Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 476 din  9 decembrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 168 si 180 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 125 din 11 februarie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa              - presedinte
    Costica Bulai             - judecator
    Nicolae Cochinescu        - judecator
    Constantin Doldur         - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Petre Ninosu              - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Lucian Stangu             - judecator
    Ioan Vida                 - judecator
    Aurelia Popa              - procuror
    Madalina Stefania Diaconu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 168 si 180 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2001, exceptie ridicata de Petre Alecu si Stan Nedelcu in Dosarul nr. 1.546/2003 al Tribunalului Calarasi.
    La apelul nominal raspunde personal unul dintre autorii exceptiei, Stan Nedelcu, precum si partea Gheorghe Stoian. Raspund, de asemenea, la apel partile Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si Casa Judeteana de Pensii Calarasi, prin consilieri juridici, lipsind autorul exceptiei Petre Alecu, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Autorul exceptiei, prezent, solicita admiterea exceptiei ridicate, aratand ca pensia nu reprezinta un ajutor social, ci este rezultatul unei cotizatii in acest scop, pe parcursul vietii active. Faptul ca pensionari cu aceeasi vechime in munca, prestata in aceleasi conditii si avand aceeasi calificare, beneficiaza de pensii diferite, in functie de reglementarea in vigoare la data iesirii la pensie, echivaleaza, in opinia sa, cu o discriminare intre pensionari si contrazice ideea de dreptate sociala.
    Partea Gheorghe Stoian solicita, de asemenea, admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca se impune ca toti pensionarii sa beneficieze de prevederile aceleiasi legi, in conditii de echitate.
    Reprezentantul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale solicita sa se constate ca aceasta autoritate nu are calitate procesuala in dosarul aflat pe rolul Tribunalului Calarasi. Cu referire la exceptia de neconstitutionalitate, invoca jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale, care a constatat, in repetate randuri, conformitatea Legii nr. 19/2000 cu prevederile Constitutiei. Pe de alta parte, arata ca exista initiativa de a se incepe un proces de egalizare a pensiilor, astfel incat sa dispara necorelarile dintre diferitele acte normative ce au reglementat sistemul de pensii si cuantumul acestora.
    Reprezentantul Casei Judetene de Pensii Calarasi solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, pentru motivele aratate in jurisprudenta Curtii Constitutionale.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata, aratand ca nu se face nici un fel de discriminare intre pensionari, deoarece exista diferite categorii de pensionari, iar pensiile difera in functie de factori obiectivi. Apreciaza, de asemenea, ca art. 22 din Constitutie, referitor la dreptul la viata si integritate fizica si psihica, nu este incident in cauza.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 20 iunie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 1.546/2003, Tribunalul Calarasi a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 168 si 180 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2001, exceptie ridicata de Petre Alecu si Stan Nedelcu intr-o cauza avand ca obiect un litigiu de asigurari sociale.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca dispozitiile art. 168 si 180 din Legea nr. 19/2000, modificate si completate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2001, incalca prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, intrucat, impartind pensionarii in trei categorii, in raport cu data la care s-au inscris la pensie, au creat o discriminare in randul acestora, acordand pensii in cuantum diferentiat in mod substantial pentru activitati si salarii identice. Considera ca sunt incalcate si prevederile art. 22 alin. (1) din Constitutie, deoarece unii pensionari sunt umiliti prin faptul ca pensia lor nu reprezinta valoarea contributiei aduse la dezvoltarea societatii romanesti si sunt supusi la tortura psihica si la un tratament degradant. Mai arata ca statul roman nu gestioneaza eficient fondul de pensii, nu asigura cresterea pensiilor in raport cu rata inflatiei si nu asigura un trai decent tuturor cetatenilor, contrar prevederilor art. 43 alin. (1) din Constitutie.
    Tribunalul Calarasi apreciaza ca exceptia ridicata este neintemeiata. Arata, in acest sens, ca dispozitiile legale criticate nu aduc atingere dreptului la pensie, consacrat prin art. 43 alin. (2) din Constitutie, intrucat conditiile acordarii acestui drept se stabilesc prin lege si in raport cu resursele financiare existente. La recalcularea si recorelarea pensiilor se are in vedere punctajul mediu anual a carui determinare se face in aceleasi conditii pentru toate persoanele pensionate anterior datei intrarii in vigoare a Legii nr. 19/2000, nefiind incalcat principiul egalitatii in drepturi, consacrat de art. 16 alin. (1) din Constitutie.
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si formula punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicata. De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul apreciaza ca exceptia ridicata este nefondata, deoarece prin textele de lege criticate legiuitorul a urmarit realizarea obligatiei statului de a lua masuri de protectie sociala, de natura sa asigure un nivel de trai decent, prevazute de art. 43 alin. (1) din Constitutie, in functie de situatia economico-financiara a tarii si de fondurile de asigurari sociale de stat disponibile. Aceste dispozitii legale sunt in concordanta si cu prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, intrucat masurile suplimentare de recorelare a pensiilor au drept scop sa asigure, in etape, in limita posibilitatilor financiare ale statului, ca toti pensionarii sa beneficieze de pensii care sa reflecte intreaga activitate salariala depusa. Considera ca prevederile art. 22 alin. (1) din Constitutie nu sunt incidente in cauza.
    Avocatul Poporului considera ca dispozitiile legale criticate prin exceptie sunt constitutionale. Persoanele care se pensioneaza in perioade de timp diferite, cand sunt in vigoare diferite reglementari legale, se afla in mod obiectiv in situatii diferite, iar tratamentul juridic diferentiat nu inseamna incalcarea principiului egalitatii in drepturi. De altfel, aceleasi dispozitii legale prevad, intr-o prima etapa, stabilirea punctajului mediu anual si in privinta pensiilor stabilite pe baza legislatiei anterioare, iar apoi recorelarea treptata a acestora pentru a se ajunge la punctajul mediu stabilit pentru persoanele care se pensioneaza dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 19/2000, fara a se putea diminua pensia anterior stabilita. Apreciaza ca nu este intemeiata critica referitoare la incalcarea prevederilor art. 22 alin. (1) si ale art. 43 alin. (1) din Constitutie, deoarece legiuitorul urmareste realizarea, in cadrul disponibilitatilor financiare existente, a obligatiilor statului in domeniul masurilor de protectie sociala, prevazand si etapele recorelarii pensiilor anterior stabilite.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 168 si 180 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 161 din 30 martie 2001, dispozitii care au urmatoarea redactare:
    - Art. 168: "(1) Guvernul va lua masuri de recorelare a tuturor categoriilor de pensii, avand in vedere schimbarile produse in baza de calcul a acestora incepand cu anul 1991, ca urmare a trecerii la salarii individuale brute, a luarii in considerare a sporurilor cu caracter permanent, precum si a majorarii salariilor in sectorul bugetar sau negocierii acestora la societati comerciale si regii autonome.
    (2) Metodologia de recorelare a pensiilor in conditiile prevazute la alin. (1) va fi stabilita prin hotarare a Guvernului, in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (3) Dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, pe baza analizei rezultatelor recorelarii aplicate conform alin. (1) si (2) Guvernul poate adopta masuri suplimentare de recorelare a pensiilor stabilite pe baza legislatiei anterioare.
    (4) Programul si metodologia de recorelare a pensiilor potrivit prevederilor alin. (3) se stabilesc prin hotarari ale Guvernului.";
    - Art. 180: "(1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi pensiile de asigurari sociale de stat, pensiile suplimentare, pensiile de asigurari sociale pentru agricultori, stabilite pe baza legislatiei anterioare, precum si ajutoarele sociale stabilite potrivit legislatiei de pensii devin pensii in intelesul prezentei legi.
    (2) CNPAS va lua masurile necesare astfel incat la data intrarii in vigoare a prezentei legi sa determine punctajul mediu anual al fiecarui pensionar, prin raportarea cuantumului pensiilor cuvenite conform legislatiei anterioare, pe categoriile de pensii prevazute la art. 40, din care s-a dedus contributia pentru asigurarile sociale de sanatate, datorate conform legii, la valoarea unui punct de pensie, stabilita in conditiile art. 80.
    (3) Pensionarilor de asigurari sociale de stat ale caror drepturi stabilite in perioada 1 ianuarie 1998 - 31 martie 2001 sunt mai mari decat un punctaj mediu estimat pentru persoanele ce se vor pensiona in conditiile prezentei legi, pe langa punctajul mediu anual determinat conform prevederilor alin. (2), li se atribuie si acest punctaj mediu estimat, care se are in vedere la operatiunile de indexare si recorelare.
    (4) Punctajul mediu estimat, prevazut la alin. (3), se calculeaza de CNPAS.
    (5) Punctajul mediu anual si punctajul mediu estimat se pot corecta corespunzator recorelarii prevazute la art. 168 alin. (3) - (5).
    (6) Cuantumul pensiilor se stabileste in baza prevederilor art. 76, luandu-se in considerare punctajul mediu anual sau punctajul mediu estimat, dupa caz, stabilit conform alin. (2), (3) si (5).
    (7) In situatia in care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6), este mai mic decat cel stabilit in baza legislatiei anterioare, se pastreaza in plata cuantumul avantajos."
    Potrivit sustinerilor autorilor exceptiei, dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale ale art. 16 alin. (1), ale art. 22 alin. (1) si ale art. 43 alin. (1), devenit art. 47 alin. (1) in urma revizuirii si a republicarii Constitutiei Romaniei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, dispozitii care au urmatorul cuprins:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 22 alin. (1): "Dreptul la viata, precum si dreptul la integritate fizica si psihica ale persoanei sunt garantate.";
    - Art. 47 alin. (1): "Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent."
    Examinand critica de neconstitutionalitate, Curtea retine urmatoarele:
    In cadrul realizarii politicii in domeniul asigurarilor sociale de stat, legiuitorul are deplina autoritate sa stabileasca periodic noi modalitati si conditii de acordare si de calculare a pensiilor, cum a procedat si prin adoptarea Legii nr. 19/2000. Noile reglementari pot sa fie avantajoase sau chiar dezavantajoase beneficiarilor de pensii, dupa cum permite sau impune, dupa caz, situatia economico-financiara a tarii si fondurile de asigurari sociale de stat disponibile. In oricare dintre aceste ipoteze, dispozitiile legale noi se aplica numai pentru viitor, pentru persoane care se vor inscrie la pensie dupa intrarea lor in vigoare, neputand atinge drepturile de pensie anterior stabilite.
    Devreme ce drepturile de pensii anterior stabilite nu sunt atinse, nu sunt diminuate, iar pensiile stabilite reflecta, in cuantum, posibilitatile limitate in raport cu resursele existente intr-o perioada data, nu se poate sustine ca noile reglementari tranzitorii ar leza dreptul la viata, precum si dreptul la integritate fizica sau psihica ori ca ar institui un tratament inuman sau degradant.
    Legiuitorul, prin dispozitiile tranzitorii ale Legii nr. 19/2000 si prin modificarea si completarea acestora, a urmarit realizarea, in cadrul limitelor actualmente posibile, a obligatiilor statului in domeniul masurilor de protectie sociala. Pe linia acestor preocupari, dispozitiile legale respective prevad, pentru o prima etapa, stabilirea punctajului anual si in privinta pensiilor anterior stabilite, precum si recorelarea acestora pentru a ajunge la nivelul punctajului mediu, stabilit pentru persoanele care se pensioneaza dupa intrarea in vigoare a legii. Sunt exceptati pensionarii ale caror drepturi anterior stabilite sunt mai mari decat punctajul mediu stabilit conform noilor reglementari. Aceste reglementari se aplica in mod egal pentru toate persoanele care se afla in situatii identice.
    Legea reglementeaza, la modul general, si etapele urmatoare ale recorelarii, abilitand Guvernul ca, in limita posibilitatilor ulterioare, sa elaboreze un program de recorelare etapizat, ca la finalizarea acestora toti pensionarii sa beneficieze de drepturi egale pentru aceeasi activitate, perioada si cotizare, indiferent de data inscrierii la pensie.
    Curtea Constitutionala a mai fost sesizata cu exceptii de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 168 din Legea nr. 19/2000, exceptii pe care le-a respins ca fiind neintemeiate, constatand ca dispozitiile legale criticate nu incalca nici o prevedere constitutionala, prin Deciziile nr. 103 din 26 martie 2002 si nr. 225 din 10 septembrie 2002, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 301 din 8 mai 2002, respectiv nr. 751 din 15 octombrie 2002.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (3) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 168 si 180 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2001, exceptie ridicata de Petre Alecu si Stan Nedelcu in Dosarul nr. 1.546/2003 al Tribunalului Calarasi.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 9 decembrie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat-asistent,
                              Madalina Stefania Diaconu

    Intrucat domnisoara Madalina Stefania Diaconu se afla in concediu fara plata, in locul ei semneaza, in temeiul art. 261 alin. (2) din Codul de procedura civila,

                              Prim magistrat asistent,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 476/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 476 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 476/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu