Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 754 din 18 septembrie 2007

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 89 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare si art. 55 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste institutii

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 717 din 23 octombrie 2007



Ioan Vida                               - preşedinte

Nicolae Cochinescu              - judecător

Acsinte Gaspar                      - judecător

Petre Ninosu                          - judecător

Ion Predescu                          - judecător

Puskas Valentin Zoltan          - judecător

Tudorel Toader                      - judecător

Augustin Zegrean                  - judecător

Antonia Constantin                - procuror

Afrodita Laura Tutunaru        - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 89 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare şi art. 55 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, excepţie ridicată de Simion Linca în Dosarul nr. 10.367/2/2006 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

La apelul nominal se prezintă personal autorul excepţiei şi pentru partea Ministerul Apărării răspunde doamna Graţiela Păunescu, consilier juridic cu delegaţie la dosar. Procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Autorul excepţiei pune concluzii de admitere a acesteia, sens în care depune la dosar şi note scrise.

Reprezentantul Ministerului Apărării pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, deoarece dispoziţiile legale criticate nu contravin principiului referitor la prezumţia de nevinovăţie şi nici celui consacrat de art. 16 din Legea fundamentală.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, deoarece suspendarea din funcţie sau punerea la dispoziţie nu constituie o discriminare în raport cu cadrele militare în activitate şi care nu sunt implicate într-o acţiune penală. De asemenea, aceste măsuri nu constituie eo ipso un verdict de culpabilitate, ci sunt măsuri limitate în timp şi antrenate de necesitatea instrucţiei penale. Norma constituţională consacrată de art. 53 permite astfel restrângerea exerciţiului unor drepturi sau libertăţi, iar textele criticate se circumscriu acestor exigenţe. In sfârşit, comparaţia cu celelalte categorii socioprofesionale nu poate fi primită, deoarece nu a fost invocată cu prilejul ridicării excepţiei la instanţa de drept comun şi, de altfel, o asemenea argumentare nu are legătură cu soluţionarea cauzei.

In replică, autorul excepţiei solicită reprezentantului Ministerului Public să definească celelalte categorii socio profesionale la care a făcut trimitere în contraargumentare.

CURTEA,

având   în   vedere   actele   şi   lucrările   dosarului,   constată următoarele:

Prin Incheierea din 8 ianuarie 2007, pronunţată în Dosarul nr. 10.367/2/2006, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal â sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 89 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare şi art. 55 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariate personalului civil din aceste instituţii, excepţie ridicată de Simion Linca în dosarul de mai sus, având ca obiect soluţionarea unei acţiuni în contencios administrativ.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine că prevederile legale menţionate încalcă dispoziţiile constituţionale ale art. 16 alin. (1) şi (3) referitoare la egalitatea cetăţenilor în faţa legii şi la ocuparea funcţiilor şi demnităţilor publice, ale art. 22 alin. (2) referitoare la interzicerea tratamentului inuman ori degradant, ale art. 23 alin. (11) şi (12) referitoare la prezumţia de nevinovăţie şi la stabilirea pedepselor prin lege, ale art. 41 alin. (1) referitoare la libertatea alegerii profesiei, ale art. 47 alin. (1) referitoare la obligaţia statului de a asigura un nivel de trai decent, ale art. 53 referitoare la Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi, precum şi ale art. 11 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului referitoare la prezumţia de nevinovăţie.

Autorul excepţiei susţine că textele legale criticate contravin dispoziţiilor constituţionale enunţate, deoarece, înainte de stabilirea cu certitudine a vinovăţiei printr-o hotărâre judecătorească, persoanele în cauză sunt eliberate din funcţie, nu au posibilitatea efectivă de a participa la un concurs pentru ocuparea unei funcţii, alta decât cea pentru care a fost pus la dispoziţie, şi se află'în situaţia de a li se diminua veniturile. De asemenea, este de neînţeles de ce nu i se aplică pe lângă coeficientul de ierarhizare minim al soldei de funcţie corespunzător gradului şi celelalte sporuri prevăzute de lege, cum ar fi solda de merit, spor pentru condiţii vătămătoare, indemnizaţia de specialist de clasă şi spor de activităţi excepţionale.

Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal opinează că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, deoarece legiuitorul poate dispune cu privire la restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi dacă situaţiile deosebite o impun.

Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, deoarece susţinerea autorului excepţiei potrivit căreia dispoziţiile legale invocate aduc atingere principiului egalităţii în drepturi a cetăţenilor nu poate fi primită, întrucât prevederile legale criticate se aplică tuturor persoanelor ce se află în situaţiile prevăzute de ipoteza normelor. De asemenea, potrivit art. 53 din Constituţie se poate recurge la restrângerea exerciţiului unor drepturi sau libertăţi. Astfel, suspendarea din funcţie ca urmare a arestării preventive ori punerea la dispoziţie a cadrelor militare, când este vorba de cercetarea şi judecarea în stare de libertate, cu consecinţa lipsei ori a diminuării la minimum a unor drepturi, nu poate fi considerată ca fiind o încălcare a egalităţii în drepturi ori a egalităţii de şanse, de vreme ce luarea unor asemenea măsuri a fost determinată de o situaţie de anormalitate pentru apărarea ordinii, a moralei publice şi pentru desfăşurarea instrucţiei penale.

Avocatul Poporului consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, deoarece dispoziţiile legale criticate se aplică uniform tuturor subiectelor de drept aflate în ipoteza normei juridice. De asemenea, instituirea unor reguli în cazul suspendării din funcţie sau punerii la dispoziţie a cadrelor militare reprezintă o măsură de restrângere a exerciţiului unor drepturi stabilite prin lege, în conformitate cu prevederile art. 53 din Constituţie, pentru desfăşurarea instrucţiei penale.

Dispoziţiile art. 16 alin. (3), ale art. 22 alin. (2), ale art. 41 alin. (1) şi art. 47 alin. (1) nu au incidenţă în cauză.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susţinerile părţilor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională constată că a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 89 din Legea nr. 80/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 155 din 20 iulie 1995, şi art. 55 din Legea nr. 138/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 347 din 22 iulie 1999, care au următorul conţinut:

- Art. 89 din Legea nr. 80/1995: „Hotărârea privind menţinerea în activitate a cadrelor militare pentru care s-a început urmărirea penală sau care sunt trimise în judecata instanţelor militare se ia după soluţionarea cauzei de către parchetul militar ori de către instanţa de judecată militară.

In acest interval de timp ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii arestaţi se suspendă din funcţie, iar cei care sunt cercetaţi şi judecaţi în stare de libertate sau eliberaţi pe cauţiune se pun la dispoziţie. Pe timpul suspendării din funcţie, ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii nu beneficiază de nici un drept de la Ministerul Apărării Naţionale. Cei puşi la dispoziţie îndeplinesc atribuţiile stabilite de comandanţii unităţilor din care fac parte şi beneficiază de drepturile băneşti corespunzătoare gradului pe care îl au, la minimum.

Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii condamnaţi, care anterior au fost suspendaţi din funcţii, se trec în rezervă începând cu data suspendării.

In cazul în care s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală ori achitarea, aceştia vor fi repuşi în toate drepturile avute la data suspendării din funcţie, respectiv a punerii la dispoziţie.

Repunerea în drepturi se poate dispune şi în cazul încetării urmăririi penale ori a procesului penal.";

- Art. 55 din Legea nr. 138/1999: „(1)Cadrele militare în activitate cercetate şi judecate în stare de libertate sau eliberate pe cauţiune - puse la dispoziţie - beneficiază de coeficienţii de ierarhizare minimi ai soldei de funcţie corespunzători gradelor pe care le au, de solda de grad şi de gradaţiile la care au dreptul, precum şi de indemnizaţia de dispozitiv, până la definitivarea situaţiei.

(2)Cadrelor militare în activitate arestate le încetează plata drepturilor băneşti începând cu data suspendării.

(3)In cazul fn care s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală ori achitarea, precum şi în cazul încetării urmăririi penale ori a procesului penal, militarii prevăzuţi la alin. (1) şi (2) vor fi repuşi în toate drepturile băneşti avute la data punerii la dispoziţie, respectiv a suspendării.

(4)Prevederile alin. (1)-(3) se aplică în mod corespunzător şi celorlalte categorii de militari aflaţi în situaţii similare."

Examinând excepţia de neconstituţionaiitate, Curtea constată că unele dintre dispoziţiile legale criticate au mai fost supuse controlului instanţei de contencios constituţional prin raportare la aceleaşi prevederi. Astfel, prin Decizia nr. 187 din 6 martie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 5 aprilie 2007, Curtea Constituţională a respins ca neîntemeiată excepţia de neconstituţionaiitate a dispoziţiilor art. 89 alin. 2 din Legea nr. 80/1995. Cu acel prilej s-a statuat că toate legile speciale de reglementare a statutului persoanelor care îndeplinesc funcţii publice ori de interes public prevăd obligativitatea sau posibilitatea suspendării din funcţie a persoanei faţă de care s-a început urmărirea penală, a fost arestată sau trimisă în judecată. Instanţa de contencios constituţional nu ar putea cenzura dreptul'legiuitorului de a stabili care este cuantumul indemnizaţiei cuvenite fără a încălca principiul separaţiei puterilor în' stat. De asemenea, suspendarea, punerea la dispoziţie şi reducerea cuantumului indemnizaţiei nu încalcă prezumţia de nevinovăţie, întrucât nu vizează fondul răspunderii pentru fapta imputată', nu prejudecă vinovăţia, ci constituie măsuri preventive, justificate de necesitatea împiedicării săvârşirii de noi fapte contrare prevederilor legale, de îndeplinirea corectă a atribuţiilor ce revin funcţiei respective şi de asigurarea încrederii în persoana care ocupă acea funcţie.

Deoarece până în prezent nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice schimbarea acestei jurisprudenţe, considerentele deciziei mai sus menţionate îşi păstrează valabilitatea şi în prezenta cauză.

Pentru aceleaşi considerente, excepţia de neconstitu ţionaiitate a dispoziţiilor art. 55 din Legea nr. 138/1999 urmează a fi respinsă, întrucât sub aspectele criticate textele legale nu cuprind reglementări diferite.

Referitor la susţinerea potrivit căreia art. 89 din Legea nr. 80/1995 şi art. 55din Legea nr. 138/1999 contravin art. 53 din Constituţie,' Curtea constată că drepturile şi libertăţile fundamentale consacrate de Constituţie şi Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale nu sunt absolute, ele putând fi supuse anumitor limitări, ingerinţe ori restricţii din partea autorităţilor. Insă, ingerinţa trebuie să fie prevăzută de lege, să urmărească un scop legitim, să apară ca necesară într-o societate democratică şi să fie proporţională cu scopul urmărit. Fără îndoială că sub acest aspect statul este ţinut de îndeplinirea anumitor obligaţii pozitive (luarea unor măsuri care să asigure exercitarea drepturilor în conformitate cu scopurile Convenţiei) şi negative (abţinerea de la a exercita anumite ingerinţe).

Aşa fiind, oricare ar fi modalitatea de restrângere a dreptului, se impune instituirea unor garanţii adecvate şi suficiente contra posibilelor abuzuri în materie. 6 asemenea apreciere are un caracter relativ, ea este în funcţie de circumstanţele cauzei, de exemplu de natura, întinderea'şi durata eventualelor măsuri, raţiunile pentru care au fost dispuse, executarea şi controlul executării lor, tipul de posibilitate de plângere împotriva acestei măsuri reglementate în dreptul intern.

Aşadar, nu se poate susţine că prin punerea la dispoziţie şi prin diminuarea soldei la coeficientul de ierarhizare minim atunci când cadrul militar este cercetat şi judecat în libertate se restrâng, în contradicţie cu art. 53,'drepturile consacrate de Legea fundamentală, deoarece chiar textul constituţional invocat permite această posibilitate. Raţiunile pentru care' s-au dispus astfel de măsuri sunt evidente şi urmăresc un scop legitim, acela de a proteja statutul cadrelor militare şi onoarea armatei române. Altminteri, încrederea şi prestigiul instituţiei din care face parte cadrul militar ar fi serios zdruncinate de brice umbră de suspiciune care planează asupra moralităţii militarului. In plus, legea prevede in terminis obligativitatea ca, în situaţia în care s-a dispus o soluţie de netrimitere în judecată sau de achitare, militarul să fie repus în toate drepturile avute la data punerii la dispoziţie.

In ceea ce priveşte critica referitoare la invocarea dispoziţiilor art. 22 alin. (2), art. 23 alin. (12), art. 41 alin. (1), şi art. 47 alin'. (1) din Constituţie, Curtea constată că acestea nu au incidenţă în cauză.

In sfârşit, referitor la împrejurarea că, după sesizarea instanţei de contencios constituţional, autorul excepţiei a depus la dosar o cerere prin care solicită completarea motivării în sensul invocării neconstituţionalităţii textelor legale criticate prin raportare şi la alte articole, cum ar fi art. 1 alin. (3), art. 15 alin. (1) şi art. 22 alin. (1) din Constituţie, precum şi la art. 6 par. 2 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi art. 7 din Declaraţia Universala a Drepturilor Omului, Curtea constată că o astfel de cerere nu poate fi primită, deoarece controlul de constituţionalitate se exercită în limitele sesizării, aşa cum au fost stabilite de încheierea instanţei de judecată.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionaiitate a dispoziţiilor art. 89 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare şi art. 55 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, excepţie ridicată de Simion Linca în Dosarul nr. 10.367/2/2006 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 18 septembrie 2007.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Afrodita Laura Tutunaru


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 754/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 754 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 754/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu