Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 561 din 25 octombrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69.1. din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania, aprobat prin Ordonanta Guvernului nr. 7/2005

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1123 din 13 decembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Florentina Balta        - procuror
    Cristina Catalina Turcu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2005 pentru aprobarea Regulamentului de transport pe caile ferate din Romania, cu referire la art. 69.1. coroborat cu art. 65.1. si art. 65.2. din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Termoelectrica" - S.A. din Bucuresti in Dosarul nr. 1.066/2005 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti.
    La apelul nominal raspunde partea Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., prin consilier juridic cu delegatie la dosar, lipseste autorul exceptiei, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele constata cauza in stare de judecata si acorda cuvantul pe fond.
    Reprezentantul Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca textele de lege criticate nu aduc atingere principiilor constitutionale invocate de autorul exceptiei. Depune concluzii scrise in acest sens.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, apreciind ca se impune pastrarea jurisprudentei Curtii Constitutionale in materie, invocand in acest sens Decizia nr. 326 din 14 iunie 2005.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 16 mai 2005, pronuntata in Dosarul nr. 1.066/2005, Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2005 pentru aprobarea Regulamentului de transport pe caile ferate din Romania, cu referire la art. 69.1. coroborat cu art. 65.1. si art. 65.2. din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Termoelectrica" - S.A. din Bucuresti intr-o cauza avand ca obiect o actiune comerciala in pretentii.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca textele art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 41/1997 privind aprobarea Regulamentului de transport pe caile ferate din Romania si art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2005 pentru aprobarea Regulamentului de transport pe caile ferate din Romania sunt neconstitutionale. Astfel, prevederile art. 93.1. (respectiv art. 69.1.), coroborate cu art. 87.1. (respectiv art. 65.1.) si art. 87.2. (respectiv art. 65.2.) din Regulamentele mentionate, sunt contrare dispozitiilor constitutionale ale art. 16 alin. (1) si (2) si ale art. 44 alin. (2), deoarece creeaza un privilegiu nepermis operatorului de transport feroviar. Potrivit sustinerii autorului exceptiei, "termenul de prescriptie a dreptului la actiune al caii ferate este de 3 ani, in timp ce termenul de prescriptie a dreptului la actiune al celorlalte parti impotriva caii ferate este de 1 an". In consecinta, se incalca prevederile art. 16 alin. (1) si (2), precum si cele ale art. 44 alin. (2) din Constitutie. De asemenea, se invoca si incalcarea dispozitiilor art. 7 teza intai din Declaratia Universala a Drepturilor Omului si ale art. 26 teza intai din Pactul international privind drepturile civile si politice ale omului, care se refera la egalitatea persoanelor in fata legii si dreptul la o egala protectie a legii, precum si celor ale art. 58 pct. 1 teza intai din Conventia cu privire la transporturile internationale feroviare, referitoare la termenul de prescriptie al actiunii izvorate din contractul de transport.
    Prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 1 din 8 februarie 1994, sustine autorul exceptiei, s-a statuat ca "liberul acces la justitie se realizeaza numai in respectul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, astfel incat orice excludere care ar avea semnificatia incalcarii egalitatii de tratament juridic este neconstitutionala". Pentru aceste motive, se considera ca atat reclamanta, cat si parata, care sunt persoane juridice de drept privat roman, trebuie sa se bucure de o protectie egala din partea legii si sub aspectul termenului special de prescriptie a dreptului la actiune. Totodata, in conformitate cu principiul simetriei obligatiilor si din ratiuni de egalitate de tratament juridic, termenul special de prescriptie a dreptului la actiune de un an izvorat din contractul de transport trebuie sa fie aplicabil si actiunilor caii ferate contra expeditorului/destinatarului/beneficiarului.
    Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2005, cu referire la art. 69.1. coroborat cu art. 65.1. si art. 65.2. din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania, este neintemeiata. In acest sens instanta arata ca dispozitiile legale criticate, "care instituie un termen special de prescriptie, sunt norme de procedura, iar, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie, este la latitudinea legiuitorului stabilirea procedurii de judecata, fara a contraveni, bineinteles, celorlalte prevederi sau principii constitutionale." Totodata, mai arata ca "instituirea termenului de prescriptie de un an pentru exercitarea dreptului la actiune izvorat din contractul de transport s-a facut fara privilegii si fara discriminari, ipoteza normei legale aplicandu-se tuturor persoanelor aflate in aceeasi situatie juridica," asa incat textul de lege criticat nu aduce atingere dispozitiilor art. 16 alin. (1) si (2) din Legea fundamentala.
    Conform opiniei instantei de judecata, dispozitiile legale criticate nu au legatura cu prevederile art. 44 alin. (2) din Constitutie privind ocrotirea si garantarea proprietatii private indiferent de titular.
    Referitor la invocarea de catre autorul exceptiei a Deciziei Plenului Curtii Constitutionale nr. 1 din 8 februarie 1994, instanta considera, pe de-o parte, "ca motivele de neconstitutionalitate trebuie raportate la dispozitii sau principii constitutionale (iar nu la jurisprudenta Curtii Constitutionale), iar, pe de alta parte, ca instituirea unor termene speciale de prescriptie nu contravine accesului liber la justitie, asa cum au statuat, in jurisprudenta lor, atat Curtea Constitutionala, cat si Curtea Europeana a Drepturilor Omului, (Cauza Z si altii contra Marii Britanii din 2001)".
    Instanta apreciaza, de asemenea, ca nu pot fi retinute nici argumentele autorului exceptiei, in sensul ca "hotararile instantei supreme in materia aplicarii termenului special de prescriptie de un an sunt contradictorii, intrucat acestea nu constituie motive de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala nefiind instanta de casatie, iar unificarea practicii judiciare neintrand in competenta sa".
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca principiul egalitatii nu este incident in cauza, intrucat se aplica numai cetatenilor aflati in situatii identice, iar nu si in privinta persoanelor juridice. Se invoca, de catre Guvern, Decizia Curtii Constitutionale nr. 136 din 3 mai 2001.
    Guvernul sustine, de asemenea, ca Regulamentul de transport pe caile ferate contine norme cu privire la efectuarea transportului pe caile ferate romane de catre toti operatorii de transport feroviar public, care trebuie sa-si indeplineasca, in mod egal, fara nici o discriminare sau vreun privilegiu, toate obligatiile ce le revin din contractul de transport pe liniile publice, in vederea realizarii in conditii de celeritate, siguranta si securitate a transportului. Or, prin textele de lege criticate s-a avut in vedere reglementarea uniforma a conditiilor ce trebuie indeplinite pentru desfasurarea corespunzatoare a transportului feroviar, asigurandu-se, astfel, si posibilitatea realizarii - in conditii egale - a drepturilor beneficiarilor transportului.
    Termenul de prescriptie de un an pentru actiunile introduse de operatorul de transport feroviar a fost stabilit de legiuitor in mod obiectiv, tinandu-se seama de specificul activitatii de transport pe calea ferata si al obligatiilor operatorilor feroviari, ca si de obiectul actiunilor ce pot fi introduse impotriva acestora, fara a se aduce atingere textelor constitutionale invocate de autorul exceptiei.
    Se mai arata ca si in Codul comercial legiuitorul a stabilit termene speciale de 6 luni si de un an, pentru actiunile "contra carausilor", tinand cont si de specificul transportului. Mai mult, termenul de un an in care se prescrie actiunea impotriva transportatorului pe calea ferata a fost stabilit in acord cu prevederile Conventiei pentru transporturile internationale (1980), semnata la Berna, si cu prevederile art. 48 (fostul art. 58) din Regulile uniforme privind Contractul de transport international feroviar al marfurilor CIM, apendice B la Conventie, la care Romania a aderat prin Decretul nr. 100/1983, cu amendamentele ulterioare.
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2005, cu referire la art. 69.1. coroborat cu art. 65.1. si art. 65.2. din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania, sunt constitutionale.
    Potrivit acestui punct de vedere, "instituirea unor reguli speciale aplicabile prescriptiei dreptului la actiune privind expeditiile de marfuri nu contravine principiului egalitatii in drepturi, atata timp cat este asigurata egalitatea in utilizarea lor."
    In opinia Avocatului Poporului, textele de lege criticate "nu contin norme contrare dreptului de proprietate privata, ale carui continut si limite sunt stabilite prin lege. Astfel, legiuitorul este competent sa stabileasca cadrul juridic pentru exercitarea atributelor dreptului de proprietate, in acceptiunea conferita de Constitutie, in asa fel incat acestea sa nu vina in coliziune cu interesele generale sau cu interesele particulare legitime ale altor subiecte de drept, instituind unele limitari rezonabile in valorificarea acestuia ca drept subiectiv garantat."
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile reprezentantului partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat de autorul acesteia, il constituie dispozitiile art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2005 pentru aprobarea Regulamentului de transport pe caile ferate din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 101 din 31 ianuarie 2005, cu referire la art. 69.1 coroborat cu art. 65.1 si art. 65.2 din Regulament.
    In realitate, asa cum rezulta din motivarea exceptiei, autorul acesteia contesta constitutionalitatea dispozitiilor art. 69.1. din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania, aprobat prin Ordonanta Guvernului nr. 7/2005, care au urmatorul cuprins: "Actiunea izvorata din contractul de transport se prescrie in termen de un an".
    Textele constitutionale expres invocate in sustinerea exceptiei sunt cele ale art. 16 alin. (1) si (2) si ale art. 44 alin. (2). Este de observat ca, desi autorul exceptiei invoca in sustinerea acesteia intreg textul art. 44 alin. (2) din Constitutie, in realitate se refera numai la teza intai a textului constitutional mentionat. De asemenea, este de observat ca autorul exceptiei face referire si la principiul accesului liber la justitie statuat de dispozitiile art. 21 alin. (1) - (3) din Constitutie.
    Dispozitiile constitutionale invocate in sustinerea exceptiei au urmatorul cuprins:
    - Art. 16 alin. (1) si (2): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    - Art. 21 alin. (1) - (3): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 44 alin. (2) teza intai: "Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular".
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate invoca, totodata, in sustinerea acesteia, si incalcarea prevederilor art. 7 teza intai din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, ale art. 26 teza intai din Pactul international privind drepturile civile si politice ale omului, ratificat prin Decretul nr. 212/1974, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 146 din 20 noiembrie 1974, precum si pe cele ale art. 58 pct. 1 teza intai din Conventia cu privire la transporturile internationale feroviare, ratificata prin Decretul nr. 100/1983, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 23 din 1 aprilie 1983.
    Textele mentionate prevad:
    - Art. 7 teza intai din Declaratia Universala a Drepturilor Omului: "Toti oamenii sunt egali in fata legii si au, fara nici o deosebire, dreptul la o egala protectie a legii.";
    - Art. 26 teza intai din Pactul international privind drepturile civile si politice ale omului: "Toate persoanele sunt egale in fata legii si au, fara discriminare, dreptul la o ocrotire egala din partea legii.";
    - Art. 58 pct. 1 teza intai din Conventia cu privire la transporturile internationale feroviare: "Actiunea izvorata din contractul de transport se prescrie prin trecerea unui an."
    Examinand exceptia, Curtea Constitutionala constata ca prevederile de lege ce fac obiectul controlului de constitutionalitate au mai fost criticate, in esenta, sub aceleasi aspecte si prin raportare la aceleasi principii din Constitutie si din actele internationale invocate. Astfel, prin Decizia nr. 326 din 14 iunie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 762 din 22 august 2005, Curtea a retinut ca, "in sine, textul legal criticat nu contine masuri de natura a incalca dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie, acesta prevazand doar ca actiunea izvorata din contractul de transport se prescrie in termen de un an, text care, de altfel, preia in mod identic prevederile art. 58 pct. 1 teza intai din Apendicele B la Conventia cu privire la transporturile internationale feroviare din 9 mai 1980".
    Prin aceeasi decizie s-a mai retinut ca "invocarea de catre autorul exceptiei a unei anumite practici contradictorii a instantelor judecatoresti cu privire la aplicarea textului art. 69.1 din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania nu este relevanta sub aspectul controlului de constitutionalitate", intrucat, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, aceasta realizeaza un "control de constitutionalitate a legilor si altor acte normative" si, in consecinta, interpretarea si aplicarea data de instantele judecatoresti textelor de lege nu intra sub incidenta controlului de constitutionalitate.
    Curtea a retinut, de asemenea, ca, "in conformitate cu dispozitiile art. 126 alin. (3) din Constitutie, <<Inalta Curte de Casatie si Justitie asigura interpretarea si aplicarea unitara a legii de catre celelalte instante judecatoresti, potrivit competentei sale>>, ceea ce, coroborat cu prevederile art. 329 din Codul de procedura civila, referitoare la recursul in interesul legii, nu poate duce decat la concluzia ca este de competenta exclusiva a Inaltei Curti de Casatie si Justitie sa asigure interpretarea si aplicarea unitara a legii de catre toate instantele judecatoresti".
    In legatura cu sustinerile privind incalcarea dispozitiilor art. 21 alin. (1) - (3) din Constitutie, Curtea a constatat ca stabilirea prin dispozitiile art. 69.1 din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania, aprobat prin Ordonanta Guvernului nr. 7/2005, a unor conditionari pentru introducerea actiunilor in justitie "nu constituie o incalcare a dreptului la liberul acces la justitie si la un proces echitabil". Aceasta deoarece, asa cum s-a statuat prin Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1 din 8 februarie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 16 martie 1994, "judecatorul <<spune dreptul>> [...], dar numai in formele si in conditiile procedurale instituite de lege. Pe cale de consecinta, legiuitorul poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, ca si modalitatile de exercitare a drepturilor procedurale, principiul liberului acces la justitie presupunand posibilitatea neingradita a celor interesati de a utiliza aceste proceduri, in formele si in modalitatile instituite de lege".
    De asemenea, Curtea a mai retinut ca in jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului s-a statuat ca "dreptul de acces la justitie nu este absolut, <<ci este un drept ce poate fi supus unor limitari aduse implicit, cu exceptia restrangerilor care aduc atingere chiar substantei dreptului>>. In acest sens, Curtea Europeana a Drepturilor Omului s-a pronuntat in cauzele Golder impotriva Regatului Unit, 1975, Tolstoy Miloslavsky impotriva Regatului Unit, 1995, Stubbings si altii impotriva Regatului Unit, 1996, precum si Z. si altii impotriva Regatului Unit, 2001".
    In legatura cu sustinerea referitoare la ingradirea accesului liber la justitie prin instituirea termenelor de prescriptie in general, precum si a termenului de prescriptie special de un an, reglementat prin textul de lege criticat, Curtea Constitutionala, referindu-se la considerentele Deciziei nr. 427 din 18 noiembrie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 868 din 5 decembrie 2003, a retinut ca "institutia prescriptiei, in general, si termenele in raport cu care isi produce efectele aceasta nu pot fi considerate de natura sa ingradeasca accesul liber la justitie, finalitatea lor fiind, dimpotriva, de a-l facilita, prin asigurarea unui climat de ordine, indispensabil exercitarii in conditii optime a acestui drept constitutional, prevenindu-se eventualele abuzuri si limitandu-se efectele perturbatoare asupra stabilitatii si securitatii raporturilor juridice civile".
    In cauza, Curtea a mai retinut ca "instituirea termenului de prescriptie special de un an se impune datorita specificului drepturilor, obligatiilor si raspunderilor ce revin administratorului si gestionarilor infrastructurii feroviare, operatorilor de transport feroviar, precum si beneficiarilor transporturilor efectuate pe caile ferate din Romania" si a statuat in consecinta ca "dispozitiile legale criticate, desi stabilesc un termen de prescriptie mai scurt decat cel general pentru introducerea actiunii in justitie, nu aduc atingere insesi existentei dreptului si urmaresc un scop vadit legitim".
    Prin Decizia nr. 326 din 14 iunie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 762 din 22 august 2005, Curtea a retinut ca dispozitiile constitutionale ale art. 44 alin. (2) teza intai nu au incidenta in cauza, iar sustinerea incalcarii prevederilor art. 58 pct. 1 teza intai din Apendicele B la Conventia cu privire la transporturile internationale feroviare din 9 mai 1980 nu este intemeiata, intrucat dispozitia legala criticata preia in mod identic textul conventiei invocate.
    Intrucat nu au intervenit elemente noi care sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, solutia si considerentele cuprinse in decizia mentionata isi mentin valabilitatea si in cauza de fata.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69.1. din Regulamentul de transport pe caile ferate din Romania, aprobat prin Ordonanta Guvernului nr. 7/2005, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Termoelectrica" - S.A. din Bucuresti in Dosarul nr. 1.066/2005 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 25 octombrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat-asistent,
                              Cristina Catalina Turcu

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 561/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 561 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 561/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu