Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1/217/182 din  1 aprilie 2004

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comandamentului Operativ pentru Depoluare Marina

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR


SmartCity3

              Nr. 1 din 1 aprilie 2004*)
              MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
              Nr. 217 din 9 februarie 2004
              MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
              Nr. 182 din 15 aprilie 2004
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 389 din  3 mai 2004

    *) In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 3 mai 2004, data emiterii ordinului de catre Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor era trecuta, in mod eronat, ca fiind 1 aprilie 2003.

    In temeiul art. 1 si 2 din Ordonanta Guvernului nr. 14/2000 pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala privind pregatirea, raspunsul si cooperarea in caz de poluare cu hidrocarburi, adoptata la Londra la 30 noiembrie 1990, aprobata prin Legea nr. 160/2002, al art. 7 alin. (7) din anexa la Hotararea Guvernului nr. 1.593/2002 privind aprobarea Planului national de pregatire, raspuns si cooperare in caz de poluare marina cu hidrocarburi, al art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, al art. 5 alin. (8) din Hotararea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, al art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,

    ministrul mediului si gospodaririi apelor, ministrul transporturilor, constructiilor si turismului si ministrul administratiei si internelor emit urmatorul ordin:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comandamentului Operativ pentru Depoluare Marina, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

                   Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
                   Speranta Maria Ianculescu

                   p. Ministrul transporturilor,
                   constructiilor si turismului,
                   Ileana Tureanu,
                   secretar de stat

                   Ministru de stat,
                   ministrul administratiei si internelor,
                   Ioan Rus

                   Ministrul delegat pentru administratia publica,
                   Gabriel Oprea

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
de organizare si functionare a Comandamentului Operativ pentru Depoluare Marina

    Art. 1
    Comandamentul Operativ pentru Depoluare Marina, denumit in continuare CODM, reprezinta organismul de planificare si coordonare a raspunsului in caz de poluare marina cu hidrocarburi si se afla in subordinea prefectului judetului Constanta, in calitate de coordonator general.
    Art. 2
    CODM este condus de coordonatorul general - prefectul judetului Constanta si are ca inlocuitori in activitatile de depoluare marina pe presedintele Consiliului Judetean Constanta si pe presedintele Consiliului Judetean Tulcea, pentru zona de responsabilitate a judetului Tulcea.
    Art. 3
    Personalul din CODM isi va desfasura activitatile, atat pe timp de rutina, cat si pe timpul coordonarii activitatilor de interventie in caz de poluare marina cu hidrocarburi, in spatiul pus la dispozitie in acest scop Inspectoratului de Protectie Civila Judeteana Constanta, denumit in continuare IPCJ Constanta, de catre Consiliul Judetean Constanta, denumit in continuare CJC.
    Art. 4
    Pentru coordonarea activitatilor de interventie si transmiterea operativa a situatiilor in cazul producerii unei poluari marine cu hidrocarburi pentru zona de responsabilitate a judetului Tulcea, in cadrul Inspectoratului de Protectie Civila Tulcea, denumit in continuare IPCJ Tulcea, se va organiza si va functiona o celula de raspuns operativa formata din 4 persoane, care se subordoneaza pe linie de specialitate CODM prin Divizia pentru operatii terestre. Modificarea schemei de incadrare cu personal pentru IPCJ Tulcea se va realiza prin grija Ministerului Administratiei si Internelor, pe baza propunerilor formulate de Comandamentul Protectiei Civile.
    Art. 5
    CODM are in subordine urmatoarele structuri:
    1. Divizia pentru operatii maritime, constituita conform prevederilor legale, se afla in coordonarea Autoritatii Navale Romane, denumita in continuare ANR, si reprezinta totalitatea fortelor si mijloacelor de raspuns ce pot activa pe mare, in conformitate cu prevederile legilor in vigoare.
    Atributiile Diviziei pentru operatii maritime sunt cele prevazute in legislatia romana care reglementeaza activitatea de depoluare marina cu hidrocarburi.
    In structura Centrului Maritim de Cautare si Salvare Constanta, denumit in continuare MRCC, din cadrul ANR, pentru incidentele de poluare marina se va organiza un punct national operativ de contact (PNOC-M), care are ca responsabilitate primirea rapoartelor privind incidentele de poluare pe mare si in porturile maritime, de asigurare a comunicatiilor in cadrul Diviziei pentru operatii maritime cu fortele de interventie si sursa care raporteaza incidentul. PNOC-M functioneaza in regim de lucru permanent (24 de ore).
    Pentru o conducere unica si in scopul operationalizarii sistemului de comunicatii si interventii in caz de urgenta, operatorii PNOC-M si cei care apartin Companiei Nationale de Radiocomunicatii Navale "Radionav" - S.A. vor aplica planurile si procedurile de coordonare ale sistemului SAR-OPRC;
    2. Divizia pentru operatii terestre, constituita conform prevederilor legale, este coordonata de IPCJ Constanta si reprezinta totalitatea fortelor si mijloacelor de raspuns in scopul realizarii unei interventii eficiente in cazul producerii unei poluari marine cu hidrocarburi, ce poate afecta zona costiera.
    In structura Administratiei Nationale "Apele Romane" Directia Apelor Dobrogea Litoral, denumita in continuare D.A.D.L., pentru incidentele de poluare terestra, se va organiza si va functiona Punctul national operativ de contact (PNOC-T), care are ca sarcina primirea rapoartelor privind incidentele de poluare pe mare, in porturile maritime sau tarm, ce pot afecta zonele costiere atat din zona de responsabilitate a judetului Constanta, cat si a judetului Tulcea, precum si de asigurare a comunicatiilor in cadrul Diviziei pentru operatii terestre. PNOC-T functioneaza in regim de lucru permanent (24 de ore).
    In scopul realizarii unei informari prompte si al activarii Planului national de pregatire, raspuns si cooperare in caz de poluare maritima cu hidrocarburi, denumit in continuare Plan, in cazul producerii unei poluari marine cu hidrocarburi in zona de responsabilitate a judetului Tulcea, in cadrul IPCJ Tulcea va functiona o celula de raspuns, cu regim de lucru permanent, mentionata la art. 4.
    Art. 6
    Comitetul consultativ pentru depoluare marina reprezinta organismul tehnic consultativ al CODM, cu activitate nepermanenta, si este constituit din reprezentanti nominalizati conform Hotararii Guvernului nr. 1.593/2002.
    Art. 7
    Atributiile Comitetului consultativ pentru depoluare marina sunt urmatoarele:
    a) asigura consilierea coordonatorului general pe probleme de specialitate;
    b) ofera consultanta in identificarea necesarului de echipament tehnic, personal stiintific, administrativ, logistic, necesare indeplinirii atributiunilor CODM, la solicitarea unitatilor nominalizate in Plan;
    c) stabileste grupul de experti care participa la toate etapele de cooperare si raspuns la solicitarea CODM;
    d) se intruneste la initiativa coordonatorului general ori de cate ori este necesar;
    e) elaboreaza agenda de lucru si o transmite cu cel putin 15 zile inainte membrilor Comitetului consultativ pentru depoluare marina;
    f) participa la implementarea strategiilor si metodelor generale de combatere a poluarilor marine accidentale la nivel national si la reactualizarea periodica a Planului, pe baza analizei tehnico-economice a raspunsului, efectuat la nivel national, si a informatiilor de pe plan regional;
    g) coopereaza cu membrii Secretariatului tehnic permanent al Comisiei guvernamentale de aparare impotriva dezastrelor, in cazul poluarilor majore (nivel 3), si cu alte organisme similare, dupa caz, pentru dezvoltarea unei strategii de integrare a CODM in cadrul activitatii de combatere a dezastrelor;
    h) participa la pregatirea documentatiilor tehnico-economice in vederea cooperarii cu tarile vecine si cu organizatiile internationale;
    i) participa la elaborarea comunicatelor pentru mass-media;
    j) participa la elaborarea obiectivelor si metodologiei in cadrul planului anual pentru antrenament si exercitii;
    k) elaboreaza propuneri privind achizitionarea in mod unitar a echipamentelor de raspuns si a dotarilor minime corespunzatoare;
    l) recomanda prioritatile de finantare si modul de asigurare a surselor de finantare;
    m) in cazul poluarilor marine majore, la solicitarea coordonatorului general, va participa la realizarea raspunsului.
    Art. 8
    Functionarea CODM:
    a) in cadrul CODM functioneaza un secretariat permanent, denumit in continuare SP, organizat ca structura distincta, care are ca sarcini principale: alarmarea fortelor componente din cadrul Planului, elaborarea sintezelor si rapoartelor pentru coordonatorul general, asigurarea legaturilor de comunicatie intre fortele participante la actiunile de interventie si coordonarea interventiei in cadrul celor doua divizii. Operativitatea si permanenta SP se vor asigura de IPCJ Constanta, dupa suplimentarea statului de organizare cu 5 posturi. Modificarea schemei de incadrare cu personal pentru IPCJ Constanta se va realiza pe baza propunerilor formulate de Comandamentul Protectiei Civile;
    b) CODM va functiona in perioada de rutina prin SP si cele doua puncte nationale operative de contact PNOC M si T;
    c) in caz de poluare majora (nivel 3), organul constatator, ANR si D.A.D.L., conform competentelor, prin IPCJ Constanta, propun coordonatorului general activarea CODM;
    d) coordonarea generala a actiunilor de raspuns in aceasta situatie se realizeaza de catre prefect, prin seful IPCJ Constanta. Coordonarea fortelor navale este facuta de reprezentantii ANR, iar a fortelor terestre de catre IPCJ Constanta.
    Art. 9
    Functionarea Diviziei pentru operatii maritime:
    a) personalul de coordonare al MRCC va fi pregatit si antrenat corespunzator, prin exercitii periodice, in scopul unei interventii prompte si eficace;
    b) identifica poluarea si organizeaza raspunsul;
    c) pentru zona Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", reprezentantul ANR isi mentine functia de coordonator pentru operatii maritime;
    d) pentru descarcarile de dimensiuni mai mici (nivel 1 si 2), coordonarea actiunilor va fi acoperita de personalul nominalizat al Diviziei pentru operatii maritime, prin serviciile de specialitate;
    e) constatarea poluarilor se va efectua de catre ANR, impreuna cu autoritatile abilitate conform prevederilor legale.
    Art. 10
    Functionarea Diviziei pentru operatii terestre:
    a) personalul de coordonare al IPCJ Constanta, impreuna cu personalul de coordonare al D.A.D.L., va fi antrenat corespunzator prin exercitii periodice in scopul unui raspuns rapid si eficient;
    b) D.A.D.L., in calitate de organ constatator, identifica poluarea si elementele acesteia conform competentelor si organizeaza interventia sub coordonarea IPCJ Constanta;
    c) asigura supravegherea costiera a descarcarilor de hidrocarburi prin D.A.D.L.;
    d) responsabilitatea interventiei pentru curatarea zonei costiere in caz de poluare majora (nivel 3) este atribuita coordonatorului pentru operatii terestre;
    e) pentru descarcarile de nivel 1 sau 2, coordonarea actiunilor va fi acoperita de personalul nominalizat al Diviziei pentru operatii terestre, prin serviciile de specialitate.
    Art. 11
    Personalul cu responsabilitati din cadrul CODM
    1. Coordonatorul general al CODM este prefectul judetului Constanta, care poate delega autoritatea presedintelui Consiliului Judetean Constanta.
    2. Coordonatorul pentru operatii maritime este reprezentantul ANR in CODM si se subordoneaza coordonatorului general.
    3. Coordonatorul pentru operatii terestre este seful IPCJ Constanta si se subordoneaza coordonatorului general.
    4. Coordonatorii de serviciu ai diviziilor de interventie maritima, respectiv terestra, sunt reprezentati de personalul de serviciu si decizie al acestora, fiind subordonati coordonatorilor pentru operatii maritime sau terestre ai CODM, si sunt nominalizati din cadrul urmatoarelor structuri:
    - ANR;
    - D.A.D.L.;
    - Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera;
    - IPCJ Constanta si Tulcea;
    - Agentia de Protectie a Mediului Constanta;
    - Statul Major al Fortelor Navale;
    - Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii";
    - Brigada de Pompieri "Dobrogea" a judetului Constanta;
    - Inspectoratul de Protectie Sanitara si Medicina Preventiva Constanta.
    5. Operatorii de serviciu ai punctelor nationale operative de contact se subordoneaza coordonatorilor pentru operatii maritime si terestre ai CODM.
    Art. 12
    Responsabilitatile coordonatorului general:
    a) este responsabil pentru conducerea operatiunilor in caz de poluare marina majora (nivel 3), gestionand toate problemele legate de combaterea descarcarilor de hidrocarburi si pentru organizarea interventiei;
    b) asigura direct sau prin loctiitorul acestuia legatura si transmiterea datelor, in situatii de urgenta, cu Comandamentul Protectiei Civile si Secretariatul tehnic permanent al Comisiei guvernamentale de aparare impotriva dezastrelor;
    c) intocmeste mesajele necesare pentru informarea statelor vecine si coordoneaza activitatea in cadrul cooperarii in planul regional, atunci cand poluarea constituie o amenintare pentru acestea;
    d) colaboreaza cu fortele de interventie, altele decat cele nationale, solicitate si aprobate de catre Guvern;
    e) solicita prin Ministerul Afacerilor Externe, in numele statului roman, asistenta de la si catre alte state, pe baza propunerii inaintate de CODM;
    f) in toate actiunile se consulta, dupa caz, cu Comitetul consultativ pentru depoluare marina.
    Art. 13
    Responsabilitatile coordonatorilor pentru operatiuni maritime, respectiv terestre:
    a) hotarasc modul de intrebuintare a bazei materiale si a fortelor de interventie disponibile din Plan;
    b) coordoneaza toate activitatile operative ce privesc interventia;
    c) asigura legatura cu punctele nationale operative de contact;
    d) inregistreaza evidenta operatiunilor si mijloacelor utilizate in baza de date a punctelor nationale operative de contact (PNOC T si M);
    e) asigura forte si mijloace pentru colectarea probelor si a altor dovezi necesare pentru formularea cererilor de compensare a pagubelor;
    f) asigura transmiterea regulata a rapoartelor si informatiilor asupra situatiei catre CODM;
    g) asigura coordonarea fortelor destinate interventiei specifice celor doua divizii in aria de responsabilitate a fiecareia;
    h) formuleaza recomandari catre SP al CODM asupra termenului de incheiere a operatiunii;
    i) se asigura ca tot echipamentul utilizat in interventie este curatat corespunzator, intretinut si conservat inaintea predarii;
    j) intocmesc raportul final asupra intregii operatiuni, incluzand recomandari pentru modificari in procedurile operationale, eventualele revizuiri, aprecieri privind performantele echipamentului, sugestii pentru echipament suplimentar si propuneri pentru imbunatatirea programelor de antrenament si exercitii si a planurilor locale de interventii;
    k) incheie protocoale cu unitati si organisme capabile si abilitate de catre CODM sa intervina in cazul poluarilor marine cu hidrocarburi;
    l) conduc exercitii de simulare anuale pe linia depoluarii marine cu hidrocarburi.
    Art. 14
    Responsabilitatile coordonatorilor de serviciu:
    a) investigheaza, verifica si clarifica aspectele legate de poluarea raportata;
    b) initiaza operatia de interventie, declansand planurile locale de actiune in cazul poluarilor minore (nivel 1 sau, dupa caz, nivel 2), daca este necesar;
    c) informeaza coordonatorii pentru operatiuni maritime si terestre in cazul unei poluari medii (nivel 2) sau majore (nivel 3) ori al iminentei pericolului unor astfel de poluari, in functie de situatie;
    d) evalueaza situatia si activeaza toate mijloacele pentru a opri sau a reduce descarcarea de hidrocarburi, conform competentelor;
    e) actioneaza pentru limitarea consecintelor ecologice sau economice ale poluarii marine in zona lor de competenta;
    f) ii informeaza fara intarziere, utilizand punctele nationale operative de contact, pe coordonatorii pentru operatiuni maritime si terestre ai CODM, in functie de situatie, despre accident si asupra actiunilor luate.
    Art. 15
    Responsabilitatile operatorilor de serviciu:
    a) primesc si transmit imediat toate informarile privind descarcarile de hidrocarburi asupra incidentelor de poluare marina si terestra catre coordonatorul de serviciu din cadrul SP al CODM;
    b) primesc si transmit (prin dispozitie a coordonatorilor pentru operatiuni maritime si terestre) orice informare asupra incidentelor de poluare notificate in zona romaneasca sau din alte tari, in cadrul cooperarii regionale;
    c) stabilesc cele mai bune comunicari posibile si legaturi directe intre CODM si partile implicate intr-o descarcare de hidrocarburi.
    Art. 16
    Responsabilitatile CODM:
    a) primeste rapoarte asupra incidentelor observate care au ca rezultat sau pot genera o poluare marina;
    b) primeste rapoarte asupra unei poluari observate pe mare atat in apele teritoriale proprii, cat si in apele teritoriale ale altor state, in cadrul cooperarii regionale;
    c) primeste rapoarte asupra incidentelor de poluare marina, cu consecinte observate la tarm;
    d) verifica sursa de informatie;
    e) evalueaza rapoartele primite si, daca este necesar, verifica descarcarea de hidrocarburi raportata;
    f) initiaza operatiile de raspuns, in functie de situatie, realizand urmatoarele etape si actiuni:
    - evalueaza natura poluarii si prognozeaza amploarea si propagarea undei de poluare;
    - alarmeaza si mobilizeaza fortele de interventie prin notificare scrisa;
    - declanseaza actiuni care pot elimina sau diminua scurgerea de la sursa prin activarea fortelor de interventie;
    - monitorizeaza poluarea pana la eliminarea amenintarilor efectelor acesteia;
    - in cazul unei poluari care poate constitui o amenintare pentru securitatea valorilor umane, de mediu, economice sau recreationale, va limita efectele in zona afectata, cu ajutorul barajelor sau al altor echipamente si materiale disponibile si permise ori prin initierea unei operatiuni de colectare, inainte sau dupa ce poluarea a atins tarmul;
    - decide, la propunerea coordonatorilor pentru operatiuni maritime si terestre sau prin consultarea Comitetului consultativ pentru depoluare marina, momentul in care sa inceteze operatiunile de combatere a poluarii;
    - colecteaza si pastreaza in siguranta, in conformitate cu prevederile legale, evidentele asupra poluarii si cauzelor sale, in scopul pregatirii pretentiilor si compensatiilor pentru litigiile juridice;
    - pregateste documentatia necesara pentru procesul juridic legat de poluare;
    - asigura un punct focal pentru informarea tuturor agentilor implicati;
    - informeaza populatia asupra situatiei, cauzelor si actiunilor luate sau care se vor lua;
    - informeaza permanent autoritatile nationale asupra situatiei descarcarii de hidrocarburi si elaboreaza raportul pentru mass-media;
    - pregateste un raport detaliat acoperind toate aspectele descarcarii de hidrocarburi, inclusiv costurile raspunsului;
    - mobilizeaza resursele umane si echipamentul, inclusiv pe cele provenite din surse din afara Planului, pe baza de contracte, acorduri sau protocoale;
    g) decide asupra directiilor strategice ce se impun si stabileste actiunea de interventie;
    h) decide asupra zonelor expuse riscurilor celor mai ridicate, in scopul determinarii masurilor ce trebuie luate si a resurselor de raspuns in cazul unui incident;
    i) pentru zona Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", coordonatorul general coopereaza cu prefectul judetului Tulcea;
    j) organizeaza din punct de vedere administrativ si operational activitatea de rutina (intocmind procedurile administrative si financiare) si in plus activitatea de interventie in cazul situatiilor de poluare majora (nivel 3);
    k) participa la cooperarile ce se negociaza cu structurile guvernamentale si private care pot fi implicate intr-o situatie de descarcare de hidrocarburi;
    l) urmareste actualizarea in permanenta a Planului si anexelor sale cu noi date si informatii;
    m) identifica, stabileste, marcheaza pe harti si organizeaza, impreuna cu autoritatile locale, amplasamentele de-a lungul coastei pentru depozitarea temporara si finala a materialelor colectate impurificate cu hidrocarburi;
    n) stabileste o strategie de investitii privind logistica de raspuns si reactualizeaza inventarele la nivel national si contractele pentru echipamentul care se poate contracta din partea sectorului privat;
    o) initiaza propuneri spre analiza, ori de cate ori este necesar, Comitetului consultativ pentru depoluare marina, privind organizarea operationala a procedurilor sau pentru inlocuirea si achizitionarea echipamentului necesar, conform necesitatilor ocazionate de raspuns;
    p) elaboreaza programele anuale de activitate si revizuieste programele de antrenamente si exercitii pentru depoluare marina, ce vor fi analizate de Comitetul consultativ pentru depoluare marina si apoi supuse aprobarii, de catre coordonatorul general, ministerelor implicate;
    r) stabileste numarul, tipul antrenamentelor si exercitiilor, data efectuarii lor si le coordoneaza;
    s) aproba prin coordonatorul general programul anual pentru antrenament si exercitii;
    t) urmareste instruirea periodica a personalului in cadrul cursurilor organizate de institutiile abilitate.
    Art. 17
    Sarcinile SP al CODM
    Impreuna cu punctele nationale operative de contact (PNOC M si T):
    1. obtine informatii asupra caracteristicilor materialului poluant, greutatii specifice, viscozitatii, valorii punctului de inflamabilitate la temperatura apei marii, caracteristicilor de distilare a hidrocarburii descarcate in mare si a altor parametri care se considera necesari actiunilor de raspuns;
    2. prognozeaza miscarile materialului poluant descarcat, in concordanta cu viteza si directia vantului si ale curentului, inscrise in hartile elaborate pentru acest scop prin grija sa; prin organele de specialitate va elabora scenarii de prognozare pentru evidentierea unor posibile situatii de poluare si va initia colaborari internationale pentru supravegherea de la distanta;
    3. asigura harti cu zonele sensibile care trebuie protejate:
    a) zonele in care viata speciilor de plante si animale este amenintata;
    b) zonele de pescuit, de reproducere a pestilor si amenajarile pentru acvacultura;
    c) zonele speciale de protejare a mediului si rezervatiile naturale;
    d) zonele irigate;
    e) constructiile industriale;
    f) instalatiile de manipulare, stocare si distribuire a hidrocarburilor sau alte instalatii similare;
    g) plajele, amenajarile turistice si alte zone de agrement;
    h) porturile mari, porturile turistice;
    i) zonele locuite.
    In plus fata de factorii de sensibilitate cunoscuti, vor fi luati in considerare si factorii socioeconomici pentru a se determina prioritatile si tehnicile de curatare;
    4. asigura harti cu posibilele surse de poluare bazate pe analiza de risc;
    5. determina zonele prioritar a fi protejate, conform hartilor zonelor sensibile, luand in considerare:
    a) disponibilitatea informatiei asupra locului;
    b) disponibilitatea surselor de protectie in zona;
    c) importanta relativa a diferitelor necesitati;
    d) modificarile datorate factorilor sezonieri (vacante, perioade de reproducere a pestilor si pasarilor);
    e) schimbarea de prioritate (cand o alta resursa ce urmeaza a fi protejata este afectata inaintea luarii oricarei masuri de protectie);
    f) permisiunea de a se utiliza dispersanti;
    6. selecteaza tehnicile ce urmeaza a fi folosite in timpul operatiunilor, luand in considerare:
    a) cea mai potrivita strategie de curatare pentru fiecare tip de tarm, amploarea poluarii si caracteristicile agentului poluant;
    b) echipamentele corespunzatoare, in acord cu zona si cu conditiile climatice si hidrologice specifice momentului;
    c) cea mai potrivita combinatie a tehnicilor de depoluare;
    d) restrictiile indicate pe harti;
    7. ia in considerare urmatoarele actiuni pentru a hotari modalitatile de mobilizare a echipamentelor:
    a) depozitarea echipamentelor de interventie in zonele de risc ridicat, pentru a se asigura un raspuns rapid si eficient;
    b) modalitatea de stocare a echipamentelor in depozite centrale sau in zone de risc din punct de vedere al pretului de transport si al posibilelor intarzieri in cazul unei interventii;
    c) inventarierea echipamentului existent si metodele de transport al echipamentului, ce vor fi inscrise in baza de date a SP al CODM. Baza de date va cuprinde liste cu echipamentele pe tipuri si calitati, metodele de transport al acestora si serviciile autorizate pentru distribuirea si amplasarea echipamentelor;
    d) perfectarea cu companiile private a contractelor pentru echipamentele si serviciile asigurate sau a protocoalelor de colaborare, daca sunt acordate ca ajutor;
    8. evalueaza fiecare metoda de depozitare in functie de factorii de mediu si determina metodele ce urmeaza a fi utilizate, in concordanta cu reglementarile nationale curente;
    9. solicita suplimentarea cu frecvente radio, daca este cazul;
    10. cuantifica pagubele in urma poluarii cu hidrocarburi, in vederea obtinerii de despagubiri de catre autoritatile romane de la poluator;
    11. solicita institutiilor abilitate sa emita avize catre navigatori cu privire la zona afectata;
    12. creeaza si mentine baza de date privind:
    a) receptionarea informatiei;
    b) actiunile intreprinse ca raspuns la informatia primita;
    c) utilizarea fortei de munca, a echipamentului, a materialelor si a fondurilor;
    d) reactualizarea anexelor;
    e) activitatile in cadrul Planului regional de contingent la Marea Neagra;
    f) activitatile de implementare a actelor normative elaborate de Comunitatea Europeana in domeniul protectiei civile - accidente de poluare marina etc.;
    13. dezvolta programele de intretinere (planuri pentru curatare, reparatii si conservare a echipamentului care a fost utilizat), pentru a asigura un nivel ridicat, operational al echipamentului de raspuns;
    14. intocmeste documentatia si raportul final pentru formularea cererilor de compensare a pagubelor ale diferitelor persoane fizice sau juridice.
    Art. 18
    Divizia pentru operatii maritime are in componenta:
    - ANR;
    - Agentia Romana de Interventii si Salvare Navala;
    - Compania Nationala de Radiocomunicatii Navale "Radionav" - Constanta;
    - Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A.;
    - Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera Constanta;
    - Statul Major al Fortelor Navale;
    - Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A., Sucursala Petromar Constanta;
    - Spitalul Universitar Port Constanta;
    - Directia de Sanatate Publica a Judetului Constanta;
    - D.A.D.L.;
    - Societatea Comerciala "Oil Terminal" - S.A. Constanta;
    - Compania Nationala "Administratia Canalelor Navigabile" - S.A.;
    - organizatii neguvernamentale, voluntari;
    - Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii";
    - Institutul National de Cercetare si Dezvoltare Marina "Grigore Antipa" Constanta;
    - Societatea Comerciala "Rompetrol Rafinare" - S.A.;
    - agentiile de protectia mediului din Constanta si Tulcea;
    - Garda de Mediu din Constanta si Tulcea;
    - Compania AIR ADRIA - S.R.L.;
    - Compania de Remorcare Maritima "COREMAR" - S.A.;
    - alte societati comerciale, inclusiv santierele navale;
    Art. 19
    Divizia pentru operatii terestre are urmatoarea componenta:
    - IPCJ Constanta si IPCJ Tulcea;
    - D.A.D.L.;
    - Autoritatea Navala Teritoriala Constanta/Autoritatea Navala Teritoriala Tulcea si capitanii de port;
    - consiliile judetene Constanta si Tulcea;
    - agentiile de protectie a mediului din Constanta si Tulcea;
    - Garda de Mediu din Constanta si Tulcea;
    - Brigada de Pompieri "Dobrogea" a judetului Constanta;
    - Statul Major al Fortelor Navale;
    - Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A.;
    - Societatea Comerciala "Oil Terminal" - S.A.;
    - Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera Constanta;
    - inspectoratele de politie ale judetelor Constanta si Tulcea;
    - comandamentele teritoriale de jandarmi Constanta si Tulcea;
    - organizatii neguvernamentale;
    - Agentia Romana de Interventii si Salvare Navala;
    - Directia de Sanatate Publica a Judetului Constanta;
    - Prefectura Constanta si Tulcea, municipalitati;
    - Centrul Meteorologic Regional;
    - Institutul National de Cercetare si Dezvoltare Marina "Grigore Antipa" Constanta;
      companii specializate pentru depoluare;
      alti agenti economici.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu