Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 175 din  9 octombrie 1984

privind aprobarea normelor tehnice referitoare la receptia la fondul de stat a cerealelor, leguminoaselor boabe si semintelor oleaginoase si conditiile de calitate a acestora

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 75 din 17 octombrie 1984


SmartCity3


    CAP. 1

                    NORME TEHNICE
privind receptionarea la fondul de stat a cerealelor, leguminoaselor si semintelor

    Art. 1
    Organizarea receptiei produselor agricole
    1.1. In baza sarcinilor de plan privind fondul de stat defalcat pe subunitati de receptionare - baze si silozuri - si pe unitatile agricole furnizoare  de catre intreprinderea de contractare, achizitionare si pastrare a produselor agricole, impreuna cu directia pentru agricultura si industria alimentara se va elabora graficul de livrare a cantitatilor de cereale, leguminoase boabe si seminte oleaginoase pe anul in curs, cu esalonarea pe luni a cantitatilor pentru fondul de stat si contul altor beneficiari (cont furaj etc.). Graficul de livrare se va intocmi odata cu contractul economic de predare-preluare. Graficele operative de predare-preluare a produselor se vor intocmi de catre in intreprinderile de contractare, achizitionare si pastrare a produselor agricole furnizoare, cu 15 zile inainte de declansarea campaniei de recoltare. Pe baza rezultatelor evaluarii productiei in camp, graficele de livrare vor fi actualizate in functie de productiile stabilite a se livra la fondul de stat si la alti beneficiari.
    1.2. In principiu, o unitate sau o subunitate furnizoare se va repartiza la o singura baza de receptionare. In situatia cand unitatile furnizoare au ferme si sole dispersate, o unitate agricola furnizoare poate fi repartizata la doua sau mai multe subunitati de receptionare primitoare, chiar daca acestea sunt situate pe teritoriul altui judet.
    1.3. Pentru reducerea distantei de transport al porumbului stiuleti care se preda la fondul de stat, avand in vedere livrarea acestuia in timp cat mai scurt si concomitent cu recoltarea, la propunerea directiei pentru agricultura si industrie alimentara si a uniunii judetene a cooperativelor de productie, intreprinderile de contractare, achizitionare si pastrare a produselor agricole vor amplasa si organiza baze sezoniere, in conformitate cu ordinele anuale emise de catre Departamentul pentru Contractarea, Achizitionarea si Pastrarea Produselor Agricole, care vor trebui sa fie dotate cu: poduri bascula (in lipsa carora vor fi folosite basculele verificate- ale unitatilor apropiate); puncte de analiza dotate in mod corespunzator pentru stabilirea calitatii porumbului stiuleti; puncte pentru determinarea randamentului de boabe pe stiuleti; aparatura, instrumente si materiale pentru prevenirea si stingerea incendiilor.
    1.4. Pentru desfasurarea receptiei si depozitarii produselor in conditii corespunzatoare, la baze de receptionare, silozuri, depozite independente si baze sezoniere se vor lua urmatoarele masuri:
    a) asigurarea si pregatirea tehnica a spatiilor pentru depozitarea produselor, remedierea defectiunilor, curatirea si, dupa caz, dezinsectizarea acestor spatii;
    b) organizarea punctelor de preluare mecanizata a produselor, in scopul depozitarii acestora in ritm rapid si evitarii stationarii mijloacelor de transport;
    c) pregatirea tehnica a instalatiilor tehnologice si utilajelor;
    d) organizarea si dotarea in mod corespunzator a laboratoarelor permanente si sezoniere pentru determinarea calitatii produselor agricole cu instrumente, aparatele si materialele necesare pentru extragerea si constituirea probelor si efectuarea analizelor;
    e) stabilirea unui flux rational de circulatie a mijloacelor de transport in incinta bazelor de receptionare, atat pentru mijloace de transport pline, cat si pentru cele goale;
    f) revizuirea, repararea, curatirea si reglarea cintarelor, aparatelor si instrumentelor de masura si control (bascule pod pentru vehicule rutiere, bascule romane sau balante zecimale obisnuite, balante analitice si tehnice, umidometre, etuve, termosonde etc.);
    g) organizarea, pe langa fiecare laborator si punct de analiza a unei statii pentru determinarea randamentului, dotata cu o batoza mecanica sau manuala, in scopul determinarii proportiei de boabe pe ciocalai la porumb;
    h) completarea si instruirea personalului pentru indeplinirea in cele mai bune conditii a sarcinilor ce ii revin cu privire la stabilirea calitatii, preluarea, depozitarea, conditionarea, conservarea, controlul calitatii si livrarea produselor.
    Directiile pentru agricultura si industria alimentara si trusturile intreprinderilor agricole de stat vor sprijini bazele de receptionare si silozurile in pregatirea campaniei de preluare a produselor la fondul de stat.
    1.5. Predarea-preluarea produselor la fondul de stat se va face la subunitatile de receptionare nominalizate in contract si cuprinse in procesul-verbal privind stabilirea distantelor, graficelor de livrare si a timpilor de utilizare a mijloacelor de transport.
    1.6. Unitatile agricole furnizoare sunt obligate sa transporte produsele contractate, direct din lan, la subunitatea de receptionare si sa le descarce in spatiile de depozitare indicate de personalul subunitatii de receptionare.
    Mijloacele de transport vor fi etansate pentru evitarea scurgerii si risipei si vor fi prevazute cu prelate pentru protejarea produselor impotriva precipitatiilor.
    Art. 2
    1.7. Unitatea beneficiara de produse agricole vegetale este obligata sa ia masuri de dotare corespunzatoare a subunitatilor de receptionare pentru descarcarea mecanizata a produselor, in scopul reducerii timpilor de stationare si folosirii eficiente a mijloacelor de transport. Furnizorul are obligatia descarcarii produselor in buncare, benzi transportoare, platforme betonate sau alte spatii, la nivelul mijloacelor de transport, prin basculare sau manual.
    Urcarea produselor in patule, poduri sau alte asemenea spatii revine unitatilor beneficiare. Pentru produsele livrate sub forma de boabe, unitatile beneficiare vor asigura posibilitati de preluare si descarcare mecanizata.
    In situatia in care beneficiarul solicita descarcarea produselor in alt mod, aceasta se va face de furnizor, in conditiile prevederilor art. 12 din Legea nr. 1/1982.
    1.8. Unitatile agricole socialiste sunt obligate, in calitate de furnizor de produse agricole vegetale la fondul de stat, sa asigure la timp si in totalitate forta de munca care va lucra la descarcarea produselor din mijloacele de transport in baze si silozuri, in cadrul timpilor stabiliti.
    Retribuirea acestor muncitori se va suporta de catre unitatea agricola furnizoare. In cazul cand echipele de muncitori repartizate pentru descarcarea produselor vor fi folosite la alte munci in cadrul bazei de receptionare, retribuirea pentru lucrarile respective va fi suportata de catre baza de receptionare.
    Instruirea privind protectia muncii a membrilor echipei care executa descarcarea produselor din mijloacele de transport in unitatile de receptionare se face de catre conducerea unitatii furnizoare si de responsabilul locului de munca.
    1.9. Produsele se vor prelua la bazele de receptionare in prezenta delegatilor unitatilor furnizoare in prealabil instruiti, care in colaborare cu personalul unitatilor primitoare vor stabili cantitatea si calitatea produselor, inclusiv randamentul la porumb, si vor semna documentele privind receptionarea calitativa si cantitativa, precum si cele in care se specifica ora sosirii si plecarii mijloacelor de transport.
    1.10. In campania de recoltare a produselor agricole care fac obiectul prezentelor norme, activitatea bazelor de receptionare si silozurilor se va desfasura zilnic intre orele 5,00-22,00, iar cantitatile intrate in acest interval se vor receptiona in aceeasi zi, inclusiv duminica si sarbatorile legale.
    La solicitarea unitatilor agricole furnizoare se va organiza receptionarea produselor si in cursul noptii.
    1.11. Durata de la sosirea mijlocului de transport si pana la iesirea acestuia gol de la cintar nu va depasi 30 minute, la produsele boabe, pentru mijloacele de transport cu remorca. Pentru porumbul stiuleti care se descarca in patule, soproane si alte spatii asemanatoare, timpul de preluare a produsului poate fi de 45 minute pentru mijloacele de transport cu capacitate de pana la 5 tone. Pentru capacitatile de transport mai mari de 5 tone, timpul de preluare va fi corelat cu volumul de produs transportat.
    Nerespectarea duratelor de stationare prevazute atrage raspunderea unitatii in culpa, conform reglementarilor in vigoare.
    1.12. Reprezentantii subunitatilor de receptionare si delegatii unitatilor agricole furnizoare au obligatia sa inscrie in documentele de receptie si transport ora sosirii mijlocului de transport la locul de receptie (ora sosirii este ora la care autovehiculul a oprit in coloana care asteapta la rampa de sondare) si cand acesta a terminat descarcarea. In cazurile cand timpul normat pentru stationarea mijloacelor de transport la bazele de receptionare a fost depasit, se vor face precizari cu privire la cauzele care au provocat intarzierea, modul cum s-a respectat graficul si ritmul de predare, numarul de muncitori asigurati pentru descarcarea produselor din mijloacele de transport, eventualele defectiuni si intreruperi in functionarea punctelor de preluare etc. Precizarile vor fi inscrise pe bonul de transport si confirmate prin semnatura de catre lucratorul subunitatii si delegatul unitatii furnizoare. In cazul eventualelor neintelegeri, acestea vor fi solutionate de catre delegatul directiei pentru agricultura si industrie alimentara si al intreprinderii de contractare, achizitionare si pastrare a produselor agricole.
    Art. 3
    Organizarea, indrumarea si dirijarea actiunii de receptie a produselor vor fi coordonate de seful subunitatii care va urmari efectuarea analizelor, cantarirea, descarcarea produselor, compartimentarea acestora, completarea documentelor si va lua masuri operative pentru descongestionarea punctelor aglomerate si respectarea duratei de timp normata pentru fiecare operatiune.
    In acest scop se va deplasa in permanenta la toate punctele de lucru, asigurand preluarea in ritm  rapid a produselor. La fiecare baza de receptionare se va organiza o evidenta pe cartoteci a primirilor zilnice de la fiecare unitate furnizoare. Pe baza acestora, seful bazei va atrage atentia in scris unitatilor furnizoare si seful formatiei complexe de lucru asupra eventualelor nereguli cu privire la predarea produselor (nerespectarea graficului orar, calitatea necorespunzatoare a produselor cu indicarea defectiunilor, numarul insuficient de  muncitori la descarcare, neprotejarea produselor pe timp de ploaie, scurgeri de produse pe timpul transportului etc.) si va solicita lichidarea urgenta a acestor nereguli.

    CAP. 2

    Art. 4
    2.1. Produsele care se predau la bazele de receptionare trebuie sa corespunda conditiilor de calitate prevazute in prezentele norme.
    2.2. Cand produsele aduse la baze nu se incadreaza in conditiile de calitate, primul transport, se va prelua, dar se va atentiona imediat in scris seful formatiei complexe de recoltare si conducerea unitatii furnizoare asupra deficientelor de calitate. Daca se aduc in continuare produse necorespunzatoare se va proceda dupa cum urmeaza:
    a) unitatea de receptionare va pune la dispozitie furnizorului - in limita posibilitatilor - utilaje pentru ca acesta sa conditioneze produsele pana ce acestea sunt aduse la calitatea prevazuta de norme, dupa care se va face receptia cantitativa si calitativa; pana la receptie, aceste produse raman in administrarea furnizorului. Pentru folosirea utilajelor si a spatiului de depozitare, furnizorul va plati cheltuielile aferente (cota de amortizare, consum de energie, retributia personalului unitatii de receptionare care supravegheaza utilajele etc.) pe baza calculatiilor intocmite de unitatea de receptionare, de comun acord cu furnizorul. Plata produselor se va face dupa conditionarea si receptia produselor;
    b) la cererea furnizorului, tinand seama de capacitatea instalatiilor si in limita spatiului de depozitare disponibil si a sarcinilor proprii de lucrari, beneficiarul va putea executa prestari de servicii pentru curatirea si uscarea produselor, in vederea aducerii acestora la calitatea prevazuta in normele tehnice; produsele se preiau in mod provizoriu, intocmindu-se un proces-verbal prin care se stabilesc cantitatea, calitatea, precum si operatiile de manipulare, curatire, uscare, tarare, etc. care urmeaza a se executa.
    Dupa aducerea produselor la calitatea prevazuta de normele tehnice, se face receptia cantitativa si calitativa definitiva.
    Pentru operatiile de conditionare executate, furnizorul va suporta cheltuielile aferente, conform tarifelor in vigoare. Subprodusele rezultate din conditionare se restituie fara plata furnizorului, care este obligat sa le ridice la termen de 10 zile de la receptia produsului; dupa expirarea acestui termen unitatea de receptionare este indreptatita sa le valorifice, platind contravaloarea lor unitatii furnizoare;
    c) in cazul cand produsele livrate prezinta instabilitate in conservare, la cererea beneficiarului, furnizorul il va sprijini cu forta de munca, contra cost, pentru efectuarea operatiunilor de conditionare. Plata lucrarilor efectuate de membrii cooperatori se va face potrivit art. 12 din Legea nr. 1/1982 privind retribuirea muncii in unitatile agricole cooperatiste.
    Art. 5
    2.3. La solicitarea Ministerului Agriculturii si Industriei Alimentare, pe baza propunerilor directiilor pentru agricultura si industrie alimentara, seful Departamentului pentru Contractarea, Achizitionarea si Pastrarea Produselor Agricole poate aproba preluarea in baze de receptionare si silozuri a unor cantitati limitate de produse cu abateri calitative de la conditiile prevazute in normele tehnice, numai daca prin conditionare aceste produse pot fi aduse la conditiile de livrare.
    2.4. Luarea probelor, efectuarea analizelor, exprimarea rezultatelor (numar de zecimale) si orice lucrari in legatura cu determinarea calitatii la predarea-preluarea produselor la fondul de stat se vor face in conformitate cu standardele de stat, normele tehnice de ramura, ordinele si instructiunile comune ale Departamentului pentru Contractarea, Achizitionarea si Pastrarea Produselor Agricole si Ministerului Agriculturii si Industriei Alimentare, in vigoare la data cand se executa receptia produselor.
    2.5. La laborator sau la punctul de analiza se vor lua si forma din fiecare mijloc de transport probele necesare verificarii calitatii, conform STAS 1068-75 "Seminte pentru consum. Luarea probelor" si N.T.R. 1375-73 "Luarea probelor la porumb stiuleti si ciocalai. Determinarea proportiei de boabe pe ciocalai (randament)". Operatiile de luare si formare a probelor trebuie astfel executate incat sa se evite modificarea caracteristicilor produsului.
    2.6. Operatiile de luare si formare a probelor se executa de personalul instruit in acest scop (laborantii din cadrul bazelor de receptionare si silozuri, imputerniciti de catre intreprinderea de contractare, achizitionare si pastrare a produselor agricole de care apartin) si de delegatul unitatii agricole furnizoare.
    2.7. La probele luate si construite reglementar se vor face imediat urmatoarele determinari:
    - examenul organoleptic (STAS 6253-80);
    - continutul de umiditate (STAS 6124/1-73, STAS 6124/2-74 si instructiunile de folosire a umidometrului "Electronic T1"). La determinarea umiditatii cu umidometru "Electronic T1" pentru obtinerea unor valori cat mai corecte, inainte de cantarirea probei de analiza, se vor elimina manual impuritatile mari, cum sunt: bucati de paie, frunze, panuse, fragmente de ciocalai, de capitule, de rahis, matase de porumb, ariste, corpurile minerale mai mari decat semintele produsului, precum si daunatorii animali (exemplu: plosnita cerealelor, carabusul cerealelor etc.);
    - masa hectolitrica (STAS 6123/2-73).
    - la determinarea masei hectolitrice se foloseste proba de laborator luata conform STAS 1068-75, omogenizata si pregatita pentru determinarea masei hectolitrice, eliminindu-se corpurile straine mari care stanjenesc efectuarea analizei (tulpini de plante, ariste, bulgari mari de pamant, plosnite vii sau moarte, bucati de paie, fragmente de rahis);
    - infestarea cu daunatori (STAS 1280-80);
    - la porumbul stiuleti, rezultatele analizelor efectuate conform STAS 6253-80 "Determinarea caracteristicilor organoleptice", STAS 6124/2-74 "Porumb stiuleti. Determinarea umiditatii" si instructiunile de folosire a umidometrului "Electronic T1", STAS 6280-80 "Determinarea starii sanitare", la probele luate la sosirea mijloacelor de transport vor servi pentru compartimentare si identificarea eventualelor defectiuni calitative. Probele de porumb stiuleti provenite de la aceeasi unitate furnizoare se vor introduce in recipienti, care trebuie sa asigure pastrarea nemodificata a umiditatii si a celorlalte insusiri calitative ale porumbului pana la stabilirea randamentului. Pentru pastrarea probelor se pot folosi lazi din diferite materiale, care se inchid etans, adapostite de influenta factorilor externi (soare, vant, ploaie etc.) in statiile pentru stabilirea randamentului.
    Recipientii vor avea capacitatea necesara pentru pastrarea probelor extrase din predarile efectuate in decurs de o zi de catre unitatea furnizoare si vor fi in numar corespunzator, in functie de unitatile aferente. La cererea unitatilor furnizoare se vor asigura recipienti pentru pastrarea separata a probelor provenite de la fiecare ferma in parte.
    Art. 6
    Recipientii in care se pastreaza probele vor fi prevazuti cu sisteme de inchidere si etichete ce cuprind denumirea unitatii si, dupa caz, a fermei furnizoare. In fiecare seara, la terminarea predarilor de porumb stiuleti, se va stabili proportia de boabe pe ciocalai (randamentul). In acest scop se va colecta in cursul zilei o cantitate de minimum 100 kg porumb stiuleti, de la fiecare unitate agricola sau ferma, astfel incat sa reprezinte fidel calitatea medie a loturilor din care a provenit, care se va cintari si apoi se va batoza la o batoza din productie sau de laborator, ori se vor separa manual boabele de pe ciocalai, cu conditia asigurarii de catre unitatea agricola furnizoarea a fortei de munca necesara efectuarii acestei operatiuni. In cazul cand dupa batozare raman boabe pe ciocalai, acestea se vor separa manual sau se va repeta batozarea. Inainte de cantarirea boabelor si a ciocalailor este obligatorie recuperarea in totalitate a boabelor si sparturii (indiferent de marimea acesteia), inclusiv a celor risipite in timpul batozarii, precum si a separarii din boabe a tuturor fragmentelor de ciocalai, in vederea obtinerii unor rezultate exacte. Spartura de porumb rezultata in urma batozarii porumbului stiuleti, in vederea stabilirii randamentului, ce trece prin ciurul de tabla perforata nr. 2R, se considera corpuri straine numai pana la 2%, iar ceea ce depaseste 2% se considera ca boabe normale ale produsului de baza, platindu-se ca atare. Stabilirea randamentului se va efectua separat pentru porumbul provenit de la fiecare unitate furnizoare. Cantarirea probei de porumb stiuleti, batozarea, cantarirea cantitatilor de boabe si ciocalai care au rezultat din batozare, raportarea cantitatii de boabe, precum si a ciocalailor la proba de stiuleti introdusa in batozare, se vor face in prezenta delegatului unitatii agricole furnizoare, cu respectarea prevederilor normelor tehnice nr. 1375-73.
    Cantarirea probei de stiuleti inainte de batozare si a componentelor (boabe, ciocalai, pleava etc.), rezultate din batozare, se va face la aceeasi balanta, iar rezultatul procentual al randamentului se va exprima obligatoriu cu doua zecimale. In baza randamentului stabilit, se va calcula echivalentul in  boabe si ciocalai al cantitatii de porumb stiuleti predata intr-o zi de unitatea furnizoare respectiva. Din produsele rezultate in urma determinarii randamentului se vor constitui probe reprezentative de boabe si ciocalai conform normativelor in vigoare, la care se vor efectua imediat urmatoarele determinari:
    - la boabe: examen organoleptic, continut de umiditate, continut de corpuri straine (total si pe componente), continut de boabe defecte (total si pe componente);
    - la ciocalai: examen organoleptic si continutul de umiditate.
    Examenul organoleptic se va face din punct de vedere al aspectului si mirosului. Umiditatea se va determina cu etuva (STAS 6124/2-74) sau potrivit normelor interne. Rezultatele acestor analize se vor inscrie in "Buletinul de cantarire si analiza", care se va semna in mod obligatoriu de catre gestionar, laborant si delegatul unitatii furnizoare. Pentru cantitatile de produse retinute in vederea efectuarii analizelor de laborator, pentru determinarea proportiei de boabe pe ciocalai la porumbul stiuleti, se va intocmi buletin de cantarire si analiza pe fiecare unitate furnizoare.
    2.8. Rezultatele analizelor care se fac imediat in timpul receptionarii se vor inscrie intr-un tichet care va fi prezentat de conducatorul mijlocului de transport la statia de cantarire si la descarcare in spatiul de depozitare indicat.
    2.9. Din probele de produse boabe extrase din fiecare mijloc de transport, conform STAS 1068-75, se va separa o cantitate proportionala cu marimea lotului, ce se va pastra in recipienti care sa asigure integritatea cantitativa si calitativa a produsului, separat pentru fiecare unitate agricola sau ferma furnizoare, pentru determinarea continutului de corpuri straine si de seminte defecte, conform STAS 1069-77. Separarea corpurilor straine si, respectiv a semintelor defecte in componentele prevazute in standardul sau norma interna a produsului se va face seara, la terminarea predarilor din ziua respectiva.
    2.10. In buletinul de cantarire si analiza a produselor boabe se vor inscrie mediile ponderate ale umiditatii si mase hectolitrice, calculate pe baza tichetelor intocmite pe parcursul receptionarilor dintr-o zi, iar pentru celelalte analize (corpuri straine etc.) se vor inscrie rezultatele obtinute la proba globala analizata.
    Art. 7
    2.11. In buletinul de cantarire si analiza, intocmit de gestionarul care cintareste produsul, laborantul inscrie rezultatul analizei continutului de corpuri straine si boabe defecte. Corpurile straine vor fi mentionate atat in total, cat si pe componentele specifice produsului respectiv, cu denumirea exacta si completa, mentionandu-se in mod obligatoriu acele componente care au un regim special de plata. Boabele defecte, conform STAS-ului produsului, vor fi evidentiate separat in buletinul de cantarire si analiza. Determinarile specifice unor produse vor fi inscrise obligatoriu in buletinul de cantarire si analiza. In cazul porumbului stiuleti se inscriu continutul de umiditate, componentele corpurilor straine si boabele defecte determinate la probele luate din boabele rezultate din stabilirea randamentului.
    La ciocalai se va inscrie in buletinul de cantarire si analiza continutului de umiditate.
    2.12. La luarea si formarea probelor si la efectuarea analizelor de laborator se vor folosi instrumente, aparate, instalatii etc., in buna stare de functionare, care asigura precizia corespunzatoare, iar aparatele supuse regimului metrologic trebuie sa aiba verificarile efectuate in termenul prevazut de normativele in vigoare.
    2.13. Reprezentantii unitatilor furnizoare, precum si gestionarii din cadrul unitatilor beneficiare, au dreptul si obligatia sa controleze daca aparatele si instrumentele folosite la analiza au fost verificate de organele de specialitate si modul cum se executa analizele.
    2.14. In cazul cand  se ivesc divergente la stabilirea calitatii produselor, laborantii subunitatilor de receptionare, impreuna cu delegatii unitatilor furnizoare, vor lua 3 probe, constituite, amabalate si sigilate reglementar, din care una se va trimite pentru analiza laboratorului judetean pentru controlul semintelor, una ramane la laboratorul subunitatii de receptionare si una la delegatul unitatii furnizoare. Rezultatele analizelor efectuate de laboratorul judetean pentru controlul semintelor sunt obligatorii pentru receptia si plata produselor. Costul analizei va fi suportat de catre partea ale carei obiectiuni au fost infirmate prin analiza efectuata de laboratorul neutru.
    2.15. Produsele infestate cu daunatori specifici depozitelor: gargarite, tribolium, gindacul surinamian, gindacul roscat al grinelor etc., nu se admit la receptie.
    2.16. Produsele cu gust acru, cu miros de mucegai, de insecticide sau cu alte mirosuri straine, deficiente care nu pot fi inlaturate pentru ca produsele sa corespunda conditiilor de calitate pentru livrare, nu se admit la receptie. Pentru acestea se vor intocmi procese-verbale de catre beneficiar si furnizor, cu precizarea cantitatii si a cauzelor respingerii la receptie.

    CAP. 3

    Art. 8
    3.1. Receptia cantitativa a produselor se va face exclusiv prin cantarire.
    Se  interzice receptia cantitativa pe baza estimarii produselor prin cubaj sau prin alte unitati de masura volum-metrica.
    3.2. Cantarirea produselor la receptie se va face pe cintare pod-bascula, cintare romane cu pilnie si cu mecanism de stantare  a cantitatii de produse pe tichet, cintare automate cu cupa basculanta sau orice alt tip de cintar care corespunde pentru cantarirea produselor agricole, aprobat si verificat de organele de metrologie.
    3.3. Stabilirea cantitatii produselor se va face de cantaragii autorizati, din cadrul bazelor de receptionare, in prezenta delegatului unitatii agricole furnizoare.
    3.4. La cantarirea pe poduri-bascula, cantaragiul va stabili greutatea bruta (greutatea vehiculului cu produs), dupa care mijlocul de transport se va deplasa la locul de depozitare. Dupa descarcarea produsului, cantaragiul va stabili tara (greutatea vehiculului gol) si va calcula greutatea neta a produsului. Toate aceste elemente (greutatea bruto, tara si neto) se vor inscrie de cantaragiu in documentul de receptie, imediat dupa efectuarea operatiilor.
    Cantarele pod-bascula vor fi mentinute pe toata perioada receptiei in perfecta stare de curatenie si intretinere, evitindu-se descompletarea platformei de cintarit, excesul de apa sub platforma, dereglarea acesteia, atingerea platformei de peretii laterali etc. Inaintea cantaririi fiecarui autovehicul, plin sau gol, se va proceda la echilibrarea balantei cintarului pod-bascula. In cazul cintaririlor pe alte tipuri de cintare, la care determinarile se fac direct, fara tara, in buletinul de cantarire si analiza se va inscrie numai cantitatea neto, efectiv cintarita. Delegatul furnizorului participa la inscrierea rezultatului cantaririi fiecarui autovehicul in bonul de transport, tichet si registru de cintar, pe care le confirma prin semnatura.
    3.5. Pe tichetul intocmit de laborant cantaragiul va inscrie ora plecarii mijlocului de transport gol de la cintar, ora care se inscrie si pe documentele de transport, in prezenta delegatului unitatii furnizoare. La terminarea predarilor din fiecare zi, cantaragiul va totaliza cantitatile primite si va verifica, impreuna cu gestionarul primitor si cu reprezentantii permanenti ai unitatilor furnizoare, cantitatile inscrise in documentele de receptionare pe care le confirma prin semnatura.

    CAP. 4

    Art. 9
    4.1. Pentru evidenta produselor preluate la fondul de stat in baze si silozuri, precum si pentru raportarea intrarilor de produse la fondul de stat, se vor utiliza indicatorii "cantitatea fizica preluata" si "cantitate STAS".
    4.2. Conditiile de calitate la receptie pentru fiecare produs in parte sunt prevazute in anexele nr. 1-31, care fac parte integranta din prezentele norme tehnice.
    4.3. La solicitarea Ministerului Agriculturii si Industriei Alimentare si in baza aprobarii Departamentului pentru Contractarea, Achizitionarea si Pastrarea Produselor Agricole, intreprinderile de contractare, achizitionare si pastrare a produselor agricole vor putea receptiona cereale, leguminoase boabe si seminte oleaginoase in contul altor beneficiari (cont furaj etc.) sub forma de prestari de servicii, conform reglementarilor stabilite pentru astfel de activitati.
    4.4. La data intrarii in vigoare a prezentelor norme se abroga Normele interne nr. 150/1975 de calitate si unele masuri referitoare la receptionarea produselor agricole in fondul de stat si fond F.N.C., aprobate prin Ordinul nr. 95/1975 al ministerului agriculturii si industriei alimentare, precum si orice alte dispozitii contrare.

                                            



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 175/1984

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 175 din 1984
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 175/1984
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu