Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 2074 din 24 noiembrie 2004

privind aprobarea Strategiei nationale de prevenire a criminalitatii pe perioada 2005 - 2007

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1222 din 20 decembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Strategia nationala de prevenire a criminalitatii pe perioada 2005 - 2007, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Planul de actiune pentru implementarea Strategiei nationale de prevenire a criminalitatii pe perioada 2005 - 2007 se aproba prin hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

                 PRIM-MINISTRU
                 ADRIAN NASTASE

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul justitiei,
                        Cristian Diaconescu

                        p. Ministrul de stat,
                        ministrul administratiei si internelor,
                        Toma Zaharia,
                        secretar de stat

    ANEXA 1

               STRATEGIA NATIONALA DE PREVENIRE A CRIMINALITATII
                          pe perioada 2005 - 2007

    1. INTRODUCERE

    1.1. Premise
    Rata relativ crescuta a criminalitatii reprezinta o amenintare grava impotriva democratiei, sigurantei publice, ordinii de drept si capacitatii institutionale in Romania. Drepturile si libertatile fundamentale sunt puse in pericol de fiecare data cand un cetatean devine victima a criminalitatii.
    Criminalitatea genereaza teama in randul populatiei, slabeste increderea acesteia in autoritati si in capacitatea lor de a se implica activ in dezvoltarea economica a statului.
    Avand in vedere aceste premise, o strategie de prevenire a criminalitatii se impune in mod firesc ca o prioritate nationala.

    1.2. Principii:
    1.2.1. principiul legalitatii - suprematia normei de drept in desfasurarea activitatii de prevenire a criminalitatii;
    1.2.2. respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
    1.2.3. principiul echidistantei - impartialitatea organelor statale in prevenirea criminalitatii, tratament nediscriminatoriu pentru victima si infractor, proportionalitatea interventiei;
    1.2.4. principiul responsabilitatii in exercitarea actului de autoritate - angajament, deontologie profesionala, indeplinirea sarcinilor, acceptarea si suportarea consecintelor;
    1.2.5. principiul cooperarii si utilitatii sociale;
    1.2.6. principiul prioritatii masurilor preventive;
    1.2.7. principiul descentralizarii;
    1.2.8. principiul transparentei si apropierii de comunitate.

    1.3. Concept
    Prevenirea criminalitatii reprezinta ansamblul de masuri noncoercitive destinate sa reduca sau sa contribuie la reducerea criminalitatii si a sentimentului de insecuritate a cetatenilor atat cantitativ, cat si calitativ fie prin reactia sociala fata de activitatea criminala, fie prin politicile si interventiile create pentru a reduce potentialul infractional si cauzele infractiunii. Aceasta include activitatea Guvernului, a institutiilor competente, a organelor judiciare a autoritatilor locale, a asociatiilor specializate, a sectorului privat si voluntar, a cercetatorilor si a sectorului public sprijinit de media.
    Patru factori determinanti stau la baza activitatii infractionale: un faptuitor suficient de motivat, o tinta adecvata, o conjunctura favorabila si absenta unei imprejurari care sa previna sau sa impiedice savarsirea faptei. Efectul activitatii de prevenire il reprezinta eliminarea unuia dintre cei patru factori, impiedicand astfel comiterea infractiunii.

    2. OBIECTIVE

    2.1. Obiective generale:
    1. reducerea fenomenului si a ratei criminalitatii;
    2. cresterea gradului de siguranta publica;
    3. reducerea riscului de victimizare;
    4. reabilitarea si reinsertia sociala a infractorilor;

    2.2. Obiective specifice:
    2.2.1. identificarea factorilor de risc, a cauzelor si circumstantelor favorizante ale savarsirii infractiunilor;
    2.2.2. constientizarea asupra pericolului criminalitatii;
    2.2.3. dezvoltarea de programe si politici legislative in scopul diminuarii criminalitatii si in vederea realizarii obiectivelor stabilite;
    2.2.4. compatibilizarea institutionala si functionala cu structurile europene.

    3. ACTIUNI SPECIFICE

    3.1. Prevenirea primara
    Prevenirea primara are drept scop impiedicarea comiterii infractiunilor, cu accent pe aspectele ambientale si sociale.
    Prevenirea primara consta in:
    I. 3.1.1. Reducerea premiselor care favorizeaza in mod direct si indirect criminalitatea face mai dificila si mai riscanta savarsirea de infractiuni si descurajeaza infractorii sa comita fapte penale.
    Aceasta implica masuri adecvate de scadere a numarului potentialelor victime si a oportunitatilor de comitere a faptelor si impune prezenta unor agenti care sa asigure o prevenire reala si eficienta a criminalitatii, eliminand astfel trei dintre factorii esentiali de favorizare a comportamentului antisocial.

    Actiuni de realizare:
    1. introducerea si promovarea unor cerinte minime de securitate pentru sediile rezidentiale si spatii comerciale
    institutie responsabila: consiliile locale si judetene, mediul de afaceri
    termen: semestrul I 2005;
    2. imbunatatirea sistemului de iluminare publica;
    institutie responsabila: consiliile locale
    termen: semestrul I 2005;
    3. amplificarea activitatilor de interventie a organelor de ordine
    institutie responsabila: Ministerul Administratiei si Internelor, Autoritatea Nationala de Control
    termen: permanent;
    4. utilizarea mijloacelor video de supraveghere in spatiile cu risc criminogen (spatii publice, mijloace de transport in comun)
    institutie responsabila: Ministerul Administratiei si Internelor, Autoritatea Nationala de Control
    termen: permanent;
    5. implicarea pe baza de voluntariat a cetatenilor in activitatea de supraveghere a zonelor cu o rata sporita a criminalitatii
    institutie responsabila: Ministerul Administratiei si Internelor, organizatii neguvernamentale
    termen: permanent.
    II. 3.1.2. Reducerea factorilor sociali care favorizeaza criminalitatea implica adoptarea masurilor care sa genereze schimbarea atitudinii publice fata de fapta antisociala si faptuitor, prin adoptarea unei pozitii active de opozitie fata de acestea.

    Actiuni de realizare:
    1. campanii si programe educationale de prevenire pentru categoriile sociale cu risc criminogen sporit si de victimizare;
    institutie responsabila: Ministerul Educatiei si Cercetarii, Agentia Nationala Antidrog, organizatii neguvernamentale, mass-media
    termen: permanent;
    2. stimularea coeziunii sociale, incurajarea cetatenilor sa sesizeze comiterea de infractiuni organelor abilitate
    institutie responsabila: Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Public, Parchetul National Anticoruptie, Ministerul Administratiei si Internelor, Avocatul Poporului, organizatii neguvernamentale, mass-media
    termen: permanent;
    3. reducerea ratei somajului
    institutie responsabila: Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
    termen: permanent;
    4. programe de asistenta familiala institutie responsabila: Ministerul Sanatatii, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
    termen: permanent.

    3.2. Prevenirea secundara
    Are drept scop actionarea cu prioritate asupra potentialilor infractori si a potentialelor victime, urmarindu-se schimbarea comportamentului social al indivizilor cu tendinte deviationiste evidente.

    Actiuni de realizare:
    1. derularea de programe de asistenta pentru parinti
    institutie responsabila: Ministerul Sanatatii, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Educatiei si Cercetarii
    termen: permanent;
    2. derularea de programe de asistenta a minorilor cu probleme
    institutie responsabila: Ministerul Sanatatii, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
    termen: permanent;
    3. derularea de programe care sa incurajeze victimele repetate ale infractiunilor sa isi consolideze masurile de protectie a vietii personale si proprietatii
    institutie responsabila: Ministerul Administratiei si Internelor
    termen: permanent;
    4. includerea obligatorie in cadrul orelor de consiliere si orientare a elementelor de studiu necesare in vederea prevenirii criminalitatii
    institutie responsabila: Ministerul Educatiei si Cercetarii
    termen: semestrul I 2005.

    3.3. Prevenirea tertiara
    Are drept scop actionarea cu prioritate asupra persoanelor care au comis deja fapte penale, urmarindu-se descurajarea savarsirii de infractiuni in mod repetat.
    Actiuni de realizare:
    1. implementarea unor programe adecvate de reabilitare a persoanelor condamnate;
    institutie responsabila: Ministerul Justitiei, Ministerul Administratiei si Internelor
    termen: semestrele I si II 2005;
    2. derularea unor programe de educatie in mediul penitenciar
    institutie responsabila: Ministerul Justitiei
    termen: semestrele I si II 2005;
    3. derularea unor programe integrate de reinsertie socio-economica a fostilor infractori
    institutie responsabila: Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Justitiei
    termen: semestrele I si II 2005;
    4. campanii de constientizare a publicului, menite sa asigure reinsertia sociala a condamnatilor institutie responsabila: organizatii neguvernamentale, mass-media
    termen: permanent.

    4. CADRUL STRATEGIC SI METODOLOGIA DE LUCRU

    Strategia nationala de prevenire a criminalitatii pe perioada 2005 - 2007, stabilind obiectivele si liniile generale de actiune ale activitatii de prevenire la nivel national, include strategii si programe sectoriale la nivelul urmatoarelor institutii:
    - Ministerul Administratiei si Internelor
    - Ministerul Justitiei
    - Ministerul Educatiei si Cercetarii
    - Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
    - Ministerul Sanatatii
    - Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor
    - Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
    - Autoritatea Nationala de Control
    - Avocatul Poporului
    - Agentia Nationala Antidrog
    - Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie
    - Parchetul National Anticoruptie
    - Oficiul de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
    - Serviciul Roman de Informatii
    - Consiliul National de Prevenire a Criminalitatii.
    Metodologia de lucru in cadrul Strategiei Nationale de prevenire a criminalitatii pe perioada 2005 - 2007 implica:
    - conlucrarea interinstitutionala la nivel national, regional, local;
    - coordonarea politicilor administrative si judiciare prin intermediul Consiliului National de Prevenire a Criminalitatii;
    - sincronizarea retelei justitiei penale (colaborare efectiva si coordonata intre parchet, politie si alte organe de investigare fara atributii judiciare);
    - consultarea permanenta si implementarea masurilor preventive impreuna cu parteneri din societatea civila (organizatii neguvernamentale in acordarea de asistenta victimelor, mediul de afaceri in prevenirea criminalitatii economico-financiare, unitati de invatamant, in realizarea unui mediu sigur pentru elevi etc.);
    - transparenta masurilor si a modului de implementare.

    5. DOMENII PRIORITARE ALE ACTUALEI STRATEGII:

    - criminalitatea economico-financiara;
    - prevenirea criminalitatii informatice;
    - prevenirea traficului de fiinte umane;
    - prevenirea violentei in familie;
    - prevenirea delincventei juvenile;
    - prevenirea victimizarii;
    - prevenirea criminalitatii urbane.

    6. MECANISME DE EVALUARE

    6.1. Evaluari interne - efectuate pe plan national prin rapoarte periodice de progres, intocmite de fiecare autoritate publica in domeniul specific de activitate, pe baza datelor statistice, indicatorilor cantitativi si calitativi, sistemelor proprii de testare si apreciere a capacitatii institutionale.

    6.2. Evaluari independente   efectuate de catre organisme guvernamentale si neguvernamentale nationale, internationale si regionale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 2074/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 2074 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 2074/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu