Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 266 din 21 martie 2007

privind constitutionalitatea dispozitiilor art. 67, art. 68 si art. 70 din Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 322 din 14 mai 2007



Cu Adresa nr. 51/1.005 din 6 martie 2007 secretarul general al Camerei Deputaţilor a trimis Curţii Constituţionale sesizarea formulată de 50 de deputaţi şi 26 de senatori, în temeiul dispoziţiilor art. 27 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, în legătură cu neconstituţionalitatea art. 67, art. 68 şi art. 70 din Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărarea Parlamentului Romaniei nr. 4 din 3 martie 1992, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 34 din 4 martie 1992, modificat prin Hotărarea Parlamentului Romaniei nr. 13 din 29 iunie 1995, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 5 iulie 1995.

Autorii sesizării sunt următorii: Gheorghe I. Albu, Roberta Alma C. Anastase, Nicolae N. Bara, Gheorghe G. Barbu, Cornel Ştefan C. Bardan, Iulian-Gabriel P. Bîrsan, Anca-Daniela C. Boagiu, Ionela I. Bruchental-Pop, William Gabriel S. Branză, Daniel I. Buda, Costică N. Canacheu, Bogdan C. Cantaragiu, Alexandru A. Ciocalteu, Anca M. Constantinescu, Radu-Cătălin Drăguş, Stelian N. Duţu, Ionesie P. Ghiorghioni, Ion I. Gonţea, Dan N. Grigore, Monica Maria C. Iacob Ridzi, Traian Constantin A. Igaş, Valentin Adrian M. Iliescu, Graţiela Denisa M. lordache, Radu V. D. Lambrino, Dănuţ E. Liga, Mircea Man, Marian-Jean J. G. Marinescu, Laurenţiu C. Mironescu, Liviu Alexandru H. Miroşeanu, Alexandru E. Mocanu, Petru P. Movilă, Dorin-Liviu D. Nistoran, Ioan C. Oltean, Aurel A. Olărean, Constantin M. Petrea, Cosmin Gabriel C. Popp, Cezar Florin Gh. Preda, Ioan Dumitru I. Puchianu, Dumitru Ghe. Puzdrea, Romeo Marius Gh. Raicu, Cristian I. Rădulescu, Marius I. Rogin, Marcel Laurenţiu M. Romanescu, Gheorghe G. Sarb, Mugurel Liviu S. Sarbu, Mihai Gr. Stănişoară, Petre Străchinaru, Valeriu I. Tabără, Horia C. Văsioiu, Augustin A. Zegrean, Petru Nicolae I. Ioţcu, Maria D. Petre, Marin A. Bobeş, Jan C. Vraciu, Antonie T. Ştefan-Mihail, Paula Maria T. Ivănescu, Ionel E. Popescu, Mihai Ţabuleac, David I. Gheorghe, Gheorghe N. Flutur, Viorel A. Arion, Nicolae Vlad N. E. Popa, Dan G. Sabău, Mircea A. Cinteză, Cristache C. Rădulescu, Cristian C. Cucuian, Dan S. Carlan, Ivan O. Cismaru, Radu V. Ţîrle, Dorel-Constantin I. Onaca, Marius C. Marinescu, Cornelia Gh. Cazacu, Verginia Şt. Şerbănescu, Dorel V. Jurcan, Dan Gabriel P. Popa, Nicolae   N. Neagu.

Sesizarea a fost înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 1.942 din 6 martie 2007 şi formează obiectul Dosarului nr. 319C/2007.

Obiectul sesizării îl constituie dispoziţiile art. 67, art. 68 şi art. 70 din Regulamentul şedinţelor comune al Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărarea Parlamentului Romaniei nr. 4/1992, cu modificările ulterioare, care au următorul cuprins:

- Art. 67: „Preşedintele care conduce şedinţa comună, după prezentarea propunerii de suspendare din funcţie şi ascultarea explicaţiilor Preşedintelui Romaniei, consuliă deputaţii şi senatorii dacă datele existente sunt suficiente pentru a fi sesizată Curtea Constituţională sau dacă este necesară constituirea unei comisii comune de anchetă. Hotărarea se ia cu majoritatea voturilor din numărul total al deputaţilor şi senatorilor.

In cazul în care s-a apreciat că datele sunt suficiente, propunerea de suspendare, însoţită de informaţiile necesare, se trimite de îndată, de către preşedintele care a condus şedinţa comună, Curţii Constituţionale spre consultare, menţionandu-se termenul pană la care acesta trebuie să se pronunţe.

In termen de 24 de ore de la primirea avizului Curţii Constituţionale, Camerele Parlamentului se întrunesc în şedinţă comună pentru a hotărî asupra propunerii de suspendare din funcţie.

La dezbateri este invitat şi Preşedintele Romaniei, căruia i se va da cuvantul, la cererea sa, oricand în timpul dezbaterilor, pentru a da explicaţii asupra faptelor ce i se impută.

Hotărarea se adoptă cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor. Votul este secret, prin bile.";

-   Art. 68: „In cazul în care s-a hotărat constituirea unei comisii comune de anchetă, raportul întocmit de aceasta în termenul stabilit în hotărarea prevăzută la art. 67 alin. 1 se trimite, prin grija preşedinţilor celor două Camere, Curţii Constituţionale spre consultare, în termen de 3 zile de la data depunerii raportului.";

-   Art. 70: „Prevederileart.66-69seaplică,înmod corespunzător, şi în cazul propunerii de suspendare a persoanei care asigură interimatul funcţiei de Preşedinte."

In opinia autorilor sesizării textele din regulament menţionate încalcă prevederile art. 88, art. 95 şi art. 111 din Constituţie, potrivit cărora:

-      Art. 88: „Preşedintele Romaniei adresează Parlamentului mesaje cu privire la principalele probleme politice ale naţiunii. ";

Art. 95: „(1) In cazul săvarşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele Romaniei poate fi suspendat din funcţie de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, după consultarea Curţii Constituţionale. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.

(2) Propunerea de suspendare din funcţie poate fi iniţiată de cel puţin o treime din numărul deputaţilor şi senatorilor şi se aduce, neîntarziat, la cunoştinţă Preşedintelui.

(3)  Dacă propunerea de suspendare din funcţie este aprobată, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea Preşedintelui.";

-    Art. 111: „(1) Guvernul şi celelalte organe ale administraţiei publice, în cadrul controlului parlamentar al activităţii lor, sunt obligate să prezinte informaţiile şi documentele cerute de Camera Deputaţilor, de Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora. In cazul în care o iniţiativă legislativă implică modificarea prevederilor bugetului de stat sau a bugetului asigurărilor sociale de stat, solicitarea informării este obligatorie.

(2) Membrii Guvernului au acces la lucrările Parlamentului. Dacă li se solicită prezenţa, participarea lor este obligatorie."

In motivarea sesizării se arată că prin Decizia nr. 87/1994 Curtea Constituţională a definit mesajul ca fiind „mijlocul prin care Preşedintele Romaniei comunică Parlamentului opiniile sale cu privire la problemele politice ale naţiunii", iar primirea mesajului constituie „o modalitate a colaborării celor două autorităţi alese prin vot direct - Parlamentul şi Preşedintele Romaniei - constand în aducerea la cunoştinţa parlamentarilor a opiniilor Preşedintelui cu privire la principalele probleme politice ale naţiunii". Or, declanşarea şi derularea procedurii de suspendare este una dintre aceste probleme, „iar explicaţiile, precum şi apărările Preşedintelui Romaniei împotriva acuzaţiilor aduse pot fi date Parlamentului numai prin intermediul instituţiei constituţionale a mesajului prevăzută de art. 88." Art. 84 din Constituţie, coroborat cu art. 72 alin. (1) şi art. 95 din aceasta, consacră imunitatea Preşedintelui, făcand trimitere la regimul juridic al independenţei opiniilor, aplicabil membrilor Parlamentului, respectiv inviolabilitatea şi lipsa răspunderii pentru opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului, precum şi excepţia de la regulă - instituţia juridică a suspendării Preşedintelui Romaniei. Ancheta parlamentară desfăşurată de o comisie parlamentară este un mijloc de realizare a controlului parlamentar, circumstanţiat cat priveşte subiectele supuse controlului, prin art. 111 din Constituţie, în categoria cărora nu intră şi Preşedintele Romaniei. Ancheta desfăşurată de o comisie parlamentară presupune desfăşurarea unor activităţi de strangere de probe, printre care şi cea de a audia pe cei anchetat. In acest sens, prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 45 din 17 mai 1994 s-a statuat că Preşedintele Romaniei „poate fi suspendat din funcţie, în condiţiile art. 95 din Constituţie, de Camera Deputaţilor şi Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, iar eventualele explicaţii privind faptele ce i se impută pot fi date Parlamentului şi nu unei comisii".

In conformitate cu dispoziţiile art. 27 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, sesizarea a fost trimisă preşedinţilor celor două Camere, pentru a comunica punctele de vedere ale birourilor permanente.

Preşedinţii celor două Camere nu au comunicat Curţii Constituţionale punctele de vedere ale birourilor permanente.

C U R T E A,

examinand sesizarea de neconstituţionalitate, raportul întocmit de judecătorul-raportor, dispoziţiile criticate din Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, raportate la prevederile Constituţiei Romaniei şi dispoziţiile Legii nr. 47/1992 pentru organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, reţine următoarele:

Curtea a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. c) din Constituţie, precum şi celor ale art. 1, 10, 27 şi 28 din Legea nr. 47/1992, să se pronunţe asupra constituţionalităţii prevederilor criticate din Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.

Obiectul controlului de constituţionalitate îl constituie prevederile art. 67, art. 68 şi art. 70 din  Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărarea Parlamentului Romaniei nr. 4/1992, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 34 din 4 martie 1992, cu modificările ulterioare.

In esenţă, în opinia autorilor sesizării, aceste prevederi regulamentare prin care se instituie o comisie comună de anchetă în vederea cercetării unor fapte grave de încălcare a Constituţiei de către Preşedintele Romaniei, de natură să atragă suspendarea din funcţie a acestuia, sunt contrare dispoziţiilor din Constituţie cuprinse în art. 88 - „Mesaje", art. 95 - „Suspendarea din funcţie" şi art. 111 - „Informarea Parlamentului".

Examinand sesizarea de neconstituţionalitate formulată, Curtea Constituţională constată că aceasta este neîntemeiată şi urmează a fi respinsă pentru următoarele considerente:

Potrivit dispoziţiilor constituţionale ale art. 95, Preşedintele Romaniei poate fi suspendat din funcţie, de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, în cazul săvarşirii unor fapte grave prin care încalcă dispoziţiile acesteia, iar potrivit art. 64 alin. (4) din Constituţie, fiecare Cameră a Parlamentului „/.../ îşi constituie comisii permanente şi poate institui comisii de anchetă sau alte comisii speciale. Camerele îşi pot constitui comisii comune". Din analiza coroborată a prevederilor constituţionale menţionate rezultă că Parlamentul îşi constituie comisii pentru exercitarea oricăror atribuţii prevăzute de Constituţie în competenţa sa. Or, art. 95 din Constituţie, care prevede ca atribuţie a celor două Camere ale Parlamentului suspendarea din funcţie a Preşedintelui Romaniei nu interzice instituirea unei comisii de anchetă pentru exercitarea acestei atribuţii. Totodată, potrivit tezei finale a art. 95 din Constituţie, Preşedintele Romaniei poate da explicaţii cu privire la faptele ce i se impută, care, de asemenea, presupun efectuarea de cercetări prin intermediul unei comisii de anchetă. In caz contrar, faptele imputate ar fi cercetate chiar de către cei care propun suspendarea, ceea ce este mai grav decat constituirea unei comisii în acest scop. Mai mult, suspendarea din funcţie a Preşedintelui Romaniei, a cărui legitimitate rezultă din votul electoratului, este o măsură foarte gravă, avand un caracter sancţionator, astfel că gravitatea faptelor trebuie dovedită şi stabilită. Faţă de cele arătate rezultă că prevederile art. 67, art. 68 şi art. 70 din Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, referitoare la constituirea unei comisii de anchetă în vederea cercetării unor fapte grave de încălcare a Constituţiei de către Preşedintele Romaniei, de natură să atragă suspendarea din funcţie a acestuia, nu numai că nu încalcă, dar sunt chiar în sensul dispoziţiilor constituţionale ale art. 95 coroborate cu cele ale art. 64 alin. (4).

Curtea constată că prevederile art. 88 - „Mesaje" şi art. 111 - „Informarea Parlamentului" din Constituţie, invocate ca fiind încălcate, nu sunt relevante în susţinerea neconstituţionalităţii textelor regulamentare criticate.

Avand în vedere considerentele expuse, în temeiul dispoziţiilor art. 146 lit. c) şi art. 147 alin. (1) şi (4) din Constituţie, precum şi al prevederilor art. 11 alin. (1) lit. A.c), art. 27 şi 28 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, cu majoritate de voturi,

CURTEA   CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Constată că prevederile art. 67, art. 68 şi art. 70 din Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărarea Parlamentului Romaniei nr. 4 din 3 martie 1992, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 34 din 4 martie 1992, cu modificările ulterioare, sunt constitutionale.

Definitivă şi general obligatorie.

Decizia se comunică preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Dezbaterea a avut loc la data de 21 martie 2007 şi la aceasta au participat: Ioan Vida, preşedinte, Nicolae Cochinescu, Aspazia Cojocaru, Acsinte Gaspar, Kozsokar Gabor, Ion Predescu, Şerban Viorel Stănoiu şi Tudorel Toader, judecători.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent şef,

Gabriela Dragomirescu

OPINIE   SEPARATĂ

    

Prin această opinie separată dorim să ne exprimăm şi să argumentăm aprecierea discordantă faţă de cea pe care se întemeiază soluţia adoptată cu votul majorităţii membrilor Curţii Constituţionale cu privire la constituţionalitatea prevederilor art. 67 alin. 2, art. 68 şi art. 70 din Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.

Considerăm că prevederile regulamentului supuse controlului de constituţionalitate reprezintă o interpretare extensivă nepermisă a dispoziţiilor Constituţiei referitoare la procedura suspendării din funcţie a Preşedintelui Romaniei, adăugand la acestea proceduri a căror instituire nu a fost în intenţia Constituantei. Reglementarea procedurii prin regulament împrumută de fapt unele prevederi constituţionale care au ca obiect alte instituţii juridice.

Posibila sancţiune a suspendării din funcţie a Preşedintelui Romaniei pentru săvarşirea unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei şi procedura acestei forme de tragere la răspundere sunt reglementate exclusiv prin art. 95 din Constituţie. Dispoziţiile art. 95 implică în procedura de suspendare din funcţie a Preşedintelui Romaniei: cel puţin o treime din numărul deputaţilor şi senatorilor, care pot iniţia propunerea de suspendare; Curtea Constituţională, care trebuie să dea un aviz consultativ, înainte ca propunerea să fie dezbătută de Parlament; cele două Camere ale Parlamentului, în şedinţă comună, în faţa cărora Preşedintele Romaniei poate da explicaţii cu privire la faptele ce i se impută şi care pot hotărî suspendarea din funcţie; şi, în final, cetăţenii cu drept de vot, care hotărăsc, prin referendum, eventuala demitere a Preşedintelui Romaniei. Această implicare este valabilă atat în cazul preşedintelui ales, cat şi în cazul persoanei care asigură interimatul funcţiei.

Rezultă din această reglementare constituţională că nicio altă autoritate publică sau structură de lucru a Parlamentului nu are atribuţii ori competenţa de a întreprinde vreo măsură sau de a hotărî în legătură cu suspendarea din funcţie a Preşedintelui Romaniei.

Este adevărat că, potrivit prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţie, „Fiecare Cameră îşi constituie comisii permanente şipoate institui comisii de anchetă sau alte comisii speciale. Camerele îşi pot constitui comisii comune". Aceste comisii au rolul de a ajuta, de a contribui, printr-o activitate specializată, la îndeplinirea atribuţiilor constituţionale ale Parlamentului. Considerăm însă că domeniile de activitate, atribuţiile şi competenţele comisiilor constituite sunt limitate, neputand fi extinse şi în domeniile ori la măsuri ale căror dezbatere  şi  soluţionare  sunt date de  Constituţie în competenţa exclusivă a uneia dintre Camere sau a celor două Camere, în şedinţă comună.

In sensul prevederilor art. 95 din Constituţie, propunerea de suspendare din funcţie a Preşedintelui Romaniei, iniţiată de cel puţin o treime din numărul deputaţilor şi senatorilor, trebuie analizată în şedinţa comună a celor două Camere care, după obţinerea şi a avizului consultativ al Curţii Constituţionale, dezbat faptele imputate Preşedintelui Romaniei prin propunerea de suspendare, ascultand şi eventualele explicaţii date de Preşedintele Romaniei, după care pot hotărî suspendarea din funcţie.

Credem că argumentele noastre sunt susţinute şi prin practica anterioară a Curţii Constituţionale, a cărei reamintire o considerăm utilă.

Curtea Constituţională a statuat prin jurisprudenţa sa constantă că prin regulamentele parlamentare nu pot fi stabilite drepturi şi, mai ales, obligaţii pentru autorităţi publice şi pentru persoane care nu se află în raporturi constituţionale cu Parlamentul. Efectuarea oricărei anchete presupune inevitabil strangerea şi administrarea de probe, solicitarea de documente, date şi informaţii de la diferite autorităţi şi instituţii, precum şi audierea unor persoane, inclusiv a celei ale cărei fapte constituie obiectul anchetei. Dreptul comisiei de anchetă de a întreprinde asemenea demersuri se poate exercita numai dacă este prevăzută şi obligaţia corelativă a altor autorităţi, instituţii şi persoane de a furniza documentele, datele şi informaţiile solicitate ori de a se prezenta la audieri.

Prin Decizia nr. 317 din 13 aprilie 2006, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 446 din 23 mai 2006, Curtea Constituţională, pronunţandu-se asupra constituţionalităţii mai multor reglementări din Regulamentul Senatuiui, a constatat, printre altele, că este neconstituţională prevederea „privind dreptul comisiei de anchetă de a invita orice persoană care are cunoştinţă despre o faptă sau împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în cauza ce formează obiectul activităţii comisiei, obligaţia oricărei persoane care are asemenea cunoştinţe ori deţine mijloace de probă pentru a le înfăţişa comisiei, precum şi obligaţia instituţiilor de a răspunde solicitărilor sale".

In Decizia nr. 45 din 17 mai 1994 privind constituţionalitatea Regulamentului Camerei Deputaţilor, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 27 mai 1994, Curtea Constituţională a statuat că „Ancheta parlamentară este un mijloc de realizare a controlului parlamentar, iar acest control este circumstanţiat cat priveşte subiectele controlului prin art. 110 din Constituţie" (actualul art. 111).

Potrivit prevederilor art. 111 din Constituţie, controlul parlamentar vizează numai Guvernul şi celelalte organe ale administraţiei publice, evident de grad inferior Guvernului. Nicio altă dispoziţie constituţională nu prevede posibilitatea efectuării unei anchete parlamentare în legătură cu activitatea sau faptele Preşedintelui Romaniei.

Tot prin Decizia nr. 45/1994 a constatat Curtea Constituţională că „Anumiţi demnitari şi funcţionari publici nu pot fi însă controlaţi prin comisiile de anchetă deoarece Constituţia, stabilind raporturile juridice dintre autorităţile publice, instituie reguli distincte", iar, cu referire directă la

Preşedintele Romaniei, a statuat că acesta „poate fi suspendat din funcţie, în condiţiile art. 95 din Constituţie, de Camera Deputaţilor şi Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, iar eventualele explicaţii privind faptele ce i se impută pot fi date Parlamentului şi nu unei comisii".

Constatările Curţii Constituţionale privind constituţionalitatea unor activităţi şi drepturi ale comisiilor de anchetă ale oricărei Camere sunt valabile şi pentru comisiile comune de anchetă ale celor două Camere.

Judecator,

prof. univ. dr. IOAN VIDA,

preşedintele Curţii Constituţionale

Judecător-raportor,

Kozsokar Gabor


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 266/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 266 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 266/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu