HOTARARE Nr.
834 din 22 iulie 2009
privind modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de
aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie
publica din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari
publice si a contractelor de concesiune de servicii
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 515 din 27 iulie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr.
925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la
atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 625 din
20 iulie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1. La articolul 2,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul
cuprins:
„(4) Autoritatea contractantă este responsabilă pentru
modul de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru, cu
respectarea tuturor dispoziţiilor legale aplicabile."
2. La articolul 3,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3. - (1) In aplicarea prezentelor norme,
autoritatea contractantă, prin compartimentul intern specializat în atribuirea
contractelor de achiziţie publică, organizat conform art. 3041 din
ordonanţa de urgenţă, are următoarele atribuţii principale:
a) elaborarea şi, după caz, actualizarea, pe baza
necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale autorităţii
contractante, a unui program anual al achiziţiilor publice, ca instrument
managerial pe baza căruia se planifică procesul de achiziţie;
b) elaborarea sau, după caz, coordonarea activităţii de
elaborare a documentaţiei de atribuire sau, în cazul organizării unui concurs
de soluţii, a documentaţiei de concurs;
c) îndeplinirea obligaţiilor referitoare la
publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de ordonanţa de urgenţă;
d) aplicarea şi finalizarea procedurilor de atribuire;
e) constituirea şi păstrarea dosarului achiziţiei
publice."
3. La articolul 3,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul
cuprins:
„(4) Ofertantului câştigător nu i se poate impune să
suporte taxe, comisioane sau onorarii de orice fel pentru plata consultantului
care prestează serviciile respective."
4. La articolul 6, alineatele (1) şi (2) se modifică
şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) Autoritatea contractantă are dreptul de
a iniţia aplicarea procedurii de atribuire numai după ce a fost elaborată
documentaţia de atribuire sau, după caz, documentaţia de concurs.
(2) Perioada de valabilitate a ofertelor, prevăzută în
anunţul/invitaţia de participare şi în documentaţia de atribuire, trebuie să
fie stabilită astfel încât să se întindă până la momentul încheierii
contractului/acordului-cadru. Atunci când stabileşte perioada de valabilitate a
ofertelor, autoritatea contractantă va lua în considerare estimările privind
perioada necesară pentru analiza şi evaluarea ofertelor, perioada necesară
pentru verificările legate de aceste activităţi, precum şi perioada legală
prevăzută pentru rezolvarea eventualelor contestaţii. Fără a afecta prevederile
art. 93 alin. (3) şi asumându-şi implicaţiile prevederilor art. 97 alin. (4)
lit. b), autoritatea contractantă are obligaţia de a solicita prelungirea
valabilităţii ofertelor, precum şi, după caz, a garanţiei de participare, în
situaţii excepţionale care impun o astfel de prelungire."
5. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 9. -In sensul prevederilor art. 8 alin. (1), se
prezumă că cerinţele minime de calificare sunt disproporţionate în raport cu
natura şi complexitatea contractului de achiziţie publică ce urmează să fie
atribuit, dacă se impune îndeplinirea unor condiţii cum ar fi:
a) suma valorilor/cantităţilor de produse furnizate,
servicii prestate şi lucrări executate, incluse în contractul/contractele
prezentat/prezentate de către operatorul economic ca dovadă a experienţei lui
similare, să fie mai mare decât valoarea/cantitatea de produse/servicii/lucrări
ce vor fi furnizate/presate/executate în baza contractului care urmează să fie
atribuit;
b) valoarea cifrei de afaceri a operatorului economic
să fie mai mare decât valoarea estimată a contractului, multiplicată cu 2;
c) demonstrarea unui nivel minim al indicatorului
financiar «lichiditate generală» în cazul atribuirii unui contract cu durata de
îndeplinire mai mică de 3 luni sau în cazul atribuirii unui contract cu
executare succesivă, având o durată mai mare de 3 luni, dar pentru care plăţile
aferente prestaţiilor urmează să se efectueze ia intervale mai mici de 60 de
zile de la data efectuării acestora;
d) nivelul indicatorului financiar «lichiditate
generală» să depăşească cota de 100%, în cazul atribuirii unui contract care nu
se încadrează în categoria celor prevăzute la lit. c);
e) demonstrarea unui nivel minim al indicatorului
financiar «solvabilitate» în cazul în care operatorul economic a prezentat
documente din care să rezulte că nu se află în niciuna dintre situaţiile
prevăzute la art. 181 lit. a) sau b) din ordonanţa de urgenţă."
6. La articolul 11,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu
următorul cuprins:
„(21) In sensul prevederilor alin. (2), se
consideră inclus în categoria mijloacelor edificatoare orice site oficial al
unei instituţii publice sau al unei alte entităţi abilitate prin lege în acest
scop, în măsura în care sursa de date respectivă conţine informaţii
actualizate."
7. La articolul 11,
alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Pentru demonstrarea îndeplinirii criteriilor de
calificare prevăzute la art. 176 din ordonanţa de urgenţă, ofertantul are
dreptul de a prezenta iniţial doar o declaraţie pe propria răspundere, semnată
de reprezentantul său legal, prin care confirmă că îndeplineşte cerinţele de
calificare astfel cum au fost solicitate în documentaţia de atribuire.
Declaraţia va fi însoţită de o anexă în care ofertantul trebuie să menţioneze
succint, dar precis, modul concret de îndeplinire a respectivelor cerinţe -
inclusiv, dacă au fost solicitate, diverse valori, cantităţi sau altele
asemenea."
8. La articolul 11, după alineatul (4) se introduc
trei noi alineate, alineatele (5), (6) şi (7), cu următorul cuprins:
„(5) In cazul în care uzează de dreptul prevăzut la
alin. (4), ofertantul are obligaţia de a prezenta/completa
certificatele/documentele edificatoare care probează/confirmă îndeplinirea
cerinţelor de calificare, atunci când primeşte din partea autorităţii
contractante o solicitare în acest sens, în termenul prevăzut în respectiva
solicitare. Acest termen nu poate fi mai mic de 3 zile lucrătoare.
(6) Autoritatea contractantă trebuie să se asigure că
ofertantul a cărui ofertă este declarată câştigătoare a prezentat, nu mai
târziu de încheierea raportului procedurii de atribuire,
certificatele/documentele prevăzute la alin. (5), acestea fiind incluse în
dosarul achiziţiei publice. Dosarul achiziţiei publice trebuie să includă şi
certificate/documente ale altor ofertanţi numai dacă, în cadrul procesului de
evaluare, au fost adoptate decizii de respingere a respectivelor oferte care
s-au bazat pe informaţiile din respectivele certificate/documente.
(7) Autoritatea contractantă nu are dreptul de a
impune îndeplinirea unor criterii de calificare pentru eventualii
subcontractanţi, dar resursele materiale şi umane ale subcontractanţilor
declaraţi se iau în considerare pentru partea lor de implicare în contractul care
urmează să fie îndeplinit, dacă sunt prezentate documente relevante în acest
sens."
9. După articolul 11
se introduce un nou articol, articolul 111, cu următorul cuprins:
„Art. 111. - (1) In cazul în care, în conformitate cu
prevederile art. 186 şi 190 din ordonanţa de urgenţă, ofertantul/candidatul îşi
demonstrează situaţia economică şi financiară ori capacitatea tehnică şi/sau
profesională prin prezentarea unui angajament de susţinere din partea unui
terţ, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare această
susţinere pentru verificarea îndeplinirii cerinţelor minime impuse în cadrul
documentaţiei de atribuire.
(2) Pentru a fi luată în considerare susţinerea
acordată, angajamentul ferm prevăzut la art. 186 alin. (2) şi la art. 190 alin.
(2) din ordonanţa de urgenţă trebuie să reprezinte un instrument juridic care
să asigure dreptul autorităţii contractante de a solicita, în mod legitim,
îndeplinirea anumitor obligaţii de către persoana susţinătoare.
(3) In cazul în care susţinerea terţului se referă la
asigurarea unor resurse care pot fi puse efectiv la dispoziţia ofertantului -
fonduri financiare, utilaje, echipamente, personal -, angajamentul ferm
prezentat de ofertant/candidat trebuie să prevadă care sunt resursele
respective şi să evidenţieze faptul că disponibilizarea acestora se va realiza
necondiţionat, în funcţie de necesităţile care apar pe parcursul îndeplinirii
contractului în cauză.
(4) In cazul în care susţinerea terţului vizează
îndeplinirea unor cerinţe minime de calificare cum ar fi experienţa similară
reflectată prin prezentarea unor liste de produse/servicii/lucrări
furnizate/prestate/executate într-o perioadă anterioară sau îndeplinirea unui
nivel minim al cifrei de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului
de achiziţie publică, angajamentul ferm prezentat de ofertant/candidat trebuie
să garanteze autorităţii contractante faptul că, în cazul în care contractantul
întâmpină dificultăţi pe parcursul derulării contractului, persoana
susţinătoare se obligă să asigure îndeplinirea completă şi reglementară a
obligaţiilor contractuale prin implicarea sa directă.
(5) In situaţiile prevăzute la alin. (3)-(4),
susţinătorul răspunde pentru prejudiciile cauzate autorităţii contractante ca
urmare a nerespectării obligaţiilor prevăzute în angajament, aceasta din urmă
având posibilitatea de acţiune directă împotriva susţinătorului.
(6) Angajamentul ferm prezentat de ofertantul
câştigător face parte integrantă din contractul de achiziţie publică."
10. La articolul 12,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 12. - (1) In prima etapă a licitaţiei restrânse,
a dialogului competitiv, precum şi a negocierii cu publicarea prealabilă a unui
anunţ de participare, autoritatea contractantă are obligaţia de a utiliza
pentru selecţia/preselecţia candidaţilor numai criteriile prevăzute în anunţul
de participare."
11. La articolul 12,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul
cuprins:
„(4) Prevederile art. 11 alin. (4), (5) şi (6) nu sunt
aplicabile în cazul etapei de selecţie/preselecţie a candidaţilor participanţi
la procedura de licitaţie restrânsă, dialog competitiv sau negociere."
12. La articolul
15, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Autoritatea contractantă nu are dreptul
de a utiliza criteriile de calificare şi selecţie prevăzute la art. 176 din
ordonanţa de urgenţă ca factori de evaluare a ofertelor."
13. La articolul 15,
după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul
cuprins:
„(5) In cazul în care, în cadrul unei proceduri,
contractul este împărţit pe loturi, criteriul de atribuire utilizat, dacă este
cazul, trebuie să fie acelaşi pentru toate loturile respective."
14. La articolul
22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - (1) După data de 31 decembrie 2006,
autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare anunţurile
de intenţie, de participare şi de atribuire, inclusiv pe cele de tip erată la
respectivele anunţuri, către operatorul SEAP."
15. Articolul 26 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 26. - (1) Anunţurile transmise ulterior
remedierii erorilor/omisiunilor constatate conform prevederilor art. 25 sunt
considerate anunţuri noi şi fac obiectul tuturor regulilor de transmitere şi
verificare prevăzute în prezenta secţiune.
(2) In cazul în care, după publicarea unui anunţ,
intervin anumite modificări faţă de informaţiile deja publicate, autoritatea
contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare un anunţ de tip erată
la anunţul iniţial, în condiţiile prevăzute de Regulamentul Comisiei Europene
nr. 1.564/2005, care stabileşte formatul standard al anunţurilor publicitare în
cadrul procedurilor de atribuire prevăzute în directivele nr. 17/2004/CE şi
18/2004/CE."
16. Articolele 29 şi
30 se abrogă.
17. La articolul 31, alineatele (2) şi (3) se
abrogă.
18. La articolul 33, alineatele (1), (3), (4) şi (5)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 33. - (1) Autoritatea contractantă are obligaţia
de a deschide ofertele şi, după caz, alte documente prezentate de participanţi,
la data, ora şi în locul indicate în anunţul de participare. In cazul în care
devine necesară prelungirea termenului de depunere a ofertelor, autoritatea
contractantă are obligaţia de a preciza această modificare printr-o erată la
anunţul de participare, care trebuie însă publicată cu cel puţin 3 zile înainte
de data anunţată iniţial pentru deschiderea ofertelor.
........................................................................................................................................................................ ........................................
(3) In cadrul şedinţei de deschidere nu este permisă
respingerea niciunei oferte, cu excepţia celor care se încadrează într-una
dintre următoarele situaţii:
a) au fost depuse după data şi ora-limită de depunere
sau la o altă adresă decât cele stabilite în anunţul de participare;
b) nu sunt însoţite de garanţia de participare, în
cuantumul, forma şi având perioada de valabilitate solicitate în documentaţia
de atribuire.
(4) Şedinţa de deschidere se finalizează printr-un
proces-verbal semnat de membrii comisiei de evaluare şi de reprezentanţi ai
operatorilor economici prezenţi la şedinţă, în care se consemnează modul de
desfăşurare a şedinţei respective, aspectele formale constatate la deschiderea
ofertelor, elementele principale ale fiecărei oferte, consemnându-se totodată
lista documentelor depuse de fiecare operator economic în parte. Autoritatea
contractantă are obligaţia de a transmite un exemplar al procesului-verbal
tuturor operatorilor economici participanţi la procedura de atribuire, în cel
mult o zi lucrătoare de la deschidere, indiferent dacă aceştia au fost sau nu
prezenţi la şedinţa respectivă.
(5) Prevederile alin. (4) nu sunt aplicabile în cazul
prevăzut la art. 216 din ordonanţa de urgenţă, trasabilitatea acţiunilor fiind
asigurată implicit de SEAP."
19. La articolul 36
alineatul (1), litera b) se modificaşi va avea următorul cuprins:
,,b) a fost depusă de un ofertant care nu îndeplineşte
una sau mai multe dintre cerinţele de calificare stabilite în documentaţia de
atribuire sau nu a prezentat, conform prevederilor art. 11 alin. (4)-(5),
documente relevante în acest sens;".
20. La articolul 36
alineatul (1), litera b1) se abrogă.
21. La articolul 36 alineatul (1), litera e) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,e) preţul, fără TVA, inclus în propunerea financiară
depăşeşte valoarea estimată comunicată prin anunţul/invitaţia de participare şi
nu există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru
îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv;".
22. La articolul 36
alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera e1),
cu următorul cuprins:
,,e1) preţul, fără TVA, inclus în propunerea
financiară depăşeşte valoarea estimată comunicată prin anunţul/invitaţia de
participare şi, deşi există posibilitatea disponibilizării de fonduri
suplimentare pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv,
se constată existenţa a cel puţin uneia dintre următoarele situaţii:
- preţul este cu mai mult de 10% mai mare decât
valoarea estimată prevăzută în anunţul/invitaţia de participare;
- încheierea contractului la preţul respectiv ar conduce
la eludarea aplicării acelor prevederi ale ordonanţei de urgenţă care instituie
obligaţii ale autorităţii contractante în raport cu anumite praguri
valorice;".
23. La articolul 36
alineatul (1), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,f) în urma verificărilor prevăzute la art. 202 şi 203
din ordonanţa de urgenţă se constată că oferta are un preţ neobişnuit de scăzut
pentru ceea ce urmează a fi furnizat/prestat/executat, astfel încât nu se poate
asigura îndeplinirea contractului la parametrii cantitativi şi calitativi
solicitaţi prin caietul de sarcini."
24. La articolul
36, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Oferta este considerată neconformă în următoarele
situaţii:
a) nu satisface în mod corespunzător cerinţele
caietului de sarcini;
b) conţine propuneri de modificare a clauzelor
contractuale pe care le-a stabilit autoritatea contractantă în cadrul
documentaţiei de atribuire, care sunt în mod evident dezavantajoase pentru
aceasta din urmă, iar ofertantul, deşi a fost informat cu privire la respectiva
situaţie, nu acceptă renunţarea la clauzele respective;
c) conţine în cadrul propunerii financiare preţuri care
nu sunt rezultatul liberei concurenţe şi care nu pot fi justificate;
d) în cadrul unei proceduri de atribuire pentru care
s-a prevăzut defalcarea pe loturi, oferta este prezentată fără a se realiza
distincţia pe loturile ofertate, din acest motiv devenind imposibilă aplicarea
criteriului de atribuire pentru fiecare lot în parte."
25. Articolul 361 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„Art. 361 - (1) In sensul prevederilor art.
202 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, o ofertă prezintă un preţ aparent
neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau
prestat atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 85% din
valoarea estimată a contractului respectiv sau, în cazul în care în procedura
de atribuire sunt cel puţin 5 oferte care nu se află în situaţiile prevăzute la
art. 36 alin. (1) lit. a)-e) şi alin. (2), atunci când preţul ofertat
reprezintă mai puţin de 85% din media aritmetică a ofertelor respective.
(2) In cazul în care, pe parcursul evaluării, se
constată existenţa unei oferte cu preţ aparent neobişnuit de scăzut în sensul
prevederilor alin. (1), autoritatea contractantă are obligaţia de a efectua
verificări detaliate în legătură cu aspectele prevăzute la art. 202 alin. (2)
din ordonanţa de urgenţă.
(3) In scopul efectuării verificărilor prevăzute la
alin. (2), autoritatea contractantă va solicita ofertantului inclusiv documente
privind, după caz, preţurile la furnizori, situaţia stocurilor de materii prime
şi materiale, modul de organizare şi metodele utilizate în cadrul procesului de
lucru, nivelul de salarizare a forţei de muncă, performanţele şi costurile
implicate de anumite utilaje sau echipamente de lucru.
(4) In cazul în care ofertantul nu prezintă
informaţiile solicitate sau aceste informaţii nu pot justifica preţul aparent
neobişnuit de scăzut, oferta intră sub incidenţa prevederilor art. 36 alin. (1)
lit. f)."
26. La articolul 38,
alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) In cazul organizării etapei finale de licitaţie
electronică, clasamentul final se stabileşte luând în considerare şi rezultatul
obţinut în procesul repetitiv de ofertare derulat în cadrul etapei respective.
Refuzul unui operator economic de a se înregistra în SEAP în scopul
participării la etapa finală de licitaţie electronică este asimilat cu
retragerea ofertei, în acest caz fiind aplicabile prevederile art. 87 alin. (1)
lit. a)."
27. Articolul 39 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 39. - (1) După ce a finalizat evaluarea
ofertelor, comisia de evaluare are obligaţia de a elabora, în conformitate cu
prevederile art. 213 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, un raport al
procedurii de atribuire, care se aprobă de către conducătorul autorităţii
contractante sau de persoana desemnată în acest scop.
(2) Conducătorul autorităţii contractante sau persoana
desemnată în acest scop are obligaţia de lua măsurile necesare pentru
informarea tuturor ofertanţilor în legătură cu rezultatul aplicării procedurii
de atribuire, conform prevederilor art. 206-208 din ordonanţa de urgenţă."
28. La articolul
43, alineatul (1) se abrogă.
29. La articolul 43, alineatele (2) şi (3) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) După ce a finalizat selecţia candidaţilor, comisia
de evaluare are obligaţia de a elabora un raport intermediar, care se aprobă de
către conducătorul autorităţii contractante sau de persoana desemnată în acest
scop.
(3) Conducătorul autorităţii contractante sau persoana
desemnată în acest scop are obligaţia de lua măsurile necesare pentru
informarea tuturor candidaţilor cu privire la rezultatul selecţiei, conform
prevederilor art. 206-208 din ordonanţa de urgenţă."
30. La articolul 48,
alineatul (1) se abrogă.
31. La articolul 48, alineatele (2) şi (3) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) După ce a finalizat preselecţia candidaţilor,
comisia de evaluare are obligaţia de a elabora un raport intermediar, care se
aprobă de către conducătorul autorităţii contractante sau de persoana desemnată
în acest scop.
(3) Conducătorul autorităţii contractante sau persoana
desemnată în acest scop are obligaţia de a lua măsurile necesare pentru
informarea tuturor candidaţilor cu privire la rezultatul preselecţiei, conform
prevederilor art. 206-208 din ordonanţa de urgenţă."
32. Articolul 50 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 50. - (1) Autoritatea contractantă are dreptul de
a derula dialogul şi în runde intermediare, care au ca scop reducerea succesivă
a numărului de soluţii discutate, dacă sunt îndeplinite în mod cumulativ
următoarele condiţii:
a) această posibilitate a fost prevăzută în
documentaţia descriptivă;
b) numărul participanţilor la dialog este suficient de
mare, astfel încât o astfel de reducere să nu afecteze concurenţa reală.
(2) In sensul prevederilor alin. (1), autoritatea
contractantă are dreptul de a organiza, după ce în urma dialogului cu fiecare
dintre participanţi au fost clarificate o parte dintre aspectele prevăzute la
art. 49 alin. (1), runde intermediare în care participanţii la dialog urmează
să prezinte propuneri tehnice şi/sau financiare parţiale.
(3) Autoritatea contractantă are obligaţia de a anunţa
toţi participanţii la dialog cu privire la modalitatea de desfăşurare a rundei
intermediare, precum şi la factorii de evaluare aplicabili şi la modul concret
de aplicare a acestora pentru reducerea numărului de participanţi.
(4) După finalizarea unei runde intermediare de reducere
a numărului de participanţi la dialog, comisia de evaluare are obligaţia de a
elabora un nou raport intermediar, care se aprobă de către conducătorul
autorităţii contractante sau de persoana desemnată în acest scop.
(5) Conducătorul autorităţii contractante sau persoana
desemnată în acest scop are obligaţia de a lua măsurile necesare pentru
informarea tuturor participanţilor la dialog cu privire la rezultatul rundei
intermediare, conform prevederilor art. 206-208 din ordonanţa de urgenţă.
(6) Următoarea runda de dialog se derulează numai cu
participanţii rămaşi în competiţie după finalizarea rundei intermediare
organizate anterior. Participanţii rămaşi în competiţie, odată admişi ca urmare
a organizării unei runde intermediare, nu au dreptul ca, în cadrul rundelor
următoare sau atunci când depun oferta finală, să modifice angajamentele
asumate prin propunerile tehnice şi/sau financiare parţiale pe care le-au
prezentat, decât în sensul îmbunătăţirii acestora."
33. La articolul 52,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Prevederile art. 31-39 se aplică în mod
corespunzător."
34. După articolul
53 se introduc două noi articole, articolele 531 şi 532,
cu următorul cuprins:
„Art. 531. - In perioada cuprinsă între data
publicării anunţului de participare şi data-limită de depunere a
candidaturilor, autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura oricărui
operator economic posibilitatea de a obţine informaţii complete cu privire la
condiţiile de participare la procedura de atribuire.
Art. 532. - (1) După ce s-a finalizat
preselecţia candidaţilor, comisia de evaluare are obligaţia de a elabora un
raport intermediar, care se aprobă de către conducătorul autorităţii
contractante sau de persoana desemnată în acest scop.
(2) Conducătorul autorităţii contractante sau persoana
desemnată în acest scop are obligaţia de a lua măsurile necesare pentru
informarea tuturor candidaţilor cu privire la rezultatul preselecţiei, conform
prevederilor art. 206-208 din ordonanţa de urgenţă."
35. Articolul 54 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 54. - (1) Autoritatea contractantă are obligaţia
de a organiza, în cadrul etapei a doua a procedurii de atribuire, întâlniri cu
fiecare candidat preselectatîn parte, în cadrul cărora se desfăşoară negocieri
cu privire la propunerea tehnică şi la cea financiară.
(2) Fiecare participant la etapa de negocieri are
obligaţia de a prezenta, în funcţie de necesităţile, obiectivele şi
constrângerile autorităţii contractante, astfel cum au fost acestea evidenţiate
în documentaţia descriptivă, o propunere de ofertă preliminară, care va
constitui punctul de pornire al negocierilor.
(3) Scopul negocierilor este de îmbunătăţire a ofertei
preliminare şi de adaptare a acesteia la condiţiile concrete în care se va
derula viitorul contract. La sfârşitul fiecărei întâlniri comisia are obligaţia
consemnării problemelor discutate şi a aspectelor convenite într-un
proces-verbal de şedinţă, care se semnează de către toţi participanţii la
negocieri."
36. Articolul 56 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 56. - (1) Negocierile se derulează până în
momentul în care fiecare participant la negocieri declară că oferta preliminară
pe care a prezentat-o nu mai poate fi îmbunătăţită, fapt care se consemnează
explicit în procesul-verbal de şedinţă.
(2) In cazul în care, pe parcursul negocierilor,
comisia constată că nu se înregistrează îmbunătăţiri substanţiale ale ofertei
preliminare faţă de întâlnirile/rundele anterioare, aceasta are dreptul de a
stabili o întâlnire finală, cu fiecare participant în parte. In cadrul acestei
întâlniri fiecare participant are obligaţia de a prezenta elementele finale ale
propunerii sale tehnice şi financiare, pentru care urmează să se aplice
criteriul de atribuire."
37. La articolul 62,
alineatele (2) şi (3) se abrogă.
38. La articolul 65, după litera f) se introduce o
nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:
,,g) nu are dreptul de a atribui contracte subsecvente
a căror valoare cumulată este mai mare decât o valoare a cărei depăşire ar
conduce la eludarea aplicării acelor prevederi ale ordonanţei de urgenţă care
instituie obligaţii ale autorităţii contractante în raport cu anumite praguri
valorice."
39. La articolul 67
alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,a) să nu încheie cu alt operator economic, pe durata
acordului-cadru, un contract având ca obiect achiziţionarea
produselor/serviciilor/lucrărilor care fac obiectul acordului-cadru respectiv,
cu excepţia următoarelor cazuri:
- operatorul/operatorii economici semnatar/semnatari
ai acordului nu mai are/au capacitatea de a răspunde solicitărilor autorităţii
contractante; sau
- autoritatea contractantă se află în situaţia
prevăzută la art. 65 lit. g), în acest din urmă caz fără a aduce atingere
regulilor de estimare a valorii contractului de achiziţie publică;".
40. La articolul 69,
alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(5) Operatorii economici au dreptul ca în procesul de
reofertare să modifice elementele/condiţiile care fac obiectul reluării
competiţiei numai în sensul îmbunătăţirii acestora şi fără să afecteze
elementele/condiţiile stabilite ca fiind neschimbabile conform prevederilor
art. 68 alin. (2) lit. a). In cazul în care a fost prevăzută posibilitatea de ajustare
a preţului, îmbunătăţirea acestui element se raportează la valoarea actualizată
care se obţine în urma aplicării coeficienţilor de ajustare."
41. La articolul 70, alineatul (2) se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„(2) In cazul în care operatorul economic căruia
autoritatea contractantă îi transmite o solicitare pentru încheierea unui
contract subsecvent nu are capacitatea de a răspunde acestei solicitări din
propria sa culpă, autoritatea contractantă are dreptul de a iniţia o nouă
procedură de atribuire pentru achiziţionarea întregii cantităţi necesare, numai
în cazul în care:
a) acordul-cadru este încheiat doar cu operatorul
economic respectiv; sau
b) deşi acordul-cadru este încheiat şi cu alţi
operatori economici, nici aceştia, la rândul lor, nu au capacitatea de a
răspunde solicitării respective."
42. La articolul 71, alineatele (1) şi (2) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 71. - (1) Autoritatea contractantă are obligaţia
de a desemna, pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică, persoanele
responsabile pentru evaluarea ofertelor, care se constituie într-o comisie de
evaluare.
(2) Comisia de evaluare trebuie să includă specialişti
în domeniul obiectului contractului care urmează să fie atribuit şi se
nominalizează din cadrul compartimentului intern specializat prevăzut la art. 3
alin. (1). In comisia de evaluare pot fi nominalizaţi şi membri aparţinând
altor compartimente ale autorităţii contractante sau, în cazul în care
beneficiarul final al contractului este o altă autoritate contractantă, din
cadrul respectivei autorităţi contractante."
43. La articolul 72, alineatul (1) se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„Art. 72. - (1) Autoritatea contractantă va numi o
persoană responsabilă cu aplicarea procedurii de atribuire, persoană care
devine, totodată, şi preşedinte al comisiei de evaluare. Preşedintele poate fi
membru în cadrul comisiei de evaluare sau rolul său poate fi limitat numai la
aspectele de organizare şi reprezentare, în acest din urmă caz neavând drept de
vot. In orice situaţie, preşedintele comisiei de evaluare semnează raportul
procedurii de atribuire."
44. La articolul 73, alineatele (1), (2), (4) şi (5)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 73. - (1) Autoritatea contractantă are dreptul de
a decide, cu scopul de a sprijini activităţile de evaluare, desemnarea pe lângă
comisia de evaluare a unor specialişti externi, numiţi experţi cooptaţi. Experţii
cooptaţi pot fi desemnaţi încă de la începutul procesului de evaluare sau pe
parcursul acestui proces, în funcţie de problemele care ar putea impune
expertiza acestora.
(2) Decizia de desemnare a experţilor cooptaţi trebuie
să precizeze atribuţiile şi responsabilităţile specifice ale acestora şi să
justifice necesitatea participării lor la procesul de evaluare.
........................................................................................................................................................................ ........................................
(4) Numai membrii comisiei de evaluare au drept de vot.
(5) Experţii cooptaţi nu au drept de vot, însă au
obligaţia de a elabora un raport de specialitate cu privire la aspectele
tehnice, financiare sau juridice asupra cărora, pe baza expertizei pe care o
deţin, îşi exprimă punctul de vedere."
45. La articolul 76,
alineatele (1), (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 76. - (1) Modul de lucru al comisiei de evaluare
este stabilit de comun acord între membrii acesteia, urmând a se avea în vedere
calendarul estimativ de aplicare a procedurii şi perioada solicitată pentru
valabilitatea ofertelor.
(2) Membrii comisiei de evaluare au dreptul de a
analiza şi evalua documentele depuse de ofertanţi/candidaţi individual şi/sau
în şedinţe comune, însă orice decizie a comisiei de evaluare trebuie să
întrunească votul a cel puţin 2/3 dintre membrii săi. Comisia de evaluare are
obligaţia să întocmească înscrisuri prin care se formalizează deciziile
adoptate în cadrul procesului de evaluare.
........................................................................................................................................................................ ........................................
(4) In cazul în care se ajunge în situaţia ca
prevederile alin. (2) să nu fie respectate datorită unor eventuale divergenţe
de păreri între membrii comisiei de evaluare, conducătorul autorităţii
contractante sau, după caz, preşedintele comisiei va solicita reanalizarea
punctelor de divergenţă, în scopul finalizării în timp util a etapei de evaluare
a ofertelor şi de stabilire a ofertei câştigătoare. In cazul în care comisia de
evaluare nu ajunge la un acord, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii
membrilor săi."
46. Articolul 77 se
abrogă.
47. La articolul 79, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) In cazul în care ofertantul modifică prin
răspunsurile pe care le prezintă conţinutul propunerii tehnice, oferta sa va fi
considerată neconformă. Modificări ale propunerii tehnice se acceptă în măsura
în care acestea:
a) pot fi încadrate în categoria viciilor de formă sau
erorilor aritmetice; sau
b) reprezintă corectări ale unor abateri tehnice
minore, iar o eventuală modificare a preţului, indusă de aceste corectări, nu
ar fi condus la modificarea clasamentului ofertanţilor participanţi la
procedura de atribuire; prevederile art. 79 alin. (3) rămân aplicabile."
48. La articolul 80,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 80. - (1) Comisia de evaluare are dreptul de a
corecta erorile aritmetice sau viciile de formă numai cu acceptul ofertantului.
In cazul în care ofertantul nu acceptă corecţia acestor erori/vicii, oferta sa
va fi considerată neconformă."
49. La articolul 80,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Viciile de formă reprezintă acele erori sau
omisiuni din cadrul unui document a căror corectare/completare este susţinută
în mod neechivoc de sensul şi de conţinutul altor informaţii existente iniţial
în alte documente prezentate de ofertant sau a căror corectare/completare are
rol de clarificare sau de confirmare, nefiind susceptibile de a produce un
avantaj incorect în raport cu ceilalţi participanţi la procedura de
atribuire."
50. La articolul 82,
alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) In cazul în care, atribuirea contractului de
achiziţie publică se face pe baza criteriului «preţul cel mai scăzut»,
evaluarea ofertelor se realizează prin compararea preţurilor fiecărei oferte
admisibile în parte şi prin întocmirea, în ordine crescătoare a preţurilor
respective, a clasamentului pe baza căruia se stabileşte oferta
câştigătoare."
51. La articolul 82,
după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul
cuprins:
„(5) Indiferent de criteriul aplicat pentru atribuirea
contractului, compararea preţurilor prevăzute în propunerile financiare ale
ofertanţilor se realizează la valoarea fără TVA."
52. La articolul 85,
litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) perioada de valabilitate a garanţiei de
participare, care va fi cel puţin egală cu perioada minimă de valabilitate a
ofertei, astfel cum a fost solicitată prin documentaţia de atribuire."
53. Articolul 86 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 86. - (1) Garanţia de participare se constituie
prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis în condiţiile
legii de o societate bancară ori de o societate de asigurări, care se prezintă
în original, în cuantumul şi pentru perioada prevăzută în documentaţia de
atribuire.
(2) Garanţia trebuie să fie irevocabilă.
(3) Instrumentul de garantare trebuie să prevadă dacă
plata garanţiei se va executa:
a) condiţionat, respectiv după constatarea culpei
persoanei garantate, în conformitate cu contractul garantat; sau
b) necondiţionat, respectiv la prima cerere a
beneficiarului, pe baza declaraţiei acestuia cu privire la culpa persoanei
garantate.
(4) Autoritatea contractantă nu are dreptul:
a) de a impune sau de a interzice prezentarea unui
instrument de garantare emis de către o anumită societate bancară ori societate
de asigurări, nominalizată în mod expres în documentaţia de atribuire;
b) de a limita posibilitatea de prezentare a
instrumentelor de garantare numai la cele care sunt emise de către societăţi
bancare sau numai la cele care sunt emise de către societăţi de asigurări;
c) de a impune sau de a interzice prezentarea
scrisorilor de garanţie în oricare dintre formele prevăzute la alin. (3) lit.
a)-b) ori de a acorda, în cadrul procesului de evaluare, un punctaj suplimentar
uneia dintre formele de constituire a garanţiei.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi numai
dacă în documentaţia de atribuire este prevăzută această posibilitate, garanţia
de participare se poate constitui şi prin depunerea la casieria autorităţii
contractante:
a) a unui ordin de plată sau a unei file cec, cu
condiţia confirmării acestora de către bancă până la data deschiderii
ofertelor;
b) a unei sume în numerar, în cazul în care valoarea
garanţiei de participare este redusă ca valoare.
(6) In orice situaţie, dovada constituirii garanţiei de
participare trebuie să fie prezentată cel mai târziu la data şi ora stabilite
pentru deschiderea ofertelor."
54. La articolul 88, după alineatul (2) se introduc
două noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu următorul cuprins:
„(3) In cazul în care autoritatea contractantă se află,
conform prevederilor art. 209 din ordonanţa de urgenţă, în situaţia de a anula
procedura de atribuire, garanţia de participare se restituie după data
expirării termenului de depunere a unei contestaţii cu privire la această
decizie, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la această dată.
(4) După primirea comunicării prevăzute la art. 206 din
ordonanţa de urgenţă, ofertanţii ale căror oferte au fost declarate necâştigătoare
au dreptul de a obţine eliberarea garanţiei de participare înainte de expirarea
perioadei prevăzute la alin. (2) sau, după caz, la alin. (3), dacă transmit
autorităţii contractante o solicitare în acest sens."
55. La articolul
90, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 90. - (1) De regulă, garanţia de bună execuţie se
constituie printr-un instrument de garantare emis în condiţiile legii de o
societate bancară sau de o societate de asigurări, care devine anexă la
contract. Prevederile art. 86 alin. (2)-(4) se aplică în mod
corespunzător."
56. La articolul 93,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul
cuprins:
„(3) Autoritatea contractantă nu are dreptul ca, fără o
justificare temeinică, să întârzie adoptarea unei decizii de finalizare a
procedurii de atribuire, să întârzie încheierea contractului/acordului-cadru
sau să adopte orice alte măsuri cu scopul de a crea circumstanţe artificiale de
anulare a procedurii. Aceste situaţii sunt considerate încălcări ale
principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. f) şi g) din ordonanţa de
urgenţă şi se sancţionează în consecinţă. Ofertantul care se consideră lezat de
un astfel de comportament are dreptul de a solicita despăgubiri prin acţiune în
justiţie."
57. Articolul 94 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 94. - Indiferent de momentul iniţierii procedurii
de atribuire, autoritatea contractantă are obligaţia de a verifica, înainte de
încheierea contractului, respectarea dispoziţiilor referitoare la angajarea
cheltuielilor din bugetele care intră sub incidenţa legislaţiei privind
finanţele publice."
58. La articolul
95, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 95. - (1) Ca anexe ce devin parte integrantă a
contractului de achiziţie publică se constituie cel puţin următoarele
documente:
a) caietul de sarcini;
b) propunerea tehnică şi propunerea financiară;
c) graficul de îndeplinire a contractului;
d) graficul de plăţi;
e) garanţia de bună execuţie, dacă este cazul;
f) angajamentul ferm de susţinere din partea unui terţ,
dacă este cazul."
59. Articolul 97 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 97. - (1) Preţul contractului de achiziţie
publică se poate exprima în lei sau, după caz, în valută.
(2) Pe parcursul îndeplinirii contractului, preţul
poate fi ajustat în următoarele situaţii:
a) au avut loc modificări legislative, modificări ale
normelor tehnice sau au fost emise de către autorităţile locale acte
administrative care au ca obiect instituirea, modificarea sau renunţarea la
anumite taxe/impozite locale, al căror efect se reflectă în
creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul
contractului;
b) pe piaţă au apărut anumite condiţii, în urma cărora
s-a constatat creşterea/diminuarea indicilor de preţ pentru elemente
constitutive ale ofertei, al căror efect se reflectă în creşterea/diminuarea
costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului.
(3) Pentru a se respecta principiul transparenţei,
posibilitatea de ajustare a preţului trebuie să fie precizată atât în
documentaţia de atribuire, cât şi în contractul care urmează să fie încheiat,
prin clauze speciale în acest sens. In cazul prevăzut la alin. (2) lit. b),
autoritatea contractantă are obligaţia de a preciza totodată şi modul concret
de ajustare a preţului, indicii care vor fi utilizaţi, precum şi sursa
informaţiilor cu privire la evoluţia acestora, cum ar fi buletine statistice
sau cotaţii ale burselor de mărfuri. Lipsa, modificarea sau completarea
respectivelor informaţii/clauze determină inaplicabilitatea prevederilor
referitoare la posibilitatea de ajustare a preţului contractului de achiziţie
publică.
(4) Ajustarea preţului fără a fi îndeplinite condiţiile
prevăzute la alin. (3) este posibilă numai în următoarele cazuri:
a) atunci când survin circumstanţe imprevizibile şi
independente de voinţa părţilor, altele decât cele prevăzute la alin. (2) lit.
a) şi b); sau
b) atunci când durata de aplicare a procedurii de
atribuire se prelungeşte, în mod neprevăzut, peste perioada preconizată iniţial
şi din motive care exclud orice culpă a ofertantului/contractantului.
(5) In orice situaţie, preţul contractului nu poate fi
majorat decât în măsura strict necesară pentru acoperirea creşterii costurilor
pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului. Modul de ajustare a
preţului contractului de achiziţie publică nu trebuie să conducă în niciun caz
la alterarea rezultatului procedurii de atribuire, prin anularea sau diminuarea
avantajului competitiv pe baza căruia contractantul respectiv a fost declarat
câştigător în urma finalizării respectivei proceduri.
(6) In cazul în care durata de îndeplinire a
contractului se prelungeşte peste termenele stabilite iniţial în respectivul
contract, din motive care se datorează culpei autorităţii contractante, nu este
posibilă invocarea prevederilor alin. (4), operatorul economic fiind însă
îndreptăţit să solicite penalităţi şi/sau daune-interese."
60. După articolul
97 se introduce un nou articol, articolul 971, cu următorul cuprins:
„Art. 971. - (1) Autoritatea contractantă
are obligaţia de a emite documente constatatoare care conţin informaţii
referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant şi,
dacă este cazul, la eventualele prejudicii, după cum urmează:
a) pentru contractele de furnizare: în termen de 14
zile de la data terminării furnizării produselor care fac obiectul
respectivului contract şi, suplimentar, în termen de 14 zile de la data
expirării perioadei de garanţie a produselor în cauză;
b) pentru contractele de servicii, altele decât
contractele de servicii de proiectare: în termen de 14 zile de la data
terminării prestării serviciilor care fac obiectul respectivului contract;
c) pentru contractele de servicii de proiectare: în
termen de 14 zile de la data terminării prestării serviciilor care fac obiectul
respectivului contract şi, suplimentar, în termen de 14 zile de la data
încheierii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor proiectate;
d) pentru contractele de lucrări: în termen de 14 zile
de la data încheierii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor
şi, suplimentar, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal
de recepţie finală a lucrărilor întocmit la expirarea perioadei de garanţie a
lucrărilor în cauză.
(2) Documentele constatatoare prevăzute la alin. (1) se
întocmesc în 3 exemplare, autoritatea contractantă având următoarele obligaţii:
a) să elibereze un exemplar operatorului economic;
b) să depună un exemplar la dosarul achiziţiei publice;
şi
c) să transmită un exemplar Autorităţii Naţionale
pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, în cel mult 10 zile
de la data expirării termenelor prevăzute la alin. (1).
(3) In cazul în care procedura de atribuire a avut ca
scop încheierea unui acord-cadru, prevederile alin. (1)-(2) sunt aplicabile
prin raportare la terminarea prestaţiilor aferente acordului-cadru respectiv,
şi nu contractelor subsecvente.
(4) Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice are dreptul de a stabili,
prin ordin, proceduri şi instrumente specifice prin care orice persoană poate
beneficia de informaţiile incluse în documentele constatatoare disponibile la
nivelul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice, aferente operatorilor economici care participă la o anumită procedură
de atribuire aplicată de respectiva autoritate contractantă.
(5) Documentele constatatoare emise de către
autoritatea contractantă în conformitate cu prevederile alin. (1) pot fi
contestate în justiţie potrivit Legii contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările ulterioare.
(6) Refuzul ofertantului declarat câştigător de a semna
contractul/acordul-cadru este asimilabil situaţiei prevăzute la art. 181 lit. c1)
din ordonanţa de urgenţă. Documentele constatatoare se emit în acest caz în
termen de 14 zile de la data la care ar fi trebuit încheiat contractul dacă
ofertantul nu ar fi refuzat semnarea acestuia."
61. Articolul 98 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 98. - (1) In termen de cel mult 48 de zile de la
încheierea contractului/acordului-cadru, autoritatea contractantă are obligaţia
de a transmite spre publicare, conform prevederilor art. 56 din ordonanţa de
urgenţă, un anunţ de atribuire a contractului de achiziţie publică.
(2) In cazul în care procedura de atribuire a fost
anulată conform prevederilor art. 209 din ordonanţa de urgenţă, autoritatea
contractantă are obligaţia transmiterii spre publicare, în termen de cel mult
48 de zile de la emiterea deciziei de anulare, a unui anunţ specific în acest
sens. Transmiterea spre publicare se realizează, ca şi în cazul celorlalte
tipuri de anunţuri, prin utilizarea aplicaţiei disponibile la adresa de
internet www.e-licitatie.ro
(3) Prevederile alin. (2) nu sunt aplicabile în cazul
anulării unei proceduri de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de
participare."
62. La articolul
99, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 99. - (1) Monitorizarea atribuirii contractelor
de achiziţie publică se realizează de Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, pe baza informaţiilor
cuprinse în anunţurile de participare şi de atribuire, precum şi a informărilor
prevăzute la art. 101.
........................................................................................................................................................................ ........................................
(3) Informaţiile solicitate se transmit în format
electronic, conform formatului standardizat care se pune la dispoziţie prin
intermediul SEAP, cel mai târziu până la data de 31 martie a fiecărui an."
63. Articolul 100 se
abrogă.
64. La articolul 101, partea introductivă se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 101. -Autoritatea Naţională pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice prelucrează informaţiile relevante din
anunţurile de participare şi de atribuire, precum şi din alte informări primite
de la autorităţile contractante solicitate conform prevederilor art. 300 din
ordonanţa de urgenţă, constituind o bază de date statistice care sunt utilizate
pentru:".
65. După articolul
105 se introduce un nou articol, articolul 1051, cu următorul
cuprins:
„Art. 1051. - Acţiunile introduse în
instanţă de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice, potrivit art. 2961 din ordonanţa de urgenţă,
sunt scutite de plata taxei de timbru şi a timbrului judiciar."
66. Articolul 107 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 107. -Anexa nr. 1 face parte integrantă din
prezenta hotărâre."
67. Anexa nr. 2 se
abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Preşedintele Autorităţii Naţionalepentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
Cristina Trăilă
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Constantin Dascălu,
secretar de stat
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Vasile Puşcaş
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat