Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 174 din 23 mai 2001

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit si a dispozitiilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 576 din 14 septembrie 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Gabriela Ghita         - procuror
    Florentina Geangu      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit si ale art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar, exceptie ridicata de Marius Brumusescu in Dosarul nr. 14.982/2000 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 22 mai 2001 in prezenta partilor si a reprezentantului Ministerului Public si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea la data de 23 mai 2001.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 4 decembrie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 14.982/2000, Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit si ale art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar, exceptie ridicata de Marius Brumusescu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit incalca prevederile art. 72 alin. (1) si alin. (3) lit. r), ale art. 107 alin. (3), ale art. 114 alin. (1) si ale art. 117 alin. (2) din Constitutie, deoarece "Guvernul nu putea aduce modificari unei legi organice, in speta Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, din care au fost abrogate prevederile art. 9 lit. c) referitoare la reduceri sau scutiri de impozit pe venit si ale art. 10 referitoare la reducerea impozitului pe venit". De asemenea, se mai sustine ca art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar contravine art. 15 alin. (2) din Constitutie, potrivit caruia legea dispune numai pentru viitor.
    Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti, exprimandu-si opinia, considera ca fiind "admisibila exceptia de neconstitutionalitate".
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca prevederile art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 si ale art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 nu contravin dispozitiilor art. 72 alin. (1) si alin. (3) lit. r), ale art. 114 alin. (1), ale art. 107 alin. (3), ale art. 117 alin. (2) si, respectiv, ale art. 15 alin. (2) din Constitutie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul judecatorului-raportor, sustinerile partilor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 419 din 31 august 1999) si dispozitiile art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 462 din 22 septembrie 2000). Aceste dispozitii au urmatorul continut:
    - Art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999: "Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga: [...]
    - prevederile art. 9 lit. c) referitoare la reduceri sau scutiri de impozit pe venit si ale art. 10 referitoare la reducerea impozitului pe venit din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 155 din 20 iulie 1995;";
    - Art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000: "Platile compensatorii si ajutoarele prevazute la art. 1, platite incepand de la data de 1 ianuarie 2000, nu sunt supuse globalizarii."
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 contravin urmatoarelor prevederi constitutionale:
    Art. 72 alin. (1) si alin. (3) lit. r)
    "(1) Parlamentul adopta legi constitutionale, legi organice si legi ordinare. [...]
    (3) Prin lege organica se reglementeaza: [...]
    r) celelalte domenii pentru care, in Constitutie, se prevede adoptarea de legi organice.";
    Art. 107 alin. (3)
    "Ordonantele se emit in temeiul unei legi speciale de abilitare, in limitele si in conditiile prevazute de aceasta.";
    Art. 114 alin. (1)
    "Parlamentul poate adopta o lege speciala de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonante in domenii care nu fac obiectul legilor organice.";
    Art. 117 alin. (2)
    "Structura sistemului national de aparare, organizarea armatei, pregatirea populatiei, a economiei si a teritoriului pentru aparare, precum si statutul cadrelor militare, se stabilesc prin lege organica."
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 autorul exceptiei sustine ca acestea incalca prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile".
    I. Examinand critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999, prin raportare la prevederile art. 72 alin. (1) si alin. (3) lit. r), ale art. 107 alin. (3), ale art. 114 alin. (1) si ale art. 117 alin. (2) din Constitutie, Curtea constata ca aceasta este neintemeiata.
    Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, prin care se abroga prevederile art. 9 lit. c) si ale art. 10 din Legea nr. 80/1995, a fost emisa in temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutie si al art. 1 lit. D pct. 13 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante. Prin aceasta ordonanta se reglementeaza aspecte ce tin de domeniul fiscal, care nu intra in sfera de reglementare a legilor organice in conditiile art. 72 alin. (3) si ale art. 117 alin. (2) din Constitutie. Faptul ca prin art. 86 liniuta a noua din ordonanta se abroga unele prevederi de natura fiscala din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare nu poate fi interpretat in sensul emiterii de catre Guvern a unei ordonante intr-un domeniu ce face obiectul legilor organice, intrucat domeniul de reglementare este exclusiv fiscal, si anume impozitul pe venit, iar nu statutul cadrelor militare, astfel cum sustine autorul exceptiei.
    II. Analizand critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000, Curtea retine ca, in ipoteza in care aceste prevederi legale ar fi declarate neconstitutionale, prin admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, consecinta ar fi aceea ca ele ar deveni inaplicabile. In speta insa o asemenea decizie a Curtii ar contraveni intereselor autorului exceptiei, deoarece acesta nu s-ar mai putea prevala de dispozitiile legale criticate, dar a caror aplicare o solicita. Asa fiind, rezulta ca sub acest aspect exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a noua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit si ale art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar, exceptie ridicata de Marius Brumusescu in Dosarul nr. 14.982/2000 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    2. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000, exceptie invocata de acelasi autor in acelasi dosar.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 23 mai 2001.

         PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 174/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 174 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 174/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu