Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 244 din 10 mai 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 569 din  1 iulie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ion Tiuca             - procuror
    Mihai Paul Cotta      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, ridicata de Chen Ping, Wang Jianping si Hong Xueyan in dosarele nr. 1.601/RF/2004, nr. 2.096/RF/2004 si nr. 3.926/RF/2004 ale Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca.
    In sedinta din 21 aprilie 2005 Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, a dispus conexarea dosarelor nr. 13D/2005 si 14D/2005 la Dosarul nr. 12D/2005 care a fost inregistrat primul, urmand sa solutioneze prin decizia de fata exceptia de neconstitutionalitate ridicata in cele trei dosare.
    La apelul nominal raspunde Chen Ping, asistat de traducator de limba chineza. Lipsesc ceilalti autori ai exceptiei, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, partea prezenta solicita admiterea exceptiei conform concluziilor scrise depuse la dosarul cauzei.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei, intrucat prevederile criticate pentru neconstitutionalitate au fost modificate. Astfel, art. 5 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 prevede, ca motiv de acordare a protectiei umanitare conditionate, riscul de a fi supus torturii, tratamentului sau pedepselor inumane ori degradante.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, retine urmatoarele:
    Prin incheierile din 14 octombrie 2004 si 25 octombrie 2004, pronuntate in dosarele nr. 1.601/RF/2004, nr. 2.096/RF/2004 si nr. 3.926/RF/2004, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, exceptie ridicata de Chen Ping, Wang Jianping si Hong Xueyan in cauzele civile avand ca obiect solutionarea recursurilor declarate de acestia impotriva sentintelor prin care au fost respinse, ca neintemeiate, plangerile lor impotriva hotararilor Oficiului National pentru Refugiati.
    In motivarile exceptiei de neconstitutionalitate, asemanatoare in cele trei dosare, autorii acesteia sustin ca dispozitiile art. 5 lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 contravin prevederilor art. 22 alin. (1) si (2) din Constitutie, precum si celor ale art. 2 si 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. In sustinerea exceptiei se arata ca dispozitiile criticate sunt neconstitutionale, deoarece "limiteaza cazurile de acordare a protectiei umanitare conditionate numai la situatiile in care riscul vatamarii dreptului la viata, precum si riscul de tortura sau tratamente inumane sau degradante are la baza unul din motivele definitiei Conventiei de la Geneva, 1951: rasa, religie, nationalitate, opinii politice, apartenenta la un anumit grup social", fara a include "in motivele de acordare a protectiei umanitare pedepsele inumane sau degradante, diferenta intre tratamente si pedepse constand in caracterul institutionalizat al actelor". Totodata se sustine ca, "prin omisiunea riscului de pedepse inumane sau degradante ca motiv de acordare a protectiei umanitare neconditionate, prevederile criticate limiteaza si mai mult cazurile de incidenta, ceea ce constituie o alta incalcare a caracterului absolut si neconditionat al dispozitiilor constitutionale si conventionale aratate". Referitor la acest aspect se arata ca "includerea riscului de pedepse inumane sau degradante ca motiv de acordare a protectiei umanitare [este] unul din putinele cazuri in care Curtea Europeana a Drepturilor Omului face un control de conventionalitate a legii interne. In conditiile in care cel mai adesea Curtea Europeana se abtine de a face aprecieri cu privire la dispozitiile legii nationale, caracterul absolut al protectiei instituite prin art. 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale o determina sa declare ca neconventionala o lege represiva".
    Autorii exceptiei apreciaza ca, spre deosebire de art. 5 lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, atat prevederile art. 22 alin. (1) si (2) din Constitutie, cat si cele ale art. 2 si 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si libertatilor fundamentale "sunt incidente in toate cazurile existentei riscului vatamarii dreptului la viata, precum si riscului de tortura, pedepse sau tratamente inumane sau degradante, indiferent de motive". Totodata considera ca prevederile criticate, "prin conditionarea acordarii protectiei umanitare de dovedirea existentei temerii bine intemeiate de persecutie pentru unul sau mai multe dintre motivele definitiei Conventiei de la Geneva, 1951, exclud de la protectie persoanele care, desi nu indeplinesc conditia temerii bine intemeiate de persecutie pentru motivele definitiei, ofera suficiente motive serioase sa se creada ca sunt expuse, in tara de origine, riscului vatamarii dreptului la viata, precum si riscului de tortura, pedepse sau tratamente inumane sau degradante [aplicate] altor cauze decat cele de persecutie pentru motivele definitiei".
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat "prin tratamente inumane sau degradante se inteleg si pedepsele inumane sau degradante, raporturile fiind de la gen la specie".
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctele sale de vedere asemanator formulate in cele trei dosare, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    In argumentarea acestui punct de vedere se arata ca prin Decizia nr. 151 din 17 aprilie 2003 Curtea Constitutionala a constatat ca "art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 <<a reglementat, ca forma de protectie pentru strainul care nu indeplineste conditiile acordarii statutului de refugiat, posibilitatea acordarii protectiei umanitare conditionate. Acest beneficiu acordat de statul roman (...) se afla in deplina concordanta cu prevederile constitutionale prin care se consfinteste dreptul la viata si la integritate fizica si psihica, prevazute de art. 22 din Constitutie>>".
    In ceea ce priveste sustinerea ca dispozitiile art. 5 lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 contravin prevederilor art. 2 si 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, in punctul de vedere al Guvernului se arata urmatoarele: "Principalul scop al articolelor 2 si 3 din conventie il reprezinta protejarea vietii, a demnitatii umane si a integritatii fizice si mentale a persoanei. Obligatiile ce incumba unui stat, pe taramul articolului 3 din conventie, nu se limiteaza numai la obligatia negativa, aceea de a nu practica tortura si de a nu aplica tratamente inumane si degradante, ci include si o obligatie pozitiva, aceea de a proteja orice persoana aflata sub jurisdictia sa contra unei situatii iremediabile de pericol de a fi supusa la rele tratamente, chiar daca acest risc ar urma sa se materializeze in afara teritoriului sau. In felul acesta, articolul 3 va fi incalcat ori de cate ori o persoana este extradata sau expulzata catre o tara in care risca sa fie supusa unor tratamente inumane."
    Astfel, Guvernul considera ca textul criticat, prin reglementarea acordarii protectiei umanitare conditionate, "reprezinta tocmai asumarea de catre stat a obligatiei sale pozitive, aceea de a oferi o forma de protectie persoanei care, neindeplinind conditiile pentru acordarea statutului de refugiat, ar fi expusa pericolului ca, in situatia in care ar fi returnata in tara de origine, sa sufere o vatamare a drepturilor sale, constand in tortura, tratamente sau pedepse inumane ori degradante".
    Referitor la critica formulata in sensul ca textul de lege nu prevede, ca motiv de acordare a protectiei umanitare conditionate, si situatia unei persoane care risca, in cazul returnarii sale in tara de origine, sa fie supusa la pedepse inumane si degradante, Guvernul arata ca "Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, in forma sa initiala (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 3 septembrie 2000), prevedea in art. 5 lit. b) riscul de a fi supus la tortura sau tratamente inumane si degradante. Ca urmare a modificarilor si completarilor, aceasta a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004. Astfel, art. 5 pct. 2 prevede, ca motiv de acordare a protectiei umanitare conditionate, riscul de a fi supus torturii, tratamentului sau pedepselor inumane ori degradante".
    In legatura cu sustinerea ca dispozitiile criticate limiteaza cazurile de acordare a protectiei umanitare conditionate numai in situatiile in care riscul de tortura sau tratamente inumane sau degradante are la baza unul dintre motivele urmatoare: rasa, religie, nationalitate, opinii politice, apartenenta la un anumit grup social, Guvernul mentioneaza Decizia nr. 291/2001 prin care Curtea Constitutionala a constatat ca "aprecierea continutului si a intelesului termenilor dintr-un text de lege, precum si a gradului de obiectivitate a criteriilor stabilite de legiuitor pentru adoptarea unor acte de decizie de catre autoritatile chemate sa aplice legea, cu alte cuvinte, interpretarea legii, nu intra in competenta justitiei constitutionale, ci in competenta instantelor de drept comun". De altfel, referitor la aceasta sustinere Guvernul apreciaza ca textul de lege criticat nu face nici o referire la motivele care ar putea genera riscul de tortura sau tratamente inumane sau degradante.
    Avocatul Poporului, in punctele sale de vedere identice in cele trei dosare, considera ca prevederile criticate sunt constitutionale.
    In motivarea acestui punct de vedere se arata ca "Stabilirea prin dispozitiile legale indicate a conditiilor in care se poate acorda protectia umanitara conditionata este in deplina concordanta cu prevederile constitutionale prin care se consfinteste dreptul la viata si la integritate fizica si psihica. Astfel, protectia umanitara conditionata se poate acorda strainului care nu indeplineste conditiile pentru acordarea statutului de refugiat si cu privire la care exista motive serioase sa se creada ca, daca va fi returnat in tara de origine, risca sa sufere o vatamare a drepturilor sale". In acest sens, este mentionata Decizia Curtii Constitutionale nr. 151/2003.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile partii prezente si ale procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata prin Legea nr. 323/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 342 din 27 iunie 2001, cu modificarile ulterioare.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate formulata in cauza, Curtea constata ca autorii exceptiei fac referire in mod eronat la dispozitiile "art. 5 lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, modificata prin Legea nr. 323/2001". La data ridicarii exceptiei de neconstitutionalitate, dispozitiile criticate ale Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 erau modificate prin art. I pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 92 din 31 ianuarie 2004, aprobata prin Legea nr. 176/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 467 din 25 mai 2004. Ulterior acestor modificari Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004.
    In prezent textul criticat pentru neconstitutionalitate are urmatorul cuprins:
    - Art. 5: "Protectia umanitara conditionata se poate acorda strainului care nu indeplineste conditiile prevazute la art. 2 alin. (1) si cu privire la care exista motive serioase sa se creada ca, daca va fi returnat in tara de origine, risca sa sufere o vatamare a drepturilor sale constand in:
    1. condamnarea la pedeapsa cu moartea sau executarea unei astfel de pedepse;
    sau
    2. tortura, tratamente sau pedepse inumane ori degradante; sau
    3. o amenintare serioasa, individuala, la adresa vietii sau integritatii, ca urmare a violentei generalizate in situatii de conflict armat intern sau international, daca solicitantul face parte din populatia civila."
    - Art. 2 alin. (1), la care face referire textul criticat, are urmatorul cuprins:
    "Statutul de refugiat se poate acorda la cerere strainului care, in urma unei temeri bine intemeiate de a fi persecutat pe considerente de rasa, religie, nationalitate, apartenenta la un anumit grup social sau opinie politica, se afla in afara tarii sale de origine si care nu poate primi sau, ca urmare a acestei temeri, nu doreste protectia acestei tari."
    Dispozitiile constitutionale invocate in sustinerea exceptiei au urmatorul cuprins:
    - Art. 22 alin. (1) si (2): "(1) Dreptul la viata, precum si dreptul la integritate fizica si psihica ale persoanei sunt garantate.
    (2) Nimeni nu poate fi supus torturii si nici unui fel de pedeapsa sau de tratament inuman ori degradant."
    Autorul exceptiei a invocat si incalcarea dispozitiilor art. 2 si 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, al caror cuprins este urmatorul:
    - Art. 2: "1. Dreptul la viata al oricarei persoane este protejat prin lege. Moartea nu poate fi cauzata cuiva in mod intentionat, decat in executarea unei sentinte capitale pronuntate de un tribunal in cazul in care infractiunea este sanctionata cu aceasta pedeapsa prin lege.
    2. Moartea nu este considerata ca fiind cauzata prin incalcarea acestui articol in cazurile in care aceasta ar rezulta dintr-o recurgere absolut necesara la forta:
    a) pentru a asigura apararea oricarei persoane impotriva violentei ilegale;
    b) pentru a efectua o arestare legala sau pentru a impiedica evadarea unei persoane legal detinute;
    c) pentru a reprima, conform legii, tulburari violente sau o insurectie."
    - Art. 3: "Nimeni nu poate fi supus torturii, nici pedepselor sau tratamentelor inumane sau degradante."
    Critica de neconstitutionalitate consta, in esenta, in sustinerea ca, pe de o parte, textul criticat limiteaza cazurile de acordare a protectiei umanitare conditionate numai la situatiile in care riscul vatamarii dreptului la viata, precum si riscul de tortura, tratamente inumane sau degradante, au la baza unul din motivele Conventiei de la Geneva din 1951: rasa, religia, nationalitatea, opiniile politice, apartenenta la un grup social, iar, pe de alta parte, dispozitiile criticate "nu includ in motivele de acordare a protectiei umanitare pedepsele inumane sau degradante".
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca sustinerile autorilor exceptiei sunt neintemeiate, intrucat textul de lege criticat pentru neconstitutionalitate nu contravine prevederilor art. 22 alin. (1) si (2) din Constitutie si celor ale art. 2 din Conventie pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Curtea observa, de asemenea, ca textul de lege criticat era modificat la data ridicarii exceptiei de neconstitutionalitate prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, in sensul includerii, la pct. 2 al art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, pe langa prevederile referitoare la tortura si tratamente inumane sau degradante, si a celor privind pedepsele inumane sau degradante, a caror lipsa era invocata in motivarea exceptiei, astfel ca acesta nu incalca nici prevederile art. 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    In jurisprudenta sa, Curtea, prin Decizia nr. 151 din 17 aprilie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 290 din 25 aprilie 2003, a respins exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, constatand ca nu sunt incalcate prevederile art. 22 din Constitutie. Totodata, a retinut ca "legiuitorul, prin textul de lege criticat, a reglementat, ca forma de protectie pentru strainul care nu indeplineste conditiile acordarii statutului de refugiat, posibilitatea acordarii protectiei umanitare conditionate. Acest beneficiu acordat de statul roman [...] este in deplina concordanta si cu reglementarile internationale referitoare la statutul si regimul refugiatilor."
    Solutia pronuntata prin decizia mentionata precum si considerentele care au stat la baza acesteia isi mentin valabilitatea si in cauza de fata, neintervenind elemente noi de natura sa modifice jurisprudenta Curtii.

    Pentru considerentele aratate, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor, ridicata de Chen Ping, Wang Jianping si Hong Xueyan in dosarele nr. 1.601/RF/2004, nr. 2.096/RF/2004 si nr. 3.926/RF/2004 ale Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 10 mai 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Mihai Paul Cotta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 244/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 244 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 244/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu