E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Ordonanţa 24 1996 in legatura cu Ordonanţa 11 1996
Ordonanţa 24 1996 in legatura cu Ordonanţa 70 1994
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 2 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 3 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 4 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 5 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 6 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 8 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 9 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 10 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 modifica articolul 14 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 1 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 2 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 12 din actul Ordonanţa 24 1996 abrogă articolul 16 din actul Decretul-lege 122 1990
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 24 din 26 iulie 1996

privind impozitul pe venitul reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 175 din  5 august 1996


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si al art. 1 lit. f) din Legea nr. 65/1996 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    (1) Reprezentantele societatilor comerciale si organizatiilor economice straine autorizate, potrivit legii, sa-si desfasoare activitatea in Romania, denumite in continuare reprezentante, se supun impozitului pe venit, calculat cu cota de 38% aplicata la venitul anual impozabil.
    (2) Venitul anual impozabil se determina prin scaderea din comisioanele primite de la societatile comerciale si organizatiile economice straine pe care le reprezinta a cheltuielilor efectuate pentru exercitarea activitatii (salarii, chirii, iluminat, telex, telefon, materiale de intretinere si altele), dovedite cu acte justificative.
    (3) Impozitul pe venitul determinat potrivit alin. (2) nu poate fi mai mic decat impozitul aferent normelor de venit, stabilite pe tipuri de reprezentante in functie de numarul de persoane care lucreaza in cadrul acestora, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
    Art. 2
    (1) Declaratiile anuale de impunere, pe baza carora se stabileste venitul anual impozabil si care vor cuprinde realizarile anului precedent si estimarile pentru anul de impunere, se depun, pana la data de 20 ianuarie inclusiv a fiecarui an fiscal, la organele fiscale din subordinea directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare organe fiscale, in raza carora isi au sediul reprezentantele.
    (2) Reprezentantele care obtin in cursul anului autorizatia de functionare au obligatia depunerii declaratiei de impunere in termen de 15 zile de la data eliberarii acestei autorizatii, dupa care urmeaza regula prevazuta la alin. (1).
    (3) In cazul incetarii activitatii, reprezentantele sunt obligate sa prezinte declaratia de impunere finala la organul fiscal in raza caruia isi au sediul, in termen de 5 zile de la data depunerii autorizatiei de functionare.
    Declaratia de impunere finala se inregistreaza la organul fiscal respectiv.
    Art. 3
    (1) In termen de 20 de zile de la data depunerii declaratiei de impunere, impozitul pe venit se calculeaza sau se definitiveaza, dupa caz, de catre organele fiscale pe baza elementelor din declaratiile de impunere intocmite in conformitate cu evidenta privind veniturile, cheltuielile si numarul persoanelor angajate de reprezentanta.
    (2) Impozitul pe venit datorat pe anul fiscal precedent constituie impozit provizoriu pentru anul fiscal curent.
    Art. 4
    (1) Impozitul anual datorat conform art. 3 se plateste in patru rate egale, pana la 28 (29) februarie, 15 mai, 15 august si 15 noiembrie, inclusiv.
    (2) Diferentele de impozit constatate in plus de catre organele fiscale, ca urmare a controlului asupra declararii venitului, potrivit art. 3, se platesc in termen de 15 zile de la data comunicarii instiintarii de plata.
    (3) Impozitul definitiv datorat de reprezentantele care isi inceteaza activitatea in cursul anului se plateste in termen de 5 zile de la data comunicarii instiintarii de plata.
    (4) In cazul in care impozitul sau diferentele de impozit nu sunt platite la termen, reprezentantele sunt obligate la plata majorarilor de intarziere calculate pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua lucratoare imediat urmatoare expirarii termenului de plata si pana in ziua platii, inclusiv.
    (5) Cota majorarii de intarziere aplicata este cea prevazuta de legislatia referitoare la calculul si plata sumelor datorate pentru neachitarea in termen a impozitelor si taxelor.
    (6) Impozitul, majorarile de intarziere si amenzile, reglementate prin prezenta ordonanta, constituie venit al bugetului de stat.
    Art. 5
    Reprezentantele sunt obligate sa conduca evidenta contabila prevazuta de legislatia in vigoare din Romania.
    Art. 6
    (1) Depunerea cu intarziere a declaratiei de impunere, nefurnizarea datelor necesare determinarii obligatiilor fiscale, precum si neplata in termen a impozitului stabilit, de catre reprezentante, constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) depunerea cu intarziere, de pana la 30 de zile inclusiv, a declaratiei de impunere, cu amenda egala cu 1% din suma impozitului datorat;
    b) nedepunerea sau depunerea declaratiei de impunere cu o intarziere mai mare de 30 de zile fata de termenul de depunere prevazut la art. 2 din prezenta ordonanta, precum si nefurnizarea datelor necesare determinarii obligatiilor fiscale, cu amenda egala cu 2% din suma impozitului datorat;
    c) neplata in intregime a impozitului stabilit prin declaratia de impunere, la data prevazuta, cu o amenda egala cu 3% din impozitul neplatit.
    (2) Amenzile se platesc in termen de 5 zile de la ramanerea definitiva a procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei; neplata in acest termen atrage dupa sine incasarea amenzilor potrivit procedurilor de urmarire silita.
    (3) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se fac de catre organele fiscale.
    (4) Prevederile prezentei ordonante referitoare la contraventii se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia celor din art. 25, 26 si 27, si ale Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale.
    Art. 7
    (1) Plata impozitului pe venit, a majorarilor de intarziere si a eventualelor amenzi contraventionale, care se fac venituri la bugetul de stat, se efectueaza in lei proveniti din schimb valutar, la cursul valutar de referinta al Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data platii.
    (2) Dovada platii obligatiilor fiscale prevazute in prezenta ordonanta se face cu documentul emis de societatea bancara la care reprezentanta are deschis contul in valuta. In acest document se va mentiona si contul in care societatea bancara vireaza contravaloarea in lei a valutei.
    Art. 8
    Modalitatea de control, de contestare si de solutionare a contestatiilor, a cererilor cu privire la revizuirea impozitului pe venit, la urmarirea si incasarea acestuia, precum si alte norme procedurale prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, aprobata si modificata prin Legea nr. 73/1996, si in Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare sunt aplicabile si reprezentantelor.
    Art. 9
    Constatarea, controlul, urmarirea si incasarea impozitului, precum si a majorarilor de intarziere aferente, reglementate de prezenta ordonanta, se efectueaza de catre organele fiscale.
    Art. 10
    Normele de venit prevazute in anexa se actualizeaza anual prin ordin al ministrului finantelor, in functie de rata inflatiei si de evolutia cursului de schimb al leului.

    Dispozitii finale si tranzitorii
    Art. 11
    Contestatiile aflate pe rol la organele Ministerului Finantelor, precum si plangerile la instantele judecatoresti competente se solutioneaza in conformitate cu legislatia in vigoare la data constatarii faptei.
    Art. 12
    Incepand cu data aplicarii prezentei ordonante se abroga art. 2 - 6, art. 8 - 10, paragraful (5) al art. 14, anexele nr. 1 si 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.222/1990 privind regimul impozitelor si taxelor aplicabile reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale sau organizatiilor economice straine, precum si drepturile si obligatiile legate de salarizarea personalului roman, prevederile alin. 5 si 6 ale art. 16 din Decretul-lege nr. 122/1990 privind autorizarea si functionarea in Romania a reprezentantelor societatilor comerciale si organizatiilor economice straine, referitoare la impozitul pe venit, precum si orice alte dispozitii contrare.
    Art. 13
    Dispozitiile prezentei ordonante se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 1997.

              p. PRIM-MINISTRU
              FLORIN GEORGESCU,
              ministru de stat,
              ministrul finantelor

                        Contrasemneaza:
                        p. Ministru de stat,
                        ministrul finantelor,
                        Nicolae Constantinescu,
                        secretar de stat

    ANEXA 1

                          NORME DE VENIT
stabilite in functie de numarul de persoane care lucreaza in cadrul reprezentantei
--------------------------------------------------------
  Tipul de reprezentanta        Venitul anual impozabil
                                       - lei -
--------------------------------------------------------
  A (1 - 2 persoane)                  14.800.000
  B (3 - 5 persoane)                  45.800.000
  C (6 - 8 persoane)                  89.700.000
  D (peste 8 persoane)               182.200.000
--------------------------------------------------------
    NOTA:
    In numarul persoanelor pe baza caruia se stabileste tipul de reprezentanta nu se cuprind: secretara, dactilografa, soferul, stenodactilografa, telexistul, curierul, muncitorul calificat, femeia de serviciu.
    Daca in cursul unui an fiscal au loc modificari in legatura cu tipul reprezentantei, aceasta are obligatia de a depune o noua declaratie de impunere, conform art. 2 din prezenta ordonanta, in cursul lunii in care a intervenit modificarea respectiva.
    In acest caz, impozitul pe venitul anual se recalculeaza incepand cu data de intai a lunii in care a intervenit modificarea. Ratele de impozit ramase de plata pana la expirarea anului fiscal se vor influenta cu diferentele rezultate din recalcularea impozitului pe venit si se vor plati la termenele prevazute in art. 4.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 24/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 24 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 24/1996
Legea 571 2003
privind Codul fiscal
Ordin 51 2003
pentru actualizarea pe anul 2003 a normelor anuale de venit pe baza carora se impoziteaza reprezentantele din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine, conform Ordonantei Guvernului nr. 24/1996, aprobata cu modificari prin Legea nr. 29/1997
Ordin 116 2002
pentru actualizarea pe anul 2002 a normelor anuale de venit pe baza carora se impoziteaza reprezentantele din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine, conform Ordonantei Guvernului nr. 24/1996, aprobata cu modificari prin Legea nr. 29/1997
Ordin 39 2001
pentru actualizarea pe anul 2001 a normelor de venit pe baza carora se impoziteaza reprezentantele din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine
Ordin 42 2000
pentru actualizarea pe anul 2000 a normelor anuale de venit pe baza carora se impoziteaza reprezentantele din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine
Ordin 32 1999
pentru actualizarea normelor anuale de venit, pe baza carora se impoziteaza reprezentantele din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine
Legea 73 1998
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordin 109 1998
pentru actualizarea normelor anuale de venit pe baza carora se impoziteaza reprezentantele din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine
Ordonanţa 68 1997
privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordonanţa 68 1997
privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Legea 29 1997
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 24/1996 privind impozitul pe venitul reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu