HOTARARE Nr. 663 din 7 iulie 2005
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 125/2004 privind instituirea unor masuri speciale de
reabilitare a unor blocuri de locuinte situate in localitati din zone
defavorizate
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 621 din 18 iulie 2005

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 7 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2004 privind instituirea unor masuri
speciale de reabilitare a unor blocuri de locuinte situate in localitati din
zone defavorizate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 60/2005,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 125/2004 privind instituirea unor masuri speciale de
reabilitare a unor blocuri de locuinte situate in localitati din zone
defavorizate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.188
din 13 decembrie 2004, aprobata cu modificari prin Legea nr. 60/2005, prevazute
in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul delegat pentru lucrari publice
si amenajarea teritoriului,
Laszlo Borbely
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 125/2004
privind instituirea unor masuri speciale de reabilitare a unor blocuri de
locuinte situate in localitati din zone defavorizate
Art. 1
In sensul prezentelor norme metodologice:
a) blocurile de locuinte sunt cele definite la art. 1 alin. (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2004 privind instituirea unor masuri
speciale de reabilitare a unor blocuri de locuinte situate in localitati din
zone defavorizate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 60/2005, denumita in
continuare ordonanta;
b) zonele defavorizate si perioadele pentru care sunt declarate aceste zone
sunt conforme cu prevederile hotararilor Guvernului emise in aplicarea
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor
defavorizate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2
(1) Criteriile de selectie a blocurilor de locuinte avute in vedere de
consiliile locale din localitatile amplasate in zonele defavorizate, denumite
in continuare consilii locale, sunt:
1. criterii tehnice:
a) anul construirii/perioada de proiectare (in ordinea descrescatoare privind
vechimea constructiei);
b) regimul de inaltime (in ordinea descrescatoare a numarului de niveluri);
c) existenta unor degradari/avarii vizibile (fisuri, crapaturi, armaturi
dezvelite ale elementelor structurale);
d) actiunea unor factori cu consecinte agravante asupra rezistentei,
stabilitatii, igienei, sanatatii oamenilor, protectiei mediului, izolatiei
termice, hidrofuge si economiei de energie (tasari neuniforme, explozii,
incendii, coroziuni, infiltratii, igrasie etc.);
e) interventii intreprinse asupra sistemului structural al constructiei
(incepand cu cele la care nu s-au realizat pana in prezent lucrari de
interventie);
f) existenta spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, la
parter (incepand cu cele cu mari aglomerari de persoane);
2. criterii sociale:
a) numarul de persoane (in ordinea descrescatoare a numarului de locatari
aflati in evidenta in cartea de imobil);
b) numarul locatarilor someri si asistati sociali (in ordinea
descrescatoare);
c) nivelul sumelor datorate pentru plata cheltuielilor de intretinere (in
ordinea crescatoare a sumelor);
d) acordul proprietarilor/locatarilor privind reabilitarea blocului, in
conditiile art. 6 din ordonanta, exprimat prin hotararea adunarii generale a
acestora.
(2) Criteriile si punctajele acordate pentru departajarea blocurilor de
locuinte care intra in programul de reabilitare sunt prevazute in anexa nr. 1.
(3) Stabilirea cotelor din cheltuielile de expertizare, proiectare si
executie a lucrarilor de reabilitare a locuintelor, pe care le vor suporta unii
proprietari, in conformitate cu art. 6 alin. (2) din ordonanta, se realizeaza
pe criteriul proportionalitatii suprafetelor construit-desfasurate detinute in
proprietate raportate la volumul cheltuielilor cu expertiza, proiectarea si
executia lucrarilor.
Art. 3
(1) Consiliile locale, in aplicarea prevederilor art. 2 alin. (4) din
ordonanta, transmit Companiei Nationale de Investitii "CNI" - S.A.,
denumita in continuare "CNI" - S.A., propunerile pentru includerea
blocurilor de locuinte in programele anuale, pana la data de 15 mai a fiecarui
an pentru anul urmator.
(2) Propunerile prevazute la alin. (1) se analizeaza si, dupa caz, se
aproba de consiliul local, cu avizul prealabil al inspectoratului judetean in
constructii.
(3) Consiliile locale, in vederea crearii conditiilor necesare executiei
lucrarilor, asigura, daca este cazul, in limita fondului de locuinte existent,
cazarea temporara a locatarilor, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Art. 4
(1) "CNI" - S.A. analizeaza propunerile transmise de consiliile
locale si prezinta Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
fundamentarile programelor anuale.
(2) Programele se elaboreaza de Ministerul Transporturilor, Constructiilor
si Turismului si se aproba prin hotarare a Guvernului, in limita prevederilor
bugetare anuale aprobate cu aceasta destinatie.
(3) Programele se deruleaza de catre "CNI" - S.A.; in scopul
derularii programelor, "CNI" - S.A. indeplineste, in conditiile
legii, urmatoarele atributii:
a) incheierea conventiei, al carei model este prevazut in anexa nr. 2,
intre "CNI" - S.A., in calitate de coordonator al programelor,
potrivit ordonantei, si asociatiile de proprietari/locatari, in calitate de
beneficiar al lucrarilor de reabilitare, conform art. 6 din ordonanta;
b) expertizarea tehnica si energetica a blocurilor de locuinte;
c) intocmirea documentatiilor si sustinerea acestora in Consiliul
tehnico-economic al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
in vederea aprobarii indicatorilor tehnico-economici pentru lucrarile de
interventie;
d) proiectarea lucrarilor de interventie la blocurile de locuinte pentru
care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici si obtinerea autorizatiei de
construire;
e) executia lucrarilor de interventie, inclusiv urmarirea si supravegherea
tehnica a lucrarilor prin personal de specialitate autorizat;
f) receptia la terminarea lucrarilor de interventie si receptia finala;
g) fundamentarea necesarului de fonduri pentru realizarea lucrarilor;
h) justificarea utilizarii sumelor ce se aloca de la bugetul de stat pentru
realizarea programului.
Art. 5
In aplicarea prevederilor ordonantei Ministerul Transporturilor, Constructiilor
si Turismului are urmatoarele atributii:
a) pe baza datelor centralizate de catre "CNI" - S.A., elaboreaza
programele anuale, pe care le prezinta Guvernului spre aprobare;
b) in baza programelor anuale aprobate prin hotarare a Guvernului,
transfera, in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie, catre
"CNI" - S.A. sumele necesare pentru realizarea masurilor speciale de
reabilitare a blocurilor de locuinte, aprobate conform art. 3 din ordonanta, pe
baza deconturilor justificative.
Art. 6
(1) Pentru efectuarea platii cheltuielilor aferente expertizarii tehnice si
energetice, proiectarii si executiei lucrarilor de interventie, "CNI"
- S.A. indeplineste urmatoarele atributii:
a) verifica documentele de plata, intocmeste lunar centralizatorul
deconturilor justificative si acorda viza de control financiar preventiv;
b) inregistreaza centralizatorul deconturilor justificative la Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului pana la data de 10 a fiecarei luni
pentru luna precedenta;
c) in termen de 3 zile lucratoare de la primirea sumelor in cont,
"CNI" - S.A. va efectua platile in conturile executantilor persoane
juridice selectate in conditiile legii si nominalizate in deconturile
justificative.
(2) Continutul-cadru al centralizatorului deconturilor justificative
prevazute la alin. (1) lit. a) este prevazut in anexa nr. 3.
Art. 7
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului analizeaza,
verifica si centralizeaza deconturile justificative, intocmeste nota de
fundamentare conform modelului prevazut in anexa nr. 4 si, in limita sumelor
disponibile, vireaza sumele alocate cu ordine de plata pentru Trezoreria
Statului in contul 50.08 "Disponibil pentru reabilitarea unor blocuri de locuinte
situate in localitati din zone defavorizate, conform ordonantei", deschis
pe numele "CNI" - S.A. la activitatea de trezorerie si contabilitate
publica a municipiului Bucuresti.
(2) Contul 50.08 "Disponibil pentru reabilitarea unor blocuri de locuinte
situate in localitati din zone defavorizate, conform ordonantei", se
crediteaza cu sumele virate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si de catre persoanele juridice proprietare, beneficiare ale
programului de reabilitare, si se debiteaza cu platile dispuse de
"CNI" - S.A. pentru reabilitarea unor blocuri de locuinte situate in
localitati din zone defavorizate, conform prevederilor legale in vigoare.
(3) Platile dispuse din contul 50.08 "Disponibil pentru reabilitarea
unor blocuri de locuinte situate in localitati din zone defavorizate, conform
ordonantei", se efectueaza pe baza listelor de investitii si a bugetului
de venituri si cheltuieli, aprobate in conditiile legii.
Art. 8
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
CRITERII SI PUNCTAJE
acordate pentru departajarea blocurilor de locuinte
1. Criterii tehnice:
a) anul construirii/perioada de proiectare (in ordinea descrescatoare
privind vechimea constructiei):
- inainte de 1960 - 20 puncte
- intre 1960 - 1980 - 10 puncte
- dupa 1980 - 0 puncte
b) regimul de inaltime (in ordinea descrescatoare a numarului de niveluri):
- peste 10 etaje - 10 puncte
- intre 10 - 4 etaje - 7 puncte
- sub 4 etaje - 3 puncte
c) existenta unor degradari/avarii vizibile (fisuri, crapaturi, armaturi dezvelite
ale elementelor structurale):
- grave - 20 puncte
- usoare - 10 puncte
d) actiunea unor factori cu consecinte agravante asupra rezistentei,
stabilitatii, igienei, sanatatii oamenilor, protectiei mediului, izolatiei
termice, hidrofuge si economiei de energie (tasari neuniforme, explozii,
incendii, coroziuni, infiltratii, igrasie etc.):
- grave - 15 puncte
- medii - 10 puncte
- usoare - 50 puncte
e) interventii intreprinse asupra sistemului structural al constructiei
(incepand cu cele la care nu s-au realizat pana in prezent lucrari de
interventie):
- fara interventii - 20 puncte
- partiale - 10 puncte
f) existenta spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, la
parter (incepand cu cele cu mari aglomerari de persoane):
- aglomerate - 10 puncte
- medii - 5 puncte
g) existenta expertizei tehnice:
- daca exista - 10 puncte
2. Criterii sociale:
a) numarul de persoane (in ordinea descrescatoare a numarului de locatari
aflati in evidenta in cartea de imobil):
- peste 120 de persoane - 10 puncte
- intre 60 si 120 de persoane - 7 puncte
- sub 60 de persoane - 3 puncte
b) numarul locatarilor someri si asistati sociali (in ordine
descrescatoare):
- peste 50% - 25 puncte
- intre 10 si 50% - 15 puncte
- sub 10% - 10 puncte
c) nivelul sumelor datorate pentru plata cheltuielilor de intretinere (in
ordinea crescatoare a sumelor):
- fara datorii - 10 puncte
- 3 luni restanta - 5 puncte
- datornici - 0 puncte
d) acordul proprietarilor/locatarilor privind reabilitarea blocului, in
conditiile art. 6 din ordonanta, exprimat prin hotararea adunarii generale a
acestora:
- unanimitate - 10 puncte
- peste 50% - 5 puncte
ANEXA 2
la normele metodologice
COMPANIA NATIONALA DE ASOCIATIA DE PROPRIETARI/LOCATARI
INVESTITII "CNI" - S.A. .................................
Nr. ..../.............. Nr. ....../......................
CONVENTIE
Nr. ..../....
In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 125/2004 privind
instituirea unor masuri speciale de reabilitare a unor blocuri de locuinte
situate in localitati din zone defavorizate, denumita in continuare ordonanta,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 60/2005, s-a incheiat prezenta conventie:
intre:
Compania Nationala de Investitii "CNI" - S.A., denumita in
continuare CNI - S.A., cu sediul in Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38,
sectorul 1, reprezentata prin director general ...............................,
in calitate de coordonator al programelor, potrivit ordonantei,
si
Asociatia de proprietari/locatari .................., cu sediul in
................................, str. ............................... nr. ...,
judetul ..................., reprezentata prin presedinte .....................,
in calitate de beneficiar.
I. Obiectul conventiei
Obiectul prezentei conventii il constituie predarea imobilului situat in
localitatea ....................., str. .................... nr. ..., bl. ....,
sc. ..., judetul ................., in vederea aplicarii masurilor speciale de
reabilitare, prevazute in ordonanta.
II. Obligatiile partilor
Art. 1
Asociatia de proprietari/locatari se obliga, in conditiile legii:
a) sa puna la dispozitia CNI - S.A.:
- hotararea adunarii generale a proprietarilor/locatarilor;
- declaratie, autentificata la un notar public, a fiecarui proprietar din
imobilul mentionat la pct. I, prin care declara pe propria raspundere ca este
proprietarul de drept al bunului imobil specificat, precum si faptul ca accepta
si permite accesul pe proprietate pentru proiectarea si executarea masurilor
speciale de reabilitare;
- copii legalizate de pe actele de identitate ale proprietarilor;
- imputernicire pentru obtinerea autorizatiei de constructie de catre CNI -
S.A.;
b) sa puna la dispozitie CNI - S.A. cartea de imobil, precum si orice alte
documente necesare referitoare la imobil;
Art. 2
CNI - S.A. se obliga, in conditiile legii:
a) sa finanteze expertizarea tehnica si energetica, dupa caz, a imobilului;
b) sa finanteze si sa coordoneze promovarea si executarea lucrarilor de
reabilitare a imobilului;
c) sa obtina autorizatia de construire;
d) sa urmareasca si sa supravegheze executia tehnica a lucrarilor prin
personal autorizat;
e) la finalizarea lucrarilor, sa predea imobilul asociatiei de
proprietari/locatari prin proces-verbal de predare-primire.
III. Despagubiri si daune-interese
Art. 3
Nerespectarea obligatiilor de catre una dintre parti atrage despagubirea
celeilalte parti cu o suma reprezentand contravaloarea cheltuielilor suportate
de aceasta.
Art. 4
Partea lezata in dreptul sau poate solicita daune-interese in functie de
prejudiciul creat.
IV. Forta majora
Art. 5
(1) Prin forta majora se intelege o imprejurare externa cu caracter
exceptional, fara relatie cu lucrul care a provocat dauna sau cu insusirile
sale naturale, absolut invincibila si absolut imprevizibila.
(2) Forta majora exonereaza partile de indeplinirea obligatiilor asumate
prin prezenta conventie, pe toata perioada in care actioneaza aceasta.
(3) Indeplinirea prezentei conventii va fi suspendata in perioada de
actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau
partilor pana la aparitia acesteia.
(4) Partea care invoca forta majora are obligatia de a notifica celeilalte
parti, in termen de 24 de ore si in mod complet, producerea acesteia si de a
lua orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii consecintelor.
(5) Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona o perioada
mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti
incetarea de plin drept a prezentei conventii, fara ca vreuna dintre parti sa
poata pretinde celeilalte daune-interese.
V. Litigii
Art. 6
(1) Orice neintelegere decurgand din prezenta conventie va fi solutionata
pe cale amiabila.
(2) In cazul in care nu se va putea ajunge la un acord pe cale amiabila,
partile convin ca neintelegerile sa fie solutionate de instantele judecatoresti
competente, conform legislatiei in vigoare.
VI. Dispozitii finale
Art. 7
Orice modificare a prezentei conventii se face numai cu acordul scris al
partilor.
Prezenta conventie se incheie in doua exemplare, cate un exemplar pentru
fiecare parte.
COMPANIA NATIONALA DE ASOCIATIA DE PROPRIETARI/LOCATARI
INVESTITII "CNI" - S.A.
.................................
Director general, Presedinte,
................. ...........
ANEXA 3*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
COMPANIA NATIONALA DE INVESTITII - "C.N.I." S.A.
Nr. ______/_________________
Aprobat
Director General
CENTRALIZATORUL DECONTURILOR JUSTIFICATIVE
pe luna _______ anul _________
pentru plata cheltuielilor din transferuri de la bugetul de stat privind
expertizarea tehnica si energetica, proiectarea si executia lucrarilor pentru
reabilitarea blocurilor de locuinte nominalizate in programul anual aprobat
prin Hotararea Guvernului nr. ......../...........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Denumire obiectiv (judet, localitate, strada, nr.)
B - Nr. si data contractului si, dupa caz, a actelor aditionale
inregistrate la "CNI" - S.A.
C - Pret contract
Mii lei (incl. TVA)
D - Denumire executant persoana juridica
E - Nr. cont executant deschis la Trezorerie
F - Nr. si data inregistrarii documentatiei/situatiei la "CNI" -
S.A.
G - Valoarea documentatiilor/lucrarilor executate
Mii lei (incl. TVA)
H - Transferuri de sume de la bugetul de stat
I - Plati efectuate de "CNI" - S.A.
- mii lei -
J - Sold in contul special deschis de "CNI" - S.A. la
Trezoreria Mun. Bucuresti
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Date privind contractarea |Documentatia|Situatia |Sume
|
|crt.| lucrarilor de reabilitare |elaborata |cumulata de |solicitate
de|
| | |(expertiza/ |la semnarea
|"CNI" - S.A. |
| | |proiect)/ |contractului|pentru plata
|
| | |situatia de |pana la |deconturilor
|
| | |lucrari |finele
lunii|justificative|
| | |executate in|pentru care |din
|
| | |luna pentru |s-a intocmit|transferuri
|
| | |care s-a |prezentul |de la
bugetul|
| | |intocmit |decont |de stat
|
| | |decontul |justificativ| - mii lei -
|
| | |justificativ| |
|
| |_________________________________|____________|____________|
|
| | A | Tip | | | | | |Mii lei | | | | |
|
| | | prestatie | B | C | D | E |F|(incl. TVA| G| H |I |J | |
|____|____|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |7| 8 | 9| 10|11|12| 13
|
|____|____|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| 1 | |Expertizare | | | | | | | | | | |
|
| |
|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| | |Proiectare | | | | | | | | | | |
|
| | |____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| | |Executie | | | | | | | | | | |
|
| |
|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| | | TOTAL 1 | | | | | | | | | | |
|
|____|____|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| n | |Expertizare | | | | | | | | | | |
|
| | |____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| | |Proiectare | | | | | | | | | | |
|
| |
|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| | |Executie | | | | | | | | | | |
|
| |
|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| | | TOTAL n | | | | | | | | | | |
|
|____|____|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
|Total |Expertizare | | | | | | | | | | |
|
|centra-
|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
|lizator |Proiectare | | | | | | | | | | | |
|deconturi|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
|justifi- |Executie | | | | | | | | | | |
|
|cative
|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| | TOTAL | | | | | | | | | | |
|
| | general I | | | | | | | | | | |
|
|
|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| |Cota C.N.I. | | | | | | | | | | |
|
|
|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| |Cota I.S.C. | | | | | | | | | | |
|
| |____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| |Alte cote si| | | | | | | | | | |
|
| |taxe legale | | | | | | | | | | |
|
| |____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
| | TOTAL | | | | | | | | | | |
|
| | general II | | | | | | | | | | |
|
|_________|____________|___|___|___|___|_|__________|__|___|__|__|_____________|
Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea si
exactitatea datelor inscrise.
Compartiment tehnic Vizat Compartiment economic
Director Tehnic Control financiar preventiv Director Economic
ANEXA 4
la normele metodologice
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Nr. ...../.............
Aprobat
Ordonator principal de credite
Propun aprobarea
Ministrul delegat pentru lucrari publice si amenajarea teritoriului
NOTA DE FUNDAMENTARE
pe luna ..... anul ............
privind aprobarea transferurilor de sume de la bugetul de stat catre Compania
Nationala de Investitii "CNI" - S.A. pentru plata cheltuielilor
privind expertizarea tehnica si energetica, proiectarea si executia lucrarilor
pentru reabilitarea blocurilor de locuinte nominalizate in programul anual
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. ...../............
- mii lei -
1. Program pentru anul ...................................................
2. Valoarea lucrarilor executate de la 1 ianuarie pana la ...............,
din care:
- pentru expertizare ...............................
- pentru proiectare ................................
- pentru executie ..................................
3. Valoarea lucrarilor decontate, cumulat de la inceputul anului ........,
din care:
- pentru expertizare ...............................
- pentru proiectare ................................
- pentru executie ..................................
4. Valoarea lucrarilor realizate si nedecontate pana la finele lunii ....,
din care:
- pentru expertizare ...............................
- pentru proiectare ................................
- pentru executie ..................................
5. Suma aprobata la plata de la bugetul de stat pentru decontarea
lucrarilor executate si nedecontate pana la finele lunii
................................
6. Alocatii solicitate de la bugetul de stat pentru decontarea lucrarilor
preliminate pentru luna in curs .........................................,
din care:
- pentru expertizare ...............................
- pentru proiectare ................................
- pentru executie ..................................
- cota Companiei Nationale de Investitii "CNI" - S.A.*1)
.................
- cota Inspectoratului de Stat in Constructii*2) .........................
- alte cote si taxe legale .........................
Directia generala de dezvoltare Directia generala economica si buget
in constructii
Directia de reglementare in constructii
Intocmit:
------------
*1) 5% conform art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 25/2001 privind
infiintarea Companiei Nationale de Investitii "CNI" S.A., aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 117/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare.
*2) 0,1% conform art. 30 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea
executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile ulterioare.