HOTARARE Nr.
224 din 4 martie 2009
privind modelul timbrului
autocolant, conditiile de tiparire, de gestionare si de utilizare a acestuia la
alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2009
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 146 din 9 martie 2009
In temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată, şi al art. 231 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea
alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) La alegerile pentru membrii din România
în Parlamentul European din anul 2009, cetăţenilor care îşi exercită dreptul de
vot în baza cărţii de identitate li se aplică pe aceasta, după exercitarea
votului, un timbru autocolant cu menţiunea „VOTAT" şi data scrutinului.
Timbrul autocolant se aplică pe versoul cărţii de identitate de către
preşedintele biroului electoral al secţiei de votare sau, după caz, de către
membrul biroului electoral al secţiei de votare desemnat de acesta.
(2) Forma şi conţinutul
timbrului autocolant sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
(3) Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea
perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu se poată detaşa fără a se
produce deteriorarea acestui document.
Art. 2. - (1) Achiziţionarea timbrelor autocolante se
asigură de Ministerul Administraţiei şi Internelor în termen de 60 de zile de
la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 216/2009 privind
stabilirea zilei de referinţă pentru alegerea membrilor din România în
Parlamentul European din anul 2009. Achiziţia se face potrivit prevederilor
legale în vigoare.
(2) Timbrele autocolante se predau de Ministerul
Administraţiei şi Internelor prefecţilor, pe bază de proces-verbal, cu cel
puţin 15 zile înainte de ziua de referinţă a alegerilor pentru membrii din
România în Parlamentul European.
(3) Timbrele autocolante se predau de Ministerul
Administraţiei şi Internelor, pentru secţiile de votare organizate în
străinătate, Ministerului Afacerilor Externe, pe bază de proces-verbal, cu cel
puţin 15 zile înainte de ziua de referinţă a alegerilor pentru membrii din
România în Parlamentul European.
(4) Preşedintele biroului electoral pentru secţiile de
votare din străinătate, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe, predă, pe
bază de proces-verbal, timbrele autocolante secţiilor de votare din străinătate, cu cel puţin două
zile înainte de ziua de referinţă a alegerilor pentru membrii din România în
Parlamentul European.
(5) Prefecţii, împreună cu primarii, predau, pe bază
de proces-verbal, timbrele autocolante preşedinţilor birourilor electorale ale
secţiilor de votare, până cel târziu în preziua alegerilor.
(6) După încheierea votării, preşedinţii birourilor
electorale ale secţiilor de votare predau primarilor timbrele autocolante
neutilizate. Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate
predau timbrele autocolante neutilizate şefilor reprezentanţelor diplomatice.
Art. 3. - Timbrele autocolante
au acelaşi format pentru întreaga circumscripţie electorală, se imprimă cu
litere de aceeaşi mărime, cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cerneală, într-un
număr mai mare cu 10% decât cel al alegătorilor posesori de cărţi de identitate
şi al alegătorilor înscrişi în listele electorale speciale.
Art. 4. - In vederea distribuirii timbrelor
autocolante, structurile teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a
Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului
Administraţiei şi Internelor comunică prefecţilor, cel târziu cu 15 zile
înainte de ziua de referinţă, numărul alegătorilor care deţin cărţi de
identitate, înscrişi în copiile de pe listele electorale permanente, pe fiecare
secţie de votare.
Art. 5. - Ministerul Administraţiei şi Internelor
furnizează datele menţionate la art. 4 în mod gratuit, în condiţiile prevăzute
la art. 10 alin. (6) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005
privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor
români, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005, cu
modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul
administraţiei şi internelor,
Dan Nica
p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA
MODELUL*)
timbrului autocolant

NOTA:
Pătratul în care este încadrat cercul cu înscrisul
„Votat P.E." şi „7 iunie 2009" are o latură de 15 mm.
*) Modelul timbrului autocolant este reprodus în
facsimil.