Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 80 din 14 martie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 - 25, art. 58 alin. 3, art. 67 alin. 3, art. 77 si 81 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 320 din 15 mai 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 - 25, art. 58 alin. 3, art. 67 alin. 3, art. 77 si 81 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Stofe Buhusi" - S.A. din Buhusi in Dosarul nr. 4.097/2001 al Tribunalului Bacau.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, intrucat apreciaza ca dispozitiile de lege criticate nu contravin, asa cum sustine autorul ei, prevederilor art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie, ci stabilesc competentele diferitelor autoritati publice in materia executarii silite a creantelor bugetare.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 25 iunie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 4.097/2001, Tribunalul Bacau a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 24, art. 58 alin. 3, art. 67 alin. 3, art. 77 si 81 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare. Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata de Societatea Comerciala "Stofe Buhusi" - S.A. din Buhusi intr-o cauza avand ca obiect anularea licitatiei din 7 noiembrie 2000 prin care a fost vanduta la licitatie publica "Filatura Sud".
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca prevederile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, precum si celelalte acte normative de modificare a acesteia sunt contrare art. 16 si art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie. In sensul acestor sustineri se arata ca "prin sintagma <<nimeni nu este mai presus de lege>>", prevazuta de dispozitiile constitutionale ale art. 16, trebuie sa se inteleaga ca statul, ca subiect de drept, "nu-si poate crea prin anumite reglementari o situatie dominant privilegiata in raport cu alti subiecti de drept, in functie de interesele sale de moment". In esenta, aceleasi sunt argumentele formulate si in legatura cu incalcarea art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie, potrivit caruia proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular, iar statul nu-si poate crea un regim juridic special, care sa il favorizeze in raporturile sale cu celelalte persoane fizice si juridice. Or, in opinia autorului exceptiei, prin dispozitiile de lege criticate s-a creat in favoarea statului (care in raporturile de drept civil este o persoana juridica ca oricare alta) un astfel de regim juridic. Se mai sustine ca procedura instituita prin aceasta reglementare, referitoare la urmarirea si incasarea unor creante bugetare, contravine in mod evident procedurii de executare silita stabilita de Codul de procedura civila.
    Tribunalul Bacau, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. Astfel, se arata ca exista o deplina concordanta intre dispozitiile de lege criticate si prevederile art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie. In acest sens se considera ca principalele resurse ale veniturilor publice, care nu fac parte din proprietatea statului, sunt creantele bugetare si "este constitutionala instituirea unui regim juridic special in materia creantelor bugetare in ceea ce priveste constituirea titlurilor executorii, urmarirea silita a creantelor, precum si stabilirea cailor de atac impotriva unor astfel de acte de urmarire". Se mai arata ca in raporturile juridice dintre debitorul creantei bugetare si stat, in calitate de creditor al obligatiei fiscale, "nu exista un raport de egalitate, statul avand un regim de favoare determinat de caracterul public al creantei bugetare", astfel ca dispozitiile art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie nu sunt incidente. In sfarsit, se considera ca prevederile de lege criticate sunt in sensul art. 16 din Constitutie, care consacra principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. In acest sens se arata ca dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 nu consacra privilegii si discriminari, ci asigura egalitatea in fata legii a tuturor persoanelor carora li se adreseaza. Tot astfel se arata ca dispozitiile de lege criticate reglementeaza realizarea "creantelor de interes public", care au un regim juridic special ce nu contravine principiului ocrotirii egale, prin lege, a proprietatii.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    I. Prin Incheierea din 25 iunie 2001 Tribunalul Bacau a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 24, art. 58 alin. 3, art. 67 alin. 3, art. 77 si 81 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare. Prin aceeasi incheiere instanta de judecata a respins, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 si 25 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, texte de lege pe care autorul acesteia, conform notelor scrise din dosar, le apreciaza, de asemenea, ca fiind contrare Constitutiei. Tribunalul Bacau isi motiveaza aceasta solutie pe dispozitiile art. 23 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, dispozitii potrivit carora "nu pot face obiectul exceptiei de neconstitutionalitate prevederile legale a caror constitutionalitate a fost verificata printr-o decizie anterioara a Curtii Constitutionale". In sensul prevederilor mentionate instanta de judecata a retinut ca prin deciziile nr. 31 din 2 martie 1999, nr. 99 din 29 iunie 1999 si nr. 208 din 30 noiembrie 1999 Curtea Constitutionala a statuat ca art. 23 si 25 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 nu contravin Constitutiei. Asa fiind, Tribunalul Bacau a respins ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate ridicata cu privire la art. 23 si 25 din ordonanta criticata.
    In legatura cu aceasta, Curtea constata ca art. 23 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata, pe care se intemeiaza solutia instantei de judecata, dispune ca "Nu pot face obiectul exceptiei prevederile legale a caror constitutionalitate a fost stabilita potrivit art. 145 alin. (1) din Constitutie sau prevederile constatate ca fiind neconstitutionale printr-o decizie anterioara a Curtii Constitutionale". Or, in cauza, ipotezele acestui text de lege nu sunt indeplinite, intrucat prin deciziile mentionate Curtea Constitutionala a constatat ca dispozitiile art. 23 si 25 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 sunt constitutionale. Asa fiind, prin prezenta decizie Curtea Constitutionala urmeaza sa se pronunte si cu privire la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 si 25 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996.
    II. Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 23 - 25, art. 58 alin. 3, art. 67 alin. 3, art. 77 si ale art. 81 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, dispozitii al caror continut este urmatorul:
    - Art. 23: "In cazul in care debitorul nu-si achita obligatiile de plata potrivit dispozitiilor titlului I din prezenta ordonanta, organul de executare ii va transmite o instiintare de plata, prin care i se notifica acestuia suma de plata datorata. In termen de 15 zile debitorul urmeaza sa-si achite obligatiile restante sau sa faca dovada achitarii acestora. Instiintarea de plata este act premergator executarii silite.
    Daca debitorul nu a efectuat plata in termenul prevazut in instiintarea de plata, organul de executare va incepe executarea silita prin comunicarea unei somatii, prin care ii va face cunoscut debitorului ca, in termen de 15 zile, este obligat sa efectueze plata sumelor datorate.
    Somatia va cuprinde datele de identificare a debitorului, data emiterii, semnatura si stampila organului de executare si va fi insotita de o copie certificata de pe titlul executoriu.
    Somatia este obligatorie si se va comunica debitorului, dupa cum urmeaza:
    - prin posta, la domiciliul sau la sediul debitorului, dupa caz, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire;
    - prin functionarii organelor de executare, potrivit dispozitiilor Codului de procedura civila privind comunicarea citatiilor si a altor acte de procedura, care se aplica in mod corespunzator, sau prin publicare in cotidiene de larga circulatie.
    Dovada comunicarii somatiei potrivit alin. 4 se va inscrie, de indata, in evidentele organului de executare si va fi pastrata la dosarul de executare.";
    - Art. 24: "Pentru creantele bugetare administrate de catre Ministerul Finantelor, precum si pentru cele gestionate de catre institutiile publice, constand in venituri stabilite prin lege, care constituie resurse ale bugetului de stat, sunt abilitate sa aduca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita, prevazuta de prezenta ordonanta, organele de specialitate ale directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile subordonate acestora, unitatile subordonate Directiei Generale a Vamilor numai pentru creantele determinate in vama, precum si alte organe sau persoane, stabilite prin ordin al ministrului finantelor.
    Creantele trezoreriei statului, astfel cum sunt definite de reglementarile legale in materie, se executa silit de catre organele de specialitate competente sa gestioneze bugetul trezoreriei statului.
    Serviciile de specialitate ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti si ale consiliilor judetene, dupa caz, sunt abilitate sa aduca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita in vederea realizarii creantelor apartinand bugetelor comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, dupa caz.
    Organele si serviciile de specialitate prevazute la alin. 1, 2 si 3 sunt denumite in continuare organe de executare.
    Creantele bugetare care se incaseaza, se administreaza, se contabilizeaza si se utilizeaza de institutiile publice, provenite din venituri extrabugetare, precum si cele rezultate din raporturi juridice contractuale se executa prin imputerniciti proprii, potrivit prevederilor prezentei ordonante.
    Pentru creantele bugetare prevazute la alin. 3 si 5 organele abilitate sa efectueze procedura de executare silita vor aduce la indeplinire si masurile asiguratorii.
    In cazul in care institutiile publice transmit spre executare silita organelor prevazute la alin. 1 debite reprezentand venituri extrabugetare, sumele realizate astfel se fac venit la bugetul de stat.
    Personalul organelor de executare, imputernicit sa aplice masurile de executare silita, indeplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat.";
    - Art. 25: "Executarea silita a creantelor bugetare poate fi pornita numai in temeiul unui titlu executoriu emis de organul competent potrivit legii, ori al unui alt inscris caruia legea ii recunoaste caracterul de titlu executoriu.
    Titlul de creanta devine titlu executoriu la data la care creanta bugetara este scadenta prin expirarea termenului de plata prevazut de lege sau stabilit de organul competent, ori in alt mod prevazut de lege.
    Pentru obligatiile bugetare reprezentand impozite, taxe, contributii, amenzi, majorari de intarziere si alte sume datorate si neachitate la termenul legal de plata, titlul executoriu il constituie actul, emis sau aprobat de organul competent, prin care acestea se stabilesc.
    In cazul in care suma neachitata la scadenta din obligatia bugetara a fost stabilita de organele competente ale Ministerului Finantelor sau ale serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, organul de executare va intocmi pentru fiecare creanta cate un act distinct, denumit titlu executoriu, care va contine: antetul organului emitent, numele si prenumele sau denumirea debitorului, domiciliul sau sediul acestuia, precum si orice alte date de identificare; cuantumul si natura sumelor datorate; temeiul legal al puterii executorii a titlului; data intocmirii titlului, stampila si semnatura organului de executare.
    Pentru debitorii obligati in mod solidar la plata creantelor bugetare, se va putea intocmi un singur titlu executoriu.";
    - Art. 58 alin. 3: "Organul de executare va intocmi un proces-verbal de identificare a bunului supus executarii, dispozitiile art. 46 si 47 aplicandu-se in mod corespunzator.";
    - Art. 67 alin. 3: "Procesul-verbal de licitatie constituie titlu de proprietate pentru imobilul transmis, pe baza caruia se face inscrierea in evidentele de publicitate imobiliara la organele competente in a caror raza teritoriala este situat imobilul.";
    - Art. 77: "Contestatia la executare se poate face in termen de 15 zile de la data cand:
    a) contestatorul, din comunicarea somatiei sau din alta instiintare primita ori, in lipsa acestora, cu ocazia efectuarii executarii silite sau in alt mod, a luat cunostinta de executarea ori de actul de executare pe care le contesta;
    b) contestatorul a luat cunostinta, potrivit lit. a), de refuzul organului de executare de a indeplini un act de executare;
    c) cel interesat a luat cunostinta, potrivit lit. a), de eliberarea sau de distribuirea sumelor pe care le contesta.
    Contestatia, prin care o terta persoana pretinde ca are un drept de proprietate sau un alt drept real asupra bunului urmarit, poate fi introdusa cel mai tarziu in termen de 15 zile dupa efectuarea executarii.";
    - Art. 81: "Instanta care a admis contestatia, o data cu desfiintarea executarii, va dispune, prin aceeasi hotarare, sa i se restituie celui indreptatit suma ce i se cuvine din valorificarea bunurilor sau din retinerile prin poprire."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate considera ca aceste dispozitii de lege creeaza pentru stat un regim juridic special, care il favorizeaza in raporturile sale cu celelalte persoane fizice si juridice, ceea ce contravine art. 16 alin. (2) si art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie, care prevad:
    - Art. 16 alin. (2): "Nimeni nu este mai presus de lege.";
    - Art. 41 alin. (1) si (2): "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii nu pot dobandi dreptul de proprietate asupra terenurilor."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea Constitutionala constata urmatoarele:
    In sustinerea neconstitutionalitatii prevederilor art. 23 - 25, art. 58 alin. 3, art. 67 alin. 3, art. 77 si 81 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, se invoca incalcarea dispozitiilor art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie, potrivit carora "proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular". Prin textele ordonantei mentionate se creeaza o pozitie dominanta a statului, care in raporturile de drept civil este o persoana juridica la fel ca oricare alta, si se instituie o noua procedura pentru urmarirea si incasarea unor creante bugetare, care contravine in mod evident procedurii de executare silita reglementata de Codul de procedura civila.
    In legatura cu aceste sustineri Curtea observa ca textele de lege criticate sunt cuprinse in titlul III din ordonanta criticata, intitulat "Executarea silita", ele reglementand aspecte cu privire la somatia de executare, organele de specialitate ale Ministerului Finantelor abilitate sa efectueze procedura de executare, titlurile executorii, modalitatile de executare si contestatia la executarea silita. Aceste dispozitii care stabilesc competente si reguli de procedura in materia executarii silite nu afecteaza protectia proprietatii private, astfel ca nu se poate retine incalcarea prevederilor art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie.
    De altfel, cu privire la constitutionalitatea art. 23 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, prin raportare la prevederile art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie, Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Decizia nr. 208 din 30 noiembrie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 4 din 7 ianuarie 2000. De asemenea, si cu privire la constitutionalitatea prevederilor art. 25 alin. 1 - 4 din ordonanta, prin raportare la aceleasi prevederi din Constitutie, Curtea s-a pronuntat prin Decizia nr. 31 din 2 martie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 196 din 5 mai 1999, precum si prin Decizia nr. 99 din 29 iunie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 352 din 26 iulie 1999. Prin aceste decizii, respingand exceptiile de neconstitutionalitate, Curtea a retinut, in esenta, ca dispozitiile criticate, reglementand in materia executarii silite, nu sunt contrare prevederilor art. 41 din Constitutie, referitoare la protectia proprietatii private.
    Ulterior pronuntarii Deciziei Curtii Constitutionale nr. 99 din 29 iunie 1999, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113 din 30 iunie 1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 315 din 30 iunie 1999, alin. 4 al art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 a fost modificat, fara insa ca prin aceasta modificare sa se schimbe solutia legislativa initiala.
    Deoarece, asa cum s-a aratat, textele din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, criticate ca fiind neconstitutionale in prezenta cauza, contin dispozitii referitoare la competenta si regulile de procedura privind executarea silita in materia creantelor bugetare si, intrucat nu au intervenit elemente noi care sa justifice schimbarea acestei jurisprudente, cele statuate prin deciziile mentionate isi mentin valabilitatea si in acest dosar.
    In ceea ce priveste argumentul potrivit caruia procedura privind urmarirea si executarea unor creante bugetare, instituita prin dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996, cu modificarile ulterioare, contravine in mod evident procedurii de executare silita stabilita de Codul de procedura civila, Curtea constata ca acesta nu priveste constitutionalitatea textelor de lege criticate, ci este o chestiune de corelare normativa, aspect ce nu intra in competenta sa de solutionare.
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate invoca si incalcarea prevederilor art. 16 din Constitutie, sustinand ca "prin sintagma <<nimeni nu este mai presus de lege>>", prevazuta de dispozitiile constitutionale ale art. 16, trebuie sa se inteleaga ca statul, ca subiect de drept, "nu-si poate crea prin anumite reglementari o situatie dominant privilegiata in raport cu alti subiecti de drept, in functie de interesele sale de moment".
    Examinand dispozitiile de lege criticate, Curtea constata ca din continutul acestora nu rezulta, asa cum sustine autorul exceptiei, existenta unei situatii privilegiate a statului in raport cu celelalte subiecte de drept, astfel ca nu se poate retine incalcarea prevederilor art. 16 din Constitutie.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 - 25, art. 58 alin. 3, art. 67 alin. 3, art. 77 si 81 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Stofe Buhusi" - S.A. din Buhusi in Dosarul nr. 4.097/2001 al Tribunalului Bacau.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 14 martie 2002.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 80/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 80 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 80/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu