Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 265 din 25 septembrie 2001

privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 4 din  7 ianuarie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Ioan Vida              - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Doina Suliman          - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996, exceptie ridicata de Societatea Comerciala TVS - S.R.L. din Oradea in Dosarul nr. 221/LC/2001 al Tribunalului Bihor.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, deoarece dispozitiile legale criticate reglementeaza tarifele de supraveghere si control, care nu intra in categoria impozitelor si taxelor, astfel ca nu sunt venituri ale bugetului de stat.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 17 aprilie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 221/LC/2001, Tribunalul Bihor a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996. Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala TVS - S.R.L. din Oradea intr-o cauza ce are ca obiect penalitati de intarziere a platii solicitate de Regia Autonoma "Inspectoratul General al Comunicatiilor" Bucuresti.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale ale art. 138 alin. (1). Se arata ca in timp ce "taxele de autorizare sunt stabilite prin lege, ceea ce este in conformitate cu Constitutia, [...] tariful de supraveghere si control (si alte tarife), care au acelasi regim juridic, respectiv se fac venit la bugetul de stat, se stabilesc prin ordin al ministrului comunicatiilor".
    Prin notele scrise depuse la dosar Regia Autonoma "Inspectoratul General al Comunicatiilor" Bucuresti considera ca exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila, deoarece "tarifele de supraveghere si control astfel cum sunt reglementate prin art. 14 alin. (2) si art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996 [...] nu sunt <<venituri ale bugetului de stat>> si nu intra in categoria impozitelor si taxelor".
    Instanta de judecata, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, dispozitiile legale criticate nefiind contrare prevederilor constitutionale invocate. Se arata ca tariful de supraveghere si control a fost stabilit prin lege, iar cuantumul acestuia s-a stabilit de catre autoritatea de reglementare in temeiul art. 24 - 25 din Legea nr. 74/1996.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
    Presedintele Camerei Deputatilor, in punctul sau de vedere, apreciaza ca dispozitiile legale criticate sunt constitutionale, astfel ca exceptia este neintemeiata.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat "regimul juridic al tarifelor este instituit la nivel de lege", iar "acordarea de catre Legea nr. 74/1996 a unor competente in stabilirea nivelului tarifelor, urmare evolutiei accelerate a indicelui preturilor si tarifelor in economie, nu contravine dispozitiilor art. 138 alin. (1) din Constitutia Romaniei".
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor si cel al Guvernului, raportul intocmit in cauza de judecatorul-raportor, notele scrise depuse de parte, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 156 din 22 iulie 1996.
    Textele de lege criticate au urmatorul continut:
    - art. 14 alin. (2): "Cheltuielile privind activitatile necesare pentru controlul permanent al respectarii prevederilor licentelor, controlul tehnic asociat, verificarea parametrilor de calitate si a protectiei contra perturbatiilor si, dupa caz, monitorizarea spectrului radioelectric sunt suportate din tarifele percepute de la titularii de licenta de catre organismul specializat prevazut la art. 49 alin. (1). Aceste tarife se aproba conform prevederilor art. 25, care se aplica in mod corespunzator.";
    - art. 30 alin. (2): "Cheltuielile privind activitatile necesare pentru controlul permanent al respectarii prevederilor autorizatiilor, controlul tehnic asociat, verificarea parametrilor de calitate si a protectiei contra perturbatiilor si, dupa caz, monitorizarea spectrului radioelectric sunt suportate din tarifele percepute de la titularii de autorizatie de catre organismul specializat prevazut de art. 49 alin. (1). Aceste tarife se aproba conform prevederilor art. 25, care se aplica in mod corespunzator."
    Autorul exceptiei, invocand neconstitutionalitatea acestor dispozitii legale, apreciaza ca au fost incalcate prevederile constitutionale ale art. 138 alin. (1), potrivit carora: "Impozitele, taxele si orice alte venituri ale bugetului de stat si ale bugetului asigurarilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege."
    Examinand exceptia, Curtea constata ca, in principiu, o taxa are justificarea intr-un serviciu public, iar impozitul reprezinta o contributie baneasca obligatorie si cu titlu nerambursabil, datorata, conform legii, bugetului de stat. Autorul exceptiei critica faptul ca tariful de supraveghere si control, desi instituit prin Legea nr. 74/1996, este stabilit prin ordin al ministrului comunicatiilor, ceea ce contravine art. 138 alin. (1) din Constitutie. In speta, fiind vorba insa de tarife (care nu fac parte din categoria surselor de venituri bugetare, ci sunt surse proprii de venituri, reprezentand pretul unor activitati), iar nu de taxe, Curtea nu poate retine vreo legatura intre dispozitiile legale criticate si prevederile constitutionale invocate. Asa fiind, rezulta ca aprobarea, printr-un act ce nu are forta juridica a legii, a tarifelor percepute de titularii de licenta pentru serviciile de telecomunicatii furnizate nu poate fi considerata neconstitutionala.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996, exceptie ridicata de Societatea Comerciala TVS - S.R.L. din Oradea in Dosarul nr. 221/LC/2001 al Tribunalului Bihor.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 25 septembrie 2001.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Doina Suliman



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 265/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 265 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 265/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu