Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1258 din 13 august 2004

privind aprobarea Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 775 din 24 august 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Planul national de actiune pentru combaterea discriminarii, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Presedintele Consiliului National
                         pentru Combaterea Discriminarii,
                         Adrian Camarasan

                         Ministru de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Marian Florian Saniuta

                         Ministrul culturii si cultelor,
                         Razvan Theodorescu

                         Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                         PLANUL NATIONAL DE ACTIUNE
                      pentru combaterea discriminarii

    I. Cadrul legislativ si institutional

    Contextul actual al vietii sociale, in care domeniul drepturilor omului devine din ce in ce mai important, a antrenat eforturi sustinute in directia afirmarii principiului egalitatii intre cetateni si al nediscriminarii.
    Dreptul la egalitate in fata legii, precum si obligatia statului de a asigura cadrul legal de prevenire si combatere a discriminarii sunt universal recunoscute in documentele internationale cu referire la domeniu: Conventia europeana pentru protectia drepturilor omului si a libertatilor fundamentale (1950), Declaratia Universala a Drepturilor Omului (1948), Conventia-cadru pentru protectia minoritatilor nationale (1995), Conventia internationala cu privire la eliminarea tuturor formelor de discriminare rasiala (1965), Conventia Natiunilor Unite privind eliminarea tuturor formelor de discriminare impotriva femeilor (1979), pactele internationale cu privire la drepturile civile si politice (1966) si la drepturile economice, sociale si culturale (1966).
    Statele membre ale Uniunii Europene au adoptat Directiva nr. 43/2000/CE cu privire la implementarea principiului tratamentului egal intre persoane, indiferent de originea rasiala si etnica, si Directiva nr. 78/2000/CE de creare a unui cadru general in favoarea tratamentului egal privind ocuparea fortei de munca si conditiile de munca, documente care reprezinta cadrul juridic european referitor la protectia persoanelor aflate in legalitate, atunci cand acestea sunt supuse discriminarii.
    In ultimii ani, Romania a depus eforturi sustinute pentru crearea cadrului legislativ necesar transpunerii in practica a celor doua directive, acquisul comunitar in domeniul combaterii si prevenirii discriminarii. Prin Hotararea Guvernului nr. 1.194/2001 privind organizarea si functionarea Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.514/2002, s-a constituit Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, institutie a administratiei publice centrale, autoritate specializata sa constate si sa sanctioneze o fapta de discriminare. Planul national de actiune pentru combaterea discriminarii se fundamenteaza pe Ordonanta Guvernului nr. 77/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, care preia prevederile celor doua directive europene, aprobata si modificata prin Legea nr. 27/2004.
    Cadrul legislativ romanesc pe care se fundamenteaza Planul national de actiune pentru combaterea discriminarii este reprezentat de Constitutia Romaniei, Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, Legea nr. 48/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 137/2000, Ordonanta Guvernului nr. 77/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, aprobata si modificata prin Legea nr. 27/2004, Planul national de aderare a Romaniei - prioritatea nr. 9 - Consolidarea criteriilor politice de aderare.
    Alaturi de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, principala autoritate publica responsabila cu prevenirea si sanctionarea actelor/faptelor de discriminare, actioneaza si alte autoritati publice cu responsabilitati sectoriale in domeniu: Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Sanatatii, Ministerul Culturii si Cultelor, Ministerul Justitiei, Ministerul Integrarii Europene, Ministerul Afacerilor Externe, Consiliul National al Audiovizualului, Agentia Nationala pentru Sport, Secretariatul General al Guvernului.
    Domeniile care trebuie protejate cu prioritate sunt: dreptul la demnitate personala; accesul la educatie; accesul la serviciile publice administrative, juridice, de sanatate, de asistenta sociala; dreptul la bunuri si servicii; libertatea de circulatie; dreptul la libera alegere a domiciliului si accesul in locurile publice; egalitate in activitatea economica, in materie de angajare, profesie si securitate sociala.
    Directiile majore de actiune ale Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii cu privire la combaterea si prevenirea tuturor formelor de discriminare sunt:
    1. implementarea principiului tratamentului egal si al egalitatii de sanse intre cetateni, prin aplicarea prevederilor Constitutiei Romaniei si asigurarea implementarii in legislatia nationala a celor doua directive, nr. 43/2000/CE si nr. 78/2000/CE, in vederea construirii unui model durabil de egalitate, echilibru si securitate pentru toti cetatenii;
    2. crearea cadrului juridic specific pentru ca politicile in domeniu sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa fie pe deplin in concordanta cu cerintele de integrare si conform cu standardele comunitare; sa fie cunoscute si accesibile pentru toti cetatenii; sa nu creeze confuzii si sa raspunda unor probleme reale din societate; sa incurajeze si sa faciliteze comunicarea sociala.

    II. Misiunea Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii

    Misiunea Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii este promovarea si apararea drepturilor stabilite prin legislatia antidiscriminare.
    Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii are rolul de a informa si de a forma societatea romaneasca in vederea eliminarii oricarei forme de discriminare, de a investiga si de a sanctiona actele de discriminare, contribuind astfel la crearea unui climat general de incredere, respect si solidaritate, definitoriu pentru o societate democratica si europeana.

    III. Scopul Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii

    Scopul Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii este stabilirea unor linii directoare de actiune in domeniul prevenirii si combaterii discriminarii. In acest sens, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii isi propune:
    1. construirea unui sistem national eficient pentru prevenirea discriminarii;
    2. adaptarea si imbunatatirea procedurilor pentru sanctionarea tuturor formelor de discriminare;
    3. medierea conflictelor rezultate dintr-un act/fapta de discriminare;
    4. consolidarea cooperarii cu societatea civila, cu institutiile administratiei publice centrale, locale si mass-media.

    IV. Principiile Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii

    - Principiul politicilor integrate consta atat in abordarea integrata a demersurilor de prevenire, mediere si sanctionare, cat si in luarea in considerare a tuturor formelor de discriminare.
    - Principiul prevenirii si combaterii discriminarii consta in promovarea drepturilor si libertatilor fundamentale prin actiuni de informare, formare si implementare a prevederilor legale specifice.
    - Principiul actiunii afirmative si al masurii speciale presupune promovarea de practici preferentiale pentru anumite categorii de persoane dezavantajate in vederea accelerarii realizarii egalitatii de sanse.
    - Principiul cooperarii presupune dezvoltarea de mecanisme parteneriale pentru participarea activa a mai multi actori sociali din domeniul public si privat in implementarea politicilor specifice.
    - Principiul implementarii strategice consta in abordarea problematicii discriminarii fara diferentiere intre grupurile defavorizate, constientizand faptul ca fiecare grup defavorizat are probleme specifice.

    V. Obiective generale

    1. Aplicarea legii si protectia persoanelor discriminate
    - Asigurarea respectarii prevederilor legislatiei antidiscriminare, prin actiuni specifice de investigare, constatare si sanctionare a actelor de discriminare
    - Instituirea, conform legii, de masuri si actiuni speciale de protectie a persoanelor discriminate sau a categoriilor de persoane defavorizate
    - Monitorizarea respectarii si promovarii drepturilor omului
    - Cresterea capacitatii institutiei pentru a asigura cetatenilor accesul la actiunile si serviciile sale
    - Formarea de specialisti in promovarea principiilor egalitatii de sanse si nediscriminarii.

    2. Imbunatatirea cadrului legislativ
    - Asigurarea cadrului legal adecvat pentru respectarea deplina a drepturilor omului si implementarea normelor europene in materie de nediscriminare.

    3. Constientizarea problemelor discriminarii
    - Imbunatatirea educatiei in ceea ce priveste promovarea drepturilor omului, prevenirea si combaterea discriminarii
    - Informarea cetatenilor cu privire la producerea de acte/fapte de discriminare, precum si la efectele negative ale acestora asupra climatului social
    - Informarea cetatenilor cu privire la drepturile si obligatiile ce deriva din implementarea principiilor egalitatii de sanse si nediscriminarii
    - Facilitarea comunicarii intre cetateni si diferite organizatii care le reprezinta interesele, intre cetateni si institutii de stat sau private, precum si intre sectorul neguvernamental si guvernamental
    - Cooperarea cu societatea civila in implementarea Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii.

    4. Elaborarea de studii si rapoarte
    - Analiza stiintifica a nivelului actual de discriminare si a tratamentului egal, studiul fenomenului discriminarii in contextul cultural si istoric romanesc
    - Raportarea anuala a situatiei problematicii discriminarii in Romania.

    5. Cooperarea nationala si internationala
    - Coordonarea actiunilor de promovare si respectare a drepturilor omului, a egalitatii de sanse si a nediscriminarii
    - Participarea in problemele din domeniul combaterii si prevenirii discriminarii ale altor institutii nationale si internationale.

    VI. Obiective specifice si actiuni de implementare - politici si practici pentru prevenirea si combaterea discriminarii

    1. Politica de dezvoltare institutionala
    In virtutea reglementarilor normative interne, precum si in spiritul documentelor internationale, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, ca autoritate nationala independenta, este abilitat sa faca demersuri de perfectionare a cadrului juridic si institutional.
    1. Optimizarea cadrului legislativ general, avand in vedere:
    a) propunerea catre Guvern a proiectelor de acte normative in domeniul actelor/faptelor de discriminare;
    b) avizarea proiectelor de acte normative care au ca obiect exercitarea drepturilor si libertatilor, in conditii de egalitate si nediscriminare.
    2. Optimizarea cadrului legislativ specific prin:
    a) completarea si definitivarea cadrului legal referitor la investigarea si monitorizarea actelor/faptelor de discriminare;
    b) elaborarea si implementarea de instructiuni si proceduri in materie de nediscriminare.
    3. Intarirea capacitatii institutionale, beneficiind de:
    a) derularea programului de asistenta PHARE, aprobat de Comisia Europeana;
    b) coordonarea Programului comunitar de actiune pentru combaterea discriminarii, 2001 - 2006.
    4. Crearea unor structuri teritoriale, oficii de combatere si prevenire a discriminarii, precum si elaborarea de strategii locale.
    Aceste considerente de ordin tehnic stau la baza optiunilor strategice pe termen mediu si lung ale Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii.
    - Practici pe termen mediu (2003 - 2004):
    1. imbunatatirea modalitatilor de lucru ale personalului de specialitate al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, prin adaptarea modului de lucru la nevoile cetatenilor si in conformitate cu normele internationale in domeniul nediscriminarii;
    2. colaborarea cu institutiile administratiei publice centrale implicate direct in promovarea si aplicarea de politici publice referitoare la categoriile defavorizate care fac obiectul legislatiei in domeniul prevenirii si combaterii discriminarii;
    3. ridicarea standardului profesional al personalului de specialitate, prin formarea in cadrul unui centru de pregatire in domeniu;
    4. completarea si imbunatatirea procedurii de solutionare a petitiilor, prin instituirea unui regulament bazat pe normele legale in vigoare si pe modelele identificate anterior in procedura de investigare la fata locului.
    - Practici pe termen lung (2003 - 2007):
    1. consolidarea capacitatii de reactie a institutiei la noile provocari sociale, pe dimensiunea prevenirii si combaterii discriminarii, la momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana;
    2. completarea si imbunatatirea structurii aparatului propriu de lucru (specializari pe domenii, infiintarea de oficii teritoriale);
    3. perfectionarea continua a personalului Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii;
    4. promovarea unei strategii eficiente de atragere de finantari pentru proiecte care vizeaza prevenirea si combaterea discriminarii;
    5. monitorizarea progreselor in implementarea principiilor egalitatii si nediscriminarii;
    6. elaborarea de rapoarte si studii cu privire la activitatea, locul si rolul Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii.

    2. Politica de prevenire
    Prevenirea discriminarii presupune actiuni coordonate pe mai multe planuri. Politica de prevenire promovata de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii se realizeaza prin implementarea strategiilor sectoriale si derularea de programe care acopera mai multe arii de interventie.
    1. Programul de informare si documentare in domeniul prevenirii si combaterii discriminarii, care consta in:
    a) construirea unei baze de date in domeniu continand urmatoarele categorii de informatii: institutii europene specializate, documente internationale specifice, manifestari, evenimente dedicate domeniului, rapoarte stiintifice specifice domeniului, publicatii de specialitate (tiparite, on-line), documente nationale in domeniu, institutii si organisme nationale in domeniu;
    b) promovarea documentelor internationale si romanesti in domeniu, precum si a documentelor Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii;
    c) producerea si tiparirea de materiale informative (fluturasi, pliante, brosuri, afise) pe teme legate de discriminare;
    d) monitorizarea presei;
    e) constituirea si gestionarea site-ului Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii;
    f) achizitionarea de publicatii de specialitate;
    g) elaborarea Ghidului de infiintare si functionare a unui centru de informare si documentare in domeniul discriminarii si al drepturilor omului;
    h) infiintarea si functionarea Centrului de informare si documentare in domeniul discriminarii si al drepturilor omului in cadrul Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii;
    i) initierea si derularea unor campanii nationale de informare a cetatenilor asupra principiilor egalitatii de sanse si nediscriminarii;
    j) diseminarea informatiei specifice.
    2. Programul de educatie in domeniul nediscriminarii, al drepturilor si libertatilor fundamentale consta in:
    a) organizarea de ateliere de lucru avand ca tematica notiuni, concepte, idei, teorii, practici in domeniul discriminarii si al drepturilor omului;
    b) dezvoltarea actualelor continuturi care vizeaza problematica egalitatii si nediscriminarii, din cadrul programelor scolare existente, si realizarea in continuare de noi programe de cursuri optionale, pentru diferite niveluri de studiu;
    c) introducerea unor discipline pentru nivel universitar, in domeniul discriminarii, precum Sociologia discriminarii, Educatia interculturala si a drepturilor omului;
    d) continuarea realizarii cursurilor de formare metodica a profesorilor de specialitate, avand ca tema problematica drepturilor omului si nediscriminarii;
    e) elaborarea unei metodologii de organizare a training-urilor in domeniu: dezvoltarea de curriculum pentru diferite grupuri-tinta (magistrati, politisti, jandarmi, functionari publici), producerea de materiale si metode, furnizarea de training;
    f) derularea, impreuna cu liceele si universitatile, a unor proiecte pe tematica nediscriminarii, cu implicarea elevilor si studentilor, precum si a cadrelor didactice;
    g) infiintarea si dezvoltarea in centrele universitare a unor cercuri studentesti de studiere a fenomenului discriminarii.
    3. Programul de cercetare sociala in domeniul discriminarii consta in:
    a) analiza sociologica a bazei de date constituite din dosarele petentilor care au reclamat producerea unor acte/fapte de discriminare;
    b) analiza documentelor stiintifice nationale si europene (barometre de opinie, rezultate de cercetare, studii, analize, comentarii autorizate) cu referire la domeniu;
    c) analiza bazei de date cuprinzand cazurile individuale, temele specifice si criteriile de discriminare percepute;
    d) realizarea de interviuri tematice cu experti in domeniu, reprezentanti ai autoritatilor publice si ai societatii civile;
    e) organizarea de focus-grup cu categorii de persoane, cu reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale pe teme din domeniul de preocupare a institutiei;
    f) realizarea de sondaje de opinie in domeniu;
    g) publicarea rezultatelor de cercetare (brosuri, reviste, rapoarte).
    4. Programul de parteneriat si de sustinere a societatii civile care actioneaza in domeniul drepturilor omului consta in:
    a) elaborarea unei strategii de colaborare cu societatea civila romaneasca implicata in acest domeniu;
    b) infiintarea si functionarea Aliantei Nationale Impotriva Discriminarii;
    c) sustinerea colaborarii dintre organizatiile neguvernamentale in domeniu, administratia publica locala si serviciile publice descentralizate.
    5. Programul comunitar si proiecte cu finantare externa consta in:
    a) informarea organizatiilor neguvernamentale care actioneaza in domeniu cu privire la posibilitatile de accesare a fondurilor comunitare, precum si a altor fonduri externe, in vederea derularii de proiecte specifice;
    b) colaborarea cu organizatiile neguvernamentale in elaborarea si implementarea de proiecte specifice;
    c) gestionarea Programului comunitar de actiune pentru combaterea discriminarii, 2001 - 2006.

    3. Politica de implementare a cadrului legislativ (politica de sanctionare)
    Implementarea cadrului legislativ existent de prevenire si combatere a discriminarii se realizeaza prin urmatoarele activitati:
    a) primirea de petitii si sesizari despre incalcarea dispozitiilor normative referitoare la principiile egalitatii si nediscriminarii, de la persoane fizice, organizatii neguvernamentale, alte persoane juridice, institutii publice;
    b) analiza petitiilor si calificarea actelor/faptelor de discriminare;
    c) luarea de decizii si aplicarea de masuri sanctionatorii corespunzatoare pentru savarsirea actelor/faptelor de discriminare.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1258/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1258 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1258/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu