Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.615 din 23.07.2014

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 566 din 30 iulie 2014



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2012, cu completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.223/2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 904 din 20 decembrie 2011, se abrogă. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Daniel Constantin Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea p. Ministrul finanţelor publice, Dan Manolescu, secretar de stat Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea p. Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Teodor Codrin Scutaru, secretar de stat p. Ministrul mediului şi schimbărilor climatice, Mihail Fâcă, secretar de stat Ministrul delegat pentru ape, păduri şi piscicultură, Adriana Doina Pană
ANEXĂREGULAMENT de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare Articolul 1Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, denumită în continuare Agenţia, este instituţie publică, cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare ministerul. Articolul 2Sediul Agenţiei este în municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4. Articolul 3(1) Agenţia aplică principiile realizării obiectivelor îmbunătăţirilor funciare stabilite de
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, gestionează eficient resursele proprii şi pe cele date în administrarea sa, prin valorificarea optimă a acestora, asigură integritatea şi funcţionarea durabilă a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare aflate în administrarea sa în vederea adaptării agriculturii la schimbările climatice şi contractează cu terţi furnizori achiziţia de bunuri şi servicii cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii.
(2) Serviciile de exploatare şi întreţinere curente din amenajările de îmbunătăţiri funciare se pot realiza şi cu personalul propriu al Agenţiei. Articolul 4Agenţia desfăşoară activităţile şi îndeplineşte atribuţiile prevăzute la
art. 4 alin. (1) şi art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2012, cu completările ulterioare. Articolul 5 (1) Agenţia are în structura sa o unitate centrală şi 16 filiale teritoriale, fără personalitate juridică, care au în alcătuire unităţi de administrare.(2) Numărul maxim de posturi al Agenţiei şi filialelor teritoriale este prevăzut la art. 1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2012, cu completările ulterioare.
(3) Ariile de competenţă teritorială ale filialelor teritoriale, în care acestea administrează, exploatează, întreţin şi repară amenajările de îmbunătăţiri funciare, se stabilesc pe baza unor limite naturale, respectiv limitele porţiunilor de teren cuprinse între două văi vecine şi/sau limitele de bazin hidrografic, şi cuprind amenajări de îmbunătăţiri funciare, părţi de amenajare de îmbunătăţiri funciare sau grup de amenajări de îmbunătăţiri funciare ce pot funcţiona autonom, luate în totalitate, fără a ţine seama de limitele administrativ-teritoriale.(4) O filială teritorială poate avea raporturi de colaborare cu una sau mai multe filiale teritoriale. Structura organizatorică a Agenţiei este prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 6 (1) Numărul, denumirea, sediul şi competenţa teritorială a filialelor teritoriale şi relaţiile funcţionale sunt prevăzute în anexa nr. 2.(2) Denumirea, sediul şi competenţa teritorială a unităţilor de administrare ale Agenţiei se propun în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament de către Agenţie şi se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, denumit în continuare ministru.(3) Agenţia îşi desfăşoară activitatea şi în sediile secundare prevăzute în anexa nr. 2. Articolul 7Structura organizatorică, statele de funcţii şi numărul de personal al unităţii centrale, filialelor teritoriale şi unităţilor de administrare se aprobă prin ordin al ministrului, la propunerea directorului general al Agenţiei, în urma consultării cu reprezentantul sindicatelor din domeniul îmbunătăţirilor funciare şi cu avizul consiliului de conducere al Agenţiei. Articolul 8 (1) Între conducerea Agenţiei şi compartimentele funcţionale, pe de o parte, şi structurile din subordine, pe de altă parte, se instituie, după caz, următoarele tipuri de relaţii:a)relaţii de autoritate, care se stabilesc între directorul general al Agenţiei şi directorul general adjunct, directorii sau şefii compartimentelor funcţionale, după caz, între funcţiile de conducere şi cele de execuţie, precum şi între Agenţie şi structurile subordonate; b)relaţii de coordonare în domeniul de specialitate, care se stabilesc între Agenţie, prin intermediul unui compartiment funcţional, şi structurile subordonate; relaţiile de coordonare se stabilesc şi în cadrul grupurilor de lucru; c)relaţii de colaborare, care se stabilesc între compartimente funcţionale ale Agenţiei, între Agenţie şi structurile subordonate; d)relaţii de control, care se realizează între Agenţie, prin intermediul compartimentelor funcţionale cu atribuţii de control, şi celelalte compartimente funcţionale sau structurile subordonate supuse controlului. (2) Agenţia poate stabili relaţii de colaborare cu instituţii publice sau organizaţii private. Articolul 9(1) La nivel teritorial, Agenţia îşi desfăşoară activitatea prin filialele teritoriale care ţin evidenţa contabilă la nivel de balanţă de verificare.(2) La nivel de amenajare de îmbunătăţiri funciare, parte de amenajare de îmbunătăţiri funciare sau de grup de amenajări de îmbunătăţiri funciare, Agenţia îşi desfăşoară activitatea prin filiala teritorială şi prin unităţi de administrare.(3) Unităţile de administrare asigură desfăşurarea activităţilor de irigaţii, desecare şi drenaj, combatere a eroziunii solului şi a acţiunilor de apărare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi a accidentelor la construcţiile hidrotehnice dintr-o amenajare de îmbunătăţiri funciare, parte de amenajare sau grup de amenajări de îmbunătăţiri funciare din aria lor de competenţă teritorială. Acestea se organizează în cadrul aceluiaşi bazin hidrografic, la nivel de schemă hidrotehnică care nu se separă prin limite administrativ-teritoriale. Amenajările de îmbunătăţiri funciare de suprafaţă redusă şi/sau cele care au limite învecinate se comasează într-o singură unitate de administrare. Articolul 10Unitatea centrală are, potrivit prevederilor
art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2012, cu completările ulterioare, următoarele atribuţii: a)corelează activităţile şi programele sale privind sectorul îmbunătăţirilor funciare cu planurile, politicile, programele şi activităţile altor sectoare; b)aprobă sau transmite spre avizare şi/sau aprobare ministerului, după caz, documentaţiile tehnico-economice de execuţie de noi amenajări de îmbunătăţiri funciare şi de reabilitare şi modernizare a amenajărilor existente, potrivit legislaţiei privind finanţele publice; c)elaborează şi propune spre aprobare ministerului norme şi regulamente pentru administrarea, exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, intervenţii în situaţii de urgenţă, prevenirea şi înlăturarea fenomenelor meteorologice periculoase şi a accidentelor la construcţii hidrotehnice, precum şi cu privire la diminuarea sau creşterea, după caz, a suprafeţelor deservite de sistemele şi amenajările de irigaţii sau desecare şi drenaj şi de combatere a eroziunii solului după aprobare în consiliul de conducere al Agenţiei; d)asigură, prin experţi şi specialişti atestaţi potrivit legii, evaluarea stării de siguranţă în exploatare şi controlul respectării standardelor de siguranţă a construcţiilor hidrotehnice din cadrul amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, în condiţiile legii; e)elaborează norme şi standarde tehnice privind prevenirea şi reducerea poluării şi utilizarea raţională a apei în cadrul amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, pe care le transmite spre aprobare ministerului, după avizarea acestora de către autoritatea publică centrală în domeniul apelor; f)aprobă referatele tehnice prevăzute la art. 76 lit. c) din Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; g)prezintă consiliului de conducere al Agenţiei cererile pentru avizare, în condiţiile legii, a protocolului de predare-preluare, în folosinţă gratuită, a infrastructurii din domeniul public al statului de la Agenţie la organizaţiile de îmbunătăţiri funciare, precum şi federaţiilor de organizaţii de îmbunătăţiri funciare; h)prezintă consiliului de conducere al Agenţiei cererile pentru avizare, în condiţiile legii, a protocolului de predare-preluare, cu titlul de comodat, a infrastructurii din domeniul privat al statului la organizaţiile de îmbunătăţiri funciare şi către federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare; i)organizează şi asigură funcţionarea sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognoză şi avertizare privind efectele ecologice şi economice ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare ca parte componentă a sistemului naţional de monitorizare integrată de fond şi de impact, pentru toţi factorii de mediu; j)organizează, execută, întreţine şi actualizează, după caz, sistemul informaţional de evidenţă la nivel naţional a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare din domeniul agricol; k)elaborează şi fundamentează lista obiectivelor de investiţii prioritare şi sursele de finanţare pentru lucrări noi de îmbunătăţiri funciare şi/sau pentru lucrări de reabilitare/retehnologizare/ modernizare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare existente sau care se propune a fi refăcute şi cu aprobarea consiliului de conducere al Agenţiei prezintă Consiliului tehnico-economic al ministerului documentaţiile pentru proiecte care se propun a fi finanţate de la bugetul de stat şi/sau din veniturile proprii ale Agenţiei, credite, precum şi din alte fonduri legal constituite, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; l)face propuneri pentru retragerea recunoaşterii de utilitate publică a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare sau a unor părţi din acestea care nu mai îndeplinesc criteriile prevăzute pentru declararea de utilitate publică; m)face propuneri pentru trecerea din domeniul public în domeniul privat al statului a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare sau a unor părţi din acestea care nu mai îndeplinesc criteriile prevăzute pentru declararea de utilitate publică pentru a fi transmise în proprietate sau date în folosinţă gratuită unei organizaţii de îmbunătăţiri funciare, denumită în continuare OIF, ori unei federaţii de organizaţii de îmbunătăţiri funciare, denumită în continuare FOIF, ori scoase din funcţiune şi valorificate, potrivit legii; n)elaborează norme metodologice care se aprobă prin ordin al ministrului, pentru scoaterea din funcţiune şi din evidenţa Agenţiei a amenajărilor/lucrărilor de îmbunătăţiri funciare sau a unei părţi a acesteia; o)elaborează documentaţia pentru scoaterea din funcţiune şi din evidenţa Agenţiei a amenajărilor/lucrărilor de îmbunătăţiri funciare cărora li s-a retras recunoaşterea utilităţii publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în vederea valorificării potrivit legii; p)elaborează protocolul de predare-preluare a bunurilor pentru care Guvernul a aprobat în condiţiile legii transmiterea cu titlul de comodat a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare din domeniul privat al statului, aflată în administrarea Agenţiei, la OIF, protocolul de predare-preluare a bunurilor pentru care Guvernul a aprobat în condiţiile legii constituirea dreptului de folosinţă gratuită a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aparţinând domeniului public al statului, aflată în administrarea Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, în favoarea OIF, şi protocolul de transmitere a bunurilor pentru care Guvernul a aprobat în condiţiile legii constituirea dreptului de folosinţă gratuită a unei părţi sau a unei întregi amenajări de îmbunătăţiri funciare aflate în proprietatea publică a statului la FOIF; q)predă în gestiunea filialelor teritoriale infrastructura de îmbunătăţiri funciare, în vederea administrării, exploatării, întreţinerii şi reparării; r)coordonează, monitorizează, inspectează şi controlează activitatea filialelor teritoriale; s)propune ministerului proiecte de acte normative în domeniul îmbunătăţirilor funciare şi pentru îmbunătăţirea activităţii structurilor din acest domeniu; ş)întocmeşte şi transmite ministerului documentaţiile necesare pentru retragerea recunoaşterii de utilitate publică şi pentru scoaterea din funcţiune a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare în conformitate cu prevederile legale; t)asigură instruirea personalului propriu şi al filialelor teritoriale, pe baza programelor aprobate de minister; ţ)organizează şi participă la activităţi de cooperare tehnico-economică internaţională în domeniul îmbunătăţirilor funciare, al gospodăririi apelor şi protecţiei mediului, în baza şi în limitele mandatului acordat de minister; u)face propuneri ministerului cu privire la bugetul propriu şi planul de activitate pentru exerciţiul financiar următor după aprobare în consiliul de conducere al Agenţiei; v)asigură participarea în grupul de suport tehnic pentru prevenirea unor fenomene meteo periculoase şi apărarea împotriva inundaţiilor prin intermediul structurilor proprii constituite cu acest scop; w)asigură organizarea şi ţinerea contabilităţii separat pentru veniturile proprii, pentru subvenţiile de la bugetul de stat, precum şi pentru veniturile obţinute din alte activităţi şi întocmeşte balanţa de verificare lunară; x)întocmeşte şi reactualizează, în colaborare cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, situaţia suprafeţelor şi a beneficiarilor amplasaţi în zona de influenţă - directă sau indirectă - a efectului lucrărilor de îmbunătăţiri funciare - harta lucrărilor; y)întocmeşte şi transmite către APIA documentele necesare încasării/compensării sumelor datorate de deţinătorii de teren; z)organizează şi aprobă planul de audit public intern, organizează controlul financiar preventiv şi evidenţa angajamentelor conform legii, efectuează analize economice şi tehnice asupra organizării şi desfăşurării activităţilor;aa) organizează efectuarea inventarului anual al amenajărilor de îmbunătăţiri funciare cu evidenţierea distinctă a celor funcţionale şi îl prezintă spre aprobare consiliului de conducere al Agenţiei; bb) întocmeşte documentele prevăzute de art. 9 alin. (2) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a desfăşura activităţi de furnizare a energiei electrice, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; cc) exercită controlul tehnic şi financiar al modului cum se respectă prevederile protocolului de predare-preluare în folosinţă gratuită a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, cu respectarea prevederilor art. 291 alin. (1) din Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; dd) desfăşoară alte activităţi, potrivit legii. Articolul 11Filialele teritoriale ale Agenţiei au următoarele atribuţii: a)întocmesc şi transmit unităţii centrale pentru aprobare planurile tehnice anuale de administrare, exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare declarate de utilitate publică, pe care le pun în aplicare; b)elaborează propuneri pentru proiectul de buget de venituri şi cheltuieli şi planul de activitate pentru exerciţiul financiar următor, pe care le transmit unităţii centrale; c)întocmesc anual inventarul amenajărilor de irigaţii, cu evidenţierea distinctă a celor funcţionale, pe care îl comunică unităţii centrale, în vederea prezentării spre aprobare consiliului de conducere al Agenţiei; d)urmăresc impactul activităţilor de îmbunătăţiri funciare asupra mediului şi propun unităţii centrale măsuri de diminuare sau corective, în conformitate cu legislaţia privind protecţia mediului; e)urmăresc permanent starea tehnică a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare pe care le gestionează; f)desfăşoară acţiuni de prevenire şi protecţie a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare pe care le gestionează faţă de acţiunea factorilor de risc şi a calamităţilor naturale, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice prin intermediul structurilor proprii constituite în acest scop; g)întocmesc planurile de intervenţie în caz de urgenţă sau de accidente la construcţiile hidrotehnice şi poluărilor accidentale ale sistemelor hidrotehnice aflate în administrare, pe care le comunică unităţii centrale în vederea prezentării spre aprobare consiliului de conducere al Agenţiei şi, apoi, spre aprobare Administraţiei Bazinale de Apă din cadrul Administraţiei Naţionale „Apele Române“ pe raza căreia se află; h)emit avize tehnice pentru instalaţiile care se amplasează şi construcţiile care se execută în zona amenajărilor de îmbunătăţiri funciare pe care le gestionează, pe baza unei metodologii aprobate de consiliul de conducere al Agenţiei la propunerea directorului general al Agenţiei; i)asigură administrarea, exploatarea, întreţinerea şi repararea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare de utilitate publică şi a celor prevăzute la art. 39 alin. (6) din Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care nu au fost predate, în condiţiile legii, la OIF şi FOIF; j)identifică împreună cu reprezentanţii viitoarei OIF ori cu cei ai viitoarei FOIF configuraţia, mărimea şi amplasarea teritoriului acestor structuri, precum şi viabilitatea economică a noii OIF ori noii FOIF, atât pentru întregul teritoriu propus, cât şi pentru fiecare zonă de reprezentare, şi verifică bugetul de venituri şi cheltuieli propus de OIF sau FOIF; k)întocmesc referate tehnice prevăzute la art. 76 lit. c) din Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; l)verifică cererile prevăzute la art. 10 lit. g) şi h) şi propune Agenţiei modul de soluţionare a cererilor respective; m)elaborează proiectele protocoalelor de transmitere, la cerere, fără plată, în folosinţă a infrastructurii din domeniul public al statului şi, după caz, din domeniul privat al statului de la Agenţie la organizaţiile de îmbunătăţiri funciare şi la federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare, conform prevederilor legale în vigoare; n)elaborează proiectele protocoalelor de predare-preluare, la cerere, cu titlul de comodat, a infrastructurii din domeniul privat al statului de la Agenţie la organizaţiile de îmbunătăţiri funciare şi la federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare, conform prevederilor legale în vigoare; o)încheie cu beneficiarii, în numele Agenţiei, contracte de prestări de servicii de îmbunătăţiri funciare, inclusiv cele multianuale, sezoniere şi pentru alte activităţi, în condiţiile prevăzute de lege; p)ţin contabilitatea pentru subvenţiile de la bugetul de stat pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare şi întocmesc balanţa de verificare lunară; q)analizează anual îndeplinirea criteriilor potrivit cărora o amenajare de îmbunătăţiri funciare sau o parte autonomă funcţional a unei amenajări de îmbunătăţiri funciare a fost declarată de utilitate publică; r)în urma analizei prevăzute la lit. q), înaintează unităţii centrale documentaţiile privind propunerea de retragere a statutului de utilitate publică şi scoaterea din funcţiune a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi documentaţiile privind trecerea în conservare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare care nu mai îndeplinesc statutul de utilitate publică; s)elaborează şi înaintează unităţii centrale lista amenajărilor sau a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare care se scot din funcţiune, se scot din evidenţa amenajărilor/lucrărilor de îmbunătăţiri funciare şi se valorifică conform prevederilor legale; ş)execută lucrări de conservare a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare sau a părţii de amenajare cărora li s-a retras recunoaşterea de utilitate publică; t)redau în circuitul agricol terenurile rezultate în urma dezafectării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, potrivit prevederilor art. 101 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; ţ)asigură alimentarea cu apă a unor localităţi, amenajări piscicole, incinte agricole şi industriale prin amenajările de îmbunătăţiri funciare aflate în gestiunea lor în condiţiile legii; u)asigură funcţionarea sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognoză şi avertizare privind efectele economice şi ecologice ale activităţilor de îmbunătăţiri funciare; v)participă în grupul de suport tehnic al comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă la gestionarea situaţiilor de urgenţă, generate de inundaţii; w)prestează contra cost servicii de îmbunătăţiri funciare către OIF, FOIF şi alte persoane fizice şi juridice, în condiţiile Legii nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; x)îndrumă, coordonează, controlează şi verifică activitatea unităţilor de administrare din alcătuirea lor; y)îndrumă, după caz, unităţile de administrare din subordine în vederea încheierii contractelor de prestări de servicii, urmăririi impactului activităţilor de îmbunătăţiri funciare asupra mediului, precum şi pentru desfăşurarea oricăror altor activităţi tehnice, conform competenţelor aprobate; z)elaborează propuneri de plan de investiţii pe care le prioritizează la nivelul filialei teritoriale, cu consultarea consiliului de filială şi a consiliilor de unităţi de administrare, pe care le transmite unităţii centrale pentru ierarhizare, avizare şi prezentare spre aprobare, conform prevederilor legale în vigoare;aa) întocmesc propuneri de scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe, inclusiv infrastructura din amenajările de îmbunătăţiri funciare, cărora li s-a retras recunoaşterea de utilitate publică; bb) întocmesc şi transmit lunar unităţii centrale rapoarte privind activitatea proprie şi a unităţilor de administrare din alcătuirea lor; cc) reprezintă Agenţia în raporturile contractuale, în relaţiile cu autorităţile publice şi în faţa instanţelor judecătoreşti de orice grad, inclusiv pentru litigii care izvorăsc din activitatea filialelor teritoriale; dd) asigură participarea, împreună cu sistemele de gospodărire a apelor, la elaborarea planurilor de apărare împotriva inundaţiilor şi gheţurilor pentru sistemele hidroameliorative de la Dunăre; ee) asigură elaborarea şi transmiterea rapoartelor operative zilnice pe perioada situaţiilor de urgenţă generate de factorii de risc specifici, precum şi a rapoartelor de sinteză privind apărarea împotriva inundaţiilor; ff) exercită controlul tehnic şi financiar al modului cum se respectă prevederile protocolului de predare-preluare în folosinţă gratuită a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, cu respectarea prevederilor art. 291 alin. (1) din Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; gg) desfăşoară alte activităţi, în condiţiile prevăzute de lege. Articolul 12Atribuţiile unităţilor de administrare se propun de către directorul general al Agenţiei şi se aprobă de consiliul de conducere al Agenţiei, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Articolul 13 (1) Agenţia este condusă de un consiliu de conducere ai cărui membri sunt numiţi prin ordin al ministrului şi care îşi desfăşoară activitatea potrivit prezentului regulament.(2) Consiliul de conducere al Agenţiei este compus din 7 membri, dintre care:a)4 reprezentanţi din cadrul ministerului; b)unul desemnat de autoritatea centrală pentru mediu; c)unul desemnat de autoritatea centrală pentru gospodărirea apelor; d)un reprezentant al producătorilor agricoli. (3) Preşedintele consiliului de conducere al Agenţiei este desemnat prin ordin al ministrului, din rândul membrilor acestuia.(4) Consiliul de conducere al Agenţiei îşi numeşte dintre salariaţii unităţi centrale un secretar.(5) Consiliul de conducere al Agenţiei se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau la cererea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor săi ori a directorului general al Agenţiei, pentru situaţii deosebite.(6) Preşedintele consiliului de conducere al Agenţiei conduce lucrările şedinţelor. În lipsa acestuia, lucrările sunt conduse de un alt membru, delegat de către preşedinte.(7) Convocările pentru întrunirile consiliului de conducere al Agenţiei se vor face cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de data programată a şedinţei şi vor cuprinde ordinea de zi şi locul şi ora la care se va ţine şedinţa.(8) Pentru adoptarea hotărârilor este necesară prezenţa majorităţii numărului membrilor consiliului de conducere al Agenţiei, iar hotărârile se iau cu votul majorităţii membrilor consiliului de conducere.(9) Dezbaterile consiliului de conducere al Agenţiei se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, redactat de secretarul consiliului.(10) Procesul-verbal va cuprinde hotărârile luate, numărul de voturi întrunite şi opiniile separate şi este semnat de toţi membrii consiliului de conducere al Agenţiei participanţi la şedinţă şi de secretar.(11) Pe baza procesului-verbal, secretarul consiliului de conducere al Agenţiei redactează hotărârile acestuia, care se semnează de către preşedinte.(12) Revocarea unui membru al consiliului de conducere al Agenţiei se face prin ordin al ministrului, la propunerea consiliului de conducere al Agenţiei, a preşedintelui acestuia sau a entităţii pe care o reprezintă respectivul membru. Revocarea unui membru al consiliului de conducere al Agenţiei se poate face în următoarele situaţii:a)absentează nejustificat la 3 şedinţe ale consiliului de conducere al Agenţiei pe parcursul unui an; b)este implicat în interes personal într-o achiziţie publică organizată de Agenţie, conform prevederilor legale, sau este condamnat definitiv pentru săvârşirea de infracţiuni; c)pentru alte motive întemeiate. (13) Consiliul de conducere al Agenţiei poate conferi, la propunerea directorului general al Agenţiei, prerogative de reprezentare a Agenţiei directorilor filialelor teritoriale. Articolul 14 (1) Consiliul de conducere al Agenţiei îndeplineşte următoarele atribuţii:a)prezintă ministrului un raport anual al consiliului de conducere al Agenţiei privind activităţile şi performanţele Agenţiei; b)supune aprobării ministrului proiectul situaţiilor financiare anuale ale Agenţiei după însuşirea de către consiliul de conducere al Agenţiei a raportului directorului general al Agenţiei cu privire la acest proiect; c)avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, al programului de activitate pentru exerciţiul financiar următor şi al indicatorilor anuali de performanţă ai Agenţiei, pentru a fi înaintate spre aprobare ministrului; d)propune ministrului numirea directorului general şi a directorului general adjunct ai Agenţiei, în conformitate cu prevederile legale; e)aprobă, la propunerea directorului general al Agenţiei, structura organizatorică, statele de funcţii, sarcinile, numărul de personal şi atribuţiile compartimentelor funcţionale ale centralei Agenţiei, ale filialelor teritoriale şi ale unităţilor de administrare; f)aprobă tarifele pentru servicii de îmbunătăţiri funciare prevăzute la art. 5 lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2012, cu completările ulterioare; g)dispune măsuri pentru organizarea contabilităţii separat cu privire la veniturile proprii şi la subvenţiile alocate de la bugetul de stat în completarea acestora, precum şi cu privire la activitatea de irigaţii şi separat cu privire la alte activităţi de îmbunătăţiri funciare; h)aprobă planurile de apărare împotriva inundaţiilor, gheţurilor, secetei hidrologice, accidentelor la construcţii hidrotehnice şi poluărilor accidentale ale sistemelor hidrotehnice din administrare; i)aprobă, conform competenţelor stabilite de lege, obiectivele de investiţii finanţate din veniturile proprii ale Agenţiei sau din fonduri publice; j)propune pentru aprobare obiective de investiţii pentru care aprobarea este de competenţa altor instituţii publice centrale; k)aprobă măsurile propuse de directorul general al Agenţiei pentru respectarea normelor şi regulamentelor privind exploatarea, întreţinerea şi repararea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, precum şi pentru paza bunurilor Agenţiei; l)aprobă programele de activitate anuale şi multianuale privind investiţiile, administrarea, exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile lucrărilor de îmbunătăţiri funciare; m)propune proiecte de investiţii pentru realizarea de noi amenajări de îmbunătăţiri funciare sau executarea de lucrări la amenajările existente care vor fi prezentate ministerului spre aprobare; n)face propuneri pentru nominalizarea specialiştilor de la Agenţie împuterniciţi prin ordin al ministrului să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile, în condiţiile Legii nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; o)stabileşte mandatul directorului general al Agenţiei în vederea negocierii contractului colectiv de muncă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; p)aprobă orice altă măsură necesară desfăşurării activităţii Agenţiei, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli; q)poate conferi directorului general al Agenţiei orice altă atribuţie necesară îndeplinirii obiectului de activitate al Agenţiei în condiţiile legii; r)analizează activitatea economică a unităţilor din subordine şi încadrarea acestora în prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabileşte măsurile corespunzătoare; s)fundamentează şi solicită subvenţii pentru investiţii, pentru acţiuni de prevenire şi combatere a inundaţiilor; ş)propune spre aprobare listele de investiţii şi dotare ale Agenţiei, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; t)aprobă scoaterea din uz şi valorificarea conform legii a mijloacelor fixe din patrimoniul propriu al Agenţiei; ţ)poate aproba orice măsură în condiţiile legii, în vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţii Agenţiei, cu încadrarea în prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat.(2) Consiliul de conducere al Agenţiei poate conferi directorilor filialelor teritoriale, la propunerea directorului general al Agenţiei, mandat de reprezentare a Agenţiei în relaţiile cu terţii.(3) La şedinţele consiliului de conducere al Agenţiei sunt invitaţi şi participă directorul general al Agenţiei şi reprezentantul sindicatelor din domeniul îmbunătăţirilor funciare. La propunerea preşedintelui consiliului de conducere al Agenţiei, aprobată de majoritatea membrilor acestui consiliu, la şedinţe pot participa şi alţi invitaţi. Articolul 15Conducerea activităţii curente a Agenţiei este asigurată de către directorul general al Agenţiei, ajutat de un director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului, la propunerea consiliului de conducere al Agenţiei, în condiţiile legii. Articolul 16Directorul general al Agenţiei are următoarele atribuţii: a)asigură condiţiile prevăzute de lege pentru păstrarea integrităţii patrimoniului Agenţiei; b)propune spre aprobare consiliului de conducere al Agenţiei statul de funcţii şi numărul de personal al unităţii centrale, filialelor teritoriale şi unităţilor de administrare ale Agenţiei în vederea aprobării prin ordin al ministrului; c)propune spre aprobare consiliului de conducere al Agenţiei sarcinile şi atribuţiile compartimentelor funcţionale ale unităţii centrale, filialelor teritoriale şi unităţilor de administrare ale Agenţiei; d)întocmeşte raportul anual privind activităţile Agenţiei, situaţiile financiare ale Agenţiei pentru anul în curs, precum şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al programului de activitate pentru exerciţiul financiar următor; e)negociază contractul colectiv de muncă împreună cu reprezentantul sindicatelor din domeniul îmbunătăţirilor funciare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; f)reprezintă Agenţia în raporturile cu terţii conform prevederilor legale; g)are calitatea de ordonator terţiar de credite; h)încheie acte juridice în numele Agenţiei conform prevederilor legale; i)aprobă cuantumul tarifelor anuale şi al tarifelor de livrare, precum şi cuantumul tarifelor de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile; j)propune spre aprobare consiliului de conducere al Agenţiei tariful IF şi tarife pentru alte servicii decât cele de îmbunătăţiri funciare; k)poate delega o parte din atribuţiile de serviciu directorului general adjunct, în condiţiile legii; l)poate acorda competenţe filialelor teritoriale şi unităţilor de administrare, în condiţiile legii; m)îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de lege. Articolul 17În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general al Agenţiei emite decizii şi reprezintă Agenţia în raporturile acesteia cu persoanele juridice şi persoanele fizice, conform prevederilor legale. Articolul 18Drepturile salariale ale directorului general şi ale directorului general adjunct ai Agenţiei se stabilesc în ordinul de numire în funcţie, cu respectarea prevederilor legale în domeniul salarizării personalului plătit din fonduri publice. Articolul 19Activitatea fiecărei filiale teritoriale este condusă de un director de filială. Directorul de filială este numit prin decizie a directorului general al Agenţiei, ca urmare a promovării concursului organizat potrivit prevederilor legale, şi încheie contract individual de muncă cu Agenţia. Articolul 20Directorii de filială asigură conducerea activităţii curente a filialei. Atribuţiile directorului se stabilesc prin fişa postului, care se constituie ca anexă la contractul individual de muncă. Articolul 21 (1) La nivelul filialei se constituie un consiliu de filială, care urmăreşte realizarea indicatorilor de performanţă şi a standardelor de calitate a serviciilor prestate şi propune directorului de filială măsuri de îmbunătăţire a activităţii filialei. (2) În funcţie de complexitatea activităţilor şi mărimea suprafeţelor amenajărilor de îmbunătăţiri funciare din aria de competenţă a filialei, consiliul de filială este compus dintr-un număr de minimum 3 membri.(3) Desemnarea reprezentanţilor în consiliile de filială se face proporţional cu ponderea fiecărei activităţi de îmbunătăţiri funciare în cadrul ansamblului activităţilor filialei, după cum urmează:a)unul sau mai mulţi reprezentanţi ai OIF care au preluat în proprietate ori în folosinţă infrastructura de îmbunătăţiri funciare situată în cadrul ariei de competenţă teritorială a filialei; b)unul sau mai mulţi reprezentanţi ai FOIF care au preluat infrastructura de îmbunătăţiri funciare situată în cadrul ariei de competenţă teritorială a filialei; c)un specialist în îmbunătăţiri funciare recunoscut pe plan local, desemnat de către direcţiile pentru agricultură judeţene. (4) În situaţia în care la nivel de filială nu sunt constituite OIF şi FOIF, reprezentarea în cadrul consiliului de filială se asigură de către reprezentanţi ai beneficiarilor serviciilor de îmbunătăţiri funciare.(5) Preşedintele consiliului de filială este ales dintre membrii consiliului, cu votul majorităţii membrilor prezenţi.(6) Consiliul de filială emite avize consultative şi face propuneri şi recomandări. Articolul 22(1) Membrii consiliului de filială se aleg de către reprezentanţii beneficiarilor întruniţi într-o adunare constitutivă. Lista membrilor consiliului de filială, inclusiv numele preşedintelui, se comunică de către direcţiile pentru agricultură Oficiului de Reglementare a Organizaţiilor de Îmbunătăţiri Funciare din cadrul ministerului, în vederea înscrierii în Registrul naţional al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare.(2) Revocarea sau înlocuirea unui membru al consiliului de filială se face cu votul majorităţii absolute a membrilor consiliului de filială şi se comunică conform prevederilor alin. (1).(3) Durata mandatului membrilor consiliului de filială este de 2 ani. Articolul 23 (1) Şedinţele consiliului de filială se ţin trimestrial, la convocarea preşedintelui acestuia. În cazul filialelor cu activitate preponderentă de irigaţii, pe perioada sezonului de irigaţii, şedinţele consiliului se ţin lunar.(2) Şedinţele sunt conduse de preşedinte sau de un alt membru al consiliului de filială delegat de acesta, iar dezbaterile se consemnează în procese-verbale de către unul dintre membrii acestuia, desemnat de preşedinte sau de înlocuitorul acestuia.(3) Hotărârile consiliului de filială privind avizele, propunerile şi recomandările şi altele asemenea pot fi adoptate numai în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor acestui consiliu, iar hotărârile se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi, în măsura în care prezentul regulament nu dispune altfel.(4) La şedinţele consiliului de filială sunt invitaţi directorul de filială şi reprezentantul sindicatelor din domeniul îmbunătăţirilor funciare. Articolul 24Atribuţiile consiliului de filială sunt: a)supraveghează în aria sa de responsabilitate respectarea şi aplicarea prevederilor Legii nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor metodologice de aplicare a acestei legi, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2012, cu completările ulterioare; b)supraveghează modul de aplicare a normelor metodologice privind calculul şi plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare, corelarea nivelurilor tarifelor propuse pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare cu condiţiile specifice fiecărei amenajări din cadrul ariei de competenţă teritorială a Agenţiei; c)formulează recomandări şi observaţii asupra propunerilor de tarife, pe care le înaintează conducerii filialei şi directorului general al Agenţiei; d)formulează recomandări şi observaţii la proiectul raportului anual de activitate şi al situaţiei financiare anuale a filialei şi le înaintează conducerii filialei şi directorului general al Agenţiei; e)analizează proiectul programului de activitate şi al planului tehnic anual al filialei şi formulează observaţii şi le înaintează conducerii filialei şi directorului general al Agenţiei; f)întocmeşte rapoarte asupra activităţii filialei, pe care, în cazul ignorării propunerilor şi recomandărilor înaintate conducerii filialei, le înaintează directorului general al Agenţiei; g)supraveghează activitatea filialei şi semnalează directorului general al Agenţiei orice abatere de la prevederile legale referitoare la serviciile prestate beneficiarilor, astfel cum sunt aceştia definiţi în anexa nr. 1 la Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; h)deleagă un reprezentant al beneficiarilor serviciilor de îmbunătăţiri funciare prestate de filială în comisia de recepţie a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare; i)îndeplineşte orice alte atribuţii date în sarcina sa de beneficiari, în limitele prevăzute de Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 25 (1) Activitatea unităţilor de administrare este supravegheată de câte un consiliu de unitate de administrare.(2) În funcţie de complexitatea şi ponderea activităţilor şi de mărimea ariei de competenţă, consiliul de unitate de administrare este format din minimum 3 membri, care sunt desemnaţi de OIF, FOIF sau beneficiarii de servicii de îmbunătăţiri funciare care au teritoriile ori care deţin terenuri situate în cadrul uneia sau mai multor amenajări de îmbunătăţiri funciare în aria de competenţă a unităţii de administrare.(3) Preşedintele consiliului de unitate de administrare este ales dintre membrii consiliului, cu votul majorităţii membrilor prezenţi, şi este reprezentantul uneia dintre FOIF sau, dacă nu sunt constituite FOIF, de către unul dintre reprezentanţii OIF. În situaţia în care nu sunt constituite OIF, preşedintele este desemnat dintre reprezentanţii beneficiarilor serviciilor de îmbunătăţiri funciare.(4) Durata mandatului membrilor consiliului de unitate de administrare este de 2 ani.(5) Principalele atribuţii ale consiliilor de unitate de administrare sunt:a)supraveghează în aria sa de responsabilitate aplicarea prevederilor Legii nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor metodologice de aplicare a acestei legi, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2012, cu completările ulterioare; b)supraveghează concordanţa valorilor tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare cu parametrii specifici fiecărei amenajări de îmbunătăţiri funciare şi avizează necesarul de lucrări de întreţinere şi reparaţii, precum şi cuantumul calculat sau reajustat al tarifelor; c)formulează recomandări cu privire la activităţile din aria de responsabilitate a unităţii de administrare şi le transmite acesteia; d)întocmeşte rapoarte asupra activităţii unităţii de administrare, pe care, în cazul ignorării propunerilor şi recomandărilor înaintate unităţii de administrare, le înaintează directorului de filială; e)formulează recomandări privind îmbunătăţirea executării şi calităţii lucrărilor de întreţinere şi reparaţii a infrastructurii din amenajarea sau amenajările de îmbunătăţiri funciare gestionate de unitate; f)asigură relaţia şi schimbul de informaţii dintre deţinătorii de teren beneficiari ai serviciilor de îmbunătăţiri funciare prestate de unitatea de administrare, pe de o parte, şi consiliul de filială şi conducerea executivă a filialei, pe de altă parte.(6) În situaţia în care consiliul de unitate de administrare constată neconcordanţe ce nu se pot soluţiona la nivelul unităţii de administrare, înaintează propuneri consiliului de filială. În baza acestor propuneri, consiliul de filială formulează recomandări şi observaţii, pe care le înaintează conducerii filialei sau, după caz, Agenţiei. Articolul 26Sumele reprezentând venituri proprii ale Agenţiei, precum şi sumele reprezentând subvenţii de la bugetul de stat se colectează în contul de disponibil deschis la Trezoreria Statului. Articolul 27Angajarea cheltuielilor se efectuează proporţional cu gradul de realizare a veniturilor. Articolul 28 (1) Agenţia are în dotare mijloace de transport şi de intervenţie şi echipament specific de protecţie a personalului conform atribuţiilor prevăzute de lege.(2) Normativul de autoturisme pentru Agenţie este prevăzut în anexa nr. 3.(3) Numărul de autoturisme, prevăzut în anexa nr. 3, ce se repartizează pentru unitatea centrală, filialele teritoriale şi unităţile de administrare se aprobă de consiliul de conducere al Agenţiei, la propunerea directorului general al Agenţiei. Articolul 29Pentru realizarea obiectului său de activitate, Agenţia poate avea relaţii de cooperare cu organisme la nivel internaţional, care desfăşoară activităţi similare, pe bază de mandat aprobat de conducerea ministerului. Articolul 30 (1) Lista amenajărilor de îmbunătăţiri funciare ce se administrează de Agenţie este prevăzută în anexa nr. 4.(2) Defalcarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare prevăzute în anexa nr. 4 pe coduri de amenajare, filiale teritoriale şi judeţe se propune de Agenţie şi se aprobă prin ordin al ministrului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Articolul 31Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1la regulament STRUCTURA organizatorică a Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare ANEXA Nr. 2la regulament Numărul, denumirea, sediul şi sediile secundare ale filialelor Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, competenţa teritorială şi relaţiile funcţionale ale acestora

Nr. crt. Denumirea filialei teritoriale de îmbunătăţiri funciare Sediul filialei teritoriale Sedii secundare Competenţă teritorială a filialei/Judeţul Relaţii funcţionale
Judeţul Localitatea Adresa
1. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Someş-Criş Nojorid nr. 141 D, judeţul Bihor, cod poştal 417345 Satu Mare Turulung Str. Turului nr. 941 Bihor, Satu Mare De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Satu Mare Str. Decebal nr. 4
Carei Str. Căpleni nr. 2
2. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Tisa-Someş Str. Sobarilor nr. 36A, Cluj-Napoca, judeţul Cluj, cod poştal 400270 Cluj Gilău Str. Principală nr. 527 Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Sălaj De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Chinteni Str. Praga nr. 929
Mihai Viteazu Str. Principală nr. 4
Maramureş Baia Mare Str. Mărgeanului nr. 2
Sălaj Zalău Str. Corneliu Coposu nr. 77
Bistriţa-Năsăud Bistriţa Str. Zefirului nr. 1
3. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Timiş-Mureş inferior Str. Coriolan Brediceanu nr. 8, et. III-IV, Timişoara, judeţul Timiş, cod poştal 300011 Timiş Sânnicolau Mare Str. Stadionului nr. 13 A Timiş, Arad, Caraş-Severin De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Cărpiniş Str. a III-a nr. 49
Timişoara Str. Vălişoara nr. 42.
Şag Str. XI nr. 10
Deta Str. Târgu Mare nr. 18
Lugoj Str. Prelungire Traian Vuia nr. 5
Periam Str. Freziei nr. 72
Arad Arad Calea Timişorii nr. 176
Pecica Str. 2 nr. 117
Chişineu-Criş Str. Înfrăţirii nr. 38
Ineu Str. Mihai Eminescu nr. 2A
Arad Str. Splaiul Mureş nr. 6D
Caraş-Severin Reşiţa Str. Sportului nr. 4A
4. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Mureş-Oltul mijlociu Str. Alexandru Ioan Cuza nr. 4, Alba Iulia, judeţul Alba, cod poştal 510193 Alba Alba Iulia Str. Dacilor nr. 7 Alba, Hunedoara, Sibiu De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Hunedoara Deva Str. Depozitelor nr. 6
Sibiu Sibiu Str. Autogării nr. 12
5. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Mureş-Oltul superior Str. Calea Feldioarei nr. 6A, Braşov, judeţul Braşov, cod poştal 500450 Braşov Hălchiu Str. Bodului nr. 737 Braşov, Harghita, Covasna, Mureş De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Prejmer Str. Cenuşii nr. 86
Făgăraş Str. Hurezului nr. 6A
Harghita Miercurea-Ciuc Str. Bolyai nr. 21
Harghita Odorheiul Secuiesc Str. Beclean nr. 73/A
Covasna Sfântu Gheorghe Str. Morii nr. 5
Mureş Băgaciu Str. Principală nr. 191
Râciu Str. Târgului nr. 4
Târgu Mureş Str. Gheorghe Doja nr. 32
Nr. crt. Denumirea filialei teritoriale de îmbunătăţiri funciare Sediul filialei teritoriale Sedii secundare Competenţă teritorială a filialei/Judeţul Relaţii funcţionale
Judeţul Localitatea Adresa
6. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Dunăre-Jiu Str. Mihai Eminescu nr. 16, Şimnicul de Sus, judeţul Dolj, cod poştal 207550 Dolj Băileşti Str. Teilor nr. 8 Mehedinţi, Gorj, Dolj De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Segarcea Str. Unirii nr. 4
Calafat, satul Basarabi Str. Craiovei nr. 5
Dăbuleni Str. Unirii nr. 148
Gorj Târgu Cărbuneşti Str. Eroilor nr. 75
Târgu Jiu Calea Severinului nr. 186
Băleşti
Mehedinţi Prunişor Str. Teiului nr. 3
Drobeta-Turnu Severin Bd. Carol I nr. 1A
Gruia Str. Principală nr. 4
7. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Olt-Dunăre Str. Vornicu Ureche nr. 15, Caracal, judeţul Olt Olt Stoeneşti Str. Vlad Stoeneşteanu nr. 161 Olt, Vâlcea De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare -– unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Vâlcea Râmnicu Vâlcea Str. Mihai Viteazu nr. 49
Olt Corabia Str. Ştefan cel Mare nr. 4
Piatra-Olt Str. Victoriei nr. 101
Slatina Str. Depozitelor nr. 5
Dăneasa Str. Mihai Viteazu nr. 114
Potelu Str. Valea Dunării nr. 2A
Vâlcea Păuşeşti-Măglaşi, satul Vlăduceşti
8. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Teleorman-Neajlov Str. Dunării nr. 169, comuna Nanov, judeţul Teleorman Teleorman Turnu Măgurele Str. Portului km 47 Giurgiu, Teleorman De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare -– unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Zimnicea Str. Giurgiului nr. 114
Roşiori de Vede Str. Aleea Parc Nord nr. 3
Conteşti Şos. Alexandriei nr. 69
Nanov Str. Renaşterii nr. 4
Piatra Str. DN 51 A km 23+100
Izvoarele Str. Principală nr. 404
Giurgiu Giurgiu Şos. Sloboziei nr. 193
Putineiu Str. Giurgiului nr. 84
Vedea Str. Arsache nr. 378
Băneasa Str. Principală nr. 217
Greaca Str. Principală nr. 21
Nr. crt. Denumirea filialei teritoriale de îmbunătăţiri funciare Sediul filialei teritoriale Sedii secundare Competenţă teritorială a filialei/Judeţul Relaţii funcţionale
Judeţul Localitatea Adresa
9. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Argeş-Dâmboviţa Str. Agrosemului nr. 9, Ştefăneşti, judeţul Argeş, cod poştal 117715 Argeş Dârmăneşti, satul Piscani Argeş, Dâmboviţa De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Domneşti Str. Vlaicu Vodă nr. 9
Topoloveni Str. Zăvoiului nr. 115A
Oarja, satul Oarja nr. 544
Dâmboviţa Titu Str. Gării nr. 71
Găeşti Str. Prof. Stancu Ion nr. 3
Târgovişte Bd. I.C. Brătianu nr. 23
10. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Ialomiţa-Călmăţui Str. Cuza Vodă nr. 5, Slobozia, judeţul Ialomiţa, cod poştal 920057 Ialomiţa Ţăndărei Str. Silozului nr. 1 Călăraşi, Ialomiţa De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Slobozia (Bora) Str. General Magheru nr. 82
Slobozia Str. Cuza Voda nr. 5
Griviţa Şos. Buzăului nr. 83
Giurgeni Str. Mihai Viteazu nr. 6
Feteşti Str. Călăraşi nr. 509
Făcăeni Str. Dunării
Movila Str. Gării nr. 4
Urziceni Str. Constructorului nr. 2
Moviliţa Şos. Bucureşti-Urziceni nr. 70
Călăraşi Modelu Str. Prelungirea Bucureşti nr. 136
Vlad Ţepeş, satul Mihai Viteazu Str. Bucureşti
Călăraşi Str. Prelungirea Bucureşti nr. 2
Ciocăneşti Str. Călăraşi nr. 88
Jegălia Şos. Călăraşi-Feteşti, satul Izer
Jegălia, satul Gâldău Şos. Călăraşi-Feteşti
Gălbinaşi Str. Gării nr. 21
Ulmeni Str. Olteniţei nr. 249
Dor Mărunt Str. Lehliu nr. 20
Olteniţa Str. Tineretului nr. 2-4
Dragalina Bd. Gării nr. 4
11. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Dunărea inferioară Str. Vapoarelor nr. 13, Brăila, judeţul Brăila, cod poştal 810349 Brăila Berteştii de Jos, satul Spiru Haret Str. Principală nr. 150 Brăila De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Cazasu Str. Râmnicu Sărat nr. 211
Frecăţei, satul Filipoiu Str. Principală nr. 1
Nr. crt. Denumirea filialei teritoriale de îmbunătăţiri funciare Sediul filialei teritoriale Sedii secundare Competenţă teritorială a filialei/Judeţul Relaţii funcţionale
Judeţul Localitatea Adresa
12. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Dobrogea Str. Zburătorului nr. 4, Constanţa, judeţul Constanţa, cod poştal 900419 Constanţa Murfatlar Str. Mihail Kogălniceanu nr. 31 Constanţa, Tulcea De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Nicolae Bălcescu Str. Carol I nr. 40
Hârşova Str. Plantelor nr. 56
Cogealac Str. Gării nr. 12
Mircea Vodă Str. DN 22C
Gălbiori Str. Constanţei nr. 5
Mihail Kogălniceanu Str. Tudor Vladimirescu nr. 18
Bărăganu str. Petre Martinescu nr. 176
23 August Str. George Călinescu nr. 11
Cobadin Str. Trandafirilor
Tulcea Măcin Str. Mircea Vodă nr. 5
Tulcea Str. Elizeului nr. 68
Babadag Str. Geamiei nr. 4
Baia Str. Heracleea nr. 4
Topolog Şos. Tulcea-Bucureşti
Isaccea Str. Constantin Dobrogeanu-Gherea nr. 29
Tulcea Str. Viticulturii nr. 10
13. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Moldova-Sud Str. Ştiinţei nr. 97, Galaţi, judeţul Galaţi, cod poştal 800189 Bacău Bacău Calea Bârladului nr. 133 Bacău, Galaţi, Vaslui De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Bacău Str. Alexei Tolstoi nr. 69
Galaţi Tecuci Str. Focşa nr. 80
Vaslui Vaslui Str. Spiru Haret nr. 5
Huşi Str. Huşi-Stănileşti nr. 5
14. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Moldova-Nord Str. Sărăriei nr. 16, Iaşi, judeţul Iaşi, cod poştal 700083 Botoşani Dorohoi Str. Dumbrava Roşie nr. 4 Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Botoşani Aleea Mihail Kogălniceanu nr. 4
Iaşi Iaşi Str. Cicoarei nr. 10
Schitu Duca, satul Satu Nou Str. Principală nr. 31
Prisecani DJ Iaşi-Prisecani nr. 249 B
Neamţ Piatra-Neamţ str. Alexandru cel Bun nr. 15
Suceava Suceava Str. Universităţii nr. 3
Nr. crt. Denumirea filialei teritoriale de îmbunătăţiri funciare Sediul filialei teritoriale Sedii secundare Competenţă teritorială a filialei/Judeţul Relaţii funcţionale
Judeţul Localitatea Adresa
15. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Buzău Moldova-Sud Str. Brăilei nr. 121 bis, Focşani, judeţul Vrancea, cod poştal 620122 Buzău Buzău Str. Frăsinet nr. 2 Buzău, Vrancea De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Buzău Str. Orizontului nr. 1
Pogoanele Str. Nicolae Bălcescu nr. 73
Pârscov, satul Pârscov Str. Principală nr. 1086
Topliceni, satul Topliceni DJ 203 A nr. 291
com. Gherăseni, satul Gherăseni Str. Preot Ion Neamu nr. 426
Cernăteşti, satul Aldeni DJ 203 K nr. 250 com.
Vrancea Milcovul, satul Milcovul DJ 204 A
Mărăşeşti Str. Doinei nr. 56
Năneşti, satul Năneşti Str. Principală
16. Filiala teritorială de îmbunătăţiri funciare Prahova Str. Cosminelor nr. 11 A, Ploieşti, judeţul Prahova, cod poştal 100245 Ilfov Buftea Bd. Muncii nr. 129 Ilfov, Prahova De subordonare faţă de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare - unitatea centrală şi de colaborare cu celelalte filiale teritoriale
Berceni Bd. 1 Mai nr. 641 (241)
Brăneşti Str. Nicolae Bălcescu nr. 31
Prahova Colceag, satul Inoteşti

NOTĂ: Pentru amenajările de îmbunătăţiri funciare sau pentru părţile de amenajări de îmbunătăţiri funciare autonome funcţional, care se află amplasate pe două sau mai multe judeţe, administrarea, exploatarea, întreţinerea şi repararea acestora se face pe bază de acord de colaborare încheiat între filialele implicate. Modelul acordului de colaborare se aprobă de consiliul de conducere la propunerea directorului general al Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare. Pentru proiecte de interes comun, zonale sau naţionale, două sau mai multe filiale pot colabora pe bază de protocol aprobat de directorul general. Prin proiect, în sensul prezentei note, se înţelege totalitatea acţiunilor şi măsurilor necesare pentru desfăşurarea activităţilor şi pentru îndeplinirea atribuţiilor Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare în condiţii de eficacitate şi eficienţă economică. ANEXA Nr. 3la regulament NORMATIV de autoturisme pentru Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale bucăţi -

Denumirea structurii Număr maxim de autoturisme
Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare 207

ANEXA Nr. 4la regulament LISTA amenajărilor de îmbunătăţiri funciare ce se administrează de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare

Nr. crt. Denumirea amenajării Suprafaţa amenajată - hectare - Din care: suprafaţa amenajărilor declarate de utilitate publică
1. Amenajări de irigaţii 2.689.551*) 1.429.337
2. Amenajări de desecare 3.085.295 3.085.295
3. Amenajări de combatere a eroziunii solului 2.218.364 2.217.822
4. Amenajări de apărare împotriva inundaţiilor 1.378.119 1.378.119

*) Suprafaţă rezultată după aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 172/2013 privind trecerea din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare în domeniul privat al judeţului Constanţa şi în administrarea Consiliului Judeţean Constanţa a unor amenajări de irigaţii cărora li s-a retras recunoaşterea de utilitate publică.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 615/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 615 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu