
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 6 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 928/2007 privind aprobarea Acordului-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanţarea Proiectului privind dezvoltarea la nivel local de servicii comunitare de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi instruirea personalului aferent, semnat la Bucureşti la 29 ianuarie 2007 şi la Paris la 9 februarie 2007, cu completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNIC Se aprobă amendamentul convenit prin schimbul de scrisori*) semnate la Bucureşti la 19 decembrie 2017 şi la Paris la 26 februarie 2018 între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanţarea Proiectului privind dezvoltarea la nivel local de servicii comunitare de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi instruirea personalului aferent, semnat la Bucureşti la 29 ianuarie 2007 şi la Paris la 9 februarie 2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 928/2007, cu completările ulterioare.*) Traducere.PRIM-MINISTRUVASILICA-VIORICA DĂNCILĂContrasemnează:Ministrul finanţelor publice,Eugen Orlando TeodoroviciMinistrul muncii şi justiţiei sociale,Lia-Olguţa VasilescuROMÂNIAMINISTERUL FINANŢELOR PUBLICECătre: Dl. Dr. Thierry Poirel, Director general Direcţia Generală pentru Împrumuturi şi Dezvoltare Socială Banca de Dezvoltare a Consiliului EuropeiFax: 331 47 55 37 5219 decembrie 2017Subiect: FP 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru prevenirea separării copiilor de familieStimate dl Poirel,În cadrul proiectului de mai sus au fost depuse pentru finanţare 187 de potenţiale subproiecte, dintre care 107 au fost excluse de la finanţare din diferite motive (respingerea subproiectelor din cauza lipsei capacităţii administrative sau evaluării din teren sau deciziei comitetului de selecţie, renunţarea de către beneficiari la implementarea subproiectelor, anularea contractelor de finanţare).În prezent, cele 80 de subproiecte rămase în proiect au fost finalizate la 30 septembrie 2017.Pe baza celor de mai sus şi în conformitate cu raportul de finalizare a proiectului transmis la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei de către Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, vă rugăm să fiţi de acord cu modificările la Acordul-cadru de împrumut menţionat mai sus, prin modificarea unor paragrafe din Anexa 1 la acord, pentru a fi citit aşa cum este menţionat mai jos, care vor avea următorul conţinut, restul Anexei 1 rămânând neschimbat:Anexa 1. Descrierea Proiectului........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ...........II. Domenii de intervenţii. Lucrările planificate.Proiectul va susţine înfiinţarea a aproximativ 80 de centre de dimensiuni mici (ce pot asista 8-15 copii fiecare) destinate unui număr de aproximativ 1.271 de copii cu risc de abandon. Sumele împrumutului vor fi utilizate pentru: (i) achiziţionarea de terenuri pentru subproiecte (unde este cazul); (ii) ridicarea nivelului de informare a publicului, întocmirea de studii de fezabilitate; (iii) construcţii şi lucrări civile; (iv) achiziţionarea de bunuri şi servicii......... ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............
Costul total al proiectului |
8.406.573 euro |
Defalcarea orientativă a costurilor: |
euro |
Finalizarea lucrărilor civile şi achiziţionarea de bunuri |
5.492.465 |
Administrarea proiectului pe parcursul implementării |
330.442 |
Furnizarea de clădiri şi terenuri |
2.135.423 |
Proiecte tehnice, autorizaţii şi specificaţii |
148.692 |
Întocmirea de studii de fezabilitate |
127.638 |
Pregătirea şi elaborarea de subproiecte |
144.933 |
Total |
8.406.573 |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............
Plan de finanţare |
5.000.000 euro |
BDCE |
59,50% |
|
848.536 euro |
Guvernul României |
10,10% |
|
2.558.037 euro |
Autorităţi locale şi alţi donatori |
30,40% |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............IV. Efecte sociale: (pe domenii de intervenţie)........ ................ ................ ................ ................ ........ ...............Numărul total de beneficiari finali ai programului va fi de aproximativ 1.271 de copii cu risc ridicat de a fi abandonaţi de către familiile lor sau care sunt deja separaţi de familie.În speranţa că solicitarea noastră se va bucura de înţelegerea şi sprijinul dumneavoastră, aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră prompt.Cu stimă,Attila György,secretar de stat(semnătură indescifrabilă)BDCE, BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEIDirecţia Generală pentru Împrumuturi şi Dezvoltare SocialăD-lui György Attila,secretar de statMinisterul Finanţelor PubliceBd. Libertăţii nr. 16,Bucureşti, sectorul 5, 050706ROMÂNIAParis, 26 februarie 2018Subiect: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru prevenirea separării copiilor de familie Amendarea Acordului-cadru de împrumut datat 9 februarie 2007Suma aprobată a împrumutului: 10.000.000 euroStimate dl György,Ca urmare a solicitării dumneavoastră, datată 19 decembrie 2017, pentru amendarea Anexei 1 la Acordul-cadru de Împrumut mai sus menţionat, BDCE nu are nicio obiecţie privind modificările propuse şi ia act de faptul că:– Lucrările planificate:Proiectul va susţine înfiinţarea a aproximativ 80 de centre de dimensiuni mici destinate unui număr de aproximativ 1.271 de copii cu risc de abandon. Sumele împrumutului vor fi utilizate pentru: (i) achiziţionarea de terenuri pentru subproiecte (unde este cazul); (ii) ridicarea nivelului de informare al publicului, întocmirea de studii de fezabilitate; (iii) construcţii şi lucrări civile; (iv) achiziţionarea de bunuri şi servicii. – Costul total al proiectului este în valoare de 8.406.573 euro.
– Defalcarea orientativă a costurilor este actualizată după cum urmează (în euro):
Finalizarea lucrărilor civile şi achiziţionarea de bunuri |
5.492.465 |
Administrarea proiectului pe parcursul implementării |
330.422 |
Furnizarea de clădiri şi terenuri |
2.135.423 |
Proiecte tehnice, autorizaţii şi specificaţii |
175.692 |
Întocmirea de studii de fezabilitate |
127.638 |
Pregătirea şi elaborarea de subproiecte |
144.933 |
Total |
8.406.573 |
– Planul de finanţare al Proiectului se actualizează după cum urmează:
|
euro |
% |
BDCE |
5.000.000 |
59,5 |
Guvernul României |
848.536 |
10,1 |
Autorităţi locale şi alţi donatori |
2.558.037 |
30,4 |
– Efectele sociale ale Proiectului sunt modificate în funcţie de beneficiarii estimaţi: numărul total de beneficiari finali ai programului va fi de aproximativ 1.271 de copii cu risc ridicat de a fi abandonaţi de către familiile lor sau care sunt deja separaţi de familie.Cu stimă, (semnătură indescifrabilă) Director de departament, Melanie Wieschollek-Lacroix (semnătură indescifrabilă) Director general, Thierry Poirel În copie: doamnei Carmen Ghiţă, Ministerul Finanţelor Publice