HOTARARE Nr. 698 din 26 august 1999
privind aprobarea contractelor de activitate a Companiei Nationale de Cai
Ferate "C.F.R." - S.A. si a Societatii Nationale de Transport
Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. pentru perioada 1999 -
2002
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 446 din 14 septembrie 1999
In temeiul prevederilor art. 33 si 35 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea
Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata si modificata prin Legea
nr. 89/1999,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Contractul de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate
"C.F.R." - S.A. pentru perioada 1999 - 2002, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2
Se aproba Contractul de activitate a Societatii Nationale de Transport
Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. pentru perioada 1999 -
2002, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 3
Ministerul Transporturilor, Compania Nationala de Cai Ferate
"C.F.R." - S.A. si Societatea Nationala de Transport Feroviar de
Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. vor actualiza anual, in conditiile
legii, contractele de activitate prevazute la art. 1 si 2, dupa aprobarea
bugetului de stat.
Art. 4
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
CONTRACT DE ACTIVITATE
a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada
1999 - 2002
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Partile contractante
Prezentul contract de activitate se incheie intre Ministerul
Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si Compania
Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., denumita in continuare
C.F.R. - S.A., in concordanta cu prevederile art. 33 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si
reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si ale art. 19 din
Hotararea Guvernului nr. 581/1998 privind infiintarea Companiei Nationale de
Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societatii Nationale a
Cailor Ferate Romane.
Art. 2
Durata si obiectul contractului de activitate
(1) Contractul de activitate se incheie pentru perioada 1999 - 2002.
(2) Prezentul contract de activitate stabileste obligatiile reciproce ale
Ministerului Transporturilor si ale C.F.R. - S.A. pentru asigurarea starii
tehnice si de exploatare a infrastructurii feroviare, care sa garanteze
conditiile de desfasurare a transporturilor de marfa si de calatori pe caile
ferate romane in conditii de siguranta a circulatiei.
(3) Prezentul contract de activitate contine la data semnarii clauzele
generale pentru intreaga durata de valabilitate si prevederi specifice pentru
anul 1999.
(4) Prevederile specifice pentru anii 2000 - 2002 se stabilesc anual, prin
acte aditionale la prezentul contract de activitate, dupa aprobarea legii
anuale a bugetului de stat.
CAP. 2
Obligatii generale ale partilor
Art. 3
Obligatii generale ale C.F.R. - S.A.
(1) Pe toata durata de valabilitate a prezentului contract de activitate
C.F.R. - S.A. se obliga sa incheie fara pierderi executia bugetului de venituri
si cheltuieli. In acest scop C.F.R. - S.A. isi va dimensiona cheltuielile
strict la nivelul veniturilor realizate din exploatarea comerciala a propriilor
capacitati de circulatie, din exploatarea patrimoniului, din alte activitati
proprii si din transferurile de la bugetul de stat.
(2) In cazul in care nivelul veniturilor anuale nu acopera integral
cheltuielile programate, C.F.R. - S.A. va lua masuri de diminuare a
cheltuielilor prin reducerea performantelor infrastructurii feroviare, dar fara
afectarea sigurantei circulatiei.
Art. 4
Obligatii generale ale Ministerului Transporturilor
(1) Ministerul Transporturilor va sustine includerea in bugetul de stat, in
fiecare an, a sumelor necesare pentru asigurarea reparatiilor capitale la
minimum 300 km linie/an, cu lucrarile de arta si instalatiile aferente, pentru
stoparea degradarii tehnice a infrastructurii feroviare publice.
(2) Ministerul Transporturilor va sustine in fiecare an continuarea
investitiilor aflate in curs de realizare pe infrastructura feroviara publica
si pentru modernizarea traseelor coridoarelor europene de transport feroviar
fie prin includerea in bugetul de stat a sumelor necesare, fie prin asigurarea
de linii de credit pe termen lung, garantate si rambursate de stat.
(3) Ministerul Transporturilor va facilita incheierea de catre C.F.R. -
S.A. a unor conventii cu autoritatile administratiei publice locale pentru
sustinerea traficului cu trenuri locale de navetisti, solicitate de acestea, cu
obligatia ca solicitantul transportului sa acopere tariful de utilizare a
infrastructurii feroviare.
CAP. 3
Conditii generale de functionare a infrastructurii feroviare
Art. 5
Parametrii de performanta ai infrastructurii feroviare publice
(1) Pe intreaga durata de valabilitate a prezentului contract de activitate
C.F.R. - S.A. va actiona pentru realizarea principalelor obiective
tehnico-economice prevazute in anexa nr. 1.
(2) Pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R.
- S.A. va asigura capacitatile de circulatie necesare pe infrastructura
feroviara publica pentru transportul urmatoarelor volume de transport minimale:
-----------------------------------------------------------------------
Prognozat
Trafic U.M. ---------------------------------
1999 2000 2001 2002
-----------------------------------------------------------------------
Calatori miliarde calatori km 12,5 12,5 13,0 13,5
Marfa miliarde tone nete km 16,7 16,0 16,0 16,0
-----------------------------------------------------------------------
(3) Capacitatile de circulatie pe infrastructura feroviara publica pot fi
revazute anual, in functie de evolutia cerintelor pietei.
Art. 6
Fonduri necesare pentru functionarea infrastructurii feroviare
(1) In functie de posibilitatile anuale ale bugetului de stat, Ministerul
Transporturilor va sustine ca prin bugetul sau sa se asigure pe perioada de
valabilitate a prezentului contract de activitate, conform prevederilor art. 21
si 56 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998, fonduri pentru
investitii. Valoarea ramasa de executat la obiectivele de investitii cu
finantare de la bugetul de stat este de 5.375 miliarde lei, conform anexei nr.
2.
(2) Ministerul Transporturilor va sustine ca prin bugetul de stat sa se
asigure pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate,
conform prevederilor art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998,
fonduri pentru reparatii capitale ale infrastructurii feroviare publice, la
nivelul prezentat in anexa nr. 4.
(3) C.F.R. - S.A. trebuie sa isi asigure anual, pentru perioada de
valabilitate a prezentului contract de activitate, conform prevederilor art. 22
alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 581/1998, venituri proprii de 5.081,8
miliarde lei in preturile lunii decembrie 1998, care sa acopere costul
lucrarilor de reparatii capitale la infrastructura feroviara privata, precum si
al lucrarilor de exploatare, intretinere si reparatii curente pentru
infrastructura feroviara publica si privata, conform anexelor nr. 5a) si 5b).
(4) Partile contractante convin ca, daca pe perioada de valabilitate a
prezentului contract de activitate statul nu poate asigura integral fonduri la
bugetul de stat conform prevederilor alin. (1) si (2), prin prevederi specifice
in acte aditionale anuale sa se prevada conditii de finantare prin majorarea
corespunzatoare a tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare. In aceste
conditii se pot accepta volume anuale mai scazute de lucrari, dar nu mai putin
de 300 km reparatii capitale la liniile de cale ferata, inclusiv la lucrarile
de arta si instalatiile aferente.
(5) In cazul unor calamitati naturale, dezastre sau evenimente de cale
ferata, elementele afectate ale infrastructurii cailor ferate romane vor fi
repuse in functiune in cel mai scurt timp, utilizandu-se resursele care pot fi
mobilizate in acest scop, in conditiile legii.
(6) Cheltuielile ocazionate de repunerea in functiune a infrastructurii
feroviare publice, afectata ca urmare a unor calamitati naturale sau dezastre,
se acopera de la bugetul de stat.
CAP. 4
Obligatiile partilor contractante pentru anul 1999
Art. 7
Nivelul contributiei statului pentru investitii si reparatii capitale in
anul 1999
(1) Din bugetul de stat pe anul 1999 se aloca C.F.R. - S.A. suma de 65
miliarde lei pentru lucrari de investitii in infrastructura feroviara publica.
(2) Repartizarea pe lucrari a fondului de investitii mentionat la alin. (1)
se va face conform anexei nr. 3, iar toate celelalte lucrari se sisteaza in
anul 1999.
(3) Pentru lucrari de reparatii capitale ale infrastructurii feroviare pe
anul 1999 se aloca C.F.R. - S.A. de la bugetul de stat suma de 197 miliarde
lei. Deoarece aceasta suma nu acopera prevederile art. 6 alin. (2), partile
contractante convin ca volumul pentru lucrari de reparatii capitale ale
infrastructurii feroviare pe anul 1999 este de 300 km linie in infrastructura
feroviara publica, la care se adauga cota corespunzatoare de poduri si
tuneluri, ceea ce necesita un buget suplimentar de circa 900 miliarde lei in
preturile lunii decembrie 1998.
(4) Partile contractante convin ca realizarea obiectivelor prevazute la
alin. (3) sa se finanteze cu sume provenite din alocatii bugetare, din venituri
proprii ale C.F.R. - S.A. si prin realocari din sumele disponibile alocate
cofinantarii I.F.I. pentru infrastructura feroviara din bugetul Ministerului
Transporturilor, la rectificarea bugetului de stat pe anul 1999.
(5) Partile contractante convin ca pentru anul 1999 nu se aloca de la
bugetul de stat sume pentru repunerea in functiune a infrastructurii feroviare
publice afectate ca urmare a unor eventuale calamitati naturale. Aceste sume se
vor asigura, in limita posibilitatilor, de C.F.R. - S.A. din veniturile
proprii.
(6) Partile contractante convin ca prelevarea de sume suplimentare pentru
reparatii capitale si calamitati din tariful de utilizare a infrastructurii
feroviare, platit de operatorii feroviari in anul 1999, va conduce la o
reducere a sumelor disponibile pentru lucrarile de exploatare si intretinere a
infrastructurii feroviare. In aceste conditii Ministerul Transporturilor
accepta programul valoric si fizic, diminuat, de intretinere si reparare a
infrastructurii feroviare, conform prevederilor anexei nr. 7.
(7) Pentru anul 1999 se aloca de la bugetul de stat suma de 684 miliarde
lei pentru a acoperi componenta de costuri locale din programul de reabilitare
a C.F.R. - S.A., finantat prin acordurile de imprumut cu B.I.R.D., B.E.R.D. si
U.E. (PHARE).
Art. 8
Obligatiile C.F.R. - S.A. in anul 1999
(1) Pe baza conditiilor concrete de constructie a bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul 1999 C.F.R. - S.A. se angajeaza sa asigure un nivel minim al
veniturilor proprii de circa 4.263 miliarde lei, dupa cum urmeaza:
- 3.379 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare
de la operatorii de transport;
- 884 miliarde lei din valorificari de produse reziduale (sina, traverse,
materiale de cale etc.), din inchirieri, din trageri de credite externe si din
venituri financiare si exceptionale.
(2) C.F.R. - S.A. se angajeaza sa execute un buget total de venituri si
cheltuieli pe anul 1999, care include si alocatiile bugetare mentionate la art.
7 alin. (3) si (6), de 5.144 miliarde lei. Acest buget va asigura fonduri
pentru un volum diminuat de lucrari de reparatii capitale, de exploatare, intretinere
si de reparatii curente, conform anexelor nr. 6 si 7, dupa cum urmeaza:
- 785 miliarde lei pentru reparatii capitale la infrastructura feroviara
publica (228 km linie);
- 175 miliarde lei pentru reparatii capitale la infrastructura feroviara
privata;
- 2.356 miliarde lei pentru exploatare, intretinere si reparatii curente
(include 72 km reparatii linie pentru a se asigura cei 300 km de reparatii
capitale).
(3) Pentru anul 1999, pe baza bugetului prevazut la art. 3, C.F.R. - S.A.
se obliga sa asigure desfasurarea traficului feroviar in conditii de siguranta,
prin:
- limitarea vitezelor de circulatie a trenurilor pe portiuni din liniile
principale si secundare;
- reducerea tonajelor trenurilor pe unele sectii de circulatie;
- scoaterea din functiune a unor instalatii de semnalizare feroviara si
introducerea altor sisteme de circulatie comandate manual;
- inchiderea unor sectii de circulatie si folosirea unor rute ocolitoare.
CAP. 5
Limitele maxime ale tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare
pentru traficul feroviar intern
Art. 9
Conditii speciale impuse de stadiul actual al reformei in transportul
feroviar
(1) Partile contractante convin ca in anul 1999 exista riscuri majore
privind continuarea cu succes a reformei sistemului de transport feroviar, care
provin din:
- scaderea continua a volumului traficului feroviar;
- arieratele majore in plata transporturilor de marfa;
- excedentul de active detinut de societatile comerciale nou-infiintate;
- starea tehnica precara a parcului de material rulant si a infrastructurii
feroviare;
- posibilitatile limitate ale bugetului de stat de plata a serviciilor
sociale de transport de calatori si de sustinere a infrastructurii feroviare.
(2) Ministerul Transporturilor va asigura armonizarea strategiilor pe piata
de transport feroviar in perioada de consolidare a societatilor comerciale
nou-infiintate dupa restructurarea S.N.C.F.R. (C.F.R. - S.A., C.F.R. Calatori -
S.A., C.F.R. Marfa - S.A., S.A.A.F. - S.A. si S.M.F. - S.A.). In acest sens
relatiile contractuale pe anul 1999 dintre C.F.R. - S.A. si celelalte societati
comerciale nou-infiintate dupa restructurarea S.N.C.F.R. se vor desfasura pe
baza unei conventii scrise, aprobata de ministrul transporturilor.
(3) Conventia societatilor comerciale feroviare, mentionata la alin. (2),
va contine urmatoarele principii pentru a asigura consolidarea fiecarei
societati comerciale nou-infiintate:
- armonizarea politicilor de personal cu evolutia traficului feroviar;
- stabilirea unor plafoane minimale de reparatii pentru materialul rulant;
- reparatia capitala a 300 km de linie de cale ferata;
- acoperirea cheltuielilor de reparatii ale C.F.R. Calatori - S.A. si
C.F.R. Marfa - S.A., in valoare de 300 miliarde lei, prin transfer de active cu
S.A.A.F. - S.A., in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998,
cu finantare din veniturile realizate de S.A.A.F. - S.A.
Art. 10
Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare in anul 1999
(1) C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure servicii de alocare a capacitatilor
infrastructurii feroviare catre operatorii de transport numai in conditiile
incheierii de contracte de acces si cu plata unui tarif de utilizare a infrastructurii
feroviare pentru capacitatile alocate, in conditiile legii.
(2) C.F.R. - S.A. poate negocia nivelul tarifului de utilizare a
infrastructurii feroviare cu operatorii de transport feroviari, in functie de
numarul de trasee achizitionate, de sectia de circulatie, de momentul
solicitarii si de perioada solicitata.
(3) Se interzice C.F.R. - S.A. sa presteze servicii in pierdere, practicand
tarife necomerciale care sa conduca la eforturi financiare suplimentare ale
statului in sustinerea bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia.
(4) C.F.R. - S.A. va elabora pana la data de 30 septembrie 1999 o
metodologie de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare,
care sa se bazeze pe principii comerciale avand in vedere costurile fixe si
variabile pentru functionarea infrastructurii feroviare. Metodologia de calcul
trebuie sa permita fiecarui operator sa plateasca costurile reale pentru
serviciile pe care le-a comandat si de care a beneficiat in mod efectiv, prin
fixarea de tarife separate pe tipuri de activitati. Metodologia de calcul va fi
inclusa in prezentul contract de activitate prin act aditional.
(5) Partile contractante convin ca, in mod exceptional, pana la elaborarea
metodologiei de calcul mentionate la alin. (4), sa plateasca pentru anul 1999
tariful de utilizare a infrastructurii feroviare sub forma de sume fixe
globale, care reprezinta procente din veniturile lor totale, astfel: 32% pentru
C.F.R. Marfa - S.A. si 39,8% pentru C.F.R. Calatori - S.A. In sume absolute,
corespunzator veniturilor prognozate in bugetele aprobate celor 2 operatori
feroviari, sumele platite vor fi urmatoarele:
C.F.R. Calatori - S.A.: 1.660 miliarde lei pentru
infrastructura feroviara publica;
112 miliarde lei pentru
infrastructura feroviara privata;
C.F.R. Marfa - S.A.: 1.432 miliarde lei pentru
infrastructura feroviara publica;
175 miliarde lei pentru
infrastructura feroviara privata.
(6) In conditiile in care politica tarifara in domeniul transporturilor
feroviare sau evolutia pietei in anul 1999 va conduce la acumularea de catre
cei 2 operatori feroviari de alte venituri decat cele prognozate in bugetele
aprobate, sumele platite de acestia pentru accesul pe infrastructura feroviara
vor fi corectate pentru a reprezenta aceleasi procente de 32% si, respectiv,
39,8% din total venituri ale C.F.R. Marfa - S.A. si, respectiv, C.F.R. Calatori
- S.A.
(7) Noii operatori feroviari licentiati in anul 1999 vor plati pentru
utilizarea infrastructurii feroviare sume lunare stabilite la cote procentuale
din veniturile realizate, astfel:
- 39,8% pentru un operator feroviar de calatori;
- 32,0% pentru un operator feroviar de marfa.
(8) C.F.R. - S.A. se obliga ca sumele obtinute conform prevederilor alin.
(7) sa fie distribuite procentual pe elemente de cheltuieli din bugetul
propriu, pentru a realiza, in principal, lucrari suplimentare de reparatii
capitale la infrastructura feroviara, in scopul cresterii calitatii tehnice a
acesteia si al imbunatatirii sigurantei circulatiei.
(9) Platile operatorilor feroviari catre C.F.R. - S.A. se vor efectua in
transe periodice, de trei ori pe luna, pe baza unui grafic de repartitie lunara
convenit intre parti. Pentru intarzieri la plata tarifelor de utilizare a
infrastructurii feroviare C.F.R. - S.A. poate decide oprirea serviciilor de
acces pe infrastructura feroviara operatorului in cauza conform prevederilor
art. 12 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 581/1998.
(10) Pentru sumele primite ca tarif de acces pe infrastructura feroviara,
mentionate la alin. (4) - (6), C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure urmatoarele
servicii pentru operatorii feroviari:
- circulatia, in conditii de siguranta, a trenurilor programate de
operatori;
- asigurarea starii de functionare a infrastructurii feroviare conform
prevederilor cuprinse in anexa nr. 7;
- asigurarea spatiilor necesare in cladirile C.F.R. - S.A.;
- asigurarea serviciilor de telecomunicatii prin reteaua feroviara de
telecomunicatii;
- asigurarea de servicii informatice prin Centrul de informatica al C.F.R.
- S.A.;
- asigurarea de servicii de editura si tipografie pentru publicatiile
periodice oficiale din domeniul caii ferate;
- salubrizarea statiilor de cale ferata si informarea publicului calator.
CAP. 6
Art. 11
Neexecutarea unor prevederi din contractul de activitate
Partile semnatare se vor intalni cel putin semestrial pentru a examina
stadiul derularii contractului de activitate si, dupa caz, pentru a analiza
cauzele neexecutarii unor clauze ale acestuia, in vederea stabilirii masurilor
de remediere, in mod special, daca:
- C.F.R. - S.A. nu poate asigura, in cursul unui an, executia unui buget de
venituri si cheltuieli echilibrat;
- volumele anuale de transport scad sub valorile estimate cu mai mult de 4%
la calatori si/sau de 3% la marfa;
- Ministerul Transporturilor nu poate executa una dintre obligatiile ce ii
revin din prezentul contract de activitate.
Art. 12
Alte prevederi
(1) In situatii deosebite care nu au putut fi avute in vedere in cadrul
prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia,
Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si
C.F.R. - S.A. vor analiza impreuna aspectele rezultate din asemenea situatii si
vor face propuneri de solutionare sau, dupa caz, de modificare corespunzatoare
a contractului de activitate.
(2) C.F.R. - S.A. va prezenta anual, o data cu bilantul contabil, datele
necesare care sa permita stabilirea modului de realizare efectiva a
obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate si evolutia
indicatorilor tehnico-economici si financiari.
(3) Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate
anual, prin act aditional, corespunzator prevederilor bugetului de stat, precum
si ori de cate ori se impune modificarea si/sau completarea contractului de
activitate, in functie de necesitatea infaptuirii reformei in domeniul
transporturilor feroviare.
(4) Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezentul contract de
activitate.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE
Ministru, "C.F.R." - S.A.
Director
general,
ANEXA 1
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
PARAMETRII DE PERFORMANTA
ai infrastructurii feroviare
----------------------------------------------------------------------------
Prevederi
Obiective U.M. ------------------------------
1999 2000 2001 2002
----------------------------------------------------------------------------
1.0. Infrastructura
feroviara
Retea (lungimea retelei) linii - km 11.180 11.180 11.180 11.180
Lungimea desfasurata a
liniilor linii - km 21.050 21.050 21.050 21.050
Statii si halte numar 1.030 980 950 930
2.0. Personal
Total personal mii 47.309 47.000 46.750 46.500
3.0. Tren km - Total milioane tren km 94,0 93,6 93,6 94,3
3.1. Calatori milioane tren km 73,6 73,6 73,6 74,3
3.2. Marfa milioane tren km 20,4 20,0 20,0 20,0
4.0. Material rulant
necesar
- ecartament normal -
4.1. Locomotive, rame si
automotoare bucata 18 18 18 18
4.2. Vagoane calatori bucata 72 72 72 72
4.3. Vagoane marfa bucata 1.268 1.268 1.268 1.268
4.4. Vagoane pentru uzul
administratiei bucata 26 26 26 26
4.5. Macarale bucata 26 26 26 26
4.6. Pluguri pentru zapada bucata 21 21 21 21
4.7. Masini grele de cale bucata 530 530 530 530
5.0. Masuri privind
performantele
activitatii
5.1. Viteza tehnica
marfa km/h 42,80 42,93 42,93 43,00
calatori km/h 56,04 57,12 57,30 57,30
5.2. Regularitatea
marfa minute
intarziere
100 tren km 0,40 0,35 0,35 0,30
calatori minute
intarziere
100 tren km 1,30 1,20 1,15 1,15
5.3. Productivitatea mii lei/persoana 98.492 98.750 99.000 99.100
----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
LISTA
cuprinzand obiectivele de investitii in curs de executie, cu finantare de la
bugetul de stat
- mii lei -
----------------------------------------------------------------------------
Nominalizarea pe obiective de investitii, Valoarea Valoarea
Nr. dotari si alte cheltuieli de investitii totala (rest de
crt. (data inceperii - an/trimestru; numarul actualizata executat) in
si data aprobarii documentatiei de in preturile preturile
investitii) lunii lunii
decembrie decembrie
1998 1998
----------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI, 5.676.401.567 5.375.968.978
din care:
A. Lucrari in continuare, 5.135.401.567 4.934.968.979
din care:
1. Modernizarea instalatiilor CED in statia
de cale ferata Ploiesti-Sud 117.690.883 103.975.502
Trimestrul III 1996; Hotararea Guvernului
nr. 927/1995 (preturile
lunii
februarie 1998)
2. Suprainaltarea si consolidarea
terasamentelor in zona SHN Portile de
Fier I 415.761.744 338.782.760
Trimestrul III 1988; Decretul Consiliului
de Stat nr. 289/1987
3. Linie noua de cale ferata Harlau -
Flamanzi 893.023.440 861.866.697
Trimestrul IV 1988; Decretul Consiliului
de Stat nr. 319/1988
4. Linie noua de cale ferata Dangeni -
Saveni - Darabani 729.326.454 715.141.585
Trimestrul IV 1988; Decretul Consiliului
de Stat nr. 319/1988
5. Electrificarea liniei de cale ferata
Doaga - Tecuci - Barbosi 591.238.000 572.870.540
Trimestrul IV 1989; Decretul Consiliului
de Stat nr. 87/1989
6. Linie noua de cale ferata Valcele -
Ramnicu Valcea 821.048.837 795.142.231
Trimestrul II 1979; Decretul Consiliului
de Stat nr. 544/1978
7. Finalizarea CED in triajul Adjud 22.124.270 20.466.988
Trimestrul IV 1989; Decretul Consiliului
de Stat nr. 87/1989
8. Dublarea si electrificarea liniei de cale
ferata Gura Motrului - Turceni -
Targu Jiu 151.850.927 147.454.984
Trimestrul III 1985; Decretul Consiliului
de Stat nr. 405/1984
9. Linie noua de cale ferata Albeni -
Seciuri - Alunu 1.323.156.530 1.311.080.654
Trimestrul II 1986; Decretul Consiliului
de Stat nr. 316/1988
10. Restabilirea legaturilor determinate de
constructia Canalului Siret - Baragan 70.180.482 68.179.038
Trimestrul IV 1987; Decretul Consiliului
de Stat nr. 394/1986
B. Obiective noi de investitii, 441.000.000 441.000.000
din care:
1. Modernizarea instalatiilor de
centralizare electrodinamica din statiile
de cale ferata Brasov - Calatori,
Timisoara-Nord si Arad, judetele Brasov,
Timis si Arad; cofinantare PHARE
(Hotararea Guvernului nr. 496/1998), 441.000.000 441.000.000
din care:
1.1. Statia de cale ferata Brasov - Calatori 125.580.000 125.580.000
1.2. Statia de cale ferata Timisoara-Nord 144.270.000 144.270.000
1.3. Statia de cale ferata Arad 171.150.000 171.150.000
----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 3
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
LISTA
cuprinzand obiectivele de investitii cu finantare de la bugetul de stat pe anul
1999
- mii lei -
-------------------------------------------------------------------------------
Nominalizarea pe Valoarea Valoarea
Nr. obiective de totala (rest de Alocatie Observatii
crt. investitii, dotari actualizata executat) in in anul
si alte cheltuieli in preturile preturile 1999
de investitii (data lunii lunii
inceperii - an/ decembrie decembrie
trimestru; numarul 1998 1998
si data aprobarii
documentatiei de
investitii)
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI, 5.676.401.567 5.375.968.978 65.000.000
din care:
A. Lucrari in
continuare, 5.135.401.567 4.934.968.979 55.000.000
din care:
1. Modernizarea
instalatiilor CED
in statia de cale
ferata Ploiesti-Sud 117.690.883 103.975.502 35.000.000
Trimestrul III 1996; (preturile
Hotararea Guvernului lunii
nr. 927/1995 februarie
1998)
2. Suprainaltarea si
consolidarea
terasamentelor in
zona SHN Portile de
Fier I 415.761.744 338.782.760 20.000.000
Trimestrul III 1988;
Decretul Consiliului
de Stat nr. 289/1987
3. Linie noua de cale
ferata Harlau -
Flamanzi 893.023.440 861.866.697 0 Se sisteaza
Trimestrul IV 1988; in anul 1999
Decretul Consiliului
de Stat nr. 319/1988
4. Linie noua de cale
ferata Dangeni -
Saveni - Darabani 729.326.454 715.141.585 0 Se sisteaza
Trimestrul IV 1988; in anul 1999
Decretul Consiliului
de Stat nr. 319/1988
5. Electrificarea
liniei de cale
ferata Doaga -
Tecuci - Barbosi 591.238.000 572.870.540 0 Se sisteaza
Trimestrul IV 1989; in anul 1999
Decretul Consiliului
de Stat nr. 87/1989
6. Linie noua de cale
ferata Valcele -
Ramnicu Valcea 821.048.837 795.142.231 0 Se sisteaza
Trimestrul II 1979; in anul 1999
Decretul Consiliului
de Stat nr. 544/1978
7. Finalizarea CED in
triajul Adjud 22.124.270 20.466.988 0 Se sisteaza
Trimestrul IV 1989; in anul 1999
Decretul Consiliului
de Stat nr. 87/1989
8. Dublarea si
electrificarea liniei
de cale ferata Gura
Motrului - Turceni -
Targu Jiu 151.850.927 147.454.984 0 Se sisteaza
Trimestrul III 1985; in anul 1999
Decretul Consiliului
de Stat nr. 405/1984
9. Linie noua de cale
ferata Albeni -
Seciuri - Alunu 1.323.156.530 1.311.080.654 0 Obiectivul
Trimestrul II 1986; este
Decretul Consiliului transferat
de Stat nr. 316/1988 la
S.A.A.F. -
S.A. (se
preconizeaza
cedarea la
Compania
Nationala a
Lignitului
"Oltenia")
10. Restabilirea
legaturilor
determinate de
constructia
Canalului Siret -
Baragan 70.180.482 68.179.038 0 Se sisteaza
Trimestrul IV 1987; in anul 1999
Decretul Consiliului
de Stat nr. 394/1986
B. Obiective noi de
investitii, 441.000.000 441.000.000 10.000.000
din care:
1. Modernizarea
instalatiilor de
centralizare
electrodinamica din
statiile de cale
ferata Brasov -
Calatori, Timisoara-
Nord si Arad,
judetele Brasov,
Timis si Arad;
cofinantare PHARE
(Hotararea Guvernului
nr. 496/1998), 441.000.000 441.000.000 10.000.000
din care:
1.1. Statia de cale
ferata Brasov -
Calatori 125.580.000 125.580.000
1.2. Statia de cale
ferata Timisoara-
Nord 144.270.000 144.270.000
1.3. Statia de cale
ferata Arad 171.150.000 171.150.000
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 4
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
PROGRAM DE REPARATII CAPITALE
la infrastructura feroviara publica, necesar pentru anul 1999
----------------------------------------------------------
Valoarea
Indicatorul Cantitatea (milioane lei)
----------------------------------------------------------
TOTAL, 900 000
din care:
1. Linii 300 km 518.000
2. Poduri 73 bucati 140.100
3. Terasamente 64 zone 110.900
4. Tuneluri 16 bucati 58.000
5. Instalatii SCB + IFTE 51 bucati 48.000
6. Proiectare 25.000
----------------------------------------------------------
ANEXA 5a)
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
PROGRAM DE REPARATII CAPITALE
la infrastructura feroviara privata, necesar pentru anul 1999
----------------------------------------------------------
Valoarea
Indicatorul Cantitatea (milioane lei)
----------------------------------------------------------
TOTAL, 319.342
din care:
1. Alte linii din
statii si triaje 39 km 22.658
2. Cladiri 216 bucati 129.317
3. Instalatii TTR 29 bucati 40.740
4. Masini grele 164 bucati 83.427
5. Utilaje 945 bucati 33.050
6. Proiectare 10.150
----------------------------------------------------------
ANEXA 5b)
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
VOLUMUL
de lucrari de exploatare si reparatii curente la utilaje, necesar pentru anul
1999
----------------------------------------------------------------------------
Prevederi
Obiectivul Cantitatea 1999
(milioane
lei)
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL GENERAL: 4.762.470
A. Intretinerea infrastructurii feroviare -
TOTAL: 4.553.313
1. Lucrari specifice de supraveghere si
intretinere a liniilor si lucrarilor de
arta 1.239.109
2. Ciuruirea integrala a prismei de piatra
sparta 1.268 km 293.045
3. Reparatia liniei la rand cu masini grele
de cale 1.213 km 60.630
4. Buraj de intretinere 8.672 km 164.770
5. Sudura caii dupa refactie 546 km 19.381
6. Refixarea caii fara joante 935 km 31.326
7. Reconditionarea traverselor din beton 256.670 bucati 30.030
8. Inlocuirea aparatelor de cale si a
pieselor defecte 10.550 tone 109.548
9. Asigurarea momentului de strangere
prescris a buloanelor verticale 17.300 km 34.761
10. Intretinerea lucrarilor de arta si a
terasamentelor 126.300 obiecte 75.788
conventionale
11. Revopsirea podurilor 1.350.000 mp 42.441
12. Revizia podurilor 81.000 tone 13.137
13. Intretinerea instalatiilor de
semnalizare, centralizare bloc 414.305
14. Intretinerea instalatiilor de
electrificare 373.885
15. Intretinerea instalatiilor de
telecomunicatii 252.625
16. Organizarea si coordonarea circulatiei
feroviare 1.398.532
B. Reparatii curente - TOTAL: 209.157
1. Masini de burat 115 bucati 29.800
2. Masini de ciuruit 64 bucati 35.357
3. Masini de profilat 47 bucati 6.200
4. Stabilizatoare dinamice de cale 4 bucati 1.800
5. Instalatii mobile de sudura 16 bucati 5.200
6. Utilaje automotoare de mecanizare 73 bucati 10.500
7. Drezine 154 bucati 8.400
8. Macarale feroviare 52 bucati 12.700
9. Utilaje grele de cale 25 bucati 8.300
10. Locomotive/automotoare 50 bucati 25.000
11. Vagoane 1.800 bucati 36.000
12. Masini-unelte atelier 850 bucati 3.300
13. Mijloace auto si speciale 950 bucati 14.600
14. Masini de mica mecanizare 5.000 bucati 12.000
----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 6
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
PROGRAM DE REPARATII CAPITALE
pentru infrastructura feroviara, conform alocatiilor din bugetul de venituri si
cheltuieli pe anul 1999
----------------------------------------------------------------------
Indicatorul Cantitatea Valoarea
(milioane lei)
----------------------------------------------------------------------
TOTAL: 960.000
A. Reparatii capitale la infrastructura
feroviara publica - TOTAL, 785.000
din care:
1. Linii 228 km 403.000
2. Poduri 73 bucati 140.100
3. Terasamente 64 zone 110.900
4. Tuneluri 16 bucati 58.000
5. Instalatii SCB + IFTE 52 bucati 48.000
6. Proiectare 25.000
B. Reparatii capitale la infrastructura
feroviara privata - TOTAL, 175.000
din care:
1. Alte linii din statii si triaje 0 km 0
2. Cladiri 71 bucati 79.415
3. Instalatii TTR 11 bucati 20.600
4. Masini grele 82 bucati 53.300
5. Utilaje 901 bucati 16.490
6. Proiectare 5.195
----------------------------------------------------------------------
ANEXA 7
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
VOLUMUL ANUAL
de lucrari de exploatare si reparatii curente la utilaje, conform alocatiilor
din bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 1999
----------------------------------------------------------------------------
Prevederi
Obiectivul Cantitatea 1999
(milioane
lei)
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL GENERAL: 2.356.492
A. Intretinerea infrastructurii feroviare -
TOTAL: 2.253.000
1. Lucrari specifice de supraveghere si
intretinere a liniilor si a lucrarilor
de arta 613.117
2. Ciuruirea integrala a prismei de piatra
sparta 806 km 145.000
3. Reparatia liniei la rand cu masini grele
de cale 600 km 30.000
4. Buraj de intretinere 4.291 km 81.529
5. Sudura caii dupa refactie 274 km 9.590
6. Refixarea caii fara joante 436 km 15.500
7. Reconditionarea traverselor din beton 127.000 bucati 14.859
8. Inlocuirea aparatelor de cale si a
pieselor defecte 5.270 tone 54.205
9. Asigurarea momentului de strangere
prescris a buloanelor verticale 8.600 km 17.200
10. Intretinerea lucrarilor de arta si a
terasamentelor 62.500 obiecte 37.500
conventionale
11. Revopsirea podurilor 627.500 mp 21.000
12. Revizia podurilor 40.000 tone 6.500
13. Intretinerea instalatiilor de semnalizare,
centralizare bloc 205.000
14. Intretinerea instalatiilor de electrificare 185.000
15. Intretinerea instalatiilor de
telecomunicatii 125.000
16. Organizarea si coordonarea circulatiei
feroviare 692.000
B. Reparatii curente - TOTAL: 103.492
1. Masini de burat 57 bucati 12.420
2. Masini de ciuruit 32 bucati 14.976
3. Masini de profilat 23 bucati 3.196
4. Stabilizatoare dinamice de cale 2 bucati 900
5. Instalatii mobile de sudura 8 bucati 3.600
6. Utilaje automotoare de mecanizare 36 bucati 4.964
7. Drezine 76 bucati 5.236
8. Macarale feroviare 26 bucati 7.020
9. Utilaje grele de cale 12 bucati 2.700
10. Locomotive/automotoare 25 bucati 18.000
11. Vagoane 891 bucati 24.000
12. Masini-unelte atelier 421 bucati 680
13. Mijloace auto si speciale 470 bucati 3.800
14. Masini de mica mecanizare 2.474 bucati 2.000
----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
CONTRACT DE ACTIVITATE
a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A. pentru perioada 1999 - 2002
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Partile contractante
Prezentul contract de activitate se incheie intre Societatea Nationala de
Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A., denumita in
continuare C.F.R. Calatori, si Ministerul Transporturilor, in numele statului,
in concordanta cu prevederile art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii
Nationale a Cailor Ferate Romane si ale art. 16 din Hotararea Guvernului nr.
584/1998 privind infiintarea Societatii Nationale de Transport Feroviar de
Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. prin reorganizarea Societatii Nationale
a Cailor Ferate Romane.
Art. 2
Obiectul contractului de activitate
Obiectul prezentului contract de activitate consta in reglementarea
raporturilor dintre C.F.R. Calatori si institutiile publice, in vederea
realizarii transportului feroviar public de calatori, care are caracter de
serviciu public social, la standarde de confort, calitate si siguranta.
Art. 3
Durata contractului de activitate
Contractul de activitate se incheie pe o durata de 4 ani, respectiv pentru
perioada 1999 - 2002.
CAP. 2
Obligatiile partilor contractante
Art. 4
Obligatiile C.F.R. Calatori
(1) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de activitate, pentru
a asigura caracterul de serviciu public social al transportului feroviar public
de calatori, C.F.R. Calatori se obliga sa pregateasca si sa puna in circulatie
numarul si categoriile de trenuri prevazute in anexa nr. 1. Numarul minim si
categoriile de trenuri care vor circula, pe sectii de circulatie, se vor aproba
prin ordin al ministrului transporturilor.
(2) Capacitatile de transport care se pun la dispozitie publicului vor fi
revazute anual in functie de evolutia, de cerintele pietei si de posibilitatile
bugetului de stat.
(3) Oferta de servicii se structureaza pe urmatoarele categorii de trenuri:
- Eurocity si Euronight, conectate la reteaua internationala;
- Intercity si Intercity Expres;
- rapide;
- accelerate;
- personale.
(4) C.F.R. Calatori va asigura publicului calator urmatoarele tipuri de
servicii:
- transportul de calatori, in trafic intern si international, cu trenuri
prevazute in planul de mers al trenurilor, cu trenuri suplimentare sau cu
trenuri special comandate;
- capacitati de transport diferentiate pe criterii de confort si de
servicii: vagoane clasa I si clasa a II-a, compartimentate si
necompartimentate, vagoane de dormit clasa I si clasa a II-a, vagoane-cuseta,
salon, restaurant si bar, vagoane pentru transportul autovehiculelor;
- pastrarea bagajelor si a mesageriilor in spatii special amenajate si
transportul acestora;
- asigurarea gratuita a informatiilor legate de mersul trenurilor si de
calatorie;
- posibilitatea inchirierii de vagoane de calatori de diverse tipuri si
categorii;
- vanzarea legitimatiilor de calatorie cu anticipatie de pana la 10 zile in
trafic intern si de pana la 60 de zile in trafic international;
- comercializarea de produse alimentare in vagoanele-restaurant, bar si de
dormit.
(5) Conditiile minime obligatorii, asigurate de C.F.R. Calatori pe toata
durata contractului de transport, privind viteza comerciala, confortul si
serviciile la bord, in functie de categoria trenului, sunt prevazute in anexa
nr. 2.
(6) Strategia de dezvoltare si modernizare a C.F.R. Calatori va fi in
concordanta cu legislatia europeana in domeniul transportului feroviar de
calatori si va asigura conditiile necesare pentru integrarea europeana.
(7) C.F.R. Calatori se obliga ca prin politica de marketing pe care o va
promova sa asigure cresterea pietei de transport potrivit prevederilor anexei
nr. 1.
(8) C.F.R. Calatori se obliga sa promoveze o politica tarifara corelata cu
evolutia pietei de transport, a indicilor calitatii vietii si cu posibilitatile
de acoperire de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, a
diferentelor dintre tarife si costuri.
(9) C.F.R. Calatori va acorda facilitati de calatorie pentru serviciile
prestate anumitor categorii de persoane, potrivit reglementarilor in vigoare, a
caror lista este cuprinsa in anexa nr. 3.
(10) C.F.R. Calatori se obliga sa actioneze permanent pentru utilizarea
eficienta a resurselor materiale si umane, asigurand astfel reducerea
cheltuielilor reale de transport.
(11) Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice C.F.R. Calatori va
plati Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. tarifele de
utilizare, ale caror metodologie si valoare totala se vor stabili, conform
prevederilor legale, prin contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
Art. 5
Obligatiile asumate de Ministerul Transporturilor in numele statului
(1) Alocarea lunara a sumelor cuvenite C.F.R. Calatori ca diferenta intre
tarifele stabilite cu avizul autoritatilor publice competente si costurile
reale de transport, la care se adauga o cota de profit de cel putin 3% din
costul respectiv, prevazute prin bugetul de venituri si cheltuieli.
(2) Pentru facilitatile de calatorie acordate, potrivit legii, anumitor
categorii de persoane C.F.R. Calatori va primi compensatii corespunzatoare, in
baza deconturilor justificative prezentate de aceasta.
(3) Ministerul Transporturilor va sustine finantarea de la bugetul de stat
sau din credite garantate de stat si rambursate de la bugetul de stat, in
conditiile legii, a investitiilor pentru realizarea proiectelor de importanta
nationala, care asigura integrarea Romaniei in sistemul de transport feroviar
european, prevazute in anexele nr. 4 si 5.
CAP. 3
Prevederi finale
Art. 6
Partile semnatare se vor intalni cel putin semestrial pentru a examina
stadiul derularii contractului de activitate si, eventual, pentru a stabili
masurile de remediere, daca:
- C.F.R. Calatori nu poate realiza in cursul unui an oricare dintre
obiectivele prevazute in contractul de activitate si, in special, cele legate
de executia bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia;
- Ministerul Transporturilor nu poate executa una dintre obligatiile care
ii revin potrivit art. 5.
Art. 7
C.F.R. Calatori poate, dupa caz, sa stabileasca, in conditiile legii, si sa
adapteze la conditiile pietei tarifele pentru transportul feroviar public de
calatori, precum si pentru alte prestatii si servicii din domeniul sau de
activitate, in scop comercial, in vederea mentinerii, sporirii sau crearii unui
anumit trafic in transportul de calatori.
Art. 8
C.F.R. Calatori va prezenta anual, o data cu bilantul contabil, evolutia
indicatorilor si nivelul costurilor reale de transport, care sa permita
stabilirea modului de realizare efectiva a obiectivelor fixate prin contractul
de activitate.
Art. 9
Metodologia de calcul si nivelul sumelor lunare necesare pentru acoperirea
serviciului public social, ca diferenta intre tarifele stabilite cu avizul
autoritatilor publice competente si costurile reale de transport, la care se
adauga cota de profit prevazuta de lege, se stabilesc de Ministerul Finantelor
si Ministerul Transporturilor.
Art. 10
Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual,
dupa aprobarea bugetului de stat.
Art. 11
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentul contract de
activitate.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SOCIETATEA NATIONALA DE
Ministru, TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI
"C.F.R. CALATORI" - S.A.
Director general,
ANEXA 1
la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori
VOLUME ANUALE DE TRANSPORT SI CATEGORIILE DE TRENURI
care se asigura pentru perioada 1999 - 2002
-----------------------------------------------------------------------
Planificat
Obiectul -------------------------------------
1999 2000 2001 2002
-----------------------------------------------------------------------
Trenuri de calatori
Tren km (mii) 73.620 73.600 73.600 74.300
Numarul trenurilor, 1.828 1.822 1.822 1.850
din care:
Intercity, Intercity Expres 14 14 14 18
Rapide 117 117 117 130
Accelerate 110 110 110 112
Personale 1.587 1.581 1.581 1.590
Calatori Km (milioane) 12.500 12.500 13.000 13.500
Gradul de acoperire a
cheltuielilor (%) 37,8 37,8 37,8 37,8
-----------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori
CONDITII MINIME DE CONFORT
pe categorii de trenuri in trafic intern, valabile pentru planul de mers
1999/2000
-------------------------------------------------------------------------------
Intercity Intercity Rapid Accelerat Personal
Expres
Elemente de ----------- ----------- ----------- ----------- -----------
confort clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa
I a I a I a I a I a
II-a II-a II-a II-a II-a
-------------------------------------------------------------------------------
Viteza minima
comerciala (km/h) intre intre intre intre intre
75 - 80 65 - 70 55 - 60 45 - 50 35 - 40
Vagon de bagaje
in compunere *) *) *) *) *)
Vagoane-restaurant
sau bar in
compunere *) *) *) *)
Servicii in
vagoane clasa:
- servire, la
cerere, cu
produse
alimentare *) *) *) *)
- anuntarea
opririlor *) *) *) *)
- ajutor acordat
calatorilor la
urcarea/coborarea
in/din vagoane *) *) *) *)
- difuzarea presei
cotidiene *) *) *) *)
- pliante si
brosuri cu mersul
trenului *) *) *) *)
-------------------------------------------------------------------------------
Dotari ale
vagoanelor:
- fotolii tapitate
cu stofa *) *) *) *) *)
- fotolii
(canapele)
tapitate cu
vinilin *) *) *) *) *)
- huse pentru
fotolii si
canapele*1) *) *) *) *) *) *) *) *)
- tetiere *) *) *) *) *) *) *) *)
- mocheta in
compartiment *) *) *) *) *) *) *)
- mocheta pe culoar *) *) *) *)
- perdele pe culoar *) *) *)
- perdele in
compartimente *) *) *) *) *) *) *) *)
- iluminat
fluorescent *) *) *) *) *) *) *) *) *) *)
- iluminat
incandescent
(de siguranta) *) *) *) *) *) *) *) *) *) *)
- iluminat liziera *) *) *) *) *) *)
- ventilatie *) *) *) *) *) *) *) *)
- climatizare (aer
conditionat) *) *) *) *) *) *)
- sonorizare in
compartiment *) *) *) *) *) *) *) *)
-------------------------------------------------------------------------------
Cabina de toaleta
dotata cu
urmatoarele
materiale
consumabile:
- hartie igienica
si sapun *) *) *) *) *)
- servetele *) *) *) *) *)
- odorizante *) *) *)) *) *)
-------------------------------------------------------------------------------
*) Caracter facultativ.
*) Caracter obligatoriu.
*1) Cu exceptia vagoanelor nou-construite, modernizate.
ANEXA 3
la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori
LISTA
cuprinzand facilitatile de calatorie aprobate prin acte normative
Semnificatia coloanei A din tabelul urmator este "Nr. crt."
--------------------------------------------------------------------------------
A Beneficiarul Facilitatea Actul normativ Cine tipareste Cine distribuie
facilitatii legitimatiile legitimatiile
--------------------------------------------------------------------------------
1. Secretariatul 12 Legea C.F.R. Secretariatul
de Stat pentru calatorii nr. 42/1990, Calatori de Stat pentru
Problemele gratuite, republicata, (prin Problemele
Revolutionarilor dus-intors, cu Imprimeria
Revolutionarilor
din clasa I, modificarile "Filaret") din
Decembrie 1989 tren si Decembrie 1989
personal completarile
ulterioare
2. Asociatia 6 Decretul-lege C.F.R. Asociatia
Fostilor calatorii nr. 118/1990, Calatori Fostilor
Detinuti dus-intors, republicat, (prin Detinuti
Politici din clasa I, cu Imprimeria Politici din
Romania tren modificarile "Filaret") Romania
personal si
completarile
ulterioare
3. Veteranii de Bilete de Legea Ministerul Asociatiile
razboi si calatorie nr. 44/1994, Transporturilor veteranilor de
urmasii simple, cu razboi legal
acestora clasa I modificarile constituite
sau ulterioare
a II-a,
tren
personal
(12
calatorii
dus-intors
sau 6
calatorii
dus-intors)
4. Secretariatul Bilete de Legea C.F.R. Secretariatul
de Stat pentru calatorie nr. 53/1992, Calatori de Stat pentru
Persoanele cu dus-intors, cu (prin Persoanele cu
Handicap clasa modificarile Imprimeria Handicap
a II-a, ulterioare "Filaret")
tren Ordonanta de
personal, urgenta a
12 Guvernului
calatorii nr. 102/1999
sau 6
calatorii,
fara a avea
tiparit
anul de
valabilitate
5. Elevi si Bilete de Legea C.F.R. Calatori C.F.R. Calatori
studenti calatorie invatamantului (prin
cu 50% nr. 84/1995, Imprimeria
reducere, republicata, "Filaret")
tarif tren cu
personal, modificarile
clasa a ulterioare
II-a,
abonamente
lunare
cu numar
nelimitat
de
calatorii
6. Pensionari Bilete de Hotararea C.F.R. Calatori C.F.R. Calatori
calatorie Guvernului (prin emite
cu 50% nr. 414/1993, Imprimeria legitimatiile
reducere, cu "Filaret") de
calatorie;
tarif tren prelungirile - se elibereaza Regia Autonoma
personal, ulterioare ale in baza "Posta
Romana"
clasa aplicabilitatii cuponului distribuie
a II-a, acesteia cu reducere cupoanele o
eliberate pentru data cu plata
pe baza transport, primei pensii
cuponului tiparit
cu reducere de Ministerul
pentru Muncii si
transport, Protectiei
6 calatorii Sociale
simple
7. Locuitorii Reducerea Legea C.F.R. Calatori Se elibereaza
Muntilor cu 50% a nr. 33/1996, - se elibereaza bilete bianco
Apuseni, tarifului cu modificarile bilete bianco
titulari ai legitimati- si completarile
"Carnetului de ilor de ulterioare
Mot" calatorie
la toate
categoriile
de trenuri
de calatori
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 4
la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori
CONSTRUCTII SI RECONSTRUCTII DE LOCOMOTIVE
pentru realizarea Programului de integrare europeana
__________________________________________________________________
| | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 |
| |___________|___________|___________|___________|
| | bucati | bucati | bucati | bucati |
| | (milioane | (milioane | (milioane | (milioane |
| | dolari | dolari | dolari | dolari |
| | S.U.A.) | S.U.A.) | S.U.A.) | S.U.A.) |
|__________________|___________|___________|___________|___________|
|Constructii de | | | | |
|mijloace noi | | | | |
|Rame electrice | - | 7 | 25 | 31 |
| | | (24,5) | (75,0) | (90,0) |
|Automotoare | - | 5 | 20 | 40 |
| | | (7,5) | (30,0) | (60,0) |
|Reconstructii | | | | |
|de locomotive | | | | |
|Locomotive | | | | |
|electrice | 24 | 30 | 30 | 30 |
| | (21,0) | (60,0) | (60,0) | (60,0) |
|Locomotive Diesel | | | | |
|electrice | 2 | 20 | 25 | 18 |
| | (3,0) | (30,0) | (37,5) | (27,0) |
|Locomotive Diesel | | | | |
|hidraulice | 3 | 10 | 15 | 15 |
| | (3,0) | (13,0) | (19,5) | (19,5) | TOTAL:
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________
|TOTAL: Rame | | | | | |
| electrice | - | 7 | 25 | 31 | 63 |
| | - | (24,5) | (75,0) | (90,0) | (189,5 |
| | | | | | milioane |
| | | | | | dolari |
| | | | | | S.U.A.) |
| Automotoare| - | 5 | 20 | 40 | 65 |
| | - | (7,5) | (30,0) | (60,0) | (97,5 |
| | | | | | milioane |
| | | | | | dolari |
| | | | | | S.U.A.) |
| Locomotive | 31 | 60 | 70 | 63 | 224 |
| | (27,0) | (103,0) | (117,0) | (106,5) | (353,5 |
| | | | | | milioane |
| | | | | | dolari |
| | | | | | S.U.A.) |
| |___________|___________|___________|___________|__________|
| | 27,0 | 135,0 | 222,0 | 256,5 | 640,5 |
| | milioane | milioane | milioane | milioane | milioane |
| | dolari | dolari | dolari | dolari | dolari |
| | S.U.A. | S.U.A. | S.U.A. | S.U.A. | S.U.A. |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________|
ANEXA 5
la Contractul de activitate a C.F.R. Calatori
CONSTRUCTII SI RECONSTRUCTII DE VAGOANE
pentru realizarea Programului de integrare europeana
__________________________________________________________________
| | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 |
| |___________|___________|___________|___________|
| | vagoane | vagoane | vagoane | vagoane |
| | (milioane | (milioane | (milioane | (milioane |
| | dolari | dolari | dolari | dolari |
| | S.U.A.) | S.U.A.) | S.U.A.) | S.U.A.) |
|__________________|___________|___________|___________|___________|
|Constructii de | | | | |
|vagoane noi | | | | |
|- Vagoane AVA | | | | |
| clasa a II-a, | | | | |
| compartimentate | - | 10 | 10 | 5 |
| | | (12,5) | (12,5) | (6,25) |
|- Vagoane AVA | | | | |
| clasa I, | | | | |
| compartimentate | - | 5 | 10 | 10 |
| | | (6,5) | (13) | (13) |
|- Vagoane AVA | | | | |
| dormitor | - | 5 | - | - |
| | | (8) | - | - |
|- Vagoane AVA | | | | |
| cuseta | - | 5 | 5 | 5 |
| | | (8,0) | (8,0) | (8,0) |
|- Vagoane AVA | | | | |
| clasa a II-a, | | | | |
| salon | - | 10 | 10 | 15 |
| | | (12) | (12) | (18) |
|- Vagoane AVA | | | | |
| clasa I, salon | - | 5 | 5 | 5 |
| | | (6) | (6) | (6) |
|- Vagoane AVA | | | | |
| clasa I, salon, | | | | |
| cu cabina de | - | - | - | - |
| conducere | - | - | - | - | TOTAL:
| |___________|___________|___________|___________|__________
| | | 40 | 40 | 40 | 120 |
| | | | | | vagoane |
| | | (53) | (51,5) | (51,25) | (155,75 |
| | | | | | milioane |
| | | | | | dolari |
| | | | | | S.U.A.) |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________|
__________________________________________________________________
| | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 |
| |___________|___________|___________|___________|
| | vagoane | vagoane | vagoane | vagoane |
| | (milioane | (milioane | (milioane | (milioane |
| | dolari | dolari | dolari | dolari |
| | S.U.A.) | S.U.A.) | S.U.A.) | S.U.A.) |
|__________________|___________|___________|___________|___________|
|Reconstructii de | | | | |
|vagoane | | | | |
|- Vagoane 2057 | | | | |
| clasa a II-a, | | | | |
| cu boghiu Y32 S | 1 | 20 | 30 | 30 |
| | (0,4) | (8,0) | (12,0) | (12,0) |
|- Vagoane 2626 | | | | |
| clasa a II-a, | | | | |
| etajate, trafic | | | | |
| suburban | 1 | 30 | 30 | 30 |
| | (0,25) | (7,5) | (7,5) | (7,5) |
|- Vagoane 1957 cu | | | | |
| elemente AVA | 50 | 20 | 20 | 20 |
| | (7,5) | (3,0) | (3,0) | (3,0) |
|- Vagoane 1950 si | | | | |
| 2050 modernizate| | | | |
| cu fonduri | | | | |
| B.E.R.D.: | | | | |
|Vagoane Interregio| | | | |
|clasa I | - | 18 | 12 | - |
| | - | (9,0) | (6,0) | - |
|Vagoane Interregio| | | | |
|clasa a II-a | - | 40 | 20 | - |
| | - | (20,0) | (10,0) | - |
|Vagoane Interregio| | | | |
|bar-bistro | - | 6 | 4 | - |
| | - | (3,0) | (2,0) | - |
|- Vagoane 1057 | | | | |
| clasa I, salon, | | | | |
| cu aer | | | | |
| conditionat | 1 | 30 | 30 | 30 |
| | (0,2) | (6) | (6) | (6) |
|- Vagoane 2055 | | | | |
| clasa a II-a, | | | | |
| compartimentate,| | | | |
| cu aer cald | 140 | 100 | 50 | - |
| | (21) | (15) | (7,5) | - |
|- Vagoane 2047 | | | | |
| clasa a II-a, | | | | |
| compartimentate,| | | | |
| cu radiatoare | 110 | 50 | - | - |
| | (16,5) | (7,5) | - | - | TOTAL
| |___________|___________|___________|___________|__________
| | 303 | 314 | 196 | 110 | 923 |
| | | | | | vagoane |
| | (45,85) | (79) | (54) | (28,5) | (207,35 |
| | | | | | milioane |
| | | | | | dolari |
| | | | | | S.U.A.) |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________|
RECAPITULATIE
__________________________________________________________________
| | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 |
| |___________|___________|___________|___________|
| | vagoane | vagoane | vagoane | vagoane |
| | (milioane | (milioane | (milioane | (milioane |
| | dolari | dolari | dolari | dolari |
| | S.U.A.) | S.U.A.) | S.U.A.) | S.U.A.) |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________
|TOTAL, | 113 | 187 | 180 | 150 | 630 |
|din care: | (70,2) | (101,6) | (91,8) | (74,5) | vagoane |
| | | | | | (338,1 |
| | | | | | milioane |
| | | | | | dolari |
| | | | | | S.U.A.) |
|B.E.R.D. | - | 64 | 36 | - | 100 |
| | - | (32) | (18) | - | vagoane |
| | | | | | (50 |
| | | | | | milioane |
| | | | | | dolari |
| | | | | | S.U.A.) |
|Resurse interne | 113 | 123 | 144 | 140 | 530 |
| | (70,2) | (69,6) | (73,8) | (74,5) | vagoane |
| | | | | | (288,1 |
| | | | | | milioane |
| | | | | | dolari |
| | | | | | S.U.A.) |
|__________________|___________|___________|___________|___________|__________|