Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 625 din 7 aprilie 2010

pentru aprobarea schemei transparente de ajutor de stat în domeniul capitalului de risc denumite „Schema de ajutor de stat sub forma de capital de risc prin intermediul unuia sau mai multor fonduri de capital de risc, ca parte integranta a implementarii initiativei JEREMIE în Romania", aferenta domeniului major de interventie 1.2 „Accesul IMM la finantare", axa prioritara 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", din cadrul Programului operational sectorial pentru cresterea competitivitatii economice

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 269 din 26 aprilie 2010



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,

ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă schema transparentă de ajutor de stat în domeniul capitalului de risc denumită „Schemă de ajutor de stat sub formă de capital de risc prin intermediul unuia sau mai multor fonduri de capital de risc, ca parte integrantă a implementării iniţiativei JEREMIE în România", aferentă domeniului major de intervenţie 1.2 „Accesul IMM la finanţare", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial pentru creşterea competitivităţii economice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,

Tudor Serban,

secretar de stat

ANEXĂ

SCHEMA  TRANSPARENTĂ

de ajutor de stat în domeniul capitalului de risc

I. Prevederi generale

Art. 1. - (1) Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de stat în domeniul capitalului de risc prin intermediul unuia sau mai multor fonduri de capital de risc (denumite în continuare fonduri), ca parte integrantă a implementării iniţiativei JEREMIE în România, inclusiv:

• finanţarea şi termenii acesteia;

• sectoare şi activităţi neeligibile;

• intermediari financiari, fonduri şi investitori în fonduri;

• investiţiile fondurilor de capital de risc şi beneficiarii investiţiilor;

• criterii de evaluare a intermediarilor financiari.

(2)  Autoritatea care administrează schema este Fondul European de Investiţii (denumit în continuare FEI).

(3)  Furnizor de ajutor de stat este Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

(4) Termenii şi expresiile utilizate sunt definite în Acordul de finanţare dintre Guvernul României şi Fondul European de Investiţii privind programul JEREMIE în România, semnat la Bucureşti la 18 februarie 2008 (denumit în continuare Acord de finanţare), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 514/2008.

Art. 2. -Ajutoarele de stat prin fonduri de capital de risc în cadrul acestei scheme se vor acorda în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008, denumit în continuare Reg. 800/2008, şi cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 436 din 28 iunie 2007.

Art. 3. - Iniţiativa JEREMIE este un set de acţiuni coerente având ca obiectiv creşterea accesului la finanţare al întreprinderilor mici şi mijlocii. In România, iniţiativa JEREMIE este organizată prin intermediul FEI, acţionând ca Fond de participare JEREMIE (denumit în continuare FPJ). Prin FPJ, FEI administrează fonduri puse la dispoziţie de Fondul European de Dezvoltare Regională (denumit în continuare FEDR) pentru utilizare în scopul implementării iniţiativei JEREMIE în România.

Art. 4. - In cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" 2007-2013 (denumit în continuare POS CCE), Guvernul României a fost de acord să pună la dispoziţia FEI fonduri dedicate pentru implementarea iniţiativei JEREMIE, cu respectarea art. 44(b)(i) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 (denumit în continuare Reg. 1.083/2006) şi în conformitate cu Acordul de finanţare. Iniţiativa JEREMIE este finanţată din POS CCE, axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", domeniul major de intervenţie 1.2 „Accesul IMM la finanţare".

Art. 5. - Normele de aplicare a Reg. 1.083/2006 sunt stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările şi completările ulterioare (denumit în continuare Reg. 1.828/2006).

Art. 6. - (1) In cadrul schemei, bugetul alocat fondurilor de către FPJ va fi de 35 milioane euro (echivalent lei). Defalcarea estimativă pe ani este următoarea:

- 2010: 6 milioane euro;

- 2011: 19,5 milioane euro;

- 2012: 6 milioane euro;

- 2013: 3,5 milioane euro;

(2)  Numărul estimat de beneficiari în cadrul schemei este de 20.

(3)  Fondurile de capital de risc se constituie de către FPJ, după publicarea prezentei scheme în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2010 - estimativ.

(4)  Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data de 31 decembrie 2013 (sau până la o dată ulterioară, în cazul în care aplicabilitatea Reg. 800/2008 va fi prelungită), în limita bugetului alocat.

Art. 7. - Investiţiile FPJ în fonduri şi investiţiile iniţiale ale fondurilor în întreprinderi mici şi mijlocii pot fi realizate până la data de 31 decembrie 2013 (sau până la o dată ulterioară, în cazul în care aplicabilitatea Reg. 800/2008 va fi prelungită).

II. Sectoare şi activităţi neeligibile

Art. 8. -In cadrul fondurilor de capital de risc, se acordă ajutoare întreprinderilor din toate sectoarele şi pentru toate activităţile prevăzute în Codul CAEN Rev. 2 - NACE Rev. 2, cu excepţia următoarelor:

• secţiunea A, Agricultură, silvicultură şi pescuit;

• secţiunea B, Industria extractivă, numai codurile:

- 05 Extracţia cărbunelui superior şi inferior;

- 0892 Extracţia turbei;

• secţiunea C, Industria prelucrătoare, numai codurile:

- 10 Industria alimentară;

- 12 Fabricarea produselor din tutun;

- 24 Industria metalurgică;

- 2051 Fabricarea explozivilor;

- 206 Fabricarea fibrelor sintetice şi artificiale;

- 242 Producţia de tuburi, ţevi, profile tubulare şi accesorii pentru acestea din oţel;

- 243 Fabricarea altor produse prin prelucrarea primară a oţelului;

- 2452 Turnarea oţelului;

- 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei;

- 301 Construcţia de nave şi bărci;

- 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptă;

- 1101 Distilarea, rafinarea şi mixarea băuturilor alcoolice;

- 1104 Fabricarea altor băuturi nedistilate, obţinute prin fermentare;

•  secţiunea F, numai codul 411, Dezvoltare (promovare) imobiliară;

• secţiunea L, Tranzacţii imobiliare;

• secţiunea K, Intermedieri financiare şi asigurări;

• secţiunea N, Activităţi de servicii administrative şi activităţi de servicii suport;

•  secţiunea O, Administraţie publică şi apărare; asigurări sociale din sistemul public;

• secţiunea R, Activităţi de spectacole, culturale şi recreative;

• secţiunea T, Activităţi ale gospodăriilor private în calitate de angajator de personal casnic; activităţi ale gospodăriilor private de producere de bunuri şi servicii destinate consumului propriu;

•  secţiunea U, Activităţi ale organizaţiilor şi organismelor extrateritoriale.

De asemenea, în cadrul fondurilor de capital de risc nu se vor acorda ajutoare întreprinderilor cu activităţi în domeniile comercializării armelor şi muniţiilor, donării umane şi organismelor modificate genetic.

III. Definiţii

Art. 9. - In sensul prezentei scheme următorii termeni se definesc astfel:

a)   ajutoare/ajutor de stat înseamnă orice măsură care îndeplineşte toate criteriile prevăzute la art. 87(1) din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;

b)  întreprinderi mici şi mijlocii sau IMM sunt întreprinderile care respectă criteriile prevăzute în anexa I la Reg. 800/2008. In prezenta schemă microîntreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;

c)   întreprindere aflată în dificultate, în cazul în care beneficiarul este o întreprindere mică sau mijlocie, este întreprinderea care îndeplineşte următoarele condiţii:

(i) în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, atunci când mai mult de jumătate din capitalul social a dispărut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau

(ii) în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte dintre asociaţi răspund nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu a dispărut, aşa cum reiese din contabilitatea societăţii, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau

(iii) indiferent de tipul societăţii, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile prevăzute de legislaţia naţională privind procedura insolvenţei;

(iv) o IMM cu o vechime de mai puţin de 3 ani nu se consideră a fi în dificultate în această perioadă în sensul prezentei scheme, cu excepţia cazului în care îndeplineşte condiţiile prevăzute la pct. (iii);

d)  întreprindere-ţintă înseamnă o întreprindere în care un investitor sau un fond de investiţii doreşte să investească;

e)   intensitatea ajutorului înseamnă valoarea ajutorului, exprimată ca procentaj din costurile eligibile. Ajutorul plătit în tranşe va fi actualizat la valoarea lui în momentul acordării. Rata dobânzii care trebuie aplicată la actualizare este rata de referinţă aplicabilă la data acordării ajutorului. Toate sumele utilizate vor fi calculate înainte de aplicarea unor deduceri fiscale sau altor taxe. Intensitatea ajutorului se calculează pentru fiecare beneficiar;

f) capital iniţial (seed capital) înseamnă finanţarea furnizată pentru a studia, evalua şi dezvolta un concept iniţial, înaintea fazei de lansare;

g)  capital de pornire (start-up capital) înseamnă finanţarea acordată pentru dezvoltarea produsului şi marketing iniţial unor întreprinderi care nu şi-au vândut produsul sau serviciul în mod comercial şi care nu generează încă un profit;

h) capital de extindere înseamnă finanţarea acordată pentru dezvoltarea şi extinderea unei întreprinderi, care poate sau nu să fi atins pragul de rentabilitate ori să genereze profit, în scopul creşterii capacităţii de producţie, dezvoltării unei pieţe sau a unui produs ori furnizării de fond de rulment suplimentar;

i) capital de risc (risk capital) înseamnă finanţarea acordată prin investiţii de capital propriu şi cvasicapital în întreprinderi aflate în stadii incipiente de dezvoltare (fază iniţială, de pornire şi de extindere);

j) capital propriu (equity) înseamnă participaţia deţinută într-o întreprindere, reprezentată de acţiunile emise în favoarea investitorilor;

k) cvasicapital (quasi-equity) înseamnă instrumente financiare a căror profitabilitate pentru deţinător este bazată în mod predominant pe profiturile sau pierderile întreprinderii-ţintă de bază şi care sunt negarantate în caz de neplată;

l) fond de capital de risc (sau fond) înseamnă un instrument financiar constituit sub diverse forme juridice conform ţării de origine (de exemplu, societate comercială, parteneriat etc), prin intermediul căruia unul sau mai mulţi investitori acţionează în mod concertat pentru a realiza investiţii de capital de risc, acestea din urmă definite în Reg. 800/2008 ca „investiţii de capital propriu şi cvasicapital în întreprinderi aflate în stadii incipiente de dezvoltare (fază iniţială - seed, de pornire - start-up şi de extindere - expansion);

m) intermediar financiar înseamnă un administrator de fonduri de capital de risc care va fi selecţionat de către FEI ca urmare a Apelului pentru expresii de interes JEREMIE pentru a implementa schema de capital de risc. In funcţie de rezultatele procesului de selecţie, vor fi selectaţi unul sau mai mulţi intermediari financiari, câte unul pentru fiecare fond care va fi înfiinţat;

n) investitor înseamnă o persoană fizică sau juridică care se angajează să plaseze resurse financiare în IMM-uri prin intermediul fondului de capital de risc;

o) zone asistate înseamnă regiunile care pot beneficia de ajutoare regionale, astfel cum sunt stabilite în harta ajutoarelor regionale aprobată pentru statul membru în cauză pentru perioada 2007-2013.

IV. Intermediari financiari, investitori în fonduri şi fonduri

Art. 10. - FEI va selecta intermediari financiari pentru gestionarea fondurilor aplicând Criteriile de evaluare ale POS CCE, aprobate de Comitetul de monitorizare al POS CCE, respectiv:

- relevanţa proiectului;

- calitatea proiectului;

- maturitatea proiectului;

- capacitatea beneficiarului de implementare a proiectului;

- sustenabilitatea proiectului.

Art. 11. - In selectarea intermediarilor financiari, FEI respectă următoarele principii fundamentale:

a) egalitate de şanse;

b) nediscriminare;

c) confidenţialitate; şi

d) transparenţă.

Art. 12. - Conform criteriilor şi principiilor la care se face referire în art. 10 şi 11, FEI va evalua capacitatea intermediarilor financiari de a gestiona fonduri de capital de risc, gradul de îndeplinire a cerinţelor specifice, şi va evalua capacitatea acestora de a atrage surse private de finanţare.

Art. 13. - Costurile de management plătibile intermediarilor financiari selecţionaţi vor fi stabilite în mod competitiv, conform prevederilor art. 43 din Reg. 1.828/2006.

Art. 14. -In conformitate cu art. 43 din Reg. 1.828/2006, intermediarii financiari vor înfiinţa fondurile fie ca entităţi juridice noi, independente, fie ca blocuri separate de finanţare în cadrul acestora, supuse unor reguli de implementare specifice, cu precădere în ceea priveşte deschiderea de conturi separate, pentru a se distinge între resursele nou-investite, inclusiv cele puse la dispoziţie de POS CCE, şi resursele deja existente în cadrul intermediarului financiar.

Art. 15. - Intermediarii financiari vor administra fondurile pe baze comerciale. Pentru a garanta că fondurile de investiţii vor fi administrate pe baze comerciale, participanţii fiecărui fond de investiţii vor încheia cu un administrator de fonduri profesionist un contract care să prevadă că remunerarea administratorului este corelată cu rezultatele obţinute şi să stabilească obiectivele fondului şi calendarul investiţiilor.

Art. 16. - Pentru fiecare fond:

a) fiecare intermediar financiar va atrage direct surse private de finanţare care să însumeze cel puţin 30% din capitalul total al fondului;

b)  fondul va efectua cel puţin 70% din investiţiile sale în IMM-uri sub formă de capital propriu sau cvasicapital.

Art. 17. - Investitorii privaţi sunt reprezentaţi în procesul de luare a deciziilor printr-un comitet consultativ sau printr-un comitet al investitorilor.

Art. 18. - Intermediarii financiari şi investitorii unui fond vor semna acorduri operaţionale în care se vor prevedea obiectivele fondului, calendarul investiţiilor şi alţi termeni operaţionali definiţi prin Acordul de finanţare aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 514/2008, precum şi faptul că remunerarea intermediarului financiar este corelată cu rezultatele financiare ale fondului.

Art. 19. - In gestionarea fondului, fiecare intermediar financiar va utiliza cele mai bune practici şi mijloace de control corespunzătoare caracterului public al FPJ, ţinând cont, între altele, de liniile directoare dezvoltate de Asociaţia Europeană a Capitalului de Risc (EVCA).

Art. 20. - Fiecare fond va exista până la înstrăinarea tuturor investiţiilor în întreprinderi, dar nu mai mult de perioada fixată de FEL

Art. 21. - Pentru a realiza o corespondenţă între cerinţa cheltuirii fondurilor puse la dispoziţie de POS CCE până la sfârşitul anului 2015 şi faptul că, în mod normal, un fond de capital de risc este creat pentru o durată de 10 ani, fondurile de capital de risc pot aplica un model asimetric de contribuţii efective ale investitorilor. Mai precis, la fiecare cerere de plată din partea fondului cu ocazia realizării unei investiţii într-o IMM sau a plăţii unor costuri de management ale fondului, FPJ va putea plăti direct către fond 100% din suma solicitată. Simultan, investitorii privaţi vor plăti suma corespondentă participării lor la fond, de minimum 30%, într-un cont escrow purtător de dobândă. Sumele din contul escrow vor putea fi utilizate începând cu 1 ianuarie 2016 sau la o dată anterioară, în cazul în care plata efectivă a tuturor resurselor FPJ pentru investiţii şi costuri de management ale fondului se va fi finalizat înainte de 31 decembrie 2015. Detaliile privind plăţile şi contul escrow vor fi stabilite, dacă va fi cazul, în contractul operaţional pe care FEI îl va semna cu fiecare intermediar financiar selecţionat, conform prevederilor Acordului de finanţare.

Art. 22. - Se va asigura că interesele economice ale investitorilor publici şi ale investitorilor privaţi, precum şi riscurile asumate de cele două categorii de investitori vor fi aliniate pe durata existenţei fondului. Investitorii publici şi investitorii privaţi vor suporta riscurile investiţiilor de la nivelul întreprinderilor-ţintă în mod pari passu (nepreferenţial), indiferent de originea fondurilor utilizate pentru efectuarea unei investiţii.

Art. 23. - Distribuirea estimativă a veniturilor fiecărui fond se va face conform următorului mecanism:

a)  în primul rând, 100% către investitori (proporţional cu interesele economice de la nivelul de bază al investiţiei în întreprinderi-ţintă), până când aceştia vor fi primit venituri egale cu contribuţiile efectiv plătite de aceştia (fie direct către fond, fie în contul de escrow) până la data acestei distribuiri.

In cazul în care în urma distribuirii conform lit. a) rămân venituri nedistribuite:

b) în al doilea rând, 100% către toţi investitorii (proporţional cu interesele economice de la nivelul de bază), până când fiecare investitor va fi primit o sumă egală cu o rată anuală cumulată de rentabilitate de 6% calculată pe baza contribuţiilor plătite de aceştia şi încă nerestituite.

In cazul în care în urma distribuirii conform lit. b) rămân venituri nedistribuite:

c) în al treilea rând, 100% către intermediarul financiar, până când acesta va fi primit o sumă suplimentară egală cu 20% din totalul veniturilor preferenţiale distribuite către investitori conform paragrafelor de mai sus.

In cazul în care în urma distribuirii conform lit. c) rămân venituri nedistribuite:

d)  în al patrulea rând, 80% către investitori şi 20% către intermediarul financiar.

V. Investiţiile fondurilor de capital de risc şi beneficiarii investiţiilor

Art. 24. - Obiectivul fondurilor de capital de risc este dezvoltarea sectorului investiţiilor de capital de risc din România.

Art. 25. -In cadrul fondurilor de capital de risc pot beneficia de investiţii numai întreprinderile mici şi mijlocii.

Art. 26 - Beneficiarii trebuie să fie înregistraţi în România, să nu fie în stare de faliment ori lichidare, să nu aibă afacerile administrate de un judecător-sindic sau activităţile lor comerciale să fie suspendate ori să facă obiectul unui aranjament cu creditorii sau să fie într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege.

Art. 27. - Beneficiarii trebuie să îşi fi îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat (buget de stat, bugete speciale, bugete locale), în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 28. - Reprezentantul legal al beneficiarului trebuie să nu fi fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională.

Art. 29. - Beneficiarii trebuie să nu fie obiect al unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă.

Art. 30. - (1) In cadrul activităţilor prevăzute în statutul fiecărui beneficiar nu sunt prevăzute activităţi care se regăsesc în cuprinsul sectoarelor şi activităţilor neeligibile, aşa cum apar acestea la cap. II.

(2)  Beneficiarii sunt numai cei care nu vor fi consideraţi „întreprinderi aflate în dificultate" în conformitate cu definiţia din art. 9 lit. (c).

(3)  Beneficiarul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi anexele acestuia, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.

Art. 31. - Tranşele investiţiilor care urmează să fie realizate de un fond de capital de risc nu depăşesc 1,5 milioane euro per întreprindere-ţintă, pe parcursul oricărei perioade de 12 luni.

VI. Modalitatea de implementare a schemei

Art. 32. - (1) Fondurile de capital de risc vor investi resursele financiare puse la dispoziţie de investitori în întreprinderi mici şi mijlocii, prin mijloace specifice cum ar fi: constituirea de societăţi comerciale, achiziţia unei participaţii la capitalul social al unor societăţi existente, majorarea capitalului social, cvasicapital etc.

(2) Investiţiile se efectuează:

-  pentru a studia, evalua şi dezvolta un concept iniţial, înaintea fazei de lansare („capital iniţial")

- pentru dezvoltarea produsului şi marketing iniţial, în cazul întreprinderilor care nu şi-au vândut produsul sau serviciul în mod comercial şi care nu generează încă un profit („capital de pornire");

- pentru dezvoltarea şi extinderea unei întreprinderi, care poate sau nu să fi atins pragul de rentabilitate ori să genereze profit, în scopul creşterii capacităţii de producţie, dezvoltării unei pieţe sau a unui produs ori furnizării de fond de rulment suplimentar („capital de extindere").

(3) Intreprinderile-ţintă vor fi identificate într-o primă fază de către intermediarii financiari pe baza criteriilor de eligibilitate stabilite în prezenta schemă şi vor fi selecţionate pe baza unui plan de afaceri viabil, în vederea dezvoltării activităţii în România, în urma unui proces de evaluare specific.

(4)  Pentru a garanta că măsura privind capitalul de risc urmăreşte obţinerea de profit, trebuie îndeplinite următoarele condiţii:

a) existenţa unui plan de afaceri pentru fiecare investiţie, în vederea dezvoltării activităţii în România, cuprinzând detalii pentru dezvoltarea produsului, a vânzărilor şi a profitabilităţii şi care să stabilească viabilitatea ex ante a proiectului; acest plan de afaceri va trebui să conţină cel puţin elementele cuprinse în anexa nr. 1 la prezenta schemă - Plan de afaceri (elemente principale);

b)  existenţa unei strategii de ieşire clare şi realiste pentru fiecare investiţie.

(5)  Fiecare fond va păstra pe o perioadă limitată investiţia într-o IMM. In acest timp, intermediarul financiar va monitoriza evoluţia întreprinderii şi va adăuga valoare acesteia, atât prin investirea de sume suplimentare în condiţiile prezentei scheme, în funcţie de cerinţele specifice de finanţare ale fiecărei întreprinderi, cât şi prin participare la strategia şi conducerea întreprinderii.

(6) După o perioadă de timp limitată, de obicei 5 ani, fondul înstrăinează investiţia (cota de capital social etc.) unui terţ, având ca obiectiv realizarea unui profit.

(7)   Detalierea modalităţii de implementare a prezentei scheme de ajutor de stat se va face în cadrul apelului de proiecte, acesta fiind publicat pe site-ul FEI http://www.eif.org şi pe site-ul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri http://amposcce.minind.ro

VII. Raportarea şi monitorizarea

Art. 33. - Furnizorul de ajutor de stat va transmite Consiliului Concurenţei o fişă de informaţii referitoare la prezenta schemă de ajutor de stat, în forma prevăzută în anexa III la Reg. 800/2008, în vederea transmiterii către Comisia Europeană în termen de 20 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei scheme. Aceste informaţii vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe site-ul Comisiei.

Art. 34. -In vederea asigurării transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat, furnizorul de ajutor de stat şi autoritatea care administrează schema vor aplica prevederile art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi vor transmite Consiliului Concurenţei rapoarte anuale privind prezenta schemă de ajutor de stat, în vederea transmiterii acestora Comisiei Europene, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE şi ale Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE. In acest sens se va lua în considerare declaraţia pe propria răspundere a întreprinderii- ţintă privind ajutoarele de stat, conform anexei nr. 2 la prezenta schemă.

Art. 35. - Schema de ajutor de stat va fi publicată integral pe site-ul furnizorului de ajutor de stat la adresa www.minind.ro şi pe pagina autorităţii care administrează schema la adresa www.eif.org

Art. 36. - Furnizorul de ajutor de stat şi autoritatea care administrează schema vor păstra evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat, inclusiv informaţii privind tipul de beneficiar, efectul stimulativ şi costurile eligibile.

Art. 37. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun.

(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

Art. 38. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de stat.

Art. 39. - Autoritatea care administrează schema are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitat de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform prezentului capitol.

ANEXA Nr. 1 la schemă

Plan de afaceri (elemente principale)

1.  Rezumatul executiv prezintă în mod sintetic conţinutul întregului plan de afaceri.

2.  Istoricul întreprinderii descrie evoluţia întreprinderii de la creare până la data planului de afaceri. In cazul investiţiilor de capital iniţial (seed) şi de pornire (start-up), se va prezenta conceptul de bază al afacerii.

3.  Prezentarea echipei de conducere care va asigura îndeplinirea indicatorilor prevăzuţi în planul de afaceri se va axa pe experienţa relevantă (comercială, operaţională şi de management), pe gradul de omogenitate şi pe remunerarea şi motivarea managerilor. In cazul în care echipa de conducere este incompletă, se vor include profilurile managerilor care urmează să fie recrutaţi.

4. Produsele/Serviciile companiei vor fi prezentate în mod sintetic, cu accent pe avantajele competitive, stadiul de dezvoltare şi eventualele aspecte legate de înregistrarea mărcii/patentului de invenţie.

5.  Analiza pieţei şi a concurenţei va include o estimare realistă a cererii pentru produsele/serviciile companiei, analiza competitorilor, prezentarea pieţei şi a perspectivelor acesteia, precum şi descrierea barierelor de intrare pe piaţă, a canalelor de distribuţie, a potenţialelor riscuri şi a modalităţilor de a le face faţă.

6. Strategia de comercializare a produselor/serviciilor va fi definită în concordanţă cu piaţa identificată şi va include politica de distribuţie naţională/internaţională, politica de preţ, mijloacele de diferenţiere a produselor/serviciilor, precum şi politica de promovare şi comunicare.

7.  Prognoza financiară, bazată pe ipoteze justificate de analizele precedente, se va referi la următorii 3-5 ani ai companiei şi va include contul de profit şi pierdere, bilanţul şi fluxul de numerar. In discuţiile cu fondurile de investiţii se obişnuieşte prezentarea mai multor variante/scenarii de prognoză.

8. Necesarul de finanţare va fi prezentat atât ca nivel, cât şi ca structură (investiţie de capital, credit etc). Se vor detalia: utilizarea resurselor financiare, planificarea în timp, structura capitalului social înainte şi după obţinerea finanţării.

9.   Posibilităţile estimative de ieşire a investitorului financiar din afacere, care constituie un criteriu important al unui fond în demararea unei investiţii, vor fi prezentate pe scurt în planul de afaceri.

ANEXA Nr. 2 la schemă

Declaraţie pe propria răspundere

Subsemnatul(a)................................., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria................nr............., eliberat(ă) de.....................la data de.................., cu domiciliul în localitatea...................................., str................. nr............, bl........, sc.........., ap.........., sectorul/judeţul..............................., în calitate de reprezentant legal al operatorului economic..............................., declar pe propria răspundere că activităţile pentru care solicit finanţarea fac/nu fac obiectul altui ajutor sau oricărui alt tip de subvenţie în cadrul altor programe/subprograme cu finanţare publică legate de aceleaşi costuri eligibile - investiţii de capital de risc.

DA |__|

NU |__|

Dacă da:

Nr. crt.

Anul acordării ajutorului de stat

Instituţia finanţatoare

Programul prin care s-a beneficiat de finanţare

Cuantumul ajutorului acordat (euro)

In conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008.

Declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta declaraţie sunt corecte şi complete şi înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor este pedepsită conform legii.

Numele şi prenumele

........................................................................

Funcţia

........................................................................

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului

........................................................................

Data semnării

........................................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 625/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 625 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 625/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu