Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 646 din 28 iunie 2007

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4, 8 si 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2005 privind vanzarea spatiilor proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, cu destinatia de cabinete medicale, precum si a spatiilor in care se desfasoara activitati conexe actului medical, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2005, precum si ale Legii nr. 236/2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2005, in ansamblul lor

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 564 din 16 august 2007



Ioan Vida                            - preşedinte

Nicolae Cochinescu           -judecător

Aspazia Cojocaru               -judecător

Kozsokar Gabor                 -judecător

Petre Ninosu                       -judecător

Ion Predescu                      -judecător

Şerban Viorel Stănoiu        -judecător

Antonia Constantin             - procuror

Irina Loredana Gulie           - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 4, 8 şi 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 privind vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, excepţie invocată de Consiliul Local al Comunei Cuzdrioara, judeţul Cluj în Dosarul nr. 9.790/117/2006 al Tribunalului Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale.

La apelul nominal lipsesc părţile. Procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Curtea dispune a se face apelul şi în dosarele nr. 324D/2007 şi nr. 355D/2007, ce au ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Legii nr. 236/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 privind vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, excepţie invocată de Consiliul Local al Comunei Luna, judeţul Cluj în Dosarul nr. 9.792/117/2006 al Tribunalului Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale, respectiv de Consiliul Local al Oraşului Miercurea Nirajului şi Primăria Oraşului Miercurea Nirajului în Dosarul nr. 2.862/102/2006 (număr în format vechi 6.084/2006) al Tribunalului Mureş -Secţia civilă.

La apelul nominal lipsesc părţile. Procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Curtea, având în vedere obiectul excepţiilor de neconstituţionalitate invocate în dosarele nr. 323D/2007, nr. 324D/2007 şi nr. 355D/2007, pune în discuţie, din oficiu, problema conexării cauzelor.

Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu măsura conexării.

Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, dispune conexarea dosarelor nr. 355D/2007 şi nr. 324D/2007 la Dosarul nr. 323D/2007, ce a fost primul înregistrat.

Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul pe fond.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:

Prin încheierile din 16 februarie 2007 şi din 1 martie 2007, pronunţate în dosarele nr. 9.790/117/2006, nr. 9.792/117/2006 şi nr. 2.862/102/2006 (număr în format vechi 6.084/2006), Tribunalul Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale şi Tribunalul Mureş - Secţia civilă au sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 4, 8 şi 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 privind vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, precum şi a Legii nr. 236/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, în ansamblul lor. Excepţia a fost invocată de Consiliul Local al Comunei Cuzdrioara, judeţul Cluj în Dosarul nr. 9.790/117/2006 al Tribunalului Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale, de Consiliul Local al Comunei Luna, judeţul Cluj, în Dosarul nr. 9.792/117/2006 al aceleiaşi instanţe, şi respectiv de Consiliul Local al Oraşului Miercurea Nirajului şi Primăria Oraşului Miercurea Nirajului în Dosarul nr. 2.862/102/2006 (număr în format vechi 6.084/2006) al Tribunalului Mureş - Secţia civilă, în cauze având ca obiect judecarea unei acţiuni în contencios administrativ şi fiscal.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine că prevederile art. 4, 8 şi 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 încalcă principiul egalităţii în faţa legii şi dreptul de proprietate privată al unităţii administrativ-teritoriale asupra bunurilor aflate în patrimoniul acestora, prin instituirea obligativităţii vânzării acestora la un preţ impus de legiuitor. De asemenea, se susţine că în acest mod este încălcat principiul constituţional al autonomiei locale şi dispoziţiile privind delegarea legislativă prin ordonanţă de urgenţă a Guvernului, deoarece prin dispoziţiile legale criticate sunt afectate drepturi şi libertăţi fundamentale.

Se mai susţine că Ordonanţa nr. 110/2005 şi Legea nr. 236/2006 încalcă dreptul de proprietate privată al unităţilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor aflate în patrimoniul acestora, principiul constituţional al autonomiei locale, precum şi cel al garantării şi ocrotirii proprietăţii publice, prin instituirea obligativităţii vânzării acestora la un preţ impus de legiuitor, cu atât mai mult cu cât consiliul local este obligat prin lege la vânzarea unor imobile către persoane fizice la un preţ cu mult sub valoarea de piaţă, stabilit fără acordul proprietarului.

Tribunalul Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale apreciază că excepţia este întemeiată, arătând că textele de lege criticate contravin dreptului de proprietate privată al unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi dispoziţiilor art. 16 şi art. 115 alin. (6) din Legea fundamentală, fără ca această încălcare să fie justificată de protecţia constituţională a dreptului la viaţă şi sănătate, în condiţiile în care asistenţa medicală obligatorie poate fi desfăşurată şi în cadrul cabinetelor medicale proprietate publică. De asemenea, instanţa de judecată arată că scopul legiuitorului poate fi uşor eludat, prin schimbarea destinaţiei imobilelor din cabinete medicale în locuinţe, şi ulterior vânzarea acestora.

Tribunalul Mureş - Secţia civilă apreciază că prevederile art. 8 din Legea nr. 236/2006 sunt neconstituţionale, deoarece stabilesc preţurile de vânzare ale unor spaţii proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale în mod arbitrar, fără a ţine seama de valoarea reală a imobilelor în cauză, ceea ce este de natură a contraveni dispoziţiilor art. 44 alin. (2) teza întâi din Constituţie.

Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie.

Avocatul Poporului consideră că prevederile legale criticate sunt constituţionale.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2,3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul acesteia îl constituie prevederile art. 4, 8 şi 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 privind vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 22 iulie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 236/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 515 din 14 iunie 2006, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, precum şi ale Legii nr. 236/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, în ansamblul lor.

Prevederile art. 4, 8 şi 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 au următorul conţinut:

-Art. 4: „(1) In termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă, consiliile judeţene sau consiliile locale, după caz, aprobă prin hotărâre lista spaţiilor din proprietatea privată a acestora ori din proprietatea privată a statului şi care se află în administrarea lor, ce urmează să fie vândute potrivit dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă. Listele astfel aprobate vor fi afişate în mod obligatoriu la sediul consiliului local/judeţean şi publicate pe site-ul consiliului judeţean.

(2)lnstituţiile proprietare ale spaţiilor medicale au obligaţia de a comunica actualilor utilizatori, prin scrisoare cu confirmare de primire, faptul că spaţiul respectiv face obiectul prezentei ordonanţe de urgenţă."

-Art. 8: „(1)Preţul de vânzare al spaţiului medical se stabileşte diferenţiat, pe categorii de localităţi, conform Legii nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - secţiunea a IV-a „Reţeaua de localităţi", cu modificările ulterioare, prin stabilirea de preţuri maximale, după cum urmează:

a)  pentru localităţile de gradul 0, municipiul Bucureşti, 70 euro/m2;

b) pentru localităţile de rangul I, 50 euro/m2;

c) pentru localităţile de rangul II, 40 euro/m2;

d) pentru localităţile de rangul III, 30 euro/m2;

e) pentru localităţile de rangul IV, 20 euro/m2;

f) pentru localităţile de rangul V, 15 euro/m2.

(2) Preţurile stabilite conform prevederilor alin. (1) sunt diminuate de către comisie cu câte 10%, dacă:

a) clădirea este mai veche de 30 de ani;

b) spaţiul este situat într-o localitate cu deficit de medici."

- Art.  14: „(1)Preţul de vânzare al terenului pentru o suprafaţă de maximum 250 m2 este de 1 euro/m2, iar pentru restul suprafeţei terenul se vinde la preţul pieţei.

(2) Persoanele fizice sau juridice străine care îndeplinesc condiţiile art. 3 alin. (1) pot cumpăra terenurile aferente spaţiului medical numai în condiţiile rezultate din aderarea României la Uniunea Europeană şi din alte tratate internaţionale la care România este parte, pe bază de reciprocitate, în condiţiile prevăzute de lege."

Autorii excepţiei invocă încălcarea dispoziţiilor constituţionale cuprinse în art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi, art. 44 alin. (2) teza întâi referitor la garantarea şi ocrotirea proprietăţii private, indiferent de titular, art. 73 alin. (3) lit. m) privind reglementarea prin lege organică a regimului general al proprietăţii şi al moştenirii, art. 115 alin. (6) referitor la limitele delegării legislative, art. 120 alin. (1) privind principiile descentralizării şi autonomiei locale, art. 121- Autorităţi comunale şi orăşeneşti, art. 136 alin. (2) privind garantarea şi ocrotirea proprietăţii publice şi alin. (4) teza întâi referitor la inalienabilitatea bunurilor proprietate publică.

Examinând excepţia, Curtea constată că, potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, modificată, acest act normativ stabileşte cadrul juridic pentru vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale în care funcţionează unităţi medicale, precum şi a spaţiilor cu destinaţie pentru activităţi medicale sau activităţi conexe actului medical, neutilizate.

Potrivit art. 4 din ordonanţa criticată, consiliile judeţene sau cele locale aprobă prin hotărâre lista spaţiilor cu destinaţia de cabinete medicale sau în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, aflate în proprietatea acestora ori în proprietatea privată a statului, şi care se află în administrarea lor. Aşadar, stabilirea listei cu spaţiile având destinaţia de cabinete medicale sau în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, ce urmează a fi vândute, este dată prin lege în competenţa consiliilor judeţene sau a celor locale, aspect ce nu contravine dispoziţiilor constituţionale privind protecţia dreptului de proprietate privată, fiind în conformitate cu principiul constituţional stabilit prin art. 44 alin. (1) teza a doua, potrivit căruia conţinutul şi limitele dreptului de proprietate sunt stabilite prin lege.

Nu poate fi reţinută nici încălcarea principiului constituţional al egalităţii în faţa legii, având în vedere că prevederile legale criticate reglementează situaţia juridică a unor imobile cu destinaţia de cabinete medicale, situaţie diferită de a celorlalte imobile supuse vânzării în condiţiile dreptului comun, astfel încât, şi în considerarea finalităţii Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, respectiv de a accelera procesul de reformă a asistenţei medicale ambulatorii, este justificată instituirea unui regim juridic diferit pentru aceste categorii de imobile.

Curtea constată că invocarea încălcării dispoziţiilor art. 73 alin. (3) lit. m) din Constituţie nu este întemeiată. Astfel, potrivit acestor dispoziţii din Legea fundamentală, „Prin lege organică se reglementează: [... ] regimul juridic general al proprietăţii şi al moştenirii". In speţă, însă, nu se reglementează, limitează sau derogă de la regimul juridic general al proprietăţii, ci se stabileşte cadrul juridic pentru vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale în care funcţionează unităţi medicale. Acest domeniu nu este rezervat pentru reglementare prin lege organică, Guvernul putând să îl reglementeze prin ordonanţă, iar pentru emiterea ordonanţelor de urgenţă nu este necesară o lege specială de abilitare.

In ceea ce priveşte invocarea dispoziţiilor constituţionale ale art. 120 alin. (1) referitor la principiile descentralizării, autonomiei locale şi deconcentrării serviciilor publice din unităţile administrativ-teritoriale, Curtea constată că exercitarea autonomiei locale se circumscrie principiului constituţional al respectării legilor prevăzut de art. 1 alin. (5) din Legea fundamentală.

Asupra semnificaţiei principiului statuat prin art. 120 alin. (1) din Constituţie, Curtea Constituţională a reţinut, prin Decizia nr. 136 din 3 mai 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 647 din 16 octombrie 2001, că acest text constituţional „se referă la principiul autonomiei locale în cadrul organizării administraţiei publice din unităţile administrativ-teritoriale, iar nu la existenţa unei autonomii de decizie în afara cadrului legal, care este general obligatoriu". Aşa fiind, principiul autonomiei locale nu exclude, ci impune obligaţia autorităţilor administraţiei publice locale de a respecta legile cu caracter general, aplicabile pe întreg teritoriul tării, în interesul comunităţilor locale, interese care, în acest domeniu, al sănătăţii, nu trebuie să fie în contradicţie cu interesele naţionale.

De asemenea, în lumina Cartei europene a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată de România prin Legea nr. 199/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 26 noiembrie 1997, „Prin autonomie locală se înţelege dreptul şi capacitatea efectivă ale autorităţilor administraţiei publice locale de a soluţiona şi de a gestiona, în cadrul legii, în nume propriu şi în interesul populaţiei locale, o parte importantă a treburilor publice".

Pentru aceleaşi considerente, Curtea nu poate reţine nici susţinerile privind contradicţia dintre prevederile legale criticate şi dispoziţiile art. 121 din Legea fundamentală privind autorităţile comunale şi orăşeneşti.

In ceea ce priveşte invocarea încălcării dispoziţiilor art. 115 alin. (6) din Legea fundamentală, se constată că actul normativ criticat a fost emis în domeniul privatizării asistenţei medicale ambulatorii, cu respectarea dispoziţiilor constituţionale cuprinse în art. 115 alin. (1) privind domeniile rezervate legii organice şi alin. (4) referitoare la urgenţa reglementării, având în vedere că scopul acesteia este finalizarea procesului de reformă a asistenţei medicale ambulatorii, ca o condiţie esenţială în alocarea eficientă a resurselor în sistemul sanitar, reducerea costurilor asistenţei medicale acordate în spitale şi diminuarea deficitului bugetar al sistemului sanitar. Astfel, includerea în conţinutul normativ al unei ordonanţe de urgenţă a unor măsuri ce vizează dreptul de proprietate nu este de natură a afecta regimul juridic general al acestui drept fundamental, sau să diminueze sfera garanţiilor legale acordate unor drepturi sau libertăţi fundamentale, astfel încât nu se poate reţine încălcarea dispoziţiilor constituţionale cuprinse în art. 115 alin. (6).

Curtea constată că prevederile constituţionale cuprinse în art. 136 alin. (2) privind garantarea şi ocrotirea proprietăţii publice şi alin. (4) teza întâi referitor la inalienabilitatea bunurilor proprietate publică nu sunt incidente în cauză, având în vedere că actele normative criticate vizează un drept de proprietate privată al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 4, 8 şi 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 privind vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, precum şi ale Legii nr. 236/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, în ansamblul lor, excepţie invocată de Consiliul Local al Comunei Cuzdrioara, judeţul Cluj în Dosarul nr. 9.790/117/2006 al Tribunalului Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale, de Consiliul Local al Comunei Luna, judeţul Cluj în Dosarul nr. 9.792/117/2006 al aceleiaşi instanţe şi, respectiv, de Consiliul Local al Oraşului Miercurea Nirajului şi Primăria Oraşului Miercurea Nirajului în Dosarul nr. 2.862/102/2006 (număr în format vechi 6.084/2006) al Tribunalului Mureş-Secţia civilă.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 28 iunie 2007.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Irina Loredana Gulie


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 646/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 646 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 646/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu