Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 197 din 14 aprilie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 166 alin. (3) sintagma "Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern" din Legea invatamantului nr. 84/1995, precum si a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 pentru completarea art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 498 din 13 iunie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Florentina Balta      - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 166 alin. (3) sintagma "Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern", alin. (3^1) si (3^2) din Legea invatamantului nr. 84/1995 si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 pentru completarea art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Georomservices" - S.A. din Ploiesti in Dosarul nr. 3.721/2002 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia civila.
    La apelul nominal raspunde pentru autorul exceptiei domnul avocat Antonie Iorgovan, in baza delegatiei depuse la dosar, constatandu-se lipsa celorlalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul autorului exceptiei solicita admiterea acesteia, intrucat considera ca textele de lege criticate, prin care se instituie o procedura administrativa de despagubire a societatii comerciale pentru imobile ce se reintegreaza in patrimoniul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului si potrivit carora despagubirea nu este prealabila si se stabileste in mod unilateral chiar de autoritatile publice care dispun exproprierea, incalca prevederile constitutionale ale art. 21 alin. (1) si (2), art. 44 alin. (1), (2), (3) si (6) si ale art. 136 alin. (5).
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, intrucat considera ca textele de lege criticate nu contravin prevederilor din Constitutie invocate ca fiind incalcate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea nr. 4.811 din 25 iunie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 3.721/2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala, la data de 22 noiembrie 2004, cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 166 alin. (3) sintagma "Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern" din Legea nr. 84/1995, republicata, precum si a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 pentru completarea art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata. Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "Georomservices" - S.A. din Ploiesti intr-o cauza civila avand ca obiect recursul declarat de aceasta impotriva Deciziei civile nr. 61 din 11 iunie 2002 a Curtii de Apel Ploiesti - Sectia civila.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca textele de lege criticate, care prevad etapele ce trebuie parcurse in ipoteza preluarii de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului a unor imobile necesare procesului de instruire si educatie, indiferent de statutul capitalului social al societatii ce are calitatea de proprietar, precum si competenta exclusiva a Guvernului de a stabili si de a acorda despagubirile "pe care le crede de cuviinta" pentru imobilul expropriat, contravin art. 21 alin. (1) si (2), art. 44 alin. (1), (2), (3) si (6) si art. 136 alin. (5) din Constitutie. In acest sens, se arata ca dispozitiile constitutionale ale art. 44 alin. (6) prevad in mod expres ca stabilirea despagubirilor necesita acordul proprietarului expropriat sau, in lipsa acestuia, interventia instantei de judecata; or, conform ipotezei art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2003, pentru imobilele deja integrate in patrimoniul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, "acordarea justei despagubiri ramane la bunul plac al Guvernului care nu poate fi silit de catre instanta judecatoreasca sa plateasca suma reala ce reprezinta contravaloarea imobilului". Asadar, atat art. 166 alin. (3), (3^1), (3^2) din Legea nr. 84/1995, cat si art. II al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 "instituie o procedura strict administrativa, in care sunt implicate doar autoritati administrative si in care vointa proprietarului expropriat de a negocia cuantumul despagubirii sau de a se adresa puterii judecatoresti pentru a obtine o suma corecta si echitabila, nu are nici o insemnatate". Prin acest "mod abuziv si arbitrar de a stabili cuantumul justei despagubiri" se incalca si alin. (1) si (2) al art. 44 din Constitutie, precum si art. 136 alin. (5), "din moment ce nu este creata posibilitatea reala ca in cazul exproprierii prevazute de Legea invatamantului sa se primeasca de catre proprietar o despagubire dreapta - deci corect calculata - si prealabila". Alin. (3) al art. 44 din Constitutie este incalcat prin aceea ca "despagubirea ce se acorda nu este prealabila trecerii imobilului in patrimoniul Ministerului Educatiei", "din moment ce mai intai opereaza reintegrarea bunului in patrimoniul expropriatorului, in baza protocolului de predare-primire, si de abia pe urma se demareaza <<complexa>> si <<operativa>> procedura de acordare a despagubirii".
    In sfarsit, in legatura cu invocarea incalcarii prevederilor constitutionale ale art. 21 alin. (1) si (2), se arata ca textele de lege criticate impiedica persoana expropriata de a participa la procedura de stabilire a cuantumului despagubirii si de a se adresa, in mod direct, puterii judecatoresti pentru a obtine recunoasterea dreptului.
    Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia civila nu si-a exprimat opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, nici prin incheierea de sesizare si nici ca urmare a solicitarii formulate in acest sens de Curtea Constitutionala, prin Adresa nr. 6.698 din 2 decembrie 2004, in temeiul art. 15 din regulamentul sau de organizare si functionare.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Astfel, in legatura cu sustinerea potrivit careia textele de lege criticate reglementeaza "o procedura de despagubire a societatii expropriate" in care despagubirea este "stabilita unilateral de autoritatile publice care au statutul de expropriator", se arata ca aceste dispozitii reglementeaza reintegrarea fara plata in patrimoniul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului a bazei materiale aferente procesului de instruire si de educatie, iar nu o procedura speciala de expropriere, de vreme ce statul nu a pierdut niciodata proprietatea acestor bunuri. Mai arata ca in sprijinul unei asemenea opinii este si "faptul ca in cuprinsul alin. (3) al art. 166 se precizeaza expres ca aceste dispozitii nu se aplica bunurilor care au intrat in patrimoniul agentilor economici privati", asa incat nici procedura administrativa reglementata de art. 166 alin. (3), (3^1) si (3^2) din Legea nr. 84/1995, prin care bunurile mentionate sunt reintegrate in patrimoniul unitatilor aferente Ministerului Educatiei si Cercetarii, pe baza unui protocol de predare-preluare si cu acordarea unei juste despagubiri, nu se aplica agentilor economici privati. In masura in care bunuri de natura celor ce pot fi incluse in baza materiala aferenta procesului de instruire si de educatie sunt identificate in patrimoniul agentilor economici privati si statul roman doreste reintegrarea lor in patrimoniul unitatilor implicate in procesul de instruire si educare, urmeaza a se recurge la procedura exproprierii conform art. 44 din Constitutie si Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica.
    In legatura cu sustinerea potrivit careia in conditiile textelor de lege criticate "despagubirea ce se acorda nu este nici macar prealabila", se considera ca aceasta nu are aceeasi natura juridica cu cea acordata in cadrul procedurii de expropriere si este optiunea legiuitorului de a stabili acordarea unei juste despagubiri ulterior incheierii protocolului de predare-primire, astfel ca despagubirea nu trebuie sa fie prealabila.
    In sfarsit, cu privire la sustinerile conform carora prin dispozitiile de lege criticate "se doreste instituirea unui caz in care puterea judecatoreasca nu are posibilitatea de a se pronunta in mod direct asupra despagubirilor cuvenite unui proprietar expropriat", se considera ca: art. 166 din lege nu are in vedere aplicarea unei proceduri de expropriere; art. II din ordonanta are in vedere imobilele preluate pe baza de protocol de predare-primire, pana la data intrarii in vigoare a acesteia si pentru care Guvernul a fost obligat prin hotarari judecatoresti sa emita hotarari de acordare de despagubiri; puterea judecatoreasca are posibilitatea de a se pronunta asupra acordarii despagubirilor, in cadrul procedurilor prevazute de legea criticata.
    Avocatul Poporului considera ca sesizarea Curtii Constitutionale nu este legala, intrucat Incheierea nr. 4.811 din 25 iunie 2004, pronuntata in Dosarul Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 3.721/2002, nu cuprinde si opinia instantei de judecata. Or, din interpretarea dispozitiilor imperative ale art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, rezulta "vointa legiuitorului de a acorda instantei de judecata rolul unui filtru de acces la instanta de contencios constitutional", in acelasi sens fiind si dispozitiile art. 146 lit. d) teza intai din Constitutie. In sfarsit, se arata ca "o interpretare contrara a acestor dispozitii constitutionale si legale ar duce la concluzia ca instanta de judecata nu este implicata in controlul de constitutionalitate, ceea ce contravine literei si spiritului prevederilor Constitutiei referitoare la instanta de contencios constitutional".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile reprezentantului Ministerului Public, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 166 alin. (3) sintagma "Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern" din Legea nr. 84/1995, republicata, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, precum si prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 pentru completarea art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 748 din 26 octombrie 2003.
    Articolul 166 alin. (3) din Legea nr. 84/1995 are urmatorul cuprins: "[...] Baza materiala aferenta procesului de instruire si de educatie, mentionata la alin. (2) si realizata din fondurile statului sau din fondurile institutiilor si intreprinderilor de stat in perioada anterioara datei de 22 decembrie 1989, se reintegreaza, fara plata, in patrimoniul Ministerului Educatiei Nationale, al institutiilor si unitatilor de invatamant si de cercetare stiintifica din sistemul invatamantului de stat. Predarea-preluarea se face pe baza de protocol. Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern. In aceleasi conditii se reintegreaza fara plata si imobilele care, conform art. 20 alin. (2) din Legea nr. 15/1990, au trecut in patrimoniul unor societati comerciale, indiferent de statutul capitalului social al acestora. Reintegrarea se face pe baza de protocol de predare-primire. [...]"
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 prevede: "Art. I. - Articolul 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza cu doua noi alineate, (3^1) si (3^2), cu urmatorul cuprins:
    (3^1) Justa despagubire prevazuta la alin. (3) se acorda, pentru fiecare caz, prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului si a Ministerului Finantelor Publice, in termen de 60 de zile de la data semnarii protocolului de predare-preluare.
    (3^2) Cuantumul despagubirii se stabileste in termen de 30 de zile de la data semnarii protocolului de predare-preluare, de catre o comisie de evaluare formata din reprezentanti ai Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si ai Ministerului Finantelor Publice, constituita prin ordin comun.
    Art. II. - (1) Pentru imobilele preluate pe baza de protocol de predare-preluare, in conformitate cu dispozitiile art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, si pentru care Guvernul a fost obligat prin hotarari judecatoresti sa emita hotarari de acordare a justei despagubiri, aceasta se acorda, pentru fiecare caz, prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului si a Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului.
    (2) Cuantumul despagubirii se stabileste in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta de catre comisia de evaluare prevazuta la alin. (3^2) al art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
    In opinia autorului exceptiei, dispozitiile de lege criticate contravin art. 21 alin. (1) si (2), art. 44 alin. (1), (2), (3) si (6) si art. 136 alin. (5) din Constitutie, care prevad:
    - Art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 44: "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii pot dobandi dreptul de proprietate privata asupra terenurilor numai in conditiile rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si din alte tratate internationale la care Romania este parte, pe baza de reciprocitate, in conditiile prevazute prin lege organica, precum si prin mostenire legala.
    (3) Nimeni nu poate fi expropriat decat pentru o cauza de utilitate publica, stabilita potrivit legii, cu dreapta si prealabila despagubire. [...]
    (6) Despagubirile prevazute in alineatele (3) si (5) se stabilesc de comun acord cu proprietarul sau, in caz de divergenta, prin justitie." ;
    - Art. 136: "(5) Proprietatea privata este inviolabila, in conditiile legii organice."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea Constitutionala retine urmatoarele:
    Art. 166 alin. (3) din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede reintegrarea in patrimoniul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului a bazei materiale aferente procesului de instruire si de educatie, realizata din fondurile statului sau din fondurile institutiilor si intreprinderilor de stat in perioada anterioara datei de 22 decembrie 1989, precum si a imobilelor care au trecut, conform art. 20 alin. (2) din Legea nr. 15/1990, in patrimoniul unor societati comerciale. Totodata, dispune ca reintegrarea se face pe baza de protocol de predare-primire, iar justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern. Autorul exceptiei considera ca masura reintegrarii, in conditiile prevazute de acest text de lege, reprezinta o expropriere si, in consecinta, sintagma "Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern" este contrara art. 44 alin. (1), (2), (3) si (6) si art. 136 alin. (5) din Constitutie potrivit carora, in conditiile legii organice, proprietatea privata este inviolabila si nimeni nu poate fi expropriat decat pentru o cauza de utilitate publica, stabilita potrivit legii, cu dreapta si prealabila despagubire.
    Cu referire la aceste sustineri, Curtea constata ca, in sensul prevederilor constitutionale invocate, Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica reglementeaza cadrul legal pentru protectia, garantarea si ocrotirea dreptului de proprietate, in mod egal, indiferent de proprietar, si instituie procedurile de expropriere si stabilire a despagubirilor. Or, nici una dintre dispozitiile textului de lege criticat nu prevede exproprierea pentru cauza de utilitate publica, cu justa si prealabila despagubire, potrivit cerintelor constitutionale si legale aratate. Asa fiind, Curtea nu poate retine contrarietatea sintagmei "Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern", cuprinsa in art. 166 alin. (3) din Legea nr. 84/1995, fata de prevederile constitutionale ale art. 44 alin. (1), (2), (3) si (6) si art. 136 alin. (5).
    De altfel, Curtea constata ca, in realitate, autorul exceptiei nu critica solutia legislativa cuprinsa in art. 166 alin. (3) din Legea nr. 84/1995, ci sintagma "Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern", cuprinsa in textul legii mentionate, precum si procedura de acordare a acesteia, instituita prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2003. In esenta, potrivit motivelor de neconstitutionalitate formulate, textele de lege criticate: "instituie o procedura strict administrativa, in care sunt implicate doar autoritati administrative si in care vointa proprietarului expropriat de a negocia cuantumul despagubirii sau de a se adresa puterii judecatoresti pentru a obtine o suma corecta si echitabila, nu are nici o insemnatate;" cuantumul "justei despagubiri" este stabilit de Guvern in "mod abuziv si arbitrar"; "despagubirea ce se acorda nu este prealabila trecerii imobilului in patrimoniul Ministerului Educatiei", "din moment ce mai intai opereaza reintegrarea bunului in patrimoniul expropriatorului, in baza protocolului de predare-primire, si de abia pe urma se demareaza <<complexa>> si <<operativa>> procedura de acordare a despagubirii"; impiedica persoana expropriata de a participa la procedura de stabilire a cuantumului despagubirii si de a se adresa puterii judecatoresti pentru a obtine recunoasterea dreptului.
    Asadar, autorul exceptiei invoca neconstitutionalitatea unor prevederi referitoare la acordarea, de catre Guvern, a justei despagubiri si procedura stabilita pentru aceasta. In legatura cu aceste sustineri, Curtea constata ca prin dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 pentru completarea art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, legiuitorul a instituit o procedura administrativa speciala, care sa conduca la reintegrarea, fara plata, a bazei materiale aferente procesului de instruire si educatie in patrimoniul Ministerului Educatiei si Cercetarii, institutiilor si unitatilor de invatamant si de cercetare stiintifica din sistemul invatamantului de stat. Or, faptul ca prin lege se stabilesc modalitatile de reintegrare a bazei materiale si de acordare a justei despagubiri nu constituie o problema de constitutionalitate, ci o optiune a legiuitorului, in legatura cu care Curtea Constitutionala nu este competenta sa se pronunte. Asa fiind, exceptia de neconstitutionalitate ridicata urmeaza a fi respinsa, intrucat Curtea nu poate retine ca prin textele de lege criticate sunt incalcate prevederile art. 21 alin. (1) si (2), art. 44 alin. (1), (2), (3) si (6) si art. 136 alin. (5) din Constitutie.
    In sfarsit, Curtea retine ca exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata intr-o cauza in care Societatea Comerciala "Georomservices" - S.A. din Ploiesti a solicitat instantei de judecata obligarea Guvernului Romaniei la plata justei despagubiri, in temeiul art. 166 din Legea nr. 84/1995, pentru imobilul sau din municipiul Ploiesti, str. Traian nr. 28. Prin Hotararea Guvernului nr. 969 din 15 iunie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 592 din 1 iulie 2004, adoptata in temeiul art. 108 din Constitutie si al art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 pentru completarea art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, s-a aprobat Societatii Comerciale "Georomservices" - S.A. plata justei despagubiri pentru imobilul preluat in domeniul public al municipiului Ploiesti si in administrarea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti. Pentru plata, prin hotarare, se dispune efectuarea modificarilor corespunzatoare in structura bugetului de stat pe anul 2004 si in volumul si structura bugetului Ministerului Educatiei si Cercetarii pe anul 2004.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 166 alin. (3) sintagma "Justa despagubire se acorda, dupa caz, de Guvern" din Legea invatamantului nr. 84/1995, precum si a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2003 pentru completarea art. 166 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Georomservices" - S.A. din Ploiesti in Dosarul nr. 3.721/2002 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia civila.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 14 aprilie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent sef,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 197/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 197 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 197/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu