Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 698 din 26 august 1999

privind aprobarea contractelor de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. pentru perioada 1999 - 2002

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 446 din 14 septembrie 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 33 si 35 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata si modificata prin Legea nr. 89/1999,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Contractul de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada 1999 - 2002, prevazut in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se aproba Contractul de activitate a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. pentru perioada 1999 - 2002, prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Ministerul Transporturilor, Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. vor actualiza anual, in conditiile legii, contractele de activitate prevazute la art. 1 si 2, dupa aprobarea bugetului de stat.
    Art. 4
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                PRIM-MINISTRU
                 RADU VASILE

                      Contrasemneaza:
                      Ministrul transporturilor,
                      Traian Basescu

                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                          CONTRACT DE ACTIVITATE
a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada 1999 - 2002

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Partile contractante
    Prezentul contract de activitate se incheie intre Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., denumita in continuare C.F.R. - S.A., in concordanta cu prevederile art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si ale art. 19 din Hotararea Guvernului nr. 581/1998 privind infiintarea Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    Art. 2
    Durata si obiectul contractului de activitate
    (1) Contractul de activitate se incheie pentru perioada 1999 - 2002.
    (2) Prezentul contract de activitate stabileste obligatiile reciproce ale Ministerului Transporturilor si ale C.F.R. - S.A. pentru asigurarea starii tehnice si de exploatare a infrastructurii feroviare, care sa garanteze conditiile de desfasurare a transporturilor de marfa si de calatori pe caile ferate romane in conditii de siguranta a circulatiei.
    (3) Prezentul contract de activitate contine la data semnarii clauzele generale pentru intreaga durata de valabilitate si prevederi specifice pentru anul 1999.
    (4) Prevederile specifice pentru anii 2000 - 2002 se stabilesc anual, prin acte aditionale la prezentul contract de activitate, dupa aprobarea legii anuale a bugetului de stat.

    CAP. 2
    Obligatii generale ale partilor

    Art. 3
    Obligatii generale ale C.F.R. - S.A.
    (1) Pe toata durata de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R. - S.A. se obliga sa incheie fara pierderi executia bugetului de venituri si cheltuieli. In acest scop C.F.R. - S.A. isi va dimensiona cheltuielile strict la nivelul veniturilor realizate din exploatarea comerciala a propriilor capacitati de circulatie, din exploatarea patrimoniului, din alte activitati proprii si din transferurile de la bugetul de stat.
    (2) In cazul in care nivelul veniturilor anuale nu acopera integral cheltuielile programate, C.F.R. - S.A. va lua masuri de diminuare a cheltuielilor prin reducerea performantelor infrastructurii feroviare, dar fara afectarea sigurantei circulatiei.
    Art. 4
    Obligatii generale ale Ministerului Transporturilor
    (1) Ministerul Transporturilor va sustine includerea in bugetul de stat, in fiecare an, a sumelor necesare pentru asigurarea reparatiilor capitale la minimum 300 km linie/an, cu lucrarile de arta si instalatiile aferente, pentru stoparea degradarii tehnice a infrastructurii feroviare publice.
    (2) Ministerul Transporturilor va sustine in fiecare an continuarea investitiilor aflate in curs de realizare pe infrastructura feroviara publica si pentru modernizarea traseelor coridoarelor europene de transport feroviar fie prin includerea in bugetul de stat a sumelor necesare, fie prin asigurarea de linii de credit pe termen lung, garantate si rambursate de stat.
    (3) Ministerul Transporturilor va facilita incheierea de catre C.F.R. - S.A. a unor conventii cu autoritatile administratiei publice locale pentru sustinerea traficului cu trenuri locale de navetisti, solicitate de acestea, cu obligatia ca solicitantul transportului sa acopere tariful de utilizare a infrastructurii feroviare.

    CAP. 3
    Conditii generale de functionare a infrastructurii feroviare

    Art. 5
    Parametrii de performanta ai infrastructurii feroviare publice
    (1) Pe intreaga durata de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R. - S.A. va actiona pentru realizarea principalelor obiective tehnico-economice prevazute in anexa nr. 1.
    (2) Pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R. - S.A. va asigura capacitatile de circulatie necesare pe infrastructura feroviara publica pentru transportul urmatoarelor volume de transport minimale:
-----------------------------------------------------------------------
                                               Prognozat
 Trafic                U.M.           ---------------------------------
                                       1999    2000    2001    2002
-----------------------------------------------------------------------
 Calatori     miliarde calatori km     12,5    12,5    13,0    13,5
 Marfa        miliarde tone nete km    16,7    16,0    16,0    16,0
-----------------------------------------------------------------------
    (3) Capacitatile de circulatie pe infrastructura feroviara publica pot fi revazute anual, in functie de evolutia cerintelor pietei.
    Art. 6
    Fonduri necesare pentru functionarea infrastructurii feroviare
    (1) In functie de posibilitatile anuale ale bugetului de stat, Ministerul Transporturilor va sustine ca prin bugetul sau sa se asigure pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, conform prevederilor art. 21 si 56 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998, fonduri pentru investitii. Valoarea ramasa de executat la obiectivele de investitii cu finantare de la bugetul de stat este de 5.375 miliarde lei, conform anexei nr. 2.
    (2) Ministerul Transporturilor va sustine ca prin bugetul de stat sa se asigure pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, conform prevederilor art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998, fonduri pentru reparatii capitale ale infrastructurii feroviare publice, la nivelul prezentat in anexa nr. 4.
    (3) C.F.R. - S.A. trebuie sa isi asigure anual, pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, conform prevederilor art. 22 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 581/1998, venituri proprii de 5.081,8 miliarde lei in preturile lunii decembrie 1998, care sa acopere costul lucrarilor de reparatii capitale la infrastructura feroviara privata, precum si al lucrarilor de exploatare, intretinere si reparatii curente pentru infrastructura feroviara publica si privata, conform anexelor nr. 5a) si 5b).
    (4) Partile contractante convin ca, daca pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate statul nu poate asigura integral fonduri la bugetul de stat conform prevederilor alin. (1) si (2), prin prevederi specifice in acte aditionale anuale sa se prevada conditii de finantare prin majorarea corespunzatoare a tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare. In aceste conditii se pot accepta volume anuale mai scazute de lucrari, dar nu mai putin de 300 km reparatii capitale la liniile de cale ferata, inclusiv la lucrarile de arta si instalatiile aferente.
    (5) In cazul unor calamitati naturale, dezastre sau evenimente de cale ferata, elementele afectate ale infrastructurii cailor ferate romane vor fi repuse in functiune in cel mai scurt timp, utilizandu-se resursele care pot fi mobilizate in acest scop, in conditiile legii.
    (6) Cheltuielile ocazionate de repunerea in functiune a infrastructurii feroviare publice, afectata ca urmare a unor calamitati naturale sau dezastre, se acopera de la bugetul de stat.

    CAP. 4
    Obligatiile partilor contractante pentru anul 1999

    Art. 7
    Nivelul contributiei statului pentru investitii si reparatii capitale in anul 1999
    (1) Din bugetul de stat pe anul 1999 se aloca C.F.R. - S.A. suma de 65 miliarde lei pentru lucrari de investitii in infrastructura feroviara publica.
    (2) Repartizarea pe lucrari a fondului de investitii mentionat la alin. (1) se va face conform anexei nr. 3, iar toate celelalte lucrari se sisteaza in anul 1999.
    (3) Pentru lucrari de reparatii capitale ale infrastructurii feroviare pe anul 1999 se aloca C.F.R. - S.A. de la bugetul de stat suma de 197 miliarde lei. Deoarece aceasta suma nu acopera prevederile art. 6 alin. (2), partile contractante convin ca volumul pentru lucrari de reparatii capitale ale infrastructurii feroviare pe anul 1999 este de 300 km linie in infrastructura feroviara publica, la care se adauga cota corespunzatoare de poduri si tuneluri, ceea ce necesita un buget suplimentar de circa 900 miliarde lei in preturile lunii decembrie 1998.
    (4) Partile contractante convin ca realizarea obiectivelor prevazute la alin. (3) sa se finanteze cu sume provenite din alocatii bugetare, din venituri proprii ale C.F.R. - S.A. si prin realocari din sumele disponibile alocate cofinantarii I.F.I. pentru infrastructura feroviara din bugetul Ministerului Transporturilor, la rectificarea bugetului de stat pe anul 1999.
    (5) Partile contractante convin ca pentru anul 1999 nu se aloca de la bugetul de stat sume pentru repunerea in functiune a infrastructurii feroviare publice afectate ca urmare a unor eventuale calamitati naturale. Aceste sume se vor asigura, in limita posibilitatilor, de C.F.R. - S.A. din veniturile proprii.
    (6) Partile contractante convin ca prelevarea de sume suplimentare pentru reparatii capitale si calamitati din tariful de utilizare a infrastructurii feroviare, platit de operatorii feroviari in anul 1999, va conduce la o reducere a sumelor disponibile pentru lucrarile de exploatare si intretinere a infrastructurii feroviare. In aceste conditii Ministerul Transporturilor accepta programul valoric si fizic, diminuat, de intretinere si reparare a infrastructurii feroviare, conform prevederilor anexei nr. 7.
    (7) Pentru anul 1999 se aloca de la bugetul de stat suma de 684 miliarde lei pentru a acoperi componenta de costuri locale din programul de reabilitare a C.F.R. - S.A., finantat prin acordurile de imprumut cu B.I.R.D., B.E.R.D. si U.E. (PHARE).
    Art. 8
    Obligatiile C.F.R. - S.A. in anul 1999
    (1) Pe baza conditiilor concrete de constructie a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 1999 C.F.R. - S.A. se angajeaza sa asigure un nivel minim al veniturilor proprii de circa 4.263 miliarde lei, dupa cum urmeaza:
    - 3.379 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare de la operatorii de transport;
    - 884 miliarde lei din valorificari de produse reziduale (sina, traverse, materiale de cale etc.), din inchirieri, din trageri de credite externe si din venituri financiare si exceptionale.
    (2) C.F.R. - S.A. se angajeaza sa execute un buget total de venituri si cheltuieli pe anul 1999, care include si alocatiile bugetare mentionate la art. 7 alin. (3) si (6), de 5.144 miliarde lei. Acest buget va asigura fonduri pentru un volum diminuat de lucrari de reparatii capitale, de exploatare, intretinere si de reparatii curente, conform anexelor nr. 6 si 7, dupa cum urmeaza:
    - 785 miliarde lei pentru reparatii capitale la infrastructura feroviara publica (228 km linie);
    - 175 miliarde lei pentru reparatii capitale la infrastructura feroviara privata;
    - 2.356 miliarde lei pentru exploatare, intretinere si reparatii curente (include 72 km reparatii linie pentru a se asigura cei 300 km de reparatii capitale).
    (3) Pentru anul 1999, pe baza bugetului prevazut la art. 3, C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure desfasurarea traficului feroviar in conditii de siguranta, prin:
    - limitarea vitezelor de circulatie a trenurilor pe portiuni din liniile principale si secundare;
    - reducerea tonajelor trenurilor pe unele sectii de circulatie;
    - scoaterea din functiune a unor instalatii de semnalizare feroviara si introducerea altor sisteme de circulatie comandate manual;
    - inchiderea unor sectii de circulatie si folosirea unor rute ocolitoare.

    CAP. 5
    Limitele maxime ale tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare pentru traficul feroviar intern

    Art. 9
    Conditii speciale impuse de stadiul actual al reformei in transportul feroviar
    (1) Partile contractante convin ca in anul 1999 exista riscuri majore privind continuarea cu succes a reformei sistemului de transport feroviar, care provin din:
    - scaderea continua a volumului traficului feroviar;
    - arieratele majore in plata transporturilor de marfa;
    - excedentul de active detinut de societatile comerciale nou-infiintate;
    - starea tehnica precara a parcului de material rulant si a infrastructurii feroviare;
    - posibilitatile limitate ale bugetului de stat de plata a serviciilor sociale de transport de calatori si de sustinere a infrastructurii feroviare.
    (2) Ministerul Transporturilor va asigura armonizarea strategiilor pe piata de transport feroviar in perioada de consolidare a societatilor comerciale nou-infiintate dupa restructurarea S.N.C.F.R. (C.F.R. - S.A., C.F.R. Calatori - S.A., C.F.R. Marfa - S.A., S.A.A.F. - S.A. si S.M.F. - S.A.). In acest sens relatiile contractuale pe anul 1999 dintre C.F.R. - S.A. si celelalte societati comerciale nou-infiintate dupa restructurarea S.N.C.F.R. se vor desfasura pe baza unei conventii scrise, aprobata de ministrul transporturilor.
    (3) Conventia societatilor comerciale feroviare, mentionata la alin. (2), va contine urmatoarele principii pentru a asigura consolidarea fiecarei societati comerciale nou-infiintate:
    - armonizarea politicilor de personal cu evolutia traficului feroviar;
    - stabilirea unor plafoane minimale de reparatii pentru materialul rulant;
    - reparatia capitala a 300 km de linie de cale ferata;
    - acoperirea cheltuielilor de reparatii ale C.F.R. Calatori - S.A. si C.F.R. Marfa - S.A., in valoare de 300 miliarde lei, prin transfer de active cu S.A.A.F. - S.A., in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998, cu finantare din veniturile realizate de S.A.A.F. - S.A.
    Art. 10
    Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare in anul 1999
    (1) C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure servicii de alocare a capacitatilor infrastructurii feroviare catre operatorii de transport numai in conditiile incheierii de contracte de acces si cu plata unui tarif de utilizare a infrastructurii feroviare pentru capacitatile alocate, in conditiile legii.
    (2) C.F.R. - S.A. poate negocia nivelul tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare cu operatorii de transport feroviari, in functie de numarul de trasee achizitionate, de sectia de circulatie, de momentul solicitarii si de perioada solicitata.
    (3) Se interzice C.F.R. - S.A. sa presteze servicii in pierdere, practicand tarife necomerciale care sa conduca la eforturi financiare suplimentare ale statului in sustinerea bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia.
    (4) C.F.R. - S.A. va elabora pana la data de 30 septembrie 1999 o metodologie de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare, care sa se bazeze pe principii comerciale avand in vedere costurile fixe si variabile pentru functionarea infrastructurii feroviare. Metodologia de calcul trebuie sa permita fiecarui operator sa plateasca costurile reale pentru serviciile pe care le-a comandat si de care a beneficiat in mod efectiv, prin fixarea de tarife separate pe tipuri de activitati. Metodologia de calcul va fi inclusa in prezentul contract de activitate prin act aditional.
    (5) Partile contractante convin ca, in mod exceptional, pana la elaborarea metodologiei de calcul mentionate la alin. (4), sa plateasca pentru anul 1999 tariful de utilizare a infrastructurii feroviare sub forma de sume fixe globale, care reprezinta procente din veniturile lor totale, astfel: 32% pentru C.F.R. Marfa - S.A. si 39,8% pentru C.F.R. Calatori - S.A. In sume absolute, corespunzator veniturilor prognozate in bugetele aprobate celor 2 operatori feroviari, sumele platite vor fi urmatoarele:
    C.F.R. Calatori - S.A.:    1.660 miliarde lei pentru
                               infrastructura feroviara publica;
                               112 miliarde lei pentru
                               infrastructura feroviara privata;
    C.F.R. Marfa - S.A.:       1.432 miliarde lei pentru
                               infrastructura feroviara publica;
                               175 miliarde lei pentru
                               infrastructura feroviara privata.
    (6) In conditiile in care politica tarifara in domeniul transporturilor feroviare sau evolutia pietei in anul 1999 va conduce la acumularea de catre cei 2 operatori feroviari de alte venituri decat cele prognozate in bugetele aprobate, sumele platite de acestia pentru accesul pe infrastructura feroviara vor fi corectate pentru a reprezenta aceleasi procente de 32% si, respectiv, 39,8% din total venituri ale C.F.R. Marfa - S.A. si, respectiv, C.F.R. Calatori - S.A.
    (7) Noii operatori feroviari licentiati in anul 1999 vor plati pentru utilizarea infrastructurii feroviare sume lunare stabilite la cote procentuale din veniturile realizate, astfel:
    - 39,8% pentru un operator feroviar de calatori;
    - 32,0% pentru un operator feroviar de marfa.
    (8) C.F.R. - S.A. se obliga ca sumele obtinute conform prevederilor alin. (7) sa fie distribuite procentual pe elemente de cheltuieli din bugetul propriu, pentru a realiza, in principal, lucrari suplimentare de reparatii capitale la infrastructura feroviara, in scopul cresterii calitatii tehnice a acesteia si al imbunatatirii sigurantei circulatiei.
    (9) Platile operatorilor feroviari catre C.F.R. - S.A. se vor efectua in transe periodice, de trei ori pe luna, pe baza unui grafic de repartitie lunara convenit intre parti. Pentru intarzieri la plata tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare C.F.R. - S.A. poate decide oprirea serviciilor de acces pe infrastructura feroviara operatorului in cauza conform prevederilor art. 12 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 581/1998.
    (10) Pentru sumele primite ca tarif de acces pe infrastructura feroviara, mentionate la alin. (4) - (6), C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure urmatoarele servicii pentru operatorii feroviari:
    - circulatia, in conditii de siguranta, a trenurilor programate de operatori;
    - asigurarea starii de functionare a infrastructurii feroviare conform prevederilor cuprinse in anexa nr. 7;
    - asigurarea spatiilor necesare in cladirile C.F.R. - S.A.;
    - asigurarea serviciilor de telecomunicatii prin reteaua feroviara de telecomunicatii;
    - asigurarea de servicii informatice prin Centrul de informatica al C.F.R. - S.A.;
    - asigurarea de servicii de editura si tipografie pentru publicatiile periodice oficiale din domeniul caii ferate;
    - salubrizarea statiilor de cale ferata si informarea publicului calator.

    CAP. 6

    Art. 11
    Neexecutarea unor prevederi din contractul de activitate
    Partile semnatare se vor intalni cel putin semestrial pentru a examina stadiul derularii contractului de activitate si, dupa caz, pentru a analiza cauzele neexecutarii unor clauze ale acestuia, in vederea stabilirii masurilor de remediere, in mod special, daca:
    - C.F.R. - S.A. nu poate asigura, in cursul unui an, executia unui buget de venituri si cheltuieli echilibrat;
    - volumele anuale de transport scad sub valorile estimate cu mai mult de 4% la calatori si/sau de 3% la marfa;
    - Ministerul Transporturilor nu poate executa una dintre obligatiile ce ii revin din prezentul contract de activitate.
    Art. 12
    Alte prevederi
    (1) In situatii deosebite care nu au putut fi avute in vedere in cadrul prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia, Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si C.F.R. - S.A. vor analiza impreuna aspectele rezultate din asemenea situatii si vor face propuneri de solutionare sau, dupa caz, de modificare corespunzatoare a contractului de activitate.
    (2) C.F.R. - S.A. va prezenta anual, o data cu bilantul contabil, datele necesare care sa permita stabilirea modului de realizare efectiva a obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate si evolutia indicatorilor tehnico-economici si financiari.
    (3) Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual, prin act aditional, corespunzator prevederilor bugetului de stat, precum si ori de cate ori se impune modificarea si/sau completarea contractului de activitate, in functie de necesitatea infaptuirii reformei in domeniul transporturilor feroviare.
    (4) Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezentul contract de activitate.

       MINISTERUL TRANSPORTURILOR     COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE
               Ministru,                       "C.F.R." - S.A.
                                               Director general,                                            
                             
    ANEXA 1
    la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

                        PARAMETRII DE PERFORMANTA
                      ai infrastructurii feroviare
----------------------------------------------------------------------------
                                                          Prevederi
 Obiective                         U.M.       ------------------------------
                                               1999    2000    2001    2002
----------------------------------------------------------------------------
1.0. Infrastructura
     feroviara
Retea (lungimea retelei)       linii - km     11.180  11.180  11.180  11.180
Lungimea desfasurata a
liniilor                       linii - km     21.050  21.050  21.050  21.050
Statii si halte                    numar       1.030     980     950     930
2.0. Personal
Total personal                     mii        47.309  47.000  46.750  46.500
3.0. Tren km - Total        milioane tren km    94,0    93,6    93,6    94,3
3.1. Calatori               milioane tren km    73,6    73,6    73,6    74,3
3.2. Marfa                  milioane tren km    20,4    20,0    20,0    20,0
4.0. Material rulant
     necesar
- ecartament normal -
4.1. Locomotive, rame si
     automotoare                 bucata           18      18      18      18
4.2. Vagoane calatori            bucata           72      72      72      72
4.3. Vagoane marfa               bucata        1.268   1.268   1.268   1.268
4.4. Vagoane pentru uzul
     administratiei              bucata           26      26      26      26
4.5. Macarale                    bucata           26      26      26      26
4.6. Pluguri pentru zapada       bucata           21      21      21      21
4.7. Masini grele de cale        bucata          530     530     530     530
5.0. Masuri privind
     performantele
     activitatii
5.1. Viteza tehnica
     marfa                        km/h         42,80   42,93   42,93   43,00
     calatori                     km/h         56,04   57,12   57,30   57,30
5.2. Regularitatea
     marfa                     minute
                               intarziere
                               100 tren km      0,40    0,35    0,35    0,30
     calatori                  minute
                               intarziere
                               100 tren km      1,30    1,20    1,15    1,15
5.3. Productivitatea        mii lei/persoana  98.492  98.750  99.000  99.100
----------------------------------------------------------------------------

   ANEXA 2
   la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

                                  LISTA
cuprinzand obiectivele de investitii in curs de executie, cu finantare de la bugetul de stat

                                                               - mii lei -
----------------------------------------------------------------------------
     Nominalizarea pe obiective de investitii,  Valoarea        Valoarea
Nr.  dotari si alte cheltuieli de investitii    totala          (rest de
crt. (data inceperii - an/trimestru; numarul    actualizata     executat) in
     si data aprobarii documentatiei de         in preturile    preturile
     investitii)                                lunii           lunii
                                                decembrie       decembrie
                                                1998            1998
----------------------------------------------------------------------------
 0                      1                           2                3
----------------------------------------------------------------------------
     TOTAL CHELTUIELI,                          5.676.401.567  5.375.968.978
     din care:
 A.  Lucrari in continuare,                     5.135.401.567  4.934.968.979
     din care:
 1.  Modernizarea instalatiilor CED in statia
     de cale ferata Ploiesti-Sud                  117.690.883    103.975.502
     Trimestrul III 1996; Hotararea Guvernului
     nr. 927/1995                               (preturile
                                                lunii
                                                februarie 1998)
 2.  Suprainaltarea si consolidarea
     terasamentelor in zona SHN Portile de
     Fier I                                       415.761.744    338.782.760
     Trimestrul III 1988; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 289/1987
 3.  Linie noua de cale ferata Harlau -
     Flamanzi                                     893.023.440    861.866.697
     Trimestrul IV 1988; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 319/1988
 4.  Linie noua de cale ferata Dangeni -
     Saveni - Darabani                            729.326.454    715.141.585
     Trimestrul IV 1988; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 319/1988
 5.  Electrificarea liniei de cale ferata
     Doaga - Tecuci - Barbosi                     591.238.000    572.870.540
     Trimestrul IV 1989; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 87/1989
 6.  Linie noua de cale ferata Valcele -
     Ramnicu Valcea                               821.048.837    795.142.231
     Trimestrul II 1979; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 544/1978
 7.  Finalizarea CED in triajul Adjud              22.124.270     20.466.988
     Trimestrul IV 1989; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 87/1989
 8.  Dublarea si electrificarea liniei de cale
     ferata Gura Motrului - Turceni -
     Targu Jiu                                    151.850.927    147.454.984
     Trimestrul III 1985; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 405/1984
 9.  Linie noua de cale ferata Albeni -
     Seciuri - Alunu                            1.323.156.530  1.311.080.654
     Trimestrul II 1986; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 316/1988
10.  Restabilirea legaturilor determinate de
     constructia Canalului Siret - Baragan         70.180.482     68.179.038
     Trimestrul IV 1987; Decretul Consiliului
     de Stat nr. 394/1986
 B.  Obiective noi de investitii,                 441.000.000    441.000.000
     din care:
 1.  Modernizarea instalatiilor de
     centralizare electrodinamica din statiile
     de cale ferata Brasov - Calatori,
     Timisoara-Nord si Arad, judetele Brasov,
     Timis si Arad; cofinantare PHARE
     (Hotararea Guvernului nr. 496/1998),         441.000.000    441.000.000
     din care:
1.1. Statia de cale ferata Brasov - Calatori      125.580.000    125.580.000
1.2. Statia de cale ferata Timisoara-Nord         144.270.000    144.270.000
1.3. Statia de cale ferata Arad                   171.150.000    171.150.000
----------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 3
    la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

                                   LISTA
cuprinzand obiectivele de investitii cu finantare de la bugetul de stat pe anul 1999

                                                                  - mii lei -
-------------------------------------------------------------------------------
     Nominalizarea pe     Valoarea       Valoarea
Nr.  obiective de         totala         (rest de       Alocatie   Observatii
crt. investitii, dotari   actualizata    executat) in   in anul
     si alte cheltuieli   in preturile   preturile      1999
     de investitii (data  lunii          lunii
     inceperii - an/      decembrie      decembrie
     trimestru; numarul   1998           1998
     si data aprobarii
     documentatiei de
     investitii)
-------------------------------------------------------------------------------
 0          1                 2             3              4            5
-------------------------------------------------------------------------------
     TOTAL CHELTUIELI,    5.676.401.567  5.375.968.978  65.000.000
     din care:
 A.  Lucrari in
     continuare,          5.135.401.567  4.934.968.979  55.000.000
     din care:
 1.  Modernizarea
     instalatiilor CED
     in statia de cale
     ferata Ploiesti-Sud    117.690.883    103.975.502  35.000.000
     Trimestrul III 1996;  (preturile
     Hotararea Guvernului  lunii
     nr. 927/1995          februarie
                           1998)
 2.  Suprainaltarea si
     consolidarea
     terasamentelor in
     zona SHN Portile de
     Fier I                 415.761.744    338.782.760  20.000.000
     Trimestrul III 1988;
     Decretul Consiliului
     de Stat nr. 289/1987
 3.  Linie noua de cale
     ferata Harlau -
     Flamanzi               893.023.440    861.866.697           0 Se sisteaza
     Trimestrul IV 1988;                                           in anul 1999
     Decretul Consiliului
     de Stat nr. 319/1988
 4.  Linie noua de cale
     ferata Dangeni -
     Saveni - Darabani      729.326.454    715.141.585           0 Se sisteaza
     Trimestrul IV 1988;                                           in anul 1999
     Decretul Consiliului
     de Stat nr. 319/1988
 5.  Electrificarea
     liniei de cale
     ferata Doaga -
     Tecuci - Barbosi       591.238.000    572.870.540           0 Se sisteaza
     Trimestrul IV 1989;                                           in anul 1999
     Decretul Consiliului
     de Stat nr. 87/1989
 6.  Linie noua de cale
     ferata Valcele -
     Ramnicu Valcea         821.048.837    795.142.231           0 Se sisteaza
     Trimestrul II 1979;                                           in anul 1999
     Decretul Consiliului
     de Stat nr. 544/1978
 7.  Finalizarea CED in
     triajul Adjud           22.124.270     20.466.988           0 Se sisteaza
     Trimestrul IV 1989;                                           in anul 1999
     Decretul Consiliului
     de Stat nr. 87/1989
 8.  Dublarea si
     electrificarea liniei
     de cale ferata Gura
     Motrului - Turceni -
     Targu Jiu              151.850.927    147.454.984           0 Se sisteaza
     Trimestrul III 1985;                                          in anul 1999
     Decretul Consiliului
     de Stat nr. 405/1984
 9.  Linie noua de cale
     ferata Albeni -
     Seciuri - Alunu      1.323.156.530  1.311.080.654           0 Obiectivul
     Trimestrul II 1986;                                           este
     Decretul Consiliului                                          transferat
     de Stat nr. 316/1988                                          la
                                                                   S.A.A.F. -
                                                                   S.A. (se
                                                                   preconizeaza
                                                                   cedarea la
                                                                   Compania
                                                                   Nationala a
                                                                   Lignitului
                                                                   "Oltenia")
10.  Restabilirea
     legaturilor
     determinate de
     constructia
     Canalului Siret -
     Baragan                 70.180.482     68.179.038           0 Se sisteaza
     Trimestrul IV 1987;                                           in anul 1999
     Decretul Consiliului
     de Stat nr. 394/1986
 B.  Obiective noi de
     investitii,            441.000.000    441.000.000  10.000.000
     din care:
 1.  Modernizarea
     instalatiilor de
     centralizare
     electrodinamica din
     statiile de cale
     ferata Brasov -
     Calatori, Timisoara-
     Nord si Arad,
     judetele Brasov,
     Timis si Arad;
     cofinantare PHARE
     (Hotararea Guvernului
     nr. 496/1998),         441.000.000    441.000.000  10.000.000
     din care:
1.1. Statia de cale
     ferata Brasov -
     Calatori               125.580.000    125.580.000
1.2. Statia de cale
     ferata Timisoara-
     Nord                   144.270.000    144.270.000
1.3. Statia de cale
     ferata Arad            171.150.000    171.150.000
-------------------------------------------------------------------------------

   ANEXA 4
   la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

                         PROGRAM DE REPARATII CAPITALE
la infrastructura feroviara publica, necesar pentru anul 1999

----------------------------------------------------------
                                            Valoarea
 Indicatorul                Cantitatea   (milioane lei)
----------------------------------------------------------
 TOTAL,                                     900 000
 din care:
 1. Linii                       300 km      518.000
 2. Poduri                   73 bucati      140.100
 3. Terasamente                64 zone      110.900
 4. Tuneluri                 16 bucati       58.000
 5. Instalatii SCB + IFTE    51 bucati       48.000
 6. Proiectare                               25.000
----------------------------------------------------------

    ANEXA 5a)
    la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

                         PROGRAM DE REPARATII CAPITALE
la infrastructura feroviara privata, necesar pentru anul 1999

----------------------------------------------------------
                                            Valoarea
 Indicatorul                Cantitatea   (milioane lei)
----------------------------------------------------------
 TOTAL,                                     319.342
 din care:
 1. Alte linii din
    statii si triaje             39 km       22.658
 2. Cladiri                 216 bucati      129.317
 3. Instalatii TTR           29 bucati       40.740
 4. Masini grele            164 bucati       83.427
 5. Utilaje                 945 bucati       33.050
 6. Proiectare                               10.150
----------------------------------------------------------

    ANEXA 5b)
    la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

                                 VOLUMUL
de lucrari de exploatare si reparatii curente la utilaje, necesar pentru anul 1999

----------------------------------------------------------------------------
                                                                   Prevederi
    Obiectivul                                    Cantitatea       1999
                                                                   (milioane
                                                                   lei)
----------------------------------------------------------------------------
    TOTAL GENERAL:                                                 4.762.470
 A. Intretinerea infrastructurii feroviare -
    TOTAL:                                                         4.553.313
 1. Lucrari specifice de supraveghere si
    intretinere a liniilor si lucrarilor de
    arta                                                           1.239.109
 2. Ciuruirea integrala a prismei de piatra
    sparta                                         1.268 km          293.045
 3. Reparatia liniei la rand cu masini grele
    de cale                                        1.213 km           60.630
 4. Buraj de intretinere                           8.672 km          164.770
 5. Sudura caii dupa refactie                        546 km           19.381
 6. Refixarea caii fara joante                       935 km           31.326
 7. Reconditionarea traverselor din beton        256.670 bucati       30.030
 8. Inlocuirea aparatelor de cale si a
    pieselor defecte                              10.550 tone        109.548
 9. Asigurarea momentului de strangere
    prescris a buloanelor verticale               17.300 km           34.761
10. Intretinerea lucrarilor de arta si a
    terasamentelor                               126.300 obiecte      75.788
                                                 conventionale
11. Revopsirea podurilor                       1.350.000 mp           42.441
12. Revizia podurilor                             81.000 tone         13.137
13. Intretinerea instalatiilor de
    semnalizare, centralizare bloc                                   414.305
14. Intretinerea instalatiilor de
    electrificare                                                    373.885
15. Intretinerea instalatiilor de
    telecomunicatii                                                  252.625
16. Organizarea si coordonarea circulatiei
    feroviare                                                      1.398.532

 B. Reparatii curente - TOTAL:                                       209.157
 1. Masini de burat                                  115 bucati       29.800
 2. Masini de ciuruit                                 64 bucati       35.357
 3. Masini de profilat                                47 bucati        6.200
 4. Stabilizatoare dinamice de cale                    4 bucati        1.800
 5. Instalatii mobile de sudura                       16 bucati        5.200
 6. Utilaje automotoare de mecanizare                 73 bucati       10.500
 7. Drezine                                          154 bucati        8.400
 8. Macarale feroviare                                52 bucati       12.700
 9. Utilaje grele de cale                             25 bucati        8.300
10. Locomotive/automotoare                            50 bucati       25.000
11. Vagoane                                        1.800 bucati       36.000
12. Masini-unelte atelier                            850 bucati        3.300
13. Mijloace auto si speciale                        950 bucati       14.600
14. Masini de mica mecanizare                      5.000 bucati       12.000
----------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 6
    la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

                           PROGRAM DE REPARATII CAPITALE
pentru infrastructura feroviara, conform alocatiilor din bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 1999

----------------------------------------------------------------------
    Indicatorul                            Cantitatea      Valoarea
                                                        (milioane lei)
----------------------------------------------------------------------
                  TOTAL:                                   960.000
 A. Reparatii capitale la infrastructura
    feroviara publica - TOTAL,                             785.000
 din care:
 1. Linii                                  228 km          403.000
 2. Poduri                                  73 bucati      140.100
 3. Terasamente                             64 zone        110.900
 4. Tuneluri                                16 bucati       58.000
 5. Instalatii SCB + IFTE                   52 bucati       48.000
 6. Proiectare                                              25.000

 B. Reparatii capitale la infrastructura
    feroviara privata - TOTAL,                             175.000
 din care:
 1. Alte linii din statii si triaje          0 km                0
 2. Cladiri                                 71 bucati       79.415
 3. Instalatii TTR                          11 bucati       20.600
 4. Masini grele                            82 bucati       53.300
 5. Utilaje                                901 bucati       16.490
 6. Proiectare                                               5.195
----------------------------------------------------------------------

    ANEXA 7
    la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

                               VOLUMUL ANUAL
de lucrari de exploatare si reparatii curente la utilaje, conform alocatiilor din bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 1999

----------------------------------------------------------------------------
                                                                   Prevederi
    Obiectivul                                      Cantitatea     1999
                                                                   (milioane
                                                                   lei)
----------------------------------------------------------------------------
    TOTAL GENERAL:                                                 2.356.492
 A. Intretinerea infrastructurii feroviare -
    TOTAL:                                                         2.253.000
 1. Lucrari specifice de supraveghere si
    intretinere a liniilor si a lucrarilor
    de arta                                                          613.117
 2. Ciuruirea integrala a prismei de piatra
    sparta                                            806 km         145.000
 3. Reparatia liniei la rand cu masini grele
    de cale                                           600 km          30.000
 4. Buraj de intretinere                            4.291 km          81.529
 5. Sudura caii dupa refactie                         274 km           9.590
 6. Refixarea caii fara joante                        436 km          15.500
 7. Reconditionarea traverselor din beton         127.000 bucati      14.859
 8. Inlocuirea aparatelor de cale si a
    pieselor defecte                                5.270 tone        54.205
 9. Asigurarea momentului de strangere
    prescris a buloanelor verticale                 8.600 km          17.200
10. Intretinerea lucrarilor de arta si a
    terasamentelor                                 62.500 obiecte     37.500
                                                   conventionale
11. Revopsirea podurilor                          627.500 mp          21.000
12. Revizia podurilor                              40.000 tone         6.500
13. Intretinerea instalatiilor de semnalizare,
    centralizare bloc                                                205.000
14. Intretinerea instalatiilor de electrificare                      185.000
15. Intretinerea instalatiilor de
    telecomunicatii                                                  125.000
16. Organizarea si coordonarea circulatiei
    feroviare                                                        692.000

 B. Reparatii curente - TOTAL:                                       103.492
 1. Masini de burat                                    57 bucati      12.420
 2. Masini de ciuruit                                  32 bucati      14.976
 3. Masini de profilat                                 23 bucati       3.196
 4. Stabilizatoare dinamice de cale                     2 bucati         900
 5. Instalatii mobile de sudura                         8 bucati       3.600
 6. Utilaje automotoare de mecanizare                  36 bucati       4.964
 7. Drezine                                            76 bucati       5.236
 8. Macarale feroviare                                 26 bucati       7.020
 9. Utilaje grele de cale                              12 bucati       2.700
10. Locomotive/automotoare                             25 bucati      18.000
11. Vagoane                                           891 bucati      24.000
12. Masini-unelte atelier                             421 bucati         680
13. Mijloace auto si speciale                         470 bucati       3.800
14. Masini de mica mecanizare                       2.474 bucati       2.000
----------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

                            CONTRACT DE ACTIVITATE
a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. pentru perioada 1999 - 2002

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Partile contractante
    Prezentul contract de activitate se incheie intre Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A., denumita in continuare C.F.R. Calatori, si Ministerul Transporturilor, in numele statului, in concordanta cu prevederile art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si ale art. 16 din Hotararea Guvernului nr. 584/1998 privind infiintarea Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    Art. 2
    Obiectul contractului de activitate
    Obiectul prezentului contract de activitate consta in reglementarea raporturilor dintre C.F.R. Calatori si institutiile publice, in vederea realizarii transportului feroviar public de calatori, care are caracter de serviciu public social, la standarde de confort, calitate si siguranta.
    Art. 3
    Durata contractului de activitate
    Contractul de activitate se incheie pe o durata de 4 ani, respectiv pentru perioada 1999 - 2002.

    CAP. 2
    Obligatiile partilor contractante

    Art. 4
    Obligatiile C.F.R. Calatori
    (1) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de activitate, pentru a asigura caracterul de serviciu public social al transportului feroviar public de calatori, C.F.R. Calatori se obliga sa pregateasca si sa puna in circulatie numarul si categoriile de trenuri prevazute in anexa nr. 1. Numarul minim si categoriile de trenuri care vor circula, pe sectii de circulatie, se vor aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
    (2) Capacitatile de transport care se pun la dispozitie publicului vor fi revazute anual in functie de evolutia, de cerintele pietei si de posibilitatile bugetului de stat.
    (3) Oferta de servicii se structureaza pe urmatoarele categorii de trenuri:
    - Eurocity si Euronight, conectate la reteaua internationala;
    - Intercity si Intercity Expres;
    - rapide;
    - accelerate;
    - personale.
    (4) C.F.R. Calatori va asigura publicului calator urmatoarele tipuri de servicii:
    - transportul de calatori, in trafic intern si international, cu trenuri prevazute in planul de mers al trenurilor, cu trenuri suplimentare sau cu trenuri special comandate;
    - capacitati de transport diferentiate pe criterii de confort si de servicii: vagoane clasa I si clasa a II-a, compartimentate si necompartimentate, vagoane de dormit clasa I si clasa a II-a, vagoane-cuseta, salon, restaurant si bar, vagoane pentru transportul autovehiculelor;
    - pastrarea bagajelor si a mesageriilor in spatii special amenajate si transportul acestora;
    - asigurarea gratuita a informatiilor legate de mersul trenurilor si de calatorie;
    - posibilitatea inchirierii de vagoane de calatori de diverse tipuri si categorii;
    - vanzarea legitimatiilor de calatorie cu anticipatie de pana la 10 zile in trafic intern si de pana la 60 de zile in trafic international;
    - comercializarea de produse alimentare in vagoanele-restaurant, bar si de dormit.
    (5) Conditiile minime obligatorii, asigurate de C.F.R. Calatori pe toata durata contractului de transport, privind viteza comerciala, confortul si serviciile la bord, in functie de categoria trenului, sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (6) Strategia de dezvoltare si modernizare a C.F.R. Calatori va fi in concordanta cu legislatia europeana in domeniul transportului feroviar de calatori si va asigura conditiile necesare pentru integrarea europeana.
    (7) C.F.R. Calatori se obliga ca prin politica de marketing pe care o va promova sa asigure cresterea pietei de transport potrivit prevederilor anexei nr. 1.
    (8) C.F.R. Calatori se obliga sa promoveze o politica tarifara corelata cu evolutia pietei de transport, a indicilor calitatii vietii si cu posibilitatile de acoperire de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, a diferentelor dintre tarife si costuri.
    (9) C.F.R. Calatori va acorda facilitati de calatorie pentru serviciile prestate anumitor categorii de persoane, potrivit reglementarilor in vigoare, a caror lista este cuprinsa in anexa nr. 3.
    (10) C.F.R. Calatori se obliga sa actioneze permanent pentru utilizarea eficienta a resurselor materiale si umane, asigurand astfel reducerea cheltuielilor reale de transport.
    (11) Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice C.F.R. Calatori va plati Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. tarifele de utilizare, ale caror metodologie si valoare totala se vor stabili, conform prevederilor legale, prin contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
    Art. 5
    Obligatiile asumate de Ministerul Transporturilor in numele statului
    (1) Alocarea lunara a sumelor cuvenite C.F.R. Calatori ca diferenta intre tarifele stabilite cu avizul autoritatilor publice competente si costurile reale de transport, la care se adauga o cota de profit de cel putin 3% din costul respectiv, prevazute prin bugetul de venituri si cheltuieli.
    (2) Pentru facilitatile de calatorie acordate, potrivit legii, anumitor categorii de persoane C.F.R. Calatori va primi compensatii corespunzatoare, in baza deconturilor justificative prezentate de aceasta.
    (3) Ministerul Transporturilor va sustine finantarea de la bugetul de stat sau din credite garantate de stat si rambursate de la bugetul de stat, in conditiile legii, a investitiilor pentru realizarea proiectelor de importanta nationala, care asigura integrarea Romaniei in sistemul de transport feroviar european, prevazute in anexele nr. 4 si 5.

    CAP. 3
    Prevederi finale

    Art. 6
    Partile semnatare se vor intalni cel putin semestrial pentru a examina stadiul derularii contractului de activitate si, eventual, pentru a stabili masurile de remediere, daca:
    - C.F.R. Calatori nu poate realiza in cursul unui an oricare dintre obiectivele prevazute in contractul de activitate si, in special, cele legate de executia bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia;
    - Ministerul Transporturilor nu poate executa una dintre obligatiile care ii revin potrivit art. 5.
    Art. 7
    C.F.R. Calatori poate, dupa caz, sa stabileasca, in conditiile legii, si sa adapteze la conditiile pietei tarifele pentru transportul feroviar public de calatori, precum si pentru alte prestatii si servicii din domeniul sau de activitate, in scop comercial, in vederea mentinerii, sporirii sau crearii unui anumit trafic in transportul de calatori.
    Art. 8
    C.F.R. Calatori va prezenta anual, o data cu bilantul contabil, evolutia indicatorilor si nivelul costurilor reale de transport, care sa permita stabilirea modului de realizare efectiva a obiectivelor fixate prin contractul de activitate.
    Art. 9
    Metodologia de calcul si nivelul sumelor lunare necesare pentru acoperirea serviciului public social, ca diferenta intre tarifele stabilite cu avizul autoritatilor publice competente si costurile reale de transport, la care se adauga cota de profit prevazuta de lege, se stabilesc de Ministerul Finantelor si Ministerul Transporturilor.
    Art. 10
    Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual, dupa aprobarea bugetului de stat.
    Art. 11
    Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentul contract de activitate.

        MINISTERUL TRANSPORTURILOR       SOCIETATEA NATIONALA DE
                Ministru,            TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI
                                         "C.F.R. CALATORI" - S.A.
                                              Director general,

    ANEXA 1
    la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori

            VOLUME ANUALE DE TRANSPORT SI CATEGORIILE DE TRENURI
care se asigura pentru perioada 1999 - 2002

-----------------------------------------------------------------------
                                               Planificat
 Obiectul                         -------------------------------------
                                   1999      2000      2001      2002
-----------------------------------------------------------------------
 Trenuri de calatori
 Tren km (mii)                    73.620    73.600    73.600    74.300
 Numarul trenurilor,               1.828     1.822     1.822     1.850
 din care:
 Intercity, Intercity Expres          14        14        14        18
 Rapide                              117       117       117       130
 Accelerate                          110       110       110       112
 Personale                         1.587     1.581     1.581     1.590
 Calatori Km (milioane)           12.500    12.500    13.000    13.500
 Gradul de acoperire a
 cheltuielilor (%)                  37,8      37,8      37,8      37,8
-----------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2
    la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori

                        CONDITII MINIME DE CONFORT
pe categorii de trenuri in trafic intern, valabile pentru planul de mers 1999/2000
-------------------------------------------------------------------------------
                      Intercity  Intercity     Rapid     Accelerat   Personal
                       Expres
 Elemente de        ----------- ----------- ----------- ----------- -----------
 confort            clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa
                      I     a     I     a     I     a     I     a     I     a
                          II-a        II-a        II-a        II-a        II-a
-------------------------------------------------------------------------------
Viteza minima
comerciala (km/h)   intre       intre       intre       intre       intre
                    75 - 80     65 - 70     55 - 60     45 - 50     35 - 40
Vagon de bagaje
in compunere             *)          *)          *)          *)          *)
Vagoane-restaurant
sau bar in
compunere                *)          *)          *)          *)
Servicii in
vagoane clasa:
- servire, la
  cerere, cu
  produse
  alimentare            *)         *)          *)          *)
- anuntarea
  opririlor             *)         *)          *)          *)
- ajutor acordat
  calatorilor la
  urcarea/coborarea
  in/din vagoane        *)         *)          *)          *)
- difuzarea presei
  cotidiene             *)          *)          *)          *)
- pliante si
  brosuri cu mersul
  trenului              *)         *)         *)          *)
-------------------------------------------------------------------------------
  Dotari ale
  vagoanelor:
- fotolii tapitate
  cu stofa              *)         *)         *)         *)         *)
- fotolii
  (canapele)
  tapitate cu
  vinilin               *)         *)         *)         *)          *)
- huse pentru
  fotolii si
  canapele*1)         *)   *)   *)   *)   *)   *)    *)    *)
- tetiere             *)   *)   *)   *)   *)   *)    *)    *)
- mocheta in
  compartiment         *)    *)    *)    *)    *)    *)    *)
- mocheta pe culoar    *)          *)          *)          *)
- perdele pe culoar    *)          *)          *)
- perdele in
  compartimente       *)   *)   *)   *)   *)   *)   *)    *)
- iluminat
  fluorescent         *)   *)   *)   *)   *)   *)   *)    *)    *)    *)
- iluminat
  incandescent
  (de siguranta)      *)   *)   *)   *)   *)   *)   *)   *)   *)   *)
- iluminat liziera    *)   *)   *)   *)    *)          *)
- ventilatie          *)   *)    *)    *)    *)    *)    *)    *)
- climatizare (aer
  conditionat)        *)   *)    *)    *)    *)    *)
- sonorizare in
  compartiment        *)   *)   *)   *)    *)    *)    *)    *)
-------------------------------------------------------------------------------
Cabina de toaleta
dotata cu
urmatoarele
materiale
consumabile:
- hartie igienica
  si sapun             *)         *)         *)         *)         *)
- servetele            *)         *)         *)          *)          *)
- odorizante           *)         *)         *))         *)          *)
-------------------------------------------------------------------------------
    *) Caracter facultativ.
    *) Caracter obligatoriu.
    *1) Cu exceptia vagoanelor nou-construite, modernizate.

    ANEXA 3
    la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori

                                     LISTA
cuprinzand facilitatile de calatorie aprobate prin acte normative

    Semnificatia coloanei A din tabelul urmator este "Nr. crt."
--------------------------------------------------------------------------------
 A   Beneficiarul   Facilitatea Actul normativ  Cine tipareste  Cine distribuie
     facilitatii                                legitimatiile   legitimatiile
--------------------------------------------------------------------------------
1. Secretariatul       12       Legea           C.F.R.          Secretariatul
   de Stat pentru   calatorii   nr. 42/1990,    Calatori        de Stat pentru
   Problemele       gratuite,   republicata,    (prin           Problemele
   Revolutionarilor dus-intors, cu              Imprimeria      Revolutionarilor
   din              clasa I,    modificarile    "Filaret")      din
   Decembrie 1989   tren        si                              Decembrie 1989
                    personal    completarile
                                ulterioare

2. Asociatia            6       Decretul-lege   C.F.R.          Asociatia
   Fostilor         calatorii   nr. 118/1990,   Calatori        Fostilor
   Detinuti         dus-intors, republicat,     (prin           Detinuti
   Politici din     clasa I,    cu              Imprimeria      Politici din
   Romania          tren        modificarile    "Filaret")      Romania
                    personal    si
                                completarile
                                ulterioare

3. Veteranii de     Bilete de   Legea           Ministerul      Asociatiile
   razboi si        calatorie   nr. 44/1994,    Transporturilor veteranilor de
   urmasii          simple,     cu                              razboi legal
   acestora         clasa I     modificarile                    constituite
                    sau         ulterioare
                    a II-a,        
                    tren
                    personal
                    (12
                    calatorii
                    dus-intors
                    sau 6
                    calatorii
                    dus-intors)

4. Secretariatul    Bilete de   Legea           C.F.R.          Secretariatul
   de Stat pentru   calatorie   nr. 53/1992,    Calatori        de Stat pentru
   Persoanele cu    dus-intors, cu              (prin           Persoanele cu
   Handicap         clasa       modificarile    Imprimeria      Handicap
                    a II-a,     ulterioare      "Filaret")
                    tren        Ordonanta de
                    personal,   urgenta a
                    12          Guvernului
                    calatorii   nr. 102/1999
                    sau 6
                    calatorii,
                    fara a avea
                    tiparit
                    anul de
                    valabilitate

5. Elevi si         Bilete de   Legea           C.F.R. Calatori C.F.R. Calatori
   studenti         calatorie   invatamantului  (prin
                    cu 50%      nr. 84/1995,    Imprimeria
                    reducere,   republicata,    "Filaret")
                    tarif tren  cu
                    personal,   modificarile
                    clasa a     ulterioare
                    II-a,
                    abonamente
                    lunare
                    cu numar
                    nelimitat
                    de
                    calatorii

6. Pensionari       Bilete de   Hotararea       C.F.R. Calatori C.F.R. Calatori
                    calatorie   Guvernului      (prin           emite
                    cu 50%      nr. 414/1993,   Imprimeria      legitimatiile
                    reducere,   cu              "Filaret")      de calatorie;
                    tarif tren  prelungirile    - se elibereaza Regia Autonoma
                    personal,   ulterioare ale  in baza         "Posta Romana"
                    clasa       aplicabilitatii cuponului       distribuie
                    a II-a,     acesteia        cu reducere     cupoanele o
                    eliberate                   pentru          data cu plata
                    pe baza                     transport,      primei pensii
                    cuponului                   tiparit
                    cu reducere                 de Ministerul
                    pentru                      Muncii si
                    transport,                  Protectiei
                    6 calatorii                 Sociale
                    simple


7. Locuitorii       Reducerea   Legea           C.F.R. Calatori Se elibereaza
   Muntilor         cu 50% a    nr. 33/1996,    - se elibereaza bilete bianco
   Apuseni,         tarifului   cu modificarile   bilete bianco
   titulari ai      legitimati- si completarile
   "Carnetului de   ilor de     ulterioare                   
   Mot"             calatorie
                    la toate
                    categoriile
                    de trenuri
                    de calatori
--------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 4
    la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori

         CONSTRUCTII SI RECONSTRUCTII DE LOCOMOTIVE
    pentru realizarea Programului de integrare europeana
 __________________________________________________________________
|                  |   1999    |    2000   |    2001   |   2002    |
|                  |___________|___________|___________|___________|
|                  | bucati    | bucati    | bucati    | bucati    |
|                  | (milioane | (milioane | (milioane | (milioane |
|                  | dolari    | dolari    | dolari    | dolari    |
|                  | S.U.A.)   | S.U.A.)   | S.U.A.)   | S.U.A.)   |
|__________________|___________|___________|___________|___________|
|Constructii de    |           |           |           |           |
|mijloace noi      |           |           |           |           |
|Rame electrice    |     -     |      7    |     25    |     31    |
|                  |           |   (24,5)  |   (75,0)  |   (90,0)  |
|Automotoare       |     -     |      5    |     20    |     40    |
|                  |           |    (7,5)  |   (30,0)  |   (60,0)  |
|Reconstructii     |           |           |           |           |
|de locomotive     |           |           |           |           |
|Locomotive        |           |           |           |           |
|electrice         |    24     |     30    |     30    |     30    |
|                  |  (21,0)   |   (60,0)  |   (60,0)  |   (60,0)  |
|Locomotive Diesel |           |           |           |           |
|electrice         |     2     |     20    |     25    |     18    |
|                  |  (3,0)    |   (30,0)  |   (37,5)  |   (27,0)  |
|Locomotive Diesel |           |           |           |           |
|hidraulice        |     3     |     10    |     15    |     15    |
|                  |  (3,0)    |   (13,0)  |   (19,5)  |   (19,5)  |  TOTAL:
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________
|TOTAL: Rame       |           |           |           |           |          |
|       electrice  |     -     |      7    |     25    |     31    |    63    |
|                  |     -     |   (24,5)  |   (75,0)  |   (90,0)  | (189,5   |
|                  |           |           |           |           | milioane |
|                  |           |           |           |           | dolari   |
|                  |           |           |           |           | S.U.A.)  |
|       Automotoare|     -     |      5    |     20    |     40    |    65    |
|                  |     -     |    (7,5)  |   (30,0)  |   (60,0)  | (97,5    |
|                  |           |           |           |           | milioane |
|                  |           |           |           |           | dolari   |
|                  |           |           |           |           | S.U.A.)  |
|       Locomotive |    31     |     60    |     70    |     63    |   224    |
|                  |  (27,0)   |  (103,0)  |  (117,0)  |  (106,5)  | (353,5   |
|                  |           |           |           |           | milioane |
|                  |           |           |           |           | dolari   |
|                  |           |           |           |           | S.U.A.)  |
|                  |___________|___________|___________|___________|__________|
|                  | 27,0      | 135,0     | 222,0     | 256,5     | 640,5    |
|                  | milioane  | milioane  | milioane  | milioane  | milioane |
|                  | dolari    | dolari    | dolari    | dolari    | dolari   |
|                  | S.U.A.    | S.U.A.    | S.U.A.    | S.U.A.    | S.U.A.   |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________|

   ANEXA 5
   la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori

           CONSTRUCTII SI RECONSTRUCTII DE VAGOANE
    pentru realizarea Programului de integrare europeana
 __________________________________________________________________
|                  |   1999    |    2000   |    2001   |   2002    |
|                  |___________|___________|___________|___________|
|                  | vagoane   | vagoane   | vagoane   | vagoane   |
|                  | (milioane | (milioane | (milioane | (milioane |
|                  | dolari    | dolari    | dolari    | dolari    |
|                  | S.U.A.)   | S.U.A.)   | S.U.A.)   | S.U.A.)   |
|__________________|___________|___________|___________|___________|
|Constructii de    |           |           |           |           |
|vagoane noi       |           |           |           |           |
|- Vagoane AVA     |           |           |           |           |
|  clasa a II-a,   |           |           |           |           |
|  compartimentate |     -     |    10     |     10    |      5    |
|                  |           |  (12,5)   |   (12,5)  |   (6,25)  |
|- Vagoane AVA     |           |           |           |           |
|  clasa I,        |           |           |           |           |
|  compartimentate |     -     |     5     |     10    |     10    |
|                  |           |   (6,5)   |    (13)   |    (13)   |
|- Vagoane AVA     |           |           |           |           |
|  dormitor        |     -     |     5     |      -    |      -    |
|                  |           |     (8)   |      -    |      -    |
|- Vagoane AVA     |           |           |           |           |
|  cuseta          |     -     |     5     |      5    |      5    |
|                  |           |   (8,0)   |    (8,0)  |    (8,0)  |
|- Vagoane AVA     |           |           |           |           |
|  clasa a II-a,   |           |           |           |           |
|  salon           |     -     |    10     |     10    |     15    |
|                  |           |   (12)    |    (12)   |    (18)   |
|- Vagoane AVA     |           |           |           |           |
|  clasa I, salon  |     -     |     5     |      5    |      5    |
|                  |           |    (6)    |     (6)   |     (6)   |
|- Vagoane AVA     |           |           |           |           |
|  clasa I, salon, |           |           |           |           |
|  cu cabina de    |     -     |     -     |      -    |      -    |
|  conducere       |     -     |     -     |      -    |      -    | TOTAL:
|                  |___________|___________|___________|___________|__________
|                  |           |    40     |     40    |     40    | 120      |
|                  |           |           |           |           | vagoane  |
|                  |           |   (53)    |   (51,5)  |  (51,25)  | (155,75  |
|                  |           |           |           |           | milioane |
|                  |           |           |           |           | dolari   |
|                  |           |           |           |           | S.U.A.)  |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________|

 __________________________________________________________________
|                  |   1999    |    2000   |    2001   |   2002    |
|                  |___________|___________|___________|___________|
|                  | vagoane   | vagoane   | vagoane   | vagoane   |
|                  | (milioane | (milioane | (milioane | (milioane |
|                  | dolari    | dolari    | dolari    | dolari    |
|                  | S.U.A.)   | S.U.A.)   | S.U.A.)   | S.U.A.)   |
|__________________|___________|___________|___________|___________|
|Reconstructii de  |           |           |           |           |
|vagoane           |           |           |           |           |
|- Vagoane 2057    |           |           |           |           |
|  clasa a II-a,   |           |           |           |           |
|  cu boghiu Y32 S |      1    |     20    |     30    |     30    |
|                  |    (0,4)  |   (8,0)   |   (12,0)  |   (12,0)  |
|- Vagoane 2626    |           |           |           |           |
|  clasa a II-a,   |           |           |           |           |
|  etajate, trafic |           |           |           |           |
|  suburban        |      1    |     30    |     30    |     30    |
|                  |   (0,25)  |   (7,5)   |   (7,5)   |   (7,5)   |
|- Vagoane 1957 cu |           |           |           |           |
|  elemente AVA    |     50    |     20    |     20    |     20    |
|                  |   (7,5)   |   (3,0)   |   (3,0)   |   (3,0)   |
|- Vagoane 1950 si |           |           |           |           |
|  2050 modernizate|           |           |           |           |
|  cu fonduri      |           |           |           |           |
|  B.E.R.D.:       |           |           |           |           |
|Vagoane Interregio|           |           |           |           |
|clasa I           |      -    |     18    |     12    |      -    |
|                  |      -    |   (9,0)   |   (6,0)   |      -    |
|Vagoane Interregio|           |           |           |           |
|clasa a II-a      |      -    |     40    |     20    |      -    |
|                  |      -    |   (20,0)  |   (10,0)  |      -    |
|Vagoane Interregio|           |           |           |           |
|bar-bistro        |      -    |      6    |      4    |      -    |
|                  |      -    |    (3,0)  |    (2,0)  |      -    |
|- Vagoane 1057    |           |           |           |           |
|  clasa I, salon, |           |           |           |           |
|  cu aer          |           |           |           |           |
|  conditionat     |     1     |     30    |     30    |     30    |
|                  |   (0,2)   |    (6)    |    (6)    |    (6)    |
|- Vagoane 2055    |           |           |           |           |
|  clasa a II-a,   |           |           |           |           |
|  compartimentate,|           |           |           |           |
|  cu aer cald     |    140    |    100    |     50    |     -     |
|                  |   (21)    |    (15)   |   (7,5)   |     -     |
|- Vagoane 2047    |           |           |           |           |
|  clasa a II-a,   |           |           |           |           |
|  compartimentate,|           |           |           |           |
|  cu radiatoare   |    110    |     50    |      -    |     -     |
|                  |   (16,5)  |   (7,5)   |      -    |     -     |  TOTAL
|                  |___________|___________|___________|___________|__________
|                  |    303    |    314    |    196    |    110    | 923      |
|                  |           |           |           |           | vagoane  |
|                  |  (45,85)  |    (79)   |    (54)   |   (28,5)  | (207,35  |
|                  |           |           |           |           | milioane |
|                  |           |           |           |           | dolari   |
|                  |           |           |           |           | S.U.A.)  |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________|

                           RECAPITULATIE
 __________________________________________________________________
|                  |   1999    |    2000   |    2001   |   2002    |
|                  |___________|___________|___________|___________|
|                  | vagoane   | vagoane   | vagoane   | vagoane   |
|                  | (milioane | (milioane | (milioane | (milioane |
|                  | dolari    | dolari    | dolari    | dolari    |
|                  | S.U.A.)   | S.U.A.)   | S.U.A.)   | S.U.A.)   |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________
|TOTAL,            |    113    |    187    |    180    |    150    | 630      |
|din care:         |   (70,2)  |  (101,6)  |  (91,8)   |   (74,5)  | vagoane  |
|                  |           |           |           |           | (338,1   |
|                  |           |           |           |           | milioane |
|                  |           |           |           |           | dolari   |
|                  |           |           |           |           | S.U.A.)  |
|B.E.R.D.          |     -     |     64    |     36    |     -     | 100      |
|                  |     -     |    (32)   |   (18)    |     -     | vagoane  |
|                  |           |           |           |           | (50      |
|                  |           |           |           |           | milioane |
|                  |           |           |           |           | dolari   |
|                  |           |           |           |           | S.U.A.)  |
|Resurse interne   |    113    |    123    |    144    |    140    | 530      |
|                  |   (70,2)  |   (69,6)  |   (73,8)  |   (74,5)  | vagoane  |
|                  |           |           |           |           | (288,1   |
|                  |           |           |           |           | milioane |
|                  |           |           |           |           | dolari   |
|                  |           |           |           |           | S.U.A.)  |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 698/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 698 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 698/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu