Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 336 din  3 decembrie 2002

referitoare la exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 187/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 privind unele masuri de protectie pentru personalul al carui contract individual de munca va fi desfacut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", Regiei Autonome a Gazelor Naturale "Romgaz" Medias si a Regiei Autonome a Petrolului "Petrom" Bucuresti, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 si a Hotararii Guvernului nr. 127/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 932 din 19 decembrie 2002


SmartCity3


    Costica Bulai             - presedinte
    Nicolae Cochinescu        - judecator
    Constantin Doldur         - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Petre Ninosu              - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Lucian Stangu             - judecator
    Ioan Vida                 - judecator
    Florentina Balta          - procuror
    Madalina Stefania Diaconu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 187/2001, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 si a Hotararii Guvernului nr. 127/1999, exceptie ridicata, prin avocat, de Doina Ghiara in Dosarul nr. 1.550/LM/2002 al Curtii de Apel Craiova - Sectia litigii de munca.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Presedintele dispune sa se faca apelul si in Dosarul nr. 371C/2002. La apelul nominal in acest dosar se constata, de asemenea, lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Din oficiu, Curtea pune in discutie problema conexarii celor doua dosare, avand in vedere identitatea de obiect a acestora.
    Reprezentantul Ministerului Public arata ca nu se opune conexarii.
    Curtea, in temeiul art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, coroborat cu art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea Dosarului nr. 371C/2002 la Dosarul nr. 370C/2002.
    Reprezentantul Ministerului Public, avand cuvantul asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, solicita respingerea acesteia ca fiind inadmisibila.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin incheierile din 30 august 2002, pronuntate in dosarele nr. 1.550/LM/2002 si, respectiv, nr. 1.551/LM/2002, Curtea de Apel Craiova - Sectia litigii de munca a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptiile de neconstitutionalitate a Legii nr. 187/2001, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 si a Hotararii Guvernului nr. 127/1999, exceptii ridicate de Doina Ghiara si, respectiv, de Nicoleta Schintee.
    In motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate autorii acestora nu au aratat in ce consta neconstitutionalitatea Legii nr. 187/2001, ci au criticat, in special, Hotararea Guvernului nr. 127/1999, despre care au sustinut ca a fost adoptata cu incalcarea prevederilor art. 51 si ale art. 107 alin. (1) si (2) din Constitutie, intrucat nu a fost emisa pentru organizarea executarii legilor, iar prin art. 4 alin. (1), art. 10 si 11 din Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 se modifica, implicit, art. 2 alin. (3) din ordonanta. Pentru cazul in care nu se vor admite exceptiile de neconstitutionalitate pe acest motiv, solicita constatarea faptului ca art. 2 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 contravine prevederilor art. 38 alin. (2) din Constitutie, intrucat art. 4 alin. (1), art. 10 si 11 din Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 instituie termene pentru achitarea platilor compensatorii, situatie in care, pana la plata efectiva, titularii acestor drepturi sunt lipsiti de protectie sociala. Pentru acelasi motiv considera ca dispozitiile legale criticate contravin si prevederilor art. 20 din Constitutie, raportate la art. 11 alin. (1) si (2) partea a treia din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale.
    Curtea de Apel Craiova - Sectia litigii de munca apreciaza ca exceptiile sunt neintemeiate. In acest sens se arata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 a fost "emisa in cadrul politicii economice a Guvernului de restructurare a industriei in sectoarele la care se refera" si cu respectarea dispozitiilor constitutionale. In realitate, autorii exceptiilor critica Hotararea Guvernului nr. 127/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998, hotarare care "nu poate face obiectul exceptiei de neconstitutionalitate".
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.
    De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului, cu modificarile ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al acestei institutii cu privire la exceptiile de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptiile ridicate sunt inadmisibile. Arata ca articolul unic al Legii nr. 187/2001 nu contine nici o dispozitie care sa contravina prevederilor constitutionale invocate de autorii exceptiilor. Nici in cuprinsul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998, aprobata prin legea mentionata, nu se regasesc prevederi contrare Legii fundamentale. Dispozitiile ordonantei de urgenta sunt in deplina concordanta cu prevederile art. 38 alin. (2) din Constitutie, referitoare la dreptul salariatilor la protectia sociala a muncii. Art. 11 din ordonanta de urgenta, privind elaborarea si supunerea spre aprobare Guvernului a normelor de aplicare, este conform cu prevederile art. 107 alin. (1) si (2) din Constitutie. Guvernul mai arata ca aspectele invocate de autorii exceptiilor de neconstitutionalitate privesc modul de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998. Acest mod de aplicare fiind reglementat prin normele aprobate de Hotararea Guvernului nr. 127/1999, exceptiile ridicate sunt inadmisibile conform dispozitiilor art. 23 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata.
    Avocatul Poporului considera ca dispozitiile criticate ca fiind neconstitutionale nu sunt cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/1998, ci in Hotararea Guvernului nr. 127/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998. Or, aceste dispozitii nu pot face obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, potrivit art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata. Dispozitiile art. 2 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 sunt conforme prevederilor art. 38 alin. (2) din Constitutie, referitoare la protectia sociala a muncii, precum si reglementarilor cuprinse in art. 11 alin. (1) si (2) din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale, care prevad obligatia statelor de a recunoaste dreptul oricarei persoane la un nivel de trai suficient pentru ea insasi si pentru familia sa. Prin urmare, se arata ca Legea nr. 187/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 este constitutionala.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere cu privire la exceptiile de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptiile de neconstitutionalitate ridicate.
    Obiectul exceptiilor il constituie dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 privind unele masuri de protectie pentru personalul al carui contract individual de munca va fi desfacut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", Regiei Autonome a Gazelor Naturale "Romgaz" Medias si a Regiei Autonome a Petrolului "Petrom" Bucuresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 437 din 18 noiembrie 1998, precum si dispozitiile Legii nr. 187/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 196 din 19 aprilie 2001.
    Autorii exceptiilor sustin, in parte, si neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 2 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/1998, in forma in care considera ca aceste dispozitii au fost modificate prin Normele de aplicare aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 127/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 93 din 4 martie 1999.
    Curtea constata ca, in ceea ce priveste dispozitiile Legii nr. 187/2001 si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998, autorii exceptiilor nu au aratat in ce anume consta, in concret, neconstitutionalitatea acestor texte. S-a sustinut numai ca aceste acte normative sunt neconstitutionale pentru ca Hotararea Guvernului nr. 127/1999 a fost emisa cu incalcarea mai multor dispozitii din Legea fundamentala. Sesizarea Curtii pentru controlul de constitutionalitate a celor doua acte normative amintite s-a facut, asadar, cu nerespectarea dispozitiilor art. 12 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, republicata, potrivit carora "Sesizarile trebuie facute in forma scrisa si motivate".
    In ceea ce priveste Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 127/1999, Curtea retine ca, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, numai legile si ordonantele ori unele dispozitii ale acestora pot face obiectul controlului de constitutionalitate; in consecinta, exceptia de neconstitutionalitate care are ca obiect alte acte normative este inadmisibila. Acest fapt a fost constatat, de altfel, si prin incheierea Curtii de Apel Craiova, dar instanta nu s-a conformat dispozitiilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, potrivit carora "Daca exceptia este inadmisibila, fiind contrara prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanta o respinge printr-o incheiere motivata, fara a mai sesiza Curtea Constitutionala".

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca fiind inadmisibile, exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 187/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 privind unele masuri de protectie pentru personalul al carui contract individual de munca va fi desfacut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", Regiei Autonome a Gazelor Naturale "Romgaz" Medias si a Regiei Autonome a Petrolului "Petrom" Bucuresti, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 si a Hotararii Guvernului nr. 127/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998, exceptii ridicate de Doina Ghiara in Dosarul nr. 1.550/LM/2002 al Curtii de Apel Craiova - Sectia litigii de munca si, respectiv, de Nicoleta Schintee in Dosarul nr. 1.551/LM/2002 al aceleiasi instante.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 3 decembrie 2002.

                        PRESEDINTE,
               prof. univ dr. Costica Bulai

                              Magistrat asistent,
                              Madalina Stefania Diaconu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 336/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 336 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 336/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu