Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT din 21 septembrie 2004 * Republicat

REGULAMENT    din 21 septembrie 2004    * Republicat

privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie

ACT EMIS DE: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1076 din 30 noiembrie 2005


SmartCity3


    *) Republicat in temeiul art. IV din Hotararea Colegiului de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 1 din 15 septembrie 2005 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 855 din 22 septembrie 2005, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 876 din 25 septembrie 2004.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Inalta Curte de Casatie si Justitie este organizata si functioneaza in temeiul art. 126 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 18 - 34 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, si al prezentului regulament.
    Art. 2
    (1) Inalta Curte de Casatie si Justitie este organizata in 4 sectii - Sectia civila si de proprietate intelectuala, Sectia penala, Sectia comerciala, Sectia de contencios administrativ si fiscal -, Completul de 9 judecatori si Sectiile Unite.
    (2) In structura Inaltei Curti de Casatie si Justitie functioneaza urmatoarele compartimente:
    a) Directia legislatie, studii, documentare si informatica juridica;
    b) Cancelaria;
    c) Departamentul economico-financiar si administrativ;
    d) Biroul de informare si relatii publice;
    e) Biroul relatii internationale;
    f) Compartimentul de audit public intern.
    Art. 3
    In cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, activitatea de judecata se desfasoara cu respectarea principiilor distribuirii aleatorii a dosarelor, in sistem informatizat si al continuitatii, cu exceptia situatiilor in care judecatorul nu poate participa la judecata din motive obiective.
    Art. 4
    (1) Inalta Curte de Casatie si Justitie se compune din: presedinte, un vicepresedinte, 4 presedinti de sectii si judecatori.
    (2) In cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie functioneaza magistrati-asistenti, stabiliti prin statul de functii.
    (3) Inalta Curte de Casatie si Justitie se incadreaza cu personal auxiliar de specialitate, personal al Departamentului economico-financiar si administrativ, personal de specialitate informatica si alte categorii de personal prevazute de lege.

    CAP. 2
    Conducerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 5
    Conducerea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie se exercita de presedinte, vicepresedinte si colegiul de conducere.

    SECTIUNEA 1
    Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 6
    (1) Presedintele reprezinta Inalta Curte de Casatie si Justitie in relatiile interne si internationale.
    (2) Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie are calitatea de ordonator principal de credite putand delega aceasta calitate managerului economic.
    (3) In exercitarea atributiilor de conducere, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie emite ordine.
    Art. 7
    Presedintele are urmatoarele atributii privind activitatea structurilor de conducere ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie:
    a) convoaca colegiul de conducere, trimestrial sau ori de cate ori este necesar;
    b) prezideaza Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    c) convoaca adunarea generala a judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    d) prezideaza adunarea generala a judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu exceptia cazului in care adunarea generala se intruneste pentru alegerea celor 2 membri ai Consiliului Superior al Magistraturii;
    e) supune spre dezbatere si aprobare colegiului de conducere si adunarii generale a judecatorilor masurile necesare pentru buna desfasurare a activitatii Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 8
    (1) Presedintele exercita urmatoarele atributii privind activitatea Sectiilor Unite, a Completului de 9 judecatori, a sectiilor si a compartimentelor din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie:
    a) conduce activitatea Sectiilor Unite si prezideaza sedintele acestora;
    b) desemneaza judecatorii Completului de 9 judecatori. In lipsa presedintelui, Completul de 9 judecatori este desemnat de vicepresedinte;
    c) coordoneaza activitatea managerului economic si a Departamentului economico-financiar si administrativ;
    d) controleaza si indruma activitatea sectiilor si a compartimentelor din structura Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) Presedintele incuviinteaza ca judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie sa se informeze la sediul instantelor asupra aspectelor privind aplicarea corecta si unitara a legii si sa constate situatii care justifica propuneri de imbunatatire a legislatiei.
    (3) Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie poate exercita direct oricare dintre atributiile ce revin vicepresedintelui si presedintilor de sectii, potrivit prezentului regulament.
    Art. 9
    Presedintele prezinta Plenului Consiliului Superior al Magistraturii raportul consultativ al colegiului de conducere asupra promovarii in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si propunerile colegiului de conducere pentru numirea, promovarea, transferul, suspendarea si incetarea din functie a magistratilor-asistenti.
    Art. 10
    (1) Presedintele propune, impreuna cu ministrul justitiei, numarul maxim de posturi pentru Inalta Curte de Casatie si Justitie, care se stabileste prin hotarare a Guvernului.
    (2) Presedintele analizeaza anual, impreuna cu presedintii curtilor de apel si ministrul justitiei, volumul de activitate al instantelor si, in functie de rezultatele analizei, ia masuri pentru suplimentarea sau reducerea numarului de posturi, cu acordul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Presedintele are urmatoarele atributii privind personalul Inaltei Curti de Casatie si Justitie:
    a) desemneaza judecatorul care conduce Biroul de informare si relatii publice si indeplineste rolul de purtator de cuvant, daca aceste functii nu sunt ocupate de un absolvent al facultatii de jurnalistica sau de un specialist in comunicare, numit prin concurs sau examen;
    b) repartizeaza judecatorii, magistratii-asistenti si alte categorii de personal la sectii si la compartimentele din structura Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    c) desemneaza, prin tragere la sorti, judecatorii care formeaza Biroul Electoral Central;
    d) desemneaza judecatorii, supleantii si secretarul comisiei speciale de control al averilor, potrivit Legii nr. 115/1996 pentru declararea si controlul averii demnitarilor, magistratilor, a unor persoane cu functii de conducere si de control si a functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare;
    e) desemneaza persoanele care fac parte din structura de protectie a informatiilor clasificate a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in vederea exercitarii atributiilor prevazute in Hotararea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate in Romania, cu modificarile ulterioare;
    f) aproba intocmirea dosarelor de pensionare;
    g) numeste in functie managerul economic al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pe baza de concurs, incadreaza personalul din cadrul Departamentului economico-financiar si administrativ, pe baza de concurs sau proba practica, si aproba regulamentul privind concursul pentru ocuparea functiei de manager economic si a celorlalte functii din cadrul Departamentului economico-financiar si administrativ;
    h) stabileste numarul informaticienilor;
    i) propune numarul personalului Jandarmeriei Romane necesar pentru paza sediului Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a bunurilor si valorilor apartinand acesteia, pentru supravegherea accesului si mentinerea ordinii interioare necesare desfasurarii normale a activitatii in acest sediu, care se stabileste prin hotarare a Guvernului, si coordoneaza activitatea acestuia;
    j) incheie cu Ministerul Administratiei si Internelor protocolul privind modul de utilizare a personalului de politie pentru asigurarea protectiei judecatorilor si a magistratilor-asistenti, precum si modul de utilizare a personalului Jandarmeriei Romane pentru asigurarea pazei sediului Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a bunurilor si valorilor apartinand acesteia, pentru supravegherea accesului si mentinerea ordinii interioare;
    k) acorda grade, trepte, gradatii, indemnizatii de conducere, salarii de merit, premii si alte drepturi ale personalului, potrivit legii, si rezolva contestatiile referitoare la stabilirea acestora;
    l) stabileste locurile de munca si categoriile de personal care lucreaza in conditii de munca grele, vatamatoare sau periculoase, precum si personalul care presteaza activitati peste programul normal de lucru si aproba sporurile de care beneficiaza acestia, potrivit legii;
    m) aproba delegarile de atributii.
    Art. 11
    Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie ia masuri pentru dotarea tehnica corespunzatoare a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in vederea informatizarii activitatii acesteia si gestioneaza fondul presedintelui, constituit potrivit legii.
    Art. 12
    Presedintele dispune constituirea la nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie a comisiei care evalueaza si inventariaza bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol in exercitarea mandatului sau a functiei.
    Art. 13
    La cabinetul presedintelui functioneaza un director de cabinet, cu rangul de magistrat-asistent sef, ale carui atributii sunt stabilite prin fisa postului de catre presedinte.

    SECTIUNEA 2
    Vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 14
    (1) Vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie exercita atributiile ce revin presedintelui, in lipsa acestuia sau in baza dispozitiei presedintelui.
    (2) Vicepresedintele prezideaza, de regula, Completul de 9 judecatori si, in lipsa presedintelui, Sectiile Unite.
    Art. 15
    Vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie:
    a) coordoneaza activitatea Directiei legislatie, studii, documentare si informatica juridica;
    b) conduce Cancelaria Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    c) propune colegiului de conducere masurile necesare ce urmeaza a fi adoptate in procesul formarii si perfectionarii profesionale a judecatorilor si magistratilor-asistenti;
    d) urmareste dezbaterea problemelor de drept in cadrul sectiilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    e) asigura publicarea periodica a jurisprudentei Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    f) organizeaza paza sediului si a bunurilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie si aproba masurile pentru prevenirea incendiilor, cele privind protectia muncii, protectia civila, apararea impotriva dezastrelor si activitatile privind problemele militare;
    g) controleaza activitatea arhivistica, potrivit legii;
    h) conduce structura de protectie a informatiilor clasificate a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, constituita prin ordin al presedintelui in vederea exercitarii atributiilor prevazute in Hotararea Guvernului nr. 585/2002;
    i) controleaza si coordoneaza activitatea comisiei de analiza privind incalcarea dreptului de acces la informatiile de interes public;
    j) desemneaza, impreuna cu presedintii de sectii, judecatorii din fiecare sectie care asigura activitatea completelor de judecata in perioada vacantei judecatoresti.
    Art. 16
    Vicepresedintele are urmatoarele atributii privind personalul Inaltei Curti de Casatie si Justitie:
    a) aproba fisele posturilor;
    b) controleaza si coordoneaza evaluarea anuala a activitatii personalului Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu exceptia judecatorilor si a magistratilor-asistenti;
    c) analizeaza cererile si propune presedintelui incadrarea personalului, in conditiile legii, cu exceptia judecatorilor si a magistratilor-asistenti;
    d) aproba efectuarea concediilor anuale de odihna de catre personalul Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

    SECTIUNEA 3
    Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 17
    (1) Presedintele, vicepresedintele si 9 judecatori, alesi pe o perioada de 3 ani in adunarea generala a judecatorilor, cu reprezentarea fiecarei sectii, constituie Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) Cand se dezbat probleme economico-financiare si administrative, la sedintele colegiului de conducere participa managerul economic al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu vot consultativ.
    (3) La sedintele colegiului de conducere pot participa si presedintii de sectii.
    Art. 18
    (1) In adunarea generala a judecatorilor sunt alesi, ca membri, cate 2 judecatori propusi din cadrul fiecarei sectii, cel de-al noualea membru urmand sa fie propus din cadrul sectiei cu cel mai mare numar de judecatori.
    (2) In cazul in care judecatorul ales in colegiul de conducere isi inceteaza activitatea, locul acestuia va fi ocupat in vederea continuarii mandatului de un judecator ales in conditiile legii, de la sectia pe care acesta o reprezenta.
    Art. 19
    Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie are urmatoarele atributii:
    a) aproba Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa, precum si statele de functii si de personal al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    b) analizeaza candidaturile depuse pentru functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie si prezinta Plenului Consiliului Superior al Magistraturii raportul consultativ asupra promovarii in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie;
    c) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea, promovarea, transferul, suspendarea si incetarea din functie a magistratilor-asistenti;
    d) primeste candidaturile judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie pentru functia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii;
    e) verifica indeplinirea conditiilor prevazute de lege de catre judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie care si-au depus candidaturile pentru functia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii;
    f) organizeaza si supravegheaza rezolvarea petitiilor, in conditiile legii;
    g) propune proiectul de buget al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    h) aproba normele privind cheltuielile de protocol, drepturile si obligatiile personalului trimis in tara sau in strainatate pentru misiuni cu caracter temporar;
    i) stabileste numarul autoturismelor din parcul auto al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si regimul folosirii acestora;
    j) dezbate si aproba masurile necesare pentru buna desfasurare a activitatii Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 20
    (1) Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte.
    (2) Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie se intruneste trimestrial sau ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie sau la solicitarea a cel putin 3 dintre membrii sai.
    (3) Hotararile Colegiului de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie se adopta cu votul majoritatii membrilor sai.
    (4) Secretariatul Colegiului de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie este asigurat de prim-magistratul-asistent.

    SECTIUNEA 4
    Adunarea generala a judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 21
    Adunarea generala a judecatorilor este compusa din toti judecatorii in functie ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 22
    Adunarea generala a judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie are urmatoarele atributii:
    a) aprobarea raportului anual de activitate, care se da publicitatii;
    b) aprobarea bugetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor Publice;
    c) alegerea celor 2 membri pentru Consiliul Superior al Magistraturii, in conditiile legii;
    d) desemnarea celor 2 judecatori care il ajuta in indeplinirea atributiilor prevazute de lege pe judecatorul care prezideaza adunarea generala in cazul alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii;
    e) adoptarea deciziei de revocare a reprezentantilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie in Consiliul Superior al Magistraturii;
    f) dezbaterea si aprobarea masurilor necesare pentru buna desfasurare a activitatii Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 23
    (1) Adunarea generala a judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie este legal constituita in prezenta majoritatii judecatorilor in functie, cu exceptia alegerii celor 2 membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, care se realizeaza in prezenta a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor in functie.
    (2) Adunarea generala a judecatorilor este prezidata de presedinte, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte.
    (3) In cazul in care adunarea generala se intruneste pentru alegerea celor 2 membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, aceasta este prezidata de magistratul cu cea mai mare vechime in magistratura, care nu si-a depus candidatura pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Hotararile adunarii generale se adopta cu votul majoritatii membrilor prezenti, cu exceptia alegerii celor 2 membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, care se realizeaza cu numarul cel mai mare de voturi obtinut in adunarea generala, si a deciziei de revocare a reprezentantilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie in Consiliul Superior al Magistraturii, care se ia cu votul majoritatii membrilor adunarii generale.

    CAP. 3
    Sectiile Unite ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 24
    (1) Sectiile Unite ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie au competenta de judecata si atributiile prevazute de lege.
    (2) Sectiile Unite sunt prezidate de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte sau de un presedinte de sectie.
    Art. 25
    (1) Sectiile Unite adopta hotararile cu majoritatea voturilor judecatorilor prezenti.
    (2) In cazul in care Inalta Curte de Casatie si Justitie judeca in Sectii Unite, la judecata trebuie sa ia parte cel putin doua treimi din numarul judecatorilor in functie.
    Art. 26
    Deciziile prin care se solutioneaza recursurile in interesul legii sunt acte colective ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie, iar nu ale unei parti din numarul judecatorilor care o compun. Judecatorii care au alte opinii se vor alatura solutiei majoritare adoptate in problema de drept.
    Art. 27
    (1) Sedintele Sectiilor Unite se programeaza sau se convoaca de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie din proprie initiativa, la cererea a cel putin o patrime din numarul judecatorilor in functie sau la cererea uneia dintre sectii.
    (2) Convocarea se face cu anuntarea ordinii de zi, care se adopta la inceputul sedintei.
    (3) La sedintele Sectiilor Unite participa prim-magistratul-asistent si, in lipsa acestuia, magistratul-asistent sef desemnat de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (4) La sedintele Sectiilor Unite, altele decat cele de judecata, pot fi invitati magistratii-asistenti si alte categorii de personal de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si persoane din afara institutiei.

    CAP. 4
    Completul de 9 judecatori al Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 28
    (1) Completul de 9 judecatori al Inaltei Curti de Casatie si Justitie are competenta de judecata prevazuta de lege.
    (2) Completul este format din judecatori de la sectiile Inaltei Curti de Casatie si Justitie, desemnati pentru fiecare sedinta de presedintele sau vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, de acord cu presedintii sectiilor din care provin.
    (3) Completul de 9 judecatori se constituie, de regula, din judecatori specializati, in functie de natura cauzei.
    (4) Completul de 9 judecatori este prezidat de regula de vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, putand fi prezidat si de presedinte. In lipsa acestora completul poate fi prezidat de un presedinte de sectie sau de un judecator desemnat in acest scop de presedintele ori vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (5) La sedintele de judecata ale Completului de 9 judecatori participa prim-magistratul-asistent, magistratul-asistent sef al unei sectii sau un alt magistrat-asistent anume desemnat.
    Art. 29
    (1) Cand Completul de 9 judecatori judeca recursurile impotriva hotararilor Consiliului Superior al Magistraturii prin care s-a solutionat actiunea disciplinara, din complet nu pot face parte membrii cu drept de vot ai Consiliului Superior al Magistraturii si judecatorul sanctionat disciplinar.
    (2) In cazul prevazut la alin. (1), la sedintele de judecata ale Completului de 9 judecatori nu poate participa magistratul-asistent sanctionat disciplinar.

    CAP. 5
    Sectiile Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 30
    Sectiile Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt incadrate cu judecatori, magistrati-asistenti, grefieri si aprozi, repartizati de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 31
    (1) Fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie este condusa de un presedinte.
    (2) Presedintii de sectii au urmatoarele atributii:
    a) organizeaza, indruma si controleaza activitatea sectiei in limitele prevazute de lege si de prezentul regulament, tinand seama de dispozitiile presedintelui si ale vicepresedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    b) stabilesc atributiile personalului din cadrul sectiei, potrivit fisei fiecarui post si efectueaza, potrivit nevoilor sectiei, redistribuirea personalului pe posturi si a atributiilor acestuia;
    c) asigura buna organizare si functionare a sistemului informatizat de repartizare aleatorie a cauzelor pe complete de judecata in cadrul sectiei, dispun citarea partilor, comunicarea recursurilor si indeplinirea oricaror alte acte procedurale, potrivit legii;
    d) prezideaza completul de judecata, cand participa la activitatea de judecata;
    e) aproba programul de participare a magistratilor-asistenti la sedintele de judecata;
    f) rezolva corespondenta adresata sectiei;
    g) informeaza presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie cu privire la activitatea sectiei in vederea cunoasterii acesteia si, cand este cazul, pentru luarea masurilor prevazute de lege si de prezentul regulament;
    h) duc la indeplinire orice masura dispusa de Sectiile Unite, precum si de presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, potrivit legii si prezentului regulament.
    Art. 32
    (1) Presedintii de sectii stabilesc judecatorii care compun completele de judecata si programeaza sedintele acestora.
    (2) Daca numarul de judecatori necesar formarii completului de judecata nu poate fi asigurat, acesta se constituie cu judecatori de la celelalte sectii, desemnati de presedintele sau vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 33
    (1) Presedintii de sectii convoaca judecatorii sectiei si supun dezbaterii acestora jurisprudenta Inaltei Curti de Casatie si Justitie si alte probleme de interes general, in vederea luarii masurilor necesare pentru buna desfasurare a activitatii sectiei.
    (2) La dezbateri pot participa magistratii-asistenti din cadrul sectiei, cu vot consultativ, precum si invitati din celelalte sectii si din compartimentele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, fara drept de vot.
    (3) Masurile se adopta cu votul majoritatii judecatorilor prezenti, inclusiv al presedintelui.
    (4) Presedintii de sectii stabilesc colective formate din 2 - 3 judecatori ai sectiei pentru selectarea si publicarea deciziilor, in vederea unificarii practicii pe diverse probleme de drept.
    Art. 34
    (1) La sesizarea completelor de judecata, judecatorii sectiilor dezbat fiecare caz privind schimbarea jurisprudentei si hotarasc, cu votul majoritatii, sesizarea Sectiilor Unite pentru a decide potrivit art. 26 din Legea nr. 304/2004, republicata.
    (2) La dezbateri pot participa, cu vot consultativ, magistratii-asistenti din cadrul sectiilor sau al compartimentelor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, fara drept de vot.
    Art. 35
    La sfarsitul fiecarui an judecatorii sectiilor dezbat cazurile in care este necesara imbunatatirea legislatiei. Propunerile privind imbunatatirea legislatiei se supun Sectiilor Unite pentru a hotari cu privire la sesizarea ministrului justitiei, potrivit art. 27 alin. (1) din Legea nr. 304/2004, republicata.

    CAP. 6
    Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 36
    (1) Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt inamovibili.
    (2) Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt independenti, se supun numai legii si trebuie sa fie impartiali.
    Art. 37
    Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie exercita o functie de demnitate publica si sunt salarizati potrivit legii privind indemnizatiile pentru persoanele care ocupa asemenea functii, avand dreptul la pasaport diplomatic, in conditiile legii.
    Art. 38
    (1) Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt datori sa rezolve lucrarile in termenele stabilite, sa solutioneze cauzele in termen rezonabil, in functie de complexitatea acestora, sa pastreze secretul deliberarilor si al voturilor la care au participat, inclusiv dupa incetarea exercitarii functiei, si sa indeplineasca toate celelalte indatoriri ce le revin in calitate de judecator, potrivit legii.
    (2) Judecatorii sunt datori sa se abtina de la orice acte sau fapte de natura sa compromita demnitatea lor in profesie si in societate si sa respecte Codul deontologic al judecatorilor si procurorilor.
    Art. 39
    (1) Participarea judecatorilor la activitatea de judecata are loc conform programarilor.
    (2) Abtinerea judecatorilor de la activitatea de judecata este admisa numai in cazurile prevazute de lege.
    Art. 40
    In sedintele de judecata ale Completului de 9 judecatori si ale sectiilor judecatorii poarta roba de culoare neagra, iar in sedintele Sectiilor Unite, roba de culoare mov.
    Art. 41
    In activitatea de judecata judecatorii se conformeaza legii si prezentului regulament cu privire la pregatirea sedintelor, deliberarea, pronuntarea si redactarea hotararilor.
    Art. 42
    In afara de activitatea de judecata, judecatorii duc la indeplinire orice alte atributii stabilite de Sectiile Unite, de presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si de presedintii de sectii, potrivit legii si prezentului regulament.
    Art. 43
    (1) Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, alesi in functia de presedinte sau vicepresedinte al Consiliului Superior al Magistraturii, in perioada mandatului, nu exercita activitatea de judecator.
    (2) Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, cu exceptia celor aflati in functie la data intrarii in vigoare a Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, cu modificarile ulterioare, isi suspenda activitatea de judecator referitoare la prezenta in complete de judecata si isi reiau activitatea de judecator la incetarea mandatului de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 44
    In cazurile in care presedintele de sectie nu face parte din completul de judecata, judecatorii prezideaza completul prin rotatie.
    Art. 45
    (1) Presedintele completului de judecata are urmatoarele atributii:
    1. anterior sedintelor de judecata, ia masuri, personal sau prin magistratul-asistent, pentru ducerea la indeplinire de catre arhiva si grefa a tuturor lucrarilor necesare bunei desfasurari a sedintei de judecata;
    2. in cursul dezbaterilor:
    a) asigura ordinea si solemnitatea dezbaterilor, dispunand, cand se impune, limitarea accesului publicului la sedinta de judecata, tinand seama si de marimea salii de judecata, sau indepartarea din sala a persoanelor care tulbura sedinta, inclusiv cu ajutorul organelor de politie;
    b) asigura inregistrarea desfasurarii sedintei de judecata prin mijloace tehnice video sau audio ori consemnarea desfasurarii acesteia prin stenografiere;
    3. dupa dezbateri:
    a) asigura secretul deliberarii, intocmeste minuta si consemneaza solutia in condica de sedinta, personal sau prin desemnarea unuia dintre membrii completului;
    b) asigura pronuntarea hotararilor in sedinta publica, la orele stabilite din timp, transmiterea sau comunicarea rezultatului deliberarii inainte de pronuntare fiind interzisa;
    4. dupa pronuntarea hotararilor:
    a) repartizeaza judecatorilor si magistratilor-asistenti spre redactare hotararile pronuntate;
    b) noteaza in evidenta sectiei solutiile mai importante sau de principiu si temeiurile de drept ale acestora;
    c) informeaza presedintele sectiei asupra aspectelor mai importante din activitatea de judecata, in scopul luarii masurilor prevazute de lege si de prezentul regulament.
    (2) Odata cu pronuntarea solutiilor, presedintele completului de judecata, de comun acord cu ceilalti magistrati, poate stabili considerentele hotararilor adoptate.
    (3) Dezbaterile purtate de parti in limba materna se inregistreaza prin mijloace tehnice video sau audio, consemnandu-se in limba romana.
    Art. 46
    (1) Evaluarea judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie se face la fiecare 3 ani de catre o comisie constituita prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, formata din presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si 2 judecatori desemnati de colegiul de conducere al acesteia.
    (2) Evaluarea celor 2 judecatori care fac parte din comisia prevazuta la alin. (1) se face de catre o comisie formata din 2 judecatori desemnati de Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, dintre membrii sai.

    CAP. 7
    Magistratii-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    Art. 47
    In cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie functioneaza un corp de magistrati-asistenti, compus din prim-magistratul-asistent, magistrati-asistenti sefi si magistrati-asistenti, stabiliti prin statul de functii.
    Art. 48
    Repartizarea magistratilor-asistenti in sectii si in alte compartimente se face de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 49
    (1) Prim-magistratul-asistent este subordonat presedintelui si vicepresedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) Prim-magistratul-asistent are urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza activitatea magistratilor-asistenti din sectii, a personalului repartizat Sectiilor Unite si a personalului din Cancelaria Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    b) ia parte la sedintele Sectiilor Unite si ale Completului de 9 judecatori si intocmeste, direct sau prin personalul desemnat, toate actele si lucrarile pregatitoare, precum si pe cele ulterioare sedintelor la care participa;
    c) redacteaza hotararile repartizate de presedintele Completului de 9 judecatori si al Sectiilor Unite;
    d) asigura centralizarea datelor statistice si a altor informatii primite de la sectii referitoare la activitatea Inaltei Curti de Casatie si Justitie si intocmeste lucrarile de sinteza dispuse de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    e) intocmeste orice alte lucrari dispuse de presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 50
    (1) Magistratii-asistenti sefi din cadrul sectiilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt subordonati ierarhic presedintilor de sectii.
    (2) Magistratii-asistenti sefi din cadrul sectiilor au urmatoarele atributii:
    a) participa la sedintele de judecata ale sectiei si ale Completului de 9 judecatori;
    b) programeaza participarea magistratilor-asistenti la sedintele de judecata;
    c) coordoneaza si urmaresc pastrarea in bune conditii a evidentelor sectiilor si realizarea la timp a tuturor lucrarilor;
    d) controleaza si indruma activitatea magistratilor-asistenti ai sectiei;
    e) controleaza si indruma activitatea grefierilor si a celorlalte categorii de personal din cadrul sectiei;
    f) coordoneaza activitatea de culegere a datelor statistice referitoare la activitatea sectiei si de intocmire a lucrarilor solicitate cu privire la aceste date;
    g) pastreaza fondul juridic documentar al sectiei.
    (3) Dispozitiile alin. (2) se aplica in mod corespunzator magistratului-asistent sef al Sectiilor Unite.
    Art. 51
    (1) Magistratii-asistenti din cadrul sectiilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie participa la sedintele de judecata ale sectiilor si duc la indeplinire orice alte sarcini incredintate de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, de vicepresedinte sau de presedintele de sectie.
    (2) Magistratii-asistenti care participa la sedintele de judecata au si urmatoarele atributii:
    a) pregatesc sedintele de judecata, urmarind intocmirea si afisarea de catre arhiva a listei dosarelor aflate pe rol;
    b) urmaresc atasarea la dosar de catre arhiva a dovezilor de citare a partilor, de comunicare a actelor, a corespondentei, memoriilor, notelor scrise si a oricaror alte inscrisuri;
    c) verifica regularitatea citarii, a comunicarilor si platii taxei de timbru si asigura ducerea la indeplinire a tuturor masurilor dispuse de presedintele completului;
    d) inaintea intrarii in sala de sedinta a completului de judecata, asigura prezenta la usa a aprodului si anuntarea de catre acesta a intrarii instantei;
    e) dupa deschiderea dezbaterilor, anunta cauzele in ordinea stabilita de presedintele completului, face apelul partilor si al celorlalte persoane citate, refera asupra modului in care s-a efectuat procedura de citare si asupra indeplinirii celorlalte masuri dispuse, refera, pe scurt, asupra obiectului cauzei si stadiului in care se afla judecata;
    f) consemneaza in caietul de sedinta, numerotat si semnat, pentru fiecare dosar in parte, sustinerile orale ale partilor si ale procurorului, precum si masurile dispuse de instanta;
    g) intocmesc incheierile de sedinta, in concordanta cu cele consemnate in caietul de sedinta;
    h) sub indrumarea presedintelui completului de judecata, asigura, pentru deliberare, consultarea actelor normative necesare si informatii privitoare la jurisprudenta si doctrina;
    i) participa cu vot consultativ la deliberari;
    j) redacteaza hotarari, conform repartizarii presedintelui completului de judecata, cu respectarea termenelor legale.
    Art. 52
    (1) Dosarele se prezinta magistratului-asistent cu cel putin 10 zile inainte de data fixata pentru termenul de judecata, in vederea verificarii listei dosarelor aflate pe rol din sedinta la care acesta este programat sa participe, intocmita de catre arhiva.
    (2) La intocmirea listelor, in ordinea vechimii dosarelor, se urmareste gruparea cauzelor in raport cu natura cailor de atac si pe materii, dandu-se prioritate cauzelor cu arestati si celor la judecarea carora participa procurorul.
    (3) Magistratul-asistent asigura:
    a) transmiterea listei dosarelor aflate pe rol judecatorilor care compun completul de judecata si procurorului, de indata ce a fost intocmita;
    b) afisarea listei dosarelor aflate pe rol, in arhiva, cu cel putin 5 zile inainte de termenul de judecata, si la usa salii de sedinta, cu cel putin o ora inainte de inceperea sedintei;
    c) completarea condicii de sedinta cu cel putin 24 de ore inainte de ziua sedintei de judecata.
    Art. 53
    Magistratul-asistent care a preluat din arhiva dosarele pentru sedinta de judecata restituie arhivei dosarele amanate, sub semnatura.
    Art. 54
    In sedintele de judecata magistratii-asistenti poarta roba de culoare neagra.
    Art. 55
    Evaluarea magistratilor-asistenti se face la fiecare 3 ani de catre o comisie constituita prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, formata din 3 judecatori ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie desemnati de colegiul de conducere al acesteia.

    CAP. 8
    Compartimentele din structura Inaltei Curti de Casatie si Justitie

    SECTIUNEA 1
    Directia legislatie, studii, documentare si informatica juridica

    Art. 56
    Directia legislatie, studii, documentare si informatica juridica functioneaza in subordinea presedintelui si a vicepresedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 57
    (1) Directia legislatie, studii, documentare si informatica juridica este condusa de un director, numit de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie dintre magistratii-asistenti ai acesteia.
    (2) In structura Directiei legislatie, studii, documentare si informatica juridica functioneaza urmatoarele compartimente:
    a) Serviciul legislatie, studii si documentare;
    b) Serviciul informatica juridica.
    (3) Biblioteca Inaltei Curti de Casatie si Justitie functioneaza in cadrul Serviciului legislatie, studii si documentare.
    Art. 58
    Directia legislatie, studii, documentare si informatica juridica este incadrata cu magistrat-asistent sef, magistrati-asistenti, personal auxiliar de specialitate si personal de specialitate informatica, stabilit prin statul de functii.
    Art. 59
    Serviciul legislatie, studii si documentare are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza proiectele de regulamente si de alte acte normative care se adopta de Inalta Curte de Casatie si Justitie;
    b) analizeaza si formuleaza puncte de vedere, precum si observatii si propuneri cu privire la proiectele de acte normative initiate de alte autoritati publice si transmise Inaltei Curti de Casatie si Justitie in acest scop;
    c) asigura selectarea si rezumarea deciziilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie in vederea publicarii lor in Buletinul Jurisprudentei, Buletinul Casatiei si in alte publicatii ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    d) asigura pregatirea materialelor pentru editarea si publicarea Buletinului Jurisprudentei, Buletinului Casatiei si a altor publicatii ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    e) asigura publicarea deciziilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie pe pagina de Internet a acesteia;
    f) realizeaza studii referitoare la problemele de drept ivite in aplicarea legislatiei;
    g) asigura evidenta legislatiei, a jurisprudentei si a doctrinei;
    h) asigura pastrarea colectiei Monitorul Oficial al Romaniei si completarea acestei colectii pe masura publicarii de noi acte normative, precum si accesul la Monitorul Oficial al Romaniei in format electronic;
    i) asigura functionarea bibliotecii Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    j) gestioneaza fondul de carte al bibliotecii Inaltei Curti de Casatie si Justitie si asigura completarea acestuia;
    k) gestioneaza la nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie sistemul software integrat pentru biblioteci Tinlib.
    Art. 60
    Serviciul informatica juridica are urmatoarele atributii:
    a) sprijina conducerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie in organizarea, coordonarea si implementarea masurilor pentru dezvoltarea infrastructurilor tehnologice si de comunicatii;
    b) implementeaza tehnici si metode noi de exploatare, administrare si intretinere a produselor si serviciilor informatice, in vederea dezvoltarii unui sistem de informatica juridica modern;
    c) elaboreaza norme, proceduri de utilizare, protectie si securitate a datelor informatice si coordoneaza administrarea si exploatarea eficienta si securizata a produselor si serviciilor informatice in sistemul juridic;
    d) proiecteaza si implementeaza aplicatii si baze de date si coordoneaza intretinerea acestora in sistemul informatic al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    e) coordoneaza procesul de creare si exploatare a sistemului de evidenta, gestionare, arhivare si circulatie a documentelor si dosarelor;
    f) face propuneri in vederea stabilirii obiectivelor de investitii privind produsele si serviciile informatice, in conformitate cu strategia de informatizare a justitiei;
    g) participa la elaborarea documentatiei de achizitii si la evaluarea ofertelor in procedurile de achizitii de produse si servicii informatice pentru sistemul informatic al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    h) participa la receptionarea produselor si a serviciilor achizitionate si la derularea contractelor de achizitii ale produselor si serviciilor informatice pentru sistemul informatic al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    i) asigura asistenta tehnica de specialitate pentru eficienta exploatare a produselor si serviciilor informatice, precum si a Monitorului Oficial al Romaniei in format electronic in Inalta Curte de Casatie si Justitie;
    j) asigura publicarea pe pagina de Internet a Inaltei Curti de Casatie si Justitie a informatiilor de interes public si a evidentei posturilor vacante de judecator.
    Art. 61
    Directia legislatie, studii, documentare si informatica juridica efectueaza toate lucrarile dispuse de presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si indeplineste orice alte sarcini incredintate de acestia.
    Art. 62
    Atributiile personalului Directiei legislatie, studii, documentare si informatica juridica se stabilesc prin fisa fiecarui post.

    SECTIUNEA 2
    Cancelaria

    Art. 63
    (1) Cancelaria Inaltei Curti de Casatie si Justitie functioneaza in subordinea directa a vicepresedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) In cadrul Cancelariei functioneaza Registratura generala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, grefele si arhivele.
    Art. 64
    (1) Cancelaria Inaltei Curti de Casatie si Justitie se compune din prim-grefieri, grefieri, agenti procedurali si aprozi, stabiliti prin statul de functii.
    (2) Personalul din Cancelaria Inaltei Curti de Casatie si Justitie este subordonat presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, vicepresedintelui si presedintilor de sectii si este coordonat de prim-magistratul-asistent.
    (3) Personalul Cancelariei este repartizat in sectii si in alte compartimente de catre presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie potrivit nevoilor acestora, iar in cadrul sectiei, de catre presedintele de sectie.
    (4) Atributiile personalului Cancelariei se stabilesc prin fisa fiecarui post.
    Art. 65
    (1) Personalul repartizat la Registratura generala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie are urmatoarele atributii:
    a) primeste, inregistreaza si repartizeaza la Sectiile Unite, la Completul de 9 judecatori, la sectii si la celelalte compartimente dosarele si corespondenta;
    b) expediaza, prin posta sau, in cazuri urgente, prin agent procedural, dosarele solutionate, citatiile si corespondenta;
    c) intocmeste lunar situatia centralizatoare a sumelor cheltuite pentru expedierea dosarelor, a citatiilor si a corespondentei.
    (2) In cadrul activitatii prevazute la alin. (1) se intocmesc si se pastreaza:
    a) registre generale, separate, pentru inregistrarea dosarelor si a corespondentei;
    b) borderouri pentru expedieri prin posta si condici de predare prin agent procedural a dosarelor, a citatiilor si a corespondentei.
    Art. 66
    (1) Personalul repartizat la Sectiile Unite, la Completul de 9 judecatori si la sectiile Inaltei Curti de Casatie si Justitie are urmatoarele atributii:
    a) primeste si inregistreaza dosarele intrate, tine evidenta acestora, precum si a circulatiei lor;
    b) intocmeste conceptele pentru citarea partilor din procese, intocmeste citatiile si urmareste expedierea acestora;
    c) pune dosarele la dispozitie partilor si avocatilor pentru studiu;
    d) pregateste dosarele pentru sedintele de judecata si asigura circulatia acestora in cadrul sectiei, precum si trimiterea lor la instante;
    e) intocmeste statisticile privind activitatea de judecata;
    f) efectueaza comunicarile necesare punerii in executare a hotararilor;
    g) intocmeste si elibereaza, la solicitarea partilor, certificate si copii legalizate de pe hotarari;
    h) intocmeste corespondenta in legatura cu dosarele sectiilor;
    i) informeaza persoanele venite la arhive asupra datelor solicitate din dosarele in care acestea sunt direct interesate;
    j) tine evidenta timbrului judiciar si a taxelor judiciare de timbru.
    (2) In cadrul activitatii prevazute la alin. (1) se intocmesc si se pastreaza:
    a) registrul general, in care se trec, in ordinea intrarii, toate dosarele primite de sectie si de Completul de 9 judecatori, cu rubricile stabilite in acest scop, sub acelasi numar inregistrandu-se toate cererile depuse ulterior sau corespondenta in legatura cu cauza respectiva;
    b) opisul alfabetic, in care se trec partile din dosar;
    c) registrul informativ, in care se mentioneaza, pentru fiecare dosar, trecut in ordine numerica, primul termen de judecata si termenele ulterioare, data iesirii dosarului din arhiva si persoana careia i s-a predat, data reintrarii dosarului in arhiva, numarul si data sentintei, deciziei sau ale incheierii si, daca este cazul, solutia pe scurt;
    d) registrul de termene al arhivei, in care se trec toate dosarele pe termenele de judecata fixate;
    e) condica sedintei de judecata, in care se trec toate dosarele din sedinta respectiva, in ordinea inscrisa in lista dosarelor aflate pe rol, noul termen de judecata in caz de amanare a judecatii, hotararea pronuntata si numarul acesteia, precum si numele celui care o redacteaza;
    f) registrul de evidenta a redactarii hotararilor, in care se trec, in ordine numerica, dupa caz, toate sentintele, deciziile sau incheierile pronuntate si se noteaza circuitul dosarului in vederea redactarii, dactilografierii, semnarii hotararii, precum si data predarii dosarului la arhiva;
    g) condica de evidenta a predarii-primirii sub semnatura a dosarelor, in circuitul acestora.
    Art. 67
    (1) Toate registrele si condicile se numeroteaza si se parafeaza, iar la sfarsitul fiecarui an se intocmesc procese-verbale de inchidere, semnate de vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si de prim-magistratul-asistent, in cazul registrelor Sectiilor Unite, ale Completului de 9 judecatori si ale Registraturii generale, si de presedintele de sectie si de magistratul-asistent sef, in cazul registrelor sectiilor.
    (2) In functie de necesitati, la propunerea prim-magistratului-asistent, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie poate aproba tinerea si a altor registre decat cele prevazute in prezenta sectiune.
    Art. 68
    (1) Personalul Registraturii generale si cel al arhivelor inregistreaza dosarele si cererile in ziua depunerii lor si ataseaza la cereri plicurile in care au fost primite.
    (2) Corespondenta adresata personal sau confidential presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, vicepresedintelui, presedintilor de sectii, judecatorilor si altor persoane cu functii de conducere este predata acestora cu plicul nedeschis.
    Art. 69
    (1) Dosarele predate arhivei Sectiilor Unite, Completului de 9 judecatori si arhivelor sectiilor se prezinta fara intarziere presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, vicepresedintelui sau, dupa caz, presedintilor de sectii, pentru luarea masurilor prevazute de lege si de prezentul regulament.
    (2) Masurile dispuse se aduc la indeplinire fara intarziere, prin intocmirea si expedierea citatiilor, pe baza unei prealabile conceptari, prin comunicarea de acte, redactarea si expedierea corespondentei si prin intocmirea altor lucrari indicate prin rezolutie sau stabilite anterior, cum sunt cele referitoare la inregistrarea statistica a datelor cauzei.
    Art. 70
    (1) Pe coperta fiecarui dosar se mentioneaza denumirea Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite, Completul de 9 judecatori sau sectia competenta -, numarul dat dosarului de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie si alte date de identificare a cauzei si a dosarelor altor instante, pe care le cuprinde.
    (2) Toate filele dosarului sunt cusute si numerotate.
    (3) Dupa solutionarea definitiva a cauzei se procedeaza la snuruirea dosarului si la aplicarea sigiliului, iar pe fata interioara a ultimei coperte se certifica numarul filelor in cifre si in litere.
    Art. 71
    (1) Dosarele sunt puse la dispozitie partilor, mandatarilor si avocatilor acestora, precum si ziaristilor acreditati pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru studiu, numai in arhiva, dupa identificarea si notarea numelui si prenumelui solicitantului, verificandu-se actele de identitate, procurile sau delegatiile, precum si integritatea dosarului la restituire, fiind interzisa scoaterea dosarelor din incinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) Programul de acces la arhive pentru persoanele prevazute la alin. (1) se aproba de presedintii de sectii, iar pentru Sectiile Unite si Completul de 9 judecatori, de vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si se afiseaza la loc vizibil.
    (3) Dosarele se pastreaza in arhiva in ordine numerica sau pe termene de judecata.
    Art. 72
    Tehnoredactarea incheierilor de amanare a judecatii, precum si a corespondentei se face in termen de cel mult 3 zile de la data sedintei, iar tehnoredactarea sentintelor sau, dupa caz, a deciziilor se face in termen de cel mult 30 de zile de la redactare.
    Art. 73
    Dosarele se restituie arhivelor dupa redactarea si semnarea incheierilor, sentintelor sau deciziilor, dupa caz, ori dupa intocmirea altor lucrari specifice.
    Art. 74
    Dosarele solutionate se numeroteaza, se parafeaza si se sigileaza, predandu-se Registraturii generale de catre arhive in termen de cel mult 3 zile, iar aceasta le expediaza instantei careia ii revin sau, dupa caz, parchetului, in termen de cel mult 48 de ore.
    Art. 75
    La arhive se pastreaza, in original, cate un exemplar din hotararile pronuntate la fiecare sectie, in mape speciale, in ordine numerica, pe ani. Incheierea in care s-au consemnat dezbaterile, in cazurile in care s-a amanat pronuntarea, precum si incheierile si hotararile prevazute in art. 281, art. 281^1 si art. 281^2 din Codul de procedura civila se alatura hotararii.
    Art. 76
    Lucrarile si celelalte atributii prevazute in prezenta sectiune, care nu revin magistratului-asistent, se aduc la indeplinire de personalul sectiei, potrivit fisei fiecarui post.

    SECTIUNEA 3
    Departamentul economico-financiar si administrativ

    Art. 77
    Departamentul economico-financiar si administrativ functioneaza in subordinea presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si este coordonat de vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 78
    (1) Departamentul economico-financiar si administrativ este condus de un manager economic, numit pe baza de concurs de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in conditiile legii.
    (2) Personalul de specialitate din activitatea financiar-contabila din cadrul Departamentului economico-financiar si administrativ este incadrat de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie pe baza de concurs sau proba practica, in conditiile legii.
    (3) Departamentul economico-financiar si administrativ se incadreaza cu personalul prevazut prin statul de functii.
    (4) Atributiile personalului Departamentului economico-financiar si administrativ se stabilesc prin fisa fiecarui post.
    Art. 79
    (1) Managerul economic este subordonat presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) Managerul economic al Inaltei Curti de Casatie si Justitie are urmatoarele atributii:
    a) conduce Departamentul economico-financiar si administrativ al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    b) raspunde pentru gestiunea economico-financiara a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    c) indeplineste, pe baza delegarii primite din partea ordonatorului principal de credite, toate atributiile acestuia, prevazute de lege;
    d) organizeaza elaborarea, fundamentarea si prezentarea la organele abilitate a proiectului de buget anual, la termenele si in conditiile prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare;
    e) raspunde de organizarea controlului financiar preventiv;
    f) coordoneaza activitatea de administrare a sediilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie si ia masuri pentru asigurarea conditiilor materiale in vederea desfasurarii corespunzatoare a activitatii Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    g) ia masuri pentru elaborarea si fundamentarea temelor de proiectare pentru lucrarile de reparatii curente si capitale ale sediilor si obiectivelor de investitii, urmareste si raspunde de realizarea acestora;
    h) organizeaza tinerea evidentei imobilelor din proprietatea sau administrarea Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si a celorlalte bunuri aflate in patrimoniul acesteia;
    i) urmareste si raspunde de utilizarea cu eficienta a fondurilor primite de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, precum si a celor constituite din veniturile proprii, potrivit legii;
    j) organizeaza tinerea la zi a contabilitatii Inaltei Curti de Casatie si Justitie si controleaza efectuarea corecta a tuturor operatiunilor financiar-contabile in documentele specifice, precum si intocmirea si prezentarea la termenele stabilite a situatiilor financiare asupra patrimoniului aflat in administrare, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata;
    k) coordoneaza activitatea de administrare a sediului Inaltei Curti de Casatie si Justitie, stabilind masuri pentru asigurarea conditiilor materiale in vederea desfasurarii corespunzatoare a activitatii acesteia. De asemenea, asigura ordinea, curatenia si paza bunurilor in sediul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, inclusiv masuri pentru prevenirea si stingerea incendiilor;
    l) indeplineste orice alte sarcini in domeniul sau de activitate dispuse de presedintele sau vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 80
    (1) In structura Departamentului economico-financiar si administrativ functioneaza urmatoarele compartimente:
    a) Serviciul financiar-contabil;
    b) Serviciul administrativ;
    c) Biroul resurse umane.
    (2) In cadrul Serviciului administrativ functioneaza Biroul administrativ si aprovizionare si Biroul auto.
    (3) Serviciile din cadrul Departamentului economico-financiar si administrativ sunt conduse de sefi serviciu, iar birourile, de sefi birou.
    Art. 81
    Departamentul economico-financiar si administrativ al Inaltei Curti de Casatie si Justitie are urmatoarele atributii:
    a) elaborarea proiectului statului de functii al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    b) elaborarea si fundamentarea proiectului de buget al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    c) executarea bugetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    d) intocmirea lucrarilor financiar-contabile prevazute de lege;
    e) realizarea lucrarilor de personal si de salarizare;
    f) tinerea si actualizarea evidentei posturilor vacante de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie si transmiterea acesteia Serviciului informatica juridica in vederea publicarii pe pagina de Internet a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    g) tinerea si actualizarea evidentei celorlalte posturi vacante din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    h) administrarea bunurilor din patrimoniul Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    i) realizarea activitatii de aprovizionare si transport, precum si a altor prestatii administrative necesare pentru functionarea corespunzatoare a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cum sunt reparatiile curente, curatenia si paza;
    j) indeplinirea oricaror alte sarcini dispuse de presedintele sau vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 82
    Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie poate delega calitatea de ordonator principal de credite managerului economic.

    SECTIUNEA 4
    Biroul de informare si relatii publice

    Art. 83
    (1) Biroul de informare si relatii publice asigura legaturile Inaltei Curti de Casatie si Justitie cu publicul si cu mijloacele de comunicare in masa, in vederea garantarii transparentei activitatii judiciare, in conditiile stabilite de lege.
    (2) Biroul de informare si relatii publice functioneaza in subordinea vicepresedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 84
    (1) Biroul de informare si relatii publice este condus de un judecator desemnat de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, care indeplineste si rolul de purtator de cuvant, sau de un absolvent al unei facultati de jurnalistica ori specialist in comunicare, numit prin concurs sau examen.
    (2) Biroul de informare si relatii publice se incadreaza cu personalul prevazut prin statul de functii.
    (3) Atributiile personalului Biroului de informare si relatii publice se stabilesc prin fisa fiecarui post.
    Art. 85
    (1) Biroul de informare si relatii publice are urmatoarele atributii:
    a) asigura primirea si rezolvarea solicitarilor privind informatiile de interes public;
    b) asigura organizarea si functionarea punctului de informare-documentare, potrivit legii;
    c) tine evidenta raspunsurilor si a chitantelor remise de solicitanti privind plata costurilor de copiere a materialelor solicitate;
    d) elaboreaza anual raportul Inaltei Curti de Casatie si Justitie privind accesul la informatiile de interes public;
    e) furnizeaza ziaristilor, prompt si complet, orice informatie de interes public care priveste activitatea Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    f) acorda, fara discriminare, in termen de cel mult doua zile de la inregistrare, acreditarea ziaristilor si a reprezentantilor mijloacelor de comunicare in masa;
    g) asigura, periodic sau de fiecare data cand activitatea Inaltei Curti de Casatie si Justitie prezinta un interes public imediat, difuzarea de comunicate, informari de presa, organizarea de conferinte de presa, interviuri sau briefinguri.
    (2) Biroul de informare si relatii publice efectueaza toate lucrarile privind accesul la informatiile de interes public si relatiile cu mijloacele de comunicare in masa dispuse de presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si indeplineste orice alte sarcini incredintate de acestia.

    SECTIUNEA 5
    Biroul relatii internationale

    Art. 86
    Biroul relatii internationale functioneaza in subordinea presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 87
    (1) Biroul relatii internationale este condus de un magistrat-asistent sef desemnat de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) Biroul relatii internationale se incadreaza cu personalul prevazut prin statul de functii.
    (3) Atributiile personalului Biroului relatii internationale se stabilesc prin fisa fiecarui post.
    Art. 88
    Biroul relatii internationale are urmatoarele atributii:
    a) indeplineste lucrarile de competenta Inaltei Curti de Casatie si Justitie in cadrul relatiilor internationale;
    b) duce la indeplinire toate dispozitiile primite de la presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie in domeniul cooperarii internationale;
    c) asigura cooperarea Inaltei Curti de Casatie si Justitie cu institutii din strainatate;
    d) asigura intocmirea si expedierea corespondentei cu strainatatea;
    e) pregateste materialele documentare pentru delegatiile Inaltei Curti de Casatie si Justitie care se deplaseaza in strainatate;
    f) asigura obtinerea pasapoartelor si a vizelor pentru deplasari in strainatate;
    g) organizeaza actiunile de protocol ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie si asigura traducerea simultana in cadrul acestora;
    h) asigura primirea si insotirea delegatiilor straine si din tara in cadrul programului aprobat de presedintele sau vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    i) asigura traducerea corespondentei cu strainatatea, a hotararilor Curtii Europene a Drepturilor Omului, a rapoartelor primite de la organizatiile internationale si a materialelor pentru delegatiile Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    j) efectueaza orice alte lucrari si indeplineste toate sarcinile in domeniul relatiilor internationale dispuse de presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.


    SECTIUNEA 6
    Compartimentul de audit public intern

    Art. 89
    Compartimentul de audit public intern functioneaza in subordinea presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si se incadreaza cu personalul prevazut prin statul de functii.
    Art. 90
    Compartimentul de audit public intern are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza norme metodologice de exercitare a activitatii de audit public intern specifice Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu avizul Unitatii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
    b) elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern;
    c) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar si control ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate;
    d) informeaza periodic Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern asupra recomandarilor formulate in rapoartele de audit, neinsusite de catre conducatorul institutiei, precum si asupra consecintelor neinsusirii acestora;
    e) elaboreaza raportul anual al activitatii de audit public intern, care cuprinde principalele constatari, concluzii si recomandari rezultate din activitatea de auditare, precum si eventualele iregularitati sau prejudicii constatate;
    f) in cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii, raporteaza imediat presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si Unitatii Centrale de Armonizare a Auditului Public Intern;
    g) exercita alte indatoriri prevazute de lege si efectueaza orice alte lucrari dispuse de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 91
    (1) Compartimentul de audit public intern auditeaza, cel putin o data la 3 ani, fara a se limita la acestea, urmatoarele:
    a) angajamentele bugetare si legale din care deriva direct sau indirect obligatii de plata, inclusiv din fondurile comunitare;

    d) platile asumate prin angajamente bugetare si legale, inclusiv din fondurile comunitare;
    c) vanzarea, gajarea, concesionarea sau inchirierea de bunuri din patrimoniul Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    d) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare si stabilire a titlurilor de creanta, precum si a facilitatilor acordate la incasarea acestora;
    e) alocarea creditelor bugetare;
    f) sistemul contabil si fiabilitatea acestuia;
    g) sistemele de conducere si control, precum si riscurile asociate unor astfel de sisteme;
    h) sistemele informatice;
    i) alte obiective prevazute de lege.
    (2) Personalul din cadrul Compartimentului de audit public intern isi desfasoara activitatea potrivit dispozitiilor legale in acest domeniu.

    CAP. 9
    Vacanta judecatoreasca

    Art. 92
    Vacanta judecatoreasca anuala este de doua luni, de la 1 iulie la 31 august.
    Art. 93
    In perioada vacantei judecatoresti se judeca:
    a) in materie penala, cauzele cu arestati;
    b) in toate materiile, cauzele considerate urgente potrivit legii sau apreciate astfel de Inalta Curte de Casatie si Justitie.
    Art. 94
    (1) In timpul vacantei judecatoresti presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, impreuna cu presedintii de sectii, desemneaza un numar de judecatori si de magistrati-asistenti din fiecare sectie, necesar formarii completelor de judecata, iar desemnarea nominala a acestora se face, in caz de divergenta, prin tragere la sorti.
    (2) Presedintii de sectii, in timpul vacantelor, alterneaza intre ei.
    (3) Personalul necesar activitatii curente in perioada vacantei judecatoresti, altul decat judecatorii si magistratii-asistenti, se desemneaza de presedintii de sectii si de conducatorii compartimentelor Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 95
    (1) Concediile judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie si ale magistratilor-asistenti se stabilesc prin Regulamentul privind concediile judecatorilor si procurorilor, aprobat prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Concediile anuale de odihna ale celorlalte categorii de personal al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, prevazute de lege, se efectueaza in perioada vacantei judecatoresti.
    (3) Pentru motive temeinice presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie poate aproba efectuarea concediului de odihna pentru personalul Inaltei Curti de Casatie si Justitie si in alta perioada decat cea a vacantei judecatoresti.
    Art. 96
    La programarea concediilor de odihna, in perioada vacantei judecatoresti, se urmareste asigurarea prezentei judecatorilor, a magistratilor-asistenti si a celorlalte categorii de personal necesar activitatii de judecata privind cauzele cu arestati in materie penala si, in toate materiile, cauzele considerate urgente potrivit legii sau apreciate astfel de Inalta Curte de Casatie si Justitie.

    CAP. 10
    Raspunderea disciplinara

    Art. 97
    Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie si magistratii-asistenti raspund disciplinar in conditiile prevazute de Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, si de Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata.
    Art. 98
    Personalul auxiliar de specialitate din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie raspunde disciplinar in conditiile Legii privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea.*)
------------
    *) Legea nr. 567/2004 este publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.197 din 14 decembrie 2004.

    Art. 99
    (1) Functionarii publici din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie raspund disciplinar pentru abaterile disciplinare si in conditiile prevazute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Comisia de disciplina din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie se constituie prin ordin al presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

    CAP. 11
    Programul de functionare al Inaltei Curti de Casatie si Justitie in raporturile cu justitiabilii

    Art. 100
    (1) Programul de functionare al Inaltei Curti de Casatie si Justitie incepe, de regula, la ora 8,00 si se termina la ora 16,00.
    (2) Pentru motive temeinice presedintele si vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie pot dispune prelungirea programului pana la ora 18,00, in conditiile prevazute de lege.
    Art. 101
    (1) Sedintele de judecata incep, de regula, la ora 9,00. In cazuri justificate pot fi stabilite sedinte de judecata succesive sau in cursul dupa-amiezii.
    (2) Ora pentru chemarea partilor in fata instantei se stabileste in functie de programarea sedintelor de judecata.
    (3) In cazul amanarii judecatii, atunci cand partile convin, instanta poate stabili o ora de strigare a dosarului pentru termenul urmator.
    Art. 102
    (1) Arhivele Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt deschise zilnic pentru public cel putin patru ore.
    (2) Programul de acces la arhive se aproba de presedintii de sectii, iar pentru Sectiile Unite si Completul de 9 judecatori, de vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si se afiseaza la loc vizibil.
    Art. 103
    (1) Cererile si actele se depun de catre persoanele interesate la Registratura generala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) Pentru obtinerea de informatii persoanele interesate se pot adresa Registraturii generale si arhivelor Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 104
    Regulile de conduita in incinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si indrumarile catre compartimentele care au relatii cu publicul se afiseaza la loc vizibil.
    Art. 105
    (1) Accesul publicului in incinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie este permis dupa 30 de minute de la inceperea programului, iar in salile de judecata, cu cel putin 30 de minute inainte de deschiderea sedintelor de judecata.
    (2) Publicul nu are acces in birourile judecatorilor si in alte birouri decat cele care au relatii cu publicul, precum si in incinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie, dupa terminarea programului de functionare.
    Art. 106
    Personalul auxiliar de specialitate, precum si personalul economico-financiar si administrativ au obligatia de a purta ecuson in incinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

    CAP. 12
    Dispozitii finale

    Art. 107
    Judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, magistratilor-asistenti si celorlalte persoane incadrate la Inalta Curte de Casatie si Justitie li se interzice divulgarea informatiilor clasificate secrete de stat sau secrete de serviciu.
    Art. 108
    (1) Fisele posturilor pentru magistratii-asistenti, personalul auxiliar de specialitate si celelalte categorii de personal se intocmesc de conducatorul compartimentului, se aproba de vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si se aduc la cunostinta personalului, sub semnatura.
    (2) Fisele posturilor se actualizeaza ori de cate ori intervin modificari ale atributiilor.
    Art. 109
    (1) In cursul lunii ianuarie a fiecarui an se face evaluarea activitatii din anul precedent a personalului Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu exceptia judecatorilor si a magistratilor-asistenti, a caror activitate se evalueaza potrivit art. 46 si 55.
    (2) Personalul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu exceptia judecatorilor, poate fi avansat in grade si trepte profesionale, precum si in functii de conducere, potrivit legii, pe baza rezultatelor obtinute in activitatea profesionala si a aptitudinilor dovedite, confirmate de sefii ierarhici.
    (3) Salariul de merit se acorda personalului Inaltei Curti de Casatie si Justitie care s-a remarcat in mod deosebit in activitatea depusa si care a avut o conduita exemplara in cadrul institutiei.
    Art. 110
    Dispozitiile prezentului regulament privind managerul economic se aplica incepand cu 1 ianuarie 2005. Pana la aceasta data, atributiile care revin, potrivit prezentului regulament, managerului economic al Inaltei Curti de Casatie si Justitie se exercita de catre directorul economic.
    Art. 111
    (1) Prezentul regulament intra in vigoare la data intrarii in vigoare a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara.
    (2) Pe aceeasi data Regulamentul din 1 ianuarie 1999 de organizare si functionare a Curtii Supreme de Justitie, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 10 din 18 ianuarie 1999, se abroga.

    NOTA:
    Reproducem mai jos prevederile art. II din Hotararea Colegiului de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 1/2005, care nu au fost cuprinse in forma republicata a Regulamentului privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie:
    "Art. 2
    Prevederile art. 45 alin. (1) pct. 2 lit. b) si ale art. 84 alin. (1) din regulamentul prevazut la art. I se aplica de la data de 1 iulie 2006."

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Regulament 0/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 0 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu