Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 681 din 15 decembrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2003 privind unele drepturi ale persoanelor aflate in executarea pedepselor privative de libertate

ACT EMIS DE:      CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN:  MONITORUL OFICIAL  NR. 33 din 13 ianuarie 2006



    
    
     Ioan Vida          - presedinte
     Nicolae Cochinescu - judecator
     Aspazia Cojocaru   - judecator
     Constantin Doldur  - judecator
     Acsinte Gaspar     - judecator
     Kozsokar Gabor     - judecator
     Petre Ninosu       - judecator
     Ion Predescu       - judecator
     Marinela Minca     - procuror
     Marieta Safta      - magistrat-asistent
    
     Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2003 privind unele drepturi ale persoanelor aflate in executarea pedepselor privative de libertate, exceptie ridicata de Robert Paul Pencea in Dosarul nr. 3.285/2005 al Judecatoriei Giurgiu.
     La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
     Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, aratand ca textul de lege criticat nu incalca dispozitiile constitutionale invocate de autorul exceptiei.
    
     CURTEA,
     avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
     Prin Incheierea din 13 septembrie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 3.285/2005, Judecatoria Giurgiu a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2003 privind unele drepturi ale persoanelor aflate in executarea pedepselor privative de libertate, exceptie ridicata de Robert Paul Pencea in dosarul mentionat.
     In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, in esenta, ca prin trimiterea expresa la art. 460 alin. 3 din Codul de procedura penala, care stabileste participarea obligatorie a procurorului la judecarea cauzelor in cadrul procedurii la instanta de executare, textul de lege criticat instituie obligativitatea participarii procurorului si la judecarea plangerii impotriva masurilor luate de catre administratia penitenciarului cu privire la exercitarea drepturilor, plangere formulata de persoanele aflate in executarea pedepselor privative de libertate. Autorul exceptiei considera ca prin aceasta se incalca principiul separatiei puterilor in stat, precum si dispozitiile constitutionale privind infaptuirea justitiei, intrucat realizarea actului de justitie este atributul exclusiv si suveran al instantei de judecata, iar interventia procurorului in cadrul unei asemenea proceduri nu este justificata, nefiind puse in pericol interesele generale ale societatii sau ale Ministerului Public.
     Judecatoria Giurgiu apreciaza ca textul de lege criticat nu contravine prevederilor art. 1 alin. (4) din Constitutie. Se arata ca procurorul, in calitatea sa de reprezentant al statului, poate participa la orice cauza atunci cand considera necesar. Indiferent daca participarea procurorului este sau nu obligatorie, "concluziile sale in proces nu leaga judecatorul ce solutioneaza cauza", deoarece, potrivit Constitutiei, judecatorii sunt independenti si se supun numai legii.
     In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
     Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
     Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
     Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
    
     CURTEA,
     examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
     Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
     Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2003 privind unele drepturi ale persoanelor aflate in executarea pedepselor privative de libertate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2003, aprobata prin Legea nr. 403/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 708 din 10 octombrie 2003, potrivit carora "Plangerea se judeca potrivit art. 460 alin. 1 si alin. 3 - 6 din Codul de procedura penala, care se aplica in mod corespunzator".
     Dispozitiile constitutionale pretins incalcate sunt cele cuprinse in art. 1 alin. (4), privind separatia puterilor in stat, respectiv in art. 126 alin. (1), privind instantele judecatoresti.
     Examinand exceptia de neconstitutionalitate astfel cum a fost formulata, Curtea constata ca aceasta este neintemeiata.
     Curtea retine ca, potrivit Constitutiei, Ministerul Public este parte componenta a autoritatii judecatoresti, si nu a puterii executive sau a administratiei publice. Ca urmare, participarea procurorului la judecarea cauzelor in fata instantelor de judecata, asadar inclusiv la solutionarea plangerii reglementate de art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2003, nu este de natura sa aduca atingere principiului separatiei puterilor in stat.
     De altfel, instanta de judecata, iar nu procurorul, este cea care urmeaza sa aprecieze asupra legalitatii masurilor luate de catre administratia penitenciarului cu privire la exercitarea drepturilor persoanelor aflate in executarea pedepselor privative de libertate si tot aceasta pronunta o hotarare in cauza. Asa fiind, Curtea nu poate retine incalcarea, prin textul de lege criticat, a dispozitiilor constitutionale cuprinse in art. 126 alin. (1), potrivit carora "Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege".
     De altfel, contrar sustinerilor autorului exceptiei, prerogativele incredintate procurorului de catre legiuitor, privind participarea la judecarea cauzelor avand ca obiect plangerea formulata de persoanele aflate in executarea pedepselor privative de libertate impotriva masurilor luate de catre administratia penitenciarului, masuri referitoare la exercitarea drepturilor, reprezinta o expresie a rolului Ministerului Public. Astfel, potrivit art. 131 din Constitutie, Ministerul Public are rolul de reprezentant al intereselor generale ale societatii si de aparator al ordinii de drept, precum si al drepturilor si libertatilor cetatenilor.
    
     Pentru considerentele aratate, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992,
    
     CURTEA CONSTITUTIONALA
     In numele legii
     DECIDE:
    
     Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2003 privind unele drepturi ale persoanelor aflate in executarea pedepselor privative de libertate, exceptie ridicata de Robert Paul Pencea in Dosarul nr. 3.285/2005 al Judecatoriei Giurgiu.
     Definitiva si general obligatorie.
     Pronuntata in sedinta publica din data de 15 decembrie 2005.
    
     PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
     prof. univ. dr. IOAN VIDA
    
     Magistrat asistent,
     Marieta Safta


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 681/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 681 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 82 2020
    Credit urgent prin transfer catre angajati si osvc Împrumuturi și finanțare în 1-2 ore Vă ofer un împrumut financiar unic de la un investitor direct în valoare de 20.000-50.000.000.000 CZK. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă și pentru toți cetățenii. Durata acestui credit poate fi fixată la 240 de luni cu posibilitate de rambursare anticipată la orice preț și fără majorare. Luați întregul împrumut și primiți banii înapoi în 1-2 ore de la aplicare. Dacă doriți să împrumutați bani, vă rugăm să mă contactați prin acest e-mail de mai jos: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Circulara 20 2020
     LEGÁLNÍ A SPOLEHLIVÉ PŮJČKY Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebuješ půjčku? Potřebujete naléhavou finanční pomoc? Potřebujete naléhavou půjčku na splacení svých dluhů? Nebo možná potřebujete kapitálový úvěr ke zlepšení svého podnikání? Půjčku můžete získat od 20 000 Kč do 60 000 000 Kč s nízkou úrokovou sazbou 2 %. Pokud máte zájem o půjčku, kontaktujte mě prosím prostřednictvím tohoto níže uvedeného e-mailu pro více informací; novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Circulara 20 2020
    Credit personal rapid online Buna ziua, sunt o persoana fizica care ofera credite internationale. Cu un capital care va fi folosit pentru a oferi împrumuturi între persoane pe termen scurt și lung în intervalul de la 50.000 la 50.000.000 CZK tuturor solicitanților serioși care au nevoie cu adevărat de el, rata dobânzii este de 2% pe an. J oferă împrumuturi financiare, împrumuturi imobiliare, împrumuturi pentru investiții, împrumuturi auto, împrumuturi personale. Sunt gata să-mi satisfac clienții în maximum 1 zi de la primirea formularului dumneavoastră de întrebare. E-mail: novotnyradex@gmail.com.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Are you in need of a personal/commercial loan to start your business or fix your home, refinance a business? a loan to pay your bills/debts contact us now on Loanwestlake@gmail.com telegram___https://t.me/loan59
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Are you in need of a personal/commercial loan to start your business or fix your home, refinance a business? a loan to pay your bills/debts contact us now on Loanwestlake@gmail.com telegram___https://t.me/loan59
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 681/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu