Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Tratat Nr.- din 14.11.2014

între România şi Republica Kazahstan privind transferarea persoanelor condamnate
ACT EMIS DE:
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 978 din 30 decembrie 2015



SmartCity1

România şi Republica Kazahstan, denumite în continuare părţi,dorind să promoveze o cooperare eficientă între cele două părţi cu privire la transferul persoanelor condamnate în scopul de a le facilita reabilitarea şi reintegrarea socială,considerând că acest obiectiv poate fi atins prin încheierea unui tratat bilateral care să stabilească posibilitatea persoanelor condamnate de a-şi executa pedeapsa în mediul social de origine,având în vedere şi prevederile altor tratate internaţionale aplicabile lor, au convenit următoarele: Articolul 1Principii generale 1. Părţile se angajează să îşi acorde reciproc, în condiţiile prevăzute prin prezentul tratat, cooperarea cea mai largă posibil în materia transferării persoanelor condamnate. 2. O persoană condamnată pe teritoriul unei părţi poate, în conformitate cu dispoziţiile prezentului tratat, să fie transferată pe teritoriul celeilalte părţi, pentru a executa condamnarea care i-a fost aplicată. În acest scop, persoana condamnată sau reprezentantul său legal îşi poate exprima dorinţa privind transferul fie pe lângă statul de condamnare, fie pe lângă statul de executare, în temeiul prezentului tratat. 3. Transferarea poate fi cerută fie de către statul de condamnare, fie de către statul de executare, din oficiu sau ca urmare a intenţiei exprimate în acest sens de către persoana condamnată. Articolul 2Definiţii În înţelesul prezentului tratat: a)prin „persoană condamnată" se înţelege orice persoană, inclusiv un minor, care execută o pedeapsă cu închisoarea pe teritoriul oricăreia dintre părţi; b)prin „condamnare" se înţelege orice hotărâre judecătorească definitivă care impune o pedeapsă cu închisoarea pentru săvârşirea unei infracţiuni; c)prin „stat de condamnare" se înţelege partea pe teritoriul căreia persoana a fost condamnată şi de unde persoana poate fi transferată; d)prin „stat de executare" se înţelege partea pe teritoriul căreia persoana condamnată poate fi sau a fost deja transferată în vederea executării pedepsei cu închisoarea; e)prin „cetăţean" se înţelege, pentru România, un cetăţean român sau o persoană care a avut reşedinţa legală în mod continuu pentru cel puţin cinci (5) ani şi care păstrează un drept de şedere permanentă pe teritoriul românesc şi, pentru Republica Kazahstan, un cetăţean kazahstanez. Articolul 3Autorităţile centrale 1. În scopul prezentului tratat, autorităţile centrale desemnate de părţi comunică între ele pe cale directă. 2. Autorităţile centrale sunt: pentru România - Ministerul Justiţiei al României;

pentru Republica Kazahstan - Parchetul General al Republicii Kazahstan.3. Fiecare parte informează cealaltă parte, pe canale diplomatice, despre orice schimbări sau modificări privind autorităţile centrale. Articolul 4Condiţiile transferării 1. O persoană condamnată poate fi transferată potrivit prezentului tratat numai dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii: a)persoana este cetăţean al statului de executare; b)hotărârea este definitivă şi executorie; c)persoana condamnată nu este subiectul niciunei alte proceduri penale în statul de condamnare; d)la data primirii cererii de transferare, perioada rămasă de executat din pedeapsa cu închisoarea nu este mai mică de un (1) an. În cazuri excepţionale, părţile pot conveni asupra unui transfer chiar dacă durata condamnării pe care persoana condamnată o are de executat este inferioară celei prevăzute de prezentul paragraf; e)persoana condamnată sau, dacă în raport cu vârsta sau starea fizică ori mintală persoana nu îşi poate exprima consimţământul, reprezentantul legal al acesteia consimte la transferare; f)acţiunile sau omisiunile pentru care persoana a fost condamnată constituie, potrivit legii fiecăruia dintre cele două state, o faptă penală; g)statul de condamnare şi statul de executare sunt de acord cu transferarea persoanei condamnate.2. În cazul în care persoana condamnată, după executarea pedepsei, va fi expulzată, consimţământul prevăzut la paragraful 1 litera e) nu mai este necesar. 3. Consimţământul prevăzut la alineatul 1 litera e) al acestui articol nu poate fi revocat. Articolul 5Decizia de transferare 1. Decizia fiecărei părţi de a accepta sau refuza transferarea în baza prezentului tratat este suverană. 2. Orice refuz al transferării trebuie motivat, iar motivele refuzului trebuie comunicate celeilalte părţi. 3. În luarea unei decizii asupra cererii de transferare, fiecare parte ia în considerare, printre altele, natura şi gravitatea infracţiunii, împrejurările şi circumstanţele în care a fost săvârşită, în special dacă a fost comisă în cadrul unui grup criminal organizat, posibilităţile de reabilitare şi reintegrare socială, vârsta şi sănătatea persoanei condamnate, situaţia familială a acesteia, îndeplinirea obligaţiilor cu privire la plata despăgubirilor acordate victimelor infracţiunii. 4. Transferarea poate fi refuzată dacă: a)statul de condamnare consideră că aceasta aduce atingere suveranităţii, securităţii sau ordinii publice; sau b)pedeapsa prevăzută de legea statului de executare este vădit superioară sau inferioară în raport cu cea stabilită prin hotărârea statului de condamnare; sau c)persoana condamnată nu a reparat pagubele produse prin infracţiune şi nu a plătit cheltuielile la care a fost obligată prin hotărârea de condamnare şi nici nu a garantat plata despăgubirilor sau a cheltuielilor, după caz; sau d)persoana a fost condamnată pentru infracţiuni grave care au avut un ecou profund defavorabil în opinia publică a statului de condamnare; sau e)împotriva persoanei statul de executare a pronunţat o hotărâre de condamnare ori este în curs o procedură penală pentru aceeaşi infracţiune pentru care aceasta a fost condamnată în statul de condamnare. Articolul 6Obligaţia de a informa şi documentele furnizate 1. Orice persoană condamnată căreia i se poate aplica prezentul tratat trebuie să fie informată de statul de condamnare despre conţinutul prezentului tratat şi despre consecinţele legale ale transferării. 2. Dacă statul de condamnare este, în principiu, de acord cu cererea de transfer a oricărei persoane condamnate, acest stat trebuie să informeze despre aceasta statul de executare şi să îi transmită următoarele documente şi informaţii: a)numele, prenumele, data şi locul naşterii persoanei condamnate; b)natura, durata şi data începerii executării condamnării; c)descrierea faptelor care au atras condamnarea; d)informaţii cu privire la durata condamnării deja executate, inclusiv asupra oricărei detenţii provizorii, reduceri a pedepsei, durata muncii efectuate în detenţie şi efectele acesteia asupra duratei condamnării sau asupra oricărui act ori element relevant privind executarea condamnării; e)copia certificată a hotărârii de condamnare şi a legii aplicabile; f)dacă este cazul, orice raport medical şi/sau social cu privire la persoana condamnată, orice informaţie asupra tratamentului său în statul de condamnare şi orice recomandare pentru continuarea tratamentului său în statul de executare; g)o declaraţie care conţine consimţământul prevăzut la articolul 4 alineatul 1 litera e) sau, în cazul articolului 4 alineatul 2 din prezentul tratat, opinia persoanei condamnate cu privire la transferarea sa. 3. Dacă statul de executare, după analizarea documentelor transmise de statul de condamnare, apreciază că, în principiu, transferarea persoanei condamnate ar putea avea loc, acest stat trebuie să transmită statului de condamnare următoarele documente şi informaţii: a)dovada că persoana condamnată este cetăţean al statului de executare; b)textul de lege care incriminează faptele pentru care persoana a fost condamnată.4. Atunci când statul de executare consideră că informaţiile şi documentele transmise de statul de condamnare sunt insuficiente, acesta poate solicita informaţii suplimentare. 5. Transferul persoanei condamnate se efectuează sub escortă de la statul de condamnare la statul de executare, la punctul de control al frontierei al Statului de condamnare. Bunurile personale aparţinând persoanei condamnate vor fi predate la data transferului autorităţilor competente ale statului de executare, în baza unui proces-verbal. 6. Persoana condamnată va fi informată în scris despre orice măsură luată de statul de condamnare ori de către statul de executare cu privire la aplicarea prezentului articol, precum şi despre orice decizie luată de oricare dintre părţi cu privire la cererea sa de transfer. Articolul 7Consimţământ şi verificare 1. Statul de condamnare va proceda în aşa fel încât persoana care trebuie să îşi dea consimţământul privind transferarea în temeiul art. 4 alin. 1 litera e) din prezentul tratat să o facă de bunăvoie şi în deplină cunoştinţă de consecinţele juridice care decurg din aceasta. Procedura care trebuie urmată cu privire la aceasta este guvernată de legea statului de condamnare. 2. Statul de condamnare trebuie să dea posibilitatea unui consul sau altui oficial diplomatic al statului de executare să verifice că declaraţia a fost dată în condiţiile prevăzute în alineatul 1 al prezentului articol. Articolul 8Efectele transferării pentru statul de condamnare 1. Preluarea persoanei condamnate de către autorităţile statului de executare are drept efect suspendarea executării condamnării în statul de condamnare. 2. Statul de condamnare nu mai poate executa condamnarea atunci când statul de executare consideră executarea condamnării ca fiind terminată. Articolul 9Efectele transferării pentru statul de executare 1. Autorităţile competente ale statului de executare continuă executarea condamnării în baza unei hotărâri judiciare. 2. Executarea condamnării este guvernată de legea statului de executare care este singura competentă să stabilească condiţiile pentru executarea pedepsei, inclusiv în ceea ce priveşte liberarea condiţionată. 3. Atunci când în statul de executare pedeapsa nu corespunde în ceea ce priveşte natura sau durata sa, aceasta va fi înlocuită printr-o hotărâre judecătorească de o pedeapsă sau de o măsură prevăzută de dreptul său naţional pentru aceeaşi infracţiune. Această pedeapsă sau măsură trebuie să corespundă, pe cât posibil, în ceea ce priveşte natura sa, celei pronunţate în statul de condamnare. Ea nu poate să agraveze, prin natura sau durata sa, pedeapsa pronunţată în statul de condamnare, nici să depăşească maximul prevăzut prin legea statului de executare. Statul de condamnare trebuie să fie informat în mod corespunzător. 4. O persoană condamnată care este transferată în baza prezentului tratat nu poate fi judecată sau condamnată în statul de executare pentru aceeaşi infracţiune pentru care a fost condamnată în statul de condamnare. Articolul 10Graţierea, amnistia, comutarea Fiecare parte poate acorda graţierea, amnistia sau comutarea pedepsei în conformitate cu legile acesteia. Articolul 11Revizuirea hotărârii Numai statul de condamnare are dreptul de a decide asupra oricărei cereri de revizuire a condamnării. Articolul 12Încetarea executării Statul de executare se va conforma oricărei decizii sau măsuri luate de statul de condamnare care are ca efect încetarea executării. Articolul 13Informaţii privind executarea Statul de executare va furniza informaţii statului de condamnare în privinţa executării condamnării: a)atunci când consideră încheiată executarea condamnării; sau b)în cazul în care condamnatul evadează înainte ca executarea condamnării să fi luat sfârşit; sau c)dacă statul de condamnare îi solicită asemenea informaţii. Articolul 14Limbile folosite şi cheltuieli 1. Orice cerere, document sau comunicare pentru transferarea persoanei condamnate trebuie însoţită de o traducere în limba engleză. În cazul în care cererea este formulată de persoana condamnată, aceasta poate fi întocmită în limba pe care aceasta o cunoaşte. 2. Cheltuielile legate de aplicarea prezentului tratat sunt în sarcina statului de executare, cu excepţia celor ocazionate exclusiv pe teritoriul statului de condamnare. Articolul 15Consultări Părţile se pot consulta reciproc în legătură cu soluţionarea unor cazuri individuale şi în scopul unei aplicări eficiente a prezentului tratat. Consultările vor avea loc direct între autorităţile centrale ale părţilor. Articolul 16Dispoziţii finale 1. Prezentul tratat se încheie pe durată nedeterminată şi intră în vigoare la treizeci (30) de zile de la data primirii ultimei notificări prin canale diplomatice cu privire la finalizarea de către părţi a procedurii naţionale privind intrarea în vigoare. 2. Prezentul tratat poate fi amendat cu consimţământul părţilor, amendamentele urmând a fi consemnate prin protocoale separate care vor deveni parte integrantă din prezentul tratat şi care vor intra în vigoare conform procedurii prevăzute în alineatul 1 al acestui articol. 3. Prezentul tratat îşi încetează valabilitatea la expirarea a o sută optzeci (180) de zile de la data primirii unei notificări scrise de la cealaltă parte cu privire la denunţarea acestuia prin canale diplomatice. 4. În cazul denunţării prezentului tratat, procedura transferării iniţiată pe durata valabilităţii tratatului va continua să producă efecte până la executarea deplină a acesteia. 5. Prezentul tratat se aplică, de asemenea, infracţiunilor comise înainte de intrarea sa în vigoare. Motiv pentru care, subsemnaţii complet împuterniciţi au semnat acest tratat. Semnat la Bucureşti la 14 noiembrie 2014, în două exemplare originale, în limbile română, kazahă şi engleză, toate textele având aceeaşi valoare. În cazul unor divergenţe privitoare la interpretarea dispoziţiilor prezentului tratat, textul în limba engleză va prevala. Pentru România, Simona-Maya Teodoroiu, secretar de stat, Ministerul Justiţiei Pentru Republica Kazahstan, Askhat Daulbayev, procuror general


SmartCity5

COMENTARII la Tratat -/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Tratat - din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Tratat -/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu