Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Regulament Nr.0 din 02.05.2011

de organizare şi funcţionare al Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice
ACT EMIS DE: Primul-ministru
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 301 din 02 mai 2011



SmartCity1


CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Necesitate Art. 1. - (1) Complexitatea procesului de protecţie a infrastructurii critice, generată de natura incertă a ameninţărilor, şi multitudinea instituţiilor angrenate impun multiple niveluri de coordonare şi construcţia de parteneriate cu particularităţi extrem de importante. (2) Activitatea Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice, denumit în continuare G.L.I.P.I.C., se desfăşoară în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.110/2010 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
Scopul G.L.I.P.I.C. Art. 2. - Scopul G.L.I.P.I.C. este de a asigura coordonarea coerentă şi unitară a activităţii desfăşurate în domeniul protecţiei infrastructurilor critice, a realiza evaluarea intersectorială a vulnerabilităţilor, riscurilor şi ameninţărilor la adresa infrastructurilor critice şi a informa Guvernul României asupra stadiului realizării activităţilor desfăşurate, precum şi asupra măsurilor ce se impun pentru îmbunătăţirea activităţii în domeniu.
Obiectivele G.L.I.P.I.C. Art. 3. - Întreaga activitate desfăşurată de G.L.I.P.I.C. va asigura îndeplinirea următoarelor obiective: - monitorizarea procesului de identificare a infrastructurilor critice naţionale şi europene, denumite în continuare ICN/ICE, şi informarea factorilor de decizie referitor la stadiul realizării obiectivelor şi direcţiilor prioritare de acţiune; - coordonarea şi prioritizarea activităţilor autorităţilor publice responsabile în procesul de identificare şi desemnare a ICN/ICE; - îmbunătăţirea cadrului normativ specific domeniului, în special, prin transpunerea legislaţiei comunitare; - implementarea de proceduri de lucru pentru acţiunile comune şi schimbul de informaţii interinstituţional.
Principii Art. 4. - Activitatea G.L.I.P.I.C. se desfăşoară pe baza principiilor legalităţii, cooperării, coordonării unitare, predictibilităţii, responsabilităţii şi eficienţei.
CAPITOLUL II
Organizarea G.L.I.P.I.C.
SECŢIUNEA 1
Organizarea G.L.I.P.I.C.
Organigrama Art. 5. - Pentru coordonarea activităţii de protecţie a infrastructurilor critice se constituie: a) G.L.I.P.I.C. - principal for de decizie strategică la nivel naţional; b) Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C. - structură de suport la nivel naţional.
Componenţa G.L.I.P.I.C. Art. 6. - (1) În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.110/2010 se constituie, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a Regulamentului de organizare şi funcţionare, grupul de lucru format din experţi/specialişti desemnaţi de către autorităţile publice responsabile potrivit anexei nr. 1 la aceeaşi hotărâre. (2) Secretariatul general al Guvernului va fi reprezentat de un membru desemnat din cadrul Centrului de situaţii al Guvernului. (3) Membrii G.L.I.P.I.C. trebuie să deţină certificat de acces la informaţii clasificate de nivel secret de stat. (4) Activitatea G.L.I.P.I.C. este coordonată de un consilier desemnat de primul-ministru.
Atribuţiile G.L.I.P.I.C. Art. 7. - G.L.I.P.I.C. are următoarele atribuţii: a) realizează evaluarea intersectorială a vulnerabilităţilor, riscurilor şi ameninţărilor la adresa infrastructurilor critice; b) analizează şi propune spre avizare proiectele de acte normative din domeniul protecţiei infrastructurilor critice; c) analizează trimestrial evoluţia procesului de identificare a infrastructurilor critice şi îl informează pe primul-ministru, prin consilierul de stat, cu privire la stadiul şi măsurile ce se impun în vederea îmbunătăţirii activităţii în domeniu; d) analizează şi propune măsuri de implementare a unui sistem de avertizare timpurie în domeniul infrastructurilor critice şi de îmbunătăţire a acestuia; e) avizează ghiduri/manuale de proceduri şi bune practici în domeniu; f) asigură promovarea, în mod unitar, a politicilor în domeniul formării profesionale şi cercetării ştiinţifice specifice domeniului protecţiei infrastructurilor critice.
Hotărârile G.L.I.P.I.C. Art. 8. - (1) G.L.I.P.I.C. emite hotărâri ce au caracter obligatoriu pentru autorităţile publice responsabile. (2) Hotărârile G.L.I.P.I.C. se adoptă prin votul reprezentanţilor desemnaţi ai autorităţilor publice responsabile pe principiul majorităţii simple şi se supun aprobării primului-ministru.
Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C. Art. 9. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C. prin Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice, constituit în cadrul Direcţiei generale management operaţional. (2) Adresa de corespondenţă a Secretariatului tehnic este adresa Direcţiei generale management operaţional din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor. (3) Gestionarea informaţiilor clasificate se realizează în conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniu. (4) Documentele rezultate în urma activităţii Secretariatului tehnic se arhivează la nivelul Direcţiei generale management operaţional din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Atribuţiile Secretariatului tehnic Art. 10. - Secretariatul tehnic are următoarele atribuţii: a) asigură legătura permanentă cu instituţiile reprezentate în G.L.I.P.I.C.; b) realizează proceduri de lucru cu incidenţă în activitatea G.L.I.P.I.C., precum şi a instituţiilor participante ce sunt supuse avizării G.L.I.P.I.C.; c) monitorizează şi informează G.L.I.P.I.C. asupra modului de realizare a deciziilor şi stadiul implementării activităţilor specifice fiecărei autorităţi publice responsabile, pe baza informărilor acestora; d) elaborează şi supune aprobării consilierului de stat care coordonează activitatea G.L.I.P.I.C. proiectul privind ordinea de zi a şedinţei, cu cel puţin 5 zile înaintea acesteia; e) asigură multiplicarea şi difuzarea ordinii de zi către participanţii la şedinţă cu cel puţin 3 zile înainte de desfăşurarea şedinţei; f) primeşte şi pregăteşte materialele pentru şedinţele grupului de lucru şi le prezintă membrilor acestuia; g) constituie mapa cu documentele ce urmează a fi dezbătute/analizate; h) organizează şi participă la şedinţele G.L.I.P.I.C., întocmeşte procesul-verbal/minuta şedinţei şi redactează hotărârile adoptate în cadrul acestora, asigurând diseminarea documentelor tuturor instituţiilor angrenate; i) asigură legătura dintre G.L.I.P.I.C. şi organizaţiile internaţionale, neguvernamentale, precum şi cu sectorul privat din domeniul de incidenţă; j) asigură redactarea documentelor ce urmează a fi supuse analizei primului-ministru, precum şi a proiectelor de acte normative care se supun adoptării/aprobării, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare; k) difuzează tuturor membrilor G.L.I.P.I.C. documentele elaborate şi asigură distribuirea informaţiilor relevante asupra infrastructurilor critice între autorităţile publice responsabile; l) asigură suportul logistic pentru desfăşurarea şedinţelor G.L.I.P.I.C.; m) coordonează activitatea de diseminare a oportunităţilor de pregătire profesională şi din sfera cercetării ştiinţifice în domeniu, pe componenta de securitate şi protecţie a infrastructurilor critice;
n) sprijină autorităţile publice responsabile în realizarea cooperării cu partenerii din mediul privat, mediul academic şi organizaţiile neguvernamentale; o) asigură corespondenţa cu instituţiile reprezentate în cadrul G.L.I.P.I.C., organizează evidenţa, multiplicarea şi arhivarea acesteia cu respectarea reglementărilor în vigoare; p) desfăşoară orice alte activităţi de sprijin pentru derularea în bune condiţii a activităţilor G.L.I.P.I.C.
SECŢIUNEA a 2-a
Activitatea G.L.I.P.I.C.
Ciclul activităţii G.L.I.P.I.C. Art. 11. - Principalele etape în activitatea G.L.I.P.I.C. sunt: a) stabilirea priorităţilor de acţiune; b) adoptarea/actualizarea calendarului activităţilor ce urmează să se desfăşoare în scopul identificării şi desemnării ICN/ICE; c) monitorizarea şi evaluarea activităţii.
Stabilirea priorităţilor de acţiune Art. 12. - (1) Şedinţele G.L.I.P.I.C. sunt legal constituite dacă sunt prezente două treimi din instituţiile nominalizate. (2) Şedinţele G.L.I.P.I.C. se realizează lunar sau ori de câte ori situaţia o impune. (3) Problemele ce fac obiectul analizelor şi punctele de vedere exprimate în cadrul dezbaterilor se consemnează în minuta şedinţei, iar hotărârile adoptate sunt semnate de către membrii G.L.I.P.I.C. (4) Principalul instrument strategic de lucru pentru G.L.I.P.I.C. este calendarul activităţilor.
Calendarul activităţilor Art. 13. - (1) Calendarul activităţilor stabileşte principalele repere în domeniu şi se întocmeşte conform machetei din anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament. (2) Prevederile calendarului activităţilor se transpun în planuri de acţiune elaborate la nivelul fiecărei autorităţi publice responsabile, documente ce se aprobă de şefii instituţiilor reprezentate în cadrul G.L.I.P.I.C.
Monitorizarea Art. 14. - (1) Monitorizarea se realizează asupra: a) modului în care sunt îndeplinite sarcinile ce decurg din calendarul activităţilor şi deciziile G.L.I.P.I.C.; b) activităţii autorităţilor publice responsabile în domeniul identificării, desemnării şi protecţiei infrastructurilor critice; c) evoluţiei rezultatelor obţinute. (2) Monitorizarea se realizează de către Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice/Secretariatul tehnic.
Evaluarea Art. 15. - Evaluarea se realizează asupra modului în care sunt îndeplinite obiectivele stabilite prin calendarul de activităţi, de către Secretariatul tehnic, pe baza rapoartelor şi informărilor transmise de autorităţile publice responsabile, conform competenţelor, la solicitarea Centrului de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice.
Informarea autorităţilor statului Art. 16. - Rapoartele de monitorizare şi evaluare, în funcţie de necesităţi, sunt prezentate, spre informare, primului-ministru.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Protecţia datelor şi informaţiilor Art. 17. - Autorităţile publice responsabile asigură, la solicitarea G.L.I.P.I.C., furnizarea şi accesul la datele şi informaţiile gestionate, pe principiul „nevoii de a cunoaşte“ şi iau măsuri de respectare a legislaţiei în vigoare, în domeniul informaţiilor clasificate.
Modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare Art. 18. - Prevederile prezentului regulament se modifică şi se completează, la propunerea reprezentanţilor autorităţilor publice responsabile adoptate prin consens sau la iniţiativa consilierului desemnat ce coordonează activitatea G.L.I.P.I.C., prin decizie a primului-ministru.
Aplicarea Regulamentului de organizare şi funcţionare Art. 19. - Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Asigurarea materială şi financiară Art. 20. - (1) Şedinţele G.L.I.P.I.C. se desfăşoară în spaţii special amenajate şi echipate prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor, la sediul central. (2) Dotările cu mijloace tehnico-materiale necesare desfăşurării activităţilor G.L.I.P.I.C. se includ în normele şi programele de înzestrare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor. (3) Finanţarea cheltuielilor materiale şi a cheltuielilor de capital ale G.L.I.P.I.C. se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi din alte surse interne şi externe, potrivit legii.
Alte activităţi ale G.L.I.P.I.C. Art. 21. - (1) În scopul fundamentării unor hotărâri sau măsuri privind protecţia infrastructurilor critice, la recomandarea G.L.I.P.I.C. se pot constitui, la nivelul autorităţilor publice responsabile, grupuri tehnice formate din experţi, specialişti, cercetători sau cadre didactice din mediul public şi
privat, inclusiv academic, după caz. Suportul logistic necesar funcţionării grupurilor de suport tehnic se asigură de autorităţile publice responsabile la nivelul cărora se constituie. (2) G.L.I.P.I.C. iniţiază elaborarea de proiecte de acte normative, efectuarea de studii şi cercetări în domeniul protecţiei infrastructurilor critice. (3) G.L.I.P.I.C. elaborează Planul anual de proiecte şi studii necesare pentru etapa următoare, la propunerea autorităţilor publice responsabile. (4) Fluxul informaţional-decizional al G.L.I.P.I.C. este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1la regulament CALENDARUL principalelor activităţi ce se impun a fi desfăşurate de structurile responsabile pentru identificarea şi desemnarea infrastructurilor critice în vederea implementării prevederilor Directivei 2008/114/CE a Consiliului din 8 decembrie 2008 privind identificarea şi desemnarea infrastructurilor critice europene şi evaluarea necesităţii de îmbunătăţire a protecţiei acestora

Nr. crt. Obiective Activitatea Termen de finalizare Structuri responsabile Observaţii
Etapa I
Etapa a II-a
Etapa a III-a

ANEXA Nr. 2la regulament*) FLUXUL INFORMAŢIONAL-DECIZIONAL *) Anexa nr. 2 la regulament este reprodusă în facsimil.



SmartCity5

COMENTARII la Regulament 0/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 0 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu