E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1593 din 18 decembrie 2002

privind aprobarea Planului national de pregatire, raspuns si cooperare in caz de poluare marina cu hidrocarburi

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 94 din 14 februarie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 14/2000 pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala privind pregatirea, raspunsul si cooperarea in caz de poluare cu hidrocarburi, adoptata la Londra la 30 noiembrie 1990, aprobata prin Legea nr. 160/2000,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Planul national de pregatire, raspuns si cooperare in caz de poluare marina cu hidrocarburi, denumit in continuare Plan, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Fondurile necesare pentru acoperirea cheltuielilor de interventie in caz de poluare marina cu hidrocarburi se asigura de la bugetul de stat in bugetele anuale ale Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Ministerului de Interne pana la preluarea efectiva a structurilor unificate de protectie civila de catre Ministerul Administratiei Publice.
    Art. 3
    Consiliul Judetean Constanta asigura spatiul si conditiile de functionare pentru Secretariatul permanent al Comandamentului Operativ pentru Depoluare Marina, prevazut la art. 7 din anexa.
    Art. 4
    Prezenta hotarare intra in vigoare in termen de 90 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Petru Lificiu

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Miron Tudor Mitrea

                         Ministru de interne,
                         Ioan Rus

                         Ministrul apararii nationale,
                         Ioan Mircea Pascu

    ANEXA 1

                            PLANUL NATIONAL
de pregatire, raspuns si cooperare in caz de poluare marina cu hidrocarburi

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    SECTIUNEA 1
    Sistemul national pentru pregatire, raspuns si cooperare in caz de poluare marina cu hidrocarburi

    Art. 1
    (1) In scopul aplicarii prevederilor art. 6 din Conventia internationala privind pregatirea, raspunsul si cooperarea in caz de poluare cu hidrocarburi, adoptata la Londra la 30 noiembrie 1990, la care Romania a aderat prin Ordonanta Guvernului nr. 14/2000, aprobata prin Legea nr. 160/2000, se stabileste un sistem national de actiune impotriva incidentelor de poluare cu hidrocarburi, denumit in continuare sistem national.
    (2) Sistemul national reprezinta ansamblul masurilor de pregatire si raspuns impotriva poluarii cu hidrocarburi si cuprinde unitatile prevazute in art. 7 si 8. In cadrul sistemului national se desemneaza:
    A. Ca autoritati nationale responsabile:
    a) pentru coordonarea activitatilor legate de functionarea sistemului national, elaborarea Planului si reactualizarea acestuia, Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, prin directia sa de specialitate; ca punct de contact national cu autoritatile internationale in domeniu;
    b) pentru organizarea actiunilor de interventie: la uscat, Comandamentul Protectiei Civile, iar pentru operatiuni maritime, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin Autoritatea Navala Romana;
    c) pentru siguranta navigatiei, in conformitate cu regulile pentru prevenirea si combaterea poluarii de la nave, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin Autoritatea Navala Romana;
    d) pentru fortele navale, Ministerul Apararii Nationale, prin Statul Major al Fortelor Navale.
    B. Ca puncte nationale operationale de contact, denumite in continuare PNOC, responsabile de primirea si transmiterea rapoartelor privind poluarea marina cu hidrocarburi:
    a) Autoritatea Navala Romana, denumita in continuare ANR, pentru incidentele de poluare de la nave;
    b) Administratia Nationala "Apele Romane" - Directia Apelor Dobrogea-Litoral, denumita in continuare AN Apele Romane - DADL, pentru evenimentele de poluare costiera.
    (3) Atributiile Comandamentului Protectiei Civile si ale inspectoratelor de protectie civila judetene, prevazute in prezentul Plan, vor fi indeplinite de acestea pana la organizarea lor ca Inspectorat General pentru Situatii de Urgenta, respectiv servicii publice comunitare pentru situatii de urgenta, prin preluarea efectiva de catre Ministerul Administratiei Publice a structurilor unificate de protectie civila.
    (4) Planul este parte integranta a sistemului national.

    SECTIUNEA a 2-a
    Scop, domeniu de aplicare si definitii

    Art. 2
    (1) Planul are ca scop aplicarea prevederilor Conventiei internationale privind pregatirea, raspunsul si cooperarea in caz de poluare cu hidrocarburi, adoptata la Londra la 30 noiembrie 1990, denumita in continuare OPRC 1990, pe litoralul romanesc, marea teritoriala si zona economica exclusiva a Romaniei, pentru a face fata prompt si eficient incidentelor de poluare cu hidrocarburi, in vederea protejarii mediului marin, a zonei de coasta, a vietii si sanatatii oamenilor. Planul include cerintele impuse pentru organizarea la nivel national a pregatirii, cooperarii si interventiei in cazul producerii unor incidente de poluare, modul de actiune la primirea unui raport privind poluarea cu hidrocarburi, promovarea cooperarii internationale si a cercetarii in domeniul combaterii poluarii marine cu hidrocarburi.
    (2) Coordonarea la nivel national a activitatilor legate de aplicarea Planului se realizeaza de catre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, in cooperare cu Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice si Ministerul Apararii Nationale, ce au responsabilitati privind coordonarea actiunilor de pregatire, cooperare si raspuns, prin directiile de specialitate si unitatile din subordine desemnate in prezentul Plan.
    Art. 3
    (1) Pentru interpretarea uniforma a Planului, sensul termenilor folositi este cel definit corespunzator in art. 2 din OPRC 1990 si in Legea nr. 17/1990 privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale, al zonei contigue si al zonei economice exclusive ale Romaniei, republicata.
    (2) In sensul prezentului Plan, termenii de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
    a) gravitatea incidentului - aprecierea amplorii fenomenului de poluare produs sau pe cale de a se produce, in functie de cantitatea de hidrocarburi descarcate sau pe cale de a fi descarcate. In scopul prezentului Plan, se disting trei clase de poluare:
    - poluare marina minora - nivel 1 - mai putin de 7 tone de hidrocarburi descarcate;
    - poluare marina medie - nivel 2 - intre 7 si 700 tone de hidrocarburi descarcate;
    - poluare marina majora - nivel 3 - peste 700 tone de hidrocarburi descarcate sau care este asimilata situatiei de dezastru;
    b) coordonator general - persoana responsabila pentru coordonarea generala a raspunsului in cazul unei poluari majore - nivel 3 sau medii - nivel 2;
    c) coordonator operatiuni maritime - persoana responsabila pentru organizarea operatiilor de depoluare marina;
    d) coordonator operatiuni terestre - persoana responsabila pentru organizarea operatiilor de depoluare a zonelor marine de coasta;
    e) zone sensibile - zonele ale caror resurse pot fi puse in pericol in cazul unui incident de poluare;
    f) pregatire - ansamblul activitatilor de prevenire (dispecerat, control, asigurare a sistemului informational, alarmare, gestionarea bazei de date, elaborare de metodologii, reglementari, acte legislative, pregatirea teoretica si practica - exercitii), de asigurare a suportului decizional (observare, avertizare, raportare, cercetare, prognoza) si de organizare si asigurare a fortelor, mijloacelor si materialelor de interventie;
    g) raspuns - ansamblul masurilor operative pentru activitatea de interventie si combatere efectiva in caz de incident si al masurilor de restabilire a situatiei normale dupa incetarea incidentului, la nivel national si/sau regional;
    h) cooperare - ansamblul masurilor pentru asigurarea activitatilor de pregatire si raspuns in caz de incident si al masurilor de restabilire a situatiei normale dupa incetarea incidentului, la nivel national si/sau regional.

    CAP. 2
    Bazele pregatirii pentru interventia in caz de poluare marina cu hidrocarburi

    SECTIUNEA 1
    Planuri de urgenta

    Art. 4
    (1) Atunci cand navigheaza/stationeaza in apele maritime aflate sub jurisdictia Romaniei, fiecare petrolier cu un tonaj brut de 150 sau mai mult si fiecare nava, alta decat un petrolier, cu un tonaj brut de 400 sau mai mult, indiferent de pavilionul pe care il arboreaza, trebuie sa aiba la bord un plan de urgenta pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi, intocmit in conformitate cu cerintele minimale de continut stabilite prin Regula 26 din anexa I la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la 17 februarie 1978, la care Romania a aderat prin Legea nr. 6/1993 - MARPOL 73/78, si aprobat de autoritatile competente ale statului pavilionului. Pentru navele care arboreaza pavilionul roman planul se aproba de catre ANR.
    (2) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin ANR, are competenta de a controla navele care arboreaza pavilionul statului roman, precum si navele care arboreaza pavilionul altor state, aflate intr-un port sau la un terminal in mare sub jurisdictie romana, asupra existentei la bord a planului de urgenta prevazut la alin. (1).
    (3) Controlul existentei la bordul navelor militare a planului de urgenta prevazut la alin. (1) va fi executat de catre organele proprii specializate din cadrul Statului Major al Fortelor Navale si al celor ierarhic superioare.
    Art. 5
    (1) Fiecare unitate de foraj marin trebuie sa aiba la bord un plan de urgenta pentru prevenire si interventie in caz de poluare cu hidrocarburi, obligatie ce revine operatorului, precum si dotarea necesara, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    (2) Planul de urgenta al unitatilor de foraj marin va fi aprobat de ANR si de AN Apele Romane.
    (3) Platformele marine fixe de extractie a petrolului trebuie sa aiba un plan de urgenta pentru prevenirea si interventia in caz de poluare cu hidrocarburi, elaborat de operatorul acestora si aprobat de AN Apele Romane.
    (4) Pentru fiecare port si instalatie de manipulare a hidrocarburilor operatorii acestora sunt obligati sa posede un plan de urgenta pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi, aprobat de AN Apele Romane.
    (5) Planurile de urgenta aprobate potrivit art. 4 alin. (1) si art. 5 alin. (1) vor fi pastrate in copie la ANR, iar cele aprobate potrivit art. 5 alin. (3) si (4) vor fi pastrate in copie la AN Apele Romane - DADL.
    (6) AN Apele Romane va controla indeplinirea prevederilor alin. (3) si (4) de catre operatorii portuari si ai instalatiilor de manipulare a hidrocarburilor, conform competentelor.

    SECTIUNEA a 2-a
    Procedura de raportare a poluarii cu hidrocarburi

    Art. 6
    (1) Comandantii navelor maritime care arboreaza pavilionul roman, conducatorii unitatilor de foraj marin, ai porturilor si instalatiilor de manipulare a hidrocarburilor au obligatia sa raporteze neintarziat ANR orice incident de poluare cu hidrocarburi constatat, produs de nava, de unitatea de foraj marin, respectiv de instalatia portuara de manipulare a hidrocarburilor ori de alte nave, precum si prezenta hidrocarburilor pe apa.
    (2) Pilotii aeronavelor civile sau militare romanesti au obligatia sa raporteze neintarziat centrului de control al traficului aerian orice incident de poluare cu hidrocarburi observat pe apa.
    (3) Centrul de control al traficului aerian va asigura transmiterea operativa a informatiilor primite conform alin. (2) la ANR sau, dupa caz, la AN Apele Romane - DADL.
    (4) Orice persoana care observa o descarcare de hidrocarburi sau prezenta hidrocarburilor in zona de coasta va comunica aceasta de urgenta AN Apele Romane - DADL.

    SECTIUNEA a 3-a
    Organizarea generala a interventiei

    Art. 7
    (1) Se infiinteaza Comandamentul Operativ pentru Depoluare Marina, denumit in continuare C.O.D.M., organism de planificare si coordonare a activitatilor in caz de poluare marina cu hidrocarburi.
    (2) C.O.D.M. este condus de un coordonator general in persoana prefectului judetului Constanta si de un coordonator general adjunct in persoana presedintelui Consiliului Judetean Constanta sau, in lipsa acestora, de catre inlocuitorii legali si este constituit din reprezentantii desemnati ai urmatoarelor institutii:
    a) Ministerul Apelor si Protectiei Mediului:
    - AN Apele Romane - DADL;
    - Inspectoratul de Protectie a Mediului Constanta;
    - Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii";
    b) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei:
    - ANR;
    - Grupul de Interventii si Salvare Navala - Constanta;
    - Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A.;
    c) Ministerul Administratiei Publice, dupa preluarea efectiva de la Ministerul de Interne a structurilor unificate ale inspectoratelor de protectie civila, precum si a brigazilor si grupurilor de pompieri militari;
    d) Ministerul de Interne:
    - inspectoratele de protectie civila ale judetelor Constanta si Tulcea, pana la preluarea efectiva a acestor structuri de catre Ministerul Administratiei Publice;
    - Brigada de Pompieri "Dobrogea" a Judetului Constanta, pana la preluarea efectiva a acestei structuri de catre Ministerul Administratiei Publice;
    - Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera Constanta;
    - inspectoratele de politie ale judetelor Constanta si Tulcea;
    - Comandamentul de Jandarmi Teritorial Constanta;
    e) Ministerul Apararii Nationale:
    - Statul Major al Fortelor Navale;
    f) Consiliul Judetean Constanta.
    (3) C.O.D.M. isi desfasoara activitatea in sediul Inspectoratului de Protectie Civila Judeteana Constanta, denumit in continuare IPCJ, asigurat de Consiliul Judetean Constanta, este imputernicit sa actioneze in zona de acoperire a Planului si functioneaza ca un centru national de interventie de urgenta, cu rol de baza operativa a tuturor actiunilor de combatere a poluarilor marine, numai in caz de declansare a Planului sau in cadrul cooperarii regionale.
    (4) Secretariatul permanent al C.O.D.M., structura specializata pentru depoluare marina, este asigurat de Secretariatul tehnic al Comisiei judetene de aparare impotriva dezastrelor din cadrul IPCJ. Pe timpul interventiei Secretariatul permanent este completat cu cate un reprezentant de la fiecare dintre institutiile prevazute la alin. (2) lit. a) - e), indeplinind rolul de Secretariat tehnic al C.O.D.M.
    (5) C.O.D.M. are in subordine, in caz de raspuns, urmatoarele structuri:
    a) divizia pentru operatiuni maritime, localizata la ANR, constituita din fortele de interventie stabilite de C.O.D.M., care actioneaza pe mare, si este condusa de reprezentantul ANR, in calitate de coordonator al operatiunilor maritime ale C.O.D.M.;
    b) divizia pentru operatiuni terestre, localizata la IPCJ, constituita din fortele de interventie stabilite de C.O.D.M., care actioneaza pe uscat, si este condusa de seful IPCJ, in calitate de coordonator al operatiunilor terestre ale C.O.D.M.
    (6) Fortele de interventie care participa in cadrul celor doua divizii de operatiuni vor actiona numai la solicitarea C.O.D.M.
    (7) C.O.D.M. isi va elabora regulamentul de organizare si functionare, care va fi aprobat prin ordin comun al ministrului apelor si protectiei mediului, ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, ministrului de interne si ministrului administratiei publice.
    Art. 8
    (1) Se infiinteaza Comitetul Consultativ pentru Depoluare Marina, ca organism consultativ al prefectului judetului Constanta, cu activitate nepermanenta, constituit din specialisti nominalizati din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, Ministerului de Interne, Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, Ministerului Administratiei Publice, Ministerului Industriei si Resurselor, Ministerului Sanatatii si Familiei, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Turismului, Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Consiliului Judetean Constanta, Consiliului Judetean Tulcea, precum si din reprezentanti ai Comandamentului Protectiei Civile, Directiei Vamilor Constanta, Administratiei Nationale "Apele Romane", Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Marina "Grigore Antipa" - I.N.C.D.M. Constanta, Institutului de Cercetari in Transporturi, Institutului National de Cercetare-Dezvoltare "Delta Dunarii" - I.N.C.D.D.D. Tulcea, Companiei Nationale "Institutul National de Meteorologie, Hidrologie si Gospodarire a Apelor" - S.A., Societatii Comerciale "Oil Terminal" - S.A. Constanta, Societatii Nationale "Petrom" - S.A., sucursala "Petromar", Centrului de Perfectionare a Personalului din Marina Civila si Calificare Personal pentru Exploatare Portuara Constanta, santierelor navale din Constanta, Midia si Mangalia, precum si ai altor unitati cu competenta in domeniu.
    (2) Comitetul Consultativ pentru Depoluare Marina ofera unitatilor nominalizate in prezentul Plan consultanta la solicitarea C.O.D.M.

    CAP. 3
    Raspunsul la incidentele de poluare marina cu hidrocarburi

    SECTIUNEA 1
    Actiunile in cazul raportarii unei poluari marine cu hidrocarburi

    Art. 9
    (1) In cazul primirii de catre punctele nationale operationale de contact a unui raport sau sesizari privind un incident de poluare, prin sistemul informational si de comunicatii, se vor anunta imediat si celelalte structuri care sunt prevazute in Plan.
    (2) Informatiile primite conform alin. (1) sunt verificate, potrivit competentelor legale, de catre ANR si/sau AN Apele Romane - DADL, in calitate de organisme constatatoare ale poluarii.
    (3) In cazul in care incidentul de poluare cu hidrocarburi este apreciat ca o poluare minora sau medie, organismul constatator prevazut la alin. (2) atentioneaza de urgenta poluatorul, precum si pe comandantii navelor, conducatorii unitatilor de foraj marin, ai operatorilor portuari si ai instalatiilor de manipulare a hidrocarburilor, cele mai apropiate, prin conducatorii institutiilor respective, in vederea activarii planurilor de urgenta proprii. De asemenea, organismul constatator al poluarii propune coordonatorului general sau, in lipsa acestuia, inlocuitorului sau legal, in functie de gravitatea si originea accidentului, aplicarea partiala sau totala a Planului.
    (4) In cazul in care incidentul de poluare cu hidrocarburi este apreciat ca o poluare marina majora sau medie pe cale sa devina majora, organismul constatator propune coordonatorului general convocarea Secretariatului tehnic al C.O.D.M. prevazut la art. 7 alin. (4).
    (5) Organismul constatator isi completeaza informatiile prin deplasare la locul incidentului, in cazul in care conditiile hidrometeorologice permit acest lucru.
    Art. 10
    (1) Daca este necesara aplicarea Planului, coordonatorul general dispune convocarea la sediul IPCJ de catre Secretariatul tehnic a reprezentantilor institutiilor care formeaza C.O.D.M.
    (2) In cadrul intalnirii cu reprezentantii institutiilor din C.O.D.M., care este prezidata de coordonatorul general sau de loctiitorul acestuia, se analizeaza toate informatiile disponibile, se propun si se dezbat actiunile ce urmeaza a fi intreprinse. Se va acorda prioritate masurilor care asigura limitarea poluarii, protejarea zonelor sensibile si recuperarea hidrocarburilor in larg.
    Art. 11
    In functie de efectele poluarii si de capacitatile nationale, cu aprobarea primului-ministru, coordonatorul general poate solicita participare internationala.

    SECTIUNEA a 2-a
    Atributiile C.O.D.M. si ale institutiilor din sistemul national

    Art. 12
    C.O.D.M. are urmatoarele atributii principale:
    a) elaboreaza regulamentul de organizare si functionare;
    b) evalueaza efectele incidentului de poluare marina majora cu hidrocarburi;
    c) elaboreaza decizia de interventie, schema fluxului decizional si actiunile la primirea unui raport privind poluarea cu hidrocarburi;
    d) coordoneaza raspunsul;
    e) coordoneaza pregatirea sistemului national de raspuns;
    f) asigura fluxul informational si de comunicatii;
    g) constituie o baza de date cuprinzand hartile cu zonele de risc, cu zonele sensibile si ariile ce trebuie protejate, informatii statistice privind curentii marini si parametrii hidrometeorologici;
    h) identifica, elaboreaza si actualizeaza lista fortelor de interventie cu echipamentele de raspuns si comunicatie care apartin unitatilor ce fac parte din sistemul national;
    i) elaboreaza formatul standard de raportare a poluarii (Polrep) in conformitate cu normele Organizatiei Maritime Internationale;
    j) face propuneri pentru participare internationala, conform art. 11;
    k) urmareste recuperarea pagubelor de la poluatorul care a produs incidentul de poluare majora;
    l) participa cu forte si mijloace de interventie la solicitarea altor state, in cazul poluarilor marine cu hidrocarburi, in cadrul cooperarii regionale;
    m) asigura notificarea autoritatilor statelor vecine, in cazul poluarilor marine majore cu hidrocarburi cu caracter transfrontalier;
    n) stabileste necesarul de resurse pentru aplicarea Planului si modul de utilizare a acestora;
    o) asigura informarea autoritatilor nationale si a publicului;
    p) elaboreaza normativul-cadru de dotare necesar functionarii C.O.D.M.;
    q) stabileste proiectele de cooperare internationala;
    r) intocmeste programul de exercitii periodice;
    s) identifica si stabileste cursurile de pregatire periodica a personalului din unitatile care fac parte din sistemul national;
    t) asigura organizarea administrativa si financiara in cazul interventiilor;
    u) asigura elaborarea ghidurilor metodologice de prevenire si raspuns;
    v) elaboreaza Regulamentul de organizare si functionare al Comitetului Consultativ pentru Depoluare Marina.
    Art. 13
    Inspectoratul de Protectie Civila Judetean Constanta, in calitate de coordonator al operatiunilor terestre, are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura Secretariatul permanent al C.O.D.M.;
    b) coordoneaza si urmareste implementarea deciziilor C.O.D.M., informand periodic despre stadiul de indeplinire a acestora;
    c) asigura rezolvarea problemelor curente ale C.O.D.M. si functionarea fluxului informational decizional cu celelalte institutii si organisme implicate in actiunile de raspuns in cazul poluarii marine cu hidrocarburi;
    d) creeaza si gestioneaza baza de date necesara prevenirii, limitarii si inlaturarii efectelor generate de poluarile marine cu hidrocarburi;
    e) prezinta impreuna cu celelalte institutii reprezentate in C.O.D.M. analize de fundamentare a necesarului de mijloace financiare si materiale pentru aplicarea Planului;
    f) coordoneaza elaborarea regulamentelor de organizare si functionare ale C.O.D.M. si Comitetului Consultativ pentru Depoluare Marina si le prezinta spre aprobare prefectului;
    g) asigura planificarea exercitiilor de simulare si conduce nemijlocit activitatile de pregatire pe uscat;
    h) coordoneaza actiunile de evaluare a pagubelor si a costurilor pentru limitarea si inlaturarea efectelor incidentelor de poluare marina majora;
    i) propune C.O.D.M. participarea la activitatile de pregatire organizate pe plan national sau international privind raspunsul in caz de poluare marina majora cu hidrocarburi.
    Art. 14
    ANR, in calitate de coordonator al operatiunilor maritime, are urmatoarele atributii principale:
    a) constata poluarea marina produsa de nave, potrivit competentelor;
    b) conduce toate actiunile pe mare in cadrul diviziei pentru operatiuni maritime;
    c) organizeaza activitatea PNOC pentru incidentele de poluare de la nave;
    d) centralizeaza si tine la zi evidenta tuturor actiunilor de depoluare efectuate pe mare, de la convocarea Secretariatului tehnic al C.O.D.M. si pana la incheierea operatiunilor, in cazul fiecarui incident de poluare marina majora, inclusiv a costurilor acestora;
    e) asigura legatura cu Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si cu Organizatia Maritima Internationala, furnizand permanent informatiile necesare;
    f) participa la evaluarea efectelor si stabilirea cauzelor ce au determinat incidentul de poluare marina majora in zona sa de competenta;
    g) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.;
    h) coordoneaza efectuarea exercitiilor de simulare pe mare in cadrul sistemului national.
    Art. 15
    Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera Constanta indeplineste urmatoarele atributii:
    a) supravegheaza si cerceteaza cu privire la riscul producerii, constata si raporteaza producerea incidentelor de poluare marina cu hidrocarburi in zona de competenta;
    b) executa misiuni specifice, la solicitarea C.O.D.M.;
    c) participa la evaluarea efectelor si stabilirea cauzelor ce au determinat incidentul de poluare marina majora in zona sa de competenta;
    d) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.
    Art. 16
    Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. indeplineste urmatoarele atributii:
    a) participa la interventiile de depoluare, la solicitarea C.O.D.M.;
    b) participa la evaluarea efectelor si stabilirea cauzelor ce au determinat incidentul de poluare in zona sa de competenta;
    c) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.
    Art. 17
    Grupul de Interventii si Salvare Navala Constanta are urmatoarele atributii:
    a) participa la interventiile de depoluare, la solicitarea C.O.D.M.;
    b) intervine cu fortele si mijloacele disponibile pentru indeplinirea sarcinilor ce ii revin privind prevenirea si interventia in caz de poluare marina majora cu hidrocarburi;
    c) participa la evaluarea efectelor si stabilirea cauzelor ce au determinat incidentul de poluare marina majora cu hidrocarburi in zona sa de competenta;
    d) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.
    Art. 18
    AN Apele Romane - DADL indeplineste urmatoarele atributii:
    a) constata poluarea, conform competentelor legale;
    b) actioneaza, la solicitarea C.O.D.M., cu echipamente de combatere a poluarii cu hidrocarburi pentru zona de coasta si evalueaza costurile corespunzatoare actiunilor de interventie;
    c) participa in cadrul C.O.D.M. la stabilirea cauzelor ce au determinat incidentul de poluare, la evaluarea efectelor, precum si la celelalte actiuni desfasurate de divizia pentru operatiuni terestre la interventia in caz de incident de poluare marina majora cu hidrocarburi;
    d) creeaza si tine la zi o baza de date computerizata privind plajele, calitatea apei marii, calitatea sedimentelor, facilitatile pentru acvacultura, calitatea efluentilor evacuati in mare si sectiunile corespunzatoare, locurile de deversare a apelor uzate in mare;
    e) centralizeaza si tine la zi evidenta tuturor actiunilor de depoluare efectuate in zona costiera de la activarea C.O.D.M. si pana la incheierea operatiunilor, in cazul fiecarui incident de poluare marina majora, inclusiv a costurilor acestora;
    f) organizeaza seminarii si instruiri ale publicului in vederea protejarii zonelor umede, cooperand in acest sens cu institutiile de profil si organizatiile neguvernamentale;
    g) organizeaza activitatea PNOC pentru incidentele de poluare in zona costiera;
    h) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.
    Art. 19
    Inspectoratele de protectie a mediului Constanta si, respectiv, Tulcea indeplinesc urmatoarele atributii:
    a) previn poluarile accidentale prin masurile prevazute de lege;
    b) identifica amplasamente pentru depozitarea temporara a hidrocarburilor recuperate;
    c) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.;
    d) participa la evaluarea efectelor si stabilirea cauzelor ce au determinat incidentul de poluare marina majora cu hidrocarburi.
    Art. 20
    Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" indeplineste urmatoarele atributii:
    a) creeaza si tine la zi o baza de date privind locurile de iernat si cuibarit, precum si alte zone sensibile din zona sa de competenta;
    b) participa cu forte si mijloace in caz de interventie;
    c) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.;
    d) participa la evaluarea efectelor si stabilirea cauzelor ce au determinat incidentul de poluare in zona sa de competenta.
    Art. 21
    Statul Major al Fortelor Navale indeplineste urmatoarele atributii:
    a) asigura prin sistemul propriu de observare, naval si costier, centralizarea si transmiterea informatiilor asupra incidentelor de poluare la PNOC;
    b) constata poluarea, conform competentelor legale;
    c) participa cu forte si mijloace la interventia in caz de incident de poluare marina majora cu hidrocarburi;
    d) participa la evaluarea efectelor si stabilirea cauzelor ce au determinat incidentul de poluare marina majora cu hidrocarburi in zona sa de competenta;
    e) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M. si in cadrul diviziei de operatiuni maritime.
    Art. 22
    Consiliul Judetean Constanta indeplineste urmatoarele atributii:
    a) asigura spatiu de functionare pentru Secretariatul permanent al C.O.D.M.;
    b) incheie contracte-cadru in asteptare cu furnizorii de materiale, echipamente si servicii, stabiliti de C.O.D.M., in calitate de gestionar al fondului de interventie pentru dezastre;
    c) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.
    Art. 23
    Inspectoratele de politie judetene Constanta si, respectiv, Tulcea indeplinesc urmatoarele atributii:
    a) participa cu forte si mijloace specifice in caz de incident de poluare marina;
    b) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.
    Art. 24
    Brigada de Jandarmi Constanta si, respectiv, Tulcea indeplinesc urmatoarele atributii:
    a) participa cu forte si mijloace specifice in caz de incident de poluare marina;
    b) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.
    Art. 25
    Brigada de Pompieri "Dobrogea" a Judetului Constanta indeplineste urmatoarele atributii:
    a) participa cu forte si mijloace specifice in caz de incident de poluare marina;
    b) asigura participarea unui reprezentant in Secretariatul tehnic al C.O.D.M.
    Art. 26
    (1) Toate unitatile reprezentate in cadrul C.O.D.M. vor asigura participarea personalului la actiunile stabilite de coordonatorul general. Pentru perioada in care personalul participa efectiv la interventia pentru depoluare, acesta va fi salarizat ca pentru lucru in conditii grele si/sau periculoase, conform prevederilor legale.
    (2) Decontarea cheltuielilor de interventie din etapa de pregatire se asigura din fondurile alocate de la bugetul de stat Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Ministerului de Interne pana la preluarea efectiva a structurilor unificate ale inspectoratelor de protectie civila de catre Ministerul Administratiei Publice.
    (3) Recuperarea cheltuielilor ocazionate de actiunile de raspuns si a celor pentru acoperirea prejudiciilor aduse factorilor de mediu se va face de catre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului pentru marea teritoriala si de catre Ministerul Finantelor Publice pentru zona economica exclusiva.
    (4) Consiliul Judetean Constanta va incheia contracte-cadru cu furnizorii de materiale, echipamente si servicii, pe care le decide C.O.D.M.

    SECTIUNEA a 3-a
    Incheierea interventiei

    Art. 27
    (1) Decizia incheierii interventiei se ia de catre coordonatorul general, daca:
    a) nivelul curatarii a fost realizat;
    b) operatiunea devine ineficienta;
    c) a fost eliminat riscul producerii poluarii.
    (2) Coordonatorul general va considera ca nivelul curatarii a fost realizat, daca:
    a) fiecare zona a fost curatata, incadrandu-se in parametrii standardizati;
    b) echipamentul a fost returnat la magazii pentru curatare, intretinere si conservare;
    c) locurile de depozitare temporara au fost eliberate si reamenajate.
    (3) C.O.D.M. intocmeste un raport detaliat care va fi inaintat in original, la finalizarea interventiei, Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, comunicandu-se totodata cate un exemplar al acestui raport si celorlalte institutii care au asigurat mijloace si forte de interventie, spre a fi folosit pentru recuperarea cheltuielilor, compensarea pagubelor si revizuirea Planului.

    CAP. 4
    Programul de exercitii si de pregatire a personalului din fortele de interventie

    Art. 28
    Toate unitatile care fac parte din sistemul national vor asigura participarea personalului propriu din echipele de interventie la cursurile de pregatire periodice organizate de C.O.D.M.
    Art. 29
    C.O.D.M. organizeaza si conduce anual un exercitiu general de simulare a interventiei in cazul unui incident de poluare marina majora cu hidrocarburi, la care vor participa unitatile din cadrul sistemului national.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 30
    Lista fortelor de interventie, cu echipamentele de raspuns si comunicatie care apartin unitatilor care fac parte din sistemul national, va fi actualizata permanent si pastrata la Secretariatul permanent al C.O.D.M.
    Art. 31
    (1) Prevederile prezentului Plan se completeaza cu cele ale Hotararii Guvernului nr. 1.232/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de implementare a prevederilor Conventiei internationale privind raspunderea civila pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi, 1992 (CLC, 1992).
    (2) In cazul altor poluari decat cele prevazute in Protocolul din 1992 pentru amendarea Conventiei internationale privind raspunderea civila pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi, 1969, incheiat la Londra la 27 noiembrie 1992, la care Romania a aderat prin Ordonanta Guvernului nr. 15/2000, aprobata prin Legea nr. 158/2000, compensarea cheltuielilor de depoluare si restaurare se face pe principiul "poluatorul plateste".



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1593/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1593 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu