Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT din 29 octombrie 1997

REGULAMENT    din 29 octombrie 1997

de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului

ACT EMIS DE: AVOCATUL POPORULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 347 din  9 decembrie 1997


SmartCity3


    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Institutia Avocatul Poporului, denumita in continuare institutie, se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 35/1997 si ale prezentului regulament de organizare si functionare, denumit in continuare regulament.
    Art. 2
    In temeiul prevederilor Legii nr. 35/1997, regulamentul stabileste structura organizatorica, procedura de desfasurare a activitatilor institutiei, atributiile si statutul personalului de specialitate si administrativ din serviciile generale ale institutiei, precum si raspunderea disciplinara in caz de abateri.
    Art. 3
    Organizarea si structura institutiei trebuie sa asigure realizarea competentelor acesteia, in conformitate cu prevederile Legii nr. 35/1997.
    Art. 4
    In vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin, avocatul poporului se poate adresa autoritatilor publice, cerandu-le informatii, documente sau acte in legatura cu plangerile primite din partea persoanelor lezate in drepturile si libertatile lor de catre autoritatile administratiei publice.
    Autoritatile publice sesizate sunt obligate sa comunice sau sa puna la dispozitia institutiei informatiile si documentele solicitate, in conditiile stabilite de lege, acordandu-i sprijinul necesar.

    CAP. 2
    Organizarea institutiei

    Art. 5
    Institutia este alcatuita din departamente de specialitate si secretariatul general.
    In structura institutiei sunt incluse, de asemenea, Directia pentru relatii cu institutiile statului, cu societatea civila si relatii externe, precum si Biroul de presa si protocol.
    Art. 6
    Structura organizatorica a institutiei si nomenclatorul de functii sunt prevazute in anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul regulament.
    Statul de functii si regulamentul de ordine interioara se aproba de catre avocatul poporului.

    CAP. 3
    Conducerea institutiei

    Sectiunea 1
    Avocatul poporului
    Art. 7
    In exercitarea atributiilor prevazute de lege, avocatul poporului:
    a) asigura conducerea si coordonarea intregii activitati a institutiei;
    b) primeste si repartizeaza departamentelor de specialitate cererile facute de persoanele care i se adreseaza cu privire la lezarea drepturilor sau libertatilor lor de catre autoritatile publice si decide asupra acestor cereri, in baza referatului intocmit de seful de departament caruia i-a fost repartizata cererea;
    c) urmareste executarea corespunzatoare a lucrarilor si dispune, dupa caz, efectuarea unor anchete, audieri sau solicita informatiile pe care le socoteste necesare;
    d) cere autoritatii publice ori functionarului public in cauza, in situatiile in care se constata incalcarea drepturilor si libertatilor cetatenesti, sa ia masuri in vederea inlaturarii ilegalitatilor, repararii pagubelor si repunerii persoanei lezate in drepturile sale, potrivit legii;
    e) urmareste solutionarea legala a cererilor, in baza recomandarilor sale, si sesizeaza, in caz de nerespectare a acestora, autoritatea administratiei publice ierarhic superioara, respectiv prefectul, Guvernul sau Parlamentul, potrivit competentelor stabilite de lege;
    f) aduce la cunostinta petitionarului rezultatele cererii sale;
    g) reprezinta institutia in fata Camerei Deputatilor, a Senatului si a celorlalte autoritati publice, in relatiile cu persoanele juridice si fizice, precum si in relatiile internationale;
    h) prezinta Parlamentului, anual sau la cererea celor doua Camere ale Parlamentului, raportul asupra activitatii institutiei. Raportul va cuprinde constatarile avocatului poporului cu privire la cercetarile intreprinse, o descriere a principalelor probleme legate de cazurile de nerespectare a drepturilor si libertatilor persoanelor care i s-au adresat, situatia statistica a cererilor primite, admise, luate in lucru si solutionate, situatii frecvente de incalcare a drepturilor si libertatilor cetatenesti prin acte administrative ilegale, precum si o dare de seama cu privire la celelalte activitati ale institutiei. De asemenea, raportul poate contine recomandari privind imbunatatirea sau modificarea legislatiei, precum si orice alte masuri necesare ocrotirii drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
    i) prezinta presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului sau, dupa caz, primului-ministru, rapoarte asupra lacunelor din legislatie sau asupra cazurilor grave de coruptie ori de nerespectare a legilor tarii, constatate cu prilejul cercetarilor efectuate;
    j) semneaza rapoartele, recomandarile si celelalte acte ale institutiei, care se pot emite numai cu acordul sau;
    k) aproba numirea, promovarea si eliberarea din functie a personalului; acorda gradatii, salarii de merit si alte drepturi, potrivit dispozitiilor legale;
    l) exercita autoritatea disciplinara asupra personalului, in conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament;
    m) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
    n) exercita atributiile ordonatorului principal de credite;
    o) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
    In indeplinirea atributiilor mentionate la lit. b), c), d), e) si f) ale alineatului precedent, avocatul poporului este asistat de adjunctii sai, potrivit domeniilor de activitate aflate sub autoritatea acestora.
    Art. 8
    In cadrul institutiei functioneaza colegiul consultativ, in componenta caruia intra avocatul poporului, adjunctii si consilierii sai, secretarul general si sefii departamentelor de specialitate.
    Colegiul consultativ se convoaca de catre avocatul poporului.
    Art. 9
    In exercitarea atributiilor legate de activitatea interna a institutiei, avocatul poporului emite ordine, instructiuni, norme metodologice si regulamente.

    Sectiunea a 2-a
    Adjunctii avocatului poporului
    Art. 10
    Avocatul poporului isi numeste doi adjuncti, pe durata mandatului sau, cu avizul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari a Senatului.
    Art. 11
    Atributiile adjunctului avocatului poporului sunt urmatoarele:
    a) coordoneaza si controleaza activitatea departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa, pe domenii de activitate, potrivit prevederilor legii, ale prezentului regulament si tinand seama de dispozitiile avocatului poporului;
    b) ia masuri pentru aducerea la indeplinire a dispozitiilor primite din partea avocatului poporului;
    c) informeaza operativ pe avocatul poporului asupra desfasurarii lucrarilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea departamentelor de specialitate pe care le coordoneaza;
    d) stabileste atributiile personalului din cadrul departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa si efectueaza, potrivit nevoilor acestor departamente, redistribuirea unor sarcini si atributii ale personalului, in vederea realizarii unei repartitii echilibrate a volumului de munca;
    e) verifica si isi da acordul asupra referatelor si formei finale a proiectelor de raport ce se prezinta spre insusire avocatului poporului;
    f) intocmeste, la sfarsitul fiecarui an sau la cererea avocatului poporului, o informare privind activitatea departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa, evidentiind aspectele semnificative legate de fenomenele sociale care fac necesara modificarea legislatiei sau luarea unor masuri de alta natura pentru ocrotirea drepturilor si libertatilor cetatenesti;
    g) intocmeste programul de primire a cererilor si de audiente, conform planificarii saptamanale sau bilunare, aprobata de avocatul poporului;
    h) rezolva orice alte probleme in legatura cu buna desfasurare a activitatii departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa;
    i) indeplineste orice alte atributii de serviciu stabilite de avocatul poporului.
    Art. 12
    In cazul in care avocatul poporului se afla in imposibilitate temporara de exercitare a functiei, adjunctii sai indeplinesc, in ordinea stabilita de avocatul poporului, atributiile acestuia.

    Sectiunea a 3-a
    Consilierii avocatului poporului
    Art. 13
    Consilierii avocatului poporului exercita urmatoarele atributii:
    a) examineaza si propun solutii in probleme privind organizarea si functionarea institutiei, inclusiv a tuturor compartimentelor;
    b) efectueaza sau participa la efectuarea unor studii, evaluari, lucrari de sinteza legate de specificul activitatii institutiei, independent sau in cadrul unor colective ale institutiei ori organizate de alte autoritati publice sau organizatii neguvernamentale;
    c) urmaresc si coordoneaza activitatea de redactare, la termenele prestabilite, a recomandarilor si rapoartelor prezentate spre insusire avocatului poporului;
    d) asigura informarea avocatului poporului asupra posibilitatilor de rezolvare a problemelor ridicate de persoanele primite in audienta sau prin cererile adresate institutiei, colaborand, dupa caz, cu departamentele de specialitate si cu celelalte servicii ale institutiei;
    e) sesizeaza cu operativitate si participa la activitatea de redactare a raspunsurilor la intrebarile si problemele ridicate de si in mijloacele de informare in masa cu privire la activitatea institutiei;
    f) indeplinesc orice alte atributii legate de specificul activitatii institutiei, la cererea avocatului poporului.

    CAP. 4
    Serviciile generale ale institutiei

    Sectiunea 1
    Departamentele de specialitate
    Art. 14
    Departamentele de specialitate ale institutiei sunt urmatoarele:
    - Departamentul pentru probleme privind protectia copilului, femeii si familiei;
    - Departamentul pentru probleme de munca si protectia sociala a muncii;
    - Departamentul pentru probleme privind minoritatile, cultele si mass-media;
    - Departamentul pentru probleme privind educatia, sanatatea si cultura;
    - Departamentul pentru probleme privind autoritatile locale;
    - Departamentul pentru probleme privind ordinea publica, servicii militare si speciale si institutii de reeducare si penitenciare;
    - Departamentul pentru probleme privind protectia proprietatii private si a mediului, urbanism si amenajarea teritoriului;
    - Departamentul pentru probleme privind protectia consumatorului si a contribuabilului.
    Fiecare departament de specialitate este condus de un sef.
    Din structura departamentului de specialitate fac parte consilieri, experti, consultanti si referenti.
    Art. 15
    In functie de ponderea si volumul lucrarilor, la propunerea adjunctilor sai, inaintata in baza referatelor intocmite de sefii departamentelor de specialitate, avocatul poporului poate adapta structura acestora potrivit necesitatilor activitatilor curente.
    Art. 16
    Seful departamentului de specialitate are urmatoarele atributii:
    a) asigura conducerea efectiva si indruma activitatea ce se desfasoara in cadrul departamentului, urmarind indeplinirea atributiilor de catre personalul din componenta acestuia, potrivit fisei postului si dispozitiilor adjunctului avocatului poporului sub autoritatea caruia se afla;
    b) repartizeaza lucrarile spre rezolvare personalului din cadrul departamentului si stabileste titularul lucrarii;
    c) intocmeste referatele si proiectele de raport ce se supun verificarii si aprobarii adjunctului avocatului poporului;
    d) prezinta propuneri de reglementare a unor relatii sociale, pe baza datelor reiesite din cereri si audiente;
    e) elaboreaza fisa postului pentru personalul din subordine, pe care o supune spre aprobare adjunctului avocatului poporului;
    f) indeplineste orice alte atributii stabilite de avocatul poporului sau de adjunctul acestuia.

    Sectiunea a 2-a
    Secretariatul general
    Art. 17
    Secretariatul general are in structura sa Directia relatii cu publicul isi informatica, Directia economica si Serviciul organizare, resurse umane si contencios.
    Secretariatul general asigura conditiile organizatorice, informationale si materiale pentru buna desfasurare a activitatii institutiei.
    Art. 18
    Secretariatul general este condus de secretarul general, care are urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza activitatea de relatii cu publicul, registratura, arhiva, secretariat, informatica, documentare si biblioteca, precum si activitatea administrativa, tehnica, financiar-contabila, de transport si aprovizionare, in vederea asigurarii conditiilor materiale pentru activitatea eficienta a institutiei;
    b) organizeaza activitatea directiilor si a serviciilor pe care le coordoneaza, stabileste sarcinile si aproba programul de activitate al acestora;
    c) organizeaza gestionarea patrimoniului institutiei si ia masuri pentru asigurarea integritatii acestuia;
    d) organizeaza activitatea de intretinere, de dotare si stabileste masuri pentru paza si folosirea sediului institutiei si a bunurilor sale, prin serviciile de resort;
    e) urmareste modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilitatilor (apa, caldura, energie electrica, telefon etc.);
    f) dispune masuri pentru efectuarea inventarierii anuale a tuturor bunurilor din patrimoniul institutiei si prezinta avocatului poporului un raport asupra acestui inventar;
    g) raspunde de respectarea dispozitiilor legale privind utilizarea fondurilor cuprinse in bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei si de intocmirea proiectului de buget anual;
    h) raspunde de organizarea si realizarea sistemului informatic general al institutiei;
    i) dispune masurile ce trebuie luate cu privire la circulatia si transferul bunurilor;
    j) organizeaza activitatea pe linie de prevenire si stingere a incendiilor, precum si activitatea de protectie a muncii;
    k) ia masurile ce se impun pentru asigurarea ordinii si disciplinei in cadrul directiilor si serviciilor pe care le coordoneaza;
    l) semneaza legitimatiile si ecusoanele personalului, intocmite de Serviciul organizare, resurse umane si contencios;
    m) indeplineste orice alte atributii de serviciu stabilite de catre avocatul poporului.
    Art. 19
    Secretarul general este numit si eliberat din functie de avocatul poporului.
    Art. 20
    Directia relatii cu publicul si informatica are in structura sa urmatoarele servicii:
    - Serviciul relatii cu publicul, registratura, arhiva si secretariat;
    - Serviciul informatica, documentare si biblioteca.
    Art. 21
    Serviciul relatii cu publicul, registratura, arhiva si secretariat asigura inregistrarea, evidenta primara si circulatia cererilor adresate avocatului poporului, tehnoredactarea actelor, a documentelor si a lucrarilor institutiei, activitatea de arhiva, expeditie, realizarea unor servicii auxiliare necesare rezolvarii cererilor adresate avocatului poporului.
    In acest scop, ii revin urmatoarele atributii:
    a) primeste si inregistreaza cererile adresate avocatului poporului;
    b) tine evidenta persoanelor care se prezinta pentru audienta;
    c) intocmeste dosare si fise individuale cu numarul de evidenta al fiecarei cereri, pe care le transmite departamentelor de specialitate;
    d) pregateste corespondenta spre expediere organelor competente si petitionarilor;
    e) primeste si inregistreaza raspunsurile din partea autoritatilor publice si le transmite departamentelor de specialitate;
    f) da relatii petitionarilor in legatura cu stadiul de solutionare a cererilor;
    g) intocmeste situatia statistica a cererilor si audientelor, precum si a stadiului de rezolvare a acestora;
    h) executa lucrarile de secretariat, tehnoredactare si dactilografiere, potrivit dispozitiilor primite;
    i) intocmeste si tine registrele necesare in activitatea institutiei;
    j) executa lucrarile de arhiva si de inregistrare in arhiva, asigura pastrarea si consultarea dosarelor de catre personalul institutiei;
    k) asigura expedierea prin posta si, dupa caz, transportul corespondentei;
    l) tine gestiunea timbrelor postale;
    m) indeplineste orice alte atributii de serviciu stabilite de catre sefii ierarhici.
    Art. 22
    Serviciul informatica, documentare si biblioteca urmareste realizarea si prelucrarea fondului documentar necesar activitatii institutiei, intocmirea de studii si informari la solicitarea avocatului poporului, a adjunctilor si consilierilor sai, a sefilor departamentelor de specialitate, precum si evidenta si informarea operativa.
    In acest scop, ii revin urmatoarele atributii:
    a) efectuarea de studii, sinteze si informari dispuse de avocatul poporului, de adjunctii si consilierii acestuia, intocmirea de documentatii, rapoarte si alte materiale necesare activitatii institutiei;
    b) asigurarea evidentei si informarii operative, furnizarea datelor primare si a situatiilor statistice necesare functionarii sistemului informational, participarea la intocmirea corespondentei cu strainatatea, inclusiv a documentatiilor, actelor sau altor materiale elaborate in cadrul Directiei pentru relatii cu institutiile statului, cu societatea civila si relatii externe;
    c) proiectarea si implementarea sistemului informational necesar functionarii institutiei;
    d) gestionarea, prelucrarea si evidenta bibliotecii, intocmirea fisierului acesteia si informarea personalului institutiei asupra lucrarilor de specialitate primite si a legislatiei curente.
    Studiile, sintezele, situatiile statistice si informarile elaborate de personalul serviciului se intocmesc impreuna cu consilierii avocatului poporului si cu sefii departamentelor de specialitate.
    Art. 23
    Directia economica, prin Serviciul financiar-contabilitate si control preventiv si Serviciul aprovizionare, transport si administrativ, asigura elaborarea, fundamentarea si executarea bugetului de venituri si cheltuieli al institutiei si a celorlalte lucrari financiar-contabile, exercitarea, de catre avocatul poporului, a atributiilor sale de ordonator principal de credite, precum si administrarea bunurilor din patrimoniul institutiei, activitatea de investitii si de aprovizionare cu materiale, transportul, realizarea altor prestatii administrative necesare functionarii institutiei.
    Art. 24
    Serviciul organizare, resurse umane si contencios executa lucrarile privind angajarea si salarizarea personalului, intocmirea si eliberarea legitimatiilor si a ecusoanelor, evidenta si completarea carnetelor de munca, evidenta sanctiunilor disciplinare, incetarea raporturilor de munca si alte lucrari specifice, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
    De asemenea, potrivit legii, asigura asistenta juridica a institutiei, precum si reprezentarea ei in fata instantelor judecatoresti si a altor organe de jurisdictie.
    Art. 25
    Secretarul general aproba fisa postului, intocmita de sefii compartimentelor din subordinea sa.

    Sectiunea a 3-a
    Directia pentru relatii cu institutiile statului, cu societatea civila si relatii externe. Biroul de presa si protocol
    Art. 26
    Directia pentru relatii cu institutiile statului, cu societatea civila si relatii externe este condusa de un director si asigura:
    a) realizarea de contacte directe si permanente cu institutiile statului si un schimb informational continuu in vederea realizarii competentelor institutiei, potrivit legii;
    b) realizarea de contacte si schimburi informationale permanente cu organizatiile neguvernamentale care promoveaza valorile societatii civile, in mod special cu organizatiile care activeaza in domeniul apararii drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
    c) informarea si prezentarea, intr-o forma cat mai accesibila publicului, a dispozitiilor Legii nr. 35/1997 si ale prezentului regulament;
    d) participarea avocatului poporului sau a reprezentantilor acestuia la diverse conferinte, simpozioane, seminarii, la care se dezbat probleme sociale de interes pentru activitatea specifica a institutiei;
    e) organizarea de manifestari similare la care sa fie invitati reprezentanti ai societatii civile;
    f) indeplinirea lucrarilor ce ii revin institutiei in cadrul relatiilor internationale;
    g) traducerea, intocmirea si expedierea corespondentei cu strainatatea.
    Art. 27
    Biroul de presa si protocol are urmatoarele atributii:
    a) monitorizarea presei scrise si audiovizuale, cu referiri speciale la competentele institutiei, si difuzarea revistei presei, pentru avocatul poporului, adjunctii si consilierii acestuia;
    b) efectuarea de sinteze tematice, direct sau in colaborare cu departamentele de specialitate si cu consilierii avocatului poporului;
    c) intocmirea si difuzarea de comunicate oficiale privind activitatea institutiei, sub directa indrumare a avocatului poporului;
    d) redactarea raspunsurilor la articolele aparute in presa, referitoare la institutie;
    e) organizarea contactelor avocatului poporului cu reprezentantii presei scrise si ai institutiilor de radio si de televiziune;
    f) asigurarea legaturii cu conducerile redactiilor si agentiilor de presa, in vederea realizarii unei comunicari permanente de natura sa satisfaca interesul publicistic particular al unei anumite institutii de informare in masa;
    g) obtinerea pasapoartelor si a vizelor, precum si asigurarea protocolului pentru deplasari in strainatate;
    h) primirea si insotirea delegatiilor straine in cadrul programului de relatii externe aprobat de avocatul poporului;
    i) primirea, la sediul institutiei, a invitatilor din tara.
    Art. 28
    Atributiile personalului directiei se stabilesc prin fisa postului, intocmita de director si aprobata de avocatul poporului.

    CAP. 5
    Functionarea institutiei

    Sectiunea 1
    Dispozitii procedurale
    Art. 29
    Programul de primire a cererilor si de audiente este asigurat de avocatul poporului, de adjunctii si consilierii sai, precum si de sefii departamentelor de specialitate.
    Art. 30
    Cererile adresate avocatului poporului trebuie formulate in scris, cu respectarea conditiilor prevazute de lege.
    Pentru motive temeinice, la solicitarea petitionarului, acestuia i se poate incuviinta sa-si prezinte oral cererea, care va fi consemnata de catre consilierul de serviciu.
    Art. 31
    Avocatul poporului se poate sesiza din oficiu, atunci cand afla, pe orice alta cale, ca au fost incalcate drepturi sau libertati cetatenesti de catre o autoritate a administratiei publice.
    Procedura din oficiu inceteaza la solicitarea persoanei lezate in drepturile si libertatile sale.
    Art. 32
    Cererea adresata va fi semnata de petitionar si va cuprinde urmatoarele:
    a) numele si domiciliul persoanei lezate in drepturile si libertatile sale;
    b) drepturile si libertatile incalcate;
    c) autoritatea administrativa sau functionarul public in cauza;
    d) descrierea faptelor invocate;
    e) dovada intarzierii sau a refuzului administratiei publice de a solutiona cererea, potrivit legii, in termenul prevazut;
    f) mentiunea obligatorie daca cererea face obiectul unei cauze aflate pe rolul unei instante judecatoresti sau daca a format obiectul unei judecati;
    g) autoritatile publice care au fost sesizate anterior;
    h) orice alte acte care pot sustine cererea.
    Cererile se fac in nume propriu si se depun personal sau prin reprezentanti imputerniciti potrivit legii.
    Art. 33
    In situatia in care cererea este incompleta sau prezinta neclaritati, petitionarului i se va acorda posibilitatea completarii sau refacerii cererii.
    Art. 34
    Primind cererea, impreuna cu intreaga documentatie care o insoteste, avocatul poporului poate dispune audierea persoanei lezate in drepturile si libertatile sale, conform programului de audiente.
    Pentru motive temeinice din oficiu sau la solicitarea petitionarului, avocatul poporului poate dispune ca demersurile sale sa aiba caracter confidential.
    Art. 35
    Repartizarea lucrarii, in vederea examinarii faptelor sesizate si a temeiurilor legale ce o sustin, se face pe baza de rezolutie a avocatului poporului sau a imputernicitilor sai, prin care se indica departamentul de specialitate in competenta caruia intra solutionarea lucrarii, precum si termenul stabilit pentru aceasta.
    Art. 36
    Inainte de a decide cu privire la modul in care va fi solutionata cererea, avocatul poporului poate dispune efectuarea unor cercetari preliminare. In acest scop, el se va putea adresa organelor autoritatilor publice, prin departamentele de specialitate, pentru obtinerea informatiilor si a documentelor necesare.
    In cazurile in care, pentru stabilirea si lamurirea unor fapte de care depinde solutionarea cererii, este necesara o expertiza, iar aceasta nu poate fi asigurata de personalul de specialitate din institutie, avocatul poporului poate dispune angajarea, pe baza de conventie civila, a unui colaborator extern.
    Art. 37
    In cazul in care avocatul poporului constata ca solutionarea cererii primite este de competenta Ministerului Public, se afla pe rolul unei instante judecatoresti sau are ca obiect erori judiciare, el va sesiza autoritatile competente, potrivit legii, iar acestea sunt obligate sa comunice concluziile la care s-a ajuns si masurile luate.
    Art. 38
    In situatia in care obiectul unei cereri intra in domeniul de activitate a doua departamente de specialitate, va fi desemnat un singur departament responsabil cu solutionarea lucrarii, stabilindu-se, totodata, obligatia celuilalt departament de a colabora.
    Art. 39
    Titularul lucrarii, responsabil cu examinarea cererii si a documentelor care o insotesc, poate solicita furnizarea de explicatii si de date suplimentare cu privire la continutul dosarului.
    Pe baza lucrarilor efectuate, acesta intocmeste referatul cuprinzand concluziile examinarii, care se inainteaza avocatului poporului, sub semnatura sefului departamentului de specialitate si a adjunctului coordonator.
    Art. 40
    Atunci cand din examinarea cererii si a documentatiei anexate rezulta necesitatea unei anchete proprii, avocatul poporului va decide in consecinta.
    Decizia va cuprinde urmatoarele:
    a) rezumatul cererii si indicarea autoritatii publice in cauza;
    b) faptele si documentele ce urmeaza a fi supuse anchetei;
    c) persoanele care vor efectua ancheta, din imputernicirea sa.
    In acest scop, avocatul poporului sau imputernicitii sai au dreptul sa audieze si sa ia declaratii de la conducatorii autoritatilor administratiei publice, de la orice functionar public sau de la oricare alta persoana prevazuta de lege care poate da informatiile necesare solutionarii cererii, potrivit dispozitiilor legale.
    Art. 41
    Avocatul poporului poate intrerupe efectuarea anchetei proprii ori de cate ori constata ca cererea a fost solutionata amiabil sau ca au incetat temeiurile acesteia.
    Intreruperea anchetei pune capat cursului cererii.
    Incetarea procedurii i se va aduce la cunostinta petitionarului.
    Art. 42
    Dupa finalizarea lucrarii si intocmirea referatului care cuprinde faptele constatate si recomandarile cu privire la masurile ce trebuie luate in vederea inlaturarii ilegalitatii comise, a repararii daunelor produse si a repunerii persoanei lezate in drepturile sale, se vor face comunicari, potrivit legii, atat petitionarului, cat si autoritatii administratiei publice in cauza.
    Atunci cand titularul lucrarii constata, in baza documentatiei primite impreuna cu cererea, ca faptele expuse sunt evidente si dovedite, el poate decide intocmirea referatului fara alte verificari.
    Art. 43
    Avocatul poporului poate respinge motivat cererile vadit nefondate.
    Cererile care nu fac obiectul activitatii institutiei vor fi respinse fara motivare.
    Art. 44
    Avocatul poporului sau imputernicitul acestuia isi poate exercita atributiile si in afara sediului institutiei.
    In acest scop, avocatul poporului sau imputernicitul sau poate intra in sediul oricarei autoritati publice, in baza legitimatiei de serviciu si a ecusonului oficial, cu acordul conducerii institutiei in cauza, iar in caz de impiedicare, acesta va putea solicita concursul Ministerului Public.
    In indeplinirea atributiilor sale, avocatul poporului sau imputernicitul sau va avea acces la orice informatii, documente sau acte detinute de autoritatile publice, in legatura cu cererile adresate de persoanele lezate in drepturile si libertatile lor si in masura in care le considera necesare pentru solutionarea acestora, avand obligatia respectarii secretului acestor informatii, dupa caz.
    Nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. 1 - 3 atrage raspunderea prevazuta la art. 32 din Legea nr. 35/1997.
    Art. 45
    Avocatul poporului sau imputernicitul sau poate efectua inspectii in incinta penitenciarelor sau a altor locuri de detentie, reeducare si resocializare, a unitatilor militare, precum si la celelalte unitati unde persoanele sunt supuse unui regim restrictiv al libertatii de circulatie.
    Avocatul poporului sau imputernicitul sau are dreptul de a purta discutii private cu oricare dintre persoanele aflate in situatiile mentionate la alin. 1.
    Inspectiile se vor putea efectua cu acordul prealabil al conducerii administrative a unitatii sau al organului ierarhic superior.
    Dispozitiile art. 44 alin. 2 din prezentul regulament sunt aplicabile.

    Sectiunea a 2-a
    Registrele institutiei
    Art. 46
    Registrele institutiei sunt urmatoarele:
    a) Registrul general de intrare si iesire a corespondentei;
    b) Registrul general de dosare, in care se inregistreaza cererile primite si li se da numar;
    c) Registrul recomandarilor, in care se inregistreaza recomandarile avocatului poporului ce se trimit autoritatilor publice si li se da numar;
    d) Registrul de ordine emise de avocatul poporului, in care acestea se inregistreaza si li se da numar, in ordine cronologica;
    e) Registrul special de corespondenta secreta si confidentiala, in care se inregistreaza documentele avand acest caracter;
    f) Registrul de arhiva.
    Art. 47
    Registrul general de dosare va cuprinde urmatoarele rubrici:
    a) numarul dosarului;
    b) numele petitionarului;
    c) data primirii cererii;
    d) obiectul cererii;
    e) departamentul de specialitate caruia i-a fost repartizata cererea si numele titularului lucrarii;
    f) data expedierii recomandarii, respectiv a sesizarii autoritatii competente;
    g) data comunicarii catre petitionar a rezultatelor cererii.
    Sub acelasi numar de dosar se vor inregistra toate documentele depuse ulterior sau corespondenta in legatura cu cererea respectiva.
    Stabilirea rubricilor registrelor mentionate la art. 46 lit. a), c), d) si e) se face in functie de natura lucrarilor evidentiate, la propunerea secretarului general, si se aproba de catre avocatul poporului.
    Registrul de arhiva va evidentia data primirii in arhiva, natura lucrarii, numarul de file, compartimentul care preda si semnaturile de predare-primire.
    Art. 48
    O copie de pe recomandarile inregistrate in registrul prevazut la art. 46 lit. c) se indosariaza, in ordine numerica, intr-un dosar special, care se pastreaza in arhiva.
    Art. 49
    Pentru evidenta lucrarilor primite si realizate in departamentele de specialitate se intocmeste un registru al dosarelor examinate in departament, care va cuprinde urmatoarele rubrici:
    a) mentiunile de la art. 47 lit. a)-d);
    b) data primirii lucrarii in departament;
    c) termenul de finalizare a lucrarii;
    d) numele titularului lucrarii;
    e) autoritatea publica sau functionarul public in cauza;
    f) data prezentarii proiectului de referat in forma definitiva.
    Departamentele de specialitate vor intocmi, in colaborare cu Directia relatii cu publicul si informatica, opisul alfabetic in care se trec numele petitionarilor si vor tine evidenta termenelor la care urmeaza a fi primite raspunsurile din partea autoritatilor sesizate, cu privire la rezolvarea legala a cererilor inaintate acestora.
    Art. 50
    Registrele vor fi numerotate si parafate, iar la sfarsitul fiecarui an se vor intocmi procese-verbale de inchidere, contrasemnate de secretarul general.
    Evidentele din registre vor putea fi realizate si pe suport magnetic.

    Sectiunea a 5-a
    Dosarele cererilor
    Art. 51
    Dosarele cuprinzand cererile adresate de persoanele lezate in drepturile si libertatile lor pot fi consultate de persoanele interesate, cu aprobarea sefului compartimentului unde se afla dosarul, exceptand situatiile in care, prin decizia avocatului poporului, acestea sunt supuse regimului lucrarilor confidentiale.
    Pe coperta fiecarui dosar se vor mentiona: denumirea institutiei, numarul dat dosarului si alte date de identificare a cererii, caracterul confidential, dupa caz, precum si felul si data lucrarilor efectuate.
    Scoaterea dosarelor din incinta institutiei este interzisa, cu exceptia cazurilor in care avocatul poporului sau imputernicitul sau se deplaseaza pentru efectuarea unor anchete sau in alte situatii care impun aceasta.
    Art. 52
    Documentele care intra in compunerea dosarului vor fi numerotate, cusute, snuruite si stampilate inainte de predarea lor la arhiva.
    Pastrarea in arhiva a dosarelor se va face in ordinea lor numerica.
    Art. 53
    La arhiva vor fi predate si celelalte lucrari ale institutiei, care vor fi pastrate potrivit legii.

    CAP. 6
    Personalul institutiei

    Sectiunea 1
    Conditiile de numire in functie
    Art. 54
    Consilierii avocatului poporului si sefii departamentelor de specialitate se numesc si se elibereaza din functie de catre acesta.
    Art. 55
    Conditiile de numire a sefilor departamentelor de specialitate sunt cele prevazute de Legea nr. 53/1991, cu modificarile ulterioare, pentru functia de consilier parlamentar.
    Art. 56
    Conditiile de numire a expertilor si a consultantilor sunt urmatoarele:
    a) sa fie cetatean roman si sa aiba domiciliul in tara;
    b) sa fie absolvent, cu diploma de licenta, a unei facultati;
    c) sa fi desfasurat o activitate profesionala valoroasa;
    d) sa aiba o buna reputatie morala.
    In afara conditiilor prevazute la lit. a) - d) ale alineatului precedent, pentru functia de expert se cere o vechime in specialitate de cel putin 5 ani, iar pentru cea de consultant, de 3 ani. In situatii motivate, avocatul poporului, la propunerea Comisiei de numiri si disciplina, prevazuta la art. 34 din Legea nr. 35/1997, poate reduce pana la 3 ani vechimea in munca pentru expert si poate incadra in functia de consultant tineri absolventi de facultate, cu diploma de licenta, fara indeplinirea conditiilor de vechime.
    Art. 57
    Conditiile de numire in functiile de specialitate de executie - altele decat cele de consilier, expert si consultant -, precum si pentru functiile de executie sunt cele aplicabile personalului similar din serviciile Senatului.
    Art. 58
    Functiile din serviciile institutiei, prevazute la art. 56 si 57, se ocupa prin concurs, in conditiile legii.
    Concursul se organizeaza de catre Comisia de numiri si disciplina, formata din trei consilieri desemnati de avocatul poporului, dintre care unul este din departamentul de specialitate in structura caruia se afla postul vacant. Pentru functiile de executie, la concurs participa si directorul, respectiv seful compartimentului in structura caruia se afla postul vacant.
    Lucrarile de secretariat ale Comisiei de numiri si disciplina vor fi asigurate de Serviciul organizare, resurse umane si contencios.
    Art. 59
    Comisia de numiri si disciplina va asigura afisarea anuntului de concurs la sediul institutiei si/sau publicarea sa intr-un cotidian, cu cel putin 15 zile inainte de tinerea concursului. Anuntul va mentiona data la care se tine concursul, postul vacant, conditiile de participare, precum si tematica de concurs.
    Candidatii vor prezenta curriculum vitae si copie de pe actul de studii.
    Art. 60
    Tematica de concurs se va elabora de catre Comisia de numiri si disciplina, pe baza propunerilor sefului departamentului de specialitate, respectiv ale directorului directiei in structura careia se gaseste postul vacant, indicandu-se, totodata, sursele de documentare ce pot fi folosite de candidati.
    Art. 61
    Concursul va consta in proba scrisa, proba orala si, dupa caz, proba practica.
    Art. 62
    Proba scrisa si cea orala vor fi notate de la 1 la 10 de catre fiecare membru al Comisiei de numiri si disciplina. Nota de calificare va fi cea rezultata din media notarilor la fiecare proba.
    Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba cel putin nota 7.
    Art. 63
    Rezultatul concursului si ordinea de clasificare a candidatilor se consemneaza, de catre Comisia de numiri si disciplina, intr-un proces-verbal care va fi inaintat spre aprobare avocatului poporului, insotit de propunerea corespunzatoare.
    Art. 64
    Comisia de numiri si disciplina poate solicita candidatilor date suplimentare referitoare la activitatea profesionala desfasurata, constand, de regula, in lucrari stiintifice sau alte lucrari de specialitate in domeniu.
    Art. 65
    Pe baza propunerii Comisiei de numiri si disciplina si a celorlalte documente aferente concursului, avocatul poporului emite ordinul de numire in functie.
    Art. 66
    Candidatii carora li s-a aprobat angajarea sunt obligati sa se prezinte la post in termen de cel mult 15 zile de la data luarii la cunostinta. In cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmand sa se comunice urmatoarei persoane, declarata reusita la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
    Art. 67
    In cazul in care la concursul stabilit nu se prezinta mai multi candidati, ocuparea postului se face pe baza de examen, organizat in conditiile art. 58-66.
    Art. 68
    Personalul institutiei trebuie sa-si indeplineasca atributiile cu constiinciozitate si profesionalism, respectand intocmai obligatiile de serviciu.
    Art. 69
    Personalul din serviciile institutiei poate fi avansat in grad sau treapta profesionala, precum si in functii superioare vacante, pe baza rezultatelor in activitatea depusa si a aptitudinilor dovedite, confirmate de sefii ierarhici.
    In cazul in care se considera ca functia prevazuta la alin. 1 nu poate fi ocupata prin avansare, avocatul poporului poate dispune organizarea unui concurs, in conditiile art. 58-67.

    Sectiunea a 2-a
    Salarizarea si concediu de odihna
    Art. 70
    Salarizarea personalului institutiei se face potrivit statului de functii, in conditiile legilor nr. 40/1991 si nr. 53/1991, republicate, cu modificarile ulterioare, precum si potrivit asimilarilor facute conform dispozitiilor art. 33 alin. (3) din Legea nr. 35/1997.
    Art. 71
    Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizatiei cuvenite, programarea, efectuarea, intreruperea si amanarea concediului de odihna, precum si compensarea in bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit dispozitiilor legale privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor, prin ordin al avocatului poporului.
    Art. 72
    La stabilirea duratei concediului de odihna pentru salariatii cu functii de conducere si de executie de specialitate se vor avea in vedere, in mod corespunzator, criteriile aplicabile functiilor din serviciile Senatului cu care sunt asimilate, potrivit legii.

    Sectiunea a 3-a
    Raspunderea disciplinara
    Art. 73
    Incalcarea prevederilor Legii nr. 35/1997, ale prezentului regulament si a indatoririlor de serviciu atrage raspunderea celor vinovati si aplicarea de sanctiuni disciplinare.
    Art. 74
    In cazul savarsirii de abateri disciplinare, functionarul este cercetat de catre Comisia de numiri si disciplina, la sesizarea secretarului general, respectiv a Sefului departamentului de specialitate.
    Comisia de numiri si disciplina examineaza probele inaintate si procedeaza la audierea celui in cauza.
    Concluziile Comisiei de numiri si disciplina se consemneaza si se inainteaza avocatului poporului, impreuna cu propunerea de sanctionare.
    Art. 75
    Sanctiunile disciplinare ce se aplica celor vinovati de abateri disciplinare sunt urmatoarele:
    a) avertisment;
    b) reducerea salariului si a indemnizatiei de conducere cu 10-15%, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    c) retrogradarea din functie sau categorie in cadrul aceleiasi profesii, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    d) destituirea din functie.
    Destituirea din functie se aplica in cazul savarsirii unei abateri grave sau al incalcarii, in mod repetat, a obligatiilor de serviciu.
    Art. 76
    Aplicarea sanctiunilor, in functie de gravitatea abaterilor comise, se face de catre avocatul poporului, in conditiile legii si ale prezentului regulament.

    CAP. 7
    Colaboratorii externi

    Art. 77
    Pentru executarea unor lucrari de complexitate deosebita ori in legatura cu efectuarea anchetelor proprii, avocatul poporului poate utiliza serviciile unor specialisti, in calitate de colaboratori externi.
    Colaboratorii externi beneficiaza de drepturile corespunzatoare, cuvenite, potrivit legii, colaboratorilor externi ai aparatului Senatului.
    Art. 78
    Angajarea colaboratorilor externi, perioadele de colaborare, timpul de munca sau lucrarile executate, raspunderile, drepturile cuvenite si modalitatea de plata se stabilesc prin conventii civile de prestari de servicii, inregistrate la Camerele de munca.
    Aprobarea colaboratorilor externi si stabilirea drepturilor de remunerare a acestora se fac prin ordin al avocatului poporului, la propunerea sefilor departamentelor de specialitate, respectiv a directorilor.
    Art. 79
    Pe perioada indeplinirii atributiilor, colaboratorii externi se supun indatoririlor personalului institutiei in ceea ce priveste pastrarea confidentialitatii lucrarilor, respectarea programului de lucru si a celorlalte reguli de disciplina interna.
    Acestora li se va elibera legitimatie de intrare in sediu, care va fi restituita la incetarea calitatii de colaborator extern.
    Art. 80
    Avocatul poporului poate numi, dintre personalitatile cu inalt prestigiu si cu bogata activitate profesionala, consilieri temporari, folositi in calitate de consultanti stiintifici, in conditiile art. 77-79.

    CAP. 8
    Bugetul de venituri si cheltuieli

    Art. 81
    Bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei face parte integranta, potrivit legii, din bugetul de stat.
    Art. 82
    Prin bugetul de venituri si cheltuieli se vor asigura fondurile necesare desfasurarii in bune conditii a activitatii institutiei, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
    Art. 83
    Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se intocmeste cu avizul Ministerului Finantelor.
    Art. 84
    Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasari, dotari cu autoturisme si consum lunar de carburanti se stabilesc prin ordin al avocatului poporului, potrivit legii.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 85
    Programul de lucru al institutiei va fi stabilit de avocatul poporului, in corelare cu programul autoritatilor publice.
    Art. 86
    Pentru accesul in incinta autoritatilor publice, avocatul poporului si imputernicitii sai vor purta un ecuson oficial, pe care este aplicata fotografia si sunt inscrise datele de identificare a persoanei.
    Modelul acestui ecuson si procedura de eliberare se aproba de catre avocatul poporului.
    Eliberarea ecusoanelor se face de catre Serviciul organizare, resurse umane si contencios, care tine si evidenta ecusoanelor emise.
    Art. 87
    Avocatul poporului informeaza periodic opinia publica asupra principalelor aspecte ale activitatii sale, prin mijloacele de informare in masa, in conditiile stabilite de lege.
    Art. 88
    Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea sa de catre Biroul permanent al Senatului*).
---------------
    *) Biroul permanent al Senatului a aprobat Regulamentul de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului in sedinta din 29 octombrie 1997.

    ANEXA 1

                      STRUCTURA ORGANIZATORICA
                   A INSTITUTIEI AVOCATUL POPORULUI

                           ___________
                          | AVOCATUL  |
             -------------| POPORULUI |---.-----------------------------
      ______|_____    |   |___________|   .          _____|______       |
     | ADJUNCTUL  |   |         |         .         | ADJUNCTUL  |      |
     | AVOCATULUI |   |         |         .         | AVOCATULUI |      |
     | POPORULUI  |   |         |         .         | POPORULUI  |      |
     |        | 1 |   |         |         .         |       | 1  |      |
     |________|___|   |         |         .         |_______|____|      |
           |     _____|______   |    _ _ _._ _ _ _       |              |
           |    | CONSILIERI |  |   | COLEGIUL    |      |              |
           |    |        | 2 |  |   | LEGISLATIV  |      |              |
           |    |________|___|  |   |_ _ _ _ _ _ _|      |              |
           |                    |                        |              |
    _______|______________      |     ___________________|__            |
  _|_    _|_     _|_     _|_    |   _|_    _|_     _|_     _|_          |
 | A |  | B |   | C |   | D |   |  | E |  | F |   | G |   | H |         |
 | |4|  | |4|   | |4|   | |4|   |  | |4|  | |4|   | |4|   | |4|         |
 |_|_|  |_|_|   |_|_|   |_|_|   |  |_|_|  |_|_|   |_|_|   |_|_|         |
                                |                                       |
                          ______|______    __________________________   |
                         |   SECRETAR  |  | Directia pentru relatii  |  |
                         |   GENERAL   |  | cu institutiile statului,|  |
                         |        | 1  |  | cu societatea civila si  |__|
                         |________|____|  | relatii externe,         |
                                |         | Biroul de presa si       |
                                |         | protocol                 |
                                |         |                     | 5  |
                                |         |_____________________|____|
                                |
                 _______________|__________________
             ___|___         ___|___            ___|___
            | I     |       |       |          |  K    |
            |  | 1  |       |  J    |          |   | 3 |
            |__|____|       |_______|          |___|___|
            _|_   _|_       _|_   _|__
           | L | | M |     | N | | O  |
           | |4| | |2|     | |4| | |18|
           |_|_| |_|_|     |_|_| |_|__|  Numarul de personal aprobat
                                         prin bugetul pentru anul 1997:75

    Semnificatia literelor:
    A - Departamentul pentru probleme privind protectia copilului, femeii si
        familiei
    B - Departamentul pentru probleme de munca si protectie sociala a muncii
    C - Departamentul pentru probleme privind minoritatile, cultele si
        mass-media
    D - Departamentul pentru probleme privind educatia, sanatatea si cultura
    E - Departamentul pentru probleme privind autoritatile locale
    F - Departamentul pentru probleme privind ordinea publica, servicii militare
        si speciale si institutii de reeducare si penitenciare
    G - Departamentul pentru probleme privind protectia proprietatii private si
        a mediului, urbanism si amenajarea teritoriului
    H - Departamentul pentru probleme privind protectia consumatorului si a
        contribuabilului
    I - Directia relatii cu publicul si informatica
    J - Directia economica
    K - Serviciul organizare, resurse umane si contencios
    L - Serviciul relatii cu publicul, registratura, arhiva si secretariat
    M - Serviciul informatica, documentare si biblioteca
    N - Serviciul financiar-contabilitate si control preventiv
    O - Serviciul aprovizionare, transport si administrativ

    ANEXA  2

                       NOMENCLATORUL DE FUNCTII
in institutia Avocatul Poporului

                                     Baza legala pentru salarizare

  1. Avocatul poporului (ministru)   - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 2, poz. 3)
  2. Adjunct al avocatului poporului - Legea nr. 40/1991
     (secretar de stat)                (anexa nr. 2, poz. 4)
  3. Secretar general (functia de    - Legea nr. 53/1991
     baza asimilata secretarului       (anexa nr. 2, poz. 2)
     general adjunct al Senatului)
  4. Sef de departament              - Legea nr. 53/1991
                                       (anexa nr. 2, poz. 3)
  5. Director (functia de baza       - Legea nr. 53/1991
     asimilata expertului              (anexa nr. 3, poz. 2 si
     parlamentar cu indemnizatie       anexa nr. 4, poz. 1)
     de conducere)
  6. Sef de serviciu (functia de     - Legea nr. 40/1991
     baza asimilata expertului         (anexa nr. 8, pct. I
     gradul I A cu indemnizatie        lit. A poz. 1) si Legea
     de conducere)                     nr. 53/1991 (anexa nr. 4,
                                       poz. 1)
  7. Consilier (asimilat             - Legea nr. 53/1991
     consilierului parlamentar)        (anexa nr. 3, poz. 1)
  8. Expert (asimilat expertului     - Legea nr. 53/1991
     parlamentar)                      (anexa nr. 3, poz. 2)
  9. Expert gradul I A               - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. I
                                       lit. A poz. 1)
  10. Consultant (asimilat           - Legea nr. 53/1991
      consultantului parlamentar)      (anexa nr. 3, poz. 3)
  11. Sef cabinet (S)                - Legea nr. 53/1991
                                       (anexa nr. 2, poz. 5)
  12. Inginer, economist, sociolog   - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 1)
  13. Bibliotecar (S)                - Hotararea Guvernului
                                       nr. 281/1991
                                       (anexa nr. 5, pct. II
                                       poz. 13)
  14. Referent de specialitate (S)   - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. I
                                       lit. A poz. 4)
  15. Referent (M)                   - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 7)
  16. Sef de cabinet (M)             - Legea nr. 53/1991
                                       (anexa nr. 3, poz. 8)
  17. Secretar de cabinet (M)        - Legea nr. 53/1991
                                       (anexa nr. 3, poz. 9)
  18. Tehnician, merceolog           - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 5)
  19. Secretar-dactilograf           - Legea nr. 40/1991
      (stenodactilograf)               (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 17)
  20. Arhivar                        - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 24)
  21. Magaziner                      - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 21)
  22. Curier                         - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 28)
  23. Bufetier                       - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 28)
  24. Sofer                          - Legea nr. 40/1991
                                       (anexa nr. 8, pct. II
                                       lit. A poz. 30)
  25. Muncitor (instalator,          - Legea nr. 40/1991
      electrician, lacatus,            (anexa nr. 8, pct. II
      mecanic, tamplar)                lit. A poz. 31)



SmartCity5

COMENTARII la Regulament 0/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 0 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Regulament 0/1997
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu