Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 166 din 17 iulie 2006

privind operatiunea de concentrare economica realizata de catre societatile comerciale Arcelor Steel Service Centres SAS, Franta, si Mitsui & CO.UK PLC, Anglia, prin preluarea controlului in comun asupra societatii AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd, Africa de Sud

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 736 din 29 august 2006



Preşedintele Consiliului Concurenţei,

în baza:

-  Decretului nr. 57 din 17 februarie 2004 privind numirea membrilor Plenului Consiliului Concurenţei;

-  Decretului nr. 838 din 13 iunie 2006 privind numirea unui vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei;

-  Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată;

-  Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedură   al Consiliului Concurenţei, cu modificările ulterioare;

-  Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice, cu modificările ulterioare;

-  Instrucţiunilor cu privire la definirea pieţei relevante în scopul stabilirii unei părţi substanţiale de piaţă;

-  Notificării concentrării economice înregistrate cu nr. RS - 59 din 26 mai 2006 la Consiliul Concurenţei;

-   Notei Direcţiei industrie si energie cu privire la concentrarea economică notificată, înregistrată cu nr. SN/108 din 13 iulie 2006, luând în considerare următoarele:

1.  La data de 26 mai 2006 Consiliul Concurenţei a primit o notificare privind o propusă concentrare economică, care urmează a se realiza de către societăţile Arcelor Steel Service Centres SAS, Franţa, denumită în continuare Arcelor SSC, şi Mitsui & CO.UK PLC, Anglia, denumită în continuare Mitsui, prin preluarea controlului în comun asupra societăţii AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd, Africa de Sud, denumită în continuare AMSA, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicată. Notificarea operaţiunii de concentrare economică a devenit efectivă la data de 22 iulie 2006.

2.  Părţile

Arcelor Steel Service Centres SAS (Arcelor SSC) este o societate înfiinţată în conformitate cu legislaţia franceză, controlată de grupul Arcelor, Luxemburg.

Arcelor SSC operează centre service de distribuţie oţel în Europa şi Africa de Sud, prin care procesează şi distribuie produse plate din oţel, conform comenzilor clienţilor.

Mitsui & CO.UK PLC (Mitsui) este o societate înfiinţată în conformitate cu legislaţia engleză, controlată de grupul japonez Mitsui & Co. Ltd.

Mitsui este activă în comerţul internaţional de mărfuri diverse, inclusiv produse din oţel.

AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd este o societate înregistrată în Africa de Sud, controlată de Arcelor SSC.

AMSA va opera un centru service de distribuţie oţel în Africa de Sud.

3.  Natura operaţiunii de concentrare

Concentrarea economică notificată se realizează prin achiziţionarea controlului în comun de către Arcelor SSC, Franţa, şi Mitsui, Anglia, în înţelesul art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 21/1996, republicată, asupra AMSA, o societate deja înregistrată în Africa de Sud.

Anterior tranzacţiei, acţiunile societăţii AMSA erau deţinute în proporţie de 100% de Arcelor SSC.

In conformitate cu prevederile din Acordul acţionarilor, Arcelor SSC va transfera 35% din acţiunile deţinute în AMSA către Mitsui, păstrând diferenţa de 65% din acţiuni.

Ulterior realizării tranzacţiei, AMSA va fi controlată în comun de Arcelor SSC (65%) şi Mitsui (35%).

AMSA va fi o societate în comun concentrativă, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice şi va îndeplini, pe termen lung, toate funcţiile aferente unei entităţi economice autonome, astfel va avea resurse proprii pentru operarea activităţilor, propriul buget şi management, nu va depinde de companiile-mamă pentru afacerile curente, va fi activă pe piaţă şi va desfăşura activităţile derulate de alţi agenţi economici de pe aceleaşi pieţe.

4.  Dimensiunea operaţiunii de concentrare

Tranzacţia a fost notificată Consiliului Concurenţei în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicată, părţile implicate în operaţiunea de concentrare realizând în anul 2005 cifre de afaceri globale care depăşesc 10 milioane euro, iar două dintre acestea realizând fiecare în aceeaşi perioadă, pe teritoriul României, cifre de afaceri care depăşesc 4 milioane euro.

5.  Evaluarea mediului concurenţial Piaţa relevantă

Piaţa produsului

Distribuţia de produse siderurgice este o piaţă separată de producţia de oţel şi de vânzările directe către consumatorii finali.

Piaţa distribuţiei de oţel se împarte în 3 subpieţe:

1.  centre service de oţel;

2.  distribuitori angro;

3.  centre de tăiere a oţelului prin mijloace termice (oxicutting centre).

Aceste canale de distribuţie vor fi mai departe împărţite în funcţie de grupa de produse comercializată.

Pentru propusa operaţiune părţile au informat că societatea AMSA va fi activă numai pe piaţa distribuţiei de oţel prin centre service, deci piaţa produsului a fost definită ca „Distribuţia de produse din oţel prin centre service".

Piaţa geografică

In opinia părţilor, dar şi a practicii decizionale a Comisiei Europene, distribuţia oţelului este în mod esenţial o activitate naţională sau regională.

In conformitate cu prevederile Legii nr. 21/1996, republicată, piaţa relevantă, în scopul prezentei concentrări, a fost definită ca piaţa distribuţiei de produse din oţel prin centre service pe teritoriul României.

In România, comercializarea produselor siderurgice îmbracă forme diverse, mai puţin prin centre service, care reprezintă, în scopul prezentei concentrări, piaţa relevantă. Până la data propusei concentrări piaţa distribuţiei prin centre service nu a fost identificată pe teritoriul României. Totuşi, în acest caz, definiţia exactă a pieţei poate fi lăsată deschisă, deoarece, indiferent de modul de definire a pieţei, efectele operaţiunii propuse sunt aceleaşi.

La nivelul anului 2005, părţile implicate în operaţiunea de concentrare nu au fost active în România, dar societăţi aparţinând celor două grupuri, Arcelor şi Mitsui, au realizat vânzări de oţel pe pieţe ale produsului învecinate, cum ar fi vânzarea către consumatori finali şi distribuţia angro.

Totuşi, cotele de piaţă înregistrate s-au situat sub {...}% din totalul pieţelor.

Aşa cum susţin părţile în notificarea transmisă, AMSA va fi un centru service de distribuţie de produse din oţel, care va activa numai în Africa de Sud. AMSA se va aproviziona cu produse plate din zonă sau de la societăţi aparţinând grupurilor Arcelor sau Mitsui, cu precădere din Brazilia, Japonia şi în mai mică măsură din Europa. Produsele achiziţionate vor fi procesate conform comenzilor clienţilor locali din Africa de Sud. Eventualele exporturi se vor adresa numai ţărilor vecine, având în vedere influenţa costurilor de transport.

Având în vedere că:

-  societatea AMSA va activa pe o piaţă a produsului încă neidentificată pe teritoriul României, respectiv centru service de distribuţie de produse plate din oţel, deci nu exista nicio suprapunere a activităţilor;

- piaţa în amonte, respectiv de aprovizionare în România cu produse plate, nu va fi influenţată de crearea societăţii în comun, AMSA urmând a se aproviziona din surse apropiate de Africa de Sud şi, oricum, clienţii din România au o ofertă consistentă de la Mittal Steel (peste 70% din necesarul pieţei), iar firmele aparţinând grupurilor Arcelor şi Mitsui, active în România pe pieţe învecinate, înregistrează poziţii nesemnificative;

-   pe piaţa în aval, de distribuţie angro, nu există impact din punct de vedere concurenţial, produsele prelucrate de AMSA urmând a fi distribuite clienţilor care le-au comandat, în Africa de Sud, propusa concentrare economică realizată prin achiziţionarea controlului în comun de către Arcelor SSC, Franţa, şi Mitsui, Anglia, asupra AMSA, Africa de Sud, nu are niciun impact din punct de vedere concurenţial pe piaţa distribuţiei de oţel prin centre service, pe teritoriul României.

Taxa de autorizare

Conform pct. 3 din Instrucţiunile date în aplicarea art. 32 din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu privire la calculul taxei de autorizare, cifra de afaceri reprezintă însumarea veniturilor pe piaţa relevantă pe care are loc operaţiunea de concentrare economică. In cazul propus, nu au fost realizate venituri pe piaţa relevantă,

DECIDE:

Art. 1. - In conformitate cu dispoziţiile art. 46 alin. (1) lit. b) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, şi ale pct. 138 lit. b din cap. II al părţii a II-a din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice, se emite o decizie de neobiecţiune, constatându-se că, deşi operaţiunea notificată cade sub incidenţa legii, nu există îndoieli privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.

Art. 2. - Taxa de autorizare conform art. 32 din Legea nr. 21/1996, republicată, este 0 (zero) RON, avându-se în vedere că piaţa relevantă a produsului „Distribuţia de produse din oţel prin centre service" pe care va fi activă societatea AMSA, creată în Africa de Sud, prin preluarea controlului în comun de către Arcelor SSC şi Mitsui, nu a fost identificată pe teritoriul României.

Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la data comunicării acesteia către părţi.

Art. 4. - Decizia Consiliului Concurenţei poate fi atacată, conform dispoziţiilor art. 47 alin. (4) din Legea nr. 21/1996, republicată, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ.

Art. 5. - In conformitate cu prevederile art. 57 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicată, prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala solicitantului şi pe pagina de internet a Consiliului Concurenţei.

Art. 6. - Direcţia industrie şi energie şi Secretariatul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.

Art. 7. - Prezenta decizie se va comunica de către Secretariatul general al Consiliului Concurenţei societăţilor comerciale:

-  Arcelor Steel Service Centres SAS, Franţa;

-  Mitsui & CO.UK PLC, Anglia,

prin firma de avocatură Voicu & Filipescu SCA, Union International Center, str. Ştirbei Vodă nr. 26-28, Bucureşti, România.

Preşedintele Consiliului Concurenţei,

Mihai Berinde


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 166/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 166 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 166/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu