Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 301 din  6 iulie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 alin. (3), art. 62 alin. (1) si alin. (7) lit. c), art. 76, 77, 78, 87, art. 164 alin. (1) si ale art. 169 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 785 din 26 august 2004


SmartCity3


    Ioan Vida                 - presedinte
    Aspazia Cojocaru          - judecator
    Acsinte Gaspar            - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Petre Ninosu              - judecator
    Ion Predescu              - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Florentina Balta          - procuror
    Daniela Ramona Chitulescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 alin. (3), art. 62 alin. (1) si alin. (7) lit. c), art. 76, 77, 78, 87, art. 164 alin. (1) si ale art. 169 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Grigore Ungureanu in Dosarul nr. 5.149/AS/2003 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a civila, conflicte de munca si litigii de munca.
    La apelul nominal este prezent autorul exceptiei, personal, precum si partea Ministerul Apararii Nationale, prin consilier juridic Dan Cimpoeru, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, autorul exceptiei solicita admiterea acesteia asa cum a fost ridicata.
    Ministerul Apararii Nationale pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, deoarece, asa cum a statuat Curtea Constitutionala, principiul egalitatii in drepturi a cetatenilor nu inseamna uniformitate, la situatii diferite tratamentul neputand fi decat diferit. De asemenea, apreciaza ca textele de lege criticate nu infrang nici celelalte dispozitii constitutionale invocate de autorul exceptiei.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. Arata ca textele de lege criticate se aplica fara nici o deosebire tuturor persoanelor care se pensioneaza pe baza acestor reglementari. De asemenea, apreciaza ca din dispozitiile de lege criticate nu rezulta ca acestea ar urmari sa produca efecte retroactive, ele aplicandu-se dupa data intrarii in vigoare a Legii nr. 19/2000.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 16 februarie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 5.149/AS/2003, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de munca a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 alin. (3), art. 62 alin. (1) si alin. (7) lit. c), art. 76, 77, 78, 87, art. 164 alin. (1) si ale art. 169 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Exceptia a fost ridicata de Grigore Ungureanu in dosarul sus-mentionat, avand drept obiect o cerere de anulare a deciziei de stabilire a pensiei si recalcularea acesteia.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine ca dispozitiile de lege criticate sunt neconstitutionale, in esenta pentru ca prevad un mecanism de stabilire a pensiei care este nerealist, abuziv, netransparent, incomplet si imposibil de realizat corect in practica, incalcand principiul solidaritatii sociale. De asemenea, apreciaza ca aceste dispozitii incalca principiul neretroactivitatii legii, deoarece impun ca la determinarea punctajelor anuale, pana la intrarea in vigoare a legii, sa se utilizeze salariile brute sau nete, dupa caz, cum au fost inregistrate in cartea de munca. Dispozitiile de lege criticate discrimineaza, prin mecanismul de calcul pe care il instituie, cea mai mare parte din numarul pensionarilor fata de categoriile de cetateni privilegiate, cu salarii mari, ale caror pensii se stabilesc neplafonat, numai in functie de salariul brut realizat in ultima luna de activitate, iar prin impunerea unui plafon al bazei de calcul la maximum 3 salarii medii pe economie si la maximum 3 puncte intr-un an calendaristic, discrimineaza pensionarii prin limitarea neconstitutionala a obligatiilor si drepturilor corelative ale cetatenilor. Textele de lege exclud posibilitatea contestarii deciziei de pensionare pe cale administrativa, obligandu-i pe cei pensionati si care sunt nedreptatiti sa se adreseze justitiei, ceea ce implica eforturi financiare deosebite. De asemenea, dispozitiile art. 62 alin. (1) si alin. (7) lit. c) din Legea nr. 19/2000 sunt contradictorii si abuzive, lasand la latitudinea comisiilor de expertiza medicala sa decida cand un pensionar de invaliditate devine nerevizuibil medical.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de munca apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Dispozitiile art. 77, 78 si 79 nu contravin principiului egalitatii cetatenilor in fata legii, aceste reglementari neprevazand vreo dispozitie de exceptie care s-ar aplica numai anumitor categorii de cetateni, ci ele se aplica tuturor cetatenilor aflati in aceeasi situatie. In ceea ce priveste raportarea acestor dispozitii la art. 15 alin. (2) din Constitutie, republicata, se arata ca nici aceasta nu poate fi retinuta, ca orice act normativ care face referire la perioada anterioara intrarii sale in vigoare trebuie sa se raporteze la situatia de fapt existenta la acea data, fara ca in acest fel sa se incalce principiul constitutional al neretroactivitatii legii. De asemenea, este neintemeiata si critica potrivit careia dispozitiile art. 87, art. 164 alin. (1) si ale art. 169 din Legea nr. 19/2000 contravin principiilor constitutionale referitoare la egalitatea cetatenilor in fata legii si la neretroactivitatea legii. Plafonarea bazei de calcul potrivit art. 23 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 este valabila pentru intregul sistem public de pensii si pentru toti cetatenii care contribuie la acest sistem, fara ca dispozitia de lege sa fie in contradictie cu art. 16 alin. (1) si art. 15 alin. (2) din Constitutie, republicata. De asemenea, nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia art. 62 alin. (1) si alin. (7) lit. c) din lege infrang dispozitiile art. 15 alin. (2) sau pe cele ale art. 16 alin. (1) din Constitutie, republicata.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Avocatul Poporului arata ca dispozitiile de lege criticate nu instituie privilegii sau discriminari intre diferitele categorii de pensionari aflati in aceeasi situatie. Principiul egalitatii nu inseamna uniformitate, astfel incat este constitutional ca o lege sa stabileasca reguli diferite in raport de persoane care se gasesc in situatii deosebite. Art. 47 alin. (2) din Constitutie, republicata, consacra dreptul la pensie ca drept garantat oricarei persoane, iar conditiile de realizare a acestui drept trebuie sa fie diferite, tinand seama de diferitele categorii de persoane susceptibile de pensionare si de criteriile pensionarii.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate raportata la dispozitiile art. 15 alin. (2) din Constitutie, republicata, apreciaza ca aceasta nu poate fi retinuta, deoarece textele de lege criticate stabilesc reguli cu privire la sistemul de calcul al pensiilor si dispun numai pentru viitor, fara a contine reglementari care sa afecteze in vreun fel pensiile stabilite anterior intrarii in vigoare a acestei legi.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand Incheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 23 alin. (3), art. 62 alin. (1) si alin. (7) lit. c), art. 76, 77, 78 si 87, art. 164 alin. (1) si ale art. 169 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Aceste texte de lege au urmatorul continut:
    - Art. 23 alin. (3): "Baza de calcul prevazuta la alin. (1) si (2) nu poate depasi plafonul a de 5 ori salariul mediu brut."
    - Art. 62 alin. (1) si alin. (7) lit. c): "(1) Pensionarii de invaliditate sunt supusi revizuirii medicale, in functie de afectiune, la intervale de 6 - 12 luni, pana la implinirea varstelor standard de pensionare, la termenele stabilite de casele teritoriale de pensii.
    (7) Nu sunt supusi revizuirii medicale periodice pensionarii de invaliditate care: (...)
    c) au varsta mai mica cu pana la 5 ani fata de varsta standard de pensionare si au realizat stagiile complete de cotizare, conform prezentei legi."
    - Art. 76: "(1) Incepand cu data inscrierii la pensie cuantumul pensiei se determina prin inmultirea punctajului mediu anual realizat de asigurat in perioada de cotizare cu valoarea unui punct de pensie.
    (2) Cuantumul pensiei stabilit conform alin. (1) se majoreaza cu suma corespunzatoare contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, datorata potrivit legii.
    (3) La determinarea cuantumurilor pensiei conform alin. (1) si (2) fractiunile de leu se intregesc la un leu in favoarea pensionarilor."
    - Art. 77: "(1) Punctajul mediu anual realizat de asigurat in perioada de cotizare se determina prin impartirea numarului de puncte rezultat din insumarea punctajelor anuale realizate de asigurat in perioada de cotizare la numarul de ani corespunzator stagiului complet de cotizare, prevazut in anexa nr. 3.
    (2) In situatia asiguratilor prevazuti la art. 43 si 47, la stabilirea punctajului mediu anual conform alin. (1) se iau in considerare stagiile de cotizare prevazute la aceste articole.
    (3) In situatiile prevazute la art. 44, la stabilirea punctajului mediu anual al asiguratilor conform alin. (1) se iau in considerare stagiile totale de cotizare necesare prevazute in anexele nr. 4 si 5.
    (4) La calcularea punctajului mediu anual, a punctajului anual si a numarului de puncte realizat in fiecare luna se utilizeaza cinci zecimale."
    - Art. 78: "(1) Punctajul anual al asiguratului se determina prin impartirea la 12 a punctajului rezultat in anul respectiv din insumarea numarului de puncte realizat in fiecare luna. Numarul de puncte realizat in fiecare luna se calculeaza prin raportarea salariului brut lunar individual, inclusiv sporurile si adaosurile, sau, dupa caz, a venitului lunar asigurat, care a constituit baza de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale, la salariul mediu brut lunar din luna respectiva, comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica.
    (2) Pentru perioadele in care Comisia Nationala pentru Statistica a comunicat numai salariul mediu brut lunar pe economie la nivel anual punctajul anual al asiguratului se determina ca raport intre media lunara din anul respectiv a salariilor brute individuale, inclusiv sporurile si adaosurile, sau, dupa caz, a venitului asigurat, care a constituit baza de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale, si salariul mediu brut lunar pe economie din anul respectiv, comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica.
    (3) Pentru lunile pentru care Comisia Nationala pentru Statistica nu a comunicat inca salariul mediu brut lunar pe economie se utilizeaza (pentru intreaga luna) ultimul salariu mediu brut lunar pe economie comunicat.
    (4) Punctajul asiguratului, stabilit conform alin. (1) si (2), nu poate fi mai mare de 5 puncte intr-un an calendaristic.
    (5) Pentru perioadele asimilate, la determinarea punctajului anual al asiguratului se utilizeaza:
    a) cuantumul pensiei de invaliditate sau al altor drepturi de asigurari sociale obtinute in perioadele respective, in cazurile prevazute la art. 38 alin. (1) lit. a);
    b) 25% din salariul mediu brut lunar pe economie din perioadele respective, pentru cazurile prevazute la art. 38 alin. (1) lit. b) si c) si la art. 53 alin. (3).
    (6) Pentru stagiul potential, acordat asiguratilor in drept sa obtina o pensie de invaliditate, punctajul anual al asiguratului este de:
    a) 0,75 puncte pentru gradul I de invaliditate, respectiv pentru cei cu handicap grav;
    b) 0,60 puncte pentru gradul II de invaliditate, respectiv pentru cei cu handicap accentuat;
    c) 0,40 puncte pentru gradul III de invaliditate, respectiv pentru cei cu handicap mediu.
    (7) In cazul persoanelor care beneficiaza de perioadele asimilate prevazute la art. 38 alin. (1) lit. a) si care in aceeasi perioada obtin venituri pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, la calculul punctajului anual al asiguratului se iau in considerare, prin cumulare, veniturile asigurate cu cele stabilite pentru perioadele asimilate.
    (8) Asiguratii care, dupa indeplinirea conditiilor de pensionare pentru limita de varsta, reglementate de prezenta lege, contribuie o anumita perioada la sistemul public, regasindu-se in una dintre situatiile prevazute la art. 5, beneficiaza de majorarea punctajului realizat in aceasta perioada cu 0,3% pentru fiecare luna, respectiv cu 3,6% pentru fiecare an suplimentar."
    - Art. 87: "Decizia emisa in conditiile art. 86 alin. (1) poate fi contestata la instanta judecatoreasca competenta in a carei raza teritoriala se afla domiciliul asiguratului, in termen de 45 de zile de la comunicare."
    - Art. 164 alin. (1): "La determinarea punctajelor anuale, pana la intrarea in vigoare a prezentei legi, se utilizeaza salariile brute sau nete, dupa caz, in conformitate cu modul de inregistrare a acestora in carnetul de munca, astfel:
    a) salariile brute, pana la data de 1 iulie 1977;
    b) salariile nete, de la data de 1 iulie 1977 pana la data de 1 ianuarie 1991;
    c) salariile brute, de la data de 1 ianuarie 1991."
    - Art. 169: "(1) Pensia poate fi recalculata prin adaugarea stagiilor de cotizare nevalorificate la stabilirea acesteia.
    (2) Cererea de recalculare a pensiei urmeaza aceleasi reguli procedurale privind solutionarea si contestarea, prevazute pentru cererea de pensionare.
    (3) Pensia recalculata se acorda incepand cu luna urmatoarea celei in care s-a depus cererea de recalculare."
    Ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, la art. 169 din Legea nr. 19/2000 a fost introdus, prin Legea nr. 276/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 574 din 29 iunie 2004, alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Recalcularea, la cerere, prin adaugarea stagiului de cotizare asimilat prevazut la art. 38 alin. (1) lit. b) se face si in cazul pensiilor stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile art. 4, 15, 16, 20, 47 si 56 din Constitutia Romaniei, republicata, ce au urmatorul continut:
    - Art. 4: "(1) Statul are ca fundament unitatea poporului roman si solidaritatea cetatenilor sai.
    (2) Romania este patria comuna si indivizibila a tuturor cetatenilor sai, fara deosebire de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie, de sex, de opinie, de apartenenta politica, de avere sau de origine sociala."
    - Art. 15: "(1) Cetatenii beneficiaza de drepturile si de libertatile consacrate prin Constitutie si prin alte legi si au obligatiile prevazute de acestea.
    (2) Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile."
    - Art. 16 alin. (1) si (2): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege."
    - Art. 20: "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile."
    - Art. 47: "(1) Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.
    (2) Cetatenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate platit, la asistenta medicala in unitatile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asigurari sociale publice sau private, prevazute de lege. Cetatenii au dreptul si la masuri de asistenta sociala, potrivit legii."
    - Art. 56: "(1) Cetatenii au obligatia sa contribuie, prin impozite si prin taxe, la cheltuielile publice.
    (2) Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.
    (3) Orice alte prestatii sunt interzise, in afara celor stabilite prin lege, in situatii exceptionale."
    Totodata considera ca sunt incalcate prevederile art. 14 si 17 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, potrivit carora:
    - Art. 14: "Exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de prezenta conventie trebuie sa fie asigurata fara nici o deosebire bazata, in special, pe sex, rasa, culoare, limba, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine nationala sau sociala, apartenenta la o minoritate nationala, avere, nastere sau orice alta situatie."
    - Art. 17: "Nici o dispozitie din prezenta conventie nu poate fi interpretata ca implicand, pentru un stat, un grup sau un individ, un drept oarecare de a desfasura o activitate sau de a indeplini un act ce urmareste distrugerea drepturilor sau a libertatilor recunoscute de prezenta conventie sau de a aduce limitari mai ample acestor drepturi si libertati decat acelea prevazute de aceasta conventie."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile de lege criticate nu contin in sine nici o reglementare care sa creeze o inegalitate pe criterii de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie, de sex, de opinie, de apartenenta politica, de avere sau de origine sociala, toate dispozitiile Legii nr. 19/2000 aplicandu-se fara nici o discriminare tuturor persoanelor care se pensioneaza pe baza acestor reglementari legale. Prevederea altor conditii de inscriere la pensie si a altor criterii de calculare a pensiei, in alte legi speciale, pentru anumite categorii de cetateni, aflate in situatii distincte ce sunt determinate de natura profesiei si a functiilor lor, nu dau caracter discriminatoriu prevederilor Legii nr. 19/2000.
    Plafonarea punctajului de pensie, precum si a cuantumului pensiei se aplica tuturor categoriilor de cetateni inscrisi in sistemul public de pensii, fiind impusa de limitele fondurilor financiare existente pentru plata pensiilor si a altor drepturi de asigurari sociale.
    Referitor la pretinsa incalcare a art. 15 alin. (2) din Constitutie, republicata, Curtea retine ca formula redactionala a textelor de lege deduse controlului de constitutionalitate nu ofera temei unei atare critici, intrucat nu contine in sine nici o dispozitie cu caracter retroactiv si nici nu rezulta din vreunul din textele criticate ca acestea ar urmari sa produca efecte retroactive, textele urmand a-si gasi aplicarea exclusiv de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 19/2000 (la un an de la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei).
    Determinarea punctajului pentru pensiile anterior stabilite s-a prevazut ca o masura in vederea recalcularii si recorelarii, in viitor, a tuturor pensiilor, urmarindu-se prin aceasta inlaturarea discrepantelor inerente intre cei pensionati sub imperiul legii anterioare si cei pensionati dupa intrarea in vigoare a noii reglementari, pentru motive de echitate si de protectie sociala. In cadrul acestor operatiuni, alineatul (7) al art. 180 elimina posibilitatea diminuarii unor drepturi stabilite pe baza legislatiei anterioare, prevazand ca "In situatia in care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6), este mai mic decat cel stabilit in baza legislatiei anterioare, se pastreaza in plata cuantumul avantajos".
    De asemenea, nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia textele de lege criticate ii obliga pe cei pensionati sa se adreseze justitiei, excluzand posibilitatea contestarii deciziei de pensionare pe cale administrativa. Curtea observa ca nu reprezinta un drept constitutional contestarea pe cale administrativa a hotararilor ori a masurilor luate de autoritatile administratiei publice, ci, dimpotriva, potrivit art. 21 alin. (4) din Constitutie, republicata, "jurisdictiile speciale administrative sunt facultative si gratuite". Astfel, conform alineatului (2) al art. 126 din Legea fundamentala, stabilirea regulilor de procedura intra in atributiile legiuitorului, care poate sa instituie in considerarea unor situatii deosebite si daca considera necesar o procedura administrativa prealabila, fara a fi obligat sa o prevada in toate cazurile. Persoanele nemultumite de deciziile luate de casele de pensii, precum si cele nemultumite de deciziile comisiilor de expertiza medicala pot contesta aceste decizii direct in justitie, asigurandu-se astfel solutionarea operativa a litigiilor de aceasta natura, fara verigi intermediare.
    In ceea ce priveste critica potrivit careia dispozitiile de lege criticate infrang prevederile art. 47 din Constitutie, republicata, Curtea observa ca un stat de drept, democratic si social are obligatia de a asigura cetatenilor conditiile necesare pentru un trai decent si de a lua masurile necesare in vederea crearii unui cadru corespunzator pentru cresterea calitatii vietii, aspecte ce se realizeaza, printre altele, si prin garantarea dreptului la pensie. Astfel, Curtea observa ca prin Legea nr. 19/2000 dreptul la asigurari sociale este garantat de stat si se exercita prin sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, dispozitiile de lege criticate dand astfel expresie prevederilor constitutionale mentionate. De asemenea, Curtea retine ca prevederile art. 56 din Constitutie, republicata, referitoare la contributiile financiare nu au incidenta in cauza.
    Asupra dispozitiilor art. 77 alin. (1) si a celor ale art. 164 alin. (1) din Legea nr. 19/2000, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 125 din 16 martie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 377 din 29 aprilie 2004, respectiv Decizia nr. 94 din 21 martie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 301 din 8 mai 2002, statuand ca aceste dispozitii sunt constitutionale.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, al art. 13 alin. (1) lit. A.d), al art. 23 alin. (1) si al art. 25 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 alin. (3), art. 62 alin. (1) si alin. (7) lit. c), art. 76, 77, 78, 87, art. 164 alin. (1) si ale art. 169 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Grigore Ungureanu in Dosarul nr. 5.149/AS/2003 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de munca.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 6 iulie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Daniela Ramona Chitulescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 301/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 301 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 301/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu