Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 553 din 25 octombrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005, precum si a ordonantei in integralitate

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1063 din 28 noiembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Florentina Balta       - procuror
    Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005, precum si a ordonantei in integralitate, exceptie ridicata de Daniela Breciuga in Dosarul nr. 752/CA/2005, Mihaela Cornelia Petrica in Dosarul nr. 753/CA/2005, Mihaela Carmen Urda in Dosarul nr. 754/CA/2005, Cristian Nicolae Iliescu in Dosarul nr. 745/CA/2005, Mariana Badea in Dosarul nr. 747/CA/2005 si Lucian Cornel Guranoiu in Dosarul nr. 748/CA/2005 ale Tribunalului Dolj - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, avand in vedere ca exceptiile de neconstitutionalitate ridicate in dosarele nr. 445D/2005, nr. 446D/2005, nr. 447D/2005, nr. 448D/2005, nr. 449D/2005 si nr. 450D/2005 au continut identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.
    Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.
    Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 450D/2005, nr. 449D/2005, nr. 448D/2005, nr. 447D/2005 si nr. 446D/2005 la Dosarul nr. 445D/2005, care este primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca instanta de contencios constitutional s-a mai pronuntat asupra constitutionalitatii dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, de exemplu prin Decizia nr. 289 din 7 iunie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 586 din 7 iulie 2005, si prin Decizia nr. 339 din 28 iunie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 738 din 15 august 2005, statuand ca acestea sunt constitutionale. In ceea ce priveste constitutionalitatea extrinseca a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, Curtea a statuat prin Decizia nr. 305 din 9 iunie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 629 din 19 iulie 2005, ca emiterea acestei ordonante este justificata de necesitatea reglementarii aplicarii dispozitiilor legii bugetare pentru anul 2005, aplicarea prevederilor ordonantei fiind limitata doar pe durata acestui an. In consecinta, se apreciaza ca urgenta reglementarilor justifica, in acest caz, existenta situatiei extraordinare si, in consecinta, dispozitiile legale criticate nu sunt contrare prevederilor constitutionale invocate.
    Arata ca solutia adoptata este valabila si in prezenta cauza, intrucat nu au aparut elemente noi de natura a determina reconsiderarea jurisprudentei Curtii Constitutionale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 9 mai 2005, pronuntata in Dosarul nr. 752/CA/2005, Incheierea din 10 mai 2005, pronuntata in Dosarul nr. 753/CA/2005, Incheierea din 10 mai 2005, pronuntata in Dosarul nr. 754/CA/2005, Incheierea din 9 mai 2005, pronuntata in Dosarul nr. 745/CA/2005, Incheierea din 12 mai 2005, pronuntata in Dosarul nr. 747/CA/2005 si Incheierea din 9 mai 2005, pronuntata in Dosarul nr. 748/CA/2005, Tribunalul Dolj - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005. Exceptia a fost ridicata de Daniela Breciuga, Mihaela Cornelia Petrica, Mihaela Carmen Urda, Cristian Nicolae Iliescu, Mariana Badea si Lucian Cornel Guranoiu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin ca dispozitiile art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 sunt neconstitutionale "in masura in care aceste dispozitii nu aduc modificari numai in ceea ce priveste salarizarea functionarilor publici ci schimba gradul profesional al functionarilor publici, stabilit prin statutul acestora adoptat printr-o lege organica". De asemenea, arata ca, potrivit dispozitiilor art. 73 alin. (3) lit. j) din Constitutie, statutul functionarilor publici este reglementat prin lege organica, aceasta fiind singurul act normativ prin care se stabilesc categoriile de functionari publici si functiile publice. Astfel, orice modificare in ceea ce priveste functiile publice prevazute de statutul functionarilor publici se poate face numai prin lege organica, in caz contrar fiind incalcate dispozitiile art. 73 alin. (3) lit. j) din Constitutie. In continuare arata ca delegarea legislativa prevazuta de dispozitiile art. 115 alin. (4) din Constitutie nu poate opera in ceea ce priveste adoptarea unor modificari ale functiilor publice, in aceasta situatie nefiind dovedit caracterul urgent. De altfel, asa cum rezulta din motivarea caracterului urgent al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, aceasta se refera numai la asigurarea unor drepturi salariale ale functionarilor publici, in cazul acesta putand opera delegarea legislativa, astfel ca modificarea functiilor publice printr-o ordonanta de urgenta nu poate fi considerata ca fiind constitutionala. De asemenea, potrivit art. 115 alin. (6) din Constitutie, "Ordonantele de urgenta nu pot fi adoptate in domeniul legilor constitutionale, nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie, drepturile electorale si nu pot viza masuri de trecere silita a unor bunuri in proprietate publica". Astfel, se considera ca aplicarea dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 trebuia sa tina cont de incadrarile in grade superioare, precum si de alte avansari ale personalului care detine functii publice, de la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 192/2002 pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004.
    Tribunalul Dolj - Sectia comerciala si de contencios administrativ apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca textul de lege criticat nu modifica incadrarile in functie, ci coreleaza gradul profesional cu prevederile art. 14 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, avand in vedere modificarile aduse acesteia prin Legea nr. 161/2003. In continuare arata ca sustinerea referitoare la nemotivarea caracterului urgent al masurilor luate prin adoptarea ordonantei de urgenta este neintemeiata, in preambulul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 motivandu-se ca "Masurile cuprinse in prezenta ordonanta de urgenta reprezinta o etapa in reforma salariala a functionarilor publici si au la baza negocierile Guvernului Romaniei cu Banca Mondiala, Fondul Monetar International, precum si cu organizatiile sindicale reprezentative ale functionarilor publici.
    Masurile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta vizeaza interesul social, buna desfasurare a activitatii in administratia publica, cresterea calitatii serviciului public si constituie situatii de urgenta si extraordinare."
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Guvernul apreciaza ca, din modul in care a fost formulata exceptia de neconstitutionalitate si din argumentele autorului exceptiei, critica vizeaza ansamblul masurilor luate prin prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004. In continuare arata ca instanta de contencios constitutional a statuat, de exemplu prin Decizia nr. 85/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 324 din 15 iunie 2001, Decizia nr. 15/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 14 iunie 2000, si prin Decizia nr. 101/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 413 din 10 mai 2004, ca "interdictia reglementarii de catre Guvern in domeniul legii organice priveste numai ordonantele Guvernului adoptate in baza unei legi speciale de abilitare", avand in vedere ca "ordonanta de urgenta nu este o varietate a ordonantei emise in temeiul unei legi speciale de abilitare, ci reprezinta un act normativ, adoptat de Guvern, in temeiul unei prevederi constitutionale care permite Guvernului, sub controlul strict al Parlamentului, sa faca fata unui caz exceptional". Astfel, in domeniile rezervate reglementarii la nivel de lege organica, Guvernul poate lua masuri, prin ordonanta de urgenta, cu conditia motivarii urgentei reglementarii in situatii extraordinare. In concluzie arata ca este neintemeiata critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, raportate la prevederile art. 73 alin. (3) lit. j) din Constitutie. In continuare se arata ca existenta situatiei extraordinare care impune adoptarea masurilor privind salarizarea functionarilor publici se intemeiaza pe doua aspecte, si anume asigurarea unor drepturi salariale pentru functionarii publici, ce constituie un obiectiv prioritar in cadrul Strategiei actualizate a Guvernului privind accelerarea reformei in administratia publica 2004 - 2006, pe de-o parte, iar pe de alta parte, masurile cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 reprezinta o etapa in reforma salariala a functionarilor publici si au la baza negocierile Guvernului Romaniei cu organizatiile sindicale reprezentative ale functionarilor publici.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata este neintemeiata. In acest sens arata ca nu poate fi retinuta critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 fata de prevederile art. 115 alin. (4) din Constitutie, deoarece reincadrarea functionarilor publici in functie de noile criterii stabilite este justificata in cuprinsul ordonantei de urgenta de "interesul social, buna desfasurare a activitatii in administratia publica, cresterea calitatii serviciului public si constituie situatii de urgenta si extraordinare".
    De asemenea, arata ca nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia dispozitiile art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 incalca prevederile art. 115 alin. (6) din Constitutie, deoarece reincadrarea functionarilor publici in functie de noi criterii nu afecteaza regimul institutiilor fundamentale ale statului prevazute in titlul III al Constitutiei, respectiv Parlamentul, Guvernul, administratia publica si autoritatea judecatoreasca, si nici pe cel al autoritatilor publice care sunt reglementate in alte titluri ale Legii fundamentale, cum ar fi Curtea Constitutionala, Avocatul Poporului, Curtea de Conturi si Consiliul Economic si Social.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Desi Curtea Constitutionala a fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, din motivarea exceptiei rezulta ca autorul acesteia se refera la art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, precum si la ordonanta in integralitate. Astfel, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, precum si ordonanta in integralitate. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.091 din 23 noiembrie 2004, aprobata cu modificari prin Legea nr. 76/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 324 din 18 aprilie 2005. Textul art. 6 are urmatorul cuprins:
    - Art. 6: "(1) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004 privind unele masuri in domeniul functiei publice, la categoria A, B sau C, clasa III, gradul 3 se reincadreaza in gradul profesional asistent si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional asistent, treapta 3 de salarizare.
    (2) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa III, gradul 2 se reincadreaza in gradul profesional asistent si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional asistent, treapta 2 de salarizare.
    (3) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa III, gradul 1 se reincadreaza in gradul profesional asistent si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional asistent, treapta 1 de salarizare.
    (4) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa II, gradul 3 se reincadreaza in gradul profesional principal si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional principal, treapta 3 de salarizare.
    (5) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa II, gradul 2 se reincadreaza in gradul profesional principal si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional principal, treapta 2 de salarizare.
    (6) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa II, gradul 1 se reincadreaza in gradul profesional principal si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional principal, treapta 1 de salarizare.
    (7) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa I, gradul 3 se reincadreaza in gradul profesional superior si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional superior, treapta 3 de salarizare.
    (8) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa I, gradul 2 se reincadreaza in gradul profesional superior si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional superior, treapta 2 de salarizare.
    (9) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa I, gradul 1 se reincadreaza in gradul profesional superior si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional superior, treapta 1 de salarizare."
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor dispozitii legale autorul exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 73 alin. (3) lit. j) si ale art. 115 alin. (4) si (6) din Constitutie, care au urmatorul continut:
    - Art. 73 alin. (3) lit. j): "(3) Prin lege organica se reglementeaza: [...]
    j) statutul functionarilor publici;";
    - Art. 115 alin. (4) si (6): "(4) Guvernul poate adopta ordonante de urgenta numai in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, avand obligatia de a motiva urgenta in cuprinsul acestora. [...]
    (6) Ordonantele de urgenta nu pot fi adoptate in domeniul legilor constitutionale, nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie, drepturile electorale si nu pot viza masuri de trecere silita a unor bunuri in proprietatea publica."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca in ceea ce priveste problema constitutionalitatii extrinseci a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, prin Decizia nr. 305 din 9 iunie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 629 din 19 iulie 2005, s-a statuat ca "potrivit art. 73 alin. (3) lit. j) din Constitutie statutul functionarilor publici se stabileste prin lege organica, iar sistemul de salarizare a acestei categorii de functionari tine de statutul lor". Tot cu aceeasi ocazie s-a retinut ca "interdictia reglementarii in domenii care fac obiectul legilor organice este prevazuta de art. 115 alin. (1) din Constitutie pentru ordonantele emise de Guvern in baza unei legi speciale de abilitare adoptate de Parlament. Aceasta interdictie nu opereaza si in cazul ordonantelor de urgenta, care se adopta de catre Guvern in temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutie. Emiterea unor asemenea ordonante este conditionata insa de existenta unor <<situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata>>, iar Guvernul este obligat sa motiveze urgenta in cuprinsul ordonantei. In ceea ce priveste Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, Guvernul a motivat existenta situatiei extraordinare prin aceea ca <<asigurarea unor drepturi salariale functionarilor publici care, potrivit legii, indeplinesc prerogative de putere publica si sunt supusi unui regim sever al incompatibilitatii si conflictului de interese este un obiectiv prioritar al Strategiei actualizate a Guvernului Romaniei privind accelerarea reformei in administratia publica 2004 - 2006>> si ca <<masurile cuprinse in aceasta ordonanta reprezinta o etapa in reforma salariala a functionarilor publici si au la baza negocierile Guvernului Romaniei cu Banca Mondiala, Fondul Monetar International, precum si cu organizatiile sindicale reprezentative ale functionarilor publici>>. Prin urmare, Curtea retine ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 apare ca un raspuns la necesitatea de a da curs rezultatelor negocierilor Guvernului cu institutiile internationale amintite, precum si cu organizatiile sindicale, in sensul instituirii unor reforme in administratia publica. De asemenea, emiterea acestei ordonante este justificata de necesitatea reglementarii aplicarii dispozitiilor legii bugetare pentru anul 2005. De altfel, Curtea observa ca aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 este limitata doar pe durata acestui an. In consecinta, Curtea apreciaza ca urgenta reglementarilor justifica, in acest caz, existenta situatiei extraordinare si, ca urmare, dispozitiile legale criticate nu sunt contrare prevederilor constitutionale invocate."
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, Curtea constata ca s-a mai pronuntat asupra constitutionalitatii acestui articol, statuand prin Decizia nr. 394 din 12 iulie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 787 din 30 august 2005, Decizia nr. 339 din 28 iunie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 738 din 15 august 2005, si Decizia nr. 289 din 7 iunie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 586 din 7 iulie 2005, ca aceste dispozitii sunt constitutionale.
    Solutia adoptata si considerentele deciziilor citate sunt valabile si in prezenta cauza, intrucat nu au aparut elemente noi, de natura a determina reconsiderarea jurisprudentei Curtii Constitutionale.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005, precum si a ordonantei de integralitate, exceptie ridicata de Daniela Breciuga in Dosarul nr. 752/CA/2005, Mihaela Cornelia Petrica in Dosarul nr. 753/CA/2005, Mihaela Carmen Urda in Dosarul nr. 754/CA/2005, Cristian Nicolae Iliescu in Dosarul nr. 745/CA/2005, Mariana Badea in Dosarul nr. 747/CA/2005 si Lucian Cornel Guranoiu in Dosarul nr. 748/CA/2005, dosare ale Tribunalului Dolj - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 25 octombrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat-asistent,
                              Daniela Ramona Maritiu

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 553/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 553 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 553/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu