E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1 din 10 noiembrie 1993

privind aprobarea solutiilor unice referitoare la aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992, aprobata prin Legea nr. 130/1992

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 8 din 14 ianuarie 1994


SmartCity3


    Avand in vedere Ordinul ministrului finantelor nr. 1290/1993,
    Comisia centrala pentru aplicarea unitara a prevederilor legale in domeniul impozitelor indirecte aproba solutiile unice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992*), aprobata prin Legea nr. 130/1992, adoptate potrivit procesului-verbal incheiat de comisie la 10 noiembrie 1993, conform anexei.

                  Presedintele comisiei,
                  secretar de stat,
                  Corneliu Gorcea

------------------
    *) Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 a fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 214 din 31 august 1993.

    ANEXA 1

    SOLUTII UNICE REFERITOARE LA APLICAREA PREVEDERILOR UNOR ARTICOLE DIN ORDONANTA GUVERNULUI NR. 3/1992

    Art. 2
    a) Operatiunile efectuate de societatile agricole "Agromec"-uri si alte unitati care executa lucrari agricole sau prestatii pentru prelucrarea produselor vegetale cu plata in natura intra in sfera de aplicare a T.V.A. astfel:
    - produsele predate proprietarilor de terenuri sau cultivatorilor (cereale, zahar, ulei, tuica, vin etc.) nu reprezinta transfer al dreptului de proprietate si nu se supun taxei pe valoare adaugata;
    - produsele retinute de societatile agricole, "Agromec"-uri si alte unitati prestatoare de servicii pentru lucrarile agricole executate se supun taxei pe valoare adaugata la livrarea acestora ca atare sau sub forma prelucrata, in conditiile art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992.
    Acelasi regim se aplica si produselor retinute de prestatori de la persoane fizice sub forma de uium pentru activitatea de: macinis, fabricare de tuica, vin etc.
    b) Vanzarile de mijloace fixe, care nu se incadreaza in reglementarile privind vanzarea de active, intra in sfera de aplicare a T.V.A. independent de forma juridica prin care se realizeaza transferul dreptului de proprietate.
    Art. 2
    pct. 2.2 si 2.3
    Bunurile predate si serviciile prestate sub forma de sponsorizare intra in sfera de aplicare a T.V.A. in conditiile prevazute de art. 2 pct. 2.2 si, dupa caz, pct. 2.3.
    Sponsorizare sub forma baneasca, pana la aparitia legii in domeniul, se supune taxei pe valoare adaugata la primitor daca acesta este agent economic platitor de taxa si daca pentru suma primita presteaza in contrapartida servicii de reclama si publicitate. Baza de impozitare se determina pe baza tarifelor aferente serviciilor de reclama si publicitate efectiv prestate.
    Se vor intocmi documentele prevazute de normele legale privind operatiunile asimilate livrarilor.
    Art. 2
    pct. 2.4
    Utilizarea unor produse sau servicii realizate in cadrul unitatii pentru activitatea proprie se impoziteaza numai in urmatoarele conditii:
    a) bunurile si serviciile respective sa fie destinate in mod curent vanzarii inregistrate in gestiune si in contabilitate in contul 220 "Produse finite". Semifabricatele inregistrate in contul 222, consumate pentru productia proprie, precum si productia transferata direct pentru alta sectie sau faza de fabricatie, nu se supun taxei pe valoarea adaugata;
    b) bunurile si serviciile in cauza sa fie utilizate pentru realizarea de:
    - operatiuni scutite total sau partial de T.V.A.;
    - mijloace fixe.
    Unitatile care realizeaza exclusiv operatiuni impozabile nu aplica prevederile art. 2 pct. 2.4 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992.
    Samanta din productia proprie a societatilor agricole folosita la insamintari nu este supusa taxei pe valoare adaugata.
    Samanta din productia proprie folosita in executarea lucrarilor de insamantare pentru alti beneficiari, indiferent daca acestia sunt sau nu platitori de T.V.A., se supune taxei pe valoare adaugata ca livrare separata sau in cadrul prestatiei executate.
    Art. 2
    ultimul alineat
    Produsele predate de societatile agricole ca plata in natura pentru lucrarile executate la recoltat de "Agromec"-uri reprezinta schimb de bunuri si servicii si se impoziteaza ca doua livrari separate.
    Art. 3
    1. Nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoare adaugata operatiunile efectuate de unitatile apartinand asociatiilor, organizatiilor si institutiilor prevazute la art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, care nu au calitatea de agent economic si al caror venit este destinat autofinantarii, organizate in baza Decretului nr. 151/1975.
    Intra in sfera de aplicare a taxei pe valoare adaugata operatiunile realizate de unitatile de mai sus care indeplinesc conditiile unei activitati economice, precum cele privind:
    - activitate comerciala cu bunuri cumparate sau realizate in unitati proprii;
    - activitate hoteliera;
    - alimentatie publica;
    - activitate de turism;
    - prestari de servicii.
    Unitatile care realizeaza activitati de natura celor de mai sus sunt obligate sa organizeze distinct evidenta gestiunilor si a contabilitatii acestora.
    Unitatilor respective li se atribuie cod fiscal potrivit art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 224/1993 pe baza declaratiei IMP 1, completandu-se la capitolul 3 codul 13 sau 57, dupa caz.
    Unitatile care realizeaza din activitatile de mai sus venituri de pana la 10 milioane lei anual sunt scutite de T.V.A. potrivit art. 6 lit. A i) 12 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992.
    Unitatile care realizeaza din activitatile de mai sus venituri de peste 10 milioane lei anual dar pentru care nu pot fi organizate distinct gestiunile si evidentele care sa permita determinarea T.V.A. deductibila, aferenta activitatilor respective, nu intra in sfera de aplicare a T.V.A.
    2. Valorificarea de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat a bunurilor confiscate potrivit legii nu intra in sfera de aplicare a T.V.A.; vanzarea prin comisionari a bunurilor proprietate de stat se supune T.V.A. numai pentru partea reprezentand comisionul agentului economic prin care se valorifica bunurile.
    3. Prevederile cap. III din Normele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 233/1993 lit. d) alin. 2 se aplica si inchirierii de spatii in scop de locuinta in camine, locuinte de serviciu sau in alte spatii destinate locuintei, cu conditia respectarii prevederilor legale privind determinarea nivelului tarifului de inchiriere (Legea nr. 5/1973, republicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 122 din 31 decembrie 1980).
    Art. 6
    lit. A b)
    Prin unitati de cercetare se intelege unitatile de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica pentru activitatea de realizare a temelor din programele nationale de cercetare-dezvoltare aprobate in conditiile legii, alte teme de importanta majora pentru economia nationala, inclusiv cele privind prospectiunile si lucrarile geologice de cercetare pentru descoperiri de zacaminte noi si evaluarea volumului si caracteristicilor zacamintelor valorificabile, finantate din bugetul de stat si din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare.
    Art. 6
    lit. A g)
    Vanzarile de preparate culinare care fac parte din meniul propriu servit de cantine personalului care isi desfasoara activitatea in unitatile care participa la finantarea cheltuielilor de regie ale acestora sunt scutite de T.V.A.
    Acelasi regim se aplica si cantinelor care nu sunt organizate pe langa o unitate, insa numai pentru meniul propriu servit pe baza de abonament personalului unor unitati cu care s-a incheiat contract in acest sens si la preturi stabilite fara beneficii.
    Art. 6
    lit. A h)
    Institutiile de asigurari si reasigurari sunt scutite de T.V.A. pentru sumele incasate de la asigurati.
    Despagubirile acordate asiguratilor includ si T.V.A.
    Art. 6
    lit. A i) 1
    Sunt scutite de T.V.A. lucrarile de constructii, amenajari, reparatii si intretinere executate in cimitire ca: zidire cavouri, sapat gropi, chituit capace cripta, inhumarea si deshumarea decedatilor.
    Sunt, de asemenea, scutite obiectele de uz funerar ca: sicrie si garnituri sicrie, cruci, respecte, coroane si jerbe din flori naturale si artificiale, lumanari (exclusiv cele decorative si cele pentru nunti si botezuri).
    Scutirile de mai sus se aplica pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii executate de unitati special autorizate.
    Art. 6
    lit. A i) 5
    Sunt scutite de T.V.A.:
    - operatiunile care intra in sfera impozitului pe spectacole, reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 679/1991 si Normele metodologice nr. 6174/1991 de aplicare elaborate de Ministerul Finantelor;
    - operatiunile care intra in sfera de aplicare a impozitului pe sumele obtinute din vanzarea activelor, reglementate prin Legea nr. 58/1991, Hotararea Guvernului nr. 634/1991 si Legea nr. 54/1992;
    - operatiunile care intra in sfera de aplicare a impozitului pe activitatea de taximetrie, reglementate prin art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1992, aprobata si modificata prin Legea nr. 114/1992, si care se refera la persoanele fizice autorizate potrivit Decretului-lege nr. 54/1990, precum si la colaboratorii cu autoturisme proprii ai societatilor comerciale care desfasoara activitatea de taximetrie;
    - operatiunile supuse taxelor pentru acordarea licentelor in vederea practicarii jocurilor de noroc, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 16/1993.
    Art. 6
    lit. A i) 6
    a) Vanzarea de carti, ziare si reviste este scutita de T.V.A. indiferent de modul de realizare: directa, prin intermediari, pe baza de abonament.
    b) Prestarile efectuate de Radio si Televiziune sunt scutite de T.V.A. atat la unitatile care realizeaza programele, cat si la cele care le difuzeaza.
    Lucrarile efectuate la domiciliul clientilor pentru receptia programelor audiovizuale sunt supuse taxei pe valoare adaugata, nefiind o prestare efectuata de televiziune.
    c) Sumele obtinute din vanzarea formularelor comune tiparite si distribuite prin grija directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti in baza Hotararii Guvernului nr. 768/1992 nu sunt supuse taxei pe valoare adaugata atat la unitatile care le tiparesc, cat si la cele de distribuire.
    Art. 6
    lit. A i) 10
    Bunurile din import necesare investitiilor, constituite ca aport in natura potrivit art. 12 din Legea nr. 35/1991 privind regimul investitiilor straine, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 185 din 2 august 1993, sunt scutite de T.V.A., conform art. 6 lit. B penultimul alineat din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992.
    Acelasi regim se aplica si bunurilor din import, destinate investitiilor, achizitionate din aportul in numerar al investitorului strain la capitalul social ori la majorarea acestuia.
    Art. 6
    lit. A i) 11
    a) Medicamentele de uz uman si veterinar, inclusiv sub forma de substante farmaceutice si plante medicinale, se livreaza in toate cazurile cu preturi stabilite in conditii de scutire de T.V.A.
    Substantele farmaceutice scutite de T.V.A. reprezinta substantele active livrate sub forma de pulberi, granule, solutii sau alte forme de aceasta natura si care apoi urmeaza a fi transformate in medicamente de catre unitatile producatoare sau utilizate in farmacii pentru realizarea de preparate farmaceutice.
    Trusele medicale in care se includ si unele medicamente se supun taxei pe valoare adaugata calculata asupra pretului de vanzare negociat.
    Materialele pentru tehnica dentara se supun T.V.A. atat la import, cat si la comercializarea acestora, cu exercitarea dreptului de deducere potrivit legii.
    Alcoolul sanitar, vata, pansamentele si alte produse similare sunt supuse T.V.A.
    b) Sortimentele de paine scutite de T.V.A. sunt cele prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 179/1993, precum si cele care se realizeaza cu parametrii de calitate identici cu acestea, indiferent de denumire, gramaj si pret.
    Art. 6
    lit. A i) 12
    Unitatile a caror activitate specifica autorizata este scutita de T.V.A. potrivit art. 6 lit. A a), b), g) si h) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 devin platitoare de taxa pe valoare adaugata numai daca din alte activitati desfasurate in mod sistematic pentru obtinerea de profit realizeaza un venit total de peste 10 milioane lei anual.
    Agentii economici care efectueaza operatiuni comerciale atat cu bunuri si servicii impozabile din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, devin platitori de T.V.A. in functie de volumul total al cifrei de afaceri realizate la unitatea de baza, inclusiv la subunitati.
    Art. 7
    In situatia cand agentii economici prezinta cererea de luare in evidenta ca platitori de T.V.A. in luna in care au depasit plafonul de scutire prevazut la art. 6 lit. A i) 12 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, organele fiscale ii vor lua in evidenta ca platitori de T.V.A. incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a primit si aprobat cererea.
    Art. 11
    La societatile agricole, "Agromec"-uri, mori si alti agenti economici care efectueaza prestatii cu plata in natura, obligatia de plata a T.V.A. ia nastere la data:
    - livrarii produselor respective catre Regia Autonoma "Romcereal";
    - vanzarii produselor la alte persoane fizice sau juridice, ca atare sau prelucrate in alte produse.
    Pentru operatiunile asimilate livrarilor in baza art. 2 pct. 2.2, 2.3 si 2.4, unitatile respective aplica prevederile art. 11 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992.
    Art. 12
    Ca regula generala pentru avansuri, exigibilitatea ia nastere la data incasarii acestora.
    Prin exceptie de la acest principiu, organul fiscal la care agentul economic este inregistrat ca platitor de T.V.A. poate aproba ca exigibilitatea sa intervina la data stabilirii debitului clientului pe baza de factura sau alt document legal inlocuitor.
    Art. 13
    1. Operatiunile realizate de casele de amanet sunt supuse T.V.A. astfel:
    a) corespunzator comisionului incasat, cand imprumutul este restituit la termen;
    b) corespunzator valorii obtinute din vanzarea bunurilor care devin proprietatea casei de amanet ca urmare a nerestituirii imprumutului;
    c) corespunzator pretului de piata pentru bunurile care devin proprietatea casei de amanet si sunt retinute de aceasta.
    2. Pentru apartamentele contractate si achitate integral sau partial inainte de 1 iulie 1993, dar date in functiune dupa aceasta data, se aplica prevederile cap. XII din normele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 233/1993, potrivit carora la facturarea bunurilor livrate si a serviciilor prestate baza de impozitare se diminueaza corespunzator avansului incasat.
    3. Echipamentul de lucru suportat partial de salariati se supun taxei pe valoare adaugata numai corespunzator valorii bunurilor, care este suportata de salariati, iar exigibilitatea intervine la data prevazuta pentru plata ratelor.
    4. Pentru determinarea bazei de impozitare aferente livrarilor in devize catre beneficiari din tara, furnizorul este obligat sa emita concomitent atat factura in devize, cat si factura in lei, utilizand cursul de schimb valutar stabilit in sedinta de licitatie valutara tinuta la B.N.R., valabil pentru ziua in care a avut loc livrarea.
    5. Agentii economici care presteaza servicii de intermediere in turism vor determina baza de impozitare, la prestarea efectiva a serviciilor, ca diferenta intre pretul platit de client si suma facturata de prestatorii care au executat material serviciile utilizate de client.
    Pentru aceste prestari se fac urmatoarele inregistrari:
    - sumele incasate anticipat se inregistreaza in contul 499 "Creditori" sau, dupa caz, 450 "Decontari cu partenerii externi";
    - la prestarea serviciilor, conturile de mai sus se inchid prin creditul contului de realizari 600 "Venituri din activitatea de baza";
    - sumele facturate de prestatorii care au executat material serviciile utilizate de client se inregistreaza in debitul contului 600 "Venituri din activitatea de baza";
    - soldul contului 600 "Venituri din activitatea de baza" reprezinta baza de impozitare a T.V.A., care se inregistreaza prin articolul 600=430.32;
    - bunurile si serviciile achizitionate pentru nevoile agentilor economici se inregistreaza potrivit Normelor Ministerului Finantelor nr. 4175/1993.
    Art. 14
    Pentru animale si pasari vii destinate taierii, pentru grau si lapte de vaca, pentru care se acorda prime de la bugetul de stat, taxa pe valoare adaugata se calculeaza la pretul fara prima.
    Exemplu:
  - pret de achizitie              750 lei/kg;
  - prima de la bugetul de stat    400 lei/kg;
  - baza de impozitare a T.V.A     350 lei/kg;
    Art. 15
    Ambalajele care circula prin facturare se supun T.V.A. la livrare, urmand ca la restituire sa se efectueze regularizarea prevazuta la art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 potrivit instructiunilor de completare a decontului T.V.A.
    Ambalajele de circulatie (navete, sticle, borcane etc.) la schimb intre furnizorii de marfa si clienti nu se factureaza si nu se supun T.V.A.
    In conditiile in care clientii nu detin cantitatile de ambalaje necesare efectuarii schimbului prevazut mai sus pot primi de la furnizorii de marfa ambalajele necesare in schimbul unei garantii depuse acestora fara facturare si fara T.V.A.
    Periodic se vor factura si supune T.V.A. cantitatile de ambalaje date in schimbul unei garantii si scoase din uz la clienti ca urmare a distrugerii, uzurii, lipsurilor etc.
    Regimul circulatiei ambalajelor pe baza de schimb se aplica in mod obligatoriu in relatiile cu agentii economici neplatitori de T.V.A.
    Art. 17
    1. Cotele de T.V.A. care se aplica transportului international de marfuri sunt urmatoarele:
    - cota zero pentru transportul marfurilor exportate, precum si pentru prestatiile accesorii transportului bunurilor exportate in conditiile prevazute la cap. IX pct. 2 lit. a) din normele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 233/1993 si pentru transportul de marfuri in care teritoriul Romaniei este doar tranzitat;
    - cota de 18% pentru transportul bunurilor pe teritoriul Romaniei de la punctul de vamuire si intocmire a declaratiei vamale de import pana la destinatar.
    Transportul pe parcurs extern si pe parcurs intern pana la punctul de vamuire, cat si prestatiile accesorii transportului nu se supun T.V.A. intrucat se includ in valoarea in vama pentru care T.V.A. se plateste de catre importator.
    Prestatorii serviciilor de transport de marfuri sau accesorii transportului de marfuri au drept de deducere a taxei pe valoare adaugata aferenta intrarilor de bunuri si servicii, independent de faptul ca acestea au fost destinate transportului pe parcurs extern sau intern, cu respectarea celorlalte conditii prevazute la cap. VI din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992.
    2. Cotele de T.V.A. care se aplica transportului rutier international de persoane sunt urmatoarele:
    - cota zero pentru transportul international de persoane efectuat cu autocare pe rute stabilite cu grafic de circulatie aprobat, daca durata acestuia pe parcurs extern depaseste 24 de ore. Efectuarea transportului se dovedeste cu documente oficiale de transport vizate de organele vamale, precum si cu documente emise de prestatorii serviciilor de cazare, masa etc.;
    - cota de 18% pentru transporturile rutiere internationale de persoane, daca nu se indeplinesc conditiile prevazute mai sus pentru cota zero.
    Art. 18
    In cazul investitiilor in regie proprie, T.V.A. aferenta cheltuielilor colectate in contul 123 se inregistreaza in debitul contului 430.31 prin creditul contului 470 sau al altor conturi potrivit Normelor Ministerului Finantelor nr. 4175/1993.
    Dreptul de deducere se exercita in functie de regimul produselor sau serviciilor realizate de unitatile in functiune sau, in lipsa acestuia, de regimul produselor prevazute a fi obtinute dupa punerea in functiune a mijlocului fix, impozabile sau scutite de T.V.A.
    T.V.A. nedeductibila se inregistreaza in debitul contului 123 si in final se reflecta in valoarea fondului fix.
    Dupa un an de la punerea in functiune, agentii economici care au realizat operatiuni scutite total sau partial de T.V.A. determina prorata in functie de regimul produselor si serviciilor efectiv realizate si se efectueaza regularizarea T.V.A. deductibila.
    Art. 19
    Dreptul de deducere a T.V.A. inscrisa in documentele pentru cumparari se determina in functie de data facturii, a chitantei fiscale sau a altui document legal inlocuitor, daca acestea s-au primit pana la data intocmirii decontului T.V.A.
    Documentele primite dupa data intocmirii decontului aferent lunii in care bunurile au fost receptionate se includ in deconturile intocmite pentru lunile urmatoare.
    In jurnalul pentru cumparari se inscriu toate documentele aferente intrarilor de bunuri si servicii pentru nevoile agentului economic, indiferent de destinatia lor, pentru realizarea de operatiuni impozabile sau operatiuni scutite de T.V.A., dreptul de deducere a T.V.A. aferenta intrarilor urmand a fi stabilit pe baza proratei calculate potrivit prevederilor de la randul 9 din decont.
    Documentele aferente intrarilor de bunuri si servicii care nu sunt legate direct si exclusiv de activitatea agentului economic, precum si cele destinate folosirii in scop personal sau pentru a fi puse la dispozitia altor persoane fizice sau juridice in mod gratuit nu vor fi inscrise in jurnalul pentru cumparari, iar T.V.A. aferenta nu este deductibila.
    Art. 25
    lit. B
    1. Documentele care se intocmesc de catre agentii economici pentru exportul de bunuri sunt:
    a) exportul pe baza de comision:
    - unitatile producatoare emit facturi interne (potrivit Hotararii Guvernului nr. 768/1992), inscriind "cota zero de T.V.A." si mentiunea "export in comision";
    - unitatile exportatoare in comision inscriu pe facturile externe si pe declaratiile vamale de export denumirea unitatii producatoare;
    - pentru comisionul cuvenit, unitatea exportatoare emite facturi catre unitatea producatoare, aplicand cota zero de T.V.A.;
    b) exportul realizat de unitatile exportatoare care actioneaza in nume propriu:
    - unitatile producatoare emit facturi, aplicand cota de T.V.A. corespunzatoare livrarilor la intern;
    - unitatile exportatoare emit facturi interne in lei, inscriind cota zero de T.V.A., precum si facturi externe in valuta;
    c) export realizat direct de unitatea producatoare:
    - unitatile emit facturi interne, aplicand cota zero de T.V.A. si facturi externe corespunzatoare.
    Cota zero de T.V.A. se aplica numai livrarilor de bunuri la export justificate prin:
    - factura externa;
    - declaratia vamala de export vizata de organele vamale;
    - documentul de transport international.
    Toate documentele de mai sus sunt obligatorii pentru fiecare livrare de bunuri la export.
    Valoarea facturilor interne aferente bunurilor si serviciilor exportate direct sau prin intermediari se determina pe baza preturilor externe transformate in lei la cursul de schimb valutar, stabilit in sedinta de licitatie valutara tinuta la B.N.R., valabil pentru ziua in care se emite factura externa.
    Cota zero de T.V.A. pentru produsele contractate cu parteneri externi care dispun livrarea catre un agent economic din tara in vederea prelucrarii lor pentru acelasi partener extern se aplica pe baza urmatoarelor documente:
    - contractul sau dispozitia scrisa a partenerului extern, din care sa rezulte produsele, cantitatile si agentul economic din tara la care se face livrarea;
    - factura externa;
    - dovada incasarii contravalorii marfii in valuta.
    2. Documentele care se intocmesc de catre agentii economici pentru exportul de servicii de natura celor prevazute la cap. IX din normele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 233/1993, precum si de natura altor servicii comandate de beneficiari cu sediul in strainatate, sunt:
    a) factura externa;
    b) dovada incasarii contravalorii facturii prestatiei executate sau, dupa caz, dovada introducerii in banca a documentelor de incasare in valuta.
    Pentru serviciile prestate fara contract sau comanda de la firma externa se aplica cota zero pe baza documentelor legale in care se consemneaza prestarea serviciului si a documentelor de mai sus.
    3. Vanzarile de bunuri si prestarile de servicii catre populatie pe baza de bonuri fara nominalizari privind cumparatorul se consemneaza in formularele tipizate si in conditiile prevazute in normele legale in vigoare la 30 iunie 1993.
    4. Combustibilii livrati populatiei pentru incalzit si prepararea hranei, fiind scutiti de T.V.A., se inscriu in bonurile de vanzare in vigoare la data aplicarii Ordonantei Guvernului nr. 3/1992.
    5. Transportul cerealelor din camp la bazele de receptie se consemneaza in documentele utilizate inainte de introducerea T.V.A., in conditiile prevazute de normele legale in vigoare la 30 iunie 1993.
    6. Documentele inlocuitoare ale facturilor in vederea inregistrarii in jurnalul pentru vanzari si in jurnalul pentru cumparari sunt cele indicate la pct. 4 din Normele Ministerului Finantelor nr. 4175/1993 si la pct. 8 din Normele Ministerului Finantelor nr. 4175/A/1993.
    7. Agentii economici neplatitori de T.V.A. sunt obligati sa consemneze livrarile de bunuri si prestarile de servicii in documentele cuprinse in anexele nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 768/1992, fara completarea spatiilor aferente T.V.A.
    Documentele necuprinse in anexele respective se vor folosi in continuare in conditiile prevazute la pct. 11 din Normele Ministerului Finantelor nr. 4175/ 1/1993.
    Acestia nu au obligatia utilizarii jurnalului pentru cumparari si a jurnalului pentru vanzari.
    Cei care folosesc case de marcat nu vor programa evidentierea T.V.A. pe bon si nici in registrul de vanzari zilnice.
    Art. 25
    lit. C d)
    Informatiile referitoare la operatiunile impozabile prevazute pentru anul urmator se furnizeaza de platitorii de T.V.A. numai la cererea organelor fiscale prin completarea datelor cuprinse in formulare specifice, difuzate de organul fiscal in evidenta caruia este inregistrat platitorul.
    Art. 25
    lit. D
    In cazul locatiilor de gestiune, T.V.A. aferenta livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii se plateste de persoana fizica sau juridica care are calitatea de agent economic si care a fost inregistrata ca platitor de T.V.A.
    In cazul in care locatarul este o persoana fizica neinregistrata ca platitor, T.V.A. se plateste de catre locator.
    In cazul in care locatarul este persoana juridica, T.V.A. se plateste de acesta.
    Sumele incasate de catre agentii economici de la persoanele fizice sau juridice carora li s-a acordat locatia de gestiune nu se cuprind in baza de impozitare T.V.A.
    Art. 30
    La produsele finite aflate in stoc la producator nu se aplica regimul prevazut pentru marfurile in stoc in reteaua de desfacere, ci se aplica prevederile cuprinse la pct. 6 din Normele Ministerului Finantelor nr. 4175/1/1993.
    Pana la negocierea noilor preturi potrivit metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 4174/1993 se practica preturile cu ridicata negociate, in vigoare la 30 iunie 1993, diminuate cu suma impozitului pe circulatia marfurilor cuprins in acestea.
    Pretul astfel determinat constituie baza de impozitare a T.V.A.
    In cazul materiilor prime, materialelor in stoc la 30 iunie 1993 si vandute ca atare in perioadele urmatoare la terti, caz in care impozitul pe circulatia marfurilor cuprins in valoarea acestora nu poate fi dedus, T.V.A. se calculeaza asupra preturilor de vanzare negociate intre vanzator si cumparator.
    Agentii economici care devin platitori de T.V.A. prin optiune sau prin depasirea plafonului de scutire a T.V.A. dupa data 1 iulie 1993 nu corecteaza preturile de cumparare aferente marfurilor in stoc la 30 iunie 1993 si nu deduc T.V.A. aferenta marfurilor existente in stoc la data la care devin platitori, achizitionate cu T.V.A. dupa 1 iulie 1993.
    Alte precizari
    1. Operatiuni realizate de cantine, crese, gradinite si cluburi sportive nu se includ in decontul T.V.A. intocmit de unitatea pe langa care sunt organizate.
    Cantinele care realizeaza un venit total anual de peste 10 milioane lei din activitatile impozabile prevazute la cap. V lit. e) alin. 3 din normele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 233/1993 vor fi luate in evidenta ca platitoare de T.V.A. si vor prezenta deconturi distincte pentru intreaga activitate desfasurata de acestea.
    2. Randurile 12 si 13 din decont se vor completa de catre:
    - agentii economici din reteaua comerciala sau producatorii care au si magazine proprii de desfacere si care utilizeaza conturile 230 si 231;
    - agentii economici carora li se livreaza bunuri (energie electrica, energie termica si altele de aceeasi natura) care se utilizeaza de catre mai multe unitati existente pe aceeasi platforma.
    La randul 4.2 se vor inscrie operatiunile aferente:
    - livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii prevazute la poz. 8-11 din lista anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993;
    - bunurile prevazute la poz. 1-7 din lista mentionata la alineatul precedent, cumparate in scopul revanzarii de catre agentii economici, altii decat cei din reteaua comerciala;
    - vanzarilor de deseuri din industrie si de materiale recuperate, inclusiv operatiunile de intermediere, de comision sau de alta natura legate de acestea.
    3. Agentii economici platitori de T.V.A. sunt obligati sa depuna in fiecare luna, indiferent daca au realizat sau nu operatiuni ori daca suma T.V.A. de plata sau de rambursat este zero.
    Prevederile pct. 1 din adresa Ministerului Finantelor nr. 122.258 din 24 august 1993 se aplica corespunzator pana la 31 decembrie 1993.
    4. Platitorii de T.V.A. care beneficiaza de rambursare lunara sunt:
    a) unitatile care aplica cota zero de T.V.A. sau au un regim asimilat cotei zero, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1993;
    b) societatile agricole constituite in baza Legii nr. 31/1990 si a Legii nr. 36/1991, indiferent de denumire si forma de proprietate;
    c) unitatile care prelucreaza sezonier produse agricole vegetale;
    d) unitatile autorizate sa efectueze operatiuni de contractare, achizitie si depozitare de produse agricole vegetale.
    5. Necuprinderea sumelor in baza de impozitare la furnizori sau prestatori potrivit art. 14 si 15 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 atrage corespunzator pierderea dreptului de deducere la beneficiari. In acest scop, beneficiarilor le revin urmatoarele obligatii:
    a) sa inregistreze in jurnalul pentru cumparari valoarea facturilor si taxa pe valoare adaugata, corectate cu reducerile acordate de furnizori si, respectiv, cu influentele rezultate din refuzurile facute;
    b) sa solicite si sa urmareasca primirea de la furnizori a facturilor corectate, potrivit art. 28 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1990.
    6. Sumele incasate de comisionari in lei in vederea participarii la fixingul bancar pentru obtinerea valutei necesare importurilor nu se supun taxei pe valoarea adaugata, aceasta urmand a fi platita la realizarea importurilor.
    7. Sumele achitate producatorilor de catre exportatori sub forma de avansuri pentru realizarea produselor destinate exportului nu sunt supuse T.V.A.
    Pe documentele de plata exportatorul este obligat sa inscrie mentiunea "avans pentru productia de export".



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu