribuţii în urmărirea funcţionării operatorilor economici pe perioada de iarnă. La şedinţa Comitetului interministerial de monitorizare a activităţii Comandamentului energetic de iarnă vor fi invitaţi preşedinţii Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, precum şi reprezentanţi ai altor instituţii implicate. ANEXA Nr. 1A SERVICII TEHNOLOGICE DE SISTEM SUPLIMENTARE pentru perioada 3 ianuarie-15 februarie 2017, cu posibilitatea prelungirii până la 31 martie 2017 Capacitatea lunară corespunzătoare serviciului tehnologic de sistem rezervă terţiară lentă cu funcţionare pe combustibil alternativ, respectiv pe păcură

Producător, unităţi dispecerizabile cu funcţionare mixtă (gaze + păcură) Putere [MW] Cantitate [hMW]
ianuarie 2017 februarie 2017 TOTAL
S. Electrocentrale Galaţi - S.A. C.E.T. Galaţi 70 48.720 25.200 73.920
S. Electrocentrale Bucureşti - S.A. 70 48.720 25.200 73.920
S. Veolia Energie Prahova - S.R.L. C.E.T. Brazi 60 41.760 21.600 63.360
TOTAL GENERAL 200 139.200 72.000 211.200

ANEXA Nr. 2LISTA autorităţilor administraţiei publice care vor aduce la îndeplinire Programul de iarnă în domeniul energetic pentru asigurarea funcţionării în condiţii de siguranţă şi stabilitate a Sistemului electroenergetic naţional în perioada 15 noiembrie 2016-15 martie 2017 • Ministerul Energiei • Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice • Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri • Consiliile locale şi/sau judeţene implicate



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 844/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 844 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 844/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu