E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 24 din 22 iulie 1994

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la reforma invatamantului preuniversitar, semnat la Washington la 23 mai 1994

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 205 din  9 august 1994


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si al art. 1 lit. b) din Legea nr. 72/1994 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind reforma invatamantului preuniversitar, in valoare de 50 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 23 mai 1994.
    Art. 2
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor, sa introduca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, amendamentele la Acordul de imprumut privind reforma invatamantului preuniversitar, care privesc detaliile acestuia si nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.
    Guvernul va raporta periodic Parlamentului in legatura cu aceste amendamente printr-un capitol distinct in cadrul Raportului privind datoria publica externa a Romaniei.

                  PRIM-MINISTRU
                 NICOLAE VACAROIU

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de stat,
                         ministrul finantelor,
                         Florin Georgescu

                         Ministrul invatamantului,
                         Liviu Maior

                           ACORD DE IMPRUMUT

    Acord, din 23 mai 1994, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)

    Avand in vedere ca Imprumutatul, considera satisfacatoare fezabilitatea si prioritatea proiectului descris in anexa nr. 2 a acestui acord, a solicitat Bancii asistenta in finantarea proiectului,
    avand in vedere ca Banca a fost de acord, pe baza, inter alia, a celor de mai sus sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si in conditiile prezentate in acest acord,
    partile de fata convin, prin prezentul acord, dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale; definitii

    Sectiunea 1.01.
    "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie" ale Bancii, din data de 1 ianuarie 1985, cu modificarile prezentate mai jos (Conditiile generale), constituie parte integranta a acestui acord:
    a) Ultima propozitie din sectiunea 3.02 a fost eliminata.
    b) In sectiunea 6.02, subparagraful k) a fost renotat ca subparagraful 1) si un nou subparagraf k) a fost adaugat, avand urmatorul text:
    "k) Daca va interveni o situatie exceptionala in cadrul careia orice trageri ulterioare din cadrul imprumutului nu vor fi in conformitate cu prevederile art. III, sectiunea 3 din Statutul Bancii".

    Sectiunea 1.02.
    Daca situatia nu impune alte necesitati, termenii definiti in Conditiile generale au sensurile respective prezentate acolo, iar termenii suplimentari urmatori au urmatoarele sensuri:
    a) cont special reprezinta contul precizat in sectiunea 2.02. b) a acestui acord;
    b) M.O.E. inseamna Ministerul Invatamantului al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia; si
    c) Manualul operational al proiectului inseamna manualul Imprumutatului, in care sunt stabilite criteriile si directiile pentru realizarea proiectului, datat 17 decembrie 1993, cu modificarile ulterioare efectuate cu acordul Bancii;
    d) C.P.D. inseamna Casa personalului didactic (centre de pregatire a profesorilor), infiintate de Imprumutat in subdiviziunile administrative relevante ale Romaniei in scopul sprijinirii perfectionarii profesionale a profesorilor.

    Art. 2
    Imprumutul

    Sectiunea 2.01.
    Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile prezentate sau mentionate in prezentul acord, diferite valute care vor avea o valoare totala echivalenta cu suma de cincizeci milioane dolari (50.000.000 $), aceasta reprezentand suma tragerilor din imprumut, fiecare tragere fiind evaluata de catre Banca la data acelei trageri.

    Sectiunea 2.02.
    a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, conform prevederilor anexei nr. 1 la acest acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, daca Banca va fi de acord, ce urmeaza a fi efectuate), conform costului rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului.
    b) Imprumutatul va deschide si va pastra, in dolari, pentru scopurile proiectului, un cont special de depozit la o banca comerciala acceptabila Bancii, in termeni si in conditii satisfacatoare pentru Banca, incluzand protectia adecvata impotriva compensarii, confiscarii sau sechestrului. Depozitele in sau platile din contul special vor fi efectuate conform prevederilor anexei nr. 6 la acest acord.

    Sectiunea 2.03.
    Ultima zi pentru efectuarea tragerilor va fi 31 martie 2000 sau o data ulterioara stabilita de Banca. Banca va anunta imediat Imprumutatul in legatura cu aceasta data ulterioara.

    Sectiunea 2.04.
    Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la rata de trei patrimi din unu la suta (3/4 din 1%) pe an din valoarea imprumutului netrasa, periodic.

    Sectiunea 2.05.
    a) Imprumutatul va plati dobanda la valoarea imprumutului trasa si nerambursata, periodic, la o rata pentru fiecare perioada de dobanda egala cu costul imprumuturilor calificate determinat pentru semestrul anterior, plus o jumatate din unu la suta (1/2 din 1%). La fiecare dintre datele specificate in sectiunea 2.06 din acest acord, Imprumutatul va plati dobanda aferenta valorii restante pe durata perioadei anterioare de dobanda, calculata la rata aplicabila in timpul acestei perioade de dobanda.
    b) Cat de curand posibil dupa sfarsitul fiecarui semestru, Banca va informa Imprumutatul asupra costului imprumuturilor calificate determinate pentru semestrul respectiv.
    c) Pentru scopurile acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda reprezinta o perioada de 6 luni, care ia sfarsit la data imediat premergatoare fiecarei date specifice in sectiunea 2.06 a acestui acord, incepand cu perioada de imprumut in care s-a semnat acest acord;
    (ii) costul imprumuturilor calificate inseamna costul, asa cum a fost stabilit de Banca in mod rezonabil si exprimat ca procentaj pe an, al imprumuturilor restante ale Bancii trase dupa data de 30 iunie 1982, excluzand acele imprumuturi sau parti ale acestora pe care Banca le-a alocat pentru a finanta: A) investitiile Bancii si B) imprumuturi efectuate de catre Banca, dupa data de 1 iulie 1989, cu rate ale dobanzii stabilite altfel decat este prevazut in paragraful a) din aceasta sectiune;
    (iii) semestru inseamna primele 6 luni sau ultimele 6 luni ale unui an calendaristic.
    d) La data specificata de Banca Imprumutatului printr-o notificare cu minimum 6 luni inainte, paragrafele a), b) si c) (iii) ale acestei sectiuni vor fi modificate dupa cum urmeaza:
    "a) Imprumutatul va plati dobanda la suma imprumutului trasa si nerambursata, periodic, la o rata, pentru fiecare trimestru, egala cu costul imprumuturilor calificate stabilit pentru trimestrul precedent, plus o jumatate din unu la suta (1/2 din 1%). La fiecare dintre datele precizate in sectiunea 2.06 a acestui acord, Imprumutatul va plati dobanda aferenta valorii restante pe durata perioadei anterioare de dobanda, calculata la ratele aplicabile pe durata acestei perioade de dobanda".
    "b) Cat de curand posibil dupa sfarsitul fiecarui trimestru, Banca va informa Imprumutatul asupra costului imprumuturilor calificate determinat pentru acel trimestru."
    "c) (iii) trimestru inseamna o perioada de 3 luni, incepand cu 1 ianuarie, 1 aprilie, 1 iulie si 1 octombrie, intr-un an calendaristic."

    Sectiunea 2.06.
    Dobanda si alte comisioane vor fi platibile de doua ori pe an, la 1 mai si 1 noiembrie in fiecare an.

    Sectiunea 2.07.
    Imprumutatul va rambursa valoarea imprumutului conform graficului de amortizare stabilit in anexa nr. 3 la acest acord.

    Art. 3
    Executarea proiectului

    Sectiunea 3.01.
    a) Imprumutatul isi declara angajamentul fata de obiectivele proiectului asa cum sunt prezentate in anexa nr. 2 la acest acord si, in acest scop, va realiza proiectul cu diligenta si eficienta necesare si in conformitate cu practicile adecvate administrative, economice, financiare si manageriale si va asigura, cat de prompt va fi necesar, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse cerute de proiect.
    b) Fara restrictie la prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni si daca Imprumutatul si Banca nu convin altfel, Imprumutatul va realiza proiectul conform Programului de implementare stabilit in anexa nr. 5 la acest acord.

    Sectiunea 3.02.
    Daca Banca nu stabileste altfel, achizitionarea bunurilor, a lucrarilor si a serviciilor de consultanta necesare proiectului si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 in acest acord.

    Art. 4
    Clauze financiare

    Sectiunea 4.01.
    a) Imprumutatul va pastra sau va determina sa fie pastrate evidente si conturi adecvate pentru a reflecta, in concordanta cu practicile contabile sanatoase, activitatile, resursele si cheltuielile referitoare la proiect, ale departamentelor sau agentiilor Imprumutatului, responsabile pentru realizarea proiectului sau a unei parti din acesta.
    b) Imprumutatul:
    (i) va detine evidentele si conturile specificate in paragraful a) din aceasta sectiune, incluzand pe acelea pentru contul special pentru fiecare an fiscal verificat contabil, in concordanta cu principiile adecvate de revizie contabila aplicate in mod consecvent de revizori contabili independenti acceptabili Bancii;
    (ii) va oferi Bancii, cat de repede posibil, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui asemenea an, raportul acestei revizii contabile a revizorilor mentionati, atat de amplu si de detaliat cat va fi solicitat Banca in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii alte informatii privind evidentele si conturile mentionate, precum si revizia contabila a acestora, dupa cum le va solicita periodic Banca, in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile cu privire la care s-au efectuat trageri din contul de imprumut pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul:
    (i) va pastra sau va determina sa se pastreze, conform paragrafului a) al acestei sectiuni, evidente si conturi care reflecta aceste cheltuieli;
    (ii) va retine, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de revizie contabila pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul de imprumut sau plata din contul special, toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care reflecta aceste cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze aceste evidente; si
    (iv) se va asigura ca aceste evidente si conturi sunt incluse in revizia contabila anuala la care se refera paragraful b) al acestei sectiuni si ca raportul acestei revizii contine un punct de vedere separat al revizorilor mentionati, conform caruia declaratiile de cheltuieli prezentate in timpul anului fiscal respectiv, precum si procedurile si controalele interne realizate in timpul pregatirii lor pot oferi garantie pentru sustinerea tragerilor respective.

    Art. 5
    Data intrarii in vigoare; incheierea

    Sectiunea 5.01.
    Se specifica urmatorul eveniment, ca o conditie suplimentara pentru intrarea in vigoare a prezentului acord, conform semnificatiei sectiunii 12.01 c) din Conditiile generale, si anume ca Unitatea de coordonare a proiectului, la care se refera paragraful 1 b) al anexei nr. 5 la acest acord, a fost infiintata, cu personal si alte resurse si termeni de referinta dupa cum prevede paragraful respectiv.

    Sectiunea 5.02.
    Data la care se implinesc 90 de zile de la data semnarii acestui acord este precizata aici pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.

    Art. 6
    Reprezentantul Imprumutatului; adrese

    Sectiunea 6.01.
    Ministerul Finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.

    Sectiunea 6.02.
    Se specifica urmatoarele adrese pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor
    str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti
    Romania

    Pentru Banca:
    International Bank
    for Reconstruction and Development
    1818 H Street, N. W.
    Washington, D.C. 20433
    United States of America

    Adresa telegrafica:
    INTBAFRAD                    Telex:
    Washington, D.C.           248423 (RCA)
                               82987 (FTCC)
                               64145 (WUI) sau
                               197688 (TRT)

    Drept care, partile la acest acord, actionand prin reprezentantii lor autorizati oficial, au semnat acest acord in numele lor, in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si anul consemnate mai sus.

                   ROMANIA
                   Prin
                   Vasile Puscas,
                   reprezentant autorizat

                       BANCA INTERNATIONALA
                PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE

                   Prin
                   Michael Wiehen,
                   vicepresedinte regional
                   Europa si Asia Centrala

                   Telex : 11239 MIFIN

    ANEXA 1

                     TRAGEREA SUMELOR IMPRUMUTULUI

    1. Tabelul de mai jos precizeaza categoriile de elemente care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din imprumut pentru fiecare categorie si procentul de cheltuieli pentru elementele care urmeaza sa fie astfel finantate in fiecare categorie:
------------------------------------------------------------------------------
  Categoria                    Suma alocata din      % din cheltuielile care
                               imprumut (exprimata   urmeaza sa fie finantate
                               in echivalent
                               dolari)
------------------------------------------------------------------------------
 (1) Bunuri                      30.500.000         100 % din costuri externe,
 a) Pentru partea A (5) a                           100 % din costuri locale
    proiectului                     500.000         (costuri franco-uzina) si
 b) Pentru celelalte parti ale                      95 % din costuri locale
    proiectului                  30.000.000         pentru alte bunuri
                                                    achizitionate pe plan
                                                    local
 (2) Servicii de consultanta,    13.500.000         100 %
    studii, cercetare si
    scolarizare
 a) Pentru partea A (5) a
    proiectului                   1.500.000
 b) Pentru celelalte parti ale
    proiectului                  12.000.000
 (3) Costuri operationale
    suplimentare                  1.000.000          100 %
 (4) Nealocat                     5.000.000
------------------------------------------------------------------------------
  TOTAL:                         50.000.000
------------------------------------------------------------------------------

    2. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul costuri externe inseamna cheltuieli in valuta altei tari decat aceea a Imprumutatului pentru bunuri sau servicii procurate de pe teritoriul altei tari decat aceea a Imprumutatului;
    b) termenul costuri locale inseamna cheltuieli in valuta Imprumutatului sau pentru bunuri sau servicii procurate de pe teritoriul Imprumutatului; si
    c) termenul costuri operationale suplimentare inseamna costurile, altele decat salariile legate de administrarea proiectului, incluzand bunuri, alte materiale consumabile, asistenta pentru difuzarea materialelor aferente proiectului, posta, telefon si cheltuieli administrative.
    3. Independent de prevederile paragrafului 1 de mai sus, nu se vor face trageri privind platile efectuate pentru:
    a) cheltuieli anterioare datei semnarii acestui acord; si
    b) plati efectuate pentru cheltuieli cu privire la categoriile (1) a) si (2) a) in contul platilor efectuate pentru cheltuieli referitoare la partea A (5) a proiectului, pana cand Banca va primi dovezi satisfacatoare asupra infiintarii de catre Imprumutat a Consiliului pentru Standarde Ocupationale si Atestare, la care se face referire in sectiunea 5 b) din partea A a anexei nr. 2 la acord.

    ANEXA 2

                        DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivele proiectului sunt restructurarea si ameliorarea invatamantului preuniversitar (primar si secundar), in concordanta cu strategia Imprumutatului pentru reforma sectorului sau de invatamant.
    Proiectul este alcatuit din urmatoarele parti, supuse acelor modificari care pot fi convenite intre Imprumutat si Banca, periodic, pentru indeplinirea obiectivelor sale:

    Partea A
    Invatamantul primar si secundar
    (1) Pregatirea, validarea si implementarea programelor scolare pentru clasele I - XII.
    (2) Elaborarea si realizarea unui program pentru:
    a) perfectionarea pregatirii pedagogice a viitoarelor cadre didactice, inclusiv consolidarea pregatirii profesorilor in universitati pentru scoala primara; b) consolidarea caselor personalului didactic existente; si c) introducerea, pe scara larga, a utilizarii calculatoarelor in salile de clasa, in mod experimental.
    (3) Infiintarea si activizarea unui Consiliu national de programe scolare si pregatire pedagogica, cu un secretariat administrativ, pentru a raspunde de elaborarea si realizarea programelor in cadrul subpartilor (1) si (2) ale acestei parti a proiectului.
    (4) Realizarea unui program pentru: a) elaborarea si aplicarea standardelor nationale si a criteriilor de performanta pentru invatamantul primar si cel secundar general; si b) infiintarea si activizarea unui Comitet national de atestare si examinare, a unui Serviciu national de atestare si examinare si a patru grupuri de lucru de specialitate in atestare afiliate, pentru a raspunde de elaborarea si aplicarea acestor standarde si criterii.
    (5) a) Elaborarea si implementarea unor standarde ocupationale si practici de autorizare revizuite; si
    b) Infiintarea, echiparea si incadrarea cu personal a unui Consiliu pentru standarde ocupationale si atestare, inclusiv a unui Centru de documentare si evidente, pentru a raspunde de elaborarea si implementarea standardelor si practicilor mentionate.
    (6) Realizarea unui program pentru: a) elaborarea, in cadrul unor contracte cu editori adjudecate pe baza de competitie, a manualelor revizuite care sa corespunda cerintelor noilor programe scolare ce urmeaza sa fie validate in cadrul subpartii (1) a acestei parti, iar tiparirea si difuzarea catre scoli a manualelor astfel elaborate sa se efectueze in cadrul unor aranjamente prin care scolile sa primeasca plafoane bugetare calculate pe numar de elevi, in scopul alegerii si cumpararii acestor manuale; si b) infiintarea si activizarea unui Consiliu de aprobare a manualelor, asistat de un secretariat si de circa 12 colective de selectie a manualelor, pentru a raspunde de supervizarea elaborarii manualelor.
    (7) Asigurarea de asistenta tehnica, suport administrativ, pregatire, echipament si materiale pentru a fi utilizate la realizarea acestei parti a proiectului.

    Partea B
    Finantarea si administrarea invatamantului
    (1) Elaborarea si implementarea unei formule perfectionate de alocare bugetara pentru invatamantul preuniversitar.
    (2) Dezvoltarea capacitatii inspectoratelor scolare si a personalului administrativ din scoli in administrarea financiara.
    (3) Elaborarea si aplicarea unui sistem de monitorizare scolara si de imbunatatire a performantelor.
    (4) Infiintarea si activizarea centrelor regionale documentare la cinci dintre Casele personalului didactic existente, pentru a oferi asistenta educatorilor si altui tip de personal implicat in invatamantul secundar.
    (5) Realizarea de studii, seminarii locale si experimente-pilot pentru formularea si testarea politicilor de mobilizare a resurselor in invatamant.
    (6) Asigurarea asistentei tehnice, scolarizarii, echipamentului si a materialelor care urmeaza sa fie utilizate pentru realizarea acestei parti a proiectului.

    Partea C
    (1) Elaborarea si implementarea politicilor si procedurilor destinate sa asigure planificarea eficienta si realizarea activitatilor proiectului, inclusiv prin infiintarea si functionarea unei Unitati de coordonare a proiectului si a unui Comitet coordonator de supervizare si coordonare a executiei proiectului.
    (2) Asigurarea asistentei tehnice, a echipamentului de birou, a materialelor si vehiculelor care urmeaza sa fie utilizate pentru realizarea acestei parti a proiectului.

                                 *
                             *       *

    Se estimeaza ca proiectul va fi incheiat pana la data de 30 septembrie 1999.

    ANEXA 3

                            GRAFIC DE AMORTIZARE
   --------------------------------------------------------
   Data platii datorate          Plata capitalului de baza
                                 (exprimata in dolari)*)
   --------------------------------------------------------
    1 noiembrie 1999                      935.000
    1 mai 2000                            970.000
    1 noiembrie 2000                    1.005.000
    1 mai 2001                          1.045.000
    1 noiembrie 2001                    1.080.000
    1 mai 2002                          1.120.000
    1 noiembrie 2002                    1.165.000
    1 mai 2003                          1.205.000
    1 noiembrie 2003                    1.250.000
    1 mai 2004                          1.300.000
    1 noiembrie 2004                    1.345.000
    1 mai 2005                          1.395.000
    1 noiembrie 2005                    1.450.000
    1 mai 2006                          1.500.000
    1 noiembrie 2006                    1.560.000
    1 mai 2007                          1.615.000
    1 noiembrie 2007                    1.675.000
    1 mai 2008                          1.740.000
    1 noiembrie 2008                    1.800.000
    1 mai 2009                          1.870.000
    1 noiembrie 2009                    1.940.000
    1 mai 2010                          2.010.000
    1 noiembrie 2010                    2.085.000
    1 mai 2011                          2.165.000
    1 noiembrie 2011                    2.245.000
    1 mai 2012                          2.325.000
    1 noiembrie 2012                    2.415.000
    1 mai 2013                          2.505.000
    1 noiembrie 2013                    2.595.000
    1 mai 2014                          2.690.000
---------------------------------------------------------------
    *) Cifrele din aceasta coloana reprezinta echivalentul in dolari stabilit la datele respective ale tragerii. A se vedea Conditiile generale, sectiunile 3.04 si 4.03.

    Prime pentru plata in avans
    Conform sectiunii 3.04 b) din Conditiile generale, prima platibila asupra valorii capitalului de baza, la orice scadenta a imprumutului care urmeaza sa fie platita in avans, va fi procentajul specificat pentru perioada aplicabila de plata in avans de mai jos:
---------------------------------------------------------------------
   Perioada de plata in avans                       Prima
                                            -------------------------
                                            Rata dobanzii (exprimata
                                            ca un procent pe an)
                                            aplicabila imprumutului
                                            la data platii in avans,
                                            inmultita cu:
---------------------------------------------------------------------
   Nu mai mult de 3 ani inainte de
   scadenta                                         0,15
   Peste 3 ani, dar nu mai mult de
   6 ani inainte de scadenta                        0,30
   Peste 6 ani, dar nu mai mult de
   11 ani inainte de scadenta                       0,55
   Peste 11 ani, dar nu mai mult de
   16 ani inainte de scadenta                       0,80
   Peste 16 ani, dar nu mai mult de
   18 ani inainte de scadenta                       0,90
   Peste 18 ani inainte de scadenta                 1,00
-------------------------------------------------------------------

    ANEXA 4

                  ACHIZITIONARE DE SERVICII DE CONSULTANTA

    SECTIUNEA  I
    ACHIZITIONAREA BUNURILOR
    Partea A
    Licitatia competitiva internationala
    1. Cu exceptia prevederilor din partea C a acestei sectiuni, bunurile vor fi achizitionate prin contracte adjudecate utilizand proceduri in conformitate cu cele prezentate in sectiunile I si II ale Ghidului pentru achizitionari in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor I.D.A., editate de Banca in mai 1992 (ghidul).
    a) Pentru contractele cu preturi fixate, invitatia la licitatie specificata in paragraful 2.13 al ghidului va prevedea ca, atunci cand adjudecarea contractului este amanata dupa perioada de valabilitate initiala a ofertei, pretul de oferta al ofertantului castigator sa creasca pentru fiecare saptamana de intarziere cu doi factori de corectie cunoscuti dinainte si acceptati de Banca, unul care va fi aplicat tuturor componentelor in valuta, iar celalalt componentei in moneda locala a pretului de oferta. Aceasta crestere nu va fi luata in considerare la evaluarea ofertei.
    b) In achizitionarea bunurilor conform acestei parti A, Imprumutatul va folosi documentele de licitatie standard relevante emise de Banca, cu acele modificari pe care Banca le va aproba ca fiind necesare pentru scopurile proiectului. Daca Banca nu a emis documente de licitatie standard relevante, Imprumutatul va utiliza documente de licitatie bazate de alte forme standard recunoscute pe plan international si convenite cu Banca.
    2. In masura posibilului, contractele pentru bunuri vor fi grupate in pachete de licitatie estimate sa coste echivalentul a 250.000 $ sau mai mult.

    Partea B
    Preferinta pentru producatorii locali
    In achizitionarea bunurilor conform procedurilor descrise in paragraful 1 din partea A a acestei anexe, bunurile realizate in Romania pot beneficia de o marja de preferinta in concordanta cu, si in limitele prevederilor paragrafelor 2.55 si 2.56 ale ghidului si ale paragrafelor 1 - 4 ale anexei nr. 2 la ghid.

    Partea C
    Alte procedee de achizitionare
    1. Bunurile sau grupele de bunuri estimate sa coste echivalentul a 250.000 $ sau mai putin pe contract, pana la o suma totala echivalenta cu 23.000.000 $, pot fi procurate prin contracte adjudecate pe baza licitatiei competitive cu publicitate pe plan local, in conformitate cu proceduri acceptabile Bancii.
    2. Bunurile sau grupurile de bunuri estimate sa coste echivalentul a 250.000 $ sau mai putin pe contract, pana la o suma totala echivalenta cu 700.000 $, pot fi procurate prin contracte adjudecate pe baza compararii a trei cotatii de pret obtinute dintr-o lista de furnizori calificati acceptabili Bancii, din cel putin trei tari eligibile conform ghidului, in conformitate cu proceduri acceptabile Bancii.
    3. Bunurile sau grupurile de bunuri estimate sa coste echivalentul a 50.000 $ sau mai putin pe contract, pana la o suma totala echivalenta cu 500.000 $, pot fi procurate prin contracte adjudecate pe baza compararii cotatiilor de pret obtinute de la cel putin trei furnizori calificati eligibili conform ghidului, potrivit procedurilor acceptabile Bancii.
    4. Contractele pentru bunuri considerate de Banca a fi de natura deosebita pot fi adjudecate dupa negocieri directe cu furnizorii, conform procedurilor acceptabile bancii.

    Partea D
    Analiza de catre Banca a deciziilor de achizitionare
    1. Analiza invitatiilor la licitatie, a adjudecarilor propuse si a contractelor finale:
    a) Referitor la fiecare contract pentru bunuri estimat sa coste echivalentul a 250.000 $ sau mai mult, adjudecate in conformitate cu sectiunea I, partea C paragraful 4, a acestei anexe, se vor aplica procedurile prezentate in paragrafele 2 si 4 din anexa nr. 1 la ghid. Daca platile pentru aceste contracte se vor efectua din contul special, aceste proceduri vor fi modificate pentru a asigura ca cele doua copii certificate ale contractului, necesar a fi inaintate Bancii conform paragrafului 2 d), vor fi transmise Bancii inainte de efectuarea primei plati din contul special cu privire la acest contract.
    b) Referitor la contractele care nu se incadreaza in prevederile paragrafului precedent, se vor aplica procedurile prezentate in paragrafele 3 si 4 ale anexei nr. 1 la ghid. Daca platile pentru aceste contracte urmeaza sa se efectueze din contul special, procedurile respective vor fi modificate pentru a asigura ca cele doua copii certificate ale contractului, impreuna cu celelalte informatii necesar a fi furnizate Bancii, conform paragrafului 3 mentionat, vor fi transmise Bancii ca parte a documentelor justificative ce trebuie transmise conform paragrafului 4 din anexa nr. 6 la acest acord.
    c) Prevederile subparagrafului precedent b) nu se vor aplica la contractele pe seama carora tragerile se vor efectua pe baza declaratiilor de cheltuieli.
    2. Cifra de 15% este specificata aici pentru scopurile paragrafului 4 din anexa nr. 1 la ghid.

    SECTIUNEA A II-A
    ANGAJAREA CONSULTANTILOR
    1. Serviciile de consultanta vor fi angajate prin contracte adjudecate consultantilor ale caror calificari, experienta, termeni si conditii de angajare vor fi satisfacatoare pentru Banca. Acesti consultanti vor fi alesi in conformitate cu principiile si procedurile satisfacatoare pentru Banca, pe baza Ghidului pentru utilizarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale si de catre Banca Mondiala ca agentie executorie, publicat de Banca in august 1981 (ghidul consultantilor). Pentru sarcini complexe si de durata, Imprumutatul va angaja consultanti prin contracte, folosind formularul standard de contract pentru servicii de consultanta publicat de catre Banca, cu acele modificari ce vor fi convenite cu Banca. Daca nu au fost publicate documente relevante de contract-standard de catre Banca, Imprumutatul va utiliza alte formulare standard convenite cu Banca.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1 al aceste sectiuni, prevederile ghidului consultantilor, care impun revizia anterioara din partea Bancii sau aprobarea de bugete, liste scurte, proceduri de selectie, scrisori de invitatie, oferte, rapoarte de evaluare si contracte, nu se vor aplica la contractele estimate sa coste mai putin de 100.000 $ echivalent fiecare. Totusi, aceasta exceptie la revizia anterioara a Bancii nu se va aplica la termenii de referinta pentru aceste contracte si nici la angajarea persoanelor fizice, la selectia de firme din sursa unica, la sarcini de natura speciala determinate ca atare de catre Banca in mod rezonabil, la modificarile de contracte care ridica valoarea contractului la echivalentul a 100.000 $ sau mai mult si la 20 de contracte pentru partea A (5) din proiect, selectate pentru revizuire de catre Banca.

    ANEXA 5

                        PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

    1. Raspunderea generala pentru realizarea proiectului va fi incredintata de catre Imprumutat Ministerului Invatamantului (M.O.E.). In acest scop, Imprumutatul se va asigura ca M.O.E.: a) va realiza proiectul conform cerintelor si altor detalii stabilite sau specificate in Manualul operational al proiectului; b) va infiinta si va mentine Unitatea de coordonare a proiectului cu personal, alte resurse si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca, pentru a supraveghea realizarea proiectului si procurarea bunurilor si serviciilor din cadrul acestuia; si c) va mentine, in termeni de referinta satisfacatori pentru Banca, un Comitet coordonator pentru sectorul invatamant, care sa cuprinda reprezentanti ai departamentelor tehnice ale M.O.E. si sa raporteze direct acestuia pentru a coordona activitatile din cadrul proiectului ale departamentelor tehnice ale M.O.E. si a asigura indrumarea strategica in realizarea proiectului.
    2. Imprumutatul: a) va angaja sau va determina sa fie angajati consultanti, cu calificari si termeni de referinta si in concordanta cu un grafic de lucru satisfacatoare pentru Banca, pentru a ajuta la realizarea proiectului; b) se va asigura ca tot acest personal calificat si de conducere, in numar adecvat convenit cu Banca, va fi disponibilizat si pastrat, cat va fi necesar, pentru indeplinirea eficienta a proiectului si, dupa aceea, pentru sustinerea obiectivelor acestuia; c) se va asigura ca pregatirea in strainatate si in tara, prevazuta in proiect, se va realiza conform programelor si criteriilor pentru selectia candidatilor cuprinse in acesta si care sunt satisfacatoare pentru Banca.
    3. Pentru facilitarea realizarii obiectivelor partii A (6) din proiect, Imprumutatul se va asigura ca elaborarea manualelor revizuite conform acestuia sa nu fie contractata cu editori care sunt beneficiari de subventii bugetare din partea Imprumutatului.
    4. Pentru a usura indeplinirea eficienta a proiectului conform prevederilor din sectiunea 3.01 a) a acestui acord, a criteriilor si orientarilor expuse in Manualul operational al proiectului, Imprumutatul: a) va pregati si va inainta Bancii, pana la 31 martie si 1 septembrie din fiecare an, un raport, satisfacator ca forma si continut pentru Banca, privind progresele realizate in indeplinirea proiectului in timpul celor 6 luni anterioare datei raportului, evaluat conform indicatorilor conveniti cu Banca, precum si resursele necesare si masurile recomandate pentru a asigura indeplinirea eficienta, in continuare, a proiectului, si, luand in considerare opiniile Bancii asupra acestor aspecte, precum si pe baza concluziilor si recomandarilor acestui raport, va lua toate masurile, inclusiv alocarea resurselor necesare, pentru asigurarea realizarii eficiente a proiectului; si b) va revizui cu Banca si va pregati, conform termenilor de referinta conveniti cu aceasta, si ii va inainta, in noiembrie 1996, un raport care sa cuprinda datele disponibile privind progresele in realizarea obiectivelor proiectului din perioada anterioara datei acestui raport si care sa stabileasca masurile recomandate pentru asigurarea realizarii obiectivelor proiectului in perioada urmatoare raportului si, dupa aceea, va lua toate masurile care, in opinia Bancii, sunt necesare pentru realizarea acestor obiective.

    ANEXA 6

                              CONTUL SPECIAL

    1. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul categorii eligibile inseamna categoriile, de la (1) la (3), prezentate in tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord;
    b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuieli legate de costul rezonabil al bunurilor si serviciilor cerute de proiect si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului alocate, periodic, pentru categoriile eligibile, conform prevederilor anexei nr. 1 la acest acord; si
    c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 2.000.000 $, ce va fi trasa din contul imprumutului si depozitata in contul special conform paragrafului 3 a) al acestei anexe.
    2. Platile din contul special se vor efectua exclusiv pentru cheltuielile eligibile conform prevederilor acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit documente justificand in mod satisfacator pentru ea ca acest cont special a fost deschis corespunzator, tragerile alocatiei autorizate si cele urmatoare pentru realimentarea contului special se vor efectua dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerile alocatiei autorizate, Imprumutatul va inainta Bancii o cerere sau cereri pentru un depozit sau depozite care nu depasesc suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza acestei sau acestor cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special suma sau sumele solicitate de Imprumutat.
    b) (i) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va inainta Bancii cereri pentru depozite in contul special, la intervalele precizate de Banca.
    (ii)  Anterior sau in momentul efectuarii acestei cereri, Imprumutatul va inainta Bancii documentele sau alte evidente necesare conform paragrafului 4 al acestei anexe pentru plata sau platile pentru care se cere realimentarea contului. Pe baza fiecarei asemenea cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special suma solicitata de Imprumutat si specificata in documentele respective si in alte evidente ca fiind platita din contul special pentru cheltuieli eligibile.
    Toate aceste depozite vor fi trase de banca din contul imprumutului in cadrul categoriilor eligibile respective si in sumele echivalente respective, asa cum s-a justificat prin documentele mentionate si alte evidente.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat din contul special, Imprumutatul, la momentul cerut in mod rezonabil de Banca, va inainta Bancii acele documente si alte evidente care sa ateste ca aceasta plata s-a efectuat exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Independent de prevederile paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va cere sa faca depozite suplimentare in contul special:
    a) daca, la un moment dat, Banca a hotarat ca toate tragerile ulterioare trebuie efectuate de catre Imprumutat direct din contul imprumutului conform prevederilor art. V din Conditiile generale si paragrafului a) din sectiunea 2.02 a acestui acord; sau
    b) o data cu suma totala netrasa a imprumutului, alocata pentru categoriile eligibile, mai putin suma vreunui angajament special neachitat, luat de Banca conform sectiunii 5.02 din Conditiile generale si referitor la proiect, va egala echivalentul dublului sumei alocatiei autorizate.
    Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumei ramasa netrasa din imprumut, alocata pentru categoriile eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica, prin notificare adresata Imprumutatului. Aceste trageri ulterioare se vor efectua numai dupa, si in masura in care, Banca s-a asigurat ca toate sumele ramase ca depozit in contul special la data acelei notificari vor fi folosite la efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va considera, la un moment dat, ca vreo plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma neeligibila conform paragrafului 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata prin documentele furnizate Bancii, Imprumutatul, imediat dupa notificarea din partea Bancii: A) va prezenta acele documente suplimentare pe care Banca le-ar putea solicita; sau B) va depozita in contul special (sau, daca Banca o va cere, ii va restitui) o suma egala cu suma platii sau a acelei parti a acesteia, care nu este eligibila sau justificata.
    Daca Banca nu hotaraste altfel, nu se va efectua nici un depozit ulterior de catre Banca in contul special pana cand Imprumutatul nu va prezenta acele evidente sau nu va efectua acel depozit sau plata, dupa caz.
    b) Daca Banca va considera, la un moment dat, ca o suma ramasa in contul special nu va fi necesara pentru acoperirea unor plati ulterioare referitoare la cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa notificare din partea Bancii, va rambursa Bancii aceasta suma restanta.
    c) Imprumutatul poate, pe baza unei notificari catre Banca, sa restituie acesteia toate sau o parte din fondurile aflate in depozit in contul special.
    d) Restituirile catre Banca efectuate conform paragrafelor 6 a), b) si c) din aceasta anexa vor fi creditate in contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare conform prevederilor relevante ale acestui acord, inclusiv ale Conditiilor generale.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 24/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 24 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 24/1994
Legea 253 2003
pentru modificarea si completarea Legii nr. 132/1999 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor
Hotărârea 504 2002
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 19 februarie 2002 si la Zagreb la 21 februarie 2002, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la reforma invatamantului preuniversitar, semnat la Washington la 23 mai 1994
Hotărârea 1209 2001
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 30 iulie 2001 si la Washington la 28 august 2001, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la reforma invatamantului preuniversitar, semnat la Washington la 23 mai 1994
Hotărârea 698 2001
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimb de scrisori semnate la Washington la 4 aprilie 2001 si la Bucuresti la 27 aprilie 2001 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la reforma invatamantului preuniversitar, semnat la Washington la 23 mai 1994
Hotărârea 1352 2000
pentru aprobarea amendamentelor, convenite la Washington la 22 septembrie 2000 si la Bucuresti la 12 octombrie 2000 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la reforma invatamantului preuniversitar, semnat la Washington la 23 mai 1994
Hotărârea 424 2000
pentru aprobarea unui amendament, convenit la Bucuresti la 14 martie 2000 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la reforma invatamantului preuniversitar, semnat la Washington la 23 mai 1994
Hotărârea 122 1998
pentru aprobarea unui amendament la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 23 mai 1994
Legea 126 1994
pentru aprobarea unor ordonante ale Guvernului emise in temeiul Legii nr. 72/1994 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu