Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 12 din 23 ianuarie 1997*)

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 1/1992 privind registrul agricol si ale Legii nr. 68/1991 privind registrul agricol

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 252 din 25 septembrie 1997


SmartCity3


    *) A se vedea si Decizia Curtii Constitutionale nr. 148 din 3 iunie 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 252 din 25 septembrie 1997.

    Lucian Stangu      - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Romul Petru Vonica - judecator
    Doina Suliman      - magistrat-asistent

    Completul de judecata, convocat potrivit prevederilor art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din data de 6 octombrie 1995, pronuntata in Dosarul nr. 2.046/1995, Curtea de Apel Bacau - Sectia de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei Guvernului nr. 1/1992 privind registrul agricol si a Legii nr. 68/1991 privind registrul agricol, invocata de apelantul reclamant Ilie Petre.
    Exceptia a fost ridicata in cadrul apelului declarat impotriva Sentintei civile nr. 4.005 din 8 septembrie 1994, prin care Judecatoria Roman a respins ca neintemeiata contestatia formulata de reclamantul Ilie Petre impotriva Ordinului nr. 31 din 2 martie 1994, emis de prefectul judetului Neamt. Prin acest ordin, Ilie Petre a fost eliberat din functia de secretar al Consiliului Local al Municipiului Roman, incepand cu data de 4 martie 1994, deoarece si-a incalcat obligatiile de munca stabilite prin art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 1/1992.
    In motivarea exceptiei se sustine ca actele normative atacate contravin prevederilor art. 15 alin. (2), art. 58 alin. (1), art. 107 alin. (2), art. 114 si ale art. 150 alin. (1) din Constitutie.
    Exprimandu-si opinia, instanta de judecata apreciaza ca exceptia este neintemeiata.
    Potrivit art. 24 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, au fost solicitate punctele de vedere ale celor doua Camere ale Parlamentului, precum si cel al Guvernului asupra exceptiei invocate.
    In punctul sau de vedere, Guvernul apreciaza exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei Guvernului nr. 1/1992 privind registrul agricol ca intemeiata, intrucat "a fost adoptata cu incalcarea dispozitiilor art. 107 alin. (3) si ale art. 114 alin. (1)-(3) din Constitutie", fara sa existe o lege de abilitare pentru emiterea acestei ordonante.
    Cat priveste exceptia de neconstitutionalitate a Legii nr. 68/1991 privind registrul agricol, Guvernul considera ca este "vadit netemeinica".
    Senatul si Camera Deputatilor nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
avand in vedere incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 1/1992 si ale Legii nr. 68/1991, raportate la prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    In temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si al art. 1, 3 si 23 din Legea nr. 47/1992, Curtea Constitutionala este competenta sa solutioneze exceptia invocata.
    Legea nr. 68/1991 prevede, in art. 1, ca, "in scopul asigurarii evidentei statistice primare din agricultura, prin hotarare a Guvernului se introduce, incepand cu data de 1 iulie 1991, un nou registru agricol", iar in art. 2, ca Decretul nr. 692/1973 privind registrul agricol, devenit Legea nr. 23/1974, se abroga.
    In conformitate cu dispozitiile art. 150 alin. (1) din Constitutie, legile si toate celelalte acte normative raman in vigoare, in masura in care nu contravin Constitutiei actuale.
    Prin continutul si forma sa, Legea nr. 68/1991 nu contravine noii Constitutii, astfel incat instanta de judecata competenta a apreciat justificat ca aceasta lege este in vigoare.
    Guvernul a fost abilitat sa emita, in domeniul registrului agricol, o hotarare, intrucat, la data adoptarii Legii nr. 68/1991, potrivit art. 6 si 7 din Legea nr. 37/1990 pentru organizarea si functionarea Guvernului, avea competenta sa emita hotarari in exercitarea atributiilor proprii si regulamente in aplicarea legilor, atunci cand prin lege s-a prevazut aceasta. Numai prin noua Constitutie, adoptata la 8 decembrie 1991, a fost reglementata institutia ordonantei Guvernului, prevazandu-se in art. 107 ca Guvernul adopta hotarari pentru organizarea executarii legilor si ordonante in domenii care nu fac obiectul legilor organice.
    In sensul prevederilor art. 107 si ale art. 114 din Constitutie, ordonanta nu este insa altceva decat tot o hotarare a Guvernului, prin care se poate modifica sau abroga o lege ordinara, dar nu si una organica.
    Cu privire la supunerea ordonantelor Guvernului spre aprobare Parlamentului, regula de drept comun este ca ordonantele nu trebuie supuse spre aprobare, deoarece conform alin. (3) al art. 114 din Constitutie, aprobarea este necesara numai daca legea de abilitare o cere. In speta insa, Legea nr. 68/1991, care a dispus emiterea actului normativ atacat, nu a instituit o asemenea obligatie.
    Ordonanta Guvernului nr. 1/1992 nu contravine dispozitiilor art. 58 alin. (1) din Constitutie, deoarece Guvernul poate adopta asemenea acte normative si in perioada de functionare a Parlamentului, fara ca prin aceasta sa se incalce atributia Parlamentului de "unica autoritate legiuitoare a tarii". Dimpotriva, atunci cand Guvernul emite ordonante cu caracter de urgenta, el convoaca in mod obligatoriu Parlamentul. Aceasta inseamna ca Guvernul poate adopta ordonante si in timpul cat Parlamentul functioneaza in sesiune, nu numai in vacante parlamentare.
    Legea nr. 68/1991 nu contravine dispozitiilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, intrucat data de 1 iulie 1991, la care s-a dispus introducerea registrului agricol, a fost inlocuita, prin Ordonanta Guvernului nr. 1/1992, cu data intrarii in vigoare prevazuta in art. 17 al acestei ordonante.
    Intr-adevar, este de principiu ca legea intra in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei, exceptie facand numai acele cazuri in care norma juridica prevede o alta data, ulterioara. In cazul de fata, Ordonanta nr. 1/1992 care reglementeaza registrul agricol nu prevede o alta data pentru intrarea sa in vigoare, ci dispune numai ca registrul agricol existent se va inlocui pe o perioada de 5 ani, datele completandu-se anual, potrivit formularului. Rezulta deci ca ordonanta Guvernului intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 60 din 7 aprilie 1992, fiind in concordanta cu dispozitiile art. 78 din Constitutie privind intrarea in vigoare a legii.
    In fine, potrivit art. 23 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, exceptia de neconstitutionalitate poate viza numai acele dispozitii legale de care depinde judecarea cauzei.
    Din actele dosarului rezulta ca reclamantul a fost eliberat din functia de secretar al Consiliului Local al Municipiului Roman pentru neindeplinirea in mod repetat, cu vinovatie, a obligatiilor de serviciu ce-i reveneau din dispozitiile art. 49 lit. b) si c) din Legea nr. 69/1991 privind administratia publica locala, precum si din alte acte normative, iar nu numai pentru ca nu a adus la indeplinire dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 1/1992 si ale Legii nr. 68/1991, a caror constitutionalitate o contesta.
    Or, sub acest aspect, exceptia invocata in cauza este irelevanta.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 24 alin. (2) si al art. 25 din Legea nr. 47/1992, in unanimitate,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge ca vadit nefondata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 1/1992 privind registrul agricol si ale Legii nr. 68/1991 privind registrul agricol, invocata de Ilie Petre in Dosarul nr. 2.046/1995 al Curtii de Apel Bacau - Sectia de contencios administrativ.
    Cu recurs in termen de 10 zile de la comunicare.
    Pronuntata la data de 23 ianuarie 1997.

               PRESEDINTE,
               dr. Lucian Stangu

                          Magistrat-asistent,
                          Doina Suliman

                                           



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 12/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 12 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu