Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 129 din  1 martie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 493 din 13 iunie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Florentina Balta        - procuror
    Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Gheorghe Rusu, Isabela-Irina Ciobanu, Gheorghe Pata, Ovidiu Todasca si Angelica-Mariana Bulughiana in Dosarul nr. 13/C/2005 al Tribunalului Suceava - Sectia civila.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea dispune, de asemenea, sa se faca apelul si in dosarele nr. 55D/2005 si nr. 56D/2005 care au ca obiect aceleasi exceptii de neconstitutionalitate, ridicate de Constantin Bogus, Adina-Elena Irimia, Dragalin Strajer, Gabriela Pascovici, Daniela Baboi-Schmegner in Dosarul nr. 12/C/2005 al Tribunalului Suceava - Sectia civila si de Doina Bolohan, Doru Florin Lupu, Ovidiu Nelu Ficioru, Lenuta Rusu, Suzanica Asofiei si Petrisor Manolache in Dosarul nr. 18/C/2005 al aceleiasi instante.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, avand in vedere ca exceptiile de neconstitutionalitate care fac obiectul dosarelor nr. 54D/2005, nr. 55D/2005 si nr. 56D/2005 au obiect identic, pune in discutie din oficiu problema conexarii cauzelor.
    Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.
    Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 55D/2005 si nr. 56D/2005 la Dosarul nr. 54D/2005, care este primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public arata ca prevederile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 au avut un caracter temporar si si-au incetat aplicarea inainte de data sesizarii Curtii Constitutionale. Prin urmare, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate a acestor prevederi legale ca fiind inadmisibila. In ceea ce priveste criticile de neconstitutionalitate aduse dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, arata ca dreptul la prima de concediu nu reprezinta un drept fundamental si pune concluzii de respingere a exceptiei ca neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 17 ianuarie 2005, pronuntate in dosarele nr. 13/C/2005, nr. 12/C/2005 si nr. 18/C/2005, Tribunalul Suceava - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor. Exceptia a fost ridicata de Gheorghe Rusu, Isabela-Irina Ciobanu, Gheorghe Pata, Ovidiu Todasca, Angelica-Mariana Bulughiana, Constantin Bogus, Adina-Elena Irimia, Dragalin Strajer, Gabriela Pascovici, Daniela Baboi-Schmegner, Doina Bolohan, Doru Florin Lupu, Ovidiu Nelu Ficioru, Lenuta Rusu, Suzanica Asofiei si Petrisor Manolache cu prilejul solutionarii unor actiuni civile al caror obiect il constituie pretentii privind drepturi salariale.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin, in esenta, ca prevederile legale criticate contravin art. 41 alin. (2) si art. 53 din Constitutie. In acest sens, arata ca, potrivit art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996, introdus prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000, magistratii si celelalte categorii de personal salarizate potrivit acestei legi au dreptul pe perioada concediului de odihna, pe langa indemnizatia de concediu, si la o prima egala cu indemnizatia bruta sau cu salariul de baza brut din luna anterioara plecarii in concediu. Acest drept legal nu a fost acordat, deoarece aplicarea art. 41^1 alin. 1 din Legea nr. 50/1996 a fost suspendata prin art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, iar prevederile art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 au abrogat dispozitiile Legii nr. 50/1996 referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat acestora. In consecinta, considera ca prin dispozitiile legale criticate a fost restrans exercitiul dreptului legal la prima de concediu, fara a exista vreuna dintre situatiile prevazute de art. 53 din Constitutie care reglementeaza posibilitatea restrangerii prin lege a exercitiului unor drepturi sau libertati. De asemenea, apreciaza ca sunt incalcate si prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la dreptul la concediu de odihna platit, care include in opinia lor si dreptul la prima de vacanta.
    Tribunalul Suceava - Sectia civila apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata, intrucat dreptul la prima de concediu nu se confunda cu dreptul la concediu de odihna platit si nu este un drept fundamental, garantat de Constitutie.
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor, in punctul sau de vedere, apreciaza ca prevederile legale criticate nu contravin dispozitiilor constitutionale invocate de autorii exceptiei, intrucat dreptul la prima de concediu nu este un drept garantat de Constitutie.
    Avocatul Poporului apreciaza, de asemenea, ca prevederile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sunt constitutionale. In acest sens, arata ca suspendarea dreptului la prima ce se acorda cu ocazia plecarii in concediu de odihna, precum si abrogarea prevederilor referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat acestora sunt conforme prevederilor art. 41 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora salariatii au dreptul la masuri de protectie sociala "stabilite prin lege", dupa cum precizeaza textul constitutional.
    Presedintele Senatului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Presedintelui Camerei Deputatilor si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 390 din 17 iulie 2001, dispozitii potrivit carora: "De asemenea, se suspenda pana la data de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 41^1 alin. (1) care cuprind dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna si ale art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele lucrate peste durata normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei cu ocazia plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000."
    Autorii exceptiei invoca, de asemenea, neconstitutionalitatea prevederilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 18 decembrie 2002, prevederi al caror continut este urmatorul: "Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga art. 1^1, precum si celelalte dispozitii referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, potrivit legii, acestora, din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare."
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege autorii exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 41 alin. (2) si ale art. 53 din Constitutie, potrivit carora:
    - Art. 41 alin. (2): "Salariatii au dreptul la masuri de protectie sociala. Acestea privesc securitatea si sanatatea salariatilor, regimul de munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim brut pe tara, repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii deosebite sau speciale, formarea profesionala, precum si alte situatii specifice, stabilite prin lege.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca acordarea primei pentru concediu de odihna, reglementata de art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, a fost suspendata prin dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001.
    Mai apoi, dispozitiile art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, au prevazut ca "(4) Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2002."
    In sfarsit, dispozitiile art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 au abrogat prevederile legale referitoare la acordarea primei pentru concediu in ceea ce ii priveste pe magistrati, cat si personalul de specialitate asimilat.
    Autorii exceptiei sustin ca suspendarea acordarii primei pentru concediu, precum si abrogarea dreptului la prima pentru concediu constituie o restrangere neconstitutionala a acestui drept, precum si o incalcare a dispozitiilor constitutionale care consacra dreptul la concediu de odihna platit.
    Curtea constata ca prevederile legale criticate au fost supuse in mai multe randuri controlului de constitutionalitate, prin raportare la aceleasi dispozitii constitutionale invocate si in prezenta cauza.
    Astfel, prin Decizia nr. 12 din 18 ianuarie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 216 din 15 martie 2005, si prin Decizia nr. 38 din 25 ianuarie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 221 din 16 martie 2005, Curtea, in temeiul dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, a respins ca fiind inadmisibile exceptiile de neconstitutionalitate ce priveau art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, constatand ca aceste prevederi legale au avut caracter temporar, iar efectele lor au incetat la data prevazuta pentru aplicare. Astfel, a retinut ca dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si-au incetat aplicarea la data de 1 ianuarie 2002, iar cele ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, la 31 decembrie 2002, ambele date fiind anterioare sesizarii Curtii Constitutionale.
    Prin Decizia nr. 37 din 25 ianuarie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 230 din 18 martie 2005, Curtea a respins ca neintemeiate criticile de neconstitutionalitate care priveau art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, statuand ca "beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de concediu, nu constituie un drept constitutional fundamental, iar prevederile art. 53 din Constitutie nu sunt incidente in privinta reglementarii lor. In consecinta, legiuitorul este in drept sa le acorde, sa le modifice ori sa inceteze acordarea lor, precum si sa stabileasca perioada in care le acorda". De asemenea, a retinut ca "dreptul la concediul de odihna platit, ca masura de protectie sociala garantata de prevederile constitutionale, nu se confunda cu dreptul la prima de concediu, astfel ca nu poate fi retinuta incalcarea dispozitiilor art. 41 alin. (2) din Constitutie".
    Intrucat nu au intervenit elemente noi, de natura sa justifice schimbarea jurisprudentei in materie a Curtii Constitutionale, considerentele si solutia din deciziile anterioare isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti si ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, exceptie ridicata de Gheorghe Rusu, Isabela-Irina Ciobanu, Gheorghe Pata, Ovidiu Todasca si Angelica-Mariana Bulughiana in Dosarul nr. 13/C/2005 al Tribunalului Suceava - Sectia civila, de Constantin Bogus, Adina-Elena Irimia, Dragalin Strajer, Gabriela Pascovici, Daniela Baboi-Schmegner in Dosarul nr. 12/C/2005 al aceleiasi instante si de Doina Bolohan, Doru Florin Lupu, Ovidiu Nelu Ficioru, Lenuta Rusu, Suzanica Asofiei si Petrisor Manolache in Dosarul nr. 18/C/2005 al aceleiasi instante.
    2. Respinge, ca fiind neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de aceiasi autori in aceleasi dosare.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 1 martie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Patricia Marilena Ionea



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 129/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 129 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 129/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu