E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 65 din 23 mai 2000

privind adoptarea Normelor obligatorii pentru publicitate, teleshopping si sponsorizare in domeniul audiovizualului

ACT EMIS DE: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 352 din 27 iulie 2000


SmartCity3


    In temeiul art. 32 si cu respectarea dispozitiilor art. 29 din Legea audiovizualului nr. 48/1992,
    in vederea armonizarii legislatiei interne cu legislatia europeana in domeniul audiovizualului,
    in scopul reglementarii modului de efectuare a publicitatii, a teleshoppingului si a sponsorizarii, in domeniul audiovizualului,

    Consiliul National al Audiovizualului decide adoptarea prezentelor norme.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    SECTIUNEA 1
    Definitii
    Art. 1
    In intelesul prezentei decizii termenii si expresiile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
    a) publicitate audiovizuala inseamna orice forma de mesaj difuzat prin mijloace de comunicare audiovizuala, pe baza de contract, in schimbul unei sume de bani, al unui serviciu echivalent sau al altor valori mobile ori imobile, in scopul de a promova numele, marca, imaginea, activitatea, produsele sau serviciile unui agent economic;
    b) autopublicitate inseamna orice tip de publicitate promovata de titularul de licenta al unui mijloc de comunicare audiovizuala, prin intermediul acestui mijloc, in legatura cu activitatile sale de orice natura, autopublicitatea trebuind sa se supuna, in consecinta, tuturor regulilor obligatorii privind publicitatea;
    c) autopublicitatea difuzata in scop promotional nu este aducatoare de venituri directe, se refera strict la prezentarea cu anticipatie a unor emisiuni din grila de program a postului prin care se face anuntul sau a oricarui alt post apartinand aceluiasi titular de licenta si nu este inclusa in durata maxima de timp destinata publicitatii, dar nu poate fi inserata, in intervalul orar 19,00 - 23,00, decat intre emisiuni ori in pauzele acestora;
    d) publicitatea mascata este prezentarea in scop publicitar nedeclarat, in cadrul programelor audiovizuale, prin cuvinte, sunete sau imagini, a numelui, a marcii sau a activitatii unui agent economic, atunci cand o astfel de prezentare este facuta de postul de difuzare, in mod intentionat;
    e) publicitatea inselatoare induce sau poate induce in eroare persoana careia ii este adresata sau care ia contact cu aceasta publicitate in orice fel, inclusiv prin modul de prezentare, afectandu-i comportamentul economic si lezandu-i interesul de consumator;
    f) publicitatea comparativa este orice publicitate care se refera explicit sau implicit la un concurent sau la bunurile ori serviciile oferite de acesta;
    g) ofertele facute direct publicului pentru vanzarea, cumpararea sau inchirierea de produse si pentru furnizarea de servicii, cu precizarea modului de plata, constituie un tip special de publicitate, denumit teleshopping;
    h) spotul izolat de publicitate sau de teleshopping face exceptie de la regulile privind forma de prezentare grupata a publicitatii si a teleshoppingului; spotul izolat constituie o exceptie, se refera in mod obligatoriu la un singur subiect si nu va avea, in cazul publicitatii, o durata mai mare de 30 de secunde;
    i) sponsorizarea este contributia directa sau indirecta a unei persoane juridice care nu este producator in domeniul audiovizual si nu detine licente audiovizuale la finantarea, totala sau partiala, a unei emisiuni sau a unui program audiovizual, facuta in scopul de a-si promova numele, marca sau obiectul activitatii;
    j) sponsor reprezinta orice persoana juridica, publica sau privata, din Romania sau din strainatate, care efectueaza o sponsorizare in conditiile legii;
    k) intervalele de teleshopping sunt perioadele cu o durata neintrerupta de minimum 10 minute, care cuprind integral oferte facute direct publicului, prin prezentarea sau promovarea unor produse sau servicii, in scopul vanzarii sau al inchirierii de produse sau/si al furnizarii de servicii, contra cost.

    SECTIUNEA a 2-a
    Conditii generale
    Art. 2
    Publicitatea si teleshoppingul difuzate in cadrul programelor audiovizuale se vor conforma urmatoarelor cerinte:
    a) sa fie loiale si oneste;
    b) nu trebuie sa prejudicieze interesele consumatorilor;
    c) in spiritul concurentei loiale, trebuie sa promoveze, nu sa descurajeze;
    d) in cadrul programelor audiovizuale sunt interzise publicitatea mascata, publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa;
    e) trebuie sa contina explicit informatia vizuala si/sau sonora prin care sa se poata identifica in mod clar si fara echivoc produsul ori serviciul caruia i se face publicitate.
    Art. 3
    Publicitatea si teleshoppingul trebuie sa evite prejudicierea intereselor minorilor si sa tina seama de sensibilitatea lor deosebita, conformandu-se urmatoarelor criterii:
    a) sa nu recomande minorilor sa cumpere un produs, sa solicite un serviciu sau sa practice o activitate, bazandu-se pe lipsa de experienta si pe credulitatea lor;
    b) sa nu incurajeze minorii sa isi convinga parintii sau alte persoane sa obtina respectivele bunuri sau servicii;
    c) sa nu exploateze increderea pe care minorii o au in parinti, in profesori sau in alte persoane;
    d) sa nu prezinte in mod nejustificat minori in situatii periculoase sau vulgare.
    Art. 4
    Este interzisa orice influenta din partea beneficiarului publicitatii asupra structurii si continutului programelor in care se insereaza publicitatea.
    Art. 5
    In cadrul publicitatii si al teleshoppingului sunt interzise:
    a) manifestarile obscene, contrare bunelor moravuri;
    b) prejudicierea demnitatii, a onoarei si a vietii particulare a persoanei;
    c) incitarea la violenta, ura nationala, rasiala, de clasa sau religioasa ori discriminari bazate pe considerente de rasa, sex sau nationalitate;
    d) stimularea comportamentelor care pot prejudicia sanatatea si siguranta personala;
    e) incurajarea comportamentelor care pot prejudicia protectia mediului inconjurator;
    f) aducerea de ofense la adresa convingerilor religioase sau politice.
    Art. 6
    (1) Prezentarea publicitatii si a teleshoppingului se face in limba romana; anunturile publicitare pot fi difuzate intr-o alta limba, in cadrul portiunilor de program radiofonic transmise in limba respectiva, in conformitate cu grila de program aprobata.
    (2) Este interzis ca publicitatea si teleshoppingul sa faca uz de insemnele nationale ori sa evoce, prin combinarea de culori, de semne grafice sau de sunete, drapelul sau imnul national al Romaniei.

    CAP. 2
    Publicitatea si teleshoppingul

    SECTIUNEA 1
    Prezentarea si forma
    Art. 7
    (1) Publicitatea si teleshoppingul trebuie sa fie in mod clar identificabile si separate de restul programului prin mijloace optice si/sau acustice. Publicitatea si teleshoppingul trebuie sa fie transmise grupat.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alineatului precedent spoturile publicitare si de teleshopping izolate, pentru care este insa obligatorie separarea de programul in care sunt inserate, prin ecrane neutre cu o durata de minimum o secunda.
    (3) Un mesaj publicitar va fi transmis o singura data in acelasi grupaj de publicitate.
    Art. 8
    (1) Publicitatea mascata fiind interzisa, sunt interzise in consecinta descrierea intr-o emisiune a calitatilor, a performantelor sau a avantajelor conferite de produsele, marcile comerciale sau de serviciile furnizorului, precum si anuntarea adresei si/sau a telefonului acestuia.
    (2) La efectuarea unei transmisii sau la inregistrarea unei emisiuni producatorul sau realizatorul va evita prezentarea produselor, marcilor comerciale sau a serviciilor prezente in cadrul acelei emisiuni prin alegerea unghiurilor de incadrare, iar daca respectarea acestei conditii nu este posibila, se va evita aducerea lor in prim plan sau in plan detaliu.
    Art. 9
    Este interzisa in cadrul publicitatii si al teleshoppingului prezenta imaginii sau a vocii persoanelor care prezinta regulat emisiunile de stiri sau alte emisiuni de actualitati.
    Art. 10
    Publicitatea si teleshoppingul care folosesc tehnici subliminale sunt interzise.

    SECTIUNEA a 2-a
    Inserarea publicitatii si a teleshoppingului
    Art. 11
    (1) Publicitatea si teleshoppingul trebuie sa fie inserate intre emisiuni; sub rezerva unor conditii stabilite la alin. (2) - (4) publicitatea si teleshoppingul pot fi inserate si in timpul emisiunilor, astfel incat sa nu afecteze integritatea si valoarea emisiunilor si sa nu aduca prejudicii detinatorilor de drepturi.
    (2) In emisiunile sportive si in spectacolele cuprinzand pauze publicitatea si teleshoppingul nu pot fi inserate decat in pauze.
    (3) Lungmetrajele cinematografice si filmele concepute pentru televiziune (cu exceptia serialelor, a foiletoanelor, a emisiunilor de divertisment sau a documentarelor), avand o durata care depaseste 45 de minute, pot fi intrerupte o singura data la fiecare perioada completa de 45 de minute; o intrerupere suplimentara este permisa daca durata totala a productiei respective este cu cel putin 20 de minute mai mare decat doua sau mai multe perioade complete de 45 de minute.
    (4) Cand alte emisiuni decat cele la care se refera alin. (2) si (3) sunt intrerupte de publicitate, intre sfarsitul si, respectiv, inceputul a doua grupaje publicitare sau autopublicitare, difuzate succesiv in interiorul emisiunii, trebuie sa se scurga o perioada de cel putin 20 de minute.
    (5) Este interzisa inserarea publicitatii si a teleshoppingului in cadrul serviciilor religioase transmise in direct, in reluare sau inregistrate si transmise ulterior.
    Art. 12
    (1) Sunt interzise publicitatea si teleshoppingul in emisiunile de stiri, in alte emisiuni de actualitati, in filmele documentare, in emisiunile cu caracter religios si in emisiunile pentru copii, a caror durata este mai mica de 30 de minute; cand aceste emisiuni au o durata de minimum 30 de minute, se aplica dispozitiile art. 11 alin. (4) si (5).
    (2) Transmisiunile in direct ale unor manifestari politice, culturale, sportive etc., care au o desfasurare continua, pot fi intrerupte pentru inserare de publicitate sau de teleshopping numai cu conditia unei intelegeri prealabile, scrise, intre partile interesate.
    Art. 13
    Prevederile art. 11 si 12 se aplica tuturor formelor de mesaje cu continut publicitar, inclusiv anunturilor publicitare care apar in cadru, fara intreruperea emisiunii, si anunturilor pentru serviciile telefonice cu valoare adaugata.

    SECTIUNEA a 3-a
    Timpul acordat publicitatii si teleshoppingului
    Art. 14
    Timpul de transmisie consacrat publicitatii nu trebuie sa depaseasca 15% din timpul de transmisie zilnica a programului; acest procent poate ajunge la 20% daca publicitatea include oferte facute direct publicului pentru vanzarea, cumpararea sau inchirierea de produse si pentru furnizarea de servicii (teleshopping), cu conditia ca timpul consacrat publicitatii sa nu depaseasca 15% din timpul de transmisie zilnica a programului.
    Art. 15
    Fac exceptie de la prevederile art. 14 intervalele de tip teleshopping reglementate in sectiunea a 6-a din prezentul capitol.
    Art. 16
    In interiorul unui interval de 60 de minute timpul de transmisie consacrat publicitatii nu trebuie sa depaseasca 20%; intervalul de 60 de minute se delimiteaza prin orele exprimate in numere intregi; pentru intervalele de emisie mai scurte decat un interval orar intreg durata publicitatii nu va depasi 20% din durata respectivei fractiuni orare.
    Art. 17
    Anunturile de utilitate publica si apelurile umanitare transmise gratuit nu se includ in calculul timpului afectat publicitatii.

    SECTIUNEA a 4-a
    Interdictii si restrictii pentru anumite produse
    Art. 18
    Publicitatea si teleshoppingul pentru tigari si alte produse din tutun sunt interzise.
    Art. 19
    (1) Publicitatea si teleshoppingul pentru bauturile alcoolice de orice fel se supun urmatoarelor reguli:
    a) nu se vor adresa in special minorilor si nici nu va fi prezenta o persoana minora in publicitatea pentru bauturi alcoolice;
    b) nu se va asocia consumul de alcool cu imbunatatirea performantelor fizice sau cu conducerea automobilului;
    c) nu se va sugera ca bauturile alcoolice au proprietati terapeutice sau ca au un efect stimulativ, sedativ ori ca pot rezolva probleme personale;
    d) nu se va incuraja consumul de bauturi alcoolice si nu se va crea o imagine negativa despre abstinenta sau despre consumul moderat de alcool;
    e) nu se va evidentia, ca o calitate pozitiva, continutul bogat in alcool al bauturilor;
    f) in orele de maxima audienta publicitatea pentru bauturi alcoolice nu va contine gestul bautului.
    (2) Publicitatea pentru bauturi alcoolice nu va fi inserata in timpul emisiunilor destinate copiilor si al transmisiunilor sportive.
    Art. 20
    (1) Publicitatea si teleshoppingul pentru medicamentele si tratamentele pentru care este necesara o prescriptie medicala sunt interzise.
    (2) Publicitatea si teleshoppingul pentru celelalte medicamente, tratamente si aparate medicale vor fi in mod clar identificabile ca atare, loiale, veridice si controlabile si trebuie sa se conformeze cerintei de a nu avea efecte periculoase pentru individ, fapt care va trebui atestat de organismul abilitat de Ministerul Sanatatii.
    Art. 21
    Publicitatea pentru orice tip de arme, munitii, explozivi si mijloace pirotehnice va fi facuta numai cu aprobarea Ministerului de Interne, pentru fiecare obiect al publicitatii.
    Art. 22
    (1) Publicitatea pentru filmele cinematografice si pentru spectacolele interzise minorilor, precum si pentru filmele cu scene socante sau de o violenta excesiva este permisa numai in intervalul orar 0,00 - 5,00.
    (2) Publicitatea pentru convorbirile telefonice erotice se va difuza numai in intervalul orar 0,00 - 5,00.
    (3) Autopublicitatea promotionala privind difuzarea unor productii cinematografice sau a altor genuri de emisiuni din categoria celor erotice, precum si a celor de o violenta excesiva este interzisa.

    SECTIUNEA a 5-a
    Prezentarea produselor si a serviciilor oferite prin teleshopping
    Art. 23
    (1) Produsele sau serviciile vor fi descrise intr-un mod cat mai precis, prin prezentarea parametrilor de calitate si a tuturor elementelor cantitative care sunt stabilite si/sau declarate de catre agentul economic producator sau vanzator in documentele de insotire a produselor, impuse prin reglementarile in vigoare.
    (2) Imaginile, fotografiile si desenele prezentate vor reproduce fidel calitatile reale ale produsului sau ale serviciului prezentat si nu vor contine ambiguitati despre elementele ce definesc dimensiunile, greutatea si parametrii calitativi.
    Art. 24
    (1) Oferta de vanzare va fi precisa si cat mai completa posibil in ceea ce priveste principalele sale componente: pret, performante, garantie, modalitati de vanzare.
    (2) Vor fi specificate conditiile de valabilitate a preturilor (durata, data limita), precum si intervalul in care cumparatorul poate returna produsul pentru schimbare sau pentru rambursarea costului, fara penalizari, in afara cheltuielilor de returnare.
    (3) Conditiile de efectuare a comenzii vor fi clar precizate, fara nici un echivoc in ceea ce priveste angajamentele mentionate mai sus.
    Art. 25
    Marca, numele fabricantului sau al distribuitorului unui produs ori al prestatorului unui serviciu oferit spre vanzare, respectiv furnizare, nu vor fi mentionate sau prezentate pe post si nu vor face obiectul unui alt mod de anuntare sau de publicare cu referire la emisiune; marca va trebui sa fie precizata, in cazul unei comenzi, impreuna cu numele producatorului si al agentului economic care asigura garantia.
    Art. 26
    Teleshoppingul nu va incita minorii sa incheie contracte pentru cumpararea sau inchirierea de bunuri ori pentru furnizarea de servicii.
    Art. 27
    Este interzisa oferta de produse sau de servicii pentru care publicitatea este interzisa printr-o reglementare in vigoare.

    SECTIUNEA a 6-a
    Intervalele de teleshopping
    Art. 28
    (1) Intervalele de teleshopping pot fi difuzate pe cale radioelectrica, terestra sau prin satelit de posturile de televiziune, precum si prin retelele de distributie prin cablu, care ofera serviciile definite la art. 21 lit. b) si c) din Legea audiovizualului nr. 48/1992.
    (2) Intervalele de teleshopping pot fi programate intre orele 0,00 - 11,00 si 14,00 - 16,00, cu exceptia zilelor de duminica si a sarbatorilor legale, cand pot fi difuzate intre orele 0,00 - 9,00.
    (3) Numarul de intervale de teleshopping va fi de maximum 6 intr-un program zilnic de 24 de ore, fara a depasi o durata totala de doua ore pe zi; numarul lor se va reduce proportional, in functie de numarul de ore de program difuzate zilnic de postul respectiv.
    (4) Intervalele de teleshopping vor fi clar identificate si separate de celelalte emisiuni prin generice care sa anunte fara echivoc intervalele de teleshopping care nu pot fi intrerupte de anunturi publicitare sau de alte programe.
    (5) Intervalele de teleshopping nu se difuzeaza in interiorul altor emisiuni.

    SECTIUNEA a 7-a
    Elemente specifice programelor audiovizuale distribuite prin cablu
    Art. 29
    (1) In cazul programelor audiovizuale distribuite prin cablu prevederile prezentelor norme se aplica numai pentru publicitatea si teleshoppingul difuzate in cadrul programelor de conceptie proprie si al celor inregistrate prin diverse mijloace.
    (2) Publicitatea transmisa prin procedeul videotext, in cadrul serviciului mentionat la art. 21 lit. b) din Legea nr. 48/1992, este permisa in limita unei durate de maximum doua minute, intr-un interval de o ora de program; anunturile privind activitatea si programul statiei, precum si anunturile cu caracter umanitar sau de interes public, transmise gratuit prin procedeul videotext, nu se includ in calculul timpului afectat publicitatii.
    (3) La retransmisia prin retelele de distributie prin cablu a programelor audiovizuale receptionate pe cale radioelectrica, terestra sau prin satelit, aprobate de Consiliul National al Audiovizualului, responsabilitatile ce decurg din aplicarea prezentelor norme nu sunt in sarcina organizatorului retransmisiei.
    (4) La retransmisia prin retelele de distributie prin cablu a unor programe audiovizuale autorizate, provenind din alte state, este obligatorie respectarea prevederilor art. 30.

    CAP. 3
    Publicitatea transfrontiera

    Art. 30
    (1) Mesajele publicitare sau de teleshopping difuzate pe posturi aflate sub jurisdictia altor tari membre ale Consiliului Europei, care sunt retransmise in Romania, nu trebuie sa contravina normelor prevazute in Conventia europeana pentru televiziunea transfrontiera.
    (2) Dispozitiile alineatului precedent nu se aplica in cazurile in care Romania a incheiat acorduri bilaterale sau multilaterale in acest domeniu cu tarile care nu sunt membre ale Consiliului Europei si sub jurisdictia carora se afla posturile de emisie in cauza.
    (3) Mesajele publicitare sau de teleshopping incluse in programele difuzate de posturi aflate sub jurisdictia altor state si destinate exclusiv retransmiterii pe teritoriul Romaniei sau incluse in programe care nu sunt receptionate, direct sau indirect, de publicul unuia sau mai multor state membre ale Consiliului Europei, vor respecta prevederile prezentei decizii.

    CAP. 4
    Sponsorizarea

    SECTIUNEA 1
    Modalitati de realizare a sponsorizarii
    Art. 31
    (1) Sponsorizarea unor emisiuni sau programe de radiodifuziune ori de televiziune va fi anuntata la inceputul acestora si este permisa numai in urmatoarele conditii:
    a) numele, sigla sau imaginea de marca a sponsorului poate fi comunicata la inceputul si/sau la sfarsitul emisiunii sau al programului;
    b) la transmisiile in direct ale unor manifestari sportive si ale unor evenimente sociale, politice sau culturale este permisa prezenta in spatiul din care se face transmisia a numelor, siglelor, marcilor sau a imaginilor unor agenti economici ori a unor produse ale acestora, cu conditia ca intre titularul de licenta si agentii economici in cauza sa nu existe o relatie contractuala directa sau indirecta de sponsorizare ori de publicitate pentru evenimentul respectiv;
    c) prezenta numelui, a siglei, a marcii sau a imaginii de marca a sponsorului este permisa, in interiorul emisiunilor ori al programelor care transmit manifestari sportive sau culturale ori in emisiunile-concurs sau de divertisment, la intervale de cel putin 20 de minute.
    (2) Sponsorul nu va influenta continutul, forma sau programarea emisiunilor ori a programelor si nu va afecta in nici un fel independenta editoriala a postului respectiv de televiziune sau de radiodifuziune.
    (3) Publicitatea in favoarea produselor si a serviciilor sponsorului sau ale unui tert in timpul programelor sau al emisiunilor sponsorizate este interzisa.

    SECTIUNEA a 2-a
    Restrictii privind sponsorizarea
    Art. 32
    Este interzisa sponsorizarea programelor sau a emisiunilor de stiri si a celor politice.
    Art. 33
    (1) Persoanele juridice din Romania nu pot efectua activitati de sponsorizare din surse obtinute de la bugetul de stat.
    (2) Nu pot fi sponsori partidele si formatiunile politice.
    (3) Emisiunile si programele de televiziune sau de radiodifuziune nu pot fi sponsorizate de societati ale caror principale activitati sunt producerea si vanzarea de tigari sau de alte produse din tutun.
    (4) Sponsorizarea emisiunilor sau a programelor de televiziune ori de radiodifuziune de catre societatile a caror activitate include, printre altele, producerea sau vanzarea de medicamente ori administrarea de tratamente medicale este permisa cu conditia prezentarii numelui si, eventual, a imaginii societatii, fara a se promova medicamente sau tratamente medicale pentru care este necesara recomandarea medicului.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 34
    In eventualitatea acordarii de licente unor posturi ale caror programe sunt afectate exclusiv teleshoppingului, Consiliul National al Audiovizualului va elabora norme speciale pentru aceste posturi.
    Art. 35
    Orice aspecte de natura juridica, financiara sau privind modul de procedura in domeniul sponsorizarii, la care nu se fac in mod expres referiri in prezentele norme, vor fi interpretate in sensul prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu completarile si modificarile ulterioare.
    Art. 36
    Nerespectarea prezentelor norme se sanctioneaza in functie de gravitatea faptelor si de responsabilitate, potrivit prevederilor cap. V din Legea nr. 48/1992.
    Art. 37
    Prezentele norme intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 38
    La data intrarii in vigoare a prezentelor norme isi inceteaza valabilitatea Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 19/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 29 iunie 1995, Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 43/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 96 bis din 21 mai 1997, Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 105/1993, publicata in forma revizuita in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 290 din 7 august 1998, si Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 172/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 67 din 18 februarie 1999, precum si orice alte dispozitii contrare.

                               PRESEDINTELE
                  CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
                           MIRCEA SORIN MOLDOVAN



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 65/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 65 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 65/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu