Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

PRECIZARI Nr

PRECIZARI   Nr. 104 din 28 ianuarie 1992

in legatura cu sistemul se stabilire a fondului de salarii la societatile comerciale cu capital majoritar de stat, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 21/1992

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII


SmartCity3

PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 22 din 18 februarie 1992

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Sistemul de stabilire a fondului de salarii pe anul 1992, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 21/1992, se aplica la toate societatile comerciale cu capital majoritar de stat, precum si la regiile autonome la care salarizarea se face ca la societatile comerciale.
    Prevederile hotararii se aplica si unitatilor care sunt in curs de organizare ca societati comerciale cu capital majoritar de stat sau regii autonome
    Art. 2
    Potrivit art. 14 din hotarare, la regiile autonome cu specific deosebit nu se aplica sistemul de stabilire a fondului de salarii si de impozitare prevazut de hotarare. De asemenea, nu se aplica prevederile hotararii la societatile comerciale cu capital strain sau la reprezentantele straine, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, la societatile comerciale cu capital privat, precum si la unitatile cu capital mixt, la care ponderea capitalului strain sau privat este de minimum 50% .
    Art. 3
    Potrivit prevederilor art. 1 si 2 din hotarare, stabilirea salariilor si a modului de indexare a acestora se face prin contractele colective de munca sau, dupa caz, prin contractele individuale de munca, in limita posibilitatilor financiare ale fiecarei unitati, astfel incat societatea sa poata asigura acordarea drepturilor stabilite din veniturile realizate.

    CAP. 2
    Privind stabilirea fondului de salarii de referinta

    Art. 4
    Determinarea fondului de salarii de referinta se face in conformitate cu prevederile art. 6 si ale anexei nr. 1 la hotarare, pe baza urmatoarelor elemente:
    a) Fondul salariilor de baza, determinat prin insusirea salariilor de baza lunare negociate prin contractele individuale de munca, pentru personalul existent in evidentele unitatii in ultima zi a lunii octombrie 1991.
    Salariul de baza este cel stabilit pentru program normal de lucru si cuprinde compensarile si indexarile pentru cresterea preturilor acordate efectiv pana la sfarsitul lunii octombrie 1991. In salariul de baza se cuprind si sporurile si indemnizatiile care, in conformitate cu prevederile anexei nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 127/1991, au facut parte din salariul de baza.
    Indemnizatia de zbor pentru luna octombrie 1991 se va calcula in functie de numarul de ore de zbor realizat, in medie lunara, de catre fiecare persoana in perioada august-octombrie 1991.
    Salariile de baza pentru personalul incadrat cu contract de munca pe durata nedeterminata pentru o functie de norma (1/2 norma, 1/4 norma etc.) se iau in calcul corespunzator functiunii respective.
    In situatia agentilor economici care, datorita posibilitatilor financiare reduse, nu au indexat salariile la nivelul maxim de 13,43% prevazut prin Hotararea Guvernului nr. 579/1991, fondul de salarii calculat potrivit celor de mai sus se corecteaza astfel incat sa se asigure integral coeficientul de indexare.
    Exemplu: o societate comerciala a acordat o indexare medie de 10% .
    In aceasta situatie, fondul de salarii de baza se majoreaza cu raportul dintre indicele de indexare prevazut prin hotararea respectiva (1,1343) si indicele efectiv acordat (1,10), adica cu 1,031 (1,1343:1,10=1,031).
    b) Numarul de personal existent in evidentele unitatii cuprinde personalul incadrat cu contract de munca pe durata nedeterminata, inclusiv personalul din conducerea unitatii, personalul aflat in incapacitate temporara de munca sau in concediu platit pentru ingrijirea copiilor in varsta de pana la un an, precum si alte categorii de personal care lipsesc temporar din unitate si pentru care, potrivit legii, unitatile au obligatia pastrarii locului de munca: personalul aflat in concentrare militara, in delegatie in tara sau in strainatate, care urmeaza diferite forme de pregatire profesionala in tara sau in strainatate, precum si cel aflat in somaj tehnic.
    Nu se cuprind in acest numar personalul care-si satisface stagiul militar si cel detasat care se cuprinde in numarul de personal al societatilor comerciale unde isi desfasoara activitatea.
    In cadrul personalului incadrat cu o fractiune de norma, la calculul numarului de personal se are in vedere fractiunea in cauza.
    Modul de cuprindere in numarul de personal al salariatilor incadrati cu contract de munca pe durata determinata, altii decat cei incadrati cu contract de munca pe durata nedeterminata, care lipsesc din unitate din diferite motive, se face in conditiile prevazute la art. 11 din hotarare.
    c) Valoarea absoluta a sporurilor in cuantumul stabilit pentru fiecare persoana existenta in evidentele unitatii in ultima zi a lunii octombrie:
    Sporurile stabilite in procente se vor determina ca valoare absoluta la salariul de baza luat in calcul conform lit. a).
    Sporul pentru orele lucrate in cursul noptii se va calcula la salariul de baza determinat pentru numarul de ore lucrate in medie lunara, in cursul noptii, in perioada august-octombrie 1991.
    In cazurile in care, prin sistemul aplicat in cursul anului 1991, s-a optat si s-au introdus efectiv in salariile de baza unele sporuri care nu s-au mai acordat in mod distinct, acestea vor fi avute in vedere, in continuare, ca parte a salariilor de baza si se vor cuprinde in fond conform lit. a).
    d) Adaosurile si premiile realizate in perioada august-octombrie 1991, se determina ca medie procentuala lunara fata de salariile de baza corespunzatoare timpului efectiv lucrat in aceste luni si cuprind:
    - diferenta in plus sau in minus dintre suma acordata potrivit formei de salarizare aplicate si suma salariilor de baza corespunzatoare timpului efectiv lucrat;
    - premiile stabilite potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 127/ 1991, constituite si prelevate pe costuri in perioada august-octombrie 1991.
    - sumele platite angajatilor pentru orele suplimentare efectuate, inclusiv sumele platite pentru lucrul sistematic peste programul normal; alte adaosuri variabile necuprinse in lit. c).
    Sumele platite in lunile august-octombrie 1991 pentru perioadele anterioare nu se iau in calcul la stabilirea fondului de referinta.
    Media procentuala se calculeaza prin raportarea sumei adaosurilor si premiilor enumerate mai sus la salariile de baza corespunzatoare timpului efectiv lucrat in perioada august-octombrie 1991.
    Suma corespunzatoare adaosurilor si premiilor se calculeaza prin aplicarea mediei procentuale la fondul de salarii de baza stabilit potrivit lit. a) de mai sus.
    e) La suma salariilor de baza (lit. a), a sporurilor (lit. c) si a adaosurilor si premiilor (lit. d), de mai sus, se adauga indemnizatiile acordate membrilor consiliului imputernicitilor statului, consiliului de administratie, cenzorilor si comitetului de directie in luna octombrie 1991.
    f) Fondul de salarii determinat conform lit. e) se diminueaza cu fondul rezultat din insumarea diferentelor in plus dintre salariile de baza stabilite prin contractele individuale de munca si limitele salariilor de baza prevazute in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 127/1991, astfel cum au fost modificate prin Hotararea Guvernului nr. 219/1991 si Hotararea Guvernului nr. 579/1991, pentru care se datora impozit suplimentar potrivit anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 127/1991, precum si cu valoarea medie lunara a fondului de salarii din lunile august, septembrie si octombrie 1991, pentru care se datora impozit suplimentar, potrivit anexei nr. 4 la Hotararea Guvernului nr. 127/1991.
    Fondul astfel rezultat constituie fondul de referinta.

    CAP. 3
    Determinarea fondului total destinat platii salariilor

    Art. 5
    Fondul total destinat platii salariilor, care poate fi consumat fara ca societatile comerciale si regiile autonome sa plateasca impozitul suplimentar, se va stabili, lunar, cumulat de la inceputul anului 1992, pe baza fondului de salarii de referinta, corectat cu o parte din cresterea preturilor de consum fata de luna octombrie 1991, care se stabileste periodic potrivit art. 7 din hotarare.
    Art. 6
    Pentru lunile ianuarie-aprilie 1992, fondul de referinta se va majora cu coeficientul de 1,25, rezultand lunar si cumulat de la 1 ianuarie 1992 fondul de salarii pentru care nu se plateste impozitul suplimentar.
    Art. 7
    Fondul lunar rezultat in urma majorarii fondului de referinta cu coeficientul de 1,25 poate fi majorat, potrivit hotararii, in urmatoarele cazuri:
    a) daca unitatile isi dezvolta activitatea si pentru aceasta este necesar un numar de personal mai mare decat cel avut in vedere la stabilirea fondului de salarii de referinta;
    b) daca unitatile au realizat o sporire a eficientei activitatii prin cresterea productivitatii muncii.
    Conditiile in care se vor face aceste majorari sunt cele stabilite prin norme metodologice elaborate, in acest scop, de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, impreuna cu Ministerul Economiei si Finantelor;
    c) daca salariul de baza minimum brut pe tara va inregistra o crestere mai mare decat coeficientul cu care se majoreaza fondul de referinta.
    Majorarea fondului de salarii se va face cu diferenta de fond pe care agentul economic este obligat sa o plateasca in plus pentru respectarea salariului de baza brut stabilit pe tara, respectiv cu fondul necesar pentru a ridica salariile de baza indexate cu coeficientul de majorare a fondului de referinta la nivelul salariului de baza minim brut pe tara.
    Avand in vedere ca, incepand cu data de 1 ianuarie 1992, salariul de baza minim brut pe tara a crescut cu 25% fata de cel pe luna octombrie 1991, deci cu acelasi coeficient cu care se majoreaza fondul de referinta, in aceasta perioada nu se aplica prevederile pct. 6 din anexa nr. 1 la hotarare.

    CAP. 4
    Privind fondul de salarii ce poate fi destinat efectiv platii in 1992

    Art. 8
    Incepand cu data de 1 ianuarie 1992, in cadrul fiecarei societati comerciale cu capital majoritar de stat pot fi negociate elementele sistemului de salarizare fara nici o restrictie.
    Drepturile de salarii ce se negociaza trebuie sa se bazeze pe veniturile ce urmeaza a fi obtinute din activitatea desfasurata, respectiv sa se incadreze in fondul de salarii care poate fi destinat in mod efectiv platii salariilor in anul 1992, astfel incat sa fie asigurata o activitate rentabila.
    Art. 9
    Fondul de salarii care poate fi destinat in mod efectiv platii salariilor in anul 1992 va fi mai mic decat fondul de salarii neimpozabil suplimentar determinat potrivit cap. III, in cazul in care posibilitatile financiare nu permit plata unor salarii pana la limita fondului respectiv, in conditii de rentabilitate.
    Societatile comerciale care au posibilitati financiare ce le permit utilizarea unui fond de salarii mai mare decat cel neimpozabil suplimentar, determinat potrivit cap. III, vor trebui ca, la determinarea fondului destinat in mod efectiv platii salariilor, sa tina seama si de impozitul suplimentar ce se va suporta, de asemenea tot de veniturile realizate, asigurand in continuare o activitate rentabila.

    CAP. 5
    Impozitul suplimentar in cazul depasirii fondului de salarii

    Art. 10
    Impozitul suplimentar se calculeaza lunar, in raport cu gradul de depasire a fondului de salarii determinat potrivit cap. III, cumulat de la 1 ianuarie 1992.
    Impozitul suplimentar datorat pentru fiecare luna se stabileste ca diferenta intre impozitul suplimentar calculat in raport cu depasirea fondului de salarii cumulat de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii si cel efectiv platit pana la data respectiva. Spre exemplu: in cazul in care la sfarsitul unei luni, in cursul perioadei cuprinse intre 1 ianuarie si 30 aprilie 1992, va rezulta, pe date cumulate, ca unitatea se incadreaza in fondul de salarii determinat de cap. III, impozitul suplimentar platit anterior se compenseaza sau se restituie acesteia.
    Art. 11
    Fondul total destinat platii salariilor, stabilit potrivit prevederilor cap. III, se recalculeaza pe parcursul anului 1992, de fiecare data cand se stabileste un nou coeficient de corectare a fondului de referinta, respectiv pentru prima perioada, la sfarsitul lunii aprilie 1992. In mod corespunzator, daca este cazul, se face si regularizarea impozitului suplimentar.
    Art. 12
    Pentru societatile comerciale la care, potrivit art. 9 alin. (3) din hotarare, datorita specificului activitatii in anumite perioade, durata zilei de lucru este mai mare, iar incadrarea in durata normala a zilei de lucru se realizeaza, in medie, trimestrial, semestrial sau anual, impozitul suplimentar se calculeaza si se evidentiaza lunar, iar plata acestuia se face la sfarsitul fiecarui semestru, dupa regularizarile respective.
    Art. 13
    In anexa nr. 1 se prezinta un exemplar de calcul al impozitului suplimentar si de regularizare a acestuia.
    Art. 14
    Impozitul suplimentar suportat de societatile comerciale se vireaza la bugetul de stat, cu respectarea Legii nr. 32/1991.

    CAP. 6
    Stimularea salariatilor din profitul net

    Art. 15
    Societatile comerciale pot constitui, potrivit art. 13 din hotarare, un fond de stimulare a salariatilor de pana la 10% din profitul ramas dupa plata impozitului datorat potrivit legii (profitul net), din care, pana la 50% poate fi acordat salariatilor in cursul anului.
    Sumele reprezentand stimulentele ce se acorda in cursul anului din profitul net realizat se adauga la fondul de salarii ce se plateste in luna respectiva, in vederea stabilirii impozitului suplimentar datorat in raport cu gradul de depasire a fondului de salarii determinat de cap. III.
    La sfarsitul anului, fondul de stimulare calculat prin aplicarea cotei de pana la 10% asupra profitului net realizat se adauga la fondul total destinat platii salariilor, determinat conform prevederilor cap. III, cumulat de la inceputul anului, rezultand fondul in limita caruia, pe total an, nu se plateste impozit suplimentar. In situatia cand acest fond astfel determinat este mai mare decat fondul de salarii consumat in tot cursul anului (inclusiv stimulentele acordate din profitul net realizat), impozitul retinut in cursul anului se restituie. In cazul in care acest fond este mai mic decat fondul de salarii consumat, impozitul se recalculeaza si se face regularizarea cu cel platit in cursul anului.
    In anexa nr. 2 se prezinta un exemplu de impozitare a fondului total de salarii in cazul in care sunt acordate si stimulente din profitul net.
    Art. 16
    Regiile autonome la care salariile sunt negociate constituie si acorda fondul de participare la profit in conditiile prevazute de Legea nr. 15/1991, aplicandu-se in mod corespunzator si prevederile pct. 15 de mai sus.

    CAP. 7
    Alte precizari

    Art. 17
    Fondul de salarii de referinta, numarul de persoanal existent in evidente in ultima zi a lunii octombrie, precum si celelalte elemente necesare verificarii datelor respective se inregistreaza la directiile de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, de catre fiecare societate comerciala cu capital majoritar de stat si regie autonoma la care salariile se negociaza, pana la data de 31 ianuarie 1992, conform fisei model prevazuta in anexa nr. 3.
    Directiile de munca si protectie sociala vor transmite o copie directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.
    Inregistrarea datelor de mai sus se face in aceeasi directie de munca si protectie sociala judeteana sau a municipiului Bucuresti la care se inregistreaza, potrivit legii, contractul colectiv de munca.
    Art. 18
    Potrivit prevederilor art. 16 alin. (2) din hotarare, directiile de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, impreuna cu directiile generale ale finantelor publice, judetene si a municipiului Bucuresti, vor efectua verificarea datelor prezentate potrivit pct. 17, pana la sfarsitul trim. I/1992.
    In vederea realizarii acestei prevederi, societatile comerciale cu capital majoritar de stat si regiile autonome vor organiza evidenta necesara pentru asigurarea unei verificari operative a datelor prezentate.
    Art. 19
    La stabilirea indemnizatiei de concediu de odihna, veniturile realizate pana la data de 1 ianuarie 1992, stabilite potrivit Precizarilor nr. 1399/1991, ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si Ministerului Economiei si Finantelor, emise in aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 780/ 1991, se majoreaza cu procentul cu care au fost majorate si salariile de baza incepand cu aceeasi data, dar nu mai mult de 11,1% cat reprezinta partea din cresterea prognozata a preturilor de consum in perioada ianuarie-aprilie 1992.
    Art. 20
    Costul mesei calde si al indemnizatiei de hrana ce se acorda, potrivit reglementarilor in vigoare, salariatilor din unele regii autonome si societati comerciale cu capital majoritar de stat si care se suporta din cheltuielile de productie stabilite prin negociere cu ocazia incheierii contractelor colective de munca vor fi majorate cu pana la 20%, cat reprezinta cresterea prognozata a preturilor pentru perioada ianuarie-aprilie 1992, la produsele alimentare, fata de noiembrie-decembrie 1991.
    Art. 21
    Plafoanele reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 360/1991, in raport cu care se stabileste contributia parintilor la intretinerea copiilor in crese si gradinite, sunt prevazute in anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 20/1992.
    Art. 22



SmartCity5

COMENTARII la Precizari 104/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Precizari 104 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu