Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 99 din 26 martie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998, precum si ale art. 82 alin. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, introduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 367 din 31 mai 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998, precum si ale art. I pct. 28 din aceasta, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Bere Nova" - S.A. din Braila in Dosarul nr. 5.448/2001 al Tribunalului Braila - Sectia comerciala.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, intrucat apreciaza ca adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 este justificata de existenta unui caz exceptional, astfel ca nu sunt incalcate prevederile art. 114 alin. (4) din Constitutie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 10 mai 2001, pronuntata in Dosarul nr. 5.448/2000, Tribunalul Braila - Sectia comerciala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998, precum si ale art. I pct. 28 din aceasta. Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata de Societatea Comerciala "Bere Nova" - S.A. din Braila intr-o cauza avand ca obiect contestatia la executare silita a unor creante bugetare datorate bugetului de stat.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca aceasta ordonanta a fost emisa cu incalcarea prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie, intrucat interventia Guvernului pe calea ordonantei de urgenta se justifica atunci cand interesul public este lezat de caracterul anormal si exclusiv al cazurilor exceptionale care "impun adoptarea de solutii imediate, in vederea evitarii unei grave atingeri aduse interesului public", or, adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 nu este determinata de existenta unui caz exceptional. Mai mult, incalcarea art. 114 alin. (4) din Constitutie consta si in aceea ca nici pana in prezent ordonanta criticata nu a devenit lege, desi, potrivit textului constitutional mentionat, "ordonanta de urgenta trebuie aprobata imediat de Parlament." Asa fiind, se considera ca nici modificarea prevederilor art. 82 alin. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bancare, in sensul ca executarea silita inceteaza de la "data primirii raspunsului la cerere", nu era impusa de "lezarea unui interes public si urgenta adoptarii de solutii imediate."
    Tribunalul Braila - Sectia comerciala, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este nefondata, intrucat "faptul ca ordonanta a fost sau nu a fost aprobata ulterior printr-o lege nu este de natura sa afecteze continutul acesteia". De asemenea, se considera ca modificarea prin ordonanta a datei la care inceteaza executarea silita nu incalca nici o norma constitutionala.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata urmeaza sa fie respinsa. In acest sens se arata ca modificarea prin ordonanta criticata a dispozitiilor art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bancare "intereseaza reglementarea executarii silite a creantelor bugetare, reglementare procedurala care, astfel cum a statuat in mod constant Curtea Constitutionala, este de resortul legii ordinare". Pe de alta parte se mai arata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 a intrat in vigoare de la data depunerii spre aprobare la Parlament, astfel ca aspectul "aplicabilitatii dispozitiilor ei", care formeaza obiectul criticii de neconstitutionalitate, este irelevant.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998, precum si ale art. I pct. 28 din aceasta, potrivit caruia: "[...] Pentru creantele bugetare pentru care s-au aprobat cereri de inlesniri la plata incepand cu data comunicarii aprobarii, executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, dupa caz."
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate dispozitiile de lege criticate incalca art. 114 alin. (4) din Constitutie, care prevede: "In cazuri exceptionale, Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. Acestea intra in vigoare numai dupa depunerea lor spre aprobare la Parlament. Daca Parlamentul nu se afla in sesiune, el se convoaca in mod obligatoriu."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea Constitutionala constata urmatoarele:
    I. Dispozitiile art. 82 alin. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, astfel cum au fost introduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/1999, au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 si au devenit alin. 4 al art. 82 din ordonanta, avand un continut identic cu textul de lege criticat de catre autorul exceptiei de neconstitutionalitate, si anume: "Incepand cu data comunicarii aprobarii, pentru creantele bugetare pentru care s-au aprobat inlesniri la plata executarea silita nu se porneste sau nu se continua, dupa caz." Asa fiind, potrivit celor statuate prin Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. III din 31 octombrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 9 noiembrie 1995, in sensul ca aceasta se pronunta asupra constitutionalitatii prevederii legale, in noua redactare, numai daca solutia legislativa din legea sau ordonanta modificata este, in principiu, aceeasi cu cea dinaintea modificarii, Curtea este competenta sa solutioneze exceptia ridicata.
    II. In esenta critica de neconstitutionalitate privind dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 si implicit a dispozitiilor art. 82 alin. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare consta in aceea ca adoptarea lor nu a fost impusa de "evitarea unei grave atingeri aduse interesului public" si, in consecinta, acestea sunt contrare prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie.
    Curtea constata ca aceasta sustinere urmeaza sa fie inlaturata, deoarece executarea creantelor bugetare este prin natura ei o problema de interes public, care impune luarea unor masuri urgente pentru finantarea obiectivelor bugetare si care intra in sfera de cuprindere a cazurilor exceptionale. Asa fiind, nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia modificarea art. 82 alin. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 (devenit art. 82 alin. 4 in redactarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2001) nu era impusa "de lezarea unui interes public si urgenta adoptarii de solutii imediate". Aceasta deoarece art. 82 din ordonanta cuprinde dispozitii privind inlesniri la plata obligatiilor bugetare, or, astfel cum s-a aratat, domeniul executarii creantelor bugetare este de interes public.
    Totodata, in opinia autorului exceptiei, incalcarea art. 114 alin. (4) din Constitutie reiese si din faptul ca nici pana in prezent ordonanta criticata nu a devenit lege, desi potrivit art. 114 alin. (4) din Constitutie "ordonanta de urgenta trebuie aprobata imediat de Parlament". In legatura cu aceasta Curtea constata ca in Constitutie nu se prevede nici un termen de dezbatere a ordonantelor de urgenta de catre Parlament.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998, precum si ale art. 82 alin. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, introduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Bere Nova" - S.A. din Braila in Dosarul nr. 5.448/2000 al Tribunalului Braila - Sectia comerciala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 26 martie 2002.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 99/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 99 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 99/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu